Komentari

nsist.blog.hr

Dodaj komentar (15)

Marketing


  • I.R. Babun

    Mislim da bi trebalo naglasiti da su sve druge metode već isprobane (slanje svakojakih dopisa ministarstvu obrazovanja koje gotovo uvijek nisu niti odgovoreni, a kamoli da su bili sagledani kao prijedlog) te da su blokade i mirni prosvjedi sasvim u skladu s uzusima demokratskih društava i kao takve najbolji način iskazivanja negodovanja i neslaganja s aktualnom samorušilačkom politikom ove ionako destabilizirane vlade.
    Država koja ne ulaže u svoje obrazovanje, a time i građane koji će privređivati više nego NKV ili pak SSS zaposlenici (jer su i po statistici i po praksi njihove plaće veče od 2 do tri puta), nemože očekivati svijetliju budućnost. Takve države su osuđene na društvo nisoko kvalificiranih radnika čija će se prava (pod krinkim ˝zahtjeva tržišta u datom trenutku˝ i ˝globalnih kriza˝- ikao RH potresa ona dublja; korupcijska koja ju već 5 godina destabilizira) skresavati iz dana u dan a posla će biti sve manje zbog još jeftinije radne snage koja će se uvoziti s istoka i time totalno obezvrijediti rad hrvatskog radnika.
    Dakle, studentski prosvjedi jesu za besplatno školovanje, za jednaka prava svih (jer ako ih Ustav garantira a praksa negira, onda mi nismo niti ˝pravna država˝ a kamo li ˝država znanja˝) dok će se bolonjski proces potruditi da ti isti studenti izvršavaju svoje studentske obveze na virijeme i da ne studriaju bez ograničenja.

    avatar

    28.11.2009. (14:27)    -   -   -   -  

  • glas razuma

    Piše:
    Nada Mirković

    Besplatno školstvo je reakcionarna ideja

    Besplatno školstvo za mene je duboko reakcionarna ideja, kaže s
    obješenjačkom iskrom u očima dr. Ana Munk, povjesničarka umjetnosti,
    odgovarajući oštro brojnim hrvatskim intelektualcima koji studentsku
    pobunu proglašavaju dostojanstvenom potragom za plemenitim idealima. Ona
    je godinama predavala na američkim fakultetima - nedavno se iz obiteljskih
    razloga vratila u Zagreb i radi na Odsjeku za povijest umjetnosti
    Filozofskog fakulteta - pa se činilo zanimljivim vidjeti što ona, s
    američko-hrvatskim studentskim i predavačkim iskustvima, misli o
    studentskim prosvjedima i zahtjevima.
    Besmisao besplatnog

    - Bez fiskalne samostalnosti nema samostalnosti. Onaj minimum novca koji
    je Filozofski fakultet imao da s njime raspolaže samostalno mogao bi
    izgubiti ukidanjem tih godišnjih školarina. I što to onda znači? To vam je
    zapravo ponovno čvrsto umrežavanje politike, države i visokog školstva. To
    je duboko nedemokratska ideja. Na što vam to liči? Upravo na ono što se na
    fakultetu i događa: studenti pišu pamflete u kojima izražavaju sumnju u
    svaki oblik privatnog vlasništva i čitaju na glas Marxov
    Kapital. To je vrsta prosvjeda koji zapravo nemaju puno veze
    s fakultetom kao institucijom. Fakultet bi trebao angažirati zaštitare
    koji bi omogućili profesorima i studentima koji to žele da normalno
    održavaju nastavu, a pobuna bi se trebala preseliti na ulicu, ispred
    fakulteta, možda na Markov trg. Ona nikako ne bi smjela ugroziti ideju
    važnosti normalnog rada institucije, kao što zaposleni ne bi trebali
    pristati na eroziju dostojanstva nastave.

    Ako su studenti doista potaknuti, kako misle mnogi profesori i sami
    frustrirani ovim društvom, grijesima privatizacije i žele besplatno
    školovanje jer je netko jednom dobio besplatno tvornice i banke, to je
    prosvjed koji zapravo nema veze s Filozofskim fakultetom.

