@responde- Ba si napisao lijep tekst o Svetoj Mariji.Koje li slučajnosti da sam sinoć u Teolokim spisima od Rahnera listala isiti esej koji ti spominje.
30.10.2009. (12:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sviđa mi se tema posta jer i sama već dugo s nelagodom doivljavam ta pretjerivanja u naoj Marijanskoj pobonosti. Ona sigurno nikad nije eljela biti kraljica niti je eljela da se pred njom kleči niti da joj se klanja. Ali nai ljudi misle poput onog pijanca: ako je 2 dcl vina dobro za zdravlje, koliko je tek onda dobar cijeli demion pa se ravnaju prema onoj - o Mariji nikad dosta. Time se jo vie produbljuje jaz sa protestantima, koji Mariju potuju i nazivaju blaenom djevicom i Bogorodicom, ali je ne tuju jer smatraju da tovanje pripada samo Bogu.
30.10.2009. (22:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
TB.
Ja bih se ipak priklonio svetcima koji su od pocetaka Crkve do danas upozoravali da kako opada nasa ljubav i stovanje BD Marije, tako zahladnjuje i nasa ljubav prema njezinu sinu. Treba ljudima ponuditi ispravnu poboznost kojom mogu orijentirati one koji su u nedostatku prave pouke zastranili, ali mislim da je ovih koji govore kao "veliki koncilski teolog Edward Schillebeeckx" uvijek bilo i svojim kritikama pucke poboznosti prema Mariji nisu nikome pomogli, a mnogima su udaljili izvrstan put k Isusu po Mariji. Ne osjeca svatko potrebu (niti treba) da na koljenima obilazi Marijin kip, ali nije na nama da sudimo onima koji tako cine niti da im imputiramo da tako krse pravo bogostovlje klanjajuci se idolima. S druge strane, neke poboznosti, u prvom redu krunica, iako nisu obavezne, ne mogu nikome skoditi, nego samo koristiti.
31.10.2009. (15:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Marija je divna! Treba samo uzeti evanđelje i upoznati je! Njezina vjera, pouzdanje, nada i ustrajnost, bez obzira to mnogo toga nije razumjela, putokaz je svima nama. Moda su najdivnije njezine riječi one iz Kane: togod vam kae, učinite...tako je ona vjerovala svome Sinu! A promatranje Isusovog ivota u njezinom drutvu kroz molitvu krunice uvijek je dobrodolo.Sjetimo se samo da su najveći duhovni velikani (Ivan Pavao II., Majka Tereza) uvijek ivjeli i hodali s krunicom u ruci. Ono čega se trebamo čuvati u toj pobonosti je praznovjerje i krivovjerje. I treba o tome ljudima govoriti. To ne znači da ih osuđujemo niti ih smijemo suditi, jer Bog sudi prema onome to je u ljudskom srcu - a mi to ne vidimo. To vidi samo On.
31.10.2009. (16:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sljedeći tekst koji ću napisati vjerovatno će naići na otru kritiku posjetioca ovog bloga, ali nije moje da piem ono to ljudi ele čuti, nego da upoznam ljude sa biblijskim stavom o Mariji i pravom religioznoću. Jedan od najvećih dokaza da se oboavanje Marije razvilo iz nekadanjeg kulta poganske boginje Majke, nalazimo u činjenici da je u poganskoj religiji majka bila oboavana u jednakoj mjeri kao i njen sin, pa i vie od njega. Istinsko krćanstvo uči da je Gospodin Isus, i samo On - put, istina i ivot; da samo On moe da oprosti grijehe; da je samo On ivio ivotom koji nikad nije bio zamrljan grijehom i da je On taj koga trebamo oboavati, a nikako njegova majka. Međutim, rimokatolicizam na mnoge načine uzvisuje i Majku, pokazujući tako da je poganstvo izvrilo uticaj na njega. U katedralama ili seoskim kapelicama vidimo da Marijin kip zauzima istaknuti poloaj. U moljenju krunice, molitva Zdravo Marijo moli se devet puta vie nego molitva Oče na. Katolici su naučeni da je razlog za molitvu Mariji taj da ona moe prenjeti molbu svome sinu Isusu, pa će On, budući da mu je ona majka, zbog nje usliiti traenje. Zaključak koji proizilazi iz toga je da Marija posjeduje vie razumljevanja i saaljenja, i da je milostivija od svog sina Isusa. Savreno je jasno da je ta misao upravo suprotna učenju Svetoga pisma, pa ipak se često ponavlja u katoličkim spisima. Rijeći Blaena utroba koja te je nosila, rekla je jedna ena Isusu, i dojke koje si sisao! Ipak su vie blaeni oni koji sluaju Boju riječ i dre je, odgovorio je Isus. Ovdje je Isus jasno dao do znanja nitko od ljudi nema povlaten status pred Bogom, te da svi trebaju teiti vrenju volje Boje. Sljedeći primjer uspostavljanja prakse glorificiranja Marije moemo vidjeti u doktrini bezgrijenog začeća. Tu doktrinu je 1854. godine definirao i uspostavio papa Pio IX, a u njoj se tvrdi da je blaena Djevica Marija u trenutku svog začeća... očuvana imunom od sve ljage prvobitnog grijeha. Izgleda da je to učenje samo jo jedan pokuaj da se Marija predstavi to vie nalik poganskoj boginji, jer se u starim mitovima također vjerovalo da je boginja bila natprirodno začeta! Priče se razlikuju od naroda do naroda, ali sve govore o natprirodnim događajima u vezi njenog dolaska na svijet, te da je bila superiornija u odnosu na obične smrtnike, da je bila boanskog porijekla. Da li je učenje da je Marija rođena bez ljage prvobitnog grijeha, zasnovano na Bibliji? Odgovorit ću na to pitanje riječima Katoličke enciklopedije. Direktan ili kategorički i uvjerljivi dokaz te dogme ne moe se pronaći u Svetom pismu. Na istom mjestu je istaknuto da su te ideje doivjele postepeni razvoj unutar crkve. Treba istaći da je ovo osnovna i moda najvanija razlika između rimokatoličkog i biblijskog pogleda. Rimokatolička crkva je, kao to i sama priznaje, stoljećima rasla i razvijala se na mnotvu tradicija i ideja primanih kroz sva ta stoljeća od crk venih otaca i iz Svetog pisma, pa čak i na vjerovanjima prihvaćenim iz paganstva (ako su mogla biti krćanizirana). Koncepti iz svih tih različitih izvora bili su mjeani i razvijani na crkvenim koncilima, da bi konačno postali dogme. Sa druge strane, gledite koje su biblijski religiozni ljudi pokuali da obnove je povratak Bibliji kao najispravnijoj osnovi za doktrine, i prihvaćanje ideja koje su se razvile u kasijim stoljećima u onoj mjeri u kojoj su u skladu sa Biblijom. Ako se vratimo Bibliji dolazimo do zaključka da ne samo da u njoj ne postoji bilo kakav dokaz da je Marija začeta bez grijeha, već ona tvrdi upravo suprotno. Iako je Marija bila od Boga izabrana kao pobona i moralna ena, djevica, ona je bila ljudsko biće kao i bilo koji član Adamovog roda. Svi su zgrijeili i tako su lieni slave Boje, a jedini izuzetak je bio Isus Krist. Mariji je trebao Spasitelj kao i svim ostalim ljudima i to je otvoreno priznala kada je rekla: ...obradova se duh moj Bogu, mome spasitelju. Ako je Mariji trebao Spasitelj, onda je jasno da ona sama nije bila Spasitelj. Ako joj je trebao Spasitelj trebalo joj je i spasenje, oprotenje i otkupljenje, kao i svim ljudima. Jednom prilikom, kada je netko spomenio njegovu majku i braću, Isus je upitao: Tko je moja majka, i tko su moja braća?, i tada je, ispruivi ruku prema svojim učenicima, odgovorio: Evo moje majke i moje braće! Jer tko god čini volju Oca moga koji je na nebesima, on je brat moj i sestra i majka. Ove riječi potpuno jasno pokazuju da je svatko tko ivi u skladu sa Bojom voljom nedvosmisleno na istom nivou s Marijom. U pokuaju da opravdaju miljenje da je Marija toliko uzviena, neki navode riječi koje joj je uputio anđeo Gabrijel: Blaena si među enama. Međutim, to ne moe da bude razlog da se Marija smatra boanskom osobom. Stoljećima prije nego je Marija bila blagoslovljena tim riječima, sličnim blagoslovom je bila pozdravljena i Jaela, ena Hebera Kenijina. Za nju je bilo rečeno: Blagoslovena među enama Jaela, ena Hebera Kenijina.
31.10.2009. (21:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sljedeći pokuaj da se Marija glorificira nalazimo u doktrini o trajnom djevičanstvu. To je učenje da je Marija ostala djevica cijelog svog ivota, ali kao to to Enciklopedija Britanika objanjava, doktrina o trajnom djevičanstvu djevice Marije nije postojala u prvih tristo godina nakon Kristovog uskrsnuća. Prema Svetom pismu Isusovo rođenje je bilo rezultat natprirodnog začeća bez učeća zemaljskog oca. Nakon Isusovog rođenja Marija je rodila jo djece koja su bila prirodno potomstvo iz njenog braka sa Josipom. Isus je bio Marijin sin prvijenac, to ne znači da je bio i njeno jedino dijete, već se nameće zaključak da je kasnije imala i drugorođeno dijete, a verovatno i treće itd. Sveto pismo spominje četiri Isusova brata: Jakova, Josipa, imuna i Judu. Kada su se stanovnici Nazareta čudili otkuda Isusu tolika premudrost i moć, oni spominju i njegove sestre govoreći: Nisu li i njegove sestre sve kod nas?. Riječ sestre je u mnoini, pa tako znamo da je Isus imao najmanje dvije, a moda i vie sestara, poto ovaj tekst govori o svim njegovim sestrama. Moe se zaključiti da Sveto pismo govori o najmanje tri sestre. Dakle, ako je Isus imao četiri brata i tri sestre, polubraću i polusestre, tada je moguće da je Marija rodila osmero djece. Pismo kae da je Josip ...ne pozna dok ne rodi sina, kome nadjenu ime Isus. Josip je nije poznao do Isusovog rođenja, no nakon to je Isus bio rođen, Marija i Josip su počeli da ive kao mu i ena, pa im se rodilo jo djece. Tvrdnja da je Josip sačuvao Mariju tako da je ostala djevica cijelog ivota, u potpunoj je suprotnosti sa Biblijom. Kroz vrijeme otpadanja od istinite vjere, a da bi se Marija to vie poistovjetila sa poganskom boginjom Majkom, izmiljeno je da se Marijino tijelo nije raspalo, već da je u tijelu uznesena u nebo i da je sada kraljica neba. Sve do 20. stoljeća doktrina o Marijinom uznesenju nije bila slubeno uspostavljena od strane Rimokatoličke crkve. Tek je 1951. godine papa Pio XII proglasio da se Marijino tijelo nije raspalo, već da je preneeno u nebo. Biblija ne govori apsolutno nita u vezi Marijinog uskrsnuća. Upravo suprotno tome, Ivan pie: Nitko se ne pope na nebo, osim onoga koji siđe s neba, Sin čovječji... Samo je Isus Krist taj koji sjedi Bogu s desne strane. On je taj koji izljeva blagoslove na ljude, a ne njegova majka. U uskoj vezi sa molitvama Mariji je i predmet nazvan krunica. Iako je taj predmet u irokoj upotrebi u Rimokatoličkoj crkvi, poznato je da ne potiče iz krćanstva, već je i ranije bio poznat u mnogim zemljama. Katolička enciklopedija navodi: U skoro svim zemljama susrećemo se sa nečim to predstavlja brojanice molitava ili krunice. Dalje nastavlja s nabrajanjem brojnih primjera, uključujući tu i kipove iz drevne Ninive: dvije krilate ene s krunicama u rukama, koje se mole pred svetim drvetom. Stoljećima se među muslimanima za nabrajanje Alahovih imena upotrebljava ogrilica sa 33, 66 ili 99 kuglica. Oko 800 godina prije Krista među Feničanima je niz kuglica, koji je predstavljao krunicu, koriten u oboavanju Astarote ili Atarte, boginje Majke. ivini oboavatelji koriste brojanicu uz pomoć koje ponavljaju, ako je moguće, svih 1008 imena svog boanstva. Kompletna krunica Mariji uključuje 53 molitve Zdravo Marijo, 6 molitvi Oče na, 5 Otajstava, 5 meditacija o otajstvima, 5 Slava Ocu i Apostolsko vjerovanje. Moe se zapaziti da se Zdravo Marijo ponavlja skoro devet puta čeće nego Oče na. Moe li molitva koju su sastavili ljudi, a upućena je Mariji, da bude devet puta vanija i djelotvornija od molitve upućene Bogu, koju nas je naučio Isus? Oboavatelji boginje Dijane stalno su ponavljali religijsku frazu, kao na primer u Efesu kada su povikali svi u glas, i vikahu oko dva sata: velika je Dijana Efeska! Isus je govorio da je takvo ponavljanje molitve poganski običaj. Kad se molite, rekao je, ne umnoavajte prazne riječi kao pogani, koji misle da će zbog mnotva svojih riječi biti uslieni. Ne budite kao oni, jer zna Otac va to vama treba i prije vae molitve. U tom odjeljku Svetog pisma Isus jasno upućuje svoje sljedbenike da ne mole jednu molitvu ponavljajući je u nedogled. Značajno je da zapazimo da im je upravo nakon toga upozorenja rekao: Ovako se dakle molite: Oče na, koji si na nebesima..., pa je predao svojim učenicima primjer molitve, koju mi nazivamo molitvom Oče na. Isus je ovu molitvu istakao kao suprotnost poganskim molitvama, pa ipak su rimokatolici kasnije bili naučeni da mole tu molitvu ponavljajući je. Ako je to molitva koja se ne treba uzastopce ponavljati, koliko to onda tek vai za molitvu Mariji, molitvu koju je izmislio čovjek. Učenje molitvi napamet i njihovo ponavljanje u nedogled uz pomoć krunice, vie liči na provjeru pamćenja, nego na spontano obraćanje Bogu iz srca.
