E s ovim "spomen-pločama" si me fakat ugodno iznenadil!!! Ima "u njima" nekog zdravog ponosa koji nam danas fali ili je prevladan onim ispraznim... Bravo za post! _
04.05.2010. (12:48)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da, nekad je svaki proizvod služio "na ponos" onome tko ga je izradio (sjetimo se onih svih natpisa na kućama: "Izgradio ..."!), a danas imamo sve više "anonimnu" produkciju svega i svačega u kojoj stvarni proizvođač uopće nije bitan (i uopće niti ne želi da se zna za njega).
04.05.2010. (13:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dundo
Ove slike mosta , vratile su mi sječanja na djetinjstvo ( 1952 do 1958 ) . Tada sam išao u školu na Horvačanskoj cesti . I ovaj most nam je služio ( kad smo bježali sa nastave ) , za testiranje hrabrosti . Naime " junak " je bio onaj koji je prohodao preko luka mosta sa jedne na drugu obalu Save , i vratio se istim putem . Srečom koliko ja pamtim , nitko nije stradao , ali su neki ipak taj pur prošli samo četveronoške . Imali smo još jednu zanimaciju na obližnjem crvenom mostu . Ispod same konstrukcije toga mosta postoji jedna vrsta vozila , kojeg smo mi klinci zvali " terezina " ( inače služilo radnicima za popravak doljnjih djelova mosta ) . I mi smo se skoro svaki dan vozikali na tom vozilu sa jedne na drugu obalu Save . Vozilo se pokretalo na ručni pogon , to jest kurbljom. Imali smo i još drugih zanimacija . Kao štijanje golih baba , kroz rupe na podu , u nekadašnjem BABINJAKU ( staro savsko kupalište ) . ili kupanje u dva jezera ( nastala vađenjem šljunka ) , malo istočno od ovog zelenog mosta . Svarno smo mi klinci znali nekad uživati . Još jednom HVALA Vanji na na ljepim slikama , uz pitanje : Da li postoji nada da če objaviti knjigu ( kopiju ) svih slika koje su ikada objavljene na blogu NEPOZNATI ZAGREB ?
04.05.2010. (14:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dundo, drago mi je da sam te podsjetio na dane djetinjstva! I hvala ti i što si ti sa nama podijelio neke od svojih priča! A što se tiče objave fotografija u knjizi ... već je objavljeno ovdje toliko fotografija (i biti će još i viš) da bi to bila vrlo vrlo opširna knjiga. No, ima nade da se u knjizi pojave neke od ovih priča ispričanih ovdje, zajedno sa pripadajućim fotografijama!
04.05.2010. (14:39)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ja cu biti sebican i isto reci da bilo lijepo da most opet bude jednostavno zelen. Godina je samo bio grafit Hendrix, a onda je rulja izgubila svaki strah od visine i pada u Savu i krenula u opcu saranciju.
Bilo bi zanimljivo vidjeti kako je izgledao stari most, prije zelenka.
04.05.2010. (14:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
04.05.2010. (16:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ST
Ova stara fotografija je super. Baš sam i ja nedavno razmišljala o tome da si komodno moga objavit kakvu monografiju pod nazivom Nepoznati Zagreb. Pojedine tvoje fotke su stvarno pravo blago (to profesor povijesti iz mene progovara)
04.05.2010. (16:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jednom sam u polupijanom stanju išao s nekom ekipom doma sa koncerta Leta 3 u Skucu, i išli smo pješke preko željezničkog mosta, baš koju minutu prije nego što je vlak prošao. Moraš biti mlad i pijan za takve stvari.
04.05.2010. (21:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jezičar
. Zlica, Crveni most je davno prije 1989. proglašen (opravdano ili ne) nesigurnim za bilo kakav promet. Sava je samo stavila točku na sagu o višedesetljetnoj agoniji te građevine. . .
