From: Josip Jankovic Subject: ZAR SMIJES BITI TUZNA To: josko51@yahoo.com Date: Tuesday, March 9, 2010, 12:27 PM
Broj: 1540. Godina: VI 8. ozujka (marta) 2010. "MUDAR COVJEK NE KAZE SVE STO MISLI, A MISLI SVE STO KAZE". Francuska Dragi prijatelji, Ako je Bog CISTA RADOST, onda je tuga stupanj udaljenosti od Boga koji nas jedini moze osloboditi predrasude o NEMOGUCEMU – te zamke u koju smo se upleli kao slabi kukac u paukovu mrezu. Drzimo se ona tri koraka iz Tajne: TRAZI, VJERUJ, PRIHVATI: 92. ZAR SMIJES BITI TUZNA Zar smijes biti tuzna, kceri Moja, kad sam Ja, Otac tvoj, cista radost? Kadgod si tuzna, ti zaboravljas da si Mi rod najblizi, i sve manje tada znas da Mi mozes dati svoju tugu u zamjenu za radost. Ti bi trebala znati da se Ja igram s nemogucim, i da u trenutku, za tebe neuhvatnu, mijenjam ono, sto smatras nepodatnim mijeni. Ne tuguj, kceri, govori ti Otac radosti. "Bijela kula", knjiga 11. Zapisala Vesna Krmpotic Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
10.03.2010. (08:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vikend u "Tišini" Subota i nedjelja 13. i 14. ozujka
SUBOTA:
8-9h Jutarnja meditacija
11-13h Hodanje Stazom Ljubavi, Svjetla, Ljepote i Mira ...razgovor...Unutarnji Put
19-21h Radionica - Kanalizirano lijecenje
NEDJELJA:
8-9h Jutarnja meditacija
10-14h Slusanje ucenja Majke Zemlje - uz prijevod
Svakako javite da li dolazite.
Slobodno dodite vec u petak. Mozete javiti da li imate mjesta u autu i/ili vam je potreban prijevoz.
Ako javite da dolazite vlakom: U subotu ujutro ce auto doci po vas u 10:30h na zeljeznicki kolodvor, za sve jutarnje vlakove iz Zagreba ili Rijeke.
Zima je, ponesite toplu odjecu i obucu. Ponesite svoju hranu i svoju posteljinu. Ako dolazite autom, ponesite i koju deku ili vrecu za spavanje.
U centru i na imanju nije dozvoljeno: - dosenje i koristenje alkohola (piva, vina...), droga i opijata svih vrsta - pusenje cigareta (u kuci) - unosenje, konzumiranje, kuhanje mesa, ribe, jaja... - seksualni odnosi (i sve sto vodi tome) - ubijanje drugih bica (insekata...) - stvaranje buke i zvukova bez zajednickog dogovora
Telefon: 047 584 251.
Sretan put, dobro dosli
Nenad
10.03.2010. (08:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Opšte stanje stvari u Srbiji, nagomilavanje novih problema na segmentima nerešenih starih i prastarih, kolaps ekonomije, nesavladiva korupcija i rasulo svih vrednosti, nagoni me da se zapitam: ko su ljudi koji imaju smelosti da se u takvim okolnostima prihvate vlasti. Znamo ih. Tu su već godinama. Etablirani. Užireni. Samouvereni. Da sve stoji mnogo bolje, da je problem samo kosovski Gordijev čvor, koji još nije ispoljio svu svoju zlokobnost, bilo bi to dovoljno za razumnog čoveka da kao đavo od krsta beži od tereta takve odgovornosti. Ovde - jok.
Ovde se vlast ljubomorno čuva i za njeno se osvajanje ljuto bori. Naročito su jerezni oni koji su je imali, pa nemali, pa bi opet da je imaju. Da li to znači da su naši vlastodršci i vlastoljupci nerazumni ljudi? Bože sačuvaj! Šta je, onda, u pitanju? E, to je duga priča. A tiče se političkog sistema u Srbiji. Koji nema mnogo veze sa površnim definicijama tipa "kneževina", "kraljevina", "socijalistička republika", "republika". Politički, naime, sistem u nas je takav da je "biti na vlasti, oko vlasti i prijatelj vlasti" ovde jedini način da se ne živi u siromaštvu i neslobodi.
Niko od partijskih voždova koji se bore za vlast i ne pomišlja, osim možda u snu, da će Kosovo vratiti pod vlast Beograda, da će oživeti ekonomiju, iskoreniti korupciju i pročaja. Nije da ne bi kada bi to bilo moguće. Nisu to zli ljudi. Samo su racionalni. Znaju da politički sistem u kome je vlast, iako vlast istorodnih, u suštini okupaciona; u kome trenutna elita na vlasti (veoma dobro) živi od besomučne eksploatacije amorfne mase stanovništva, znaju - rekoh - da takav sistem nije u stanju da povrati bilo šta izgubljeno, da iskoreni korupciju i sva druga zla, iz prostog razloga što je korupcija temelj našeg političkog sistema.
Razgranata mreža totema i tabua, simboličnog žrvovanja i političkog šamanizma, večita borba vanbračnih sinova svetla protiv kurvinih sinova tame - sve je to samo panađurski igrokaz koji već 150 godina uspešno prikriva samu suštinu orijentalne igre. Parazitski po svojoj prirodi, ovaj naopaki sistem nužno počiva na podršci i lojalnosti parazita koji za podršku bivaju nagrađeni pozicijama koje bi po prirodi stvari trebalo da preuzmu kreativni i sposobni.