31.10.2009. (21:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Iako bi mogao jo puno da piem o krivovjerstvu koje se uvuklo u krćanstvo nadam se da će ovaj tekst potaći mnoge iskrene vjernike da preispitaju svoje stajalite po pitanju Marije i da se vrate na staze prave religioznosti na koju nas poziva na otkupitelj Isus Krist. Tpliko od mene za sad ď.
Pozdrav i ivili...
31.10.2009. (21:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@blago meni Definitivno je da neumjereno tovanje Marije produbljuje jaz prema protestantima. O tome je pisao Pavao VI., a o nekim dananjim neumjerenostima pie bečki biskup Kratzl - citiram ga u trećem dijelu teksta o povijesnom Isusu.
@TB. Kod nekih svetaca je dolo i do zastranjenja u tovanju Marije, pa npr. ima tvrdnje da je Isus strogi sudac, a Marija blago proputa u Nebo, pa se zato bolje njoj utjecati. Ima i pretjerivanja u krunicama, npr. moljenja po 15 dnevno. Mislim da takvo moljenje krunice ipak vie teti nego koristi. S druge strane, pobono moljenje krunice (koje neće smetnuti s uma Isusovo upozorenje o mnotvu riječi u molitvi) ili razmatranje Marijina poslanja (zato ne i u klećećem poloaju) svakako mogu biti sasvim valjani oblici molitve. Tu mislim da treba razlikovati evanđeoski potaknutu kritiku marijanske pobonosti i drugu, neozbiljnu kritiku koja je zaostala u 16.st. i prema kojoj svatko tko klekne se odmah klanja kipu . Te dvije kritike ne treba izjednačavati.
@Spiritmaster tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa. U kasnijim spisima se primjećuje tovanje Marije (npr. kod Luke i Mateja koji opisuju djevičansko začeće, ili kod Ivana koji opisuje Mariju pod kriem) koje ranije nije imalo tolikog značaja (npr. kod Marka i Pavla koji to ne spominju). U jo kasnijim apokrifnim spisima se to tovanje jo vie intenzivira (spominje se njeno sluenje u hramu od 3. godine, njeno uznesenje na nebo i sl.). Zato je moja preporuka tebi kao biblijskom krćaninu bolje upoznavanje s biblijskom egzegezom.
U vezi Isusove braće i sestara, na to se ne bih osvrtao jer ima puno katoličkih apologetskih tekstova gdje se to pitanje obrađuje. Ipak, neki katolički teolozi doputaju mogućnost da je Marija imala jo djece (čak je i Rahner o tome pisao) i po meni ta okolnost ne bi trebala bit presudna razlika između katolika i protestanata.
U vezi krunice, sinkretizam je dio svake religije i nekakva čista religija u kojoj on ne bi postojao nije moguća. Činjenica da slična molitva ranije postoji u drugim kulturama ne znači da ona mutatis mutandis ne smije postojati u krćanstvu. Dapače, ako je to korisni meditativni način moljenja koji je rano otkriven, onda je koristan i za krćane.
31.10.2009. (22:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nijedan od tvojih "dokaza" nije me ni najmanje pokolebao. Anđeo je Mariju nazvao "milosti puna" a to znači da je bila bez grijeha. Da je Marija imala jo djece, sigurno ju Isus sa kria ne bi povjerio Ivanu i ne bi joj rekao, misleći na Ivana, evo ti sina. A krunica je Biblija za nepismene. to je u tome loe ako se s Marijom razmatra Isusov ivot i pritom ponavlja riječi iz evanđelja. Istina, onaj drugi dio je dodan i opet nije nimalo sporan. Marija je sveta tj. blaena, majka je Boja jer je Isus Bog. Isus je s kria Mariju darovao za majku ne samo Ivanu nego cijelom čovječanstvu i to ne bez razloga. Zna se koja je zadaća i uloga majke: da se brine za svoju djecu. Tu se razlikujemo od protestanata: mi vjerujemo da je Crkva iva zajednica i da je ova putujuća Crkva ivo povezana i s onom na nebu i da umrli i dalje ive i mogu moliti za nas. Vjerujemo da to moe i Marija. A da je to istina, potvrđuje ljudsko iskustvo. Marija ne moe nita dati ali moe sve izmoliti, ona nije boanstvo ni boica niti se događaju čuda preko kipova i slika nego preko vjere u srcu čovjeka, a ta vjera puno puta je ba potaknuta pogledom na neku sliku. Jer je čovjek tako sazdan da na njega djeluje i potiče ga ono to vidi, to čuje itd. A kakva su bila poganska vjerovanje itd. - pa bila su svakakva. Meni je temelj vjere u Evanđelju i to me zanima. Kad bi bilo samo malo vie dobre volje, vidjeli bismo da se u stvari ba i ne razlikujemo tako jako. A razlike smiju postojati i ne treba ih produbljivati nego traiti i izgrađivati ono to nas ujedinjuje. Molimo jedni za druge jer smo svi djeca jednog nebeskog nam Oca.
Puno bi se jo moglo o svemu tome pisati ali mislim da od toga ne bi bilo ba nikakve koristi. Sve nek nas blagoslovi dobri Bog
31.10.2009. (22:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Responder tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa.
De mi pokai di se veličanje Marije vidi u NZ spisima? Naravno da je tovanje Majke i djeteta (u naem slučaju Marije i Isusa) preuzeto iz poganske babilonske religije, ali to nisam htio navoditi u tekstu gore, jer bi tekst bio prepredugačak.
U kasnijim spisima se primjećuje tovanje Marije (npr. kod Luke i Mateja koji opisuju djevičansko začeće, ili kod Ivana koji opisuje Mariju pod kriem) koje ranije nije imalo tolikog značaja (npr. kod Marka i Pavla koji to ne spominju).
znam ja dobro di se spominje Marija u Bibliji i iz teksta je lako vidjeti njen polaaj i ulogu, a to to ljudi napravie od vjerne i potene ene boanstvo to je druga priča.
U jo kasnijim apokrifnim spisima se to tovanje jo vie intenzivira (spominje se njeno sluenje u hramu od 3. godine, njeno uznesenje na nebo i sl.). Zato je moja preporuka tebi kao biblijskom krćaninu bolje upoznavanje s biblijskom egzegezom.
Ti meni preporučuje da ja čitam apokrifne spise da bi se ja uvjerio u Marijino uzaaće...nemoj da se ali :)! Biblijski krćanin čita Bibliju, a ne apokrife.
U vezi Isusove braće i sestara, na to se ne bih osvrtao jer ima puno katoličkih apologetskih tekstova gdje se to pitanje obrađuje. Ipak, neki katolički teolozi doputaju mogućnost da je Marija imala jo djece (čak je i Rahner o tome pisao) i po meni ta okolnost ne bi trebala bit presudna razlika između katolika i protestanata.
ta će mi apologetski tekstovi kad sve lijepo pie u Bibliji. Slubeni stav Rimske crkve je da je Marija bila djevica čitav ivot, pa ne znam to mi pokuava reć. To se kosi sa jasnim Biblijskim izvjetajem tako da o tome nemamo ta puno pričat.
U vezi krunice, sinkretizam je dio svake religije i nekakva čista religija u kojoj on ne bi postojao nije moguća. Činjenica da slična molitva ranije postoji u drugim kulturama ne znači da ona mutatis mutandis ne smije postojati u krćanstvu. Dapače, ako je to korisni meditativni način moljenja koji je rano otkriven, onda je koristan i za krćane.
Očit stav liberalnog krćanina koji nevidi razliku između pogantine i prave religije. Meditacija i mantranje je oblik prizivanja demona, a Isus lijepo govori da se to ne radi, jer su se tako pogani molili svojim bogovima (demonima). Vidim da si objeručke prihvatio istočnjačke okultne metode to je jako loe po tebe.
01.11.2009. (00:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nijedan od tvojih "dokaza" nije me ni najmanje pokolebao. Anđeo je Mariju nazvao "milosti puna" a to znači da je bila bez grijeha.
Očito tebi puno ne znači Boja riječ, jer moji "dokazi" su ono to pie u Bibliji. Ne znam tko ti je rekao da "milosti puna" znači bezgrena, to si očito sam zaključio. Nazivati stvorenje Adamovog roda bezgrenim, je stvarno hrabro, jer time osporava bezbroj mjesta u Bibliji di se govori da nema ni jednog bez grijeha osim Isusa Krista.
Da je Marija imala jo djece, sigurno ju Isus sa kria ne bi povjerio Ivanu i ne bi joj rekao, misleći na Ivana, evo ti sina.
Ako zna kakav je Isus imao odnos sa Ivanom onda će shvatit zato je Isus to rekao. Ovo nema veze s tim da li je Marija imala sinova ili ne, Odgovor na to pitanje dat je na drugom mjestu.
