Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (37)

Marketing


  • zbunjen

    Mladi ne mogu biti ništa drugo nego odraz sredine u kojoj žive. Kritizirajući djecu najviše kritiziramo sebe, iako nismo toga svjesni. To je isto kao da postolar kudi svoje cipele, a krojač odijela. Roditelji i odrasli djecu. Sve greške u mladima ugradili smo mi odrasli, krivo ih iskrojili i krivo zašili.

    PS. približavam se kraju knjige Ljudi laži. Donekle me fascinirala.

    avatar

    22.03.2009. (16:48)    -   -   -   -  

  • MonoperajAnka

    Iskreno, svratila sam jer sam mislila da je post posvećen zločestoj djeci sa stojedinice.Ali Tvoji postovi su mi uvijek zanimljivi, bez obzira koju temu obrađuješ. Slažem se s tobom onako na prvu(nemam baš vremena za ulaženje u detalje), pa ću malo skrenuti u drugom pravcu od djece prema odraslima. Meni nije isto kada se kaže da je netko "kao dijete" ili da je djetinjast. Ovo prvi pokušavma i sama povremeno probuditi u sebi, a drugi oblik ponašanja mi je dosta stran, pa se iskreno nekad namjerno ufuram u neko djetinjasto razmišljanje, čisto da sam u kontaktu s nekima iz okoline. Ili da si dam neku ravnotežu u povremenim nepromišljenim ispadima. Moj naklon gosp. Profesor

    avatar

    22.03.2009. (17:50)    -   -   -   -  

  • MonoperajAnka

    Što se tiče izbora sadržaja u medijima, zanima me što misliš o naslovnici bloga.hr?Npr. ovih zadnjih par naslova? Preljub i kako ga otkriti? Što sve govorimo tijekom seksa?I tak u tom stilu...

    avatar

    22.03.2009. (17:55)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    @ Monoperajka: hm, s obzirom da koristim usluge bloga.hr suzdržat ću se od komentara... :))) No, što je tu je – ostaje mi nadati se da će i koji moj post (ponovno) završiti na naslovnici. ;)

    avatar

    22.03.2009. (18:04)    -   -   -   -  

  • Pero Panonski

    Kazu da su najbolji znanstvenici djetinjstva stvorenja. Vole se igrati. Dakle, nekakva slika nekakvih ustogljenih ultraozbiljnih znanstvenika ne stoji.
    Pred stoljeca obitelji su imale po desetak djece. Zar netko ozbiljno misli da se netko ozbiljno bavio sa svim njima, pitao ih za osjecaje. Cilj je bio osposobiti ih da prezive u surovom svijetu. Ne tvrdim da nije bilo roditeljske ljubavi, ali uglavnom je mazenje bilo rezervirano za najmladje dijete. Danas jedinke i jedinci tretirani su kao princeze i princevi, apsolutni genijalci, tu pred vama stoji novi Einstein ili Janica Kostelic, apsolutni sampion u psihofizickom smislu i onda kad klinac donese cetvorku doma, onda krece kuknjava i dernjava "a gdje smo pogrijesili?", jer je jadno dijete dobilo cetiri iz crtanja :D
    Freud je precijenjen. Vidio sam fenomenalne ljude koji su ratovali s vlastitim roditeljima ili ih uopce njihovi roditelji nisu dozivljavali. Dok sam s druge strane videl ljude koje su roditelji odgajali s ljubavljaju, paznjom, poput disnijevskog filma, pa zavrsilo u drogi ili nekakvom slicnom paklu. Tesko je tu davati zakonitosti, jer ih jednostavno nema!
    Drustvu jednostavno nije stalo. Ali to je duh vremena. Mi tu u Hrvatskoj vjecno, kao i svak mala zemlja, kopiramo velike zemlje u onom najgorem. Ta nekakva slika sa zapada da skola odgaja dijete (dok bogatasku decu otpreme u internet sa sedam godina, njih fakticki odgaja ta skola) presadjena je kod nas. Odgoj treba i biti zadaca roditelja.
    A roditeljima se to vise jednostavno neda.
    Jer je farma/vecnekaj na teveju.
    Jer je bas on morao te noci zaboravit paket kondoma, pa smo zapeli s klincom, a jebiga.

    avatar

    22.03.2009. (18:41)    -   -   -   -  

  • teuta

    Hahaha, zaista velika slučajnost. Međutim, ja sam svoj post napisala dosta šturo a ti pak dosta detaljno.
    Već znaš moje mišljenje, zar ne?Tako da se neću ponavljati. Ja zaista smatram da sve počinje odgojem i isto tako završava, nažalost nekad s velikim posljedicama.

