"BOG, I DA NIJE STVARNOST, ON JE NAJSAVRSENIJA COVEKOVA IDEJA O STVARNOSTI". Jovan Ducic
Dragi prijatelji,
Meni je preljepa metafora koju donosi pjesma iz "Bijele kule" za danasnje tihovanje da je Bozja nektarna slatkoca, koja se ovdje izjednacava sa SVOM SLATKOCOM SVIJETA, energija koju zrcale OCI ZALJUBLJENIH. Poruka je vise nego jasna: Posto je Bog Ljubav,
da bi on, trivijalno je reci, bio SIT I ZADOVOLJAN, potrebno je da se ljudi vole:
90. SVA SLATKOCA SVIJETA
Sva slatkoca svijeta toci se iz ociju zaljubljenih.
Pijte, Ja sam zaljubljen u sve vas!
Moj je pogled sav ovaj vidokrug,
sva u njemu svjetlost.
Ja vas neprestano gledam svim zrenicima;
rasirenim paunovim repom tolikih tisucljeca.
Uzvratite Mi makar malo, zaljubite se,
da bih pio slatkocu, koje sam zeljan.
"Bijela kula", knjiga 85. Zapisala Vesna Krmpotic
Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
21.05.2009. (05:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
From: Webstilus.net portal Subject: Re: Haiku Page 2.1-2 PDF T Date: Wednesday, May 20, 2009, 10:03 AM
-----------------
Boro, molim te da obavijestis autore koji pisu haiku da ce Webstilus.net portal izdati tijekom ove godine zbornik haikua i haibuna. Treba se samo prijaviti na www.webstilus.net , ucitati svoje pjesme, a redakcija ce napraviti odabir za zbornik.
Hvala i srdacan pozdrav,
Urednistvo
www.webstilus.net - Portal za pisce, umjetnike, novinare i znanstvenike
---------------
lp, boro
21.05.2009. (05:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
From: valerio orlić Subject: Fwd: SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I METODA Date: Tuesday, May 19, 2009, 6:09 PM
---------- Proslijeđena poruka ---------- Šalje: Vesna Prešnjak Datum: 18. svibnja 2009. 08:09 Predmet: SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I METODA Prima: valerio orlić
-----------------------------
RIJEKA, CETVRTAK, 21.5. 2009. U PROSTORIJAMA MKD-A ILINDEN RIJEKA MATACICEVA 5 U 19,00-20,00 SATI
SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I MEDODA
REFERATE CITAJU: AKADEMIK GORAN KALOGJERA, PROF.DR.SC. VASIL TOCINOVSKI, DOC.DR. SANJA ZUBCIC ZBOR MKD-A ILINDEN ZAJEDNICKO DRUZENJE
MOLIM TE POSALJI OVAJ POZIV SVIM CLANOVIMA I BUKVI DA ON STAVI NA SVOJ VEB SAJT.
HVALA VESNA
--------------- --
lp, boro
21.05.2009. (05:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
From: Malvina Mileta Subject: labinjonka To: borivojbukva@yahoo.com Date: Wednesday, May 20, 2009, 10:40 PM
Hvala dragi Boro na tvom trudu što se javljaš, i oveseljavaš. Za haiku sam bila sretna kad sam vidjela da se vrti. I tebi čestitke. Pozdrav od labinjonke Malvina Mileta. Imaš pozdrav od Vinke Šaina
-----------------
ljubim te, tako i istru. pozdravi mi vinka.
boro
21.05.2009. (05:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zdrava ishrana - video prirucnik sa prevodom na 5 CD-a o zdravoj ishrani (autori su Jill Fullerton-Smith i M.D., Mehmet C. Oz)
Pravilna i zdrava ishrana postala je jedan od najvažnijih problema savremenog coveka. U modernoj porodici, u kojoj su oba roditelja zaposlena, zbog nacina života i stecenih navika, žene i muškarci nisu u mogucnosti da odvoje vreme koje bi bilo neophodno svakodnevno posvetiti ovakvoj ishrani. Covekovo zdravlje, kreativnost, efikasnost i raspoloženje direktno su uslovljeni nacinom ishrane koji svakodnevno primenjuje. Pravilna i zdrava ishrana pomaže pojedincu da se lakše suoci sa životnim teškocama i da se zaštiti od mnogobrojnih fizickih i psihickih bolesti. Zdrava ishrana u porodici omogucava mnogo pravilniji fizicki i duhovni razvoj dece i više radosti i ljubavi u medjusobnoj komunikaciji i zajednickom životu.
Komplet ovih 5 filmova o zdravoj ishrani ce pomoci svakome, a posebno onima koji požele da nešto promene u svom životu i ishrani, i omoguciti im da saznaju, odaberu i vrlo jednostavno primene neke od navedenih principa, recepata i proizvoda.
Izdavac autorskog izdanja je BC documentary video, London Prevod uradila Snezana Todoric
Cena kompleta od 5 CD-a Zdrava ishrana - video prirucnik sa prevodom na 5 CD-a o zdravoj ishrani je 650 dinara. U cenu nisu uracunati troskovi isporuke koji za podrucje Srbije iznose oko 150 dinara. Porudzbine slati na adresu: zdravaishrana2@gmail.com Porudzbina treba da sadrzi ime, prezime, adresu i kontakt telefon.
Za sam kraj ove ponude dostavljamo Vam kratak savet vezan za pravilnu ishranu
S postovanjem Dijana Lokic Markoviceva 2 zdravaishrana2@gmail.com :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Deset saveta za pravilnu ishranu: 1. Jesti raznovrsnu hranu 2. Održavati optimalnu težinu 3. Smanjiti unošenje zasicenih masnih kiselina (masti životinjskog porekla) 4. Povecati unos polinezasicenih masnih kiselina (precišceni puter, nerafinisana hladno cedena ulja, puteri od semenki - kikiriki, suncokret, susam, badem, lešnik, golica-bundeva) 5. Smanjiti unos holesterola (svinjska mast, masne vrste mesa, masni sirevi, jaja) 6. Povecati unos složenih ugljenih hidrata i dijet nih vlakana (povrce, voce, integralne žitarice) 7. Redovno unošenje tecnosti: voda, cajevi, prirodni sokovi 8. Smanjiti unošenje šecera, narocito belog rafi-nisanog, zameniti ga medom i malteksom 9. Smanjiti unos soli, posebno stone kuhinjske 10. Smanjiti i izbgavati unos kafe, alkohola i duvana
21.05.2009. (08:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
From: Aleksandar Popovic [mailto:sasa58@gmail.com] Sent: Thursday, May 21, 2009 9:24 AM To: "Undisclosed-Recipient:;"@svkri.hr Subject: Filozofija Carlesa Shultza
------------------
Pokušajte da odgovorite na ovih pet pitanja:
1. Ko su petorica najbogatijih ljudi na svetu?
2. Ko su pet poslednjih pobednika u fudbalu?
3. Kako se zovu poslednjih pet mis sveta?
4. Da li znate desetero ljudi koji su dobili Nobelovu ili Pulitzerovu nagradu?
5. Ko je dobio Oskara za najboljeg glumca i glumicu u poslednjih pet godina?
I, kakav je rezultat ?