Na taj način, sistem zagušuje i parališe samog sebe. Usled dugotrajnosti i izanđalosti, na početku XXI veka cela stvar je dospela u ćorsokak. Mi se, zapravo, nalazimo u stanju društvene entropije, svojevrsne ravnoteže nemoći, u kojoj niti država može da spreči bilo kakvu samovolju osiromašenog i obespravljenog stanovništa, niti, pak, stanovništvo može da promeni političku elitu. Ako se ne dogodi neko veliko čudo, ovako će to - traljavo, kilavo, otužno - ići do kraja sveta.
Vidimo ovih dana da su se neki dilberi koji su bili na vlasti, uželeli povratka u Nemanjinu i redistribucije moći u javnim preduzećima i na položajima upravnika provincijskih biblioteka, sekretarica i kafekuvarica. Pa skupljaju potpise. Nema im se šta prigovoroti. Em je posao opozicije da ruši vlast, em se eventualnom promenom vlasti za nas obične ljude ništa neće promeniti. Više nema ni foliranja. Opozicioni prvaci se i ne trude da ponude neki racionalan program. Nemaju ga, niti im treba. Suština njihove političke platforme je kratka i jasna: "Dosta ste vladali, sada mi hoćemo na vlast."
Danas, 28.02.2010.
10.03.2010. (08:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Razgovor s Dr. A.N. Safajom, direktorom “Sathya Sai instituta viših medicinskih znanosti” (II. DIO)
Pic01_tn.jpg(Nastavak razgovora s Dr. A.N. Safayom, direktorom Sri Sathya Sai Instituta viših medicinski nauka u Puttaparthiju i Bangaloreu u Indiji, koji je vodio je Dr. Felix Wüs izdavač časopisa SWISS MED.)
- Kada ste govorili o medicinskim disciplinama u vašim bolnicama rekli ste da liječenje pružate sasvim besplatno. To je prije svega zadivljujuće, mogu reći gotovo nevjerojatno – nije kao svaka šalica čaja koja se naplaćuje u našim zemljama na Zapadu!
- Očekivao sam ovo pitanje. Besplatno liječenje je moguće uglavnom zbog donacija – manjih ili većih – koje daju poklonici Sathya Sai Babe iz cijelog svijeta. Te donacije idu u trust koji se naziva Sri Sathya Sai medicinski trust. Ovaj Sri Sathya Sai medicinski trust ima određeni iznos novca stavljen u banku kao osnovni fond. Uglavnom se kamatom koja se dobiva na taj osnovni iznos pokrivaju potrebe dnevnih aktivnosti obiju naših bolnica. Dvije bolnice zahtijevaju oko 2 milijuna rupija (vidi 3) svaki mjesec. Naravno, oštra kontrola troškova, upravljanje troškovima i stalne inovacije pomažu nam smanjiti troškove. Kao dodatak ovim donacijama neki ljudi daju doprinos za određene svrhe. Neki će ljudi doći i reći da će dati 20 određenih vrsta pace-makera. Drugi nas opskrbljuju sa velikom količinom šprica za injekcije – plastičnih šprica i drugih šprica koje nam stoje na raspolaganju – s tim stvarima na primjer. Također se događa da nam dođu određeni mještani i pitaju nas koje su naše svakodnevne potrebe. Oni tada odlaze i opskrbe nas tim potrepštinama, možda čak i za šest mjeseci. Tako to funkcionira.
- I vi ne poduzimate nikakve izravne akcije da biste dobili takve donacije?
- Ne, mi ne. One jednostavno dođu. Jedino što trebate to je da Sathya Sai Baba bude u centru te slike. Bez Njega sve bi ovo, vjerojatno, bilo nemoguće.
- Dakle, spomenuli ste da možete imati u radu obje bolnice uz puni trošak od 2 milijuna rupija na mjesec, to je nekih 370.000 eura. No, kako ste financirali samu izgradnju bolnice, vaše prve bolnice u Puttaparthiju?
Pic10_tn.jpg- Bolnica je započeta sa donacijom od 300 milijuna rupija. Trebali smo 100 milijuna za zemlju i zgradu, 100 milijuna za opremu, a 100 je stavljeno, kao što sam već spomenuo, u osnovni fond. Kao što sam rekao, kamate na osnovni fond od 100 milijuna rupija iznose 1 milijun na mjesec i to je dovoljno da pokrije troškove jedne bolnice kroz mjesec dana. Osoblje je, usput rečeno, dobro plaće-no, jednako kao ono u Sve-indijskom institutu medicinskih nauka. Ovdje u Puttaparthiju imamo nekih 300 zaposlenika sa plaćom, 46 onih koji rade za honorar i 100 dobrovoljaca koji rade kao sevaci (4) svaki po četrnaest dana i na svoj trošak.
- Ako je liječenje besplatno sigurno su bolesničke liste čekanja duge. Kako se nosite s tim problemom?
- Mi imamo brojno stanovništvo, a također nesrećom i djelomično u ovoj zemlji enormne pojave bolesti. 80% populacije živi ispod minimuma društveno-ekonomski prihvatljive razine. Oni si sigurno ne mogu osigurati operaciju srca, mozga, kičme ili bubrega. Dakle, oni dolaze k nama. U svakom slučaju mi izvršimo ozbiljne pretrage kod tih ljudi i damo im ispravnu profesionalnu medicinsku dijagnozu. Zatim procijenimo jeli slučaj hitan ili bolesnik može čekati. Ako je slučaj takav stavljamo ga na listu čekanja. Postoje različiti drugi aspekti koje uzimamo u razmatranje kada pregledavamo naše pacijente. Pretpostavimo da je to dijete sa ozbiljnom bolešću srca, s roditeljima koji za njega jako brinu tada mi moramo takvom pacijentu dati prioritet. Također moramo dati prioritet onim slučajevima kada bi obitelj mogla ostati bez hranitelja zbog njegove srčane ili nervne bolesti te bi bila lišena osnovnih sredstava za život. U tom smislu, kvaliteta brige o bolesniku koja se besplatno nudi ima šire socijalno-ekonomsko značenje, nego što je to spašen jedan život. To spašava obitelji od pandža siromaštva. Ali ostaje činjenica da za određene tipove operacija na srcu, na primjer, liste čekanja mogu biti i do četiri godine. U takvom se slučaju, naravno, bolesnik liječi lijekovima da može preživjeti te se traži da dođe natrag u bolnicu svakih šest ili možda tri mjeseca, na kontrolu.
