U globalu se slažem sa tobom...ne treba robovati pomodarstvu i razbacivati se riječju sloboda. Slažem se da je Bog iznad svega i sve ono što nam se želi nametnuti rezultat je samo trke za novcem. Novac se nametnuo kao nešto iznad svega pa tako i Boga (na žalost). U mojoj vjeri postoje takodjer neki kodeksi odijevanja, a prvenstveno kada idemo u crkvu. Bila sam svjedokom kada je bila neka svadba i djevojke su masovno išle u majicama na tregere ili bez rukava, a bilo je onih i sa golim trbuhom. Svećenik je stajao na vratima i diktirao tko može ući, a tko ne. Dotičnog svećenika poznajem osobno i mogu sve najbolje reći za njega što znači da sam i opravdala ovaj njegov postupak. No, svi oni koji su ostali iza vrata crkve su se zgražali nad njim dok niti jednom kritikom se nisu osvrnuli na sebe! Poslije po raznim časopisima sam vidjela razno razna "selebrity" vjenčanja gdje su mlade u crkvi bile skoro pa gole. Ma, sve je to otišlo...ne znam ni sama gdje. Evo baš danas gledam mladu učiteljicu iz škole u koju idu moja djeca, a ona u teškom minjaku. Čemu ta žena može podučiti djecu? Ne, nisam protiv minica, ali neka se to nosi na onim mjestima gdje je prihvatljivo, a škola to sigurno nije! Baš mi sada pada na pamet da te pitam o trbušnim plesačicama. Jesu li one potekle baš iz islamske kulture ili možda neke druge? Mi ih ovdje često povezujemo sa Turskom, a možda to nije ispravno...pozdrav!
18.02.2010. (16:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
...o trbusnim plesacicama, hehe, pa one se ne povezuju sa Islamom, ali se povezuju sa Istokom, i onda ljudi to sklope sa Islamom.
Znaci u islamu toga nema, ne moze zena pred strancima plesati takav ples, ali pred svojim muzem moze. Arapkinje vole sredjivanje, crtanje hennom po tijelu, trbusne plesove, pa posto mi cijenimo arape jer nam je odatle vjera, onda mnoge muslimanke vole imitirati arapkinje bas iz razloga sto su zenstvene i vode paznju o svojim muzevima, mada to ima vise veze sa tradicijom, sa vjerom nema.
Ja iskreno isto volim sve arapsko, znam i trbusni ples, ali isto tako ponekad nosim i japanski kimono, zapadne farmerke, i sve ono sto volim i u cemu se ugodno osjecam, svakako ovo sve nosim u svojoj kuci ili kad udjem u kucu svojih kolegica...
A trbusni ples je poznat i u Indiji, mozda si vidjela u Bollywoodskim filmovima, a indijci generalno gledajuci nisu muslimani, sto ne znaci da ih nema muslimana.
18.02.2010. (18:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zaboravih...da i ja tebe upitam, zasto se casne sestre pokrivaju, a ostale zene ne, i koja je granica za ostale zene, mislim...kad kazes pristojno, to je sirok pojam, nekom je minjak pristojan a nekom nije, je li covjek sam odredjuje sta mu je pristojno?
18.02.2010. (18:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Moram prizanti da se i ja slažem u globalu s tobom... A što se tiče pojma ''pristojno'' mislim da je stvar savjesti i slobode. Netko je slobodan pokazati dekolte, ja nisam jer mislim da nije pristojno i nemam tu slobodu, ali nemam ništa protiv ako ga netko nosi, stvar je izbora. Netko smtra da je lijepo i ima tu slobodu pa ga nosi bez problema... Mislim da je sve stvar pojedinca, kako gleda na vjeru i ljudsko tijelo...A za časne, suuuper pitanje...
