Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (17)

Marketing


  • no angel

    Hvala na preporuci, danas je doista teško naći štivo koje pokušava objektivno pronaći ono što nam je svima zajedničko da bismo se bolje razumjeli

    avatar

    14.07.2009. (13:48)    -   -   -   -  

  • Kinky Kolumnistica

    Ja bih čak rekla da je ponekim fundamentalističkim skupinama također bitan duh, ono što oni smatraju duhom i za što i ginu ako treba, ali ostatak svijeta vrijednosti za koje se oni bore ne smatraju nimalo duhovnim. Fundamentalistu je ispran mozak, ne može racionalno odvagnuti dobre od loših čina i dobre od loših ciljeva pa djeluje u skladu sa svojim vjerovanjem u svoje duhovno. To je produkt neobrazovanosti, nazadnosti i cjelokupnog životnog stila pojedinca podložnog lošim sugestijama sa strane. Naravno, postoje i fundamentalisti koji ne vjeruju čak ni u to krivo duhovno, već se iživljavaju na drugima samo kako bi izliječili vlastite frustracije koje veze nemaju s nekim idealima, makar bili i pogrešni. I, da, hvala ti na preporuci. :)

    avatar

    14.07.2009. (14:59)    -   -   -   -  

  • žigolo

    najava suvremenog doba, sukladno podjeli od cca15. st. naovamo koju koristi i spomenuta autorica, počela je sukobom između tzv. nominalista i realista.
    nominalizam je pobijedio, tj. sve ovo sto danas vidimo u obliku racionalizma, znanstvenog utilitarizma, opcenito svega onog sto spada u danasnju ortodoksiju, posljedica je te pobjede. ideje su izgubile realnu osnovu, one su realne jedino utoliko ukoliko 'objektivno' opisuju eksperimentalne znanstvene cinjenice, manje vise sve ostalo je - subjektivno i nerealno.
    to je osnovno odvajanje, rascjep, koji je doveo i omogucio i sva ostala 'velika odvajanja' jer se to odvajanje odvilo u fundamentalnom nacinu dozivljavanja svijeta i nacinu njegova spoznavanja.
    takvo stanje stvari nece se i ne moze promijeniti zazivanjem lirskog ili bilo kakvog artisticko-subjektivnog momenta, odnosno reaktiviranjem bilo kakvog uzora koji bi se naslanjao na proslost.

    avatar

    14.07.2009. (15:48)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ žigolo: pa kako ćemo promijeniti "takvo stanje stvari"? Ili da pasivno čekamo 2012.?

    Nego, što ti misliš, je li Bruno totalni debil ili junak našeg doba? ;)

    avatar

    14.07.2009. (15:55)    -   -   -   -  

  • MISTRESS ANCKSUNAMUN

    Živjela sam jedno vrijeme u Saudijskoj Arabiji..vidjela i osjetila fundametalistički svijet..
    to je pošast, koja se obmanom hvata za islam..to sa islamom nema veze..to je ugnjetavanje svih onih koje žele živjeti život, oduzimanje prava, diskriminacija itd itd..
    Nema tu promjene i civilizacije, kad takvo stanje, i društvo paše onima koji su na tronu..

    Miss A.

    avatar

    14.07.2009. (19:05)    -   -   -   -  

  • Stoik

    Ako je „veliko odvajanje“, kako kaže žigolo, uzrok svih zala, možda bi danas trebalo izvesti „veliko spajanje“. Znači, ponovno povezati odvojene i raspršene aspekte ljudske egzistencije, povezati tradiciju i duhovnost sa dostignućima suvremene znanosti i tehnike, povezati ljudska prava i slobode sa zajedništvom, solidarnošču i odgovornošču, naći načina da mytos i logos žive zajedno i obogaćuju ljudski život…povezati sadašnjost i prošlost uz viziju budućnosti…može li se to napraviti i da li je naša generacija sposobna za takav pothvat?

    avatar

    14.07.2009. (20:45)    -   -   -   -  

  • Gile

    @ Stoik: načelno pitanje glasi: da nije bilo "velikog odvajanja", bismo li živjeli u nekovrsnoj teokraciji, nalik onoj srednjovjekovnoj? Ili nalik današnjem Iranu? Bismo li željeli živjeti u takvom sustavu?

