Komentari

alenzoric.blog.hr

Dodaj komentar (18)

Marketing


  • Candy's room

    Iako iz trenutne perspektive hrv. školstva zvuči pomalo utopijski, ideja o individualiziranijem, djeci prilagođenijem, osjetljivijem sustavu školovanja nipošto ne bi trebala ostati ideja, smatram da bi se takvim pristupom djeci i njihovom obrazovanju mogli postaviti temelju budućeg zdravijeg i boljeg društva. Dobro odabrana tema. ; )

    avatar

    06.07.2010. (11:37)    -   -   -   -  

  • Mirisne misli

    Sa ovom temom sam se i sama bavila godinama upijajući koncepte Rudolfa Steinera.Radeći u odgojnoj ustanovi mnogo puta sam se razočarala jer ideja o individualiziranom pristupu jako teško prolazi.Obrazovani ,stručni ljudi koji rade sa djecom ne mogu shvatiti da nisu svi gladni u isto vrijeme,da ne žele svi odjednom spavati , a kamoli da nisu svi željni istih sadržaja.I otišla sam iz odgojne ustanove jer svim svojim naporima ,čak ni kao ravnatelj nisam uspijela napraviti taj energetski pomak prema individualnom pristupu.Cijeli svijet ide linijom lakšeg otpora.

    Ove godine sin mi je završio prvi razred.Teško je sve to staviti u praksu.

    Sa učiteljicom sam vodila rat oko likovnog,koji je odgojni predmet.Rat je bio besmislen.Moj sinac je izjavio da želi slobodno crtati,ali kada slobodno crta ne dobije peticu,a kad ne dobije peticu nije zadovoljan.

    Jedini učiteljičin odgovor je da samo treba slijediti upute.....I tako funkcionira cijeli svijet na kontroli putem uputa.

    Moja jedina bojazan da će slobodne škole na kraju pripasti eliti i bogatima...

    Linkovi su odlični....iako sam trenutno malodušna oko te teme nastojat ću se uključiti jer vjerujem da ću uz svoje dvoje djece prolaziti mnoge revolucije i pokušati utjecati na ono na što kao dijete nisam mogla , a osjećala sam važnim za razvojni put(moj i njihov).

    Odlična tema!

    avatar

    06.07.2010. (15:13)    -   -   -   -  

  • geomir

    U potpunosti podržavam sve ideje koje obrazovanje vode u naznačenom smjeru.

    avatar

    06.07.2010. (20:37)    -   -   -   -  

  • fra gavun

    Teška i neiscrpna tema. Kako usmjeriti dijete, kako prepoznati što mu najbolje leži a da to
    isto i voli, kako? Tko je osposobljen toliko da može sa sigurnošću reći "ovaj mališa će biti
    dobar političar" i da ne nabrajam primjera je bezbroj.
    A da bi bilo dobro bilo bi. Pozdrav.!

    avatar

    07.07.2010. (14:16)    -   -   -   -  

  • metamorfoza

    Super tekst, svaka čast. Odgajatelj sam po struci i kada sam radila u vrtiću, trudila sam se raditi na ovaj način, a također se trudim i sa svoje dvije kćeri.Mislim da treba dosta vremena da ljudi počnu razmišljati na ovaj način, ali ima nas sve više.Bravo.