A krunica je Biblija za nepismene. to je u tome loe ako se s Marijom razmatra Isusov ivot i pritom ponavlja riječi iz evanđelja. Istina, onaj drugi dio je dodan i opet nije nimalo sporan. Marija je sveta tj. blaena, majka je Boja jer je Isus Bog. Isus je s kria Mariju darovao za majku ne samo Ivanu nego cijelom čovječanstvu i to ne bez razloga. Zna se koja je zadaća i uloga majke: da se brine za svoju djecu.
Jesu te ovo učili na vjeronauku :)? Kao to već rekoh Marijin status je jasno rečen u Evanđenju tako da ne treba tu izmiljat toplu vodu.
Tu se razlikujemo od protestanata: mi vjerujemo da je Crkva iva zajednica i da je ova putujuća Crkva ivo povezana i s onom na nebu i da umrli i dalje ive i mogu moliti za nas. Vjerujemo da to moe i Marija. A da je to istina, potvrđuje ljudsko iskustvo.
Bog je jasno rekao kome se trebamo moliti, pa stoga i ova priča ne pije vodu. Lijepo ti je rečene da se moli Stvoritelju, a ne stvorenju, jer ovo drugo Bog naziva gadost (idolopoklonstvo). Vidim da ne zna ta se deava sa čovjekom kad umre pa pročitaj ovaj tekst ako te zanima...http://biblijska-religija.blog.hr/2009/08/index.html#dan25.
Kad bi bilo samo malo vie dobre volje, vidjeli bismo da se u stvari ba i ne razlikujemo tako jako. A razlike smiju postojati i ne treba ih produbljivati nego traiti i izgrađivati ono to nas ujedinjuje. Molimo jedni za druge jer smo svi djeca jednog nebeskog nam Oca.
Po biblijskom kriteriju postoje ljudi koji su na strani Boga i koji nisu, pa ne znam u koju mene kategoriju stavlja kad tei za ujedinjenjem. Ako smo na istoj strani nemamo se potrebe ujedinjavat :). Da li bi tvoj otac volio da ti moli nekog posred njega za pomoć, ja vjerujem da ne bi i da bi mu to bilo ponienje?!
ivio...
01.11.2009. (01:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Spiritmaster - De mi pokai di se veličanje Marije vidi u NZ spisima?
Pokazao sam ti gdje se vidi nastanak tovanja Marije.
- Ti meni preporučuje da ja čitam apokrifne spise da bi se ja uvjerio u Marijino uzaaće...nemoj da se ali :)! Biblijski krćanin čita Bibliju, a ne apokrife.
Kako biti biblijski krćanin ako se ne pozna Biblija - kad je koja knjiga nastala i koji su pomaci u naglascima između biblijskih knjiga? Jedan pravi biblijski krćanin, Heinrich Schiler, preao je na katoličanstvo kad je vidio da su u kasnim biblijskim knjigama nalaze ranokatolički elementi - razumijevanje crkvene slube, zaređivanje putem polaganja ruku, prezbiterij i biskupska sluba, itd. Iz toga je zaključio da ako prihvaćamo ranokatoličke elemente moramo prihvaćati i kasnokatoličke, tj. dananju Crkvu. Drugi pravi Biblijski krćanin, Ernst Kasemann je kao alternativu postajanja katolikom drao to da ne treba kao obvezujući prihvatiti čitav novozavjetni kanon. Dakle, odgovori na pitanja koja sam ti naveo su vrlo bitna za sudbinu biblijskih krćana.
- ta će mi apologetski tekstovi kad sve lijepo pie u Bibliji.
Treba ih pročitati jer bi imao bolju argumentaciju kad ne bi upadao u neke klasične greke. Npr. kad tvrdi da je Isus jedini uzaao na nebo, a prema Bibliji uzali su i Ilija i Henok.
- Očit stav liberalnog krćanina koji nevidi razliku između pogantine i prave religije.
Naprotiv, to je tradicionalni katolički stav - budući da nita nije tuđe Kraljevstvu Bojem, nita nije tuđe ni krćanstvu. Kardinal Newman je u tom smislu govorio: "Predbacuje se: te se stvari nalaze u pogana, dakle nisu krćanske. Mi radije kaemo: te se stvari nalaze u krćanstvu, dakle nisu poganske. A i prije toga postoje brojni slučajevi popustljivosti spram postojećih vjera, uz preuzimanje iz njih svega to je moguće, kao to je bio stav pape Grgura Velkog (umro 604.) koji je misionarima upućenima među Sase preporučio: "Ne smiju se unititi hramovi različitih naroda, nego samo njihovi idoli. Neka se uzme posvećena voda i neka se njome pokrope idoli, neka se izgrade oltari i na njih stave svetinje. Ti hramovi koji su već dobro izgrađeni moraju biti mjesta rtvovanja ne za duhove zla, nego za pravog Boga. Kad narod vidi da njegovi hramovi nisu razoreni, sa radoću će se okrenuti priznavanju i oboavanju Boga. U drugim prilikama je zabiljeen običan proces supstitucije, tako da se umjesto poganskog amuleta upotrebljavaju metalni krievi, umjesto iscjeljujućih formula rabe se riječi i rečenice iz Biblije, itd.
01.11.2009. (17:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Očito da neki nisu sigurni u ono to vjeruju pa stalno pretrauju vjeru drugih. Ako si siguran u ono to smatra ispravnim - budi miran i uivaj! Smireno iri i propovijedaj svoju vjeru. Od kud ta potreba napadati druge i soliti im pamet? Interesantno da jo nisam naila na katolike koji su kritizirali protestante. Oni se uglavnom brane. Nije dobro tako s visoka, gotovo bih rekla oholo, razgovarati s drugima, podsjeća me to na starozavjetne farizeje. Ima svoju vjeru, onda budi sretan i uivaj u njoj!
Na svadbi u Kani Marija je vidjela nezgodnu situaciju za mladence: nestalo je vina. I odmah je otila Isusu posredovati. Premda je to bilo nepredviđeno i jo nije doao Isusov čas, On je to ipak učinio, dakle na njezinu intervenciju. Zato je tako teko vjerovati da ona to i danas moe činiti? Ona je iva i danas, zar ne, samo na drugi način.
Nemam namjeru uputati se u daljnje rasprave i ponovo pozivam da se potrudimo naći put kojim ćemo ostvariti Isusovu veliku elju: da svi budu jedno....
01.11.2009. (19:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pokazao sam ti gdje se vidi nastanak tovanja Marije. Da si pokazao ne bih ti postavio to pitanje :)?! Da ponovim jo jednom....
Ti reče:
tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa.
Samo traim da mi pokae ove dijelove iz NZ-a da i ja to vidim?
Kako biti biblijski krćanin ako se ne pozna Biblija - kad je koja knjiga nastala i koji su pomaci u naglascima između biblijskih knjiga? Jedan pravi biblijski krćanin, Heinrich Schiler, preao je na katoličanstvo kad je vidio da su u kasnim biblijskim knjigama nalaze ranokatolički elementi - razumijevanje crkvene slube, zaređivanje putem polaganja ruku, prezbiterij i biskupska sluba, itd. Iz toga je zaključio da ako prihvaćamo ranokatoličke elemente moramo prihvaćati i kasnokatoličke, tj. dananju Crkvu. Drugi pravi Biblijski krćanin, Ernst Kasemann je kao alternativu postajanja katolikom drao to da ne treba kao obvezujući prihvatiti čitav novozavjetni kanon. Dakle, odgovori na pitanja koja sam ti naveo su vrlo bitna za sudbinu biblijskih krćana.
Ovo neću da komentiram :)....suvino je i nema veze s temom.
Treba ih pročitati jer bi imao bolju argumentaciju kad ne bi upadao u neke klasične greke. Npr. kad tvrdi da je Isus jedini uzaao na nebo, a prema Bibliji uzali su i Ilija i Henok.
Bolja argumentacija od Boje riječi mi ne treba, a o argumentaciji u mojim i tvojim raspravama da ne govorim. Ti slobodno koristi apologetske tekstove za argumentaciju, a ja ću Bibliju :)! Iako Henok i Ilija nisu tema nae priče malo ću ti pojasniti o čemu se tu radi. Ja trvdim da je Isus jedini bezgreean, a o uzlasku na nebo bi mogli pričat. Hebrejska riječ za nebo koja se kod nas prevodi sa nebo, doslovno znači "tri neba", to bi značilo prvo nebo je ovo nae podneblje, drugo nebo je svemirsko prostransvo, a treće nebo je mjesto gdje Bog prebiva. Isus je uzaao na treće nebo kod Oca, dok su Henok i Ilija vjerovatno ivi uzeti i smjeteni na neku planetu u drugom nebu (svemiru). Bog za niih priprema jo jednu misiju, a to je opisano u Otkrivenju kada će na kraju vremena njih dvojica ponovno sići na zemlju i posvjedočiti za Krista i to će biti posljednji poziv ljudima da se okrenu ka Bogu. Poto je Bog rekao da svaka osuda koja se donosi mora biti zasnovana na najmanje dvojici svjedoka, oni će biti ti svjedoci koji će potvrditi osudu da Isus moe doći i rijeiti problem grijeha na zemlji zauvjek. To će biti period kada će svaki čovjek donjeti konačnu odluka, da li eli prihvatiti Boga i njegovu riječ ili ne eli. Iz teksta u Otkrivenju se vidi da će i oni biti ubijeni. Kada čitamo izvjetaj o Sodomi i Gomori uočavamo istu analogiju. Isus dolazi pred Abrahama sa dvojicom anđela koji odlaze u Sodom i Gomor i nakon njihovog svjedočanstva Bog donosi konačnu odluku o unitenju tih gradova. O ovom bi se dalo jo puno reći, ali poto to nije tema ovo je dovoljno da svatko razumije o čemu se tu radi.
Naprotiv, to je tradicionalni katolički stav - budući da nita nije tuđe Kraljevstvu Bojem, nita nije tuđe ni krćanstvu. Kardinal Newman je u tom smislu govorio: "Predbacuje se: te se stvari nalaze u pogana, dakle nisu krćanske. Mi radije kaemo: te se stvari nalaze u krćanstvu, dakle nisu poganske. A i prije toga postoje brojni slučajevi popustljivosti spram postojećih vjera, uz preuzimanje iz njih svega to je moguće, kao to je bio stav pape Grgura Velkog (umro 604.) koji je misionarima upućenima među Sase preporučio: "Ne smiju se unititi hramovi različitih naroda, nego samo njihovi idoli. Neka se uzme posvećena voda i neka se njome pokrope idoli, neka se izgrade oltari i na njih stave svetinje. Ti hramovi koji su već dobro izgrađeni moraju biti mjesta rtvovanja ne za duhove zla, nego za pravog Boga. Kad narod vidi da njegovi hramovi nisu razoreni, sa radoću će se okrenuti priznavanju i oboavanju Boga. U drugim prilikama je zabiljeen običan proces supstitucije, tako da se umjesto poganskog amuleta upotrebljavaju metalni krievi, umjesto iscjeljujućih formula rabe se riječi i rečenice iz Biblije, itd.
Vidim da se stalno poziva na neke kardinale i pape i da se gubi u njuhovim ispraznim filozofijama, pa ti preporučujem da iskrena srca uzme čitati Boju riječ i proučavati je, pa će lako doći do odgovora na bilo koje pitanje. Ovo ti preporučujem kao prijatelju Boje riječi, jer vidim da troi vrijeme uzalud baveći se ljudskim bezumljem.
ivio...