Stvar je u tome da niko od nas ne pamti jučerašnje događaje.
Ovi ljudi nisu gubitnici, radi se o najboljima u svom području.
Ali, aplauz utihne.
Nagrade izgube sjaj.
Postignuća padaju u zaborav.
Pohvale i povelje zakopavaju se zajedno s njihovim dobitnicima.
Evo još jednog kviza, da vidimo kako ćete sada proći:
1. Nabrojite tri prijatelja koji su vam pomogli kad vam je bilo teško.
2. Nabrojite petoro ljudi od kojih ste nešto važno naučili.
3. Razmislite o par ljudi koji su učinili da se osećate vaznim.
4. Nabrojite nekoliko ljudi čija pisma s nestrpljenjem otvarate.
5. Razmislite o petoro ljudi s kojima se rado družite .
Je li sada lakše?
Pouka: Ljudi koji vaš život čine drugačijim nisu oni s najviše diploma, najviše novaca ili najviše nagrada. To su ljudi kojima je stalo do vas.
Ne brinite o mogućem smaku sveta danas.
U Australiji je već ionako sutra!
Život kratko traje, puno uzima, a malo daje, zato živi, ne misli na krizu jer život je jedan i nema reprizu...
Pozdrav,
Aleksandar
21.05.2009. (09:52)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Upravo se spremam na taj prosvijed... znano mi je kako već sa rođenjem naša djeca imaju previše toksina tj. otrova u sebi... u raznim studijama su ugotovili da djeca od mamice putem pupkovine dobivaju oko 200 vrsta otrova...
Prenosim sa portala www.zazdravje.net
Adriana Dolinar (majske novice Skupaj za zdravje človeka in narave)
Ali veste, da se naši otroci že rodijo z ogromno doto toksinov? To dokazujejo izsledki raziskav, ki potrjujejo najdbo preko 200 različnih toksinov v vzorcih popkovnice. Tja jih je prinesla že mamica!
Žal se našim otročkom tudi v nadaljnjem življenju, kar se toksinov tiče, ne godi ravno najbolje. Njihova mala in občutljiva telesca so ves čas na udaru zdravje ogrožajočih toksinov, med katerimi so tudi težke kovine: svinec, kadmij, aluminij, živo srebro, arzen … Le-te zaužijejo v veliki meri s hrano, onesnaženo vodo, onesnaženim zrakom velemest, preko rutinsko prejetih »zaščitnih« cepiv (npr. cepivo za Hepatitis B, ki vsebuje živo srebro), pa tudi preko kože ali sluznic (z nekritično uporabo kozmetičnih pripravkov, s toksini v igračah ali igro v onesnaženem okolju).
V rubriki "Skupaj razkrivamo", pod članki "O zdravem življenju", si preberite nadaljevanje članka z omenjenim naslovom oz. kliknite na http://www.zazdravje.net/razkrivamo.asp? art=155
-------------------------
ge m55 hvala ti.
lp, boro
21.05.2009. (10:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NA VISINI ZADATKA Još dvije Hrvatice na krovu svijeta!
Ena i Milena na najvišu točku planeta uspele su se za samo osam i pol sati (Foto: PIXSELL)
Zagrebačka alpinistica Ena Vrbek i Splićanka Milena Šijan popele su se na 8850 metara visok vrh Mt. Everesta, samo dva dana nakon što je to uspjelo sestrama Bostjančić.
--------------
svaka im čast
boro
21.05.2009. (11:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Poštovani, zahvaljujemo na skrbi koju iskazujete u odnosu na odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske te pozdravljamo vašu zauzetost na polju zdravstvenoga odgoja i obrazovanja vidljivu iz maila (vidi dolje) naslovljena 'Roditelji biraju' koji je s Vaše mail adrese zaprimljen u Kabinetu ministra.
U svezi s istim ističemo sljedeće:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa svoj rad na polju odgoja i obrazovanja temelji na vrjednotama ustavnoga poretka te poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, pa tako i slobodi savjesti i vjeroispovijesti te pravu roditelja da samostalno odlučuju o odgoju djece. U skladu s tim, u hrvatskome školskom sustavu navedena se prava ostvaruju prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN, 87/08) i nastavnim planovima i programima.
Izvrstan primjer takve prakse je izvođenje nastavnoga predmeta Vjeronauk kojega u osnovnim školama pohađaju oni učenici čiji su roditelji dali pisani pristanak da njihovo dijete sudjeluje na nastavi vjeronauka. U srednjim se školama, premda je učenik onaj koji bira hoće li pohađati vjeronauk ili etiku, također traži suglasnost roditelja.
Kao najsvježiji primjer poštovanja zajamčenih prava i sloboda svih osoba u skladu s njihovim svjetonazorom i obveze školskoga sustava da unaprjeđuje kvalitetu škole možemo navesti eksperimentalnu provedbu programâ zdravstvenoga odgoja i obrazovanja koji su se u osnovnim i srednjim školama provodili u školskoj godini 2007./2008.. Najkraće, ističemo da je MZOŠ upravo sukladno proklamiranim demokratskim načelima i poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, poštivao proceduru vezanu uz provedbu eksperimentalnoga zdravstvenoga odgoja i obrazovanja.
Cilj provođenja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama, kao i njihovoga vanjskog vrjednovanja, bio je utvrđivanje potrebe uvođenja posebnoga nastavnog predmeta Zdravstveni odgoj u osnovne i srednje škole, odnosno utvrđivanje načina poboljšanja i unaprjeđivanja postojećih interdisciplinarnih sadržaja zdravstvenoga odgoja u Nastavnome planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006.) i nastavnim planovima i programima za srednje škole.