    Pozdravček i cmokkkkk.

    avatar

    22.03.2009. (18:56)    -   -   -   -  

  • hebatga

    S tim shto potpisujem post Zbunjenog, rekao bih da vjerujem u definiciju "zadatak odgoja/obrazovanja nije neshto stvoriti jer je to nemoguche, nego ochuvati ono dobro shto je dala priroda" i, u skladu s tim, vjerujem da smo debelo zabrazdili ( sa vrlo negativnim posljedicama) slijedechi nekakve "superpametne" pozitivistichke idiotarije kojima mi pokushavamo unaprijediti ono shto je priroda genetski kreirala umjesto da se trudimo minimizirati efekte onoga shto je negativno u svakome od nas. Pa i nashoj djeci.
    Kako ja to vidim, zadatak roditelja je definirati prednosti i nedostake vlastite djece i truditi se da nedostaci shto manje dodju do izrazaja s tim da nema hebene teorije unaprijediti prednosti ili eliminirati nedostatke. Gledajuchi vlastitu djecu chvrsto sam uvjeren da im je jedina znachajna poveznica visoki IQ (kako izgleda po shkolskim rezultatima) dok im se EQ znachajno razlikuje pa mislim da primjena istih metoda odgoja moze dati samo negativni rezultat a drushtvo nas uporno gura u smjeru "fashizacije", tj. primjene istovjetnih pravila za svakog pojedinca. Gdje je izgubljeno iz vida ono shto je najbitnija karakteristika ljudskog roda a sastoji se u tome da ne postoje (chak ni) dvije istovjetne osobe pa je tendencija poshtovanja "jedinstvenih pravila" ustvari ignoriranje istine (chvrstih chinjenica) i pokushaj da se nerazumjevanje kompleksnosti problema zamaskira pojednostavljenjem rjeshenja.
    Na gornjem zasnivam svoje vjerovanje da je kuchni odgoj nenadomjestiv jer se jedino u domu moze provesti "raznovrsnost metoda", tj. iluziorno je ochekivati da to mogu provesti nastavnici/profesori chisto zbog broja osoba sa kojima komuniciraju u danom vremenskom razdoblju pa se princip "istovjetnosti" u shkoli mora primjenjivati u znachajnom opsegu.
    Sve u svemu, mislim da smo debelo pobrkali lonchiche ne pravechi razliku izmedju objektivno mogucheg/nemogucheg i pridajemo daleko previshe znachenja nekim "propisanim" pravilima tamo gdje ona prave vishe shtete nego koristi, tj. u okviru onoga shto pripada u roditeljski odgoj da bi se time, i na ovom polju, pridruzili suvremenim tendencijama fashisoizacije svega i svachega. Mozda ipravo zato shto "crno-bijelo" gledanje zahtjeva daleko manje truda a nekritichkom umu uvjek omoguchava ispriku za pogreshne poteze.

    avatar

    22.03.2009. (20:14)    -   -   -   -  

  • ljelja

    Roditelji započnu tragediju a priroda i društvo im zdušno dodaju ruku.

    avatar

    22.03.2009. (21:15)    -   -   -   -  

  • montelupo

    ma nisu išta zločestija ili što već, samo smo ovaj put mi za njih odgovorni pa nam to ide na živce.

    avatar

    22.03.2009. (21:19)    -   -   -   -  

  • buha

    glupo je to uspoređivanje da li su današanja djeca zločestija od one prije X godina. Svaka se generacijska razlika u pojavnosti jako razlikuje , iako se radi uprav o vječnom sukobu generacija . Nemoguće je međutim nama koji radimo u školama prešutjeti da je rad s učenicima , bar u osnovnim školama postao paklenski težak . Iz poznatih razloga: za djecu nemamo uopće pedagoške metode u slučajevima težih prekršaja Kućnog reda , pravila lijepog ponašanja, radne discipline itd... Nema ponavljanja , ocjena iz vladanja treba biti poticanja( ?! ) čak kada je jasno da dijete namjerno vrijeđa , oštećuje školsku imovinu itd.. Ja sam već dobila takvih epiteta od učenika da me sram ovdje to iznositi : a nedavno sam se otimala za IMENIK , kojega je učenik 7. razreda silom htio "posvojiti" .. a razred je vikao ŠORA ŠORA.. Ja ne znam jeli Vama to gospon profesor , samo problem kao i svaki drugi , dakle probelm traženja identiteta . Mi samo tim nekim stručnim izrazima, kojima opravdavamo djecu , pokrivamo SVOJE nedostatke . A oni su u SUSTAVU . Od Pedagoškog standarda do pedagoških mjera , od lošeg obrazovanja učitelja do .. nezainteresiranog ministra.
    I još nešta : nikada mi neće biti jasno da svi ne vide da je za odgoj odgovoran i DOM I ŠKOLA : a ne svaki ponaosob. I da je za razvoj djeteta bitno njegovo nasljeđe kao i okolina u kojoj živi ... malo dijalektike , kaj ne?