    U siromašnoj zemlji u kojoj za pet kolegija dobivam tisuću kuna za nove
    knjige za našu novu, velebnu knjižnicu bez novih izdanja, ideja besplatnog
    školovanja jednako je tako besmislena kao i ideja besplatnih udžbenika ili
    druga slična demagoška obećanja koja ne vode računa o ekonomskom zdravlju
    društva, kaže profesorica, nesretna što je osujećena u održavanju nastave
    svojim studentima, koje opisuje kao motivirane, znatiželjne, marljive.
    Vrijednost obrazovanja

    Prošli semestar, zbog proljetne blokade, priča, na brzinu su odradili
    skraćeni program svojih kolegija, prepolovili ispitnu literaturu, izašli u
    susret studentima odlazeći na alternativne lokacije, u slučaju dr. Munk, s
    projektorom i laptopom u Novi Zagreb, što ju je u radu puno manje
    demotiviralo od činjenice da su studenti djelovali nezainteresirano,
    slomljeno, praktično istraumatizirani. Dobar dio od njezinih tridesetak
    studenata, zaniteresiranih za francusku romaniku koju predaje kao
    društvenu povijest tog vremena, danas naprosto želi u miru studirati.

    - Kako profesori i studenti mogu izgraditi poštovanje prema ustanovi i
    njezinu voditelju koji pokazuje da je bespomoćan, nespreman za obranu
    svoje institucije... Mi se u Hrvatskoj doista ponašamo kao da smo jučer
    izmislili visoko školstvo, pa oko ciljeva i temeljnih vrijednosti
    obrazovanja vlada opća nesigurnost i studenata i profesora. Kad dekan
    Damir Boras i mnogi profesori Filozofskog fakulteta bez razmišljanja
    prihvate ideju da se ne održava nastava, oni zapravo simbolički pristaju
    na to da neodržavanje nastave i nije neki problem.

    Jako je teško, gotovo nemoguće uspoređivati američki i hrvatski studentski
    život, no moramo se složiti s dr. Munk kad kaže da je osnovna razlika ipak
    u tome da američki studenti shvaćaju vrijednost svog obrazovanja, možda
    upravo kao i hrvatski studenti FER-a, koji ne štrajkaju jer znaju što
    točno dobivaju završivši taj fakultet.
    Sovjetska birokracija

    - Meni zapravo u Hrvatskoj najviše smeta potpuno odsustvo osobne
    odgovornosti, na svim razinama, pa i u slučaju ove pobune. Studenti su
    uvjereni da im se ništa ne može dogoditi. Nitko se ne pita tko će
    simbolički platiti cijenu opstruiranja rada jedne institucije, čak niti
    oni koji tu instituciju vode. Kao da je njezin rad bezvrijedan, virtualan.

    Kad ne bi izašle novine, netko bi valjda za to morao odgovarati. No, tko
    će u ovom slučaju odgovarati? Je li odgovarao bivši ministar Primorac u
    prošlom semestru, ili dekan, rektor, studenti?

    Uostalom, na proljeće su studenti tri dana nakon početka prosvjeda dobili
    od Fakultetskog vijeća carte blanche da odluče kako će se urediti
    funkcioniranje fakulteta. S druge strane, Ana Munk se došavši na
    Filozofski fakultet šokirala gotovo zagušujućom, sovjetskom birokracijom.
    Ništa nije mogla organizirati, godinu i pol čekala je da kompjuter, sobu
    ili barem radni stol sa stolcem još nije dobila. Prije nastupnog
    predavanja dobila je dvije stranice gusto pisanih uputa o tome kako
    održati nastupno predavanje, kao da je nakon dvadesetak godina predavanja

    avatar

    28.11.2009. (15:57)    -   -   -   -  

  • glas razuma

    To je vrsta prosvjeda koji zapravo nemaju puno veze
    s fakultetom kao institucijom. Fakultet bi trebao angažirati zaštitare
    koji bi omogućili profesorima i studentima koji to žele da normalno
    održavaju nastavu, a pobuna bi se trebala preseliti na ulicu, ispred
    fakulteta, možda na Markov trg. Ona nikako ne bi smjela ugroziti ideju
    važnosti normalnog rada institucije, kao što zaposleni ne bi trebali
    pristati na eroziju dostojanstva nastave.

    Ako su studenti doista potaknuti, kako misle mnogi profesori i sami
    frustrirani ovim društvom, grijesima privatizacije i žele besplatno
    školovanje jer je netko jednom dobio besplatno tvornice i banke, to je
    prosvjed koji zapravo nema veze s Filozofskim fakultetom.