    avatar

    14.07.2009. (21:06)    -   -   -   -  

  • Stoik

    @Gile: Teško je reći kako bi naš svijet izgledao da nije bilo „velikog odvajanja“. S obzirom da se ono odigralo, vjerojatno nam je takvo iskustvo bilo potrebno. Treba objektivno sagledati ( izvan ideoloških kategorija ) što nam je doista dobroga donijelo moderno doba i koju smo cijenu za to platili; što smo dobili, a što izgubili; možemo li zadržati dobitak i na neki način vratiti ono izgubljeno…
    Vjerujem da je ljudsko društvo sposobno izgraditi puno bolji i pravedniji sustav nego što je to liberalna demokracija, a da ne potone u totalitarizam… i vjerujem da je to već sada imperativ za najnaprednije umove našeg doba, jer je današnji koncept iscrpio svoje mogućnosti i to postaje očito na mnogim područjima…pitanje je samo koliko će vremena za promjenu trebati i da li će naša generacija napraviti značajniji pomak ili će to biti prepušteno našoj djeci i unucima…

    avatar

    14.07.2009. (22:00)    -   -   -   -  

  • gosponsudac

    ... a pitanje je i tko će te umove išta pitati kada se bude odlučivalo.

    Mi, naime, samo živimo u prividu da je proces odlučivanja pod kakvom takvom kontrolom onih o kojima se odlučuje. Stvarni centri moći i dalje su neovisni.

    Papagajsko ponavljanje mantre o uspješnosti tzv. sekularne države odvelo nas je opet na stranputicu, jer uklanjanje crkve sa postolja odlučivanja ne znači automatski da je centar odlučivanja sam po sebi postao "dobar". Jednostavno, umjesto religije na to mjesto uskaču druge ideologije (a i sveta krava demokracije samo je jedna od njih).

    Naricati nad paralelnom poviješću nešto je što možemo činiti, sa slabim izgledima za uspjeh. Jednostavno, bila je to potreba trenutka kojoj je udovoljeno. Kao što se i sada udovoljava raznim drugim potrebama (npr. sustavno rasturanje obitelji).

    Meni se, kao i uvijek, čini da čovječanstvo samo nema u sebi snage potrebne za stvaranje boljeg svijeta. Oportunističkim principom, as usual, stvorit će se tek jedan novi, mogući i funkcionalni sustav. I tako dalje, i dalje, i dalje, i dalje....

    avatar

    14.07.2009. (22:51)    -   -   -   -  

  • missillusion

    "Problem fundamentalizma je u tome što ljudi koji sami nisu izvojevali dovoljno pobjeda u tom „unutrašnjem ratu“, sami se nisu promijenili, pokušavaju (dakako, nasilno) mijenjati druge. Kao što rekoh, važan (im) je stil, tj. forma, a ne duh."

    Zanimljivo. A kod nas, ovdje s druge strane svijeta je bitno drukčije? Dobro, mi se i ne skrivamo iza parola, osim naravno one vječne i nepovratno otrcane današnjicom: o slobodi . Jer mi to zaslužujemo!

    avatar

    15.07.2009. (00:45)    -   -   -   -  

  • odmak

    kolovoz 2001
    Kroz podsjećanje o zlu sto ga je kršćanstvo kroz povijest nanijelo pripadnicima drugih religija, a posebno Židovima, u ovom tekstu propitkuju se mogućnosti i granice prihvaćanja drugog i drugačijeg u današnje vrijeme. Arapski mistik Ibn al Arabi kaže otprilike: “Bog dogmatskih religija dijeli ljude u zaraćene tabore, dok je Bog mistika onaj koji ujedinjuje.”
    Da li je Bog iz svog prevelikog znanja, ponekad u nemogućnosti da se spusti na ljudsku razinu, ljudima neshvatljiv, a čovjek natuknice, riječi rečenice shvati doslovno i one postaju zakon i dogma u čije ime djeluje? Povijest nas uči da je to djelovanje vrlo često nanijelo previše zla ljudima. Budha, Isus, Muhamed nisu, znajući, po meni, za opasnost napisane ograničene riječi, nikad ništa napisali. Isus je jednom prigodom napisavši nešto na pijesku, odmah to i izbrisao. Mislim da je čovječanstvo ograničeno riječju. I to ide od postanka. Možda rečenica: I riječ je djelom postala, nije rečenica trijumfa, nego rečenica žaljenja. Možda smo ispali iz neograničenog u zakonski prostor riječi, pa kako riječ ima kraj tako i čovjekov život ima ograničenja.
    Ključne riječi: drugačije i drugi, progon, dogma, granice, učenje, razumijevanje, ljubav.

    -----------------------------

    Ovako sam za jedan članak izvadila ono ključno čime sam se u to vrijeme okupirala. Između ostalog bila je tu i knjiga Karen Amstrong 'Povijest Boga'.
    Jest bila je redovnica koja je unutar tih redova pokušavala spoznati Boga, ali objasnila je da je tamo naučila sve o pravilima reda, ali o samom Bogu nije naučila ništa. Zato je izišla iz redovnica i počela se baviti pitanjima Boga na zemlji, među ljudima. Drago mi je da si me podsjetio na nju. Nabavit ću i druge njene knjige i pročitati.

