Intelektualci u Kenjingradu, da - ali kojeg kova?!
Balkan, kako što je to opšte poznato, u mnogim stvarima kaska za prosvećenom (aufegeklaert) Evropom (neke bitne nikada nisu uhvatile korena na Balkanu), a što se kafane kao stecišta revolucionarne energije tiče ... imamo dobar primer. Benjamin u jednom eseju - po konstrukciji sličnom ovom gore o Držiću - citira Marxa, koji o vinskim podrumima i krčmama kaže sledeće:
"Sebi predočiti Baudelaireovu fiziognomiju, znači - govoriti o sličnosti koju on pokazuje sa ovim političkim tipusom. Marx ga ocrtava na sledeći način: "Sa uspostavljanjem proleterske zavere, javila se potreba za deobom rada: članovi su se delili u povremene zaverenike (po potrebi) - conspirateurs d'occasion, što će reći radnike, koji su zaveru upražnjavali samo uzgred, pored nekog svojeg tamo zaposlenja, koji su isključivo posećivali sastanke i čekali na naredjenja šefova da se pojave na protestnim skupovima, i u zaverenike po profesiji, koji su čitavu svoju delatnost posvetili konspiraciji i od nje živeli... Životni položaj ove klase već unapred odredjuje i čitav njen karakter... Njihova oklevajuća, u pojedinačnim stvarima više od strane slučaja nego same delatnosti ovisna egzistencija, njihov neredovni život, čije su jedine čvrste tačke krčme vinara – rendezvous stecišta zaverenika - neizbežna njihova poznastva sa svakojakim sumnjivim tipovima - sve to placira ih u onaj životni krug, koji se u Parisu naziva la boheme."
01.09.2009. (15:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
prljava igra (!)
Intelektualci u Kenjingradu, da - ali kojeg kova?!
Balkan, kako što je to opšte poznato, u mnogim stvarima kaska za prosvećenom (aufegeklaert) Evropom (neke bitne nikada nisu uhvatile korena na Balkanu), a što se kafane kao stecišta revolucionarne energije tiče ... imamo dobar primer. Benjamin u jednom eseju - po konstrukciji sličnom ovom gore o Držiću - citira Marxa, koji o vinskim podrumima i krčmama kaže sledeće:
"Sebi predočiti Baudelaireovu fiziognomiju, znači - govoriti o sličnosti koju on pokazuje sa ovim političkim tipusom. Marx ga ocrtava na sledeći način: "Sa uspostavljanjem proleterske zavere, javila se potreba za deobom rada: članovi su se delili u povremene zaverenike (po potrebi) - conspirateurs d'occasion, što će reći radnike, koji su zaveru upražnjavali samo uzgred, pored nekog svojeg tamo zaposlenja, koji su isključivo posećivali sastanke i čekali na naredjenja šefova da se pojave na protestnim skupovima, i u zaverenike po profesiji, koji su čitavu svoju delatnost posvetili konspiraciji i od nje živeli... Životni položaj ove klase već unapred odredjuje i čitav njen karakter... Njihova oklevajuća, u pojedinačnim stvarima više od strane slučaja nego same delatnosti ovisna egzistencija, njihov neredovni život, čije su jedine čvrste tačke krčme vinara – rendezvous stecišta zaverenika - neizbežna njihova poznastva sa svakojakim sumnjivim tipovima - sve to placira ih u onaj životni krug, koji se u Parisu naziva la boheme."
01.09.2009. (15:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...