Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (26)

Marketing


  • beznjenica

    I vi vjerujete u to, pored učenikove ozbiljnosti, da to nije „skovano“ s ciljem...npr. nasmijati razredni kolektiv, ili, malo cimnuti profesora...)))

    avatar

    30.09.2009. (11:59)    -   -   -   -  

  • svinjce

    Može biti da je tome tako jer puno ljudi (čitaj: roditelja) ne čita, pa tako niti djeca nisu stekla naviku čitati (znači, mimo teleteksta) te im je rječnik koji koriste siromašan

    avatar

    30.09.2009. (12:34)    -   -   -   -  

  • Heretik82

    Ma čuo sam i drastičnije primjere neznanja. Vrlo je lako moguće da se dečko i zajebavao. S tim da ako i nije, konkretan primjer me ne zabrinjava previše. Riječ "kovanica" se zaista najčešće upotrebljava za kovani novac. Ja sam je u ovom drugom značenju sreo samo u gramatičkim priručnicima, i kad bih slučajno vidio Tomislava Ladana na televiziji. Čak i neki srednjoškolac koji nije polupismen, može dogurati do 3. razreda a da ne obrati pažnju na to. Osim ako baš nije odrastao gledajući intervjue s Tomislavom Ladanom.

    avatar

    30.09.2009. (12:44)    -   -   -   -  

  • Bookeraj

    nedvojbeno se radi o pomanjkanju čitanja i zanimanja za obrazovanje. sjećam se da su kod mene u razredu učenici (doduše, u nižim razredima osnovne škole, ne u srednjoj) umjesto "utakmica" govorili "utaknica" i "hivna" umjesto "himna.

    avatar

    30.09.2009. (13:14)    -   -   -   -  

  • kadar

    Mislim da je učenik naučio značenje te riječi zauvijek. Siromaštvo jezika i znanja pojedinca je odraz općeg siromaštva. Prijevod je vrlo bogat. Imam suprotan primjer: priča mi nedavno lektorica s HTV-a da se zgraža nad greškama kolega, nama poznatih lica, mahom profesora, politologa, novinara...Ono što se ne ponavlja, a vi to radite za novac svaki dan po nekoliko puta, i opet svake godine...zaboravlja se i to brže nego što želimo. Ugodan vam radni dan))

    avatar

    30.09.2009. (13:18)    -   -   -   -  

  • turimti

    učenik je otišao doma zadovoljan. profesor je nasjeo na baketinu...

    avatar

    30.09.2009. (14:55)    -   -   -   -  

  • plex

    Ja sam pomalo zabrinut za duševno zdravlje gospona profesora ukoliko isti vjeruje da je malac mislio ozbiljno. A ako jest mislio ozbiljno, onda se ne radi o neukosti već o mentalnoj retardaciji. Znao ili ne znao za specifično značenje koju riječ "kovanica" ima kad se javlja u kontekstu u kojem se javila na Vašem satu- teško da bi itko normalan došao do zaključka da ima nekakve veze sa sitnišem. Ili se varam?

    avatar

    30.09.2009. (16:21)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    to je normalno. jezik je kao more, ne možeš mu znati svaki kubični centimetar. ja sam do 32. godine mislio da se kaže "zlosutan" (a ne "zloslutan" - što, priznat ćete, zvuči prilično banalno, onako doslovnjački, kao, ajmo smišljati pridjeve u vezi već postojećih izraza)

    avatar

    30.09.2009. (16:36)    -   -   -   -  

  • gosponsudac

    @zube, potpisujem. Naime, što više riječi susrećeš, postaje ti sve jasnije da jezik nije ništa drugo do li konvencija. Sporazum o najmanjem zlu. Na kraju krajeva, što je u tom području falilo Kasparu Hauseru? Sigurno ništa, u usporedbi sa "supen gulašom" ili "parnim grejanjem"... Sasvim je, dakle, subjektivan problem to što netko doživljava broj riječi koje znade kao bogatstvo iz kojeg izvire ljepota (sa kojom se tvrdnjom također slažem, ali nekome drugome ipak moramo dopustiti da se s time i ne složi).

    Pada mi napamet vic o Muji i Hasi koji otprilike počinje mnogobrojnim bezuspješnim pitanjima neupućenog anonimnog sugovornika Muji da li govori neki strani jezik (engleski, njemački, francuski...) a završava Hasinom primjedbom da džabe onome čovi znanje stranih jezika kada ja ne govorim nijedan...

    avatar

    30.09.2009. (16:54)    -   -   -   -  

  • ucenica

    ..tako je zbog tog što moji vršnjaci sve više se bave gledanjem filmova, surfanjem internetom te buljenje satima u tv. Knjige uopće ne čitaju te nisu a i većina njih nikad neće otkriti i doživiti uživanje u čitanju.

    avatar

    30.09.2009. (17:20)    -   -   -   -  

  • edo

    Tvoje pitanje zaziva dva nova pitanja:

    - Jesu li naša djeca zaista tako glupa?
    - Jesu li naši profesori zaista sposobni za profesuru?