    avatar

    22.03.2009. (21:50)    -   -   -   -  

  • buha

    @ pero panonski je iznio veliku istinu , DRUŠTVU jednostavno nije stalo . tako da se s njime ovaj puta slažem ,kao i u nekim drugim tvrdnjama. osim u ovoj da je FREUD precjenjen . Nije . znate zašto, pero ? zato što je naš najteži zadatak u životu UPOZNATI samoga sebe . A tu nam FREUD itekako puno pomaže . samo naravno ako imamo stručnu pomoć. Ja shvaćam Freuda na način da mogu ući u suštinu bića , duše, emocija .. a šta je sve podsvjesno ... EMOCIJE .. eto, a o tome u ŠKOLAMA niti riječi....

    avatar

    22.03.2009. (21:59)    -   -   -   -  

  • hebatga

    Josh jedan moj zakljuchak ( s kojim se vjerojatno vechina vas neche sloziti, ali eto).
    Chitanje napisanog na Vratimo Osmjeh Hrvatskoj uchinilo mi je da se vratim u djetinstvo i prisjetim se kako su u sredini gdje sam ja odrastao uglavnom postojale dvije koncepcije odgoja, jedna ona vechine ljudi koji su smatrali glupim pojednostavljivanje odgoja na nivo "parolashtva" i druga (uglavnom "komunistichki vjernici") koja je bila spremna uvjek prihvatiti "zdravo za gotovo" shto god je bilo "u duhu danashnjice". Kako je to definirala jedna partizanka iz moje shire obitelji uporno tulechi "hej Slaveni i ostali, daleko ste zaostali".
    E pa, meni se chini da smo mi (ovoga puta ne zahvaljujuchi "partijskom ustrojstvu", nego nekoj kvazi-znanosti) uglavnom vracheni na nivo komunistichko-fashistichkog ideala da "znamo odgovore na sva pitanja" shto je veoma pogubno kad se radi o ichemu imalo slozenom ukljuchujuchi odgoj djece. Zahvaljujuchi nekakvoj kvazi-znanstvenoj psihologiji, koja je postala izuzetno profitabilna djelatnost i izvrsno koristi marketinshke metode igranja na ljudske slabosti (prvenstveno urodjene strahove), sve vishe postajemo Nikoletine Bursaci spremni vjerovati u svaku idiotariju koja na se servira, bilo to kupovanje "neizbjeznog proizvoda", bilo odnos prema odgoju mladih a sve skupa me podsjecha na predavanja iz marketinga na mom MBA studiju, gdje nam je profesor objashnjavao kako potroshachko drushtvo generira najvechi profit ako se vodi sustavom "najmanjeg zajednichkog nazivnika" jer taj pristup praktichki ukljuchuje skoro svakog pojedinca (time povechavajuchi broj potencijalnih potroshacha) i istovremeno ostavljajuchi dojam jednostavne rijeshivosti problema koja godi i duhu proletera, i duhu lumpen intelektualca (brat-bratu 90% stanovnishtva). Poput onog deterzenta koji cakum-pakum skida svaku mrlju ili babe koja vozi bemveja (zato shto je "mudro" investirala u Drugi Stup). Gdje se ono "za nama u sretniju buduchnost" uvjek transformira u "chega se mi uhvatimo, trag po tragu tomu unishtimo". Naravno, kad rasprodamo "mirakul deterzent" ili knjigu "najnovijih otkricha" o ljepoti pristupa "brze, bolje, lakshe".

