Komentari

angelo1.blog.hr

Dodaj komentar (29)

Marketing


  • Defensor Fidei

    Revolucija je na kraju pojela i svoju djecu. Izgleda da je bila previše gladna.

    avatar

    01.09.2009. (21:24)    -   -   -   -  

  • angelo

    Da, imala je trakavicu s virusom 1717 - i zato je još uvijek gladna stoljetnom neutaživom glađu s paklenim začinima.

    avatar

    02.09.2009. (11:07)    -   -   -   -  

  • Ajgor

    Evolucija je prihvatljivija od revolucije. I ova revolucija (kao i sve druge) pojela je svoju djecu, ali nešto je i evoluiralo i imalo ogroman civilizacijski značaj, prije svega napredak u pogledu poštivanja ljudskih prava i razdvajanje Crkve od države.
    Kako bi se bolje razumjelo revolucionarno neprijateljstvo prema Crkvi, treba spomenuti kako je tadašnja Francuska bila feudalna, sastavljena od 3. staleža - prvi stalež bilo je svećenstvo - bili su oslobođeni davanja poreza i dobivali su državne "naknade". (Zvuči poznato?) Revolucija je krenula iz trećeg staleža (seljaštva i građanstva) koji je bio obespravljen i siromašan i financirao je rastrošnog kralja, svećenstvo i plemstvo.
    I u ovoj lijepo upakovanoj priči koja je općenito usmjerena protiv Francuske revolucije (i nije prvi put) ponavlja se isti obrazac kao i s komunistima - najveći zlotvori su one vlasti i režimi koji nisu uz sebe prilijepili Crkvu.
    Nedavno je don Živko u svojoj "Jutarnjoj propovijedi" (26.8.) napisao:
    "I ... Hitler je za cijelo vrijeme svoje bezbožne strahovlade ustrajao da država ubire od građana novac za plaće svećenicima! Tako je Crkvi htio vezati usta."
    Ali pakleni plan mu nije uspio pa je i tada i sada Crkva predvodnik u osudi nacističkih i fašističkih zločina ;-) koji su btw. bili organizirani, ozakonjeni i provođeni punih šest godina!
    A prave duhovne veličine mogu se razviti u svakom vremenu i režimu - "pratim rast toga budućeg duhovnog Božjeg gorostasa (zanimljivo, upravo u vrijeme famozne Francuske revolucije)". ...
    a i don Živko je napisao nešto slično u već spomenutoj propovijedi:
    "Tako smo onda na župama mnogi živjeli. Jedni kolege na radovima po zatvorima, drugi također u znoju po župama. A iz Krašića nam je svijetlio junak Stepinac. Onda smo znali živjeti i uspijevati."
    Iz ove Živkove rečenice: "U slobodi su prilike drugačije i napasti veće zaključujem kako bi duhovni razvoj onih kojima je to poslanje i životni odabir bio lakši bez tih napasti u vidu novca, raznih povlastica i medijske eksponiranosti (mislim na onu eksponiranost koja neme veze s osnovnim poslanjem).

    avatar

    02.09.2009. (11:15)    -   -   -   -  

  • ossimpleljubica

    Nadam se samo da se nećemo dati navesti na raspravu o francuskoj revoluciji (jer to i nije smisao ovoga posta), te da će tako naš dragi izazivač @Ajgor ostati "kratkih rukava" :))

    avatar

    02.09.2009. (12:10)    -   -   -   -  

  • razderani oblaci

    Kad pop govori o revoluciji znači da nije shvatio kako akcija izaziva reakciju.

    avatar

    02.09.2009. (18:41)    -   -   -   -  

  • Defensor Fidei

    S druge strane, vjerojatno ne bi došlo do revolucije da smo mi bili dosljedniji Evanđelju.