    avatar

    07.07.2010. (15:32)    -   -   -   -  

  • Smisao Života

    ... i kaj da ja sad velim kad si ti sve reko? :)... znaš sve zakaj se djeca u tzv. obrazovnom sustavu odgajaju kak se odgajaju, da bi postali podanici, poslušnici i održavatelji sustava, tako je bilo sa svima nama... moja će kćer sad u četvrti razred... i kaj da ja delam?... nemaš izbora stari moj... ako ti se dijete ne obrazuje prema normama društva u kojem živiš zajebalo je svoj život maksimalno... ali s druge strane, prvenstveno je na tebi kao roditelju da svoje dijete usmjeruješ ka razvoju njegove kreativnosti, da ga ne sputavaš na njegovom putu, da ne očekuješ od njega da bude ono što ti želiš da bude, ili što okolina od njega očekuje da bude (iako se na kraju ipak sve svodi na tvoja vlastita očekivanja, i zato trebaš imati hrabrosti prihvatiti onaj put koji tvoje dijete izabere).. a to u ovakvom okruženju nije lako... prilagođavanje ustaljenoj doktrini je uvijek lakši put... ali opet, ako se ne suprotstavljamo toj doktrini, kako možemo i očekivati bilo kakvu promjenu?... ja npr. svom djetetu ne branim apsolutno ništa... nemoj me krivo shvatiti, razmaženost je velika greška u odgoju, kad dijete čini baš sve što hoće (inače ne volim riječ odgoj jer me podsjeća na dresiranje)... ne zabranjujem ništa tako što ju učim da ne čini ništa što može nauditi njoj i drugima... učim je slobodi... neki dan smo zajedno promatrali dvoje vrabaca kako su se zagrlili, i ne puštaju se iz tog zagrljaja, ljube se (kak bi mi rekli) i uživaju u svakom trenutku svoje predanosti jedno drugom... to se mojoj kćeri jako svidjelo i njena je reakcija bila ta što je htjela potrčati k njima da ih poplaši... zaustavio sam ju tako što sam ju upitao zašto želi to učiniti?... rekla je zato što su joj tako slatki... ali ako ih potjeraš više nećeš uživati u prizoru koji gledaš, velim ja, i dodam da li bi htjela da tebe netko plaši i tjera?... i tako smo skupa ostali gledati vrapčiće u njihovoj ljubavnoj igri... htio sam reći kako mi ljudi kad osjetimo da imamo moć nad bićima slabijim od sebe tu moć želimo iskoristiti jer znamo da ju imamo (i ja sam ganjao i lovio žabe, zmije i ostale male životinje kad sam bio dijete), ali ne razumijemo da je ostvarivanje te želje za moći nad drugim bićima nepotrebno i destruktivno... promatrajući život o životu učimo, pokušavajući prisvojiti život, život uništavamo... ako ulovimo životinju, zarobimo je da bude naša, ili ne daj bože da ju rasčerečimo, nećemo otkriti njenu tajnu i nećemo postati njeni gospodari, ali ako ju promatramo u njenoj slobodi puno ćemo naučiti, naučiti poštivati život... eto tako pokušavam, ne odgojiti svoju kćer, već ju usmjeriti ka životu...joj, pretjero sam, neću više, ajd bok :)))...

    avatar

    07.07.2010. (22:05)    -   -   -   -  

  • ksenija

    u predškolskom odgoju postoji i službeni dokument o ovoj temi.skok koji je učinjen je enorman,međutim problem je opet u odgojiteljima(ljudima) koji uopće ne razumiju bit pa stoga ne mogu ni provoditi.da skratim priču poanta je u tome da odg. ne podučava,ne ulijeva u dječje glave već stvara uvijete materijalne i ine u kojima dijete svojim iskustvom dolazi do spoznaje.postavlja mu poticajna pitanja koja šire percepciju .odgaj. nije onaj koji sve zna ali će rado otkrit ,učiti s
    djecom.e sad u praksi je u sobi baba (čast izuzecima ,a ima ih priličan broj) koja je uvijerena i osim toga ima 150 god.staža i sta ko njoj može soliti.u školi je totalno druga brija tamo je još uvijek sve kruto,uniformirano i pokušava im se lijevkom naliti.."pamet".tekst ti je odličan!

    avatar

    08.07.2010. (12:47)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    Drago mi je vidjeti ovako iscrpne komentare. Zahvaljujem na trudu i na interesu za ovakve teme.

    Mislim da uopće nema sumnje kako postoji određeni broj ljudi koji jednostavno žele i u podučavanju i u svim drugim bitnim segmentima života kvalitativne promjene.
    Promjene je gotovo nemoguće očekivati u cijelom sistemu. Neke nove ideje, novi pristupi i načini ovise zapravo o volji, organizaciji i udruživanju upravo tih ljudi koje žele promjene.
    Bitna, kvalitativna promjena neće doći odozgo. Može doći samo odozdo, iz baze, kroz "obične", "anonimne" ljude. Baza može puno više nego što misli da može.

