Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (40)

Marketing


  • NF

    Jacquees Ranciere: Učitelj neznalica
    Preporučujem

    avatar

    23.04.2010. (23:29)    -   -   -   -  

  • cb

    u tvome prikazu fali zrno soli. prikaz si napravio bez osobnog stava. profesor koji u ovakvom tekstu pronalazi vlastite raspršene misli, to je više kišobran koji skriva nego otkriva stav nekoga tko je unutar sustava.

    ako sam dobro shvatio relaciju s današnjim vremenom odgovorni za održavanje ovakvog sustava javnog školovanja bi bili moderatori potrošačkog društva.

    avatar

    23.04.2010. (23:31)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ NF: hvala :)

    @ cb: osobni stav sam napisao u kojih 200 postova objavljenih od otvaranja bloga.

    avatar

    23.04.2010. (23:45)    -   -   -   -  

  • astrodrom

    Zamisli se čovjek nakon ovakvih stvari. Ono u što vjerujem na kraju je upravo ovo što autor govori - ljudi trebaju upravljati sami sobom, a ne da to čini netko drugi ´izvana´.

    avatar

    23.04.2010. (23:53)    -   -   -   -  

  • MODESTI BLEJZ

    što je najzanimljivije djeca to sve kuže, čak prije, više i bolje od ponekih ukalupljenih pedagoga. a sve učeći iskustvom na vlastitoj koži, bez stručne literature koja bi im otkrila toplu vodu, no sad su mi priznajem zaiskrile male sive ćelije, kako bi rekao Poirot. budem potražila Gattoa, hvala na preporuci!

    avatar

    24.04.2010. (00:11)    -   -   -   -  

  • Svebor Ognjen

    Ključ problema leži tu negdje, da. Hvala na prikazu.

    avatar

    24.04.2010. (01:31)    -   -   -   -  

  • montelupo

    zato kad im kao već odraslim studentima viših godina kažeš da te zanima što ONI misle o nečem o čemu im pričaš dva mjeseca, pogledaju takvim ustrašenim okicama...

    avatar

    24.04.2010. (07:33)    -   -   -   -  

  • cb

    @ prof: moja isprika. bilo bi previše da idem čitati 200 zapisa unatrag.:D

    Sloboda, poticanje kreativnosti, zar to nije san? Da li je toga ikad bilo? Zar to nije nešto za što se izborimo individualno?

    avatar

    24.04.2010. (08:58)    -   -   -   -  

  • Sunčana

    a koliko tek mediji sudjeluju u zaglupljivanju masa, to je jednako ako ne i i pogubnije od obrazovnog sustava, jer si ovome izložen neprestano