    avatar

    02.09.2009. (21:52)    -   -   -   -  

  • Bocaccio

    Pitas se zasto su ljudi tako zlocesti? Odgovaram: Iz njih progovara strah. Rjesenje: nemoj se bojati straha i koristi ga da bi bio dobar. Kako: Prevladaj ga. lako je ot reci ali treba imati petlje i to uciniti.

    avatar

    02.09.2009. (21:54)    -   -   -   -  

  • dejmon

    Ja nisam baš uvjeren da su povijesna zbivanja pokrenule filozofske misli. Upravo suprotno, nakon što su se desile revolucije i promjene, trebalo je pronaći filozofsko objašnjenje i opravdanje. Toga ima uvjek na pretek.
    Do promjena dolazi zato što određena stanja dožive svoju kulminaciju i zasićenje. I čaša se puni dok se ne prelije, a nakon toga treba uzeti veću čašu ili pak izliti vodu.
    Svećeničko zvanje vrlo je zahtjevno. Zbog toga su potrebne duhovne vježbe i osnaženje duha u miru i komunikaciji s drugim svećenicima. I svećenička se čaša isprazni da bi se iznova punila. Ja to osjećam kada idem na seminare iz mog područja ekonomije. Kada na jednom mjestu dođu ljudi koji imaju znanje onda obogate i druge. Na tim mjestima profesori i znanstvenici nisu u svom suhoparnom stilu tašti i sveznajući, već dapače, pune svoje baterije od nas iz prakse i upijaju naša mišljenja poput djece željne znanja. Primjećujem da naše stručne članke cijene više od svojih.
    Eto, svi mi imamo neke duhovne vježbe. Lijepi pozdrav.

    avatar

    03.09.2009. (08:31)    -   -   -   -  

  • ossimpleljubica

    @dejmon

    "Ja nisam baš uvjeren da su povijesna zbivanja pokrenule filozofske misli. Upravo suprotno, nakon što su se desile revolucije i promjene, trebalo je pronaći filozofsko objašnjenje i opravdanje."

    Bilo je svega kroz povijest, a u nešto novijoj upravo su neka filozofska "učenja" potakla krvoprolića. Sjeti se npr. marksizma i oktobarske revolucije, Dobrice Ćosića i rata na prostorima bivše Juge...

    avatar

    03.09.2009. (11:37)    -   -   -   -  

  • dejmon

    @ossimpleljubica....i ti stvarno misliš tako. Pa neka ti bude. Ja isto onda mislim da je uvod u Nacizam i drugi svjetski rat poznato djelo F. Nietzchea " Tako je govorio Zaratustra". No u početku svih ratova i revolucija 19. i 20. stoljeća nije marksizam nego njemački idealizam Kanta i Hegela. Tko bi bili Engels i Marx da ih svemu nisu podučili prethodnici poučavajući ih na fenomenološki način ustroju države i prava. Kasnije za hladan rat zaslužan je Hedigger , Husserl, Sartre i ostali. Jer da oni nisu otkrili ništavnost egzistencije, tko bi smislio detant i popuštanje hladnoratovske napetosti. Isto tako Dobriša Cesarić podučio nas je kako je djetinjstvo lijepo, a Dobriša Ćosić kako nije.
    Kada bi sada zbrojili sve mrtve u ratovima i revolucijama došli bi do broja koji bi bio manji od broja poginulih na cestama od kada se izumio automobil. Zbog toga najveći je zločinac tehničar Otto koji je izumio četverotaktni motor.

    avatar

    03.09.2009. (12:51)    -   -   -   -  

  • dejmon

    @ossimpleljubica...isto tako udovolji mojoj znatiželji pa mi reci koje si to škole završila, da baš na sve imaš odgovor. Na ovom blogu uvaženog Vlč. nisam primjetio da ti je nešto strano, nepoznato ili da ti je promaklo, a da ti nisi imala svoj odgovor. Stvarno se divim tvom enciklopedijskom znanju i poznavanju životnih činjenica. Gdje je taj izvor na kojem se popije svo znanje svijeta?