18.02.2010. (19:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mama
Da, često se hidzab uspoređuje sa maramama časnih sestara i sumnjam da baš o tome ništa ne znaš :) Vjerojatno znaš više od mene jer vidim da po razno-raznim forumima se često ta tema spominje u smislu opravdavanja hidžaba. Nikada nisam o tome razmišljala i žao mi je što ti ne mogu odgovoriti na pitanje. Za mene je to neki običaj i ne sjećam se ikada neke veće javne polemike o fenomenu pokrivanja časnih sestara. To je za mene kao nošnja, a tko je to propisao, nemam pojma! Što se tiče marame, ona je za mene odijevni predmet, a ne neko vjersko obilježje. Primjer, moja pokojna baka (Dalmatinka) i moja svekrva (Hercegovka) nosile su marame na glavi. Moja svekrva i dan danas, osim kada ide negdje vani. Onda baš ne nosi maramu i ja sam shvatila da je ta marama koja se nosi u kući više neko higijensko sredstvo u smislu zaštite od otpale kose, prvenstveno u jelu. U Hrvatskoj se danas marama može vidjeti još samo u narodnim nošnjama. Marama je kod moje pokojne bake morala biti crvena sa velikim ružama koje su najčešće bile roze boje i dodacima zelenog lišća. Mislim, kombinacija boja da te glava zaboli, a i nas je glava bolila kada smo po cijelom svijetu (doslovno) tražili za nju maramu:) Osobno, obožavam marame, ali oko vrata i baš sam jučer kupila jednu prekrasnu. O propisnom odijevanju....sve zavisi gdje i tko donosi kakve propise. Moja mama je cijeli život radila u banci i nije smjela doći u hlačama?! Meni je to smiješno, ali pravila su tada bila takva u toj banci. Što se tiče crkve, na vratima najčešće ima znak da je zabranjeno ulaziti u kratkim hlačama, minicama i majici bez rukava. To je isto kao ulazak u džamiju, žene moraju imati maramu. Postoje kodeksi oblačenja na raznim mjestima, a tako i u školi. Ako se djevojkama zabranjuje nošenje minica i majica bez rukava, zašto se onda i nastavnici ne drže takvih propisa? Primjer, ja nisam smjela imati nalakirane nokte u školi dok je danas to normalna pojava. Svaka institucija i svako vrijeme ima neka svoja pravila. Nešto sam listala po internetu i vidjela (ne znam je li to točno) da se navodno niquab nigdje ne spominje u Ku'ranu. Je li to točno?
19.02.2010. (08:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Hvala ti na pojasnjenju, znam i ja malo o tome, ali vise me je zanimalo znaci razlika izmedju sestara i "obicnih" zena? Znaci zasto jedne se pokrivaju a druge ne. Al, ok...dobro je, a za maramu tvoje nane bas sam se nasmijala, tako je i kod nasih nana, mora obavezno biti sarena i pamucna...
Sigurno si citala to po forumima, na internetu ima dosta stvari koje su pogresne, cak i neki ljudi koji se zovu muslimanima ali koji se zapravo stide svoje vjere i pokusavaju Islam spojiti sa Zapadom, govore o Islamu ono sto je pogresno.
Znaci, u Kur'anu se ne spominje sta se treba nositi vec Allah kaze: "I neka ne pokazuju nista osim onoga sto je ionako spoljasnje" ehh sad covjek ko ne zna o vjeri moze reci pa i stomak mi je spoljasnji...hehhe
Ali znaci ta kur'anska strofa se razumije na nacin da vidimo kako su prve muslimanke postupile, kako su postupile supruge Muhammeda, mir i blagoslov neka su na njega.
Jer one da su postupile pogresno, onda bi njih Poslanik Muhammed ispravio, jer on ne smije presutiti grijeh.
Znaci kad je ova strofa objavljena, tad su se sve zene zastrle ogrtacima i pokrile svoja tijela i svoja lica, i ima puno primjera u historiji tih prvih muslimana da su se zene tako pokrivale, cak i Poslanik Muhammed kaze da zena ne stavlja niqab i rukavice kad obavlja hodocasce (ovo je izuzetak kad se obavlja hodocasce da se moze niqab skinuti, ili pokriti lice necim drugim ali ne niqabom), sto znaci da je niqab mimo hodocasca itekako bio prisutan, i govoriti kako je to nesto izmisljeno i kako to prvi muslimani nisu poznavali, je pogresno jer ima na hiljade primjera o tome.
Ehh sad jedino ima drugi stav koji kazu da nije obavezno, ali je bolje za zenu, i ti koji kazu da nije obavezno, kazu da ta strofa "osim onoga sto je ionako spoljasnje" znaci da su to ruke i lice.
Ako je pisalo da niqab nije obavezan, ali da je to ipak islamsko, je u redu, jer ipak neki ucenjaci tako kazu. A ako je pisalo da je niqab nesto uvedeno i da uopce nije potrebno i da je to radikalno, onda nije u redu, i to su sigurno pisale neke neznalice.
19.02.2010. (08:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
19.02.2010. (10:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mama
Da, pisalo je baš da niqab nije obavezan jer se izričito ne spominje u Kur'anu....razumijem te i znam iz primjera kod moje vjere da uvijek netko tumači na svoj način i postoje neke dvojbe oko nekih stvari. Važno je ono što mi osjećamo u srcu da je ispravno. Kod nas je uvijek dvojba je li Badnji dan (dan prije Božića) posni dan ili ne. Svake godine u to vrijeme krenu rasprave. Kod mene nema dvojbe. Moji stari su postili, a postim i ja. Nije jednostavno jer prave se kolači za Božić, ali teško mi se odreći te tradicije posta na Badnji dan. Tko zna kako će moja djeca...
19.02.2010. (15:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mama
U globalu se slažem sa tobom...ne treba robovati pomodarstvu i razbacivati se riječju sloboda. Slažem se da je Bog iznad svega i sve ono što nam se želi nametnuti rezultat je samo trke za novcem. Novac se nametnuo kao nešto iznad svega pa tako i Boga (na žalost). U mojoj vjeri postoje takodjer neki kodeksi odijevanja, a prvenstveno kada idemo u crkvu. Bila sam svjedokom kada je bila neka svadba i djevojke su masovno išle u majicama na tregere ili bez rukava, a bilo je onih i sa golim trbuhom. Svećenik je stajao na vratima i diktirao tko može ući, a tko ne. Dotičnog svećenika poznajem osobno i mogu sve najbolje reći za njega što znači da sam i opravdala ovaj njegov postupak. No, svi oni koji su ostali iza vrata crkve su se zgražali nad njim dok niti jednom kritikom se nisu osvrnuli na sebe! Poslije po raznim časopisima sam vidjela razno razna "selebrity" vjenčanja gdje su mlade u crkvi bile skoro pa gole. Ma, sve je to otišlo...ne znam ni sama gdje. Evo baš danas gledam mladu učiteljicu iz škole u koju idu moja djeca, a ona u teškom minjaku. Čemu ta žena može podučiti djecu? Ne, nisam protiv minica, ali neka se to nosi na onim mjestima gdje je prihvatljivo, a škola to sigurno nije! Baš mi sada pada na pamet da te pitam o trbušnim plesačicama. Jesu li one potekle baš iz islamske kulture ili možda neke druge? Mi ih ovdje često povezujemo sa Turskom, a možda to nije ispravno...pozdrav!
18.02.2010. (16:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Muslima
...o trbusnim plesacicama, hehe, pa one se ne povezuju sa Islamom, ali se povezuju sa Istokom, i onda ljudi to sklope sa Islamom.
