Stricek Newton jos nije bio ni sjaj u oku svojih pra-pra-prabaka i pra-pra-pradjedova kad je ovo pisano.
Ako ja nisam zahrdjao, a jesam,ovo bi trebao biti krasan primjer nominalizma. Valjda. :D
Khm, mene samo zanima s kim bi danas raspravljao krscanin Nikole Kuzanskog? Malo me to zbunjuje, jerbo pogan je donekle vjernik , pa mu normalno dodje caskat o ovakvim stvarima, a tko bi danas bio nasuprot i jos da se medjusobno razumiju?
01.05.2009. (16:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pa imao bi s kime razgovarati - sa svim ovim novodobnim zapadnjačkim mahajana budistima, taoistima i advaitistima (koji možda ne bi imali potrebe za tim istočnjaštvima da je Kuzanski više utjecao na kasnije kršćanstvo). Nadalje, možda sa raznim hajdegerijancima, ili možda (desnim?) hegelovcima - W. Schulz u sjajnoj knjižici Bog novovjekovne metafizike uvjerljivo tumači povijest novovjekovne filosofije ne s gledišta odnosa prema samosvijesti (pa da mu Novi vijek započne s Descartesom) niti s gledišta odnosa spram znanosti (pa da mu Novi vijek započne s Baconom) nego s gledišta odnosa spram Boga (pa mu Novi vijek započinje s Kuzanskim). Stotinjak stranica, četrdeset kuna - svakako preporučujem. Da se radi baš o nominalizmu nisam siguran: ipak ''svako ime potječe od Njega''. Ključan je odnos beskonačnog i konačnog, čini mi se.
02.05.2009. (09:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@davor Krscanstvo na Daleko Istoku uvijek ce pasti na Utjelovljenoj Rijeci. I nema tog dijaloga, tog vokabulara i te filozofsko-teoloske smicalice koja moze prijeci preko te pukotine, jer koji bi se to bog isao utjeloviti u ovakvom svijetu. To je jednostavno fuj.
Srednji vijek je dao renesansu. U srednjem vijeku se jednostavno previse razmisljalo. Prvenstveno o Bogu, pa su onda nekako dosli i do covjeka. To sto je suvremenom covjeku, koji je prosao kvaziprosvjetiteljsko ispiranje mozga, Bog i promisljanje tesko idu u jednu recenicu, jerbo se sve mora dokazati eksperimentom, to je drugi par rukava. Ali tako to funkcionira, uzmimo vlc. Sudca, koji je zivi dokaz, bumo rekli, eksperimentalnog krscanstva. Rulja ga slusa, ne zato sto govori, nego zato sto vidi po njemu znamenja. Toliko o retorici.
Srdacno hvala na preporuci. Do 2015. valjda cu procitat. :D
@pametni zub U renesansi nije bilo besplatnog studija.
02.05.2009. (15:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pero Panonski
Stricek Newton jos nije bio ni sjaj u oku svojih pra-pra-prabaka i pra-pra-pradjedova kad je ovo pisano.
Ako ja nisam zahrdjao, a jesam,ovo bi trebao biti krasan primjer nominalizma.
Valjda. :D
Khm, mene samo zanima s kim bi danas raspravljao krscanin Nikole Kuzanskog? Malo me to zbunjuje, jerbo pogan je donekle vjernik , pa mu normalno dodje caskat o ovakvim stvarima, a tko bi danas bio nasuprot i jos da se medjusobno razumiju?
01.05.2009. (16:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
Pa imao bi s kime razgovarati - sa svim ovim novodobnim zapadnjačkim mahajana budistima, taoistima i advaitistima (koji možda ne bi imali potrebe za tim istočnjaštvima da je Kuzanski više utjecao na kasnije kršćanstvo). Nadalje, možda sa raznim hajdegerijancima, ili možda (desnim?) hegelovcima - W. Schulz u sjajnoj knjižici Bog novovjekovne metafizike uvjerljivo tumači povijest novovjekovne filosofije ne s gledišta odnosa prema samosvijesti (pa da mu Novi vijek započne s Descartesom) niti s gledišta odnosa spram znanosti (pa da mu Novi vijek započne s Baconom) nego s gledišta odnosa spram Boga (pa mu Novi vijek započinje s Kuzanskim). Stotinjak stranica, četrdeset kuna - svakako preporučujem.
Da se radi baš o nominalizmu nisam siguran: ipak ''svako ime potječe od Njega''. Ključan je odnos beskonačnog i konačnog, čini mi se.
02.05.2009. (09:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pametni zub
dojam je da su u renesansi svi bili genijalci, što god da su radili ili zastupali. mislim da bi nakon razgovora s Kuzanskim i Dawkins postao vjernik
02.05.2009. (15:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pero Panonski
@davor
Krscanstvo na Daleko Istoku uvijek ce pasti na Utjelovljenoj Rijeci. I nema tog dijaloga, tog vokabulara i te filozofsko-teoloske smicalice koja moze prijeci preko te pukotine, jer koji bi se to bog isao utjeloviti u ovakvom svijetu. To je jednostavno fuj.
Srednji vijek je dao renesansu. U srednjem vijeku se jednostavno previse razmisljalo. Prvenstveno o Bogu, pa su onda nekako dosli i do covjeka. To sto je suvremenom covjeku, koji je prosao kvaziprosvjetiteljsko ispiranje mozga, Bog i promisljanje tesko idu u jednu recenicu, jerbo se sve mora dokazati eksperimentom, to je drugi par rukava. Ali tako to funkcionira, uzmimo vlc. Sudca, koji je zivi dokaz, bumo rekli, eksperimentalnog krscanstva. Rulja ga slusa, ne zato sto govori, nego zato sto vidi po njemu znamenja. Toliko o retorici.
Srdacno hvala na preporuci. Do 2015. valjda cu procitat. :D
@pametni zub
U renesansi nije bilo besplatnog studija.
02.05.2009. (15:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svijet u boci
Parafrazirajmo Obeliksa- "Al su šašavi ovi Kršćani....."- vrteći prstom uz arkadu gestom koja sugerira luckastost....
02.05.2009. (23:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pero Panonski
Kaze Pavao da svidjelo se Bogu ludoscu propovijedanja spasiti vjernike. (1 Kor 1:21)
03.05.2009. (15:46) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...