Poznato mi je iz biografije Francisa S. Collinsa, voditelja projekta Human Genome, da je on prve 3-4 godine obrazovanja formalno stekao od svoje majke. Obitelj je krajem 60-ih godina prošlog stoljeća živjela u zabiti SAD i takvo obrazovanje bilo je priznato. U srednjoj školi nije volio biologiju, obrađivana je i prikazivana više kao deskriptivna znanost. Interes za molekularnu biologiju pobudio se u njemu tek nakon studija medicine. Načula sam nešto o mogućnosti obrazovanja kod kuće i u Hrvatskoj. To bi bila dobra alternativa za djecu roditelja koji nisu zadovoljni našim školskim sustavom. Moja djeca postižu izvanredne uspjehe u pojedinim predmetima. Predmete koje ne vole uče tek toliko da ne budu analfabeti iz tih područja, Muž i ja ih ne potičemo na postizanje visokih ocjena iz tih predmeta.
29.12.2009. (12:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
babyblue
Pouzdano znam da slobodne škole u svijetu daju izvrsne rezultate. Kod nas se često može čuti prigovor da nam društvo nije dovoljno osviješteno za ovako nešto. Ali, zašto ne dati mogućnost onima osvještenijima da biraju?
29.12.2009. (14:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
O ovoj temi bih mogla pisati danima...s većinom znesenog se slažem ali to je praktično neprimjenjivo u našoj stvarnosti. Programi, sustav ocjenjivanja i svakakve nebuloze jednostavno ograničavaju i profesore i djecu. Na faksu gdje radim imam posla s "velikom djecom" koja su već navikla na postojeći sustav i vrlo često im se čini da kompliciraš ako tražiš kreativnost umjesto puke reprodukcije, a to je ionako moguće samo u okviru manjih izbornih predmeta gdje uglavnom sam profesor postavlja uvjete rada. Da imam dijete i sama bih se zapitala što mi je činiti, poticati ga na bezgraničnu slobodu ili ne tj. da li bih mu time činila medvjeđu uslugu u društvu u kojem živimo...
29.12.2009. (16:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@silenzia___ Navodno je Eckhart Tolle (tako barem piše u biografiji na netu) išao u školu do 13-e godine. Zatim je od 13 do 22-e godine odbijao formalno obrazovanje kako bi se posvetio svojim vlastitim "kreativnim i filozofskim interesima" (kako navodi wikipedija). Spoznaje do kojih je on došao danas koriste milijonima ljudi. Naravno, takvih primjera raznih iznimnih ljudi koji su prezirali formalno obrazovanje i tlačenje koje se u njemu provodi cijeli je niz. Einstein je jedan od najpoznatijih. Mogućnost obrazovanja kod kuće u Hrvatskoj? To je već nešto. Ipak, bilo bi jako poželjno kada bi se pojavljivali određeni edukativni centri koji se temelje na metodama na kojima se npr. temelji Sumerhill, kako bi takav pristup postigao standardiziranost u Hrv. Vrlo je pametno što ti i muž ne inzistirate na visokim ocjenama iz predmeta koje vaša djeca ne vole.
@babyblue___ da, to je dosta blesav argument protiv takvih škola. Pa šta ako društvo u cjenlini nije osvješteno. Sigurno ima dovoljno ljudi koji jesu osvješteni, Njima bi takve škole bile osvježenje. Problem je i u tome što oni "s vrha" nisu osvješteni, a oni donose odluke, i to redom kretenske. Da li oni njih donose zato što ne znaju bolje ili zato što "moraju" pod nečijim pritiscima, mene to npr. i ne zanima. Ipak, osvještena osoba bi teško pristajala da netko na nju utiče po tom pitanju, tako da ja ipak mislim da su ti ljudi jednostavno u zabludi i nemaju pojma. Kad čujem npr. onog Janjića (tajnika za obrazovanje) ili bilo kog od njih, jednostavno ne mogu vjerovati da ti ljudi rade taj posao.