Razlog zbog kojega se obrazovna politika odlučila na provođenje eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja, a ujedno i njihovo vanjsko vrjednovanje, proizišlo je iz dosljedne primjene načela znanstvenoga pristupa u provođenju promjena u sustavu odgoja i obrazovanja.
Povjerenstvo za zdravstveni odgoj predložilo je eksperimentalno provođenje programâ zdravstvenoga odgoja, kao i njihovo vanjsko vrjednovanje, kao gotovih programa dviju udruga – udruge Forum za slobodu odgoja i udruge GROZD (Glas roditelja za djecu), a Ministarstvo donijelo odluku o njihovu provođenju i vanjskome vrjednovanju.
Sukladno zakonskim odredbama, projekt vrednovanja »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« provodio je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, a u vrednovanju su sudjelovale četiri ustanove:
1. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
2. Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«
3. Hrvatski zavod za javno zdravstvo
4. Medicinski fakultet – Škola narodnoga zdravlja »Andrija Štampar«).
U projekt »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« ukupno je bilo uključeno 2.009 učenika, od toga 1.123 učenika osnovnih i 886 učenika srednjih škola. U programima su sudjelovali samo oni učenici čiji su roditelji, odnosno skrbnici dali sporazumni pristanak na sudjelovanje, a prethodno su bili informirani o programima na sastancima koji su u tu svrhu bili organizirani u školama, što je upravo najbolji pokazatelj poštivanja od strane Ministarstva i institucija sustava proklamiranih demokratskih načela i prava roditelja da za svoju djecu biraju programe u skladu s njihovim svjetonazorom. Sva provedena ispitivanja bila su anonimna, povjerljiva i dragovoljna. Učenici su u bilo kojem trenutku bez posljedica mogli odustati od daljnjeg pohađanja programa.
Zbog usporedbe kao i zbog potreba kvalitetnoga vanjskog vrjednovanja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja uz eksperimentalne su škole bile uključene i kontrolne osnovne i srednje škole. Stručno je usavršavanje izvoditelja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja u suradnji s predlagačima programa obavila Agencija za odgoj i obrazovanje, a potporu je provedbi programa dala i Agencija za strukovno obrazovanje.
Vanjskim vrjednovanjem provedbe programa osigurana je valjana, pouzdana i objektivna ocjena eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja. U svrhu ostvarivanja navedenoga, u kontrolnim osnovnim i srednjim školama provedena su početna i završna ispitivanja znanja učenika petih razreda osnovnih škola i prvih razreda srednjih škola. Učenici su isto tako ispunjavali početne i završne upitnike koji su istovjetni s onima koje su ispunjav
21.05.2009. (15:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Rezultati vanjskoga vrjednovanja, javno prezentirani u Institutu »Ivo Pilar« 18. prosinca 2008. godine, pokazali su da ne postoje razlozi za uvođenje predloženih programa zdravstvenoga odgoja u osnovne i srednje škole. Razlozi su sljedeći:
§ rezultati nisu pokazali mjerljivu razliku na testovima znanja niti kod učenika koji su pohađali program udruge Forum, niti kod učenika koji su pohađali program GROZD u odnosu na učenike iz kontrolnih škola,
§ očekivani obrazovni učinak u osnovnim je i u srednjim školama izostao,
§ utvrđeno je da se teme predložene u sklopu eksperimentalnih programa obrađuju u redovitoj nastavi unutar redovnih i izbornih predmeta,
§ iako su učenici tijekom odvijanja programa iskazali interes za drukčijim pristupom u nastavnome radu, na završetku programa većina učenika koja je pohađala jedan od eksperimentalnih programa nije iskazala želju i spremnost za nastavak programa u sljedećoj godini,
§ nastavnici i učenici su nakon završetka programa suglasni da programe ne treba uvoditi kao novi predmet, a učenici su suglasni da ocjenjivanje nije prihvatljivo,
§ utvrđeno je da opseg odgojno-obrazovnih sadržaja o zdravstvenome odgoju u nastavnim planovima i programima RH ne zaostaje za europskima.
Ističemo da je Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (2006.), službenim dokumentom kojega su škole dužne poštivati, zdravstveni odgoj i obrazovanje za sve učenike uveden kao integrativni odgojno-obrazovni sadržaj iz kojega je razvidno kako je »planiranje i ostvarenje zdravstvenoga odgoja i obrazovanja učenika jedan je od temeljnih ciljeva i zadaća općega odgoja i obrazovanja«, te je s tim u svezi, među inim, navedeno da »učenici trebaju naučiti preuzimati odgovornost za vlastito zdravlje, što podrazumijeva stjecanje znanja o zdravoj prehrani, učenje o spolno prenosivim bolestima, očuvanju reprodukcijskoga zdravlja, odgovornom roditeljstvu, učinkovitom suprotstavljanju uživanju sredstava ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima« (vidi: Nastavni plan i program za osnovnu školu, Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa, 2006., str. 22-23., www.mzos.hr/ > Naslovnica > Publikacije/ Publikacije izdane u 2006. godini/ Nastavni plan i program za osnovnu školu). Integrativni odgojno-obrazovni sadržaji podrazumijevaju sadržajnost u postojećim nastavnim predmetima i nalaze se u predmetima priroda i društvo, priroda, biologija, sat razrednika, roditeljski sastanci, etika, vjeronauk, i sl.
S obzirom da eksperimentalno provođenje predloženih programa udruga nije rezultiralo karakteristično većim pomacima od onih koji se već ostvaruju u našim školama, a po opsegu sadržaja nastavni planovi i programi ne zaostaju za onim što nude programi drugih država, institucije u sustavu do daljnjega ostaju pri primjeni propisanoga nastavnog plana i obnovljenoga nastavnog programa.
Ukazujemo i na činjenicu da je u tijeku donošenje Nacionalnoga okvirnog kurikuluma (NOK), koji je od prosinca 2008. do 31. ožujka 2009. godine bio na javnoj raspravi. NOK je temeljni dokument na kojemu se temelje odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini. On donosi vrijednosti i ciljeve odgoja i obrazovanja, kompetencije koje učenici trebaju steći na razini predškolskoga odgoja, osnovnoga i srednjeg obrazovanja, temeljna i strukovna obrazovna područja, standarde nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti (odgojitelja i učitelja te nastavnika općih i strukovnih predmeta). NOK je temelj za izradbu svih kurikulumskih dokumenata, kao i osnova za izradbu školskoga kurikuluma. U NOK-u su zdravstveni odgoj i obrazovanje predviđeni kao međupredmetni sadržaj.