    avatar

    22.03.2009. (22:06)    -   -   -   -  

  • hebatga

    @ Pero
    "Drustvu jednostavno nije stalo"
    Idiotarija jer poistovjechujesh "ne znaju kako" i "nije im stalo". Da se malo osvrnesh oko sebe mogao bi primjetiti da ima zanemarljivo malo ljudi kojima "nije stalo" pa je problem u neznanju, a ne u volji. Gdje i ovo "nije drushtvu stalo" pripada u bijeg od stvarnosti generalizrajuchi na nachin da se izbjegne vlastita odgovornost i opravda nezainteresiranost za kredibilnu analizu problema.

    avatar

    22.03.2009. (22:17)    -   -   -   -  

  • buha

    društvu zaista nije stalo!!! To što svi kukamo i uzbuđujemo se, ne znači da je stalo onima kojima bi trebalo biti stalo. Ti si@ hebatga pametno čeljade do sada bio. pa zar ne vidiš da u ovom socijaldarvinizmu djeca tj. odgoj djece NIJE unosno i profitabilno područje, Djeca samo opterećuju roditelje .. KOncepcija odgoja u našoj prosvjetnoj stvarnosti je LAISSEZ FAIRE .. jer to najmanje košta !!!

    avatar

    22.03.2009. (22:27)    -   -   -   -  

  • Pero Panonski

    @buhin.blog
    Hm, postovana B.B. ne znam jel' si stigla gledat prosli ponedjeljak seriju "Zakon", ali tamo ludi bombas pet minuta psihijatrici prica kak bu sve raznesel u zrak, a ova ga mirna pita "A kakav je bio vas odnos s majkom?". Zato smatram da je Freud precijenjen jer se sve na kraju svodi na to da su razjebali sve nasi roditelji, dakle totalno se gubi osobna odgovornost u zivotu. To je bit moje opaske :D
    @hebatga
    Dobro covjece, pa gdje ti zivis? Jesi li ti ikada bavio ikakvom drustvenom, politickom ili pedagoskom aktivnoscu. Ljudi ne zele nista raditi. Hoces napraviti nekakvu negdje inicijativu, odjednom svi "ja nisam odavle".
    Svi su presetni da postoji taj drustveni model delegiranja moci. Imas politicare da vode drzavu, ucitelje, profesore da odgajaju djecu, sad bumo imali i profesionalnu vojsku, svi su odusevljeni, sad i drugi pucaju za tebe.
    Svi pljuju po politicarima, nitko ne zeli u politiku. Svi sve znaju o predavanju u skoli, a zanimljivo, nitko nije polagao nigdje pedagogiju.
    Drustvu nije stalo.

    avatar

    22.03.2009. (23:10)    -   -   -   -  

  • hebatga

    @ Pero
    "pa gdje ti zivis"
    Nije bash vazno gdje zivim ali je vazno shto sam prozivio jer zivechi po raznim segmentima drushtva onako "iz prve ruke" nauchish kako stvarnost izgleda a shto pripada u istine ili zablude gdje je jedna od istina da iskreno "nije me briga" pripada samo alkoholicharima i narkomanima iako se mnogo ljudi pretvara da imaju taj stav. Na taj nachin bjezechi od saznanja da su nemochni.
    Usput, protego sam ja od dna do vrha drushtvene ljestvice, (vjerovo ili ne, od shljakera na gradjevini do sastanaka u Executive Buildingu) radio za humanitarne organizacije i susretao se s istinskom bijedom svijeta, sudjelovao u (doslovno krvavim) demonstracijama i zahebavo se po chuvenim klubovima ali nikad ne sretoh nekog tko jednostavno "ne bi htio". Takvo neshto ne postoji (osim gore navedenih izuzetaka) od onog tko doslovno gladuje do onog tko "sve ima" pa ono "nije mu/im stalo" pripada u zabludu, tj. pogreshnu diagnozu koja je prvi korak ka pogreshnom pristupu problemu i nemoguchnosti njegovog rijeshavanja. Ne raspadaju se drushtva ili obrazovni sustavi zato shto bi to netko htio nego zato shto netko ne zna shta u radi a ne zna zato shto nije u stanju nauchiti. Bilo zbog nedostatka inteligencije ili volje/hrabrosti shto se, u zavrshnom zbroju, svede na isto.
    Tvoje "dakle totalno se gubi osobna odgovornost u zivotu" pogadja prilichno blizu suvremenog problema odgoja/obrazovanja ali ne zato shto bi to narod bash htio, nego zato shto je sve prisutniji mentalitet "drushtvo zrtava" dobra mentalna isprika za nesuochavanje sa istinskim problemima. Koja se izvrsno uklapa u profitabilnost "shrinkovog kaucha" gdje se (za debelu lovu) od stvarnosti bjezi okrivljujuchi nekoga. Bilo chachu i mater ili susjedovog kuchka.