    avatar

    03.09.2009. (13:10)    -   -   -   -  

  • ossimpleljubica

    @dejmon

    Uopće ne mislim da su neke filozofske teze izravno uzrokovale revolucije i ratove. To je besmislica. Ali redosljed kojim su se u povijesti javljali neki filozofi a zatim i krvoprolića si ti prvi pretpostavio u svom predzadnjem komentaru, a ja mislim da nije uvijek bilo tako. Niti sam igdje napisala da je marksizam "u početku svih ratova i revolucija 19. i 20. stoljeća..." To je također besmislica.
    Činjenica je, međutim, da su "veliki vođe" zlorabili filozofe za svoje grozomorne pothvate.
    Dobrica Ćosić se možda izdvaja iz časnog niza filozofa, jer je svoje "djelo" pisao upravi kako bi ponudio platformu (filozofsku? sociološku? psihočošku?) srpskim radikalima za započinjanje rata. I neumjesno je posve u istu rečenicu, a posebno u isti kontekst, stavljati Dobrišu i Dobricu...

    "Kada bi sada zbrojili sve mrtve u ratovima i revolucijama došli bi do broja koji bi bio manji od broja poginulih na cestama od kada se izumio automobil. Zbog toga najveći je zločinac tehničar Otto koji je izumio četverotaktni motor."

    Ovo je valjda trebala biti nekakva ironija. Nepotrebna posve. Kao i tvoj komentar u kojem pitaš o mom obrazovanju. Imam prilično visoko obrazovanje u području društvenih znanosti i dosta životnog iskustva. Ja sam generacija koja je morala (i htjela!) puno čitati. Nije nas nitko pitao koliko je teška školska torba ni treba li se sve gradivo iz godišnjeg plana i pograma savladati.
    Neka ti to bude dovoljno za zadovoljavanje znatiželje. Ja tebe neću pitati ništa slično.

    "Gdje je taj izvor na kojem se popije svo znanje svijeta?"

    Svugdje oko tebe. Samo ga treba htjeti pronaći i zagrabiti...;))
    I opet na kraju - ništa ne znati...

    avatar

    03.09.2009. (14:22)    -   -   -   -  

  • Headless Horseman

    @dejmon: @ossimpleljubica...isto tako udovolji mojoj znatiželji pa mi reci koje si to škole završila, da baš na sve imaš odgovor. Na ovom blogu uvaženog Vlč. nisam primjetio da ti je nešto strano, nepoznato ili da ti je promaklo, a da ti nisi imala svoj odgovor. Stvarno se divim tvom enciklopedijskom znanju i poznavanju životnih činjenica. Gdje je taj izvor na kojem se popije svo znanje svijeta?

    recimo to ovako npr., da ljube ima iskustvo koje dolazi s godinama.

    godine = iskustvo [životne situacije] = sigurno znanje

    inače, s ovim mišljenjem.. :

    @dejmon: Ja isto onda mislim da je uvod u Nacizam i drugi svjetski rat poznato djelo F. Nietzchea " Tako je govorio Zaratustra".

    .. se ja ne mogu složiti.
    [hint: houston stewart chamberlain i joseph arthur de gobineau; hitler ih npr. spominje u mein kampfu (koliko je meni poznato), ali nigdje ne spominje nietzschea]. možda čak i schopenhauer, njega također spomene na jednom mjestu.

    ali, ipak smatram kako (samo) filozofska djela ne mogu pokrenuti revoluciju.
    ali kao dio slijeda događaja možda.

    inače, dobra je opservacija o duhovnim vježbama i seminarima ekonomije [sad stiže i kotler, zar ne?]. mislim da pogađa bit.

    also sprach HH [headless horseman, ne heil hitler]

    p.s. taman kad sam ajgoru htio nešto napisati, pročitah sjajno..:

    @ossimpleljubica: Nadam se samo da se nećemo dati navesti na raspravu o francuskoj revoluciji (jer to i nije smisao ovoga posta), te da će tako naš dragi izazivač @Ajgor ostati "kratkih rukava" :))