- Vi morate zaposliti nekih stotinjak liječnika, tehničara, sestara i.t.d. No, Puttaparthi je malo selo, gdje svi ti ljudi žive?
- Mi imamo ogroman stambeni kompleks pored bolničke zgrade i u njemu se može smjestiti većina osoblja koje radi u ovoj bolnici. Tim medicinskim kampom, bolnicama sa svim njihovim podupirućim sredstvima i cijelom infrastrukturom, upravlja moje osoblje u korist trusta.
- A medicinska podrška koju dajete seljacima vani, u zemlji?
- To nije naša briga. Te aktivnosti se izvode kao medicinski servis ili služenje, a osigurava ih Sri Sathya Sai Organizacija služenja.
- Kako je organizirana medicinska zaštita za one bolesti koje nisu pokrivene visoko specijaliziranim aktivnostima koje se odvijaju u dvije Supe
10.03.2010. (08:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
- Kako je organizirana medicinska zaštita za one bolesti koje nisu pokrivene visoko specijaliziranim aktivnostima koje se odvijaju u dvije Super specijalističke bolnice?
- U Bangaloreu, jednako kao i ovdje u Puttaparthiju, trust ima takozvanu Opću bolnicu gdje se osigurava opća medicinska njega. Ondje možete naći njegu zuba, ušiju, nosa i grla, ginekološku i porodiljsku njegu kao i opću pedijatrijsku njegu i.t.d.
- Prakticirate li alternativno medicinsko liječenje kao što je ayurveda i slično?
- Ne, ne, ne!
- Zašto ne? Pa u Indiji smo, odakle potječu mnoga medicinska znanja.
- Naša je nakana jasna da ne prakticiramo taj vid medicine u našim Super specijalističkim bolnicama. Pogledajte, mi moramo biti visoko povjerljivi, visoko odgovorni i ne možemo si dopustiti nikakav rizik na račun tog odnosa.
- Svjetska zdravstvena organizacija (WHO - World Health Organisation) je najviše znanstveno medicinsko tijelo u svijetu. Imate li kontakte sa WHO-om? Jesu li vas ikada posjetili?
- Da, i ja sam išao u Ženevu. Govorio sam o aktivnostima medicinske misije Sri Sathya Sai Babe na konferenciji u Internacionalnoj radničkoj organizaciji (ILO – International Labour Organisation) u Ženevi, gdje su bili prisutni mnogi predstavnici iz WHO-a. U Ženevi sam također imao razgovor sa šefom, predstavnikom WHO-a, koji je odgovoran za programe koji se odnose na bolesti srca. Međutim, mi ne možemo načiniti nikakav napredak u daljnjoj suradnji jer se ne uklapamo u njihove strukture, jer je naša aktivnost bazirana samo na instituciji. Govor, koji sam održao na ILO konferenciji u Ženevi, slučajno je bio tiskan u WHO-ovom World Health Forumu, broj 19, 1998. godine.
- Da li biste voljeli imati neke određene nove kontakte i ako da, koja bi to vrstu kontakata trebala biti?
02-BypassSurgery.jpg- Da, bili bismo veoma zadovoljni kada bi ljudi željeli znati više o našem radu, kada bi posjetili naše bolnice da bi do nekog nivoa barem dobili utiske o njima, o principima na kojima se naše bolnice zasnivaju. Mi bismo im tada rekli da se sve ovo može postići bilo gdje. Također bismo voljeli objasniti našim posjetiteljima osnovne principe i ideale Sathya Saijeve zdravstvene misije. Dopustite mi da vam to ukratko opišem. Bolest je globalni fenomen. Savjet i liječenje trebali bi se također gledati s globalne točke gledišta. Kao što sam već rekao, liječenje bi trebalo biti besplatno, dostupno u bilo kojoj medicinskoj instituciji na globalnoj osnovi, kao što je to pravo na rođenje svakog ljudskog bića. To je pravo značenje riječi globalizacija. De-komercijalizacija je druga ključna riječ za isti pojam. Vještina iscjeljivanja i liječenje bolesnika ne bi trebali biti na tržištu i stvarati profitabilne udobnosti. Cijenom medicinske njege trebalo bi se baviti društvo i trebala bi biti na dokučivom nivou. Druga važna točka je humanizacija medicine. Medicina i tehnološko medicinsko liječenje koje se pruža pacijentima, mora biti humanizirano. Medicinska tehnologija ne bi se trebala primjenjivati na čisto mehanički način. Ne, to bi trebalo činiti na ljudski način, smatrajući bolesnika ljudskim bićem, kao čovjeka u društvu, kao nečijeg oca, majku, kćer ili sina. Medicina bi se trebala prakticirati sa osmjehom danim s ljubavlju i naklonošću te bez da bolesniku uzrokujemo bilo kakvu mentalnu traumu. Moramo s njima razgovarati ljubazno. Ako postoji neizlječiva