    avatar

    23.03.2009. (00:55)    -   -   -   -  

  • odmak

    Po dr. Spocku odgajane su cijele generacije djece. A čitala sam, ukoliko je to vjerodostojno, da je sam bio vrlo loš otac.
    Odgoj je vrlo kompleksna priča. Mislim da današnja djeca nisu ništa drugačija ngo djeca prošlosti. Istina odgajaju se slobodnije i traže više odgovora koje smo nekad odlagali za kasnije. Ima vremena, govorili smo, ali danas više nema vremena. Informacija, vijest je brža od odgajatelja, roditelja koji u principu još malo i nikako ne vladaju internetom i svojim slobodnim vremenom.
    Hormoni, kako kažeš ih tresu u najgorim godinama, a institucije uključujući i Crkvu koja je kod nas svojevremeno imala veliku ulogu izgubile su vjerodostojnost. Čitam borbenog Peru i slažem se u mnogočemu. Ali nisam sigurna da bi sve trebalo prepustiti slučaju. Istina je da su često teški uvjeti u roditeljskoj kući napravili buntovnike koji su u životu postigli puno, jednako tako previše ljubavi učinile invalide. Teško je naći zlatnu sredinu. Izvan kuće je džungla, najčešće nažalost.
    Mislim da u odgoju trebaju sudjelovati i odgojne ustanove uz obitelj. Ne otkrivam toplu vodu, ali i 'tajkunsku' djecu, uvjetno rećeno trebalo bi zauzdati i kroz zakon. Naravno utopija.
    A, opet ne mogu odoljeti da ne citiram- e pa zaboravila sam tko je o rekao: Petsto godina Švicarske neovisnosti ( i mira) dovelo je samo do otkrića sata kukavice.
    Tvoji su postovi vrlo zanimljivi i puno toga bi se moglo napisati, ali nedostaje vremena.

    avatar

    23.03.2009. (09:03)    -   -   -   -  

  • Shelly Kelly

    Na sve rečeno... DA. Ali - što i kako dalje? U nekritičnom, nasilnom okruženju, uz kompetitivnost klinaca markama mobitela i autekima poklonjenim za maturu; uz roditelje koji nemaju vremena ili misle da nemaju vremena... Hm. Zbilja - ?perspektiva...?

    avatar

    23.03.2009. (09:26)    -   -   -   -  

  • silenzia

    Meni se svidjelo kako je Miro Gavran pojasnio svoju misao vodilju kod pisanja Ivana Krstitelja. Gledajući svog sina, bio je fasciniran spoznajom da mu je on povjeren na odgoj a da će ga u mnogo čemu nadmašiti. Ivan je bio starozavjetni prorok i najavljivao je Isusa. Pri tom je mogao tek slutiti Isusov nauk, koji će dokinuti starozavjetne zakone.

    Često tako i sama s divljenjem promatram i slušam svoju djecu i molim Boga da moralni zakon ostane zauvijek u njima (trenutno oboje ne priznaju Boga ili ne žele razmišljati o vjerskim pitanjima).

    Moralni zakon je konstanta svih ljudskih civilizacija, od primitivnih plemena pa sve do najrazvijenijih. Ovo sam pokupila iz knjige FS Collinsa (rođen 1950.), voditelja Human Genom projekta, koji je oko svoje 25-e prihvatio vjeru. Najviše je na njega utjecala spoznaja moralnog zakona, duboko upisanog u svakom čovjeku.

    Ja vjerujem da svijet stalno napreduje k sve većem dobru, da svaka nova generacija nadmašuje onu prethodnu. Mi, koji smo prošli 40-u, trebamo prvenstveno asistirati mladima.

    avatar

    23.03.2009. (12:59)    -   -   -   -  

  • Savršen svijet

    Analiza općeg: nasljeđe, roditelj, dijete, učitelj, društvo. Ljubav. No, ja 20. godina "čekam" dobru volju "stručnjaka" koji će se početi baviti specifično našim problemom: odgoj i razvoj djece...čovjeka, u zemlji koju je pohodio rat. Još uvijek živimo u vremenu "ljubavi i mržnje"- klanjamo se apstraktnom, mrzimo konkretno. Kada ćemo umjesto o čišćenju žvakaćih guma sa ulica početi pričati o ljudima koji hodaju tim ulicama.
    Malo sam se potrudila, ha ha. Pozdrav)

    avatar

    23.03.2009. (13:29)    -   -   -   -  

  • primakka

    gospon profesore...jako mi je žao da takvih poput tebe nema više. i u školama i u obiteljima.

