zs69.blog.hr

Dodaj komentar (25)

• AndyS

Zašto Ana-Liza a ne Anal-iza ? :)

20.10.2009. (21:56)    -   -   -   -

• Zohar

@AndyS: hm, nekako mi se više sviđa Ana-Liza, nego Anal-iza. :o)) O ukusima i okusima se ne raspravlja. :o))
    @Yoghurt: ajde napravi post kao za ISAR. Zanima me tvoj footprint.

20.10.2009. (22:09)    -   -   -   -

• mukki

Astiga, raščlamba!
    Žohar, kaj ja znam... ali teško bu pala ultra ak više gledaš u ono kaj vele sateliti nego kaj si u tenisicama za brdo.
    Opusti se malo, dođi na stazu, samo kliži i to je to.

20.10.2009. (22:22)    -   -   -   -

Volim analize:
    KT1: i danas bih isto izabrao duži put preko Antona. Uvijek u ovakvim dubiozama izaberem sigurnu trkačku varijantu, jer kad gađaš ne ideš ni pravolinijski ni brzo jer te koči neizvjesnost, naletavaš na zapreke (kamenjar, drač, gustiš...), uz dodatnu mogućnost pogreške ako teren nije otvoren, tj ako je u šumi. Čak i 2km viška mi se ne čine lošijom opcijom... druga je priča ako poznaješ teren, ili ako dobiješ savjet od nekog tko ga pozna.
    ---
    KT3: danas bi išao na nju istim putem kojim smo se spustili s nje. Međutim, kad ideš u nepoznato, onda je najsigurnija varijanta najsigurnija :) Odozdo se ne vidi vrh, ali se zato odozgo vidi sve pa si pametniji na vrhu nego što si bio 10 minuta prije u podnožju... osim ako poznaješ teren, ili ako dobiješ savjet od nekog tko ga pozna.
    ----
    KT4: i danas bi išao isto, sigurnija staza s minimum rizika, kraćenje je samo vizualno jer se krati po lošem terenu, a i dobitak je minimalan i uvijek upitan... osim ako poznaješ teren, ili ako dobiješ savjet od nekog tko ga pozna.
    Stvar je u tome da sam cijelu prvu polovicu trke išao na sigurne i duže varijante u laganom joggingu, računajući da ću(ćemo) drugi dio koji je skroz trkački (makadam do Male Učke i spust sa Učke) sve nadoknaditi kad se potroše jurišnici... a onda sam riknuo ko rijetko kad.
    nakon KT4: tek 3 dana kasnije sam shvatio pogrešku, moram priznat da me je mučila i da me je još više mučilo to što je nisam mogao objasniti. Kad smo došli na KT ja sam napravio polukrug oko ona dva-tri auta tražeći perforator, kojeg nije bilo jer su zapisivali. To me je malo dekoncentriralo valjda pa sam mislio da sam tim malim polukrugom napravio onaj malo veći polukrug na karti i praktički sam krenuo u kontra smjeru. Nakon 2 minute sam skužio da nekaj ne štima jer fali zaavoj pa smo išli rezat stazu jer je bilo očito da odlazimo od makadama... ma i to nebi bilo strašno, čak mislim da bi polovili sve one negdje do 10. mjesta, da se nismo i ja i Senka raspali baš tamo gdje smo trebali profitirati.... poslije je sve bilo odrađivanje, jbg.
    ---
    Zadnju pogrešku uglavnom pripisujem karti... onih kuća u Podmaju nije bilo a trebale su mi biti orijentir za skretanje na Malu Učku, no tad smo već ionako bili izvan trke, a ti sugestivan... i senzibilan kao inače.