    avatar

    24.04.2010. (09:25)    -   -   -   -  

  • blenderica

    Ne bi se bas samo tako pasivno slozila sa (jos jednom) teorijom zavjere iznesenom ovdje. Kao prvo americki sistem obrazovanja dobro poznajem i moram reci da za svaki Ying postoji Yang i za svaki primjer loseg obrazovanja postoji primjer dobrog ili cak izvrsnog, ma ne izvrsnog nego superiornog. Kada ne bi bilo tako amerika ne bi bila ono sto jest a to je vodeca supersila puna superiornih ideja, puna poleta, ambicioznih ljudi koji su sposobni ostvariti svoje (i tudje) snove. Amerika ima sistem u kojem se ljudi privlace iz cijelog svijeta da bi ostvarili svoje potencijale i dio toga je svakako sistem edukacije jer bez njega ne bi bilo vecine strucnjaka, pa imali oni samo srednju skolu ili doktorat, morali su proci kroz sistem.
    Ako je sistem uistinu tako los,a svi ucenici ispranih mozgova, NE-kreativni i pasivni, tko je onda izumio sve te stvari i patentirao ih, konstruirao i stavio u siroku upotrebu. Odakle nam stizu cuda 20tog stoljeca koja su zavladala svijetom kao avion, TV, automobil, kompjutor i svemirske letjelice? Sve iz USA. Odakle nam struja, Ipod, Ipad i Iphone, Apple i Windowsi, opet iz glave nekih bivsih USA ucenika. Odkuda potice gro ljekova, medicinskog napredka, cijela TV industrija, filmska, avijacija i aeronautika, odkuda industrija ljepote (plasticnih operacija) otkuda nam Internet, sateliti. Sve to smislili su i ostvarili ljudi sjedinjenih americkih drzava. Neki doduse doseljenici poput Tesle, neki izuzetni umovi ali ipak plodovi nekakvog sistema obrazovanja pa taman da su isli u skolu samo nauciti engleski. Ford, Boeing, Mikrosoft, Apple, IBM, McDonalds, Coke, sve americke jake firme koje su zavladale svijetom. Nemojte me nasmijavati da vam je uz to sve bitno to kako je neki prosjek pucanstva obrazovan . Istina je da sirotinja nema takve prilike za skolovanje kao vladajuca klasa ali u kom sistemu i kad ju je imala i uopce who cares? Bitan je rezultat, suma sumarum. Ko danas brine za malog jadnog Egipcana koji je bio neobrazovan i samo je vukao kamen za piramide dok nije otegnuo papke. Niko. Danas pricamo o Egipatskoj Civilizaciji kao povijesnom ukupnom fenomenu o tome sto su postigli (pismo, arhitektura itd) i tako ce jednom biti zapamcena i amerika. To da li je mali Johnny samo pasivni konzumer a Steve mu prodaje muda pod burege- ko o tome brine gospodo. Nemojmo biti sitnicavi, sudbine pojedinaca su potpuno nevazne kad kotac povijesti jednom pregazi nas sve. osim toga, nama bolje stojecima, sluzi ovaj sistem sasvim zadovoljavajuce. Pa morate jednom pogledati svijet i ocima suprotne strane jer da njema nje ne bi bilo niti one druge. mislim ko bi svu tu djecu obrazovao za navodnu poslusnost ili pasivni konzumerizam da nema i druge strane. Eto pozdrav sa "druge strane" .

    avatar

    24.04.2010. (10:04)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    U gimnaziji (1960. godina) dobio sam ukor razrednika jer sam pred razredom izjavio kako mislim da je najstojanje profesorice iz matematike da SVI znaju matematiku, a posljedica toga je bilo smanjivanje kriterija, kontraproduktivno za nas nekolicu koji volimo matematiku. Drugo je pitanje mbilo zašto smo potrošili toliko puno vremena na učenje pojedinih jednadžbi krivulja kada se one mogu dobiti iz općenite jednadžbe presjeka konusa.

    @blenderica
    Lijepo si nabrojila uspjehe američkih ljudi. No krije li se iza njihovih uspjeha vrijednost američkog školskog sustava ili pak vlastita inicijativa svakog od "pametnih". Za Teslu sigurno znam da se ne krije!

    avatar

    24.04.2010. (10:48)    -   -   -   -  

  • Sapunerija

    To što si napisao smatram velikom istinom i temom za razmišljanje svakog roditelja.
    Ali kako razvijat kreativnost?
    Moja djeca su znala matematiku više prije škole nego sada. Dijete mi je već od 5 godina došlo na ideju da bi zbrajalo i oduzimalo brojeve u dijelovima a ne cijele.
    Sada sa sedam i po godina rade na razvoju radnih navika i urednom rukopisu.
    Tete iz vrtiće (za koje smatram da su odlične u svom poslu) mi kažu da se sama uhvatim u koštac sa razvijanjem kreativnosti i toga. Međutim pri tom moram voditi računa i o radnim navikama i svakodnevnom izvršavanju obaveza koje su mojoj djeci znatno dosadne jer ili su im prelagane ili ih ne zanimaju toliko. To tako treba bit jer živimo u takvom društvu a neuspjeh u školi ima za posljedicu i gubljenje motivacije i razočaranja i onda i druge probleme za dijete.

    avatar

    24.04.2010. (13:35)    -   -   -   -  

  • Sapunerija

    Možda posredi i nije neka planirana zavjera, ali ove funkcije integracije i prilagodbe sam vidila odavno i izgleda mi da djeluju svake godine sve bolje.

    avatar

    24.04.2010. (13:42)    -   -   -   -  

  • Sapunerija

    Kad sam došla na prvi roditeljski, pedagogica nam se obratila sa govorom o tome kako djecu treba odgajat. Na kraju je rekla: Trebate djecu naučit da rade ono što ne žele.