02.11.2009. (08:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Evo prvo da se ispričam to sam ti se odnosio u mukom rodu, nisam znao da si ensko :).
Očito da neki nisu sigurni u ono to vjeruju pa stalno pretrauju vjeru drugih. Ako si siguran u ono to smatra ispravnim - budi miran i uivaj! Smireno iri i propovijedaj svoju vjeru. Od kud ta potreba napadati druge i soliti im pamet? Interesantno da jo nisam naila na katolike koji su kritizirali protestante. Oni se uglavnom brane. Nije dobro tako s visoka, gotovo bih rekla oholo, razgovarati s drugima, podsjeća me to na starozavjetne farizeje. Ima svoju vjeru, onda budi sretan i uivaj u njoj!
Ajd prvo da kaem da nisam nikakav protestant, nego katolik koji je u jednom trenutku svog ivota odlučio da testira svoj rimokatolički nauk i vjeru i nakon dueg biblijskog testa, testovi su bili katastrofalni. Uočeni su mnogi krivi nauci i pogantina koja su u totalnoj suprotnosti sa Bojom riječju. Ja ovdje nemam potrebu nikoga napadati nego iznjeti Biblijski stav o temama koje se spominju. Da li će se netko naći uvrijeđen ili neće to ja ne znam, ali svatko tko je jednostavna duha i iskrena srca preispitat će svoju vjeru i razmislit o svojoj religioznosti. Isus je rekao vi ste sol svijetu i ako slo obljutavi tko će je začiniti. Znači mi netrebamo da se začahurimo i obljutavimo nego da ljudima navjetamo ispravnu Kristovu poruku i da ih upućujemo na pravi put. Ako je ova moja sol preslana za tebe slobodno je odbaci.
Na svadbi u Kani Marija je vidjela nezgodnu situaciju za mladence: nestalo je vina. I odmah je otila Isusu posredovati. Premda je to bilo nepredviđeno i jo nije doao Isusov čas, On je to ipak učinio, dakle na njezinu intervenciju.
Ne mogu se biblijski tekstovi ovako tumačiti. Biblija jasno uči da nema posrednika između Boga i čovjeka, pa je ovakvo tumačenje suludo.
Zato je tako teko vjerovati da ona to i danas moe činiti? Ona je iva i danas, zar ne, samo na drugi način.
Nemamo potrebe u to vjerovati, jer je to nepotrebno i Biblijski stav je savreno jasan po tom pitanju. U Svetim spisima nemamo izvjetaj da je Marija uznesena, pa stoga ne moemo tvrditi da je iva. Ona je sada vjerovatno u stanju "sna" i čeka drugi Kristov dolazak kao i svi preminuli u Kristu, kada će mrtvi pravednici biti oivljeni, a ivi preobraeni. Ima o tome u tekstu koji sam ti predloio da pročita, gdje se govori o stanju mrtvih.
Lijep pozdrav...
02.11.2009. (09:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Spiritmaster - Da si pokazao ne bih ti postavio to pitanje :)?! Da ponovim jo jednom....
Da ti nisam odgovorio ne bih ti rekao da sam odgovorio.
- Ovo neću da komentiram :)....suvino je i nema veze s temom.
To ba ima snanu vezu s temom.
- Isus je uzaao na treće nebo kod Oca, dok su Henok i Ilija vjerovatno ivi uzeti i smjeteni na neku planetu u drugom nebu (svemiru).
A to Henok i Ilija rade na tom planetu? Je li to planet klase M koji je pogodan za ivot? Hoće li ih NASA ikad posjetiti? Moda je onda i Marija tamo s njima.
- Vidim da se stalno poziva na neke kardinale i pape i da se gubi u njuhovim ispraznim filozofijama, pa ti preporučujem da iskrena srca uzme čitati Boju riječ i proučavati je, pa će lako doći do odgovora na bilo koje pitanje. Ovo ti preporučujem kao prijatelju Boje riječi, jer vidim da troi vrijeme uzalud baveći se ljudskim bezumljem.
Rekao si da sam liberalan, a ja sam ti kroz povijest pokazao da sam tradicionalist.
03.11.2009. (12:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Ada Ne znam gdje si mi stavila onaj komentar u vezi http://spiritus-movens.puh.hr/index.php/sveti_spisi/poducena_egzegeza/ pa ti odgovaram ovdje. Koliko vidim, to je super stvar, nisam znao da Jadranka Brnčić pie i izvan Nove prisutnosti. Puno ti hvala na linku.
03.11.2009. (12:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da ti nisam odgovorio ne bih ti rekao da sam odgovorio
Ok. I ovo je odgovor. Hvala :).
A to Henok i Ilija rade na tom planetu?
Taj podatak nije bitan. Da je bitan Tvorac bi ga objavio čovjeku :).
Je li to planet klase M koji je pogodan za ivot?
I ovaj podatak nije bitan.
Hoće li ih NASA ikad posjetiti?
Naravno da neće :).
Moda je onda i Marija tamo s njima.
Nemamo izvjetaj o tome, a i dao sam vjerovatan odgovor na ovo pitanje.
Rekao si da sam liberalan, a ja sam ti kroz povijest pokazao da sam tradicionalist.
Tvoja povijest su tvoji komentari, a ja sam iz njih zaključio da vuče ka liberalizmu. Ako se poznaje Boja riječ to je lako uvidjeti. Sve te podjele su nebitne, jer po Bibliji postoje samo dvije podjele.
pozz...
03.11.2009. (12:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Poto je ovdje bilo priče o tome da li je Marija imala jo djece osim Isusa ili nije ja bih iznjeo jedan nepobitan dokaz iz Starog Zavjeta koji čuh neku dan. Neki dan kada sam iao ujutro na posao u uima mi slialice i sluam Psalme i dođe na red 69. Psalam i ove riječi "9 Tuđinac postadoh braći i stranac djeci majke svoje." Ako pogledamo o čemu govori taj Psalam vidimo da on govori o Isusu Kristu, njegovoj nepravednoj osudi i njegovoj muci. Mogli bi reći da je ovaj Psalam proročanstvo o Isusu koje se ispunilo u njegovo doba. Iako je ovo periferno pitanje mislim da je sad svima jasno koliko je istinita tvrdnja crkvenih poltrona da je Marija ostala djevica do kraja ivota i koliko je suluda i lana ta dogma. ipak oprostićemo im njihovo nepoznavanje Boje riječi (jer oni imaju pametnijeg posla) iako oni misle da imaju autoritet nad njom :). Milostovi Bog i pun ljubavi im nudi jo anse da se vrate na pravi put kao i svakom od nas.
Lijep pozdrav...
09.11.2009. (08:12)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Spiritmaster Zato ti i rekoh da čita malo apologetiku pa da ne upada u klasične greke. U istom paslmu u 6. retku autor pie: "Boe, ti znade bezumnost moju, moji ti grijesi nisu sakriti". Dakle, to očito nije proročanstvo za Isusa. S druge pak strane, ako eli zbilja ozbiljno pristupiti Bibliji, mora primjeniti i povijesno-kritičku metodu, a ona otkriva da se evanđeoski opis Isusova ivota u određenom dijelu prilagođavao starozavjetnoj slici Mesije. Stoga starozavjetna proročanstva, čak i kada su potpuno u skladu s Novim zavjetom, ne moemo bezrezervno uzimati kao dokaz nečega.
09.11.2009. (09:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ada
@http://www.youtube.com/watch?v=7qqRN-BFzyA&feature=PlayList&p=C12999D302D 9E6FC&index=0&playnext=1 Nadam se da će vam se svidjeti.
09.11.2009. (09:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zato ti i rekoh da čita malo apologetiku pa da ne upada u klasične greke. U istom paslmu u 6. retku autor pie: "Boe, ti znade bezumnost moju, moji ti grijesi nisu sakriti". Dakle, to očito nije proročanstvo za Isusa. S druge pak strane, ako eli zbilja ozbiljno pristupiti Bibliji, mora primjeniti i povijesno-kritičku metodu, a ona otkriva da se evanđeoski opis Isusova ivota u određenom dijelu prilagođavao starozavjetnoj slici Mesije. Stoga starozavjetna proročanstva, čak i kada su potpuno u skladu s Novim zavjetom, ne moemo bezrezervno uzimati kao dokaz nečega.
Očekivao sam ovu reakciju i to ba od tebe :)))...ko bi reko?! Ovdje je ta prava razlika između tebe i mene i onih koji ele ispravno shvatiti Boju riječ od onh čije je srce okamenjeno i koji to nemogu shvatiti zbog tvrdoće srca svoga. Evo odgovor na tvoj komentar.
4 Ima vie nego kose na glavi mojoj onih, koji mrze na me ni za to; jaki su neprijatelji moji, koji me nepravedno progone: moram vraćati, to ne oteh nikada.
5 Ti Boe, zna za bezumlje moje; krivnje moje nijesu skrivene od tebe.
Laički rečeno bi ova rečenica trebala ovako zvučati kada sagledamo ova dva redka: "Boe ti zna da sam ja bezgrean, a oni me opet osudie."
Čitajući dalje ovaj psalam jo nam se bolje otkriva o kome je tu riječ i o tome nema sumnje. Eto brate naalost opet te moram razočarati jer po ne znam koji put pobih tvoju umotvorinu Bojom riječju, a ti opet ide stramputicom.
pozz...
09.11.2009. (14:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@Spiritmaster - Laički rečeno bi ova rečenica trebala ovako zvučati kada sagledamo ova dva redka: "Boe ti zna da sam ja bezgrean, a oni me opet osudie."
Slaem se, pod uvjetom da u tvojoj rečenici umjesto "laički" stoji "izvrćući smisao". Jer ne znam kako r.5. moe koristiti kao argument da r.6. da potpuno suprotni smisao. Autor nije kriv za stvari zbog kojih ga progone (nije nita oteo, kako kae u r.5.), ali ipak nedvojbeno priznaje svoju krivnju i bezumnost pred Bogom. To je isto kao kao to ti mene očito neopravdano optuuje da mi je srce okamenjeno za razumijevanje Biblije, pa tu imamo jednu neosnovanu optubu, ali s druge strane ja nisam bezgrean poradi nekih drugih stvari. Dakle i na mene se taj dio psalma moe primjeniti.
Inače, sličan slučaj mesijanskog psalma koji se ne odnosi cijeli na Isusa ima u Ps41, gdje se autor u r.5. priznaje grenim, ali Ivan svejedno dio tog psalma primjenjuje na Isusa (Iv 13,18).
- hvalospjevi se trebaju pjevat Bogu, a ne ljudima i stvorenjima
Čudim se da ti kao biblijski krćanin nema potovanja prema molitvi Zdravomarije. Prvi dio te molitve je iz Biblije, a drugi je sastavio famozni papa Aleksandar VI. Ti bi zato s Josipom morao pjevati bar do pola.
09.11.2009. (21:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ada
@responde- Ba si napisao lijep tekst o Svetoj Mariji.Koje li slučajnosti da sam sinoć u Teolokim spisima od Rahnera listala isiti esej koji ti spominje.
30.10.2009. (12:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mvko
Sviđa mi se tema posta jer i sama već dugo s nelagodom doivljavam ta pretjerivanja u naoj Marijanskoj pobonosti. Ona sigurno nikad nije eljela biti kraljica niti je eljela da se pred njom kleči niti da joj se klanja.