Iz navedenoga vidljivo je sljedeće:
MZOŠ je sukladno proklamiranim demokratskim načelima i poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, poštivao proceduru vezanu uz provedbu eksperimentalnoga zdravstvenoga odgoja i obrazovanja. Povjerenstvo za zdravstveni odgoj predložilo je eksperimentalno provođenje programâ zdravstvenoga odgoja, kao i njihovo vanjsko vrjednovanje, kao gotovih programa dviju udruga – udruge Forum za slobodu odgoja i udruge GROZD (Glas roditelja za djecu), a Ministarstvo donijelo odluku o njihovu provođenju i vanjskome vrjednovanju. Razlog zbog kojega se obrazovna politika odlučila na provođenje eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja, a ujedno i njihovo vanjsko vrjednovanje, proizišlo je iz dosljedne primjene načela znanstvenoga pristupa u provođenju promjena u sustavu odgoja i obrazovanja. Sukladno zakonskim odredbama, projekt vrednovanja »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« provodio je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, a u vrednovanju su sudjelovale četiri ustanove (Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«, Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Medicinski fakultet – Škola narodnoga zdravlja »Andrija Štampar«). Vanjskim vrjednovanjem prove
21.05.2009. (15:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Vanjskim vrjednovanjem provedbe programa osigurana je valjana, pouzdana i objektivna ocjena eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja. Rezultati vanjskoga vrjednovanja, javno prezentirani u Institutu »Ivo Pilar« 18. prosinca 2008. godine, pokazali su da ne postoje razlozi za uvođenje predloženih programa zdravstvenoga odgoja u osnovne i srednje škole. S obzirom da eksperimentalno provođenje predloženih programa udruga nije rezultiralo karakteristično većim pomacima od onih koji se već ostvaruju u našim školama, a po opsegu sadržaja nastavni planovi i programi ne zaostaju za onim što nude programi drugih država, MZOŠ i institucije u sustavu do daljnjega ostaju pri primjeni propisanoga nastavnog plana i obnovljenoga nastavnog programa. U tijeku je donošenje Nacionalnoga okvirnog kurikuluma, koji je od prosinca 2008. do 31. ožujka 2009. godine bio na javnoj raspravi, a koji zdravstveni odgoj predviđa kao međupredmetni sadržaj. S poštovanjem,
Ivan Milanović Litre, dipl. teol.
savjetnik ministra
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa
Donje Svetice 38
10000 Zagreb, HRVATSKA
E-pošta: ivan.milanoviclitre@mzos.hr
URL: http://www.mzos.hr
21.05.2009. (15:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Do slijedečeg incidenta došlo je prije malo vremena u Sjevernom Teksasu.
Neka je gospođa otišla u nedelju čamcem na izlet i sobom uzela nekoliko limenki kole, koje je spremila u frižider u čamcu.
U ponedeljak su je odvezli u bolnicu na intenzivnu njegu. U srijedu je umrla.
Autopsija je pokazala, da je umrla zbog leptospiroze. Trag je doveo do limenke kole, iz koje je pila, bez da je koristila čašu. Testiranja su pokazala, da je na limenki bio osuseni štakorski urin, a koji je bio zaražen bakterijom, koja izaziva letospirozu.
Štakorski urin sadrži otrovne i smrtonosne substace. Iznimno je preporučljivo, da u slučaju, kada pijemo iz limenke, operemo gornji dio iste. Limenke su veoma često spremljene u skladišta i donose se na police bez predhodnog pranja.
Studija na Njujorskom univerzitetu je pokazala, da su gornji djelovi limenki „prljaviji“od javnih WC-a, puni raznih bakterija i prljavštine.
Zbog navedenoga, operite limenku prije nego je donesete na usta i na taj način izbjegnite potencijalnu katastrofu.
Molim vas, pošaljite ovu poruku svima do kojih vam je stalo.
______________________
hvala korini, boro
21.05.2009. (15:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Raspisan u Sarajevu konkurs za TV spikera. Javi se jedan momak, ružan, ružan k'o lopov. Javio se drugi, muca. Javio se treći, neki Hercegovac, pjeva kad govori, naglasak nikakav.
Javio se četvrti, lafčina, govori odlično, izgleda odlično, oblači se odlično, strane jezike zna odlično, ali na svaku drugu riječ namiguje na jedno oko. Kažu njemu članovi izborne komisije:
"Pa znate, ovo je konkurs za TV spikera, da je za radio bilo bi sve OK, ali bi na TV bilo vrlo nezgodno ako biste se vi pojavili u TV Dnevniku i rekli tako namigujući na primjer slijedeće rečenice:
- domaća valuta postaje konvertibilna,
- radnicima i penzionerima se povećavaju primanja...
Svi bi mislili da se vi sprdate sa tako ozbiljnim temama."
"A, nije to ništa strašno," veli lik. "To meni odmah prestane čim popijem jedan plivadon!"
"Imate li vi kod sebe plivadon, možete li nam to odmah pokazati?"
"Imam, kako da nemam"
Zavuče momak ruku u jedan džep, izvadi prezervativ, u drugi džep, izvadi prezervativ, u trećem džepu isto, u četvrtom isto, u petom, šestom, sedmom...
U jedanaestom džepu nađe plivadon, popije ga i namah presta namigivati.
Komisija mu odmah priopći: "Na osnovu svega mi zaključujemo da ste vi najbolji kandidat i mi ćemo vas primiti na radno mjesto spikera, ali molimo vas da nam kažete što će vam toliki prezervativi?"
"To mi uvijek dadnu u apoteci kad dođem, namignem i tražim plivadon!"
------------------
hvala željku
lp, boro
21.05.2009. (16:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
"BOG, I DA NIJE STVARNOST, ON JE NAJSAVRSENIJA COVEKOVA IDEJA O STVARNOSTI". Jovan Ducic
Dragi prijatelji,
Meni je preljepa metafora koju donosi pjesma iz "Bijele kule" za danasnje tihovanje da je Bozja nektarna slatkoca, koja se ovdje izjednacava sa SVOM SLATKOCOM SVIJETA, energija koju zrcale OCI ZALJUBLJENIH. Poruka je vise nego jasna: Posto je Bog Ljubav,
da bi on, trivijalno je reci, bio SIT I ZADOVOLJAN, potrebno je da se ljudi vole:
90. SVA SLATKOCA SVIJETA
Sva slatkoca svijeta toci se iz ociju zaljubljenih.
Pijte, Ja sam zaljubljen u sve vas!