    Ja sam htjela pitat: Zar ne bi bilo jednostavnije pokušat radit na tome da zavole ono što bi trebali učiti?
    Ali nisam vidila koristi od mog pitanja.

    avatar

    24.04.2010. (14:01)    -   -   -   -  

  • blenderica

    @Semper Contra: Ako si procitao Profesorov unos, autor (ne bloger) polazi od premise da americki sistem skolstva potice od PRUSKOG modela a posto je Tesla bio obrazovan u Austro-Ugarskoj, to je potpuno nevazno da li je sistem bio u USA ili u austrougarskoj. Mnogi su obrazovani na Pruskom modelu a zavrsili u USA. Ja bi se cak slozila da Evropa ima superiorno masovno skolstvo samo prednost sistema koji stimulira uspjeh i kreativnost dolazi do izrazaja nakon sto se skola napusti i krene u svakodnevnu stvarnost . Tu ocigledno amerika sije sve jer uvijeti koje daje za napredak i uspjeh privlace talente iz svih kuteva svijeta. Ali ako procitas povijest tehnoloskih inovacija i napredka, amerikanci jos uvijek drze najvise patenata na svijetu.

    Mislim da nas ova rasprava o tome kako djeca uce i sta rade danas, odvodi od prave slike stvarnosti uspjeha skolstva. Ucitelji, nastavnici i profesori naime susrecu se sa masom iz koje ce se tek mukotrpnim radom i najvise talentom izluciti KLASA. Vecina profesora rade cijeli zivot a da im kroz ucionicu ne prodju talenti tipa jednog Tesle i susrecuci se stalno sa istim i slicnim problemima izgube volju i umore se. Cini im se cijeli sistem je besmislen , ali nije. Sistem je dizajniran da talenat ispliva na povrsinu i ne izgubi se u pukotinama sistema. Zato uspjeh sistema treba gledati odozgora na dolja (top to bottom) a ne obratno. Kolikogod se profesori trudili da obrazuju DJECU, mi ostali gledamo na rezultat kao dokaz uspjeha a to su talenti i krajnji doseg. Nesto kao sport. Svi vole vidjeti svoju djecu da napreduju, vode ih na nogomet ili karate, ali na kraju uspjeh nekog drzavnog sporta svijet cijeni prema broju Janica i Vlasicki koji je proizveo a ne prema tome koliko djece vjezba ili koliko ljudi u nedjelju ujutro trci po nasipu. To je naprosto realnost. Nazalost vecini ucitelja je posao "dilati" sa masom koja trci po nasipu a samo izuzetni dobiju vrhunske talente da bi ih usmjerili, obrazovali ili odgojili. Ako se koncentriramo na masu uvijek cemo biti pomalo razocarani jer izgleda da se ne trudi i uvijek trckara u mjestu. Pogledajmo VRHUNSKE REZULTATE (u ovom slucaju skolskog sistema) pa onda zakljucimo valja li ili ne. mislim da moj predhodni komentar podastire jasne dokaze da sistem ipak radi izvrsno ma koliko pojedinci koji rade u njemu ili roditelji prosjecne djece, to ne vide tako jasno jer su zabavljeni najvise sa najgorim postotkom (onima koji najteze uce, huliganima koje policija privede pa onda skola i roditelji dobiju po nosu itd). vecina vremena i truda ode na beskorisnu manjinu jer "squeaky wheel gets the oil. Talentirana djeca prodju kroz sistem obicno ko vreli noz kroz putar.. ni ne znamo za njih dok im lice jedan dan ne osvane u novinama. A ako ste tip ucitelja kome je vaznije obrazovati masu nego klasu onda se nemate sta buniti nego zasucite rukave. Ima mjesta za sve u sistemu. samo se nemojte buniti sto je vas priglupi student postao potrosac jer je nasjeo reklami mog brilijantnog sina. kuzite.

    avatar

    24.04.2010. (18:42)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    @blenderica - Tko je rekao: ''Amerika je zemlja koja stojeći do koljena u smeću ispaljuje rakete na mjesec''?