20.10.2009. (22:29)    -   -   -   -

• apaliska

Stvarno, detaljna Ana-Liza :) Vjerojatno nam je pomoglo to što smo domoroci pa smo se nešto lakše orijentirali (kolega Radetić i ja). U svakom slučaju, u kartu sam buljio od četvrtka i već tada odlučio presjeći šumu do KT1 pa kud puklo da puklo. Ispalo je da to uopće nije bila loša ideja samo smo do KT1 iz šume izašli malo previsoko, uslijedio je downhill i KT1 je relativno lako apsolvirana.
    Međutim, od KT1 do KT2 smo izabrali valjda najgori mogući put i po mojoj slobodnoj procjeni izgubili barem 15 minuta. Tu je bilo svega, neprohodne makije, sipara, desetak padanja, od čega jednom na glavu u grm šparužina, šparuga nije bilo :). Na kraju smo se nekako gravitacijskom metodom spustili do sela, još jednom fulali pa se vratili (ode još pet minuta) i onda je bilo samo peglanje do KT2.
    Od KT2 do KT3 turizam, i lagano kraćenje posred brda. Ne vjerujem da smo tu puno dobili ali sigurno nismo izgubili. Rekao bih da se moglo puno dobiti bacanjem na glavu sa Peruna i kasnije sa sedla prema Lovranskoj dragi. Ali o tome kasnije.
    Do KT4 smo pokušali kratiti ali smo krivo procijenili položaj pa smo kratili prerano, ništa loše ali smo malo izgubili snage na opakoj uzbrdici. I onda ključ uspjeha! Pravocrtna linija od KT4 do KT5. Moram priznati da smo i prije više puta prošli tim putem, de facto smo kratili na sigurno, prvim dijelom smo pratili IPP (istarski planinarski put) pa malo azimut kroz šumu i onda makadamom do Male Učke. Cijelo smo se vrijeme grozili uspona na sedlo ali smo se popeli vrlo brzo. Ova iskakanja na stazi su vjerojatno rezultat slabog signala, uglavnom smo se držali markirane staze do sedla.
    KT5 smo našli vrlo brzo, i na tom mjestu prestigli hrpu Slovenaca koji je nikako nisu mogli naći!? Tu smo ubacili u petu i sprintali do cilja. Čini mi se da smo od KT4 do cilja stigli za sat i deset, stvarno smo se bacili na glavu :) Prije samog kraja smo propustili čovjeka koji je mogao više i to je to. Na cilju ugodno iznenađenje plasmanom i posttrekno žaljenje za izgubljenim vremenom između KT1 i KT2. Brijem da smo mogli biti među deset da tamo nismo glumili kaskadere. Uglavnom, biti će bolje slijedeće godine. Prosječna brzina 5,3 km/h, najviša 17 km/h. Budući da mi je ovo prva trek sezona, jako sam zadovoljan.

20.10.2009. (23:37)    -   -   -   -

• Zohar

@mukki: rasčlamba je prava riječ. Dakle post se zove Usporedna rasčlamba. :o)) Čudno mi je tvoje razmišljanje, pa na trke idem da bih kasnije mogao gledati na kompu gdje su me sve sateliti pratili, da bih mogao analizirati, računati, preračunavati,... pravi užitak počinje nakon trke, kad krene download podataka. :o))
    @mali striko: hvala na ovom iscrpnom osvrtu, inkorporirat ću ga u post (nekada su se komentari znali gubiti).
    @apaliska: prednost domaćeg terena. :o)) i insiderskih informacija. :o)) Hvala na komentaru, budem ga inkorporirao u post.

Kad već spominjemo kuće u Podmaju, može li netko potvrditi da su nevidljive, slabo uočljive ili smo mali striko i ja bili u transu?

21.10.2009. (09:46)    -   -   -   -

• mukki

OK, razilazimo se u samom startu jer meni je pravi užitak sama trka, a ovakve autopsije su mi čisto kibidabiziranje :)
    Ako se i izgubiš/imaš krizu/osjećaš ferceranje u kvadrima/upiši po želji, nema veze. Iskobeljaš se i ideš dalje.
    Ono... ako se čovjek želi uzdići iznad razine zabave/neobavezne rekreacije i teži apsolutu izvrsnosti, onda je bolje da više trenira (orijentiranje, trčanje, uspone, taktiku itd.) i kupuje žgance na veliko. Nema tog softwarea koji to može nadoknaditi.
    To nije velika filozofija niti to treba biti.

21.10.2009. (10:17)    -   -   -   -

• seronja

Ovo je turistička analiza i usporedba, da analiziraju prvih 10 ko je gdje dobio ili izgubio mi je ok, a ovako iz perspektive dvadesetog, tridesetog, četrdesetog. A valjda ljudi misle da će ih sateliti dobaciti na bolje pozicije!

21.10.2009. (11:23)    -   -   -   -

• mali striko

Osim toga, poredak i pobjednike (barem u planinarskoj) je odredio sami start... Oni koji nisu znali kako izgleda staza u prvih 2km su stali iza i popušili vremena upravo proporcionalno poziciji na kojoj su se našli... isto vrijedi za one koji su znali i stali naprijed, samo što su oni profitirali... kolone su se radile i nakon 1KT... video
    Na takvim trkama (masovnim, s uskim stazama), treba uvijek imati fazu razvodnjavanja, kilometar do dva... Mi smo u trci na Vojak prve godine imali samo 800m, ali smo zato odvojili muški od ženskog starta... sljedeće dvije godine smo pomakli start 3 km niže u Lovran... na maratonima se upravo zato rade boxovi u kojima su maratonci koji kvalitetom pripadaju svakom boxu pa nema štopanja onih sporih, kao što je bilo ovog puta... inače, to je jedina organizacijska pogreška, sve ostalo je bilo odlično.

21.10.2009. (12:55)    -   -   -   -

• paliska

kuće u Podmaju definitivno postoje ali pojam "kuće" ne treba shvatiti doslovno, prije bih rekao da su to to uglavnom obrasle ruševine sela, a sa ceste se nešto slabije vide. nisi bio u transu :)

21.10.2009. (13:11)    -   -   -   -

• ~joghurt

nisam imao GPS sa sobom (danak neiskustvu - baterije se nisu napunile), ali prilicno sam siguran da znam kompletan put na pamet kojim smo isli, jer smo cijelo vrijeme tocno znali gdje smo :) pa cu nacrtati :)

21.10.2009. (14:56)    -   -   -   -

• LT

Pozdrav svima ! Vidim po komentarima da se na trkama dosta koristi GPS a u pravilima piše (velikim slovima i potcrtano) : 3. GPS NIJE DOZVOLJEN!
    http://www.treking-liga.com/Treking liga - Pravila i propisi.pdf

Razumijem da dosta ljudi nosi GPS da bi kasnije mogli usporediti i analizirati put , ali osobno sam vidio da se često koristi i za navigaciju za vrijeme trke. Moram priznati da se ja tada prilično glupavo osjećam s kartom i kompasom u ruci..

21.10.2009. (15:44)    -   -   -   -

• mali striko

@paliska: na karti je u Podmaju, tik uz stazu i to ne u obraslom već otvorenom dijelu, ucrtana ikona kreveta, dakle nešto u čemu bi se dalo prespavati na turističkoj osnovi, pa je za pretpostaviti da to ipak nije obrasla ruševina... ako jeste, onda je to originalna turistička ponuda na kakvu nisam naviko, ali skidam kapu inovatorima...

21.10.2009. (16:45)    -   -   -   -

• apaliska

@LT čisto da ne bude zabune, dijelim tvoje mišljenje, a karta mi je uglavnom 70% vremena u ruci. Što se tiče registrirane staze, ja osobno koristim Canyon-ov sat koji ima funkciju registriranja prijeđenog puta, vremena, potrošenih kalorija i brzine. Nema ni kartografije niti se u njega ne mogu unositi nikakve točke, dakle za orijentaciju je praktički beskoristan. A da je tome tako, vidi kako u praksi izgleda gubljenje između KT1 i KT2 :) No hard feelings

21.10.2009. (17:11)    -   -   -   -

• apaliska

@mali striko: baš ću otići gore jedan od ovih dana da vidim taj famozni Podmaj, koliko se ja sjećam, tamo mogu spavati samo medvjedi :) A možda sam u krivu...

21.10.2009. (17:12)    -   -   -   -

• goran

Da razriješimo vezano za Podmaj.
    Tko ima kartu Učke može pogledadi legendu (tumač znakova) pa će vidjeti da to nije ikona kreveta nego klupice. Lijepo piše odmorište, a ne hotel/motel/planinarski dom.