Moj je pogled sav ovaj vidokrug,
sva u njemu svjetlost.
Ja vas neprestano gledam svim zrenicima;
rasirenim paunovim repom tolikih tisucljeca.
Uzvratite Mi makar malo, zaljubite se,
da bih pio slatkocu, koje sam zeljan.
"Bijela kula", knjiga 85. Zapisala Vesna Krmpotic
Puno pozdrava iz Sombora od Josipa
21.05.2009. (05:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Pridruži se opozorilnemu protestnemu shod proti GSO
Dragi prijatelji!
Ni zlonamerno natolcevanje, žalostna resnica je, kar so 5.5. zapisali v DELU pod naslovom
>>Prižiganje zelene luči za gensko spremenjene rastline...
21.05.2009. (05:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
nije fer da me se secira na tekstovima pristiglim iz vanka !?...
pročitaj na:
http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=22179
lp, boro
21.05.2009. (05:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
--- On Wed, 5/20/09, Webstilus.net portal wrote:
From: Webstilus.net portal
Subject: Re: Haiku Page 2.1-2 PDF
T
Date: Wednesday, May 20, 2009, 10:03 AM
-----------------
Boro, molim te da obavijestis autore koji pisu haiku da ce Webstilus.net portal izdati tijekom ove godine zbornik haikua i haibuna. Treba se samo prijaviti na www.webstilus.net , ucitati svoje pjesme, a redakcija ce napraviti odabir za zbornik.
Hvala i srdacan pozdrav,
Urednistvo
www.webstilus.net - Portal za pisce, umjetnike, novinare i znanstvenike
---------------
lp, boro
21.05.2009. (05:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
--- On Tue, 5/19/09, valerio orlić wrote:
From: valerio orlić
Subject: Fwd: SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I METODA
Date: Tuesday, May 19, 2009, 6:09 PM
---------- Proslijeđena poruka ----------
Šalje: Vesna Prešnjak
Datum: 18. svibnja 2009. 08:09
Predmet: SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I METODA
Prima: valerio orlić
-----------------------------
RIJEKA,
CETVRTAK, 21.5. 2009. U PROSTORIJAMA MKD-A ILINDEN RIJEKA MATACICEVA 5
U 19,00-20,00 SATI
SVECANA AKADEMIJA U POVODU DANA CIRILA I MEDODA
REFERATE CITAJU: AKADEMIK GORAN KALOGJERA, PROF.DR.SC. VASIL TOCINOVSKI, DOC.DR. SANJA ZUBCIC
ZBOR MKD-A ILINDEN
ZAJEDNICKO DRUZENJE
MOLIM TE POSALJI OVAJ POZIV SVIM CLANOVIMA I BUKVI DA ON STAVI NA SVOJ VEB SAJT.
HVALA
VESNA
---------------
--
lp,
boro
21.05.2009. (05:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
--- On Wed, 5/20/09, Malvina Mileta wrote:
From: Malvina Mileta
Subject: labinjonka
To: borivojbukva@yahoo.com
Date: Wednesday, May 20, 2009, 10:40 PM
Hvala dragi Boro na tvom trudu što se javljaš, i oveseljavaš. Za haiku sam bila sretna kad sam vidjela da se vrti. I tebi čestitke. Pozdrav od labinjonke Malvina Mileta. Imaš pozdrav od Vinke Šaina
-----------------
ljubim te, tako i istru.
pozdravi mi vinka.
boro
21.05.2009. (05:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Zdrava ishrana - video prirucnik sa prevodom na 5 CD-a o zdravoj ishrani
(autori su Jill Fullerton-Smith i M.D., Mehmet C. Oz)
Pravilna i zdrava ishrana postala je jedan od najvažnijih problema savremenog coveka. U modernoj porodici, u kojoj su oba roditelja zaposlena, zbog nacina života i stecenih navika, žene i muškarci nisu u mogucnosti da odvoje vreme koje bi bilo neophodno svakodnevno posvetiti ovakvoj ishrani.
Covekovo zdravlje, kreativnost, efikasnost i raspoloženje direktno su uslovljeni nacinom ishrane koji svakodnevno primenjuje. Pravilna i zdrava ishrana pomaže pojedincu da se lakše suoci sa životnim teškocama i da se zaštiti od mnogobrojnih fizickih i psihickih bolesti. Zdrava ishrana u porodici omogucava mnogo pravilniji fizicki i duhovni razvoj dece i više radosti i ljubavi u medjusobnoj komunikaciji i zajednickom životu.
Komplet ovih 5 filmova o zdravoj ishrani ce pomoci svakome, a posebno onima koji požele da nešto promene u svom životu i ishrani, i omoguciti im da saznaju, odaberu i vrlo jednostavno primene neke od navedenih principa, recepata i proizvoda.
Izdavac autorskog izdanja je BC documentary video, London
Prevod uradila Snezana Todoric
Cena kompleta od 5 CD-a Zdrava ishrana - video prirucnik sa prevodom na 5 CD-a o zdravoj ishrani je 650 dinara. U cenu nisu uracunati troskovi isporuke koji za podrucje Srbije iznose oko 150 dinara.
Porudzbine slati na adresu: zdravaishrana2@gmail.com
Porudzbina treba da sadrzi ime, prezime, adresu i kontakt telefon.
Za sam kraj ove ponude dostavljamo Vam kratak savet vezan za pravilnu ishranu
S postovanjem
Dijana Lokic
Markoviceva 2
zdravaishrana2@gmail.com
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Deset saveta za pravilnu ishranu:
1. Jesti raznovrsnu hranu
2. Održavati optimalnu težinu
3. Smanjiti unošenje zasicenih masnih kiselina (masti životinjskog porekla)
4. Povecati unos polinezasicenih masnih kiselina (precišceni puter, nerafinisana hladno cedena ulja, puteri od semenki - kikiriki, suncokret, susam, badem, lešnik, golica-bundeva)
5. Smanjiti unos holesterola (svinjska mast, masne vrste mesa, masni sirevi, jaja)
6. Povecati unos složenih ugljenih hidrata i dijet nih vlakana (povrce, voce, integralne žitarice)
7. Redovno unošenje tecnosti: voda, cajevi, prirodni sokovi
8. Smanjiti unošenje šecera, narocito belog rafi-nisanog, zameniti ga medom i malteksom
9. Smanjiti unos soli, posebno stone kuhinjske
10. Smanjiti i izbgavati unos kafe, alkohola i duvana
21.05.2009. (08:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
--- On Thu, 5/21/09, Jadran Zalokar wrote:
From: Jadran Zalokar
Subject: FW: Filozofija Carlesa Shultza
To: borivojbukva@yahoo.com
Date: Thursday, May 21, 2009, 9:23 AM
Bok boro
Ovo salje aleksandar sasa
Lp jadran
-------------------------------------------------------------------------- ------
From: Aleksandar Popovic [mailto:sasa58@gmail.com]
Sent: Thursday, May 21, 2009 9:24 AM
To: "Undisclosed-Recipient:;"@svkri.hr
Subject: Filozofija Carlesa Shultza
------------------
Pokušajte da odgovorite na ovih pet pitanja:
