Komentari

euklid.blog.hr

Dodaj komentar (15)

Marketing


  • Charon

    Riba smrdi od glave, a drzava od vlade. U doba Racanove vlade, ministar znanosti bio je redoviti profesor u trajnom zvanju s visegodisnjim iskustvom vodjenja fakulteta (nas prof. Kraljevic). U aktualnoj vladi, ministar znanosti je propali docent koji se upusta u svadje s nasim najuglednijim i svjetski priznatim znanstvenicima (prvenstveno s Djikicem, ali i s Radmanom).

    Nas vrli ministar docent nema para za masovnije uposljavanje mladih asistenata (sto je, kapa mu dolje, Kraljevic omogucio odmah u pocetku svog ministrovanja), ali ima za Crkvu, te razne projekte po Hercegovini.

    Da se razumijemo: ima na Sveucilistu puno shkarta koji (zlo)upotrebljava situaciju, no dok smo svi placeni pausalno i neovisno o ucinku, mi koji se trudimo necemo se dobro provesti. Kao da ce meni netko dati makar i mjesec vise vremena za doktorat nakon sto sam napisao dvije skripte (250 stranica), te cijeli on-line sustav za ucenje i ispitivanje...

    P.S. Ne tvrdim ja da je Kraljevic bio savrseni ministar, no ovaj danas mu moze eventualno cistiti cipele.

    avatar

    14.03.2009. (01:57)    -   -   -   -  

  • Hyeronimus

    Hear, hear!

    avatar

    14.03.2009. (10:53)    -   -   -   -  

  • don branko

    POZDRAV

    avatar

    14.03.2009. (11:43)    -   -   -   -  

  • sasvim svejedno

    Biti profesorom ,trebao bi biti uzvišeni poziv.Ali z aponašanje dostojno profesora i nagrada i uvejti rada bi morali biti adekvatni jer i prof.moraju živjeti.Doduše u svakom žitu ima kukolja i ja pamtim svakojake nezgodancije sa prof. ali u biti oni su stup društvenog naordka,intelektualna elita kojoj bi trebalo dati sto puta bolje uvjete nego političarima.Pozz:-)

    avatar

    14.03.2009. (11:58)    -   -   -   -  

  • Exodus

    Profesori, bar starija generacija, su zaostali u prošlom milenijumu i nemaju što tražiti u obrazovnom sustavu po bolonji. Većina njih se uopće ne bavi znanstvenim radom, već samo prepisuju i kompiliraju znanstvene radove, kako bi ispunili uvjete za ostanak u zvanju. Na fakultetima se ponašaju kao obični PREDAVAČI i uopće si ne daju truda prenijeti svoje znanje na način pristupačan studentima. Nađi mi starijeg profesora koji se u svom radu služi naprednim tehničkim pomagalima kako bi mladim ljudima na jednostavan način prenio nastavni sadržaj. Nitko ne zna uključiti pc, kamoli napraviti power point prezentaciju, da ne govorim što drugo. Udžbenici i skripte po kojima studenti moraju učiti pisani su jezikom koji pas s maslom ne bi pojeo. Gospodo draga, pogledajte malo američke udžbenike za studente, pa vidite kako se prave udžbenici, kad se želi studentima prenijeti znanje, a ne DEMAGOGIJA. Uzmite primjerice Samuelsonovu Ekonomiju u izdanju Mate Zagreb, pa je usporedite s bilo kojim udžbenikom ili knjigom profesora ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj i vidjet ćete razliku. Hrvatskim profesorima znanstveni rad je samo izgovor za nerad sa studentima. To je jedini razlog zašto nam studenti vječno studiraju. Zato jer se njima nitko sustavno ne bavi. Ne treba zaboraviti da su to još uvijek djeca na pragu života i da s njima treba raditi. Mene bi bilo sramota da mi je prolaznost na ispitu 10%. To je katastrofa. Takav profesor bi zbog svog nerada trebao dobiti otkaz na fakultetu. Kakav je to profesor koji svojim studentima ne zna prenijeti svoje znanje, pa mu oni prolaze s 10%. Prestrašno nešto. Na pravnom fakultetu u Rijeci ima predmeta koje još uvijek slušaju studenti upisani prije 8 do 10 godina. Koliko je meni poznato prag na upisu na pravni fakultet značio je da su iznad praga samo odlikaši iz srednje škole. Ako je netko sposoban od tih odlikaša napraviti vječne studente, taj se ne smije zvati profesorom, pogotovo ne znanstvenim radnikom, jer takav upropaštava mlade generacije odlikaša. Sad će se naći dušebrižnici pa reći da nam djeca iz srednje škole izlaze bez znanja, bla, bla, bla. No to jednostavno nije točno! Za peticu se uvijek moralo znati više od drugih. A tko zna više od drugih, taj je dobro tijesto za učiniti dobar kruh. Ako je dobar pekar u pitanju. Ovo sam nacrtala, kako bi bilo jasno i onima koji ne znaju shvatiti smisao gornjeg teksta.