21.10.2009. (17:46)    -   -   -   -

• mali striko

Točno! Nisam nosio kartu već sam samo isprintani komad staze od trke, bez legende, jbg...

21.10.2009. (20:04)    -   -   -   -

• Zohar

@mukki: znaš da volim provokacije i igre riječima pa me ne moraš uvijek shvaćati doslovno. Primjeti da mi komentar vrvi smilekima.
    @seronja: ovo je analiza planinarske kategorije. Žao mi je što ti nije zanimljiva i što nemaš što naučiti iz nje, no, meni je i ovo korisno. Rado ću pročitati tvoju analizu prvih 10 i to ne samo iz planinarske kategorije, nego iz ultra. Na temelju broja komentara na ovaj post, a i iz osobnog kontakta, znam da bi to mnogima bilo zanimljivo i poučno.
    @joghurt: cool. Čekam.
    @LT: Potpuno si u pravu, u pravilima piše da nije dozvoljen. Pravila su tu izričita, a ne postoji tumačenje. Pretpostavljam da organizatoru, ali ni ostalim natjecateljima ne bi trebalo smetati korištenje GPS-a u tzv. PASIVNOM modu. Pri tome mislim, a i koristim GPS, kao uređaj koji mi nakon trke pruži podatke za analizu, kao u ovom slučaju. GPS mi (kao što je vidljivo iz posta) nije donio nikakvu prednost u natjecanju, kao ni većini ostalih korisnika tog uređaja. Koliko sam primjetio većina ima satove koji samo bilježe pređeni put, a ne služe za AKTIVNU navigaciju. Moj Forerunner nema mogućnost učitavanja karte, ne znam postoji li mogućnost upisa točke, pa da mi pomogne u bržem stizanju do cilja. Najveća korist može biti očitavanje visine (altitude), ako vjeruješ takvom podatku, obzirom na moguća odstupanja i točnost.
    Glede aktivne uporabe, vidio sam samo jedan slučaj i to na Ugljanu, gdje se pokazao kao beskoristan, obzirom da je organizator stavio kontrolu na sasvim drugo mjesto.
    Ne moraš se osjećati glupavo, jer sam cijelu utrku proveo s kartom u ruci i kompasom, bez obzira na uređaj.
    @goran: i meni je izgledalo kao krevet, a legendu nisam čitao obzirom da sam kartu kupio na startu. :o)

Baš mi je drago da se razvila rasprava.
    :o))

22.10.2009. (09:06)    -   -   -   -

• p.o.s.

Da se raspravljalo prije trke možda bi pogodil idealnu stazu...treba trenkat, ne se zajebavat!

22.10.2009. (09:09)    -   -   -   -

• paliska

i sada kada je sezona praktički gotova (osim Laške runde) bilo bi jako dobro kada bi saznali konačne rezultate. Na stranici treking lige to se nekako sporo, sporo objavljuje. Tješim se činjenicom da ni Slovenci još nisu objavili njihov trenutni poredak u ligi.

22.10.2009. (10:58)    -   -   -   -

• K. Kowalski

a da ne kažemo kako su na adnaturinim stranicama jedni rezultati, a na trekking.si drugi. nrp. na trekking.si nema 4 čovjeka iz ultre koji se uredno nalaze na adnaturinim.
    tko je zeznuo? ili da čekamo official na treking-liga.com?

22.10.2009. (11:06)    -   -   -   -

• goran

Ma na slovenskom poretku su ta četvorica prebačena u dvojice. Jer pretpostavljam da imaju odvojen poredak za samce i odvojeni na pariće ;-)

22.10.2009. (16:46)    -   -   -   -

• amater

@p.o.s.: Kako raspravljati prije trke (konkretno ove), ako ne znaš gdje su KT-i?!?

23.10.2009. (02:05)    -   -   -   -

• profesionalac

KT-i su bili objavljeni dva dana prije trke. Znači, moglo se raspravljati o njima i prije.

23.10.2009. (08:25)    -   -   -   -

• Trekking na najtezi nacin

evo objavio sam pa mozes vidjeti! :)