Ali nai ljudi misle poput onog pijanca: ako je 2 dcl vina dobro za zdravlje, koliko je tek onda dobar cijeli demion pa se ravnaju prema onoj - o Mariji nikad dosta. Time se jo vie produbljuje jaz sa protestantima, koji Mariju potuju i nazivaju blaenom djevicom i Bogorodicom, ali je ne tuju jer smatraju da tovanje pripada samo Bogu.
30.10.2009. (22:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
TB.
Ja bih se ipak priklonio svetcima koji su od pocetaka Crkve do danas upozoravali da kako opada nasa ljubav i stovanje BD Marije, tako zahladnjuje i nasa ljubav prema njezinu sinu. Treba ljudima ponuditi ispravnu poboznost kojom mogu orijentirati one koji su u nedostatku prave pouke zastranili, ali mislim da je ovih koji govore kao "veliki koncilski teolog Edward Schillebeeckx" uvijek bilo i svojim kritikama pucke poboznosti prema Mariji nisu nikome pomogli, a mnogima su udaljili izvrstan put k Isusu po Mariji. Ne osjeca svatko potrebu (niti treba) da na koljenima obilazi Marijin kip, ali nije na nama da sudimo onima koji tako cine niti da im imputiramo da tako krse pravo bogostovlje klanjajuci se idolima. S druge strane, neke poboznosti, u prvom redu krunica, iako nisu obavezne, ne mogu nikome skoditi, nego samo koristiti.
31.10.2009. (15:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mvko
Marija je divna! Treba samo uzeti evanđelje i upoznati je! Njezina vjera, pouzdanje, nada i ustrajnost, bez obzira to mnogo toga nije razumjela, putokaz je svima nama. Moda su najdivnije njezine riječi one iz Kane: togod vam kae, učinite...tako je ona vjerovala svome Sinu!
A promatranje Isusovog ivota u njezinom drutvu kroz molitvu krunice uvijek je dobrodolo.Sjetimo se samo da su najveći duhovni velikani (Ivan Pavao II., Majka Tereza) uvijek ivjeli i hodali s krunicom u ruci. Ono čega se trebamo čuvati u toj pobonosti je praznovjerje i krivovjerje. I treba o tome ljudima govoriti. To ne znači da ih osuđujemo niti ih smijemo suditi, jer Bog sudi prema onome to je u ljudskom srcu - a mi to ne vidimo. To vidi samo On.
31.10.2009. (16:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
Sljedeći tekst koji ću napisati vjerovatno će naići na otru kritiku posjetioca ovog bloga, ali nije moje da piem ono to ljudi ele čuti, nego da upoznam ljude sa biblijskim stavom o Mariji i pravom religioznoću. Jedan od najvećih dokaza da se oboavanje Marije razvilo iz nekadanjeg kulta poganske boginje Majke, nalazimo u činjenici da je u poganskoj religiji majka bila oboavana u jednakoj mjeri kao i njen sin, pa i vie od njega. Istinsko krćanstvo uči da je Gospodin Isus, i samo On - put, istina i ivot; da samo On moe da oprosti grijehe; da je samo On ivio ivotom koji nikad nije bio zamrljan grijehom i da je On taj koga trebamo oboavati, a nikako njegova majka. Međutim, rimokatolicizam na mnoge načine uzvisuje i Majku, pokazujući tako da je poganstvo izvrilo uticaj na njega. U katedralama ili seoskim kapelicama vidimo da Marijin kip zauzima istaknuti poloaj. U moljenju krunice, molitva Zdravo Marijo moli se devet puta vie nego molitva Oče na. Katolici su naučeni da je razlog za molitvu Mariji taj da ona moe prenjeti molbu svome sinu Isusu, pa će On, budući da mu je ona majka, zbog nje usliiti traenje. Zaključak koji proizilazi iz toga je da Marija posjeduje vie razumljevanja i saaljenja, i da je milostivija od svog sina Isusa. Savreno je jasno da je ta misao upravo suprotna učenju Svetoga pisma, pa ipak se često ponavlja u katoličkim spisima. Rijeći Blaena utroba koja te je nosila, rekla je jedna ena Isusu, i dojke koje si sisao! Ipak su vie blaeni oni koji sluaju Boju riječ i dre je, odgovorio je Isus. Ovdje je Isus jasno dao do znanja nitko od ljudi nema povlaten status pred Bogom, te da svi trebaju teiti vrenju volje Boje. Sljedeći primjer uspostavljanja prakse glorificiranja Marije moemo vidjeti u doktrini bezgrijenog začeća. Tu doktrinu je 1854. godine definirao i uspostavio papa Pio IX, a u njoj se tvrdi da je blaena Djevica Marija u trenutku svog začeća... očuvana imunom od sve ljage prvobitnog grijeha. Izgleda da je to učenje samo jo jedan pokuaj da se Marija predstavi to vie nalik poganskoj boginji, jer se u starim mitovima također vjerovalo da je boginja bila natprirodno začeta! Priče se razlikuju od naroda do naroda, ali sve govore o natprirodnim događajima u vezi njenog dolaska na svijet, te da je bila superiornija u odnosu na obične smrtnike, da je bila boanskog porijekla. Da li je učenje da je Marija rođena bez ljage prvobitnog grijeha, zasnovano na Bibliji? Odgovorit ću na to pitanje riječima Katoličke enciklopedije. Direktan ili kategorički i uvjerljivi dokaz te dogme ne moe se pronaći u Svetom pismu. Na istom mjestu je istaknuto da su te ideje doivjele postepeni razvoj unutar crkve. Treba istaći da je ovo osnovna i moda najvanija razlika između rimokatoličkog i biblijskog pogleda. Rimokatolička crkva je, kao to i sama priznaje, stoljećima rasla i razvijala se na mnotvu tradicija i ideja primanih kroz sva ta stoljeća od crk venih otaca i iz Svetog pisma, pa čak i na vjerovanjima prihvaćenim iz paganstva (ako su mogla biti krćanizirana). Koncepti iz svih tih različitih izvora bili su mjeani i razvijani na crkvenim koncilima, da bi konačno postali dogme. Sa druge strane, gledite koje su biblijski religiozni ljudi pokuali da obnove je povratak Bibliji kao najispravnijoj osnovi za doktrine, i prihvaćanje ideja koje su se razvile u kasijim stoljećima u onoj mjeri u kojoj su u skladu sa Biblijom. Ako se vratimo Bibliji dolazimo do zaključka da ne samo da u njoj ne postoji bilo kakav dokaz da je Marija začeta bez grijeha, već ona tvrdi upravo suprotno. Iako je Marija bila od Boga izabrana kao pobona i moralna ena, djevica, ona je bila ljudsko biće kao i bilo koji član Adamovog roda. Svi su zgrijeili i tako su lieni slave Boje, a jedini izuzetak je bio Isus Krist. Mariji je trebao Spasitelj kao i svim ostalim ljudima i to je otvoreno priznala kada je rekla: ...obradova se duh moj Bogu, mome spasitelju. Ako je Mariji trebao Spasitelj, onda je jasno da ona sama nije bila Spasitelj. Ako joj je trebao Spasitelj trebalo joj je i spasenje, oprotenje i otkupljenje, kao i svim ljudima. Jednom prilikom, kada je netko spomenio njegovu majku i braću, Isus je upitao: Tko je moja majka, i tko su moja braća?, i tada je, ispruivi ruku prema svojim učenicima, odgovorio: Evo moje majke i moje braće! Jer tko god čini volju Oca moga koji je na nebesima, on je brat moj i sestra i majka. Ove riječi potpuno jasno pokazuju da je svatko tko ivi u skladu sa Bojom voljom nedvosmisleno na istom nivou s Marijom. U pokuaju da opravdaju miljenje da je Marija toliko uzviena, neki navode riječi koje joj je uputio anđeo Gabrijel: Blaena si među enama. Međutim, to ne moe da bude razlog da se Marija smatra boanskom osobom. Stoljećima prije nego je Marija bila blagoslovljena tim riječima, sličnim blagoslovom je bila pozdravljena i Jaela, ena Hebera Kenijina. Za nju je bilo rečeno: Blagoslovena među enama Jaela, ena Hebera Kenijina.
31.10.2009. (21:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
Sljedeći pokuaj da se Marija glorificira nalazimo u doktrini o trajnom djevičanstvu. To je učenje da je Marija ostala djevica cijelog svog ivota, ali kao to to Enciklopedija Britanika objanjava, doktrina o trajnom djevičanstvu djevice Marije nije postojala u prvih tristo godina nakon Kristovog uskrsnuća. Prema Svetom pismu Isusovo rođenje je bilo rezultat natprirodnog začeća bez učeća zemaljskog oca. Nakon Isusovog rođenja Marija je rodila jo djece koja su bila prirodno potomstvo iz njenog braka sa Josipom. Isus je bio Marijin sin prvijenac, to ne znači da je bio i njeno jedino dijete, već se nameće zaključak da je kasnije imala i drugorođeno dijete, a verovatno i treće itd. Sveto pismo spominje četiri Isusova brata: Jakova, Josipa, imuna i Judu. Kada su se stanovnici Nazareta čudili otkuda Isusu tolika premudrost i moć, oni spominju i njegove sestre govoreći: Nisu li i njegove sestre sve kod nas?. Riječ sestre je u mnoini, pa tako znamo da je Isus imao najmanje dvije, a moda i vie sestara, poto ovaj tekst govori o svim njegovim sestrama. Moe se zaključiti da Sveto pismo govori o najmanje tri sestre. Dakle, ako je Isus imao četiri brata i tri sestre, polubraću i polusestre, tada je moguće da je Marija rodila osmero djece. Pismo kae da je Josip ...ne pozna dok ne rodi sina, kome nadjenu ime Isus. Josip je nije poznao do Isusovog rođenja, no nakon to je Isus bio rođen, Marija i Josip su počeli da ive kao mu i ena, pa im se rodilo jo djece. Tvrdnja da je Josip sačuvao Mariju tako da je ostala djevica cijelog ivota, u potpunoj je suprotnosti sa Biblijom. Kroz vrijeme otpadanja od istinite vjere, a da bi se Marija to vie poistovjetila sa poganskom boginjom Majkom, izmiljeno je da se Marijino tijelo nije raspalo, već da je u tijelu uznesena u nebo i da je sada kraljica neba. Sve do 20. stoljeća doktrina o Marijinom uznesenju nije bila slubeno uspostavljena od strane Rimokatoličke crkve. Tek je 1951. godine papa Pio XII proglasio da se Marijino tijelo nije raspalo, već da je preneeno u nebo. Biblija ne govori apsolutno nita u vezi Marijinog uskrsnuća. Upravo suprotno tome, Ivan pie: Nitko se ne pope na nebo, osim onoga koji siđe s neba, Sin čovječji... Samo je Isus Krist taj koji sjedi Bogu s desne strane. On je taj koji izljeva blagoslove na ljude, a ne njegova majka. U uskoj vezi sa molitvama Mariji je i predmet nazvan krunica. Iako je taj predmet u irokoj upotrebi u Rimokatoličkoj crkvi, poznato je da ne potiče iz krćanstva, već je i ranije bio poznat u mnogim zemljama. Katolička enciklopedija navodi: U skoro svim zemljama susrećemo se sa nečim to predstavlja brojanice molitava ili krunice. Dalje nastavlja s nabrajanjem brojnih primjera, uključujući tu i kipove iz drevne Ninive: dvije krilate ene s krunicama u rukama, koje se mole pred svetim drvetom. Stoljećima se među muslimanima za nabrajanje Alahovih imena upotrebljava ogrilica sa 33, 66 ili 99 kuglica. Oko 800 godina prije Krista među Feničanima je niz kuglica, koji je predstavljao krunicu, koriten u oboavanju Astarote ili Atarte, boginje Majke. ivini oboavatelji koriste brojanicu uz pomoć koje ponavljaju, ako je moguće, svih 1008 imena svog boanstva. Kompletna krunica Mariji uključuje 53 molitve Zdravo Marijo, 6 molitvi Oče na, 5 Otajstava, 5 meditacija o otajstvima, 5 Slava Ocu i Apostolsko vjerovanje. Moe se zapaziti da se Zdravo Marijo ponavlja skoro devet puta čeće nego Oče na. Moe li molitva koju su sastavili ljudi, a upućena je Mariji, da bude devet puta vanija i djelotvornija od molitve upućene Bogu, koju nas je naučio Isus? Oboavatelji boginje Dijane stalno su ponavljali religijsku frazu, kao na primer u Efesu kada su povikali svi u glas, i vikahu oko dva sata: velika je Dijana Efeska! Isus je govorio da je takvo ponavljanje molitve poganski običaj. Kad se molite, rekao je, ne umnoavajte prazne riječi kao pogani, koji misle da će zbog mnotva svojih riječi biti uslieni. Ne budite kao oni, jer zna Otac va to vama treba i prije vae molitve. U tom odjeljku Svetog pisma Isus jasno upućuje svoje sljedbenike da ne mole jednu molitvu ponavljajući je u nedogled. Značajno je da zapazimo da im je upravo nakon toga upozorenja rekao: Ovako se dakle molite: Oče na, koji si na nebesima..., pa je predao svojim učenicima primjer molitve, koju mi nazivamo molitvom Oče na. Isus je ovu molitvu istakao kao suprotnost poganskim molitvama, pa ipak su rimokatolici kasnije bili naučeni da mole tu molitvu ponavljajući je. Ako je to molitva koja se ne treba uzastopce ponavljati, koliko to onda tek vai za molitvu Mariji, molitvu koju je izmislio čovjek. Učenje molitvi napamet i njihovo ponavljanje u nedogled uz pomoć krunice, vie liči na provjeru pamćenja, nego na spontano obraćanje Bogu iz srca.