04.05.2010. (22:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@nepoznatizagreb Hvala VT-u i Tebi! @ZlicaOdOpaka Crveni most je odleprsao za rata. Dio po dio.
05.05.2010. (00:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vipmama
Jao koje dobre fotke i dalje!!! Svaki dan vidim most, i mene podsjeća na djetinjstvo, ne kao nekoga tko je hrabrost testirao :D A priznajem da nisam pojma imala što su ovi nosači sa strane, sad konačno znam :dada
pratim !
05.05.2010. (07:46)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
radmax
"crveni most" nije bio stari željeznički most, kaj se fino vidi iz slike starog mosta, već stari kolni most koji je stajao na mjestu današnjeg Savskog mosta. Stari kolni most, odnosno prvi željezni most, pušten je u promet 1.7.1892. istog dana kada je otvoren i Glavni kolodbor. Prije tog mosta postajala su još četri drvena. Prvi je izagrađen 1783. po nalogu kralja Josipa II. Još prije toga sve se je prevozilo skelama, odnosno neko vrijeme (1764.) preko pontonskog mosta koji je bio na kraju Trnjanske (onda ceste u produženju Petrinjske). Novi, sadašnji, most sagrađen je 1938./1939. i pušten u promet 2.12.1939. Od starog mosta zadržani su kameni stupovi, a željezna konstrukcija je demontirana, te premještena nizvodno, da kod Trnja posluži za prijelaz Save prema Jakuševcu.
06.05.2010. (17:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Bergaz
E s ovim "spomen-pločama" si me fakat ugodno iznenadil!!!
Ima "u njima" nekog zdravog ponosa koji nam danas fali ili je prevladan onim ispraznim...
Bravo za post!
_
04.05.2010. (12:48) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Da, nekad je svaki proizvod služio "na ponos" onome tko ga je izradio (sjetimo se onih svih natpisa na kućama: "Izgradio ..."!), a danas imamo sve više "anonimnu" produkciju svega i svačega u kojoj stvarni proizvođač uopće nije bitan (i uopće niti ne želi da se zna za njega).
04.05.2010. (13:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dundo
Ove slike mosta , vratile su mi sječanja na djetinjstvo ( 1952 do 1958 ) . Tada sam išao u školu na Horvačanskoj cesti . I ovaj most nam je služio ( kad smo bježali sa nastave ) , za testiranje hrabrosti . Naime " junak " je bio onaj koji je prohodao preko luka mosta sa jedne na drugu obalu Save , i vratio se istim putem . Srečom koliko ja pamtim , nitko nije stradao , ali su neki ipak taj pur prošli samo četveronoške . Imali smo još jednu zanimaciju na obližnjem crvenom mostu . Ispod same konstrukcije toga mosta postoji jedna vrsta vozila , kojeg smo mi klinci zvali " terezina " ( inače služilo radnicima za popravak doljnjih djelova mosta ) . I mi smo se skoro svaki dan vozikali na tom vozilu sa jedne na drugu obalu Save . Vozilo se pokretalo na ručni pogon , to jest kurbljom. Imali smo i još drugih zanimacija . Kao štijanje golih baba , kroz rupe na podu , u nekadašnjem BABINJAKU ( staro savsko kupalište ) . ili kupanje u dva jezera ( nastala vađenjem šljunka ) , malo istočno od ovog zelenog mosta . Svarno smo mi klinci znali nekad uživati . Još jednom HVALA Vanji na na ljepim slikama , uz pitanje : Da li postoji nada da če objaviti knjigu ( kopiju ) svih slika koje su ikada objavljene na blogu NEPOZNATI ZAGREB ?
04.05.2010. (14:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Dundo, drago mi je da sam te podsjetio na dane djetinjstva! I hvala ti i što si ti sa nama podijelio neke od svojih priča!
A što se tiče objave fotografija u knjizi ... već je objavljeno ovdje toliko fotografija (i biti će još i viš) da bi to bila vrlo vrlo opširna knjiga. No, ima nade da se u knjizi pojave neke od ovih priča ispričanih ovdje, zajedno sa pripadajućim fotografijama!