bolest ona se mora objasniti bolesniku na ljubazan, sućutan način imajući na umu da mi nemamo posljednju riječ! Svojim mislima, riječima i djelima, ljudi koji osiguravaju zdravstvenu njegu – zdravstveni službenici, liječnici, sestre i tehničari – trebali bi prianjati uz pet ljudskih vrijednosti, naime uz istinu, ispravno djelovanje, mir, ljubav i nenasilje. Nije oprema ta koja bolnicu čini dobrom ili lošom, nego ljudi koji u njoj rade. Ne bismo trebali stvarati profit iz patnje drugih ljudskih bića. Trebali bismo s ljubavlju i naklonošću paziti na osobu koja pati, kao što je to činio Buddha i drugi sveci, kao što je činio Krist. Konačna odlučujuća točka je produhovljavanje moderne medicine, koja se bazira na principu vjere da je u krajnjem smislu Bog taj koji liječi! Mi samo osiguravamo tehnologiju i liječenje! Kad usvojimo to produhovljenje, odmiče-mo se od našeg sebičnog uključivanja u proces – „Ja sam te liječio, ja sam te spasio“ – taj je sebični element uklonjen. I dalje, budući da je Bog taj koji liječi, bolesniku ja dana nada.Neuro-4.jpg On zna da postoji neka druga snaga, neka druga moć kojoj se može moliti i koja će možda donijeti rezultate. U našem slučaju mi dajemo organiziranu uslugu za sve pacijente koji su se liječili u našoj bolnici. Naš Bolesnički savjetodavni odjel savjetuje pacijente prije prijema, za vrijeme liječenja i kod njihovog otpuštanja iz bolnice jer su zahtjevi različiti u te tri faze. Prije prijema naš savjetnik informira bolesnika o njegovoj bolesti, mogućim posljedicama njegovog načina života, i.t.d. Kada je bolesnik u bolnici mi mu objašnjavamo što je učinjeno tako da on
10.03.2010. (08:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Žalitev je kot pismo, če ga ne sprejmeš, ne prispe in se vrne k pošiljatelju.
Buda
Z-Day 2010
13.3.2010 ob 15.00 projekcija filma Future by design ob 17.00 predavanje in debata o Časovni banki Slovenije
Časovna banka V Sloveniji je zaživela banka brez denarja, Časovna banka. V časovni banki so samo ljudje in ure. Ljudje si v njej izmenjujejo svoje znanje, storitve, opravila. In vsa opravila so enakovredna. To pomeni, da je ena ura čiščenja enakovredna uri pravnega svetovanja, na primer.
Ti meni, jaz njemu, ona tebi in tako naprej. Skoraj neverjetna zamisel, ki ima samo v Ljubljani že nekaj sto članov. Da gre za učinkovito, v kriznih časih še kako nujno uporabno in potrebno banko, nam bodo pripovedovali aktivisti Časovne banke.
1. Moj Mujo je jako pažljiv. Triput sedmično me vodi na burek.. Ja ga napravim i ispečem, a on mi kaže: "Hajd', izađi bona iz kujne i pojedi i ti malo."
* *
2. Popodne nikad ne spavamo zajedno. On spava sam na kauču u dnevnom, a ja brišem prašinu i perem suđe.
* *
3. Svakog mjeseca, čim dobije platu, kupuje mi poklone. Uvijek dobijem deterdžent za suđe, da se ne mučim i perem na suho i WC sanitar da ne moram da trljam kadu i pločice samo sa četkom i vodom. Zato svaki dan kažem sebi: "Bona, Fato, koje si ti sreće.. Pa, đe nađe ovakvog čovjeka?"
* *
4. Rođena sam u novembru, pa mi Mujo za svaki rođendan pokloni četri metra drva i onda gleda kako uživam u poklonu dok ga unosim u podrum. Dok uživamo kraj vatre u peći, ja odmah pomenem da bih za Novu godinu voljela dobiti na poklon dvije tone uglja. Iako kitpi od bijesa, uvijek se suzdrži pa me ne odalami, al' kaže: "Tek si jedan poklon otvorila, a već misliš na drugi." Al takve smo mi žene, šta se tu može.
* *
5. On me kao dobar muž tjera da držim dijetu kako bi dobro izgledala. Stavio je ključ na frižider, a ako napravim batake za ručak, on pojede sve, a meni, duša moja, ostavi samo krumpir. Kad mu kažem: "Mujo, pa nisu nam djeca na dijeti, ostavi im bar jedan batak", on mi odgovara: "Jesu, cure su, moraju biti mršave." Takav je moj Mujo, pravi moderni domaćin, koji vodi računa da mu žena i ćerke uvijek budu vitke.
* *
6. Kad šetamo robnom kućom, izgledamo kao zaljubljeni par jer me on drži za ruku. Lijepo mi je zavrne da ne mogu ništa da pipam.
* *
7. On neće das ja mučim, pa me svake noći istjera iz spavaće sobe da ne bih morala slušati njegovo hrkanje.
* *
8. Što jes'-jes', ne da mi da sama radim po kući. Uvijek natjera mene i moju majku da zajedno radimo.