    Ako ga ima, onda je to uvijek jedan te isti Bog koji nam pokušava na raznim jezicima i običajima govoriti o ljepoti, dobroti i ljubavi. Ne znam što je pronašao u nama ljudima i zašto se za nas toliko bori, šalje svoje sinove kojih istinu ne želimo čuti nego ih redom ubijamo, marginaliziramo i rugamo im se.

    Religijski i ideološki fundamentalizmi nanijeli su previše zla čovječanstvu i još ih nanose. Čini se kao da nema kraja. Nešto je u nama ljudima. Sve više mislim da je potreba samoodržanja i kratkoća ljudskog vijeka kriva za tolika natjecanja i antagonizme. Potreba za 'neprijateljem' bilo kakve vrste (pročitaj, a vjerujem da si to i napravio, prevod jednog Eccovog članka kod Nemanje).

    Ne znam, osim upornog pokušaja pomirenja, dijaloga, tolerancije drugačijeg i puno čitanja i susreta kako ljudski rod dovesti u stanje kakvog takvog mira.

    Europa je mislim najviše uspjeha postigla u tom smislu. Amerika je poslije čuvenog melting pota, odlučila puštati osobnosti u vidu raznih manifestacija. 'Feštanja' kako bi mi rekli lokalnih svetaca, folklora i slično.
    A onda se dogodi pad nebodera i hop nesretni Bush iskoristi… itd itd , mislim da se u tom smislu razumijemo.
    I što nam na kraju preostaje osim velike tolerancije. One 'druge i drugačije' ne možemo poubijati pa da ih više ne susrećemo. To je pokušao Hitler i gdje nas je to dovelo.

    avatar

    15.07.2009. (10:05)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ žigolo: evo što o tome kaže Egon Friedell: "Pobjeda nominalizma je najvažnija činjenica novije povijesti, važnija od Reformacije, puščanog praha i tiska. Nominalizam potpuno prekraja nazor o svijetu i postavlja na glavu dotadašnji poredak."

    @ odmak: "...osim upornog pokušaja pomirenja, dijaloga, tolerancije drugačijeg i puno čitanja i susreta kako ljudski rod dovesti u stanje kakvog takvog mira..." Pa da, naročito puno čitanja, ljudi općenito jako malo čitaju, slabo se trude razumjeti druge i drugačije itd.

    avatar

    15.07.2009. (11:34)    -   -   -   -  

  • žigolo

    @gp: upravo se o tome radi, ne mogu se (tj. ne bi se trebale) voditi rasprave o ovom ili onom vjerskom, religijskom, fundamentalistickom itd. pitanju a da se ignorira ono o čemu govori i gospon Friedell.
    to je zato jer su sva ta pitanja u domeni 'metafizike' sto bi rekao gospon Kant, a kao sto znamo, u toj domeni nemamo racionalnih osnova za prosudbe vec uglavnom za sudove 'apriori' i onda nije nikakvo čudo da svatko ima svoje sudove koji su podjednako (ne)utemeljeni kao i od onog drugog. onda naravno sve završi na razbijanju glava kao konačnom argumentu.

    avatar

    15.07.2009. (12:43)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ žigolo: znači čekamo 2012.?

    avatar

    15.07.2009. (13:06)    -   -   -   -  

  • žigolo

    @gp: hm, pa ocito nam je 2012 jedina sansa ako do tada Bruno uspije u svojoj misiji širenja ljubavi... ;)

    avatar

    15.07.2009. (13:26)    -   -   -   -  

  • Apostol Tržišta

    Sestre i braćo konzumeristi!

    Vjerujte Tržištu! Ono je vaš bog. Vjerujte Tržištu i spasit će vas vaša vjera. Trošite koliko najviše možete, trošite daleko iznad svojih mogućnosti, trošite do iznemoglosti! Trošenje je vrhovni smisao vašeg života. Trošiti znači biti sretan, trošiti znači biti ispunjen, trošiti znači biti jednak svome konzumerističkom božanstvu. Zato trošite sve podjednako - i materijalna dobra i svoje bližnje. Kakav moral, kavi bakrači!

    Braćo i sestre konzumeristi, ne vjerujte onima koji tvrde da će golema proizvodnja materijalnih dobara iscrpsti i na kraju uništiti planet Zemlju. To govore vaši smrtni neprijatelji, slijepi sluge, podrepaši i lakaji Crkve, komunizma, Koninterne i Vatikana.

    Prepustite se Tržištu! Živite po njegovim načelima! Ono će vas oslobiditi kao što je nekada oslobađala Istina. Kao što reče Propovjednik, Tržište regulira sve. Pjevajte mu pjesme nove, pjevajte mu hvalospjeve! Hosana, o Tržište!

    avatar

    15.07.2009. (20:52)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Apostol: amen.

    avatar

    16.07.2009. (09:23)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...