    avatar

    14.03.2009. (13:13)    -   -   -   -  

  • ja

    U osnovnoj školi sam i zamišljala profesore tako: da se u slobodno vrijeme bave istraživanjima, ali kako je teško nešto novo otkriti moraju od nečeg živjeti i zato rade kao profesori i pomažu novim naraštajima... bla bla... Uh kako sam sam se razočarala kad sam shvatila da nisam samo imala nesreću da nabasam na pojedince koji se ne bave strukom koju podučavaju, nego da je to pravilo. Zapravo 99% mojih profesora su predavali samo zbog love koju dobiju svaki mjesec, nije ih bilo briga ni za đake ni za struku. Ja sam nekad upisala profesorski smjer jer nisam htjela radit po firmama ko inžinjer nego se bavit znanošću, i eventualno predavat, nisam tada znala da su znanstvenici isto inžinjeri. Predavači na fakultetima se prema studentima na profesorskom smjeru odnose kao prema smeću jer smatraju da su neperspektivni u struci, pa mogu jedino predavati. To je dijelom i točno, jer profesori po školama uglavnom i jesu samo propali bivši studenti koji su se provukli kroz profesorski smjer samo da nekaj rade. No ni među predavačima na faksu nisam baš primjetila da su išta bolji od ovih u srednjem i nižem obrazovanju...
    Isto sr* drugo pakovanje.

    avatar

    14.03.2009. (17:04)    -   -   -   -  

  • Bocaccio

    Kad uzmes u obzir da svaki gradic u Hrvatskoj mora imati Veleuciliste, a svaki grad Sveuciliste, sto drugo ocekujes? Tezgarenje po Bosni puni prazan dzep koji je posljedica prve recenice.

    avatar

    14.03.2009. (20:42)    -   -   -   -  

  • funky business

    Na Ekonomiji profesori i asistenti imaju 30% veću plaću od zakonom propisane minimalne plaće za ta radna mjesta, a budući da fakultet dobro posluje i smatra da su te plaće premale odlučeno je da se iz fakultetske blagajne daje dodatak od 30%. Time nitko nije oštećen. Imaš možda nešto protiv? Ne kužim, u čemu je problem što je Ekonomija faks koji se prilagodio tržišnim uvjetima i shvatio da je socijalizam i lažna jednakost prošlost!