    Ja odgovore ne znam, samo pitam...

    avatar

    30.09.2009. (18:10)    -   -   -   -  

  • P. Coelho

    Dečko je čitao Coelha pa su mu jasna skrivena značenja jednostavnih izričaja svakodnevice. Daj mu 5.

    avatar

    30.09.2009. (19:55)    -   -   -   -  

  • babyblue

    Mene moji učenici pitaju (srednjoškolci) ide li to što sam izdiktirala u novi red...Danas učenici trećeg razreda nisu znali objasniti pojam ,,krepost"...Mahala sam rukama: - Hej, ljudi, krepost, vrlina, mana...Doduše, znali su nabrojati mane pa i vrline, ali definirati svojim riječima NEEEEEEEE!
    Tako da gospon profesor nije nasjeo na ništa, suosjećam s njim....

    avatar

    30.09.2009. (20:44)    -   -   -   -  

  • Kinky Kolumnistica

    I ja mislim da se ovaj dečko zezao, ali je jako dobro odglumio prividnu zbunjenost. :))) Imali smo takvih fora u našem razredu, mnoge su završile i u godišnjaku. :) No, bez obzira na to, istina je da mnogi učenici, ali i stariji ljudi ne znaju značenje nekih najprizemnijih izraza. Davno sam pisala tekst o tome jer jedino što je gore od toga su situacije kada se netko pretvara da je jako elokventan, a onda neki pojam krivo izgovori (npr umjesto alimentacija, alementacija) ili ga upotrijebi u krivom kontekstu i misli da je ispao jako pametan. :)

    avatar

    30.09.2009. (21:12)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Vidi se da oni koji rade u školi drugačije komentiraju od ostalih... :))

    Ne, dečko se NIJE zezao, ma koliko vam to bilo čudno. A nije ni retardiran.

    Ne biste vjerovali koliko im je rječnik siromašan.

    Zašto? Primjerice, zato jer ne čitaju praktički ništa.

    avatar

    30.09.2009. (22:34)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    zamislimo najsiromašniji jezik na svijetu, koji ima možda oko - ne znam - sto riječi, ne više: siguran sam da bi se i na tom jeziku mogla pisati velika književnost. jer sto je veliki broj, mogućnost kombiniranja je bezgranična.
    ali bezgranična je i u jezicima koji imaju samo jednu riječ (o nečemu sličnom pisao je Borges), jer asocijativni mjehuri koji se množe oko nje daleko su krupniji i brojniji negoli u jezicima sa stotinama tisuća riječi.

    avatar

    01.10.2009. (07:08)    -   -   -   -  

  • P. Coelho

    @pametni zub. Tu stvar sa pisanjem raznih sastavaka, poema, epova, romana, novinskih reportaža rješio je Ostap Bender u Zlatnom teletu prodavši za 50 rubalja set od dvadesetak imenica, glagola i pridjeva novinaru koji je patio od nedostatka inspiracije i pokazao mu kako se one jednostavnim kombiniranjem mogu pretočiti u odgovarajuću formu.

    avatar

    01.10.2009. (07:56)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ pametni zub / Coelho: je, samo što ovdje nije riječ o tome... :))

    avatar

    01.10.2009. (09:28)    -   -   -   -  

  • šumska vila

    Meni se naročito sviđa kovanica "dvajtspetkuna".

    Baijah ovih dana na promociji knjige Vesne Krmpotić, e da je njoj kovanica za svaku njenu kovanicu, bio bi to lijep bankovni račun.

    avatar

    01.10.2009. (12:18)    -   -   -   -  

  • odmak

    Borgesovi ljudi u onom selu nisu uopće govorili.
    Šalu na stranu ali ne čitaju, televizijski i novinarski (novinski- kako je pravilnije?) jezik je sve siromašniji iako sumnjam da uopće gledaju tv-e.
    Ali, sinoć sam bila na Knjizi Mediterana- bolje da šutim. Bili smo svi umorni od viška riječi. Izgleda da se hrvatska kultura svela na tisuću ljudi, koji podgrijavaju svoje ambicije. Možda sam pretjerala i u broju, a možda sam i zla.

    avatar

    01.10.2009. (14:00)    -   -   -   -  

  • dejmon

    Učenik dobro razmišlja i za razliku od profesora sutra će biti bogati poduzetnik. Njegove su mozgovne kovanice logične i na pravom mjestu.

    avatar

    01.10.2009. (21:56)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    Komentare možemo podijeliti u dvije skupine:
    1. učenik je imao namjeru ismijati, zezati ili zaj...ti profesora i na taj način biti faca u razredu
    2. učenik je neznalica i kod toga nije uopće bitno zbog čega
    U oba slučaja za mene je učenik negativac. U prvom slučaju vrijeđa nastavnika iako to ovaj nije ničime zaslužio (nije rekao nikakvu glupost, nije mu se dogodio lapsus, nikog nije uvrijedio). U drugom slučaju je pokazao da je jednostavno glup.

    avatar

    02.10.2009. (21:40)    -   -   -   -  

  • tipkojisjedi

    Učenik je hotice ili nehotice pokazao kako je jezik u ovoj svojoj
    jedinici neprecizan. Tek po kontekstu možemo zaključiti o čemu
    se radi. Takve su neprecizne riječi i : jezik, list, kosa,... To je očito
    nedostatak našeg jezika, a i s drugim jezicima nije bolje.
    Jezici su očito mjestimično defektni.
    Profesor je ovdje mogao lijepo iskoristiti priliku da o tome veli
    koju riječ - i pouči djecu. Da ih pita kakvu bi riječ izmislili oni s
    ciljem da se taj nedostatak ispravi!
    Inače spominjanje kovanica: složnica, rječoslaganje, stavkoslovlje
    i skladnja.. je zaista jako zanimljivo za djecu od 16 godina. Bolje da
    su pročitali lijepu pjesmu ili naučili razliku između broja i brojke što
    ne znaju kad odrastu.

    avatar

    09.10.2009. (22:59)    -   -   -   -  

  • bijeg

    Ma djeca zaista ne znaju ni neke osnovne riječi!
    Ja jednom spomenula 'bure masti', a nekoliko ih nije znalo što je bure. Isto se nisu zezali!
    U jednom zadatku spomenula se 'djevojčica Klara', a neki rekli da nikad nisu čuli to ime...
    :-(((

    avatar

    10.10.2009. (14:45)    -   -   -   -  

učitavam...