Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (13)

Marketing


  • pametni zub

    ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
    ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

    avatar

    05.09.2009. (11:08)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ pametni zub: :))))))))... Naročito mi je dobar ovaj dio: ... ... ... ... ... ... ... ... ;)

    avatar

    05.09.2009. (11:29)    -   -   -   -  

  • gosponsudac

    "Prava" se umjetnost uvijek morala boriti kako sa banaliziranjem i trivijalnošću, tako i za goli opstanak (svi se primjerice sjećaju Krleže iz Gradskog podruma, ali rijetko tko sukoba na ljevici; prisjetimo se isto tako i "Mephista" ili Andreja Rubljova...). Život je ono područje gdje se svaki od vidova "društvene nadgradnje" (znanost, umjetnost, vjera...) dokazuje. Tko kaže da se Vidrićevi soneti moraju dopasti baš svima? I nije li njihova veličina upravo u tome što je pitanje gableca za većinu nemjerljivo važnije? Nemoguće je tražiti od nekoga da istodobno pliva "middle of the road" stazu uspješno (znači: solidne ocjene, pa poslije žena, dijete, metalik, pas, talijanske pločice) i da bez problema korespondira sa genijalnošću (a Vidrić jest primjer genijalnosti, ili sam u krivu?).

    Na kraju krajeva, tko kaže da se u dvorištu nije odigravala neka drama dostojna primjerice Zolina "Germinala"?

    Svrha trotočja? A koja je svrha jedne pjesme uopće?

    Opet se prisjećam Krležina govora na ljubljanskom kongresu ('52? '53?). Još je davno Hašek osnovao stranku "umjerena napretka u okvirima poretka". Važi to za sve nas, s obje strane životne katedre.

    I zato, @gp, neka banalnost ne ubija elan. Uvjeren sam da u svakoj generaciji iznikne bar jedan cvijet koji će se svoga gosponprofesora sjećati do duboko, duboko u starost.

    avatar

    05.09.2009. (11:41)    -   -   -   -  

  • praktikum

    meni je uvijek "malo" na živce išlo pitanje profesorice što je pjesnik/pisac time htio reći? Zaboga otkud ja znam?!?!?!?!?! :)))))))))))) Zato naštrebaš odgovor i to je to - o čemu pričamo? :)))))))))

    avatar

    05.09.2009. (11:56)    -   -   -   -  

  • marchelina

    eh, da, obožajen tvoje "profesorske" tekstove, sa direktnim prijenosom (skoro) iz uskomešane učionice...to mi je onako baš...ne znam...gle..sad kužim čemu služe točkice...:D

    avatar

    05.09.2009. (12:11)    -   -   -   -  

  • Neverin

    a jel poslovođa na kraju pustio radnike na gablec? ako ih je poslovođa kaznio nakon što su zabrljali možda su i djeca naučili nešto korisno u ovoj zemlji gdje smiješ uništiti državnu firmu i dobitii za to kao kaznu masnu otpremninu, znaš kako se kaže "tutto fa brodo" :)

    avatar

    05.09.2009. (13:35)    -   -   -   -  

  • catwalk

    Ja znam...

    avatar

    05.09.2009. (14:04)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ catwalk: pa prosvijetli nas, molim te!

    avatar

    05.09.2009. (18:05)    -   -   -   -  

  • Društvo mrtvih pjesnika

    Gosponsudac mi skoro izmami suzu posljednjom rečenicom;
    voljela sam Vidrića, a nisam imala priliku da me bar netko po tom pamti...
    Sve ostalo je kao kuhati ručak u boljem ili lošijem danu.))

    avatar

    05.09.2009. (18:35)    -   -   -   -  

  • Kinky Kolumnistica

    Imali smo puno takvih situacija u razredu, doduše, ne od tvorničkih radnika, ali učionica nam je bila u prizemlju pa se znalo čuti svašta od prolaznika. Koncentracija razreda uvijek je bila na niskim granama pa nije bilo teško nekoj gluposti da nam privuče pažnju i natjera nas u smijeh. :)) Ali i kad bih imala potpunu koncentraciju, ona pitanja ispod pjesme oduvijek su mi se činila besmislenima jer, kako već jednom rekoh, nikada ne možemo znati što je zbilja pjesnik htio reći. Zato ja preferiram pitanja o tome što nama znači pjesma, u čemu smo se mi prepoznali i što je u nama potakla. :)