1. Ko su petorica najbogatijih ljudi na svetu?
2. Ko su pet poslednjih pobednika u fudbalu?
3. Kako se zovu poslednjih pet mis sveta?
4. Da li znate desetero ljudi koji su dobili Nobelovu ili Pulitzerovu nagradu?
5. Ko je dobio Oskara za najboljeg glumca i glumicu u poslednjih pet godina?
I, kakav je rezultat ?
Stvar je u tome da niko od nas ne pamti jučerašnje događaje.
Ovi ljudi nisu gubitnici, radi se o najboljima u svom području.
Ali, aplauz utihne.
Nagrade izgube sjaj.
Postignuća padaju u zaborav.
Pohvale i povelje zakopavaju se zajedno s njihovim dobitnicima.
Evo još jednog kviza, da vidimo kako ćete sada proći:
1. Nabrojite tri prijatelja koji su vam pomogli kad vam je bilo teško.
2. Nabrojite petoro ljudi od kojih ste nešto važno naučili.
3. Razmislite o par ljudi koji su učinili da se osećate vaznim.
4. Nabrojite nekoliko ljudi čija pisma s nestrpljenjem otvarate.
5. Razmislite o petoro ljudi s kojima se rado družite .
Je li sada lakše?
Pouka: Ljudi koji vaš život čine drugačijim nisu oni s najviše diploma, najviše novaca ili najviše nagrada. To su ljudi kojima je stalo do vas.
Ne brinite o mogućem smaku sveta danas.
U Australiji je već ionako sutra!
Život kratko traje, puno uzima, a malo daje, zato živi, ne misli na krizu jer život je jedan i nema reprizu...
Pozdrav,
Aleksandar
21.05.2009. (09:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Upravo se spremam na taj prosvijed... znano mi je kako već sa rođenjem naša djeca imaju previše toksina tj. otrova u sebi... u raznim studijama su ugotovili da djeca od mamice putem pupkovine dobivaju oko 200 vrsta otrova...
Prenosim sa portala www.zazdravje.net
Adriana Dolinar (majske novice Skupaj za zdravje človeka in narave)
Ali veste, da se naši otroci že rodijo z ogromno doto toksinov? To dokazujejo izsledki raziskav, ki potrjujejo najdbo preko 200 različnih toksinov v vzorcih popkovnice. Tja jih je prinesla že mamica!
Žal se našim otročkom tudi v nadaljnjem življenju, kar se toksinov tiče, ne godi ravno najbolje. Njihova mala in občutljiva telesca so ves čas na udaru zdravje ogrožajočih toksinov, med katerimi so tudi težke kovine: svinec, kadmij, aluminij, živo srebro, arzen … Le-te zaužijejo v veliki meri s hrano, onesnaženo vodo, onesnaženim zrakom velemest, preko rutinsko prejetih »zaščitnih« cepiv (npr. cepivo za Hepatitis B, ki vsebuje živo srebro), pa tudi preko kože ali sluznic (z nekritično uporabo kozmetičnih pripravkov, s toksini v igračah ali igro v onesnaženem okolju).
V rubriki "Skupaj razkrivamo", pod članki "O zdravem življenju", si preberite nadaljevanje članka z omenjenim naslovom oz. kliknite na http://www.zazdravje.net/razkrivamo.asp?
art=155
-------------------------
ge m55 hvala ti.
lp, boro
21.05.2009. (10:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
NA VISINI ZADATKA
Još dvije Hrvatice na krovu svijeta!
Ena i Milena na najvišu točku planeta uspele su se za samo osam i pol sati (Foto: PIXSELL)
Zagrebačka alpinistica Ena Vrbek i Splićanka Milena Šijan popele su se na 8850 metara visok vrh Mt. Everesta, samo dva dana nakon što je to uspjelo sestrama Bostjančić.
--------------
svaka im čast
boro
21.05.2009. (11:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Poštovani,
zahvaljujemo na skrbi koju iskazujete u odnosu na odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske te pozdravljamo vašu zauzetost na polju zdravstvenoga odgoja i obrazovanja vidljivu iz maila (vidi dolje) naslovljena 'Roditelji biraju' koji je s Vaše mail adrese zaprimljen u Kabinetu ministra.
U svezi s istim ističemo sljedeće:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa svoj rad na polju odgoja i obrazovanja temelji na vrjednotama ustavnoga poretka te poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, pa tako i slobodi savjesti i vjeroispovijesti te pravu roditelja da samostalno odlučuju o odgoju djece. U skladu s tim, u hrvatskome školskom sustavu navedena se prava ostvaruju prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN, 87/08) i nastavnim planovima i programima.
Izvrstan primjer takve prakse je izvođenje nastavnoga predmeta Vjeronauk kojega u osnovnim školama pohađaju oni učenici čiji su roditelji dali pisani pristanak da njihovo dijete sudjeluje na nastavi vjeronauka. U srednjim se školama, premda je učenik onaj koji bira hoće li pohađati vjeronauk ili etiku, također traži suglasnost roditelja.
Kao najsvježiji primjer poštovanja zajamčenih prava i sloboda svih osoba u skladu s njihovim svjetonazorom i obveze školskoga sustava da unaprjeđuje kvalitetu škole možemo navesti eksperimentalnu provedbu programâ zdravstvenoga odgoja i obrazovanja koji su se u osnovnim i srednjim školama provodili u školskoj godini 2007./2008.. Najkraće, ističemo da je MZOŠ upravo sukladno proklamiranim demokratskim načelima i poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, poštivao proceduru vezanu uz provedbu eksperimentalnoga zdravstvenoga odgoja i obrazovanja.