* *
9. Nikad se ne kupa bez mene. Jednom mjesečno fino me zamoli da mu ugrijem vodu, naspem u kadu i da mu istrljam leđa. Uvijek plače ako ga šampon ujede za oči, al' šamar mi lupi samo ako ga baš jako peče. Ako budem dobra i ne ujede ga nikako za oči, onda me pusti da se okupam u istoj vodi kad on izađe iz kade...srce moje najveće
10.03.2010. (09:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
--- On Tue, 3/9/10, Josip Jankovic wrote:
From: Josip Jankovic
Subject: ZAR SMIJES BITI TUZNA
To: josko51@yahoo.com
Date: Tuesday, March 9, 2010, 12:27 PM
Broj: 1540. Godina: VI 8. ozujka (marta) 2010. "MUDAR COVJEK NE KAZE SVE STO MISLI, A MISLI SVE STO KAZE". Francuska Dragi prijatelji, Ako je Bog CISTA RADOST, onda je tuga stupanj udaljenosti od Boga koji nas jedini moze osloboditi predrasude o NEMOGUCEMU – te zamke u koju smo se upleli kao slabi kukac u paukovu mrezu. Drzimo se ona tri koraka iz Tajne: TRAZI, VJERUJ, PRIHVATI: 92. ZAR SMIJES BITI TUZNA Zar smijes biti tuzna, kceri Moja, kad sam Ja, Otac tvoj, cista radost? Kadgod si tuzna, ti zaboravljas da si Mi rod najblizi, i sve manje tada znas da Mi mozes dati svoju tugu u zamjenu za radost. Ti bi trebala znati da se Ja igram s nemogucim, i da u trenutku, za tebe neuhvatnu, mijenjam ono, sto smatras nepodatnim mijeni. Ne tuguj, kceri, govori ti Otac radosti. "Bijela kula", knjiga 11. Zapisala Vesna Krmpotic Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
10.03.2010. (08:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Vikend u "Tišini"
Subota i nedjelja 13. i 14. ozujka
SUBOTA:
8-9h
Jutarnja meditacija
11-13h
Hodanje Stazom Ljubavi, Svjetla, Ljepote i Mira
...razgovor...Unutarnji Put
19-21h
Radionica - Kanalizirano lijecenje
NEDJELJA:
8-9h
Jutarnja meditacija
10-14h
Slusanje ucenja Majke Zemlje - uz prijevod
Svakako javite da li dolazite.
Slobodno dodite vec u petak.
Mozete javiti da li imate mjesta u autu i/ili vam je potreban prijevoz.
Ako javite da dolazite vlakom:
U subotu ujutro ce auto doci po vas u 10:30h na zeljeznicki kolodvor, za sve jutarnje vlakove iz Zagreba ili Rijeke.
Zima je, ponesite toplu odjecu i obucu. Ponesite svoju hranu i svoju posteljinu. Ako dolazite autom, ponesite i koju deku ili vrecu za spavanje.
U centru i na imanju nije dozvoljeno:
- dosenje i koristenje alkohola (piva, vina...), droga i opijata svih vrsta
- pusenje cigareta (u kuci)
- unosenje, konzumiranje, kuhanje mesa, ribe, jaja...
- seksualni odnosi (i sve sto vodi tome)
- ubijanje drugih bica (insekata...)
- stvaranje buke i zvukova bez zajednickog dogovora
Telefon: 047 584 251.
Sretan put, dobro dosli
Nenad
10.03.2010. (08:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
SVETISLAV BASARA
Milion potpisa u drahmama Štampaj E-pošta
Opšte stanje stvari u Srbiji, nagomilavanje novih problema na segmentima nerešenih starih i prastarih, kolaps ekonomije, nesavladiva korupcija i rasulo svih vrednosti, nagoni me da se zapitam: ko su ljudi koji imaju smelosti da se u takvim okolnostima prihvate vlasti. Znamo ih. Tu su već godinama. Etablirani. Užireni. Samouvereni. Da sve stoji mnogo bolje, da je problem samo kosovski Gordijev čvor, koji još nije ispoljio svu svoju zlokobnost, bilo bi to dovoljno za razumnog čoveka da kao đavo od krsta beži od tereta takve odgovornosti. Ovde - jok.
Ovde se vlast ljubomorno čuva i za njeno se osvajanje ljuto bori. Naročito su jerezni oni koji su je imali, pa nemali, pa bi opet da je imaju. Da li to znači da su naši vlastodršci i vlastoljupci nerazumni ljudi? Bože sačuvaj! Šta je, onda, u pitanju? E, to je duga priča. A tiče se političkog sistema u Srbiji. Koji nema mnogo veze sa površnim definicijama tipa "kneževina", "kraljevina", "socijalistička republika", "republika". Politički, naime, sistem u nas je takav da je "biti na vlasti, oko vlasti i prijatelj vlasti" ovde jedini način da se ne živi u siromaštvu i neslobodi.
Niko od partijskih voždova koji se bore za vlast i ne pomišlja, osim možda u snu, da će Kosovo vratiti pod vlast Beograda, da će oživeti ekonomiju, iskoreniti korupciju i pročaja. Nije da ne bi kada bi to bilo moguće. Nisu to zli ljudi. Samo su racionalni. Znaju da politički sistem u kome je vlast, iako vlast istorodnih, u suštini okupaciona; u kome trenutna elita na vlasti (veoma dobro) živi od besomučne eksploatacije amorfne mase stanovništva, znaju - rekoh - da takav sistem nije u stanju da povrati bilo šta izgubljeno, da iskoreni korupciju i sva druga zla, iz prostog razloga što je korupcija temelj našeg političkog sistema.
Razgranata mreža totema i tabua, simboličnog žrvovanja i političkog šamanizma, večita borba vanbračnih sinova svetla protiv kurvinih sinova tame - sve je to samo panađurski igrokaz koji već 150 godina uspešno prikriva samu suštinu orijentalne igre. Parazitski po svojoj prirodi, ovaj naopaki sistem nužno počiva na podršci i lojalnosti parazita koji za podršku bivaju nagrađeni pozicijama koje bi po prirodi stvari trebalo da preuzmu kreativni i sposobni.