31.10.2009. (21:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
Iako bi mogao jo puno da piem o krivovjerstvu koje se uvuklo u krćanstvo nadam se da će ovaj tekst potaći mnoge iskrene vjernike da preispitaju svoje stajalite po pitanju Marije i da se vrate na staze prave religioznosti na koju nas poziva na otkupitelj Isus Krist. Tpliko od mene za sad ď.
Pozdrav i ivili...
31.10.2009. (21:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@ada
Hvala ti.
@blago meni
Definitivno je da neumjereno tovanje Marije produbljuje jaz prema protestantima. O tome je pisao Pavao VI., a o nekim dananjim neumjerenostima pie bečki biskup Kratzl - citiram ga u trećem dijelu teksta o povijesnom Isusu.
@TB.
Kod nekih svetaca je dolo i do zastranjenja u tovanju Marije, pa npr. ima tvrdnje da je Isus strogi sudac, a Marija blago proputa u Nebo, pa se zato bolje njoj utjecati. Ima i pretjerivanja u krunicama, npr. moljenja po 15 dnevno. Mislim da takvo moljenje krunice ipak vie teti nego koristi.
S druge strane, pobono moljenje krunice (koje neće smetnuti s uma Isusovo upozorenje o mnotvu riječi u molitvi) ili razmatranje Marijina poslanja (zato ne i u klećećem poloaju) svakako mogu biti sasvim valjani oblici molitve. Tu mislim da treba razlikovati evanđeoski potaknutu kritiku marijanske pobonosti i drugu, neozbiljnu kritiku koja je zaostala u 16.st. i prema kojoj svatko tko klekne se odmah klanja kipu . Te dvije kritike ne treba izjednačavati.
@Spiritmaster
tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa. U kasnijim spisima se primjećuje tovanje Marije (npr. kod Luke i Mateja koji opisuju djevičansko začeće, ili kod Ivana koji opisuje Mariju pod kriem) koje ranije nije imalo tolikog značaja (npr. kod Marka i Pavla koji to ne spominju). U jo kasnijim apokrifnim spisima se to tovanje jo vie intenzivira (spominje se njeno sluenje u hramu od 3. godine, njeno uznesenje na nebo i sl.). Zato je moja preporuka tebi kao biblijskom krćaninu bolje upoznavanje s biblijskom egzegezom.
U vezi Isusove braće i sestara, na to se ne bih osvrtao jer ima puno katoličkih apologetskih tekstova gdje se to pitanje obrađuje. Ipak, neki katolički teolozi doputaju mogućnost da je Marija imala jo djece (čak je i Rahner o tome pisao) i po meni ta okolnost ne bi trebala bit presudna razlika između katolika i protestanata.
U vezi krunice, sinkretizam je dio svake religije i nekakva čista religija u kojoj on ne bi postojao nije moguća. Činjenica da slična molitva ranije postoji u drugim kulturama ne znači da ona mutatis mutandis ne smije postojati u krćanstvu. Dapače, ako je to korisni meditativni način moljenja koji je rano otkriven, onda je koristan i za krćane.
31.10.2009. (22:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mvko
Nijedan od tvojih "dokaza" nije me ni najmanje pokolebao. Anđeo je Mariju nazvao "milosti puna" a to znači da je bila bez grijeha. Da je Marija imala jo djece, sigurno ju Isus sa kria ne bi povjerio Ivanu i ne bi joj rekao, misleći na Ivana, evo ti sina. A krunica je Biblija za nepismene. to je u tome loe ako se s Marijom razmatra Isusov ivot i pritom ponavlja riječi iz evanđelja. Istina, onaj drugi dio je dodan i opet nije nimalo sporan. Marija je sveta tj. blaena, majka je Boja jer je Isus Bog. Isus je s kria Mariju darovao za majku ne samo Ivanu nego cijelom čovječanstvu i to ne bez razloga. Zna se koja je zadaća i uloga majke: da se brine za svoju djecu. Tu se razlikujemo od protestanata: mi vjerujemo da je Crkva iva zajednica i da je ova putujuća Crkva ivo povezana i s onom na nebu i da umrli i dalje ive i mogu moliti za nas. Vjerujemo da to moe i Marija. A da je to istina, potvrđuje ljudsko iskustvo. Marija ne moe nita dati ali moe sve izmoliti, ona nije boanstvo ni boica niti se događaju čuda preko kipova i slika nego preko vjere u srcu čovjeka, a ta vjera puno puta je ba potaknuta pogledom na neku sliku. Jer je čovjek tako sazdan da na njega djeluje i potiče ga ono to vidi, to čuje itd.
A kakva su bila poganska vjerovanje itd. - pa bila su svakakva. Meni je temelj vjere u Evanđelju i to me zanima.
Kad bi bilo samo malo vie dobre volje, vidjeli bismo da se u stvari ba i ne razlikujemo tako jako. A razlike smiju postojati i ne treba ih produbljivati nego traiti i izgrađivati ono to nas ujedinjuje. Molimo jedni za druge jer smo svi djeca jednog nebeskog nam Oca.
Puno bi se jo moglo o svemu tome pisati ali mislim da od toga ne bi bilo ba nikakve koristi.
Sve nek nas blagoslovi dobri Bog
31.10.2009. (22:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Responder
tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa.
De mi pokai di se veličanje Marije vidi u NZ spisima? Naravno da je tovanje Majke i djeteta (u naem slučaju Marije i Isusa) preuzeto iz poganske babilonske religije, ali to nisam htio navoditi u tekstu gore, jer bi tekst bio prepredugačak.
U kasnijim spisima se primjećuje tovanje Marije (npr. kod Luke i Mateja koji opisuju djevičansko začeće, ili kod Ivana koji opisuje Mariju pod kriem) koje ranije nije imalo tolikog značaja (npr. kod Marka i Pavla koji to ne spominju).
znam ja dobro di se spominje Marija u Bibliji i iz teksta je lako vidjeti njen polaaj i ulogu, a to to ljudi napravie od vjerne i potene ene boanstvo to je druga priča.
U jo kasnijim apokrifnim spisima se to tovanje jo vie intenzivira (spominje se njeno sluenje u hramu od 3. godine, njeno uznesenje na nebo i sl.). Zato je moja preporuka tebi kao biblijskom krćaninu bolje upoznavanje s biblijskom egzegezom.
Ti meni preporučuje da ja čitam apokrifne spise da bi se ja uvjerio u Marijino uzaaće...nemoj da se ali :)! Biblijski krćanin čita Bibliju, a ne apokrife.
U vezi Isusove braće i sestara, na to se ne bih osvrtao jer ima puno katoličkih apologetskih tekstova gdje se to pitanje obrađuje. Ipak, neki katolički teolozi doputaju mogućnost da je Marija imala jo djece (čak je i Rahner o tome pisao) i po meni ta okolnost ne bi trebala bit presudna razlika između katolika i protestanata.
ta će mi apologetski tekstovi kad sve lijepo pie u Bibliji. Slubeni stav Rimske crkve je da je Marija bila djevica čitav ivot, pa ne znam to mi pokuava reć. To se kosi sa jasnim Biblijskim izvjetajem tako da o tome nemamo ta puno pričat.
U vezi krunice, sinkretizam je dio svake religije i nekakva čista religija u kojoj on ne bi postojao nije moguća. Činjenica da slična molitva ranije postoji u drugim kulturama ne znači da ona mutatis mutandis ne smije postojati u krćanstvu. Dapače, ako je to korisni meditativni način moljenja koji je rano otkriven, onda je koristan i za krćane.
Očit stav liberalnog krćanina koji nevidi razliku između pogantine i prave religije. Meditacija i mantranje je oblik prizivanja demona, a Isus lijepo govori da se to ne radi, jer su se tako pogani molili svojim bogovima (demonima). Vidim da si objeručke prihvatio istočnjačke okultne metode to je jako loe po tebe.
01.11.2009. (00:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Blago meni
Nijedan od tvojih "dokaza" nije me ni najmanje pokolebao. Anđeo je Mariju nazvao "milosti puna" a to znači da je bila bez grijeha.
Očito tebi puno ne znači Boja riječ, jer moji "dokazi" su ono to pie u Bibliji. Ne znam tko ti je rekao da "milosti puna" znači bezgrena, to si očito sam zaključio. Nazivati stvorenje Adamovog roda bezgrenim, je stvarno hrabro, jer time osporava bezbroj mjesta u Bibliji di se govori da nema ni jednog bez grijeha osim Isusa Krista.
Da je Marija imala jo djece, sigurno ju Isus sa kria ne bi povjerio Ivanu i ne bi joj rekao, misleći na Ivana, evo ti sina.
Ako zna kakav je Isus imao odnos sa Ivanom onda će shvatit zato je Isus to rekao. Ovo nema veze s tim da li je Marija imala sinova ili ne, Odgovor na to pitanje dat je na drugom mjestu.
A krunica je Biblija za nepismene. to je u tome loe ako se s Marijom razmatra Isusov ivot i pritom ponavlja riječi iz evanđelja. Istina, onaj drugi dio je dodan i opet nije nimalo sporan. Marija je sveta tj. blaena, majka je Boja jer je Isus Bog. Isus je s kria Mariju darovao za majku ne samo Ivanu nego cijelom čovječanstvu i to ne bez razloga. Zna se koja je zadaća i uloga majke: da se brine za svoju djecu.