Znaci u islamu toga nema, ne moze zena pred strancima plesati takav ples, ali pred svojim muzem moze. Arapkinje vole sredjivanje, crtanje hennom po tijelu, trbusne plesove, pa posto mi cijenimo arape jer nam je odatle vjera, onda mnoge muslimanke vole imitirati arapkinje bas iz razloga sto su zenstvene i vode paznju o svojim muzevima, mada to ima vise veze sa tradicijom, sa vjerom nema.
Ja iskreno isto volim sve arapsko, znam i trbusni ples, ali isto tako ponekad nosim i japanski kimono, zapadne farmerke, i sve ono sto volim i u cemu se ugodno osjecam, svakako ovo sve nosim u svojoj kuci ili kad udjem u kucu svojih kolegica...
A trbusni ples je poznat i u Indiji, mozda si vidjela u Bollywoodskim filmovima, a indijci generalno gledajuci nisu muslimani, sto ne znaci da ih nema muslimana.
18.02.2010. (18:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Muslima
zaboravih...da i ja tebe upitam, zasto se casne sestre pokrivaju, a ostale zene ne, i koja je granica za ostale zene, mislim...kad kazes pristojno, to je sirok pojam, nekom je minjak pristojan a nekom nije, je li covjek sam odredjuje sta mu je pristojno?
18.02.2010. (18:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
An-gelica
Moram prizanti da se i ja slažem u globalu s tobom...
A što se tiče pojma ''pristojno'' mislim da je stvar savjesti i slobode. Netko je slobodan pokazati dekolte, ja nisam jer mislim da nije pristojno i nemam tu slobodu, ali nemam ništa protiv ako ga netko nosi, stvar je izbora. Netko smtra da je lijepo i ima tu slobodu pa ga nosi bez problema... Mislim da je sve stvar pojedinca, kako gleda na vjeru i ljudsko tijelo...A za časne, suuuper pitanje...
18.02.2010. (19:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mama
Da, često se hidzab uspoređuje sa maramama časnih sestara i sumnjam da baš o tome ništa ne znaš :) Vjerojatno znaš više od mene jer vidim da po razno-raznim forumima se često ta tema spominje u smislu opravdavanja hidžaba. Nikada nisam o tome razmišljala i žao mi je što ti ne mogu odgovoriti na pitanje. Za mene je to neki običaj i ne sjećam se ikada neke veće javne polemike o fenomenu pokrivanja časnih sestara. To je za mene kao nošnja, a tko je to propisao, nemam pojma! Što se tiče marame, ona je za mene odijevni predmet, a ne neko vjersko obilježje. Primjer, moja pokojna baka (Dalmatinka) i moja svekrva (Hercegovka) nosile su marame na glavi. Moja svekrva i dan danas, osim kada ide negdje vani. Onda baš ne nosi maramu i ja sam shvatila da je ta marama koja se nosi u kući više neko higijensko sredstvo u smislu zaštite od otpale kose, prvenstveno u jelu. U Hrvatskoj se danas marama može vidjeti još samo u narodnim nošnjama. Marama je kod moje pokojne bake morala biti crvena sa velikim ružama koje su najčešće bile roze boje i dodacima zelenog lišća. Mislim, kombinacija boja da te glava zaboli, a i nas je glava bolila kada smo po cijelom svijetu (doslovno) tražili za nju maramu:) Osobno, obožavam marame, ali oko vrata i baš sam jučer kupila jednu prekrasnu. O propisnom odijevanju....sve zavisi gdje i tko donosi kakve propise. Moja mama je cijeli život radila u banci i nije smjela doći u hlačama?! Meni je to smiješno, ali pravila su tada bila takva u toj banci. Što se tiče crkve, na vratima najčešće ima znak da je zabranjeno ulaziti u kratkim hlačama, minicama i majici bez rukava. To je isto kao ulazak u džamiju, žene moraju imati maramu. Postoje kodeksi oblačenja na raznim mjestima, a tako i u školi. Ako se djevojkama zabranjuje nošenje minica i majica bez rukava, zašto se onda i nastavnici ne drže takvih propisa? Primjer, ja nisam smjela imati nalakirane nokte u školi dok je danas to normalna pojava. Svaka institucija i svako vrijeme ima neka svoja pravila. Nešto sam listala po internetu i vidjela (ne znam je li to točno) da se navodno niquab nigdje ne spominje u Ku'ranu. Je li to točno?