    U siromašnoj zemlji u kojoj za pet kolegija dobivam tisuću kuna za nove
    knjige za našu novu, velebnu knjižnicu bez novih izdanja, ideja besplatnog
    školovanja jednako je tako besmislena kao i ideja besplatnih udžbenika ili
    druga slična demagoška obećanja koja ne vode računa o ekonomskom zdravlju
    društva, kaže profesorica, nesretna što je osujećena u održavanju nastave
    svojim studentima, koje opisuje kao motivirane, znatiželjne, marljive.
    Vrijednost obrazovanja

    Prošli semestar, zbog proljetne blokade, priča, na brzinu su odradili
    skraćeni program svojih kolegija, prepolovili ispitnu literaturu, izašli u
    susret studentima odlazeći na alternativne lokacije, u slučaju dr. Munk, s
    projektorom i laptopom u Novi Zagreb, što ju je u radu puno manje
    demotiviralo od činjenice da su studenti djelovali nezainteresirano,
    slomljeno, praktično istraumatizirani. Dobar dio od njezinih tridesetak
    studenata, zaniteresiranih za francusku romaniku koju predaje kao
    društvenu povijest tog vremena, danas naprosto želi u miru studirati.

    - Kako profesori i studenti mogu izgraditi poštovanje prema ustanovi i
    njezinu voditelju koji pokazuje da je bespomoćan, nespreman za obranu
    svoje institucije... Mi se u Hrvatskoj doista ponašamo kao da smo jučer
    izmislili visoko školstvo, pa oko ciljeva i temeljnih vrijednosti
    obrazovanja vlada opća nesigurnost i studenata i profesora. Kad dekan
    Damir Boras i mnogi profesori Filozofskog fakulteta bez razmišljanja
    prihvate ideju da se ne održava nastava, oni zapravo simbolički pristaju
    na to da neodržavanje nastave i nije neki problem.

    Jako je teško, gotovo nemoguće uspoređivati američki i hrvatski studentski
    život, no moramo se složiti s dr. Munk kad kaže da je osnovna razlika ipak
    u tome da američki studenti shvaćaju vrijednost svog obrazovanja, možda
    upravo kao i hrvatski studenti FER-a, koji ne štrajkaju jer znaju što
    točno dobivaju završivši taj fakultet.
    Sovjetska birokracija

    - Meni zapravo u Hrvatskoj najviše smeta potpuno odsustvo osobne
    odgovornosti, na svim razinama, pa i u slučaju ove pobune. Studenti su
    uvjereni da im se ništa ne može dogoditi. Nitko se ne pita tko će
    simbolički platiti cijenu opstruiranja rada jedne institucije, čak niti
    oni koji tu instituciju vode. Kao da je njezin rad bezvrijedan, virtualan.

    Kad ne bi izašle novine, netko bi valjda za to morao odgovarati. No, tko
    će u ovom slučaju odgovarati? Je li odgovarao bivši ministar Primorac u
    prošlom semestru, ili dekan, rektor, studenti?

    Uostalom, na proljeće su studenti tri dana nakon početka prosvjeda dobili
    od Fakultetskog vijeća carte blanche da odluče kako će se urediti
    funkcioniranje fakulteta. S druge strane, Ana Munk se došavši na
    Filozofski fakultet šokirala gotovo zagušujućom, sovjetskom birokracijom.
    Ništa nije mogla organizirati, godinu i pol čekala je da kompjuter, sobu
    ili barem radni stol sa stolcem još nije dobila. Prije nastupnog
    predavanja dobila je dvije stranice gusto pisanih uputa o tome kako
    održati nastupno predavanje, kao da je nakon dvadesetak godina predavanja
    u SAD-u, na University of Washington u Seattleu i u Houstonu, na
    University of St Thomas, nesposobna zaključiti što i kako želi prenijeti
    svojim studentima. S jedne strane nevjerojatni formalizam, a s druge
    prestrašeno popuštanje studentima koje podsjeća na roditelje koje
    raspušteni tinejdžeri drže u šahu.

    - I štrajk ima svoju kulturu, on ne bi trebao imati za cilj upropastiti
    instituciju, dokinuti ideju njezine važnosti, važnosti njezina rada.
    Ovako, studenti postižu isključivo eroziju ugleda i povjerenja, što
    Filozofski fakultet ionako gubi u ovom - još ne posve, ali gotovo -
    neoliberalnom kapitalizmu.
    Djetinjasti studenti

    Dr. Ana Munk iznenađena je i nezrelošću studenata koji odbijaju zakoračiti
    u svijet ekonomski odgovornih, njima tako mrskih odraslih, kao da
    prolongiraju djetinjstvo u kojem su roditelji, država, porezni obveznici
    dužni rješavati sve njihove probleme dok oni, recimo, čitaju
    Kapital.