Na taj način, sistem zagušuje i parališe samog sebe. Usled dugotrajnosti i izanđalosti, na početku XXI veka cela stvar je dospela u ćorsokak. Mi se, zapravo, nalazimo u stanju društvene entropije, svojevrsne ravnoteže nemoći, u kojoj niti država može da spreči bilo kakvu samovolju osiromašenog i obespravljenog stanovništa, niti, pak, stanovništvo može da promeni političku elitu. Ako se ne dogodi neko veliko čudo, ovako će to - traljavo, kilavo, otužno - ići do kraja sveta.
Vidimo ovih dana da su se neki dilberi koji su bili na vlasti, uželeli povratka u Nemanjinu i redistribucije moći u javnim preduzećima i na položajima upravnika provincijskih biblioteka, sekretarica i kafekuvarica. Pa skupljaju potpise. Nema im se šta prigovoroti. Em je posao opozicije da ruši vlast, em se eventualnom promenom vlasti za nas obične ljude ništa neće promeniti. Više nema ni foliranja. Opozicioni prvaci se i ne trude da ponude neki racionalan program. Nemaju ga, niti im treba. Suština njihove političke platforme je kratka i jasna: "Dosta ste vladali, sada mi hoćemo na vlast."
Danas, 28.02.2010.
10.03.2010. (08:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Razgovor s Dr. A.N. Safajom, direktorom “Sathya Sai instituta viših medicinskih znanosti” (II. DIO)
Pic01_tn.jpg(Nastavak razgovora s Dr. A.N. Safayom, direktorom Sri Sathya Sai Instituta viših medicinski nauka u Puttaparthiju i Bangaloreu u Indiji, koji je vodio je Dr. Felix Wüs izdavač časopisa SWISS MED.)
- Kada ste govorili o medicinskim disciplinama u vašim bolnicama rekli ste da liječenje pružate sasvim besplatno. To je prije svega zadivljujuće, mogu reći gotovo nevjerojatno – nije kao svaka šalica čaja koja se naplaćuje u našim zemljama na Zapadu!
- Očekivao sam ovo pitanje. Besplatno liječenje je moguće uglavnom zbog donacija – manjih ili većih – koje daju poklonici Sathya Sai Babe iz cijelog svijeta. Te donacije idu u trust koji se naziva Sri Sathya Sai medicinski trust. Ovaj Sri Sathya Sai medicinski trust ima određeni iznos novca stavljen u banku kao osnovni fond. Uglavnom se kamatom koja se dobiva na taj osnovni iznos pokrivaju potrebe dnevnih aktivnosti obiju naših bolnica. Dvije bolnice zahtijevaju oko 2 milijuna rupija (vidi 3) svaki mjesec. Naravno, oštra kontrola troškova, upravljanje troškovima i stalne inovacije pomažu nam smanjiti troškove. Kao dodatak ovim donacijama neki ljudi daju doprinos za određene svrhe. Neki će ljudi doći i reći da će dati 20 određenih vrsta pace-makera. Drugi nas opskrbljuju sa velikom količinom šprica za injekcije – plastičnih šprica i drugih šprica koje nam stoje na raspolaganju – s tim stvarima na primjer. Također se događa da nam dođu određeni mještani i pitaju nas koje su naše svakodnevne potrebe. Oni tada odlaze i opskrbe nas tim potrepštinama, možda čak i za šest mjeseci. Tako to funkcionira.
- I vi ne poduzimate nikakve izravne akcije da biste dobili takve donacije?
- Ne, mi ne. One jednostavno dođu. Jedino što trebate to je da Sathya Sai Baba bude u centru te slike. Bez Njega sve bi ovo, vjerojatno, bilo nemoguće.
- Dakle, spomenuli ste da možete imati u radu obje bolnice uz puni trošak od 2 milijuna rupija na mjesec, to je nekih 370.000 eura. No, kako ste financirali samu izgradnju bolnice, vaše prve bolnice u Puttaparthiju?
Pic10_tn.jpg- Bolnica je započeta sa donacijom od 300 milijuna rupija. Trebali smo 100 milijuna za zemlju i zgradu, 100 milijuna za opremu, a 100 je stavljeno, kao što sam već spomenuo, u osnovni fond. Kao što sam rekao, kamate na osnovni fond od 100 milijuna rupija iznose 1 milijun na mjesec i to je dovoljno da pokrije troškove jedne bolnice kroz mjesec dana. Osoblje je, usput rečeno, dobro plaće-no, jednako kao ono u Sve-indijskom institutu medicinskih nauka. Ovdje u Puttaparthiju imamo nekih 300 zaposlenika sa plaćom, 46 onih koji rade za honorar i 100 dobrovoljaca koji rade kao sevaci (4) svaki po četrnaest dana i na svoj trošak.
- Ako je liječenje besplatno sigurno su bolesničke liste čekanja duge. Kako se nosite s tim problemom?
- Mi imamo brojno stanovništvo, a također nesrećom i djelomično u ovoj zemlji enormne pojave bolesti. 80% populacije živi ispod minimuma društveno-ekonomski prihvatljive razine. Oni si sigurno ne mogu osigurati operaciju srca, mozga, kičme ili bubrega. Dakle, oni dolaze k nama. U svakom slučaju mi izvršimo ozbiljne pretrage kod tih ljudi i damo im ispravnu profesionalnu medicinsku dijagnozu. Zatim procijenimo jeli slučaj hitan ili bolesnik može čekati. Ako je slučaj takav stavljamo ga na listu čekanja. Postoje različiti drugi aspekti koje uzimamo u razmatranje kada pregledavamo naše pacijente. Pretpostavimo da je to dijete sa ozbiljnom bolešću srca, s roditeljima koji za njega jako brinu tada mi moramo takvom pacijentu dati prioritet. Također moramo dati prioritet onim slučajevima kada bi obitelj mogla ostati bez hranitelja zbog njegove srčane ili nervne bolesti te bi bila lišena osnovnih sredstava za život. U tom smislu, kvaliteta brige o bolesniku koja se besplatno nudi ima šire socijalno-ekonomsko značenje, nego što je to spašen jedan život. To spašava obitelji od pandža siromaštva. Ali ostaje činjenica da za određene tipove operacija na srcu, na primjer, liste čekanja mogu biti i do četiri godine. U takvom se slučaju, naravno, bolesnik liječi lijekovima da može preživjeti te se traži da dođe natrag u bolnicu svakih šest ili možda tri mjeseca, na kontrolu.