    .. i to me spustilo na zemlju [iako sam kod komentara dejmonu i ljubici opet odletio u stranu].

    i. m. vianney mi je svetac po guštu.

    ne znam kako drugačije komentirati.

    kada bi makar jedan svećenik u Hrvatskoj djelovao poput njega, Hrvatska bi otišla miljama naprijed [ako uzmemo napredak na općem planu kao mjerilo kvalitete življenja].

    međutim, ja sam prvi slab.. [naime, nisu samo svećenici "pozvani na svetost"]

    svi smo!

    avatar

    03.09.2009. (14:29)    -   -   -   -  

  • Pokojnici i pijanci

    Sada i za sva vremena:

    Nijedan čovjek nije svet.
    Tko smo mi da se prozivamo međusobno svecima?

    avatar

    03.09.2009. (15:04)    -   -   -   -  

  • Headless Horseman

    @Pokojnici i pijanci: Sada i za sva vremena:
    Nijedan čovjek nije svet.
    Tko smo mi da se prozivamo međusobno svecima?


    ?

    avatar

    03.09.2009. (15:19)    -   -   -   -  

  • geomir

    To, prijatelju pjesniče!
    Kao da si mene pitao.

    avatar

    03.09.2009. (15:22)    -   -   -   -  

  • tignarius

    al smo svi pozvani na svetost! zar ne!?

    hh/ može i ha ha@-međutim, ja sam prvi slab.. [naime, nisu samo svećenici "pozvani na svetost"]
    hh@ ti si jak ko konj i ja dio svog bremena planiram prebaciti na tvoja pleća!

    avatar

    03.09.2009. (16:33)    -   -   -   -  

  • blogomoljac

    Pokojnice, nemoj da postanes nemio :)). Proglasenje svecem ili blazenim je vazan financijski izvor Vatikana. Postupak je jako skup i mora ga platiti onaj koji nekog za sveca predlaze, tj. za njegovo proglasenje podnese zahtjev (dioceze, ordeni itd., a postoje za to i specijalni donatorski fondovi). 1997. je na pr. bilo oko 1.500 takvih postupaka (izgleda da ne prodje bas svaki zahtjev, al' procedura opet kosta), sto je u prosjeku kostalo (valjda preracunato, jer tada jos nije bilo Eura) oko 250.000 Eura "po komadu" (izvor: Wikipedia).

    avatar

    03.09.2009. (17:00)    -   -   -   -  

  • geomir

    Ja hoću pomoć siromašicu crikvu!

    Konkuriran za sveca; sponzori javite se!

    avatar

    03.09.2009. (20:21)    -   -   -   -  

  • MIKI1958

    Svi ljudi su "sveta"djeca božja pozvana na život svjetlosti, ali većina nas pogubila se u mraku i ne zna više niti svijeću naći, a kamo li je upaliti.

    avatar

    03.09.2009. (21:53)    -   -   -   -  

  • Pokojnici i pijanci

    Headless,

    .

    PS Razmišljao sam o uskličniku, ali bojim se da bi to doživio kao podignut prst, a to ne želim, jer te ne mrzim. Lijep ti pozdrav!

    avatar

    03.09.2009. (22:39)    -   -   -   -  

  • angelo

    Evo i mene - s ojačanim duhovnim resursima!
    Svima pozdrav i blagoslov!

    avatar

    03.09.2009. (22:56)    -   -   -   -  

  • Pokojnici i pijanci

    Što mislite na hendikep Hrvatska protiv Bjelorusije? Kof je 1,65... i još Škotska-Makedonija 1,8 i Izrael-Latvija 1,65? Ima li tko kakvu ideju?

    avatar

    05.09.2009. (13:35)    -   -   -   -  

  • Headless Horseman

    @tignarius:
    al smo svi pozvani na svetost! zar ne!?
    hh/ može i ha ha@-međutim, ja sam prvi slab.. [naime, nisu samo svećenici "pozvani na svetost"]


    naime, ne postoji ni dvostruki moral.
    ono što vrijedi za klerika, vrijedi i za laika.
    i to se ne odnosi na vlastitosti staleža koje su svakom staležu svojstvene.