Cilj provođenja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja u osnovnim i srednjim školama, kao i njihovoga vanjskog vrjednovanja, bio je utvrđivanje potrebe uvođenja posebnoga nastavnog predmeta Zdravstveni odgoj u osnovne i srednje škole, odnosno utvrđivanje načina poboljšanja i unaprjeđivanja postojećih interdisciplinarnih sadržaja zdravstvenoga odgoja u Nastavnome planu i programu za osnovnu školu (MZOŠ, 2006.) i nastavnim planovima i programima za srednje škole.
Razlog zbog kojega se obrazovna politika odlučila na provođenje eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja, a ujedno i njihovo vanjsko vrjednovanje, proizišlo je iz dosljedne primjene načela znanstvenoga pristupa u provođenju promjena u sustavu odgoja i obrazovanja.
Povjerenstvo za zdravstveni odgoj predložilo je eksperimentalno provođenje programâ zdravstvenoga odgoja, kao i njihovo vanjsko vrjednovanje, kao gotovih programa dviju udruga – udruge Forum za slobodu odgoja i udruge GROZD (Glas roditelja za djecu), a Ministarstvo donijelo odluku o njihovu provođenju i vanjskome vrjednovanju.
Sukladno zakonskim odredbama, projekt vrednovanja »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« provodio je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, a u vrednovanju su sudjelovale četiri ustanove:
1. Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja
2. Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«
3. Hrvatski zavod za javno zdravstvo
4. Medicinski fakultet – Škola narodnoga zdravlja »Andrija Štampar«).
U projekt »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« ukupno je bilo uključeno 2.009 učenika, od toga 1.123 učenika osnovnih i 886 učenika srednjih škola. U programima su sudjelovali samo oni učenici čiji su roditelji, odnosno skrbnici dali sporazumni pristanak na sudjelovanje, a prethodno su bili informirani o programima na sastancima koji su u tu svrhu bili organizirani u školama, što je upravo najbolji pokazatelj poštivanja od strane Ministarstva i institucija sustava proklamiranih demokratskih načela i prava roditelja da za svoju djecu biraju programe u skladu s njihovim svjetonazorom. Sva provedena ispitivanja bila su anonimna, povjerljiva i dragovoljna. Učenici su u bilo kojem trenutku bez posljedica mogli odustati od daljnjeg pohađanja programa.
Zbog usporedbe kao i zbog potreba kvalitetnoga vanjskog vrjednovanja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja uz eksperimentalne su škole bile uključene i kontrolne osnovne i srednje škole. Stručno je usavršavanje izvoditelja eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja u suradnji s predlagačima programa obavila Agencija za odgoj i obrazovanje, a potporu je provedbi programa dala i Agencija za strukovno obrazovanje.
Vanjskim vrjednovanjem provedbe programa osigurana je valjana, pouzdana i objektivna ocjena eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja. U svrhu ostvarivanja navedenoga, u kontrolnim osnovnim i srednjim školama provedena su početna i završna ispitivanja znanja učenika petih razreda osnovnih škola i prvih razreda srednjih škola. Učenici su isto tako ispunjavali početne i završne upitnike koji su istovjetni s onima koje su ispunjav
21.05.2009. (15:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Rezultati vanjskoga vrjednovanja, javno prezentirani u Institutu »Ivo Pilar« 18. prosinca 2008. godine, pokazali su da ne postoje razlozi za uvođenje predloženih programa zdravstvenoga odgoja u osnovne i srednje škole. Razlozi su sljedeći:
§ rezultati nisu pokazali mjerljivu razliku na testovima znanja niti kod učenika koji su pohađali program udruge Forum, niti kod učenika koji su pohađali program GROZD u odnosu na učenike iz kontrolnih škola,
§ očekivani obrazovni učinak u osnovnim je i u srednjim školama izostao,
§ utvrđeno je da se teme predložene u sklopu eksperimentalnih programa obrađuju u redovitoj nastavi unutar redovnih i izbornih predmeta,
§ iako su učenici tijekom odvijanja programa iskazali interes za drukčijim pristupom u nastavnome radu, na završetku programa većina učenika koja je pohađala jedan od eksperimentalnih programa nije iskazala želju i spremnost za nastavak programa u sljedećoj godini,
§ nastavnici i učenici su nakon završetka programa suglasni da programe ne treba uvoditi kao novi predmet, a učenici su suglasni da ocjenjivanje nije prihvatljivo,
§ utvrđeno je da opseg odgojno-obrazovnih sadržaja o zdravstvenome odgoju u nastavnim planovima i programima RH ne zaostaje za europskima.
Ističemo da je Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (2006.), službenim dokumentom kojega su škole dužne poštivati, zdravstveni odgoj i obrazovanje za sve učenike uveden kao integrativni odgojno-obrazovni sadržaj iz kojega je razvidno kako je »planiranje i ostvarenje zdravstvenoga odgoja i obrazovanja učenika jedan je od temeljnih ciljeva i zadaća općega odgoja i obrazovanja«, te je s tim u svezi, među inim, navedeno da »učenici trebaju naučiti preuzimati odgovornost za vlastito zdravlje, što podrazumijeva stjecanje znanja o zdravoj prehrani, učenje o spolno prenosivim bolestima, očuvanju reprodukcijskoga zdravlja, odgovornom roditeljstvu, učinkovitom suprotstavljanju uživanju sredstava ovisnosti i drugim rizičnim ponašanjima« (vidi: Nastavni plan i program za osnovnu školu, Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa, 2006., str. 22-23., www.mzos.hr/ > Naslovnica > Publikacije/ Publikacije izdane u 2006. godini/ Nastavni plan i program za osnovnu školu). Integrativni odgojno-obrazovni sadržaji podrazumijevaju sadržajnost u postojećim nastavnim predmetima i nalaze se u predmetima priroda i društvo, priroda, biologija, sat razrednika, roditeljski sastanci, etika, vjeronauk, i sl.
S obzirom da eksperimentalno provođenje predloženih programa udruga nije rezultiralo karakteristično većim pomacima od onih koji se već ostvaruju u našim školama, a po opsegu sadržaja nastavni planovi i programi ne zaostaju za onim što nude programi drugih država, institucije u sustavu do daljnjega ostaju pri primjeni propisanoga nastavnog plana i obnovljenoga nastavnog programa.