    - Ne razumijem otkuda studentima ideja, čak i želja, da budu posve lišeni
    bilo kakve fiskalne odgovornosti za svoje obrazovanje. U tom procesu
    student kao da ne želi biti partner, već netko disociran od obaveza i
    promišljanja života u kojem ne postoji bespl

    avatar

    28.11.2009. (15:59)    -   -   -   -  

  • glas razuma

    Ne razumijem otkuda studentima ideja, čak i želja, da budu posve lišeni
    bilo kakve fiskalne odgovornosti za svoje obrazovanje. U tom procesu
    student kao da ne želi biti partner, već netko disociran od obaveza i
    promišljanja života u kojem ne postoji besplatni ručak, u
    kojem njihov studij mora plaćati već ionako dovoljno pauperizirani porezni
    obveznik. Kad sam bila na poslijediplomskom studiju na University of
    Washington, platila sam prvu godinu, a već na drugoj dobila sam stipendiju
    i malu plaću za asistentski posao koji sam obavljala. Bila sam ponosna što
    sam uspjela samoj sebi osigurati obrazovanje koje sam itekako cijenila i
    koje mi je, uostalom, na slobodnom tržištu rada kasnije osiguralo posao
    koji sam željela.

    To našim studentima neće uspjeti ukoliko posve unište kredibilitet
    institucije u kojoj se školuju, zaključila je tužno domoljubna
    kunsthistoričarka koja je početkom 90-tih po Seattleu agitirala za
    Hrvatsku, a onda se, poput mnogih povratnika, suočila s našom stvarnošću u
    kojoj nitko nizašta ne osjeća osobnu odgovornost.

    avatar

    28.11.2009. (16:01)    -   -   -   -  

  • neistomišljenik

    Jednostrano konstituiran plenum nameće se kao ekskluzivno i posvećeno mjesto donošenja odluka, koje jedino samo sebe može dokinuti, tj. neistomišljenici mu mogu eventualno osporiti legitimitet samo tako da mu ga najprije daju dolaskom na njega!!??

    Očita je i proceduralna manipulacija plenumom; ispod
    izravnodemokratske iluzije uvijek je manja organizirana skupina ta koja
    određuje i usmjerava njegov rad.
    Sve i da je njen cilj neupitan (a nije) i da je doista vrijedan
    maltretiranja većine kolega, kršenja prava na rad svojih profesora i
    gaženje njihova dostojanstva, pitanje je hoće li tim žrtvovanjem drugih,
    koje nisu ni pitali žele li biti žrtvovani, taj cilj i ostvariti?
    Proljetos se pokazalo da blokada nastave nije dovoljan mehanizam pritiska na Vladu, koja jednostavno nije potresena činjenicom de se na Filozofskom ne održava nastava.
    Kad je riječ o ciljevima za koje se zalagala, blokada se pokazala kao
    neučinkovita i nekorisna, pa čemu onda repriza? Okupatori odgovaraju da je riječ o dugoročnoj borbi i da sve to rade za našu djecu i unuke. Ako ih želite zamoliti: Nemojte nam više, molimo vas, preko naših leđa
    braniti djecu, a pogotovo unuke- i za to morate doći na
    plenum.

    avatar

    28.11.2009. (16:34)    -   -   -   -  

  • Bob

    smiješno. a šta misliš kako smo dobili besplatan diplomski studij te Fuchsovu najavu novog zakona kojim će se svim brucošima omogućiti besplatan upis na fakultet? opet ponavljam, većina studenata koji danas sudjeluju u blokadi (govorim o studentima diljem zemlje) su zaslužna za neke pomake, poput ovog šta sam prethodno naveo.

    avatar

    28.11.2009. (17:01)    -   -   -   -  

  • Marjanski Grdelin

    Neki očigledno misle da je boravak, obrazovanje ili zaposlenje na dijelu Novoga kontineta jednako PROSVJETLJENJU, te da se ono drukčije ne može ni postići. Čudno je kako onda neusporedivo ugledniji intelektualci s Novoga kontinenta ne misle tako: http://www.slobodnifilozofski.com/2009/09/ljetna-skola-henry-giroux-obrazo vanje-u.html