- Vi morate zaposliti nekih stotinjak liječnika, tehničara, sestara i.t.d. No, Puttaparthi je malo selo, gdje svi ti ljudi žive?
- Mi imamo ogroman stambeni kompleks pored bolničke zgrade i u njemu se može smjestiti većina osoblja koje radi u ovoj bolnici. Tim medicinskim kampom, bolnicama sa svim njihovim podupirućim sredstvima i cijelom infrastrukturom, upravlja moje osoblje u korist trusta.
- A medicinska podrška koju dajete seljacima vani, u zemlji?
- To nije naša briga. Te aktivnosti se izvode kao medicinski servis ili služenje, a osigurava ih Sri Sathya Sai Organizacija služenja.
- Kako je organizirana medicinska zaštita za one bolesti koje nisu pokrivene visoko specijaliziranim aktivnostima koje se odvijaju u dvije Supe
10.03.2010. (08:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
- Kako je organizirana medicinska zaštita za one bolesti koje nisu pokrivene visoko specijaliziranim aktivnostima koje se odvijaju u dvije Super specijalističke bolnice?
- U Bangaloreu, jednako kao i ovdje u Puttaparthiju, trust ima takozvanu Opću bolnicu gdje se osigurava opća medicinska njega. Ondje možete naći njegu zuba, ušiju, nosa i grla, ginekološku i porodiljsku njegu kao i opću pedijatrijsku njegu i.t.d.
- Prakticirate li alternativno medicinsko liječenje kao što je ayurveda i slično?
- Ne, ne, ne!
- Zašto ne? Pa u Indiji smo, odakle potječu mnoga medicinska znanja.
- Naša je nakana jasna da ne prakticiramo taj vid medicine u našim Super specijalističkim bolnicama. Pogledajte, mi moramo biti visoko povjerljivi, visoko odgovorni i ne možemo si dopustiti nikakav rizik na račun tog odnosa.
- Svjetska zdravstvena organizacija (WHO - World Health Organisation) je najviše znanstveno medicinsko tijelo u svijetu. Imate li kontakte sa WHO-om? Jesu li vas ikada posjetili?
- Da, i ja sam išao u Ženevu. Govorio sam o aktivnostima medicinske misije Sri Sathya Sai Babe na konferenciji u Internacionalnoj radničkoj organizaciji (ILO – International Labour Organisation) u Ženevi, gdje su bili prisutni mnogi predstavnici iz WHO-a. U Ženevi sam također imao razgovor sa šefom, predstavnikom WHO-a, koji je odgovoran za programe koji se odnose na bolesti srca. Međutim, mi ne možemo načiniti nikakav napredak u daljnjoj suradnji jer se ne uklapamo u njihove strukture, jer je naša aktivnost bazirana samo na instituciji. Govor, koji sam održao na ILO konferenciji u Ženevi, slučajno je bio tiskan u WHO-ovom World Health Forumu, broj 19, 1998. godine.
- Da li biste voljeli imati neke određene nove kontakte i ako da, koja bi to vrstu kontakata trebala biti?
02-BypassSurgery.jpg- Da, bili bismo veoma zadovoljni kada bi ljudi željeli znati više o našem radu, kada bi posjetili naše bolnice da bi do nekog nivoa barem dobili utiske o njima, o principima na kojima se naše bolnice zasnivaju. Mi bismo im tada rekli da se sve ovo može postići bilo gdje. Također bismo voljeli objasniti našim posjetiteljima osnovne principe i ideale Sathya Saijeve zdravstvene misije. Dopustite mi da vam to ukratko opišem. Bolest je globalni fenomen. Savjet i liječenje trebali bi se također gledati s globalne točke gledišta. Kao što sam već rekao, liječenje bi trebalo biti besplatno, dostupno u bilo kojoj medicinskoj instituciji na globalnoj osnovi, kao što je to pravo na rođenje svakog ljudskog bića. To je pravo značenje riječi globalizacija. De-komercijalizacija je druga ključna riječ za isti pojam. Vještina iscjeljivanja i liječenje bolesnika ne bi trebali biti na tržištu i stvarati profitabilne udobnosti. Cijenom medicinske njege trebalo bi se baviti društvo i trebala bi biti na dokučivom nivou. Druga važna točka je humanizacija medicine. Medicina i tehnološko medicinsko liječenje koje se pruža pacijentima, mora biti humanizirano. Medicinska tehnologija ne bi se trebala primjenjivati na čisto mehanički način. Ne, to bi trebalo činiti na ljudski način, smatrajući bolesnika ljudskim bićem, kao čovjeka u društvu, kao nečijeg oca, majku, kćer ili sina. Medicina bi se trebala prakticirati sa osmjehom danim s ljubavlju i naklonošću te bez da bolesniku uzrokujemo bilo kakvu mentalnu traumu. Moramo s njima razgovarati ljubazno. Ako postoji neizlječiva bolest ona se mora objasniti bolesniku na ljubazan, sućutan način imajući na umu da mi nemamo posljednju riječ! Svojim mislima, riječima i djelima, ljudi koji osiguravaju zdravstvenu njegu – zdravstveni službenici, liječnici, sestre i tehničari – trebali bi prianjati uz pet ljudskih vrijednosti, naime uz istinu, ispravno djelovanje, mir, ljubav i nenasilje. Nije oprema ta