04.05.2010. (14:39) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pero Panonski
Ja cu biti sebican i isto reci da bilo lijepo da most opet bude jednostavno zelen.
Godina je samo bio grafit Hendrix, a onda je rulja izgubila svaki strah od visine i pada u Savu i krenula u opcu saranciju.
Bilo bi zanimljivo vidjeti kako je izgledao stari most, prije zelenka.
04.05.2010. (14:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
Pero, zaslugom VT-a molba ti je uslišana! ;o)
04.05.2010. (16:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ST
Ova stara fotografija je super. Baš sam i ja nedavno razmišljala o tome da si komodno moga objavit kakvu monografiju pod nazivom Nepoznati Zagreb. Pojedine tvoje fotke su stvarno pravo blago (to profesor povijesti iz mene progovara)
04.05.2010. (16:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ZlicaOdOpaka
Crveni most je bio najljepši :-)).
Odnijela ga je Sava u srpnju 1989. I nije mi jasno zakaj ga odmah nisu sklopili natrag :-)).
04.05.2010. (20:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
aparatczyk
Jednom sam u polupijanom stanju išao s nekom ekipom doma sa koncerta Leta 3 u Skucu, i išli smo pješke preko željezničkog mosta, baš koju minutu prije nego što je vlak prošao.
Moraš biti mlad i pijan za takve stvari.
04.05.2010. (21:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jezičar
.
Zlica, Crveni most je davno prije 1989. proglašen (opravdano ili ne) nesigurnim za bilo kakav promet. Sava je samo stavila točku na sagu o višedesetljetnoj agoniji te građevine.
.
.
04.05.2010. (22:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pero Panonski
@nepoznatizagreb
Hvala VT-u i Tebi!
@ZlicaOdOpaka
Crveni most je odleprsao za rata.
Dio po dio.
05.05.2010. (00:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vipmama
Jao koje dobre fotke i dalje!!!
Svaki dan vidim most, i mene podsjeća na djetinjstvo, ne kao nekoga tko je hrabrost testirao :D
A priznajem da nisam pojma imala što su ovi nosači sa strane, sad konačno znam :dada
pratim !
05.05.2010. (07:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
radmax
"crveni most" nije bio stari željeznički most, kaj se fino vidi iz slike starog mosta, već stari kolni most koji je stajao na mjestu današnjeg Savskog mosta.
Stari kolni most, odnosno prvi željezni most, pušten je u promet 1.7.1892. istog dana kada je otvoren i Glavni kolodbor. Prije tog mosta postajala su još četri drvena. Prvi je izagrađen 1783. po nalogu kralja Josipa II. Još prije toga sve se je prevozilo skelama, odnosno neko vrijeme (1764.) preko pontonskog mosta koji je bio na kraju Trnjanske (onda ceste u produženju Petrinjske). Novi, sadašnji, most sagrađen je 1938./1939. i pušten u promet 2.12.1939. Od starog mosta zadržani su kameni stupovi, a željezna konstrukcija je demontirana, te premještena nizvodno, da kod Trnja posluži za prijelaz Save prema Jakuševcu.
06.05.2010. (17:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nepoznatizagreb
radmax, hvala ti za ispravku, dobio sam jučer jedan članak na tu temu, objavit ću ga slijedećih dna!
06.05.2010. (21:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
CeeDee
Dotični željeznički most komotno mogu preimenovati u "Hendrixov Most" :) http://www.vimeo.com/2894345
http://lh5.ggpht.com/_lBtORavxwQs/Sn_vS4CS06I/ AAAAAAAAc3E/pX-x28fOltY/s800/P1000562-pola01.jpg
10.05.2010. (10:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gabi
odlično.jedino što mi nije jasno je ona slika nekadašnji ulaz u most.pa gdi je to?
27.05.2010. (09:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...