Jesu te ovo učili na vjeronauku :)? Kao to već rekoh Marijin status je jasno rečen u Evanđenju tako da ne treba tu izmiljat toplu vodu.
Tu se razlikujemo od protestanata: mi vjerujemo da je Crkva iva zajednica i da je ova putujuća Crkva ivo povezana i s onom na nebu i da umrli i dalje ive i mogu moliti za nas. Vjerujemo da to moe i Marija. A da je to istina, potvrđuje ljudsko iskustvo.
Bog je jasno rekao kome se trebamo moliti, pa stoga i ova priča ne pije vodu. Lijepo ti je rečene da se moli Stvoritelju, a ne stvorenju, jer ovo drugo Bog naziva gadost (idolopoklonstvo). Vidim da ne zna ta se deava sa čovjekom kad umre pa pročitaj ovaj tekst ako te zanima...http://biblijska-religija.blog.hr/2009/08/index.html#dan25.
Kad bi bilo samo malo vie dobre volje, vidjeli bismo da se u stvari ba i ne razlikujemo tako jako. A razlike smiju postojati i ne treba ih produbljivati nego traiti i izgrađivati ono to nas ujedinjuje. Molimo jedni za druge jer smo svi djeca jednog nebeskog nam Oca.
Po biblijskom kriteriju postoje ljudi koji su na strani Boga i koji nisu, pa ne znam u koju mene kategoriju stavlja kad tei za ujedinjenjem. Ako smo na istoj strani nemamo se potrebe ujedinjavat :). Da li bi tvoj otac volio da ti moli nekog posred njega za pomoć, ja vjerujem da ne bi i da bi mu to bilo ponienje?!
ivio...
01.11.2009. (01:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@Spiritmaster
- De mi pokai di se veličanje Marije vidi u NZ spisima?
Pokazao sam ti gdje se vidi nastanak tovanja Marije.
- Ti meni preporučuje da ja čitam apokrifne spise da bi se ja uvjerio u Marijino uzaaće...nemoj da se ali :)! Biblijski krćanin čita Bibliju, a ne apokrife.
Kako biti biblijski krćanin ako se ne pozna Biblija - kad je koja knjiga nastala i koji su pomaci u naglascima između biblijskih knjiga? Jedan pravi biblijski krćanin, Heinrich Schiler, preao je na katoličanstvo kad je vidio da su u kasnim biblijskim knjigama nalaze ranokatolički elementi - razumijevanje crkvene slube, zaređivanje putem polaganja ruku, prezbiterij i biskupska sluba, itd. Iz toga je zaključio da ako prihvaćamo ranokatoličke elemente moramo prihvaćati i kasnokatoličke, tj. dananju Crkvu. Drugi pravi Biblijski krćanin, Ernst Kasemann je kao alternativu postajanja katolikom drao to da ne treba kao obvezujući prihvatiti čitav novozavjetni kanon. Dakle, odgovori na pitanja koja sam ti naveo su vrlo bitna za sudbinu biblijskih krćana.
- ta će mi apologetski tekstovi kad sve lijepo pie u Bibliji.
Treba ih pročitati jer bi imao bolju argumentaciju kad ne bi upadao u neke klasične greke. Npr. kad tvrdi da je Isus jedini uzaao na nebo, a prema Bibliji uzali su i Ilija i Henok.
- Očit stav liberalnog krćanina koji nevidi razliku između pogantine i prave religije.
Naprotiv, to je tradicionalni katolički stav - budući da nita nije tuđe Kraljevstvu Bojem, nita nije tuđe ni krćanstvu. Kardinal Newman je u tom smislu govorio: "Predbacuje se: te se stvari nalaze u pogana, dakle nisu krćanske. Mi radije kaemo: te se stvari nalaze u krćanstvu, dakle nisu poganske. A i prije toga postoje brojni slučajevi popustljivosti spram postojećih vjera, uz preuzimanje iz njih svega to je moguće, kao to je bio stav pape Grgura Velkog (umro 604.) koji je misionarima upućenima među Sase preporučio: "Ne smiju se unititi hramovi različitih naroda, nego samo njihovi idoli. Neka se uzme posvećena voda i neka se njome pokrope idoli, neka se izgrade oltari i na njih stave svetinje. Ti hramovi koji su već dobro izgrađeni moraju biti mjesta rtvovanja ne za duhove zla, nego za pravog Boga. Kad narod vidi da njegovi hramovi nisu razoreni, sa radoću će se okrenuti priznavanju i oboavanju Boga. U drugim prilikama je zabiljeen običan proces supstitucije, tako da se umjesto poganskog amuleta upotrebljavaju metalni krievi, umjesto iscjeljujućih formula rabe se riječi i rečenice iz Biblije, itd.
01.11.2009. (17:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mvko
Očito da neki nisu sigurni u ono to vjeruju pa stalno pretrauju vjeru drugih. Ako si siguran u ono to smatra ispravnim - budi miran i uivaj! Smireno iri i propovijedaj svoju vjeru. Od kud ta potreba napadati druge i soliti im pamet? Interesantno da jo nisam naila na katolike koji su kritizirali protestante. Oni se uglavnom brane. Nije dobro tako s visoka, gotovo bih rekla oholo, razgovarati s drugima, podsjeća me to na starozavjetne farizeje.
Ima svoju vjeru, onda budi sretan i uivaj u njoj!
Na svadbi u Kani Marija je vidjela nezgodnu situaciju za mladence: nestalo je vina. I odmah je otila Isusu posredovati. Premda je to bilo nepredviđeno i jo nije doao Isusov čas, On je to ipak učinio, dakle na njezinu intervenciju. Zato je tako teko vjerovati da ona to i danas moe činiti? Ona je iva i danas, zar ne, samo na drugi način.
Nemam namjeru uputati se u daljnje rasprave i ponovo pozivam da se potrudimo naći put kojim ćemo ostvariti Isusovu veliku elju: da svi budu jedno....
01.11.2009. (19:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Responder
Pokazao sam ti gdje se vidi nastanak tovanja Marije.
Da si pokazao ne bih ti postavio to pitanje :)?! Da ponovim jo jednom....
Ti reče:
tovanje Marije se nije razvilo iz kulta poganske boginje Majke (iako se je u nekim krajevima po dolasku krćanstva nadovezalo na tu pobonost) već se razvilo u drugoj polovici 1.st., to se jasno vidi iz novozavjetnih spisa.
Samo traim da mi pokae ove dijelove iz NZ-a da i ja to vidim?
Kako biti biblijski krćanin ako se ne pozna Biblija - kad je koja knjiga nastala i koji su pomaci u naglascima između biblijskih knjiga? Jedan pravi biblijski krćanin, Heinrich Schiler, preao je na katoličanstvo kad je vidio da su u kasnim biblijskim knjigama nalaze ranokatolički elementi - razumijevanje crkvene slube, zaređivanje putem polaganja ruku, prezbiterij i biskupska sluba, itd. Iz toga je zaključio da ako prihvaćamo ranokatoličke elemente moramo prihvaćati i kasnokatoličke, tj. dananju Crkvu. Drugi pravi Biblijski krćanin, Ernst Kasemann je kao alternativu postajanja katolikom drao to da ne treba kao obvezujući prihvatiti čitav novozavjetni kanon. Dakle, odgovori na pitanja koja sam ti naveo su vrlo bitna za sudbinu biblijskih krćana.
Ovo neću da komentiram :)....suvino je i nema veze s temom.
Treba ih pročitati jer bi imao bolju argumentaciju kad ne bi upadao u neke klasične greke. Npr. kad tvrdi da je Isus jedini uzaao na nebo, a prema Bibliji uzali su i Ilija i Henok.
Bolja argumentacija od Boje riječi mi ne treba, a o argumentaciji u mojim i tvojim raspravama da ne govorim. Ti slobodno koristi apologetske tekstove za argumentaciju, a ja ću Bibliju :)! Iako Henok i Ilija nisu tema nae priče malo ću ti pojasniti o čemu se tu radi. Ja trvdim da je Isus jedini bezgreean, a o uzlasku na nebo bi mogli pričat. Hebrejska riječ za nebo koja se kod nas prevodi sa nebo, doslovno znači "tri neba", to bi značilo prvo nebo je ovo nae podneblje, drugo nebo je svemirsko prostransvo, a treće nebo je mjesto gdje Bog prebiva. Isus je uzaao na treće nebo kod Oca, dok su Henok i Ilija vjerovatno ivi uzeti i smjeteni na neku planetu u drugom nebu (svemiru). Bog za niih priprema jo jednu misiju, a to je opisano u Otkrivenju kada će na kraju vremena njih dvojica ponovno sići na zemlju i posvjedočiti za Krista i to će biti posljednji poziv ljudima da se okrenu ka Bogu. Poto je Bog rekao da svaka osuda koja se donosi mora biti zasnovana na najmanje dvojici svjedoka, oni će biti ti svjedoci koji će potvrditi osudu da Isus moe doći i rijeiti problem grijeha na zemlji zauvjek. To će biti period kada će svaki čovjek donjeti konačnu odluka, da li eli prihvatiti Boga i njegovu riječ ili ne eli. Iz teksta u Otkrivenju se vidi da će i oni biti ubijeni. Kada čitamo izvjetaj o Sodomi i Gomori uočavamo istu analogiju. Isus dolazi pred Abrahama sa dvojicom anđela koji odlaze u Sodom i Gomor i nakon njihovog svjedočanstva Bog donosi konačnu odluku o unitenju tih gradova. O ovom bi se dalo jo puno reći, ali poto to nije tema ovo je dovoljno da svatko razumije o čemu se tu radi.
Naprotiv, to je tradicionalni katolički stav - budući da nita nije tuđe Kraljevstvu Bojem, nita nije tuđe ni krćanstvu. Kardinal Newman je u tom smislu govorio: "Predbacuje se: te se stvari nalaze u pogana, dakle nisu krćanske. Mi radije kaemo: te se stvari nalaze u krćanstvu, dakle nisu poganske. A i prije toga postoje brojni slučajevi popustljivosti spram postojećih vjera, uz preuzimanje iz njih svega to je moguće, kao to je bio stav pape Grgura Velkog (umro 604.) koji je misionarima upućenima među Sase preporučio: "Ne smiju se unititi hramovi različitih naroda, nego samo njihovi idoli. Neka se uzme posvećena voda i neka se njome pokrope idoli, neka se izgrade oltari i na njih stave svetinje. Ti hramovi koji su već dobro izgrađeni moraju biti mjesta rtvovanja ne za duhove zla, nego za pravog Boga. Kad narod vidi da njegovi hramovi nisu razoreni, sa radoću će se okrenuti priznavanju i oboavanju Boga. U drugim prilikama je zabiljeen običan proces supstitucije, tako da se umjesto poganskog amuleta upotrebljavaju metalni krievi, umjesto iscjeljujućih formula rabe se riječi i rečenice iz Biblije, itd.
Vidim da se stalno poziva na neke kardinale i pape i da se gubi u njuhovim ispraznim filozofijama, pa ti preporučujem da iskrena srca uzme čitati Boju riječ i proučavati je, pa će lako doći do odgovora na bilo koje pitanje. Ovo ti preporučujem kao prijatelju Boje riječi, jer vidim da troi vrijeme uzalud baveći se ljudskim bezumljem.
ivio...