    Neki čak pišu da je zalaganje za pravom na obrazovanje "upitan cilj". Njima preporučujem neka se obavijeste o nastojanjima UN-a o tome: http://www.right-to-education.org/

    Najtuznije je kada se humanistički intelektualac svojom voljom preda u službu onih koji teže ukinuti humanističko obrazovanje.

    avatar

    28.11.2009. (17:36)    -   -   -   -  

  • neistomišljenik

    uistinu ne mislim da te najave imaju puno veze s našim prosvjedima. na kraju krajeva to je projekt u koji se još pod Primorcem bilo krenilo. no, drago mi je da nisi ni pokušavao pobiti gore navedenu argumentaciju iz koje jasno proizlazi da je plenumski način odlučivanja sve samo ne demokratski!

    avatar

    28.11.2009. (17:38)    -   -   -   -  

  • neistomišljenik

    [blockquote]Marjanski Grdelin: Meni se čini najtuznijim kada se (budući?)humanistički intelektualac svojom voljom preda u službu onih koji nakon stravičnog iskustva sa totalitarizmima 20. stoljeća i dalje zagovaraju i prakticiraju nedemokratske metode, a sve u ime nekog tobože uzvišenog cilja!

    avatar

    28.11.2009. (17:51)    -   -   -   -  

  • Marjanski Grdelin

    Neistomišljeniče "nedemokratske metode" su one u kojima bi nekome bilo uskraćeno ili umanjeno neko od njegovih prava. Plenum očigledno jest demokratska metoda jer svatko ima jednako pravo sudjelovanja u odlučivanju.

    Neistomišljeniče možda bi bilo dobro da razmislite o tome da su ljudi osobe, da imaju svoja ljudska prava, te da uloga demokratske države da se zajamči ostvarivanje ljudskih prava. Jednostavnije kazano, ako osoba ima pravo na obrazovanje, onda država ima dužnost osigurati ostvarenje toga prava.

    avatar

    28.11.2009. (18:07)    -   -   -   -  

  • neistomišljenik

    "nedemokratske metode" su, znači, one u kojima bi nekome bilo uskraćeno ili umanjeno neko od njegovih prava. - zar se blokadom ne uskraćuje pravo na nastavu onim studentima koji žele slušati predavanja unatoč odluci plenuma? bi li se blokada mogla i interpretirati kao populistička akcija u kojoj se vlast preuzima galamom i zastrašivanjem? Otkud manjini pravo da vlada većinom - i da žrtvuje tu većinu protiv njihove volje?

    avatar

    28.11.2009. (18:20)    -   -   -   -  

  • Rozi

    @glas razuma

    neda mi te se čitat,al samo san u početku uočija dio citata od dotične intelektualke...

    "- Bez fiskalne samostalnosti nema samostalnosti. Onaj minimum novca koji
    je Filozofski fakultet imao da s njime raspolaže samostalno mogao bi
    izgubiti ukidanjem tih godišnjih školarina. I što to onda znači? To vam je
    zapravo ponovno čvrsto umrežavanje politike, države i visokog školstva."

    Ako si nešto citira,valjda se slažeš s ovim,a ako se s ovim slažeš,onda produži zajedno s dotičnom intelektualkom do prve obližnje mentalne ustanove...

    avatar

    28.11.2009. (20:05)    -   -   -   -  

  • Marjanski Grdelin

    Blokade, ako nisu izraz solidarnosti, prijete da postanu samopražavajući dio pokreta za demokratizacijom obrazovanja i protiv njegove komercijalizacije.

    avatar

    28.11.2009. (20:08)    -   -   -   -  

  • Rozi

    http://www.glasistre.hr/kolumna/n/140368

    avatar

    28.11.2009. (20:08)    -   -   -   -  

  • Žuta prepelica

    @glas ˝razuma˝: ovaj me tekst više podsjeća na nekakvo političko puritanstvo nego li doista glas razuma, jer kakova je to ˝samostalnost˝ sveučilišta kada ista MORAJU poštivati pozitivno-pravne odredbe RH zakona? Kao i sama činjenica da je veoma malo razlike između sadržaja napisanom u njima i statuta tih ˝samostalnih˝ sveučilišta.
    Molim vas da takove govore i nebuloze ostavite za zidove javnih wc-a, a ne ovog bloga na kojem se predstavljate kao ´glas razuma´, kad je razum ono što vam nedostaje.

    avatar

    29.11.2009. (22:16)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...