@Majstorica iz susjedstva___ Da imam dijete i sama bih se zapitala što mi je činiti, poticati ga na bezgraničnu slobodu ili ne tj. da li bih mu time činila medvjeđu uslugu u društvu u kojem živimo
Pa ne bih rekao da se tu radi o toj alternativi. Koliko ja shvaćam ovu problematiku ne radi se o davanju djeci baš "bezgranične slobode". I to bi isto bila utopija. Sloboda koja im se omogućuje sa sobom, svakako, mora nositi i odgovornost. Učenje o povezivanju uzroka i posljedica jedna je od temeljnih stvari u tome. Ja, baš kao i Neill, duboko vjerujem (a inače ni u snu nisam neki tip religijskog vjernika) u mudrost i urođeno znanje u djetetu. Kao što svako sjeme ima u sebi mehanizam i nacrt cjelog svog rasta i razvoja, tako nekako i djete ima svoj vlastiti mehanizam u sebi. Sigurno je to vrlo delikatan proces, takav jedan rad s djecom koji bi im omogućavao prostor i priliku da se razviju u ono u što se mogu razviti, tj. da oni sami otkriju svoj mogući plan razvoja. Problem kod reakcija studenata na tvom faxu je u tome što su oni već preduboko u ovom sistemu i njegovim nevjerojatnim nebulozama.
@BOOkmarkerica___ pa da, sustav je apstraktan i on zapravo, iako se čini čvrst, stoji na krhkim staklenim nožicama. Ako bi, teoretski, dovoljan broj ljudi danas promjenio svoje prioritete (tj. - probudio se:) cijeli sustav koji se temelji na potrošnji i besmislicama bi se srušio. Što se tiče ove dileme: ja mislim da je dužnost roditelja djeci pružiti mogućnost da otkriju sebe ( i žive sebe). Njihova djeca zaista nisu njihova djeca, nego su svoja.
29.12.2009. (20:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zaista dobre teme koje si obradio za blagdane. biti osjetljiv na tuđu muku i nezavidnu situaciju (beskućnici) i sadašnjost i budućnosti onih koji ne mogu birati kako će i što naučiti da bi mogli zaista postati obrazovani i sposobni za kvalitetan život u budućnosti; zaista mi je bilo drago to pročitati. sve dobro u novoj g. ono što nije, neka te što manje dirne.
01.01.2010. (07:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
znaš da ću reći da cijeli koncept iz perspektive u kojoj se mi nalazimo izgleda kao utopija. ali opet, utopija je ono čemu moramo težiti i s te strane mi ovaj model obrazovanja zvuči briljantno! još uvijek odbijam vjerovati da su takve ideje neostvarive... u 2010. ti želim sve što si želiš sam!
01.01.2010. (15:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vaša djeca nisu vaša djeca. Ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom. Ona dolaze kroz vas, ali ne od vas. I premda su s vama, ne pripadaju vama.
a ovo napamet :)
pozz
01.01.2010. (16:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U nekoj davnoj fazi obrazovanja mojih klinaca (osnovna škola) lagano sam pukla. Tada mi se činilo prihvatljiva ova škola. Bila sam na razgovoru.... i željeli su uzeti mlađeg, a za starijeg su rekli da je prestar. Nisam to mogla učiniti... jednom priuštiti obrazovanje u odličnoj školi.... a drugog ostaviti u ovom školskom sustavu. Žao mi je što se ranije nisam raspitala i poduzela nešto. No na tom razgovoru mi se svidjelo sve što sam tamo vidjela i čula....
01.01.2010. (22:04)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
knjigu ću svakako pročitati jer me tema zanima, a fromma obožavam. doma imam situaciju koja potvrđuje neka tvoja tumačenja iz knjige. naime, najmlađe mi je dijete zbog lošeg uspjeha u osnovnoj školi uzrokovanog lijenošću i nezainteresiranošću, uspjela upisati trogodišnju obrtničku školu. i sanja o studiju psihologije!! ne vidim neke budućnosti da bi joj ideja zaživjela, ali vidim kako guta literaturu - prepisuje, potcrtava, prepričava, zaključuje. žao mi je što je zapravo na pogrešnom kolosijeku jer nisam sigurna koliki trud je potreban da sustigne svoje vršnjake gimnazijskog znanja. no, uz nju sam.
08.01.2010. (11:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
silenzia
Poznato mi je iz biografije Francisa S. Collinsa, voditelja projekta Human Genome, da je on prve 3-4 godine obrazovanja formalno stekao od svoje majke. Obitelj je krajem 60-ih godina prošlog stoljeća živjela u zabiti SAD i takvo obrazovanje bilo je priznato. U srednjoj školi nije volio biologiju, obrađivana je i prikazivana više kao deskriptivna znanost. Interes za molekularnu biologiju pobudio se u njemu tek nakon studija medicine.