koja bolnicu čini dobrom ili lošom, nego ljudi koji u njoj rade. Ne bismo trebali stvarati profit iz patnje drugih ljudskih bića. Trebali bismo s ljubavlju i naklonošću paziti na osobu koja pati, kao što je to činio Buddha i drugi sveci, kao što je činio Krist. Konačna odlučujuća točka je produhovljavanje moderne medicine, koja se bazira na principu vjere da je u krajnjem smislu Bog taj koji liječi! Mi samo osiguravamo tehnologiju i liječenje! Kad usvojimo to produhovljenje, odmiče-mo se od našeg sebičnog uključivanja u proces – „Ja sam te liječio, ja sam te spasio“ – taj je sebični element uklonjen. I dalje, budući da je Bog taj koji liječi, bolesniku ja dana nada.Neuro-4.jpg On zna da postoji neka druga snaga, neka druga moć kojoj se može moliti i koja će možda donijeti rezultate. U našem slučaju mi dajemo organiziranu uslugu za sve pacijente koji su se liječili u našoj bolnici. Naš Bolesnički savjetodavni odjel savjetuje pacijente prije prijema, za vrijeme liječenja i kod njihovog otpuštanja iz bolnice jer su zahtjevi različiti u te tri faze. Prije prijema naš savjetnik informira bolesnika o njegovoj bolesti, mogućim posljedicama njegovog načina života, i.t.d. Kada je bolesnik u bolnici mi mu objašnjavamo što je učinjeno tako da on
10.03.2010. (08:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Misel tedna
Žalitev je kot pismo,
če ga ne sprejmeš,
ne prispe
in se vrne k pošiljatelju.
Buda
Z-Day 2010
13.3.2010
ob 15.00 projekcija filma Future by design
ob 17.00 predavanje in debata o Časovni banki Slovenije
Časovna banka
V Sloveniji je zaživela banka brez denarja, Časovna banka. V časovni banki so samo ljudje in ure. Ljudje si v njej izmenjujejo svoje znanje, storitve, opravila. In vsa opravila so enakovredna. To pomeni, da je ena ura čiščenja enakovredna uri pravnega svetovanja, na primer.
Ti meni, jaz njemu, ona tebi in tako naprej. Skoraj neverjetna zamisel, ki ima samo v Ljubljani že nekaj sto članov. Da gre za učinkovito, v kriznih časih še kako nujno uporabno in potrebno banko, nam bodo pripovedovali aktivisti Časovne banke.
Več o >>
Uredništvo Pozitivk: Aleš, Igor, Tomaž, Nina, Gape
10.03.2010. (09:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Fatine lekcije.
* *
1. Moj Mujo je jako pažljiv. Triput sedmično me vodi na burek.. Ja ga napravim i ispečem, a on mi kaže: "Hajd', izađi bona iz kujne i pojedi i ti malo."
* *
2. Popodne nikad ne spavamo zajedno. On spava sam na kauču u dnevnom, a ja brišem prašinu i perem suđe.
* *
3. Svakog mjeseca, čim dobije platu, kupuje mi poklone. Uvijek dobijem deterdžent za suđe, da se ne mučim i perem na suho i WC sanitar da ne moram da trljam kadu i pločice samo sa četkom i vodom. Zato svaki dan kažem sebi: "Bona, Fato, koje si ti sreće..
Pa, đe nađe ovakvog čovjeka?"
* *
4. Rođena sam u novembru, pa mi Mujo za svaki rođendan pokloni četri metra drva i onda gleda kako uživam u poklonu dok ga unosim u podrum. Dok uživamo kraj vatre u peći, ja odmah pomenem da bih za Novu godinu voljela dobiti na poklon dvije tone uglja.
Iako kitpi od bijesa, uvijek se suzdrži pa me ne odalami, al' kaže: "Tek si jedan poklon otvorila, a već misliš na drugi." Al takve
smo mi žene, šta se tu može.
* *
5. On me kao dobar muž tjera da držim dijetu kako bi dobro izgledala. Stavio je ključ na frižider, a ako napravim batake za
ručak, on pojede sve, a meni, duša moja, ostavi samo krumpir. Kad mu kažem: "Mujo, pa nisu nam djeca na dijeti, ostavi im bar jedan batak", on mi odgovara: "Jesu, cure su, moraju biti mršave." Takav je moj Mujo, pravi moderni domaćin, koji vodi računa da mu žena i ćerke uvijek budu vitke.
* *
6. Kad šetamo robnom kućom, izgledamo kao zaljubljeni par jer me on drži za ruku. Lijepo mi je zavrne da ne mogu ništa da pipam.
* *
7. On neće das ja mučim, pa me svake noći istjera iz spavaće sobe da ne bih morala slušati njegovo hrkanje.
* *
8. Što jes'-jes', ne da mi da sama radim po kući. Uvijek natjera mene i moju majku da zajedno radimo.
* *
9. Nikad se ne kupa bez mene. Jednom mjesečno fino me zamoli da mu ugrijem vodu, naspem u kadu i da mu istrljam leđa. Uvijek plače ako ga šampon ujede za oči, al' šamar mi lupi samo ako ga baš jako peče. Ako budem dobra i ne ujede ga nikako za oči, onda me pusti da se okupam u istoj vodi kad on izađe iz kade...srce moje najveće
10.03.2010. (09:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
MISEL DNEVA:
Kakšna je razlika med penisom in življenjem?
Oba sta prekratka, ampak življenje je trdo do konca!
10.03.2010. (11:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...