    avatar

    14.03.2009. (21:42)    -   -   -   -  

  • šarli

    @Charon. Potpuno se slažem. Zanimljivo je da "vanjski" svijet, pogotovo politički i medijski, aktualnog ministra cijeni više (ne svi, ali dobrim dijelom). Ne tvrdim da ministar Primorac sve radi loše, ali previše je loših stvari da bi bile slučajne. Dijelom je to možda i zato što je njegova strast usmjerena k srednjoj školi. Ne zaboravimo da je u vrijeme Račanove vlade raspored resora bio drugačiji te je Ministarstvo znanosti bilo samostalno.
    @Exodus. Na žalost je često upravo tako. Jedino u čemu se ne bih složio je olaka striktan podjela na stare i mlade. Linija podjele ide između dobrih i loših i ta nema nužno veze s godinama. U mom okruženju nitko tko je prije 15-tak godina bio dobar nastavnik nije posustao samo zbog svojih godina ili novih tehnologija.
    @ja. Možda ti je slika malo precrna. Možda imaš lošu sreću. Znam da ima fakulteta gdje je bolje.
    @funky business. A priori, problem s 30 posto većim plaćama ne postoji. Na drugu loptu, ja vidim dva. Prvo, svi profesori na sveučilištu imaju premale plaće. Druga je stvar što neki ne rade dovoljno dobro niti za plaće koje trenutno dobivaju. Ako smo isto sveučilište, to treba rješavati na nivou sveučilišta. Naprosto nije točno da je svaki nastavnik na ekonomskom fakultetu uspješniji i bolji od svakog nastavnika na, recimo, biologiji.
    Drugo, nije nužno loše to što pojedini fakultet dio svojih prihoda raspoređuje na ekstra honorare nastavnicima. Za mene je problem samo u prirodi tih prihoda. Ekonomski fakultet je godinama upisivao znatno više studenata uz plaćanje nego što su mu prostorni i kadrovski kapaciteti dozvoljavali. Toliko više da je to remetilo i nastavu za "redovne" studente. Čini mi se da je pritom bilo i izvjesnih neslaganja s odlukama sveučilišnih tijela.
    Više o tome znaju Sveučilište i Ekonomski fakultet. Obje strane znaju i kako je to uopće bilo moguće. Nije li indikativna nedavna izjava dekana Tipurića kako će smanjiti upisne kvote da bi se unaprijedila nastava. I pritom će se povisiti školarine da se održi ekonomska računica! Zašto pak maturanti u tolikoj mjeri hrle na ekonomski fakultet, drugo je pitanje. Usuđujem se reći da glavni razlog tome nisu izvrsni nastavni programi i vrhunska naobrazba. Glavni razlo je društvena i profesionalna perspektiva koju kod nas diploma tog fakulteta otvara (ili se misli da otvara). Zašto "svi" misle da je perspektiva koju ta diploma otvara bolja od perspektive koju nudi diploma nekog manjeg, a možda izvrsnijeg i "proizvodnijeg" fakulteta, to je već puno puno kompliciranije pitanje.

    avatar

    15.03.2009. (18:28)    -   -   -   -  

  • Shelly Kelly

    Mislim da je problem duboko ukorijenjen u našem društvu, u kojem su krive vrijednosti ponavljanjem postale mjerilo i standard. Kad se samo sjetim svog studija; u laboratoriju sa desetak radnih mjesta nas pedesetak; u predavaoni po 350... No, faks je ubirao pinku po glavici brucoša...
    O putujućim profesorima - mislim da nisu oni krivi, nego osobe i tijela, koja im to omogućavaju ili ih takve primaju na ugovor/u radni odnos. Ako je Brodu, Mostaru, Rijeci, ORAŠJU (!!) i Zagrebu ok da stave jednu te istu osobu na ugovor i ako to plaćaju, oni su oni odgovorni, a ne osoba, koja se kreće u okvirima mogućeg i koristi priliku. Naravno, "output" cijele vježbe je taj, koji jest...
    Dio mene zapravo misli kako narod ima vlast kakvu zaslužuje, pa tako i naši studenti, koji se iz čmrljenja dignu na stražnje nogice samo kad bonovi za menzu poskupe par kuna, koje im onda fale za natankat auto ili otić u šoping ćeće krpica (čast iznimkama)... No, u mentalitetu i sredini, u kojem svi moraju imati diplome (moraju, ali i "moraju"), nije čudo da kvantiteta ruši kvalitetu....

    avatar

    16.03.2009. (13:44)    -   -   -   -  

  • šarli

    @Shelly Kelly. S obje stvari se slažem. Uz mali dodatak prvoj: prvenstveno je krivnja na institucijama i tijelima, ali output je ipak i to da onaj koji putuje u sva nabrojena i druga neznana mjesta na kraju ne može dobro raditi svoj posao niti na gostovanjima niti na matičnoj instituciji. Ako se već želi "dislocirati" sveučilišnu nastavu (a jasno je da onda dio te nastave moraju iznijeti i "gostujući" nastavnici), trebalo bi propisati koliko najviše sati nastave tjedno svatko smