Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (8)

Marketing


  • andabile

    Za ponosne!

    avatar

    13.01.2010. (22:54)    -   -   -   -  

  • edo

    "Zeitgast", kolega?

    avatar

    13.01.2010. (23:24)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Nevjerojatno je kako se šuti na ovaj tekst, a ne može se biti jednostavniji, precizniji i jasniji. Čudi me, ovaj put me iskreno čudi izostanak reakcije.
    Recimo, barem je motiv Sloterdijkova libarlizma inspirativan.

    avatar

    15.01.2010. (08:53)    -   -   -   -  

  • davor

    Zanimljiv je, svakako, taj Sloterdijkov pomak udesno, od Diogena iz bačve ka Billu Gatesu... Već ranije on kaže: ''Davanje je temeljni zakon kreditne ekonomije, i onaj koji želi izgraditi prestižan kapital mora biti sposoban i za davanje. Tako nastaju filantropski i kulturni angažmani. Warren Burrett i Bill Gates su se u činu katarzičnog samouzdizanja odrekli velikog dijela svog bogatstva. To nisu malograđanske ohole geste, nego neoaristokratske ponosne geste.'' (link) Ja moram priznati da ga ne kužim. Jasno mi je da bi ''pokadšto ponos mogao prevladati lakomost'', pa da bi bogatuni i slobodno (bez državne prisile) uzdržavali dio zajedničkih potreba... Ali, da bi bez općeg oporezivanja financiranje zajedničkih potreba bilo održivo samim slobodnim davanjima, to mi ne djeluje uvjerljivo.

    avatar

    15.01.2010. (13:34)    -   -   -   -  

  • Stingerica

    Presvetli, ako mogu skromno primijetiti - već se iza horizonta pomaljaju prvi izbori na kojima među 10 najboljih knjiga desetljeća nema tvog omiljenog autora: http://www.gku-bcu.hr/. Baviš se Jergovićem a mi, koje on dubinski ne zanima pa trošimo koncentraciju na druge zaključke, uočavamo prve naznake da je Jergović ipak samo "minorni pisac iz epohe Marinka Koščeca i Daše Ugrešić".

    avatar

    15.01.2010. (16:55)    -   -   -   -  

  • prljava igra (!)

    Obichna je neoliberalna pizdarija to chim se Sloterdijk odushevljava, i Zizek je potpuno u pravu kada kaze da je S. odavno zreo za ideoloshko prevaspitavanje i da ce chim 'oni' dodju na vlast, ovaj dobiti besplatnu kartu u jednom smeru za gulag.
    U svakoj fazi metafizike biva vidljiv samo deo puta, koji udes bitka u nesrecnim epohama istine prti nad bivstvujucim. Nietzsche tumachi tok zapadne povijesti metafizichki i to kao pristizanje i razvoj nihilizma. Ono shto Sloterdijk naziva "produktivnim" samo je sebe-izjedajuci deo mehanizma ukletog predela nihlizma.
    Chini se samo po sebi razumljivo da onaj koji zaradjuje na bedi slabijeg ima za to da plati drzavi, koja sa svoje strane omogucuje da sve to i dalje bez suvishnog trenja funkcionishe. Tako shto odrzava 'vishe od polovine' siromashnih svojih podanika tik iznad povrshine "egzistencijalnog minimuma". Nijednom rechju Sloterdijk, chiji je cinizam izgleda ozbiljno uzdrman bankovnim krizama, ne pominje obrazovanje, koje je u potpunosti zavisno od poreskog ubiranja drzave: i to vishe no smrdi.

    avatar

    16.01.2010. (23:14)    -   -   -   -  

  • Pravi razlog samurajskih filmova

    Igra, care!

    avatar

    17.01.2010. (00:33)    -   -   -   -  

  • davor

    Sloterdijk srećom još nije bio na preodgoju u gulagu, ali jest u ašramu, i to kod notornog Osha Rajneesha, koji se, između ostalog proglasio i ''guruom bogatih''. Čini se da je Sloterdijk odlučio ponoviti njegovu gestu, pa se postavlja kao ''filosof superbogatih''. :) A, i to je jedan način da se pristupi slavnoj (kojoj ono po redu?) Marxovoj tezi o Feuerbachu - ako će filosofi doista mijenjati svijet, možda je jedini mogući način da ga mijenjaju tako da utječu na najmoćnije? Naravno, pritom bi valjalo ipak imati u vidu otužne i slavne povijesne primjere Platona i Dionizija jr. ili Heideggera i nacista...
    Čini mi se da vrijedi primjetiti konstantnu ničeansku inspiraciju kod Sloterdijka: rekao bih da se ovdje nastavlja na njegova grintanja kontra socijalizma(=kršćanstva).

    avatar

    17.01.2010. (17:22)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    1. Prenabildana porezna država sigurno da je problem, ali ne tako kako to Sloterdijk predlaže - da je problem progresivni porez na dohodak i masno oporezivanje velikih profitera, ukratko briga kakve će neugode to izazvati dobrostojećim klasama. Barem mi ovdje dobro znamo koji su pravi problemi porezne države: a) država dopušta javnim poduzećima da generiraju ''pantagruelski'' unutarnji dug, ali istovremeno vjerovnicima koji ništa od ovih ne mogu naplatiti sama uredno naplaćuje PDV bez odgode; b) kad proračunska pipa presuši zbog korupcije i ostalog, onda se kojekakvi krizni porezi izmišljaju kao čepovi za svaku vladinu rupu u upravljanju državom - znači porez se slama na leđima ne bogatih i konjunkturnih, nego širokih narodnih masa, što izravno baca u vodu Sloterdijkovu konstrukciju.
    2. Sloterdijk možda i je s ovim zakašnjelim superhikovskim liberalizmom malo prolupao, ali nas to ne bi smjelo spriječiti da baznu ničeansku inspiraciju ovog teksta ipak shvatimo kao relevantno pitanje: koliko iza socijalističkih tendencija ima opravdanog nagona za pravdom, a koliko resentimana, jala, sirovog nagona za osvetom? ''Himna radničke klase od sada će biti pjesma mržnje te osvete!'' Ali za mene, to je već kritika socijalističkih zelota iz pozicije kritike tipa ''angažmana'' - onakva kakvu bi Flaubert možda reternirao Sartreu! Upućujem i na Krležinu zatvorsku polemiku iz Na rubu pameti između Doktora i jednog socijalističkog zelota: s kojih se motiva i pozicija zapravo usprotiviti velekapitalistu Domaćinskom.

    avatar

    18.01.2010. (12:25)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...