Načula sam nešto o mogućnosti obrazovanja kod kuće i u Hrvatskoj. To bi bila dobra alternativa za djecu roditelja koji nisu zadovoljni našim školskim sustavom. Moja djeca postižu izvanredne uspjehe u pojedinim predmetima. Predmete koje ne vole uče tek toliko da ne budu analfabeti iz tih područja, Muž i ja ih ne potičemo na postizanje visokih ocjena iz tih predmeta.
29.12.2009. (12:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
babyblue
Pouzdano znam da slobodne škole u svijetu daju izvrsne rezultate. Kod nas se često može čuti prigovor da nam društvo nije dovoljno osviješteno za ovako nešto. Ali, zašto ne dati mogućnost onima osvještenijima da biraju?
29.12.2009. (14:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Majstorica s mora
O ovoj temi bih mogla pisati danima...s većinom znesenog se slažem ali to je praktično neprimjenjivo u našoj stvarnosti. Programi, sustav ocjenjivanja i svakakve nebuloze jednostavno ograničavaju i profesore i djecu. Na faksu gdje radim imam posla s "velikom djecom" koja su već navikla na postojeći sustav i vrlo često im se čini da kompliciraš ako tražiš kreativnost umjesto puke reprodukcije, a to je ionako moguće samo u okviru manjih izbornih predmeta gdje uglavnom sam profesor postavlja uvjete rada.
Da imam dijete i sama bih se zapitala što mi je činiti, poticati ga na bezgraničnu slobodu ili ne tj. da li bih mu time činila medvjeđu uslugu u društvu u kojem živimo...
29.12.2009. (16:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
izvorni život
@silenzia___ Navodno je Eckhart Tolle (tako barem piše u biografiji na netu) išao u školu do 13-e godine. Zatim je od 13 do 22-e godine odbijao formalno obrazovanje kako bi se posvetio svojim vlastitim "kreativnim i filozofskim interesima" (kako navodi wikipedija). Spoznaje do kojih je on došao danas koriste milijonima ljudi. Naravno, takvih primjera raznih iznimnih ljudi koji su prezirali formalno obrazovanje i tlačenje koje se u njemu provodi cijeli je niz. Einstein je jedan od najpoznatijih.
Mogućnost obrazovanja kod kuće u Hrvatskoj? To je već nešto. Ipak, bilo bi jako poželjno kada bi se pojavljivali određeni edukativni centri koji se temelje na metodama na kojima se npr. temelji Sumerhill, kako bi takav pristup postigao standardiziranost u Hrv.
Vrlo je pametno što ti i muž ne inzistirate na visokim ocjenama iz predmeta koje vaša djeca ne vole.
@babyblue___ da, to je dosta blesav argument protiv takvih škola. Pa šta ako društvo u cjenlini nije osvješteno. Sigurno ima dovoljno ljudi koji jesu osvješteni, Njima bi takve škole bile osvježenje. Problem je i u tome što oni "s vrha" nisu osvješteni, a oni donose odluke, i to redom kretenske. Da li oni njih donose zato što ne znaju bolje ili zato što "moraju" pod nečijim pritiscima, mene to npr. i ne zanima. Ipak, osvještena osoba bi teško pristajala da netko na nju utiče po tom pitanju, tako da ja ipak mislim da su ti ljudi jednostavno u zabludi i nemaju pojma. Kad čujem npr. onog Janjića (tajnika za obrazovanje) ili bilo kog od njih, jednostavno ne mogu vjerovati da ti ljudi rade taj posao.
@Majstorica iz susjedstva___ Da imam dijete i sama bih se zapitala što mi je činiti, poticati ga na bezgraničnu slobodu ili ne tj. da li bih mu time činila medvjeđu uslugu u društvu u kojem živimo
Pa ne bih rekao da se tu radi o toj alternativi. Koliko ja shvaćam ovu problematiku ne radi se o davanju djeci baš "bezgranične slobode". I to bi isto bila utopija. Sloboda koja im se omogućuje sa sobom, svakako, mora nositi i odgovornost. Učenje o povezivanju uzroka i posljedica jedna je od temeljnih stvari u tome. Ja, baš kao i Neill, duboko vjerujem (a inače ni u snu nisam neki tip religijskog vjernika) u mudrost i urođeno znanje u djetetu. Kao što svako sjeme ima u sebi mehanizam i nacrt cjelog svog rasta i razvoja, tako nekako i djete ima svoj vlastiti mehanizam u sebi. Sigurno je to vrlo delikatan proces, takav jedan rad s djecom koji bi im omogućavao prostor i priliku da se razviju u ono u što se mogu razviti, tj. da oni sami otkriju svoj mogući plan razvoja.