    avatar

    24.04.2010. (19:09)    -   -   -   -  

  • barba

    Ne znam puno o Americkom osnovnom skolstvu, ali znam da je sam nedavno u jednom znanstvenom casopisu procitao kako je zavladal ponovno panika jer eto opet se uvodi kreacionizam u skole. Naime kako odgajati mladi um da misli kriticno, ako ga se zatupljuje idejama da je evolucija bajka i da su nas stvorila bica iz nekog dalekog svemira na proputovanju ovim galaktcikim pripizdinama.
    Ovo nije samo problem Amerike nego i UK, a i sam uvidjam u CH kako vrag lezi u detaljima odnosno novcu.
    Ulaganje u visokoskolsko znanje je iza drugog svjetskog rata bila motivacija zidovskih emigranata i u jednom trenutku gotovo 30% profesorskog kadra u americi bilo je zidovskog prodrijetla. Danas se slicna stvar dogadja s ljudima indijskih ili kineskih korijena.
    Svima ovima je zajednicko da su-americki drzavljani i da kao takvi imaju jedan minimum odanosti prema Americi.
    I to je tajna uspjeha Amerike, a Europa jos uvijek prebraja krvna zrnca.

    avatar

    24.04.2010. (20:44)    -   -   -   -  

  • blenderica

    @Pero: psi laju karavane prolaze. srednja klasa u americi jos uvijek zivi dobro a bogati jos bolje . smeca ima svugdje ali se ovdje placa i do $500 ako bacis papiric iz auta na autoput i uhvate te. How about tamo? rakete su samo sredstvo i ne treba se koncentrirati na njih.

    @barba: mislim da si malo pobrkala/o kreacionizam sa scientology. kreacionizam je biblijsko ucenje o nastanku svijeta (kreacijom tj stvaranjem) dok je ono sto ti opisujes mislim ucenje scientoloske crkve. U Americi ima jos puno mjesta gdje roditelji smiju i mogu imati upliva na to sta ce im djeca uciti u skoli. To potice iz tzv School Trustees sistema gdje su se grupe gradjana udruzivale da bi napravile skolu i onda imale povjerenike koji su odlucivali koje i kakve sadrzaje ce ucitelji poducavati u tim skolama. Dakle onaj koji je PLACAO obrazovni sistem, odlucivao je donekle i njegov SADRZAJ. Ne bas detalje ali smjer kojim je obrazovni proces kretao.

    Ako sam ja vjernik i zelim da moje dijete bude izlozeno I kreacionizmu, to mi je u americi omoguceno privatnim sistemom skolovanja (katolicke i protestantske skole npr) . Na trzistu rada kasnije, moje dijete i tvoje ce se sukobiti oko istog radnog mjesta ili istih prilika za napredovanje i slicno pa ce njihov uspijeh odluciti o tome ciji je sistem obrazovanja bio bolji. Ako ce mom djetetu po statistici biti sigurniji uspjeh u drustvu ako ga recimo poducavaju da je zemlja ravna ploca - meni bi to bilo svejedno dok god dobijam dobar rezultat tj njegov konacni uspjeh. Sta mi vrijedi da moje dijete zna sve o Evoluciji ako ce ostati sljaker za bijednu crkavicu, meni je kao roditelju primaran njegov uspjeh a sekundarna istinitost i tocnost onoga cemu ga tamo uce. Neko drugi je upravo obratan i takav takodjer moze naci ovdje skolu za svoje dijete. Sloboda nadzora i pluralizam je kljuc i zato i je americka maxima na drzavnom pecatu " Iz Pluralizma (mnostva) Jedinstveni" (e pluribus unum) , bas ko sto ti velis na kraju svog komentara

    avatar

    24.04.2010. (21:57)    -   -   -   -  

  • husky

    Odlićan post!
    Osvješćivanje činjenice da nas netko stalmo pokušava porobiti,
    nekad mačem i toljagom, danas potrošačko-kapitalistričkim pristupom i kontrolom pojedinca,
    je pretpostavka slobode i inicijator iskoraka iz ustaljenih ograničenih poimanja samih sebe i svojeg položaja u društvu.
    Obrazovanje je jedan od ključnih područja društva gdje se uz osvješćenje nastavnika i promjena njihovog načina rada može postići veliki učinak. Da ne govorim o roditeljima koji imaju još veli utjecaj. Po meni je najvažnije naučiti djecu vidjeti stvari oko sebe u pravom sjetlu. Poučiti ih razlikovati namjere ljudi i vlastodržaca, ohrabriti ih da budu odvažni i hrabri da se mogu suprotstaviti silama zaglupljivanja omalovažavanja i porobljavanja (u psihičkom i duhovnom smislu riječi).