02.11.2009. (08:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Blago meni
Evo prvo da se ispričam to sam ti se odnosio u mukom rodu, nisam znao da si ensko :).
Očito da neki nisu sigurni u ono to vjeruju pa stalno pretrauju vjeru drugih. Ako si siguran u ono to smatra ispravnim - budi miran i uivaj! Smireno iri i propovijedaj svoju vjeru. Od kud ta potreba napadati druge i soliti im pamet? Interesantno da jo nisam naila na katolike koji su kritizirali protestante. Oni se uglavnom brane. Nije dobro tako s visoka, gotovo bih rekla oholo, razgovarati s drugima, podsjeća me to na starozavjetne farizeje. Ima svoju vjeru, onda budi sretan i uivaj u njoj!
Ajd prvo da kaem da nisam nikakav protestant, nego katolik koji je u jednom trenutku svog ivota odlučio da testira svoj rimokatolički nauk i vjeru i nakon dueg biblijskog testa, testovi su bili katastrofalni. Uočeni su mnogi krivi nauci i pogantina koja su u totalnoj suprotnosti sa Bojom riječju. Ja ovdje nemam potrebu nikoga napadati nego iznjeti Biblijski stav o temama koje se spominju. Da li će se netko naći uvrijeđen ili neće to ja ne znam, ali svatko tko je jednostavna duha i iskrena srca preispitat će svoju vjeru i razmislit o svojoj religioznosti. Isus je rekao vi ste sol svijetu i ako slo obljutavi tko će je začiniti. Znači mi netrebamo da se začahurimo i obljutavimo nego da ljudima navjetamo ispravnu Kristovu poruku i da ih upućujemo na pravi put. Ako je ova moja sol preslana za tebe slobodno je odbaci.
Na svadbi u Kani Marija je vidjela nezgodnu situaciju za mladence: nestalo je vina. I odmah je otila Isusu posredovati. Premda je to bilo nepredviđeno i jo nije doao Isusov čas, On je to ipak učinio, dakle na njezinu intervenciju.
Ne mogu se biblijski tekstovi ovako tumačiti. Biblija jasno uči da nema posrednika između Boga i čovjeka, pa je ovakvo tumačenje suludo.
Zato je tako teko vjerovati da ona to i danas moe činiti? Ona je iva i danas, zar ne, samo na drugi način.
Nemamo potrebe u to vjerovati, jer je to nepotrebno i Biblijski stav je savreno jasan po tom pitanju. U Svetim spisima nemamo izvjetaj da je Marija uznesena, pa stoga ne moemo tvrditi da je iva. Ona je sada vjerovatno u stanju "sna" i čeka drugi Kristov dolazak kao i svi preminuli u Kristu, kada će mrtvi pravednici biti oivljeni, a ivi preobraeni. Ima o tome u tekstu koji sam ti predloio da pročita, gdje se govori o stanju mrtvih.
Lijep pozdrav...
02.11.2009. (09:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@Spiritmaster
- Da si pokazao ne bih ti postavio to pitanje :)?! Da ponovim jo jednom....
Da ti nisam odgovorio ne bih ti rekao da sam odgovorio.
- Ovo neću da komentiram :)....suvino je i nema veze s temom.
To ba ima snanu vezu s temom.
- Isus je uzaao na treće nebo kod Oca, dok su Henok i Ilija vjerovatno ivi uzeti i smjeteni na neku planetu u drugom nebu (svemiru).
A to Henok i Ilija rade na tom planetu? Je li to planet klase M koji je pogodan za ivot? Hoće li ih NASA ikad posjetiti? Moda je onda i Marija tamo s njima.
- Vidim da se stalno poziva na neke kardinale i pape i da se gubi u njuhovim ispraznim filozofijama, pa ti preporučujem da iskrena srca uzme čitati Boju riječ i proučavati je, pa će lako doći do odgovora na bilo koje pitanje. Ovo ti preporučujem kao prijatelju Boje riječi, jer vidim da troi vrijeme uzalud baveći se ljudskim bezumljem.
Rekao si da sam liberalan, a ja sam ti kroz povijest pokazao da sam tradicionalist.
03.11.2009. (12:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@Ada
Ne znam gdje si mi stavila onaj komentar u vezi http://spiritus-movens.puh.hr/index.php/sveti_spisi/poducena_egzegeza/ pa ti odgovaram ovdje. Koliko vidim, to je super stvar, nisam znao da Jadranka Brnčić pie i izvan Nove prisutnosti. Puno ti hvala na linku.
03.11.2009. (12:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Responder
Da ti nisam odgovorio ne bih ti rekao da sam odgovorio
Ok. I ovo je odgovor. Hvala :).
A to Henok i Ilija rade na tom planetu?
Taj podatak nije bitan. Da je bitan Tvorac bi ga objavio čovjeku :).
Je li to planet klase M koji je pogodan za ivot?
I ovaj podatak nije bitan.
Hoće li ih NASA ikad posjetiti?
Naravno da neće :).
Moda je onda i Marija tamo s njima.
Nemamo izvjetaj o tome, a i dao sam vjerovatan odgovor na ovo pitanje.
Rekao si da sam liberalan, a ja sam ti kroz povijest pokazao da sam tradicionalist.
Tvoja povijest su tvoji komentari, a ja sam iz njih zaključio da vuče ka liberalizmu. Ako se poznaje Boja riječ to je lako uvidjeti. Sve te podjele su nebitne, jer po Bibliji postoje samo dvije podjele.
pozz...
03.11.2009. (12:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
Poto je ovdje bilo priče o tome da li je Marija imala jo djece osim Isusa ili nije ja bih iznjeo jedan nepobitan dokaz iz Starog Zavjeta koji čuh neku dan. Neki dan kada sam iao ujutro na posao u uima mi slialice i sluam Psalme i dođe na red 69. Psalam i ove riječi "9 Tuđinac postadoh braći i stranac djeci majke svoje." Ako pogledamo o čemu govori taj Psalam vidimo da on govori o Isusu Kristu, njegovoj nepravednoj osudi i njegovoj muci. Mogli bi reći da je ovaj Psalam proročanstvo o Isusu koje se ispunilo u njegovo doba. Iako je ovo periferno pitanje mislim da je sad svima jasno koliko je istinita tvrdnja crkvenih poltrona da je Marija ostala djevica do kraja ivota i koliko je suluda i lana ta dogma. ipak oprostićemo im njihovo nepoznavanje Boje riječi (jer oni imaju pametnijeg posla) iako oni misle da imaju autoritet nad njom :). Milostovi Bog i pun ljubavi im nudi jo anse da se vrate na pravi put kao i svakom od nas.
Lijep pozdrav...
09.11.2009. (08:12) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@Spiritmaster
Zato ti i rekoh da čita malo apologetiku pa da ne upada u klasične greke. U istom paslmu u 6. retku autor pie: "Boe, ti znade bezumnost moju, moji ti grijesi nisu sakriti". Dakle, to očito nije proročanstvo za Isusa.
S druge pak strane, ako eli zbilja ozbiljno pristupiti Bibliji, mora primjeniti i povijesno-kritičku metodu, a ona otkriva da se evanđeoski opis Isusova ivota u određenom dijelu prilagođavao starozavjetnoj slici Mesije. Stoga starozavjetna proročanstva, čak i kada su potpuno u skladu s Novim zavjetom, ne moemo bezrezervno uzimati kao dokaz nečega.
09.11.2009. (09:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ada
@http://www.youtube.com/watch?v=7qqRN-BFzyA&feature=PlayList&p=C12999D302D 9E6FC&index=0&playnext=1 Nadam se da će vam se svidjeti.
09.11.2009. (09:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@Responder
Zato ti i rekoh da čita malo apologetiku pa da ne upada u klasične greke. U istom paslmu u 6. retku autor pie: "Boe, ti znade bezumnost moju, moji ti grijesi nisu sakriti". Dakle, to očito nije proročanstvo za Isusa.
S druge pak strane, ako eli zbilja ozbiljno pristupiti Bibliji, mora primjeniti i povijesno-kritičku metodu, a ona otkriva da se evanđeoski opis Isusova ivota u određenom dijelu prilagođavao starozavjetnoj slici Mesije. Stoga starozavjetna proročanstva, čak i kada su potpuno u skladu s Novim zavjetom, ne moemo bezrezervno uzimati kao dokaz nečega.
Očekivao sam ovu reakciju i to ba od tebe :)))...ko bi reko?! Ovdje je ta prava razlika između tebe i mene i onih koji ele ispravno shvatiti Boju riječ od onh čije je srce okamenjeno i koji to nemogu shvatiti zbog tvrdoće srca svoga.
Evo odgovor na tvoj komentar.
4 Ima vie nego kose na glavi mojoj onih, koji mrze na me ni za to; jaki su neprijatelji moji, koji me nepravedno progone: moram vraćati, to ne oteh nikada.
5 Ti Boe, zna za bezumlje moje; krivnje moje nijesu skrivene od tebe.
Laički rečeno bi ova rečenica trebala ovako zvučati kada sagledamo ova dva redka: "Boe ti zna da sam ja bezgrean, a oni me opet osudie."
Čitajući dalje ovaj psalam jo nam se bolje otkriva o kome je tu riječ i o tome nema sumnje. Eto brate naalost opet te moram razočarati jer po ne znam koji put pobih tvoju umotvorinu Bojom riječju, a ti opet ide stramputicom.
pozz...
09.11.2009. (14:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Spiritmaster
@ada
http://www.youtube.com/watch?v=7qqRN-BFzyA&feature=PlayList&p=C12999D3 02D 9E6FC&index=0&playnext=1 Nadam se da će vam se svidjeti
hvalospjevi se trebaju pjevat Bogu, a ne ljudima i stvorenjima.
09.11.2009. (14:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@ada
Izvrstan izbor. Evo i malo Pavarottija da zasolimo bratu Spiritmasteru: http://www.youtube.com/watch?v=2uYrmYXsujI&feature=related
;-)
09.11.2009. (21:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Responder
@Spiritmaster
- Laički rečeno bi ova rečenica trebala ovako zvučati kada sagledamo ova dva redka: "Boe ti zna da sam ja bezgrean, a oni me opet osudie."
Slaem se, pod uvjetom da u tvojoj rečenici umjesto "laički" stoji "izvrćući smisao". Jer ne znam kako r.5. moe koristiti kao argument da r.6. da potpuno suprotni smisao. Autor nije kriv za stvari zbog kojih ga progone (nije nita oteo, kako kae u r.5.), ali ipak nedvojbeno priznaje svoju krivnju i bezumnost pred Bogom. To je isto kao kao to ti mene očito neopravdano optuuje da mi je srce okamenjeno za razumijevanje Biblije, pa tu imamo jednu neosnovanu optubu, ali s druge strane ja nisam bezgrean poradi nekih drugih stvari. Dakle i na mene se taj dio psalma moe primjeniti.
Inače, sličan slučaj mesijanskog psalma koji se ne odnosi cijeli na Isusa ima u Ps41, gdje se autor u r.5. priznaje grenim, ali Ivan svejedno dio tog psalma primjenjuje na Isusa (Iv 13,18).
- hvalospjevi se trebaju pjevat Bogu, a ne ljudima i stvorenjima
Čudim se da ti kao biblijski krćanin nema potovanja prema molitvi Zdravomarije. Prvi dio te molitve je iz Biblije, a drugi je sastavio famozni papa Aleksandar VI. Ti bi zato s Josipom morao pjevati bar do pola.
09.11.2009. (21:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obrii komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...