    avatar

    05.09.2009. (18:48)    -   -   -   -  

  • Emma

    Hm, možda stvari ipak nisu crno-bijele kako se čine na prvi pogled (u stvari je to uvijek tako, zar ne?) pa nam tako Vidrićeva poezija, profesor i nejačad koju poučava (buduća intelektualna elita) na kraju izgledaju kao a) kolateralna šteta ili b) rezultat nečijeg smišljenog i namjernog djelovanja.
    Možda je slučajno zgrada škole izgrađena u tvorničkom krugu ali zapitajmo se kada i tko ju je izgradio. Razmišljamo li o gradnji iz sadašnje perspektive takav nevjerojatan nesklad tvornice i škole u blizini izgleda nezamislivo ali ako uzmemo u obzir prošlost, neškolovanost tadašnjih ljudi (čitaj-soc.direktora) ili možda namjernu odluku još ranijih kapitalista, onda stvari postaju jasnije. Ako još pročitamo člančić o stanju školstva u Engleskoj u 19 stoljeću stvari više ne izgledaju nelogično iz perspektive tadašnjeg življa.

    Citat:
    1. The higher classes of society had no interest in advocating the cultural development of the working classes. On the contrary, the effects of the revolutionary spirit in Europe reinforced conservative attitudes that were certainly not conducive to advocating the development of the critical faculties of the people as a whole.
    2. Neither did the vast majority of the working class have any real interest in education. Child labour was common practice in this period and working-class families were very reluctant to give up the earnings of their children for the benefit of education. The employment of children continued to increase even after 1850.

    Dakle, ako uzmemo u obzir da uvijek kaskamo za svijetom kojih 50-tak god.) možda je i naše školstvo rezultat takvog razmišljanja da je potrebno graditi škole u tvorničkom krugu ili njegovoj blizini- korist imaju i djeca i roditelji-i jedni i drugi mogu naizmjenično raditi i obrazovati se, a vlasnik tvornice sve može imati pod kontrolom. A obrazovanje je ionako nevažno i nepotrebno. Fantastic, zar ne ? Vjerujem da se sada ova nevjerojatna simbioza o kojoj pišete ne čini više takvom. Takvom se čini nama koji smo navikli na neke druge paradigme, norme i standarde. Ali možda je to tada izgledalo sasvim u redu. Druga stvar je što se ta žalosna praksa nastavlja i danas ali ako zagrebemo, ne malo dublje, već samo po površini to i nije tako čudno jer kad bi to bile jedine nelogičnosti našeg obrazovnog sustava bilo bi sjajno. Mene više brine kad u tom istom tvorničkom krugu ti radnici koji su tako zabavljali djecu svojim psovkama moraju slušati iživljavanje tzv. profesora koji je po struci frizer ili konobar ali zbog nedostatka stručnog kadra po zakonu djeci može predavati strani jezik u nedostatku istih (da, da to je živa istina u nekim mjestima lijepe naše). Što bi Vidrić imao reći na to-vjerojatno bi ostao bez riječi ili stavio/izumio 5 točkica u posljednjem stihu. Previše i za 19 stoljeće, a o 21. da i ne govorimo.
    p.s.
    Da se opet vratim na Engleze-oni trenutno imaju takvu krizu u školstvu i nedostatak profesora da bi bili prezadovoljni u pojedinim regijama da im bilo tko dođe na nastavu-bitna je samo fizička izdržljivost i spremnost na najrazličitija iznenađenja od strane učenika. Ali vidim da i naši polako evoluiraju prema tom stupnju. A naša zemlja ionako ima tendenciju preuzimati provjerene metode i stvari koje su se pokazale primjerima dobre prakse-još jedna prevedenica koja sustavno ulazi u odgojno-obrazovni žargon, a meni izaziva titranje oba kapka. Kao osoba koja još uvijek ima neke ideale i ne gleda na mlade ljude negativno već s nadom da nije sve tako crno kako se čini (znam, idealista po vokaciji), stvarno je svaki dan borba da se ne potone pod težinom svih nebuloznih zahtjeva koje se od nas prosvjetara traže, a sve pod kojekakvim praznim parolama i floskulama onih hijerarhijski iznad. Stoga, hoćete li plavu ili crvenu pilulicu, the choice is yours! Možda bi trebali izumiti i zelenu, just in case…
    A kao obveznu dominantnu crtu ličnosti svakog budućeg prosvjetnog djelatnika ja bih svakako zahtijevala smisao za humor zbog svega gore navedenog...
    Lijep pozdrav i svako dobro u ponedjeljak!

    avatar

    05.09.2009. (22:06)    -   -   -   -  

  • bubnjistica

    priznajem da mi je drago čuti da profesori neki puta isto ne razumiju što je pjesnik mislio određenim riječima ili gramatičkim znakovima. a što se tiče komentara gospona suca, poznajem jednu djevojku koja će Vas pamtiti :).

    avatar

    06.09.2009. (11:33)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ bubnjistica: ;)

    avatar

    06.09.2009. (11:57)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...