    avatar

    24.04.2010. (22:20)    -   -   -   -  

  • alexxl

    "Znate onaj osjećaj kad vam netko lijepo, crno na bijelom, podastre upravo vaša razmišljanja, uobičajeno raspršena i nefokusirana, vaše sporadične uvide i mračne slutnje, ali sada precizno uobličene i temeljito potkrijepljene mnoštvom važnih činjenica koje odjednom rastjeraju maglu iz vašeg uma, otkrivajući istinu koju ste nazirali, koju ste priželjkivali i istodobno je se plašili. "

    Kako lijepo izartikulirano.
    Pozdrav

    avatar

    24.04.2010. (23:50)    -   -   -   -  

  • Sapunerija

    Kod nas u Hrvatskoj imamo sasvim vidljive primjere tih funkcija na djelu.

    Vjeronauk u našim školama je najbolji primjer kako se kroz tu jaku funkciju integracije da budemo svi isti, djeca praktički "natjeravaju" da pripadaju masi istomišljenika, istovjernika i sl., jer bi bilo grozno da su drugačija?
    Tako je prva lekcija u školi ta da se moraju prilagođavati i pripadati masi ako žele biti prihvaćeni od društva.

    avatar

    25.04.2010. (08:52)    -   -   -   -  

  • odmak

    Od riječi do riječi složila bih se s tvojim postom. Uvijek sam se pitala što je svrha. Mislila sam da je najvažnije znanje koje će te tjerati na daljnje razmišljanje i skupljanje znanja. To se događalo na 'tehničkim' školama i fakultetima, iako danas na nekim od sličnih fakulteta studenti postaju konkurencija profesorima i tu se dobiva osrednje znanje. Bar je tako bilo i jest na mom fakultetu. Ostale škole i fakulteti stvaraju poslušnike i državne činovnike. Tako mi je doslovno pred i ohoho godina rekao sin koji je studirao u Italiji.

    avatar

    25.04.2010. (12:37)    -   -   -   -  

  • Bookeraj

    zabilježila sam i sebi književnu preporuku, mada nisam iz struke. isto tako, znam kako je - ponekad je potrebna knjiga da čovjeku zbroji sve misli i stavove u glavi :) LP

    avatar

    25.04.2010. (17:54)    -   -   -   -  

  • buha

    ova teza da škola odgaja poslušnike a roditelji doma odgajaju nešto suprotno NE DRŽI VODU. jednostavno zato jer su i sami roditelji proizvod toga istoga školstva.
    teza da je krajnji cilj reprodukcija klasa tj. onih koji upravljaju i onih koji rade , je za očekivati. Škola se ne odvaja od cjelokupnoga društvenoga ustroja. tako se preslikavaju odnosi iz društva u školu.
    No pitanje je Quod licet Iovi, non licet bovi .
    Ono što važi za AMEričko školstvo može li sebi Hrvatska dopustiti?
    ili se treba ugledati u Finsku i finsko školstvo u kojem je daleko šire shvaćena uloga škole , nego u američkome. .. ima odličan članak u Jutarnjem na temu zašto imaju Nokiju u Finskoj a ne Hrvatskoj..
    rađe to pročitat nego ...

    avatar

    25.04.2010. (18:54)    -   -   -   -  

  • buha

    ono što izuzetno opterećuje hrvatsko školstvo nije baš utemeljeno na ovim pitanjima , nego na sasvim drugima. Ajmo se na njima zadržatti jer je to svrsishodnije. Naše škole opterećuje GOLEMA ambicioznost i nesklad odgojno-obrazovnih ciljeva i mogućnosti te potpuna nepovezanost teorije s praksom. kada bi se samo na tome zadržali , našli bi već neko rješenje koje je samo nama potrebno i učinkovito. A američko..haha..

    avatar

    25.04.2010. (19:01)    -   -   -   -  

učitavam...