19.02.2010. (08:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Muslima
Hvala ti na pojasnjenju, znam i ja malo o tome, ali vise me je zanimalo znaci razlika izmedju sestara i "obicnih" zena? Znaci zasto jedne se pokrivaju a druge ne. Al, ok...dobro je, a za maramu tvoje nane bas sam se nasmijala, tako je i kod nasih nana, mora obavezno biti sarena i pamucna...
Sigurno si citala to po forumima, na internetu ima dosta stvari koje su pogresne, cak i neki ljudi koji se zovu muslimanima ali koji se zapravo stide svoje vjere i pokusavaju Islam spojiti sa Zapadom, govore o Islamu ono sto je pogresno.
Znaci, u Kur'anu se ne spominje sta se treba nositi vec Allah kaze: "I neka ne pokazuju nista osim onoga sto je ionako spoljasnje" ehh sad covjek ko ne zna o vjeri moze reci pa i stomak mi je spoljasnji...hehhe
Ali znaci ta kur'anska strofa se razumije na nacin da vidimo kako su prve muslimanke postupile, kako su postupile supruge Muhammeda, mir i blagoslov neka su na njega.
Jer one da su postupile pogresno, onda bi njih Poslanik Muhammed ispravio, jer on ne smije presutiti grijeh.
Znaci kad je ova strofa objavljena, tad su se sve zene zastrle ogrtacima i pokrile svoja tijela i svoja lica, i ima puno primjera u historiji tih prvih muslimana da su se zene tako pokrivale, cak i Poslanik Muhammed kaze da zena ne stavlja niqab i rukavice kad obavlja hodocasce (ovo je izuzetak kad se obavlja hodocasce da se moze niqab skinuti, ili pokriti lice necim drugim ali ne niqabom), sto znaci da je niqab mimo hodocasca itekako bio prisutan, i govoriti kako je to nesto izmisljeno i kako to prvi muslimani nisu poznavali, je pogresno jer ima na hiljade primjera o tome.
Ehh sad jedino ima drugi stav koji kazu da nije obavezno, ali je bolje za zenu, i ti koji kazu da nije obavezno, kazu da ta strofa "osim onoga sto je ionako spoljasnje" znaci da su to ruke i lice.
Ako je pisalo da niqab nije obavezan, ali da je to ipak islamsko, je u redu, jer ipak neki ucenjaci tako kazu.
A ako je pisalo da je niqab nesto uvedeno i da uopce nije potrebno i da je to radikalno, onda nije u redu, i to su sigurno pisale neke neznalice.
19.02.2010. (08:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ema
Sviđa mi se tvoj tekst koji ukazuje na pravu i lažnu slobodu.
19.02.2010. (10:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Muslima
Drago mi je da ti se svidja :)
Hvala na posjeti
19.02.2010. (10:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mama
Da, pisalo je baš da niqab nije obavezan jer se izričito ne spominje u Kur'anu....razumijem te i znam iz primjera kod moje vjere da uvijek netko tumači na svoj način i postoje neke dvojbe oko nekih stvari. Važno je ono što mi osjećamo u srcu da je ispravno. Kod nas je uvijek dvojba je li Badnji dan (dan prije Božića) posni dan ili ne. Svake godine u to vrijeme krenu rasprave. Kod mene nema dvojbe. Moji stari su postili, a postim i ja. Nije jednostavno jer prave se kolači za Božić, ali teško mi se odreći te tradicije posta na Badnji dan. Tko zna kako će moja djeca...
19.02.2010. (15:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...