    @tignarius: hh@ ti si jak ko konj i ja dio svog bremena planiram prebaciti na tvoja pleća!

    pa sad..
    1) laska, i time već prihvaćam.
    2) strah me jer sebe poznajem te bih radije odbio.
    3) znatiželjan sam pa bih prihvatio.
    4) ipak je prisutan strah da nisam sposoban pa bih radije da me mimoiđe.
    5) trebalo bi mi biti svojstveno da pomažem.
    ..
    723) a što ja znam..

    @Pokojnici i pijanci:
    Headless,

    .

    PS Razmišljao sam o uskličniku, ali bojim se da bi to doživio kao podignut prst, a to ne želim, jer te ne mrzim. Lijep ti pozdrav!


    ni ja tebe ne mrzim, odakle ti to?

    a upitnik nije sarkastičan nego doista ne razumijem što želiš reći.
    meni se na tu izjavu pojavio upitnik u glavi.

    @p.i p.: Sada i za sva vremena:
    Nijedan čovjek nije svet.


    u redu, to nije sporno. samo bih dodao, dok ne umre i odgovorne osobe istražujući njegov život i djela ne dođu do zaključka kako je umro na glasu svetosti.
    no, tvoja izjava potiče druga pitanja [razlog mog upitnika]:
    čovjek dok nije mrtav, ne može se o njemu ništa egzaktno reći?
    ako nije čovjek, da li stvar ili prostor mogu biti sveti?
    ako su sveti, da li ih je posvetio netko drugi?
    ili Netko Drugi?
    da li je onaj (ili Onaj) tko je posvetitelj sam posvećen ili svet?
    ako da, tko je njega (po)svetio?
    ako ne, kako (po)svećuje druge?

    @p.i p.:Tko smo mi da se prozivamo međusobno svecima?

    moglo bi se zločesto primijetiti kako tebe i geomira nitko ne proziva svetcima [uzgred budi rečeno: ni mene, ni don angela, ni ostale.. iako bih za neke jaako pozitivno svjedočio prilikom beatificiranja].

    primijetit ću nešto drugo.

    to je dugogodišnja praksa Crkve i ne pada mi na pamet nešto takvo kao što je beatifikacija i kanonizacija - što je kroz dva tisućljeća bilo u Crkvenoj praksi - dovoditi u pitanje.
    i mislim da mi nitko ne može prigovoriti kako ne razmišljam normalno, ali ako ću ja svaki put prije nego upalim automobil napraviti tehnički pregled vozila [pa makar išao na trafiku na 2min], a već me prevezao 2 000 km bez promjene u zvuku, onda ne naginjem normali, zar ne?

    ovog drugog mi se ne komentira.
    i ovo je suvišno bilo..

    p.s. p.i p. ne bih se uvrijedio i ne bih pomislio na srednji prst. uvredljiv jesam, ali ne toliko.

    avatar

    05.09.2009. (16:20)    -   -   -   -  

  • Pokojnici i pijanci

    Čuj, meni je apsurdno da čovjek čovjeka naziva svetim, ali stajališta su nam po tom pitanju nepomirljiva, tako da nema smisla raspravljati o tome, jer nećemo doći ni do kakvih zaključaka.
    Po meni je svet jedino Bog u kojeg vjerujem i ništa drugo.
    Inače, mislio sam na kažiprst kao simbol prijetnje, srednjak kategorički odbacujem u svom ponašanju, jer ga smatram krajnje primitivnim iskazom kojim ne možemo postići ama baš ništa.

    avatar

    05.09.2009. (19:32)    -   -   -   -  

učitavam...