Problem kod reakcija studenata na tvom faxu je u tome što su oni već preduboko u ovom sistemu i njegovim nevjerojatnim nebulozama.
@BOOkmarkerica___ pa da, sustav je apstraktan i on zapravo, iako se čini čvrst, stoji na krhkim staklenim nožicama. Ako bi, teoretski, dovoljan broj ljudi danas promjenio svoje prioritete (tj. - probudio se:) cijeli sustav koji se temelji na potrošnji i besmislicama bi se srušio. Što se tiče ove dileme: ja mislim da je dužnost roditelja djeci pružiti mogućnost da otkriju sebe ( i žive sebe). Njihova djeca zaista nisu njihova djeca, nego su svoja.
29.12.2009. (20:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smisao Života
... netko je impresioniran Summerhillom, a kako i ne bi bio :)))... pozdrav...
29.12.2009. (20:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cistiliste
čitala..da ,pametan..ali kod nas neprihvatljivo..
30.12.2009. (18:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
donin svijet
U novoj godini ti želim puno zdravlja, sreće, ljubavi i slobode... :)
01.01.2010. (00:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mushin munen
Sretna Nova ! Akemashite omedeto gozaimasu : )
01.01.2010. (00:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
jesmoinismo
zaista dobre teme koje si obradio za blagdane.
biti osjetljiv na tuđu muku i nezavidnu situaciju (beskućnici) i sadašnjost
i budućnosti onih koji ne mogu birati kako će i što naučiti da bi mogli zaista
postati obrazovani i sposobni za kvalitetan život u budućnosti; zaista mi je
bilo drago to pročitati.
sve dobro u novoj g.
ono što nije, neka te što manje dirne.
01.01.2010. (07:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Đus
znaš da ću reći da cijeli koncept iz perspektive u kojoj se mi nalazimo izgleda kao utopija.
ali opet, utopija je ono čemu moramo težiti i s te strane mi ovaj model obrazovanja zvuči briljantno!
još uvijek odbijam vjerovati da su takve ideje neostvarive...
u 2010. ti želim sve što si želiš sam!
01.01.2010. (15:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Treće oko i 3 treptaja
odličan post :)
Vaša djeca nisu vaša djeca.
Ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom.
Ona dolaze kroz vas, ali ne od vas.
I premda su s vama, ne pripadaju vama.
a ovo napamet :)
pozz
01.01.2010. (16:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smisao Života
...sretna nova godina :)...
01.01.2010. (21:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
donin svijet
U nekoj davnoj fazi obrazovanja mojih klinaca (osnovna škola) lagano sam pukla. Tada mi se činilo prihvatljiva ova škola.
Bila sam na razgovoru.... i željeli su uzeti mlađeg, a za starijeg su rekli da je prestar.
Nisam to mogla učiniti... jednom priuštiti obrazovanje u odličnoj školi.... a drugog ostaviti u ovom školskom sustavu. Žao mi je što se ranije nisam raspitala i poduzela nešto.
No na tom razgovoru mi se svidjelo sve što sam tamo vidjela i čula....
01.01.2010. (22:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Treće oko i 3 treptaja
e pa baš mi je drago! slažem se vezi Nietzsche. ali s vremenom se zapamti :) i tebi sve najbolje :)
02.01.2010. (10:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
primakka
knjigu ću svakako pročitati jer me tema zanima, a fromma obožavam.
doma imam situaciju koja potvrđuje neka tvoja tumačenja iz knjige. naime, najmlađe mi je dijete zbog lošeg uspjeha u osnovnoj školi uzrokovanog lijenošću i nezainteresiranošću, uspjela upisati trogodišnju obrtničku školu. i sanja o studiju psihologije!! ne vidim neke budućnosti da bi joj ideja zaživjela, ali vidim kako guta literaturu - prepisuje, potcrtava, prepričava, zaključuje. žao mi je što je zapravo na pogrešnom kolosijeku jer nisam sigurna koliki trud je potreban da sustigne svoje vršnjake gimnazijskog znanja. no, uz nju sam.
08.01.2010. (11:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...