    avatar

    08.07.2010. (15:03)    -   -   -   -  

  • LoveToRead

    Možda ću i ja danas sutra raditi u školi pa ću se naći, zbog načina na koji radim, na tapeti. Profesori olako shvaćaju svoj posao. Onaj elan koji je trajao za vrijeme studiranja polako nestaje. Što su učenici bezobrazniji i bezobzirniji, to profesor počinje svoj posao odrađivati zbog plaće, ne iz razloga da dijete nešto nauči. U svakom slučaju, teško je.

    avatar

    08.07.2010. (16:20)    -   -   -   -  

  • omladinka

    Pročitala sam ovaj odličan tekst na SadaOvdje, nisam znala da si to ti!
    Svi znamo da s obrazovnim sustavom puno toga ne štima i da je to jedan od najbitnijih sustava, ali slabo se ili gotovo ništa ne poduzima. Programi su kruti, dosadni, isti za sve pa zbog toga djeca često bubaju napamet, a znamo kako to završava, najčešće se sve zaboravi. Nemoguće je da djete zanimaju baš svi predmeti pa se često nemože posvetiti nečemu što ga zanima i što jako voli i na kraju u čemu bi bio jako dobar. Naravno nekako treba prepoznati što djete zanima i tako ga usmjeravati. Treba poštivati individualnost svakog djeteta, maknuti suvišne sadržaje, uvesti istraživačku nastavu, pa čak i samostalni rad. Nadam se da će tvoj tekst biti puno čitan i naići na plodno tlo.
    Lijepi pozdravi:))

    avatar

    08.07.2010. (20:41)    -   -   -   -  

  • Neverin

    sustav želi stvarati prosječnjake koji slušaju, ne postavljaju previše pitanja, čitati, računati tek toliko da možeš znati osnovne stvari ali ne znati previše kako nebi postavljao neudogna pitanja krvopijama gore...

    avatar

    08.07.2010. (22:56)    -   -   -   -  

  • snjavi

    genijalan tekst, dugo nisam procitala tako nesto dobro, kratko i jasno, i dugo se nisam slozila sa svakom recenicom, btw. drago mi je da su spomenuti i roditelji, jer, naime, vjerujem da sve pocinja od roditelja. Njima je u pravilu lakse kada su djeca poslusna, no ta se poslusnost nastavlja u obrazovanju, pa dalje na poslu, politika i marketing to koriste izuzetno dobro a da ne pricam o religijama...roditelji djete od malena uvjeravaju kako ono nije sposobno samo razmisljati i djelovati, kako su oni stariji i pametniji, opet se prica nastavlja dalje u zivot, vjerujem da je cak problem narkomanije vezan uz takav odnos roditelja prema djetetu, jer naime on kad tad naleti na vodju copora, koji je eto, opet pametniji i sposobniji od njega....i tako dalje i tako dalje...u ovakvom drustvu, priznajem, tesko je imati kreativno i slobodno dijete, medutim negdje moramo poceti sa promjenaama, pa pocnimo sa vlastitom djecom.

    avatar

    08.07.2010. (23:08)    -   -   -   -  

  • ksenija

    ljudi samim tim što su dobili dijete misle da ga znaju i odgajati.svjedok sam priličnog broja zabluda iako odgovorno tvrdim da gotovo svi roditelji vole svoju djecu.mislim da je sustav i oni odozgo ne zaobilazan element u stvaranju promjena.kao što rekoh čak i kada dođe službeni dokument(moraš) ljudi ne mogu,ne da im se,ne žele,a kamo li samoinicijativno...što potvrđuje da gore ima pametnih ljudi.učitelje,odgojitelje,roditelje treba educirati, treba stvoriti materijalne preduvijete za promjenu i mislim da tu leži dio problema...grozno je zadovoljiti se time što je mali dio djece (onaj koji je imao sreće) dobio osvještenu osobu s kojom provodi 10 satno radno vrijeme.kako si rekao svi oni imaju samo sebi svojstven otisak dlana i samim tim pravo da ne ometano razviju ono sto jesu.poz