    avatar

    23.03.2009. (13:45)    -   -   -   -  

  • novi broj na kioscima

    "...priznavanje vlastitih (psiholoških) nedostataka može biti izrazito neugodno i bolno, i većina nas od toga bježi", ovaj dio me najviše naveo na razmišljanje, ja pokušavam odgojiti jednog tridesetogodišnjaka i pokušavam odgojiti sebe, mislim da će mi ovoj ćlanak pomoći da razmislim o sebi i da sagledam cijeli problem sa nešto drugačijeg stajališta.

    avatar

    23.03.2009. (14:14)    -   -   -   -  

  • Pero Panonski

    @hebatga
    Veoma je vazno gdje zivis, jer osjetis duh prostora i ljudi oko sebe. Hoces-neces, odmak u hrvatskom slucaju (npr. kako engleska historografija tumaci ratove u ex-Jugi ukratko, crko Tito, poklala se krvozedna genocidna balkanska plemena, jer drugacije ne znaju, sram ih bilo) odmaze. Vjerujem da si svasta u zivotu prosao i napredovao, ali kao sto sam kazes sirom svijeta. Ali danas fakat treba zivit u ovoj zajebanoj zemlji.
    Hrvatska je jednostavno u fazi kad su ljudi digle ruke od svega. Jednostavno, ljude boli briga. Uzmi Zagreb, grad koji se uvijek bunio, u biti jedini grad koji je prosvjedovao protiv Tudjmana na ulici. Bandic je trenutno najgora nepogoda koja je zadesila ovaj grad u povijesti, koji ce zbog njega, za negdje 20 godina jednostavno urusiti kao sto se to dogodilo Kupskoj i to ne mislim u nekom prenesenom smislu, nego fizicki i fakticki, samo ce odjednom pocet cijele zgrade propadat u zemlju sirom grada. Trenutno osim nekoliko performansa Zelene akcije, a bio sam na kojem, apsolutno svi sute kao zaliveni, jer ljudima jednostavno nije stalo. Hrvatima se zivo jebe tko je na vlasti, kakva je vlast (postoji ta mantra da svaka vlast ne valja, pa kad se zalomi istinski lopovluk kao Bandic, onda je to ocekivano). Svaka vlast od Titove smrti ( tj. kada je pala ona najtvrdja fasisticka/komunisticka diktatura) zajebava narod po principu "a jos, malo, pa ce doci bolje vrijeme" i ljudima je puko film od tog boljitka koji je evo "na horizontu".Zajebavanje koje EU vrsi nad Hrvatskom ucvrstili su razmisljanje puka da sto god da radis, jednostavno nema veze. Imas kvalifikaciju, neciji rodjak dobije posao, ili netko iz HDZ/SDP-a. Isto tako, nema te sile koja ce Hrvata uvjerit da su jedna Bugarska i Rumunjska ili jedna Estonija u kojoj se Rusi voze u zadnjem dijelu busa u javnom prevozu, gospodarski ili po pitanju ljudskih prava naprednije su od Hrvatske. Vrlo jednostavno, ovom narodu nije stalo. Nije to pitanje obrazovanja. Nitko nista nece, a nekolicna koja hoce, njoj nedaju.
    Kao zena koju su previse puta silovali, pa u svakom muskarcu vidi potencijalnog silovatelja.

    avatar

    23.03.2009. (16:21)    -   -   -   -  

  • gosponsudac

    Kako ono reče Orwell: oni koji imaju moć, nemaju volje; oni koji imaju volje, nemaju znanja, a oni koji imaju znanje, nemaju - moć. Sjećam se Paxa et Discordie, čini mi se 01. 02. o.g...

    avatar

    23.03.2009. (16:49)    -   -   -   -  

  • Jura

    Strog je taj Orwell. Dopušta samo jednu ili nijednu od navedene tri osobine. Kad bi barem dao dvije, mogli bi se udružiti oni koji imaju kombinacije volja-znanje i volja-moć...
    Ako bi stvarno pošlo po Orwellu, ja bih izabrao volju - kao i sva druga zločesta djeca. :))

    avatar

    23.03.2009. (21:17)    -   -   -   -  

učitavam...