Ukazujemo i na činjenicu da je u tijeku donošenje Nacionalnoga okvirnog kurikuluma (NOK), koji je od prosinca 2008. do 31. ožujka 2009. godine bio na javnoj raspravi. NOK je temeljni dokument na kojemu se temelje odgoj i obrazovanje na predškolskoj, osnovnoškolskoj i srednjoškolskoj razini. On donosi vrijednosti i ciljeve odgoja i obrazovanja, kompetencije koje učenici trebaju steći na razini predškolskoga odgoja, osnovnoga i srednjeg obrazovanja, temeljna i strukovna obrazovna područja, standarde nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti (odgojitelja i učitelja te nastavnika općih i strukovnih predmeta). NOK je temelj za izradbu svih kurikulumskih dokumenata, kao i osnova za izradbu školskoga kurikuluma. U NOK-u su zdravstveni odgoj i obrazovanje predviđeni kao međupredmetni sadržaj.
Iz navedenoga vidljivo je sljedeće:
MZOŠ je sukladno proklamiranim demokratskim načelima i poštivanju zajamčenih prava i sloboda svake osobe, poštivao proceduru vezanu uz provedbu eksperimentalnoga zdravstvenoga odgoja i obrazovanja.
Povjerenstvo za zdravstveni odgoj predložilo je eksperimentalno provođenje programâ zdravstvenoga odgoja, kao i njihovo vanjsko vrjednovanje, kao gotovih programa dviju udruga – udruge Forum za slobodu odgoja i udruge GROZD (Glas roditelja za djecu), a Ministarstvo donijelo odluku o njihovu provođenju i vanjskome vrjednovanju.
Razlog zbog kojega se obrazovna politika odlučila na provođenje eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja, a ujedno i njihovo vanjsko vrjednovanje, proizišlo je iz dosljedne primjene načela znanstvenoga pristupa u provođenju promjena u sustavu odgoja i obrazovanja.
Sukladno zakonskim odredbama, projekt vrednovanja »Eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja i obrazovanja« provodio je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, a u vrednovanju su sudjelovale četiri ustanove (Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«, Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Medicinski fakultet – Škola narodnoga zdravlja »Andrija Štampar«).
Vanjskim vrjednovanjem prove
21.05.2009. (15:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Vanjskim vrjednovanjem provedbe programa osigurana je valjana, pouzdana i objektivna ocjena eksperimentalnih programa zdravstvenoga odgoja i obrazovanja.
Rezultati vanjskoga vrjednovanja, javno prezentirani u Institutu »Ivo Pilar« 18. prosinca 2008. godine, pokazali su da ne postoje razlozi za uvođenje predloženih programa zdravstvenoga odgoja u osnovne i srednje škole.
S obzirom da eksperimentalno provođenje predloženih programa udruga nije rezultiralo karakteristično većim pomacima od onih koji se već ostvaruju u našim školama, a po opsegu sadržaja nastavni planovi i programi ne zaostaju za onim što nude programi drugih država, MZOŠ i institucije u sustavu do daljnjega ostaju pri primjeni propisanoga nastavnog plana i obnovljenoga nastavnog programa.
U tijeku je donošenje Nacionalnoga okvirnog kurikuluma, koji je od prosinca 2008. do 31. ožujka 2009. godine bio na javnoj raspravi, a koji zdravstveni odgoj predviđa kao međupredmetni sadržaj.
S poštovanjem,
Ivan Milanović Litre, dipl. teol.
savjetnik ministra
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa
Donje Svetice 38
10000 Zagreb, HRVATSKA
E-pošta: ivan.milanoviclitre@mzos.hr
URL: http://www.mzos.hr
21.05.2009. (15:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
To je ozbiljno!
Do slijedečeg incidenta došlo je prije malo vremena u Sjevernom Teksasu.
Neka je gospođa otišla u nedelju čamcem na izlet i sobom uzela nekoliko limenki kole, koje je spremila u frižider u čamcu.
U ponedeljak su je odvezli u bolnicu na intenzivnu njegu. U srijedu je umrla.
Autopsija je pokazala, da je umrla zbog leptospiroze. Trag je doveo do limenke kole, iz koje je pila, bez da je koristila čašu. Testiranja su pokazala, da je na limenki bio osuseni štakorski urin, a koji je bio zaražen bakterijom, koja izaziva letospirozu.
Štakorski urin sadrži otrovne i smrtonosne substace. Iznimno je preporučljivo, da u slučaju, kada pijemo iz limenke, operemo gornji dio iste.
Limenke su veoma često spremljene u skladišta i donose se na police bez predhodnog pranja.
Studija na Njujorskom univerzitetu je pokazala, da su gornji djelovi limenki „prljaviji“od javnih WC-a, puni raznih bakterija i prljavštine.
Zbog navedenoga, operite limenku prije nego je donesete na usta i na taj način izbjegnite potencijalnu katastrofu.
Molim vas, pošaljite ovu poruku svima do kojih vam je stalo.
______________________
hvala korini, boro
21.05.2009. (15:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
borivoj
Subject: plivadon
Raspisan u Sarajevu konkurs za TV spikera. Javi se jedan momak, ružan, ružan k'o lopov. Javio se drugi, muca. Javio se treći, neki Hercegovac, pjeva kad govori, naglasak nikakav.
Javio se četvrti, lafčina, govori odlično, izgleda odlično, oblači se odlično, strane jezike zna odlično, ali na svaku drugu riječ namiguje na jedno oko. Kažu njemu članovi izborne komisije:
"Pa znate, ovo je konkurs za TV spikera, da je za radio bilo bi sve OK, ali bi na TV bilo vrlo nezgodno ako biste se vi pojavili u TV Dnevniku i rekli tako namigujući na primjer slijedeće rečenice:
- domaća valuta postaje konvertibilna,
- radnicima i penzionerima se povećavaju primanja...
Svi bi mislili da se vi sprdate sa tako ozbiljnim temama."
"A, nije to ništa strašno," veli lik. "To meni odmah prestane čim popijem jedan plivadon!"
"Imate li vi kod sebe plivadon, možete li nam to odmah pokazati?"
"Imam, kako da nemam"
Zavuče momak ruku u jedan džep, izvadi prezervativ, u drugi džep, izvadi prezervativ, u trećem džepu isto, u četvrtom isto, u petom, šestom, sedmom...
U jedanaestom džepu nađe plivadon, popije ga i namah presta namigivati.
Komisija mu odmah priopći: "Na osnovu svega mi zaključujemo da ste vi najbolji kandidat i mi ćemo vas primiti na radno mjesto spikera, ali molimo vas da nam kažete što će vam toliki prezervativi?"
"To mi uvijek dadnu u apoteci kad dođem, namignem i tražim plivadon!"
------------------
hvala željku
lp, boro
21.05.2009. (16:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...