    avatar

    09.07.2010. (07:19)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @snjavi, drago mi je što ti se sviđa tekst. Ovo što kažeš da sve počinje od roditelja... roditelji bi trebali biti baza, da. Međutim, ako pogledamo mnoge roditelje, većinu, oko sebe, kolika je njihova zrelost? Koliko oni mogu iskoračiti od načina, naputaka, uputa koji su i njima samima od malena usađivani? Mislim da ne mogu puno i da se uglavnom radi tek o pukom prenošenju obrazaca sa roditelja na djecu. Kako roditelj koji je skroz u jednom određenom svjetonazoru, u jednom određenom sistemu, može napraviti odmak od tog sistema i pogledati stvari sa strane? Koliko roditelja to može? I koliko ljudi općenito?
    A poslušnost je ono oko čega se sve zapravo vrti. Poslušnost često nije poželjna osobina (u slučaju da se radi o slijepoj poslušnosti) i bolje je da je dijete neposlušno i svoje, nego poslušno pa nikakvo. Mislim da cijela priča vezana uz obrazovanje kreće od ideje zrelosti. Klizak je to sve teren, jer većina nas je navikla na ono čime nas filaju od malena. Iskorak u novo, zrelije, smislenije, u jednu vrstu životnog eksperimenta, koliko ljudi je spremno za to?
    Vjerojatno puka filozofiranja i razmišljanja i ne znače puno. Konkretne akcije su ono što se u konačnici računa. Ono što ja konkretno znam je da udruga Slobodna škola želi otvoriti prvu istinski slobodnu školu u HR, po uzoru na slične škole kojih ima svuda po svijetu. Mora se krenuti od malih stvari, teško je i zamisliti da se nagla promjena uvede u CIJELI sistem.

    avatar

    09.07.2010. (11:51)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Sustav obrazovanje je neadekvatan -slažem se!
    Sustav obrazovanje je trom i teško se mijenja - slažem se!
    Sustav obrazovanje, bilo kakav, je skup - slažemo se?

    Sustav obrazovanja u kojem će SVAKO dijete biti OSOBA je utopija. Zašto? Zbog tvrdnji iznesenih gore.

    Kako ipak postići da se dijete odgaja individualno a da to ne bude skupo?
    Ukinuti sustav kolektiviteta: škole. Uvesti sustav individualnosti: obitelj.
    Naravno i tu ima jedna kvaka: kvaliteta obitelji. No to je tema za neki drugi post i komentar na njega.

    avatar

    10.07.2010. (11:14)    -   -   -   -  

  • izvorni život

    @semper,

    Sustav obrazovanje, bilo kakav, je skup - slažemo se?

    Slažemo se. S tim da je postojanje jednog jedinog sustava (ovog aktualnog) bez mogućnosti alternativa - sasvim besmisleno. Još je i jednije kad je sustav vrlo skup, a očito glup i jadan.

    Uvesti sustav individualnost: obitelj, kako ti kažeš... ne znam da li treba uvesti bilo kakav sustav, onako generalno, za sve. Tj. mislim da ne treba, već da treba omogućiti i dozvoliti stvaranje drukčijih pristupa koji bi doveli do većih mogućnosti izbora. Ne vjerujem, nikako, da treba doći ili da će doći do bilo koje vrste koncenzusa po ovom pitanju. Ne bi imalo smisla da se netko postavi na način da kaže: ovo je dobro za sve. A taj slučaj zapravo imamo sada, sa ovim aktualnim sustavom nazovi-školstva. Mene npr. zanimaju iskoraci u novim smjerovima, to je ono što bih ja želio vidjeti.

    Stavljanje upitnika na kvalitetu obitelji je sasvim na mjestu. Općenito gledano, mislim da svi mi koji smo kontra glavne struje, trebamo jednostavno manje obraćati pažnju na vođe i predstavnike te struje i početi stvarati svoje struje.

    avatar

    10.07.2010. (11:47)    -   -   -   -  

  • ksenija

    ne samo da nije utopija nego svako dijete jest osoba.individualni pristup je besmislen ako ga promatraš u kontekstu sadašnjeg odgojnog sustava...međutim imati individualni pristup ne znači da se jedna osoba posvećuje jednom djetetu.radi se o potpuno drugačijim odgojnim metodama.za početak je potrebno shvatiti da je učenje aktivan proces a ne pasivno upijanje znanja.djeci je potrebno osmislita aktivnosti,a oni su ti koji će istraživati,proučavati,donositi zaključke...sve to već odavno provjereno šljaka.

    avatar

    11.07.2010. (14:15)    -   -   -   -  

  • ksenija

    osi toga ja sam u sustavu i SVAKO DIJETE mi je osoba

    avatar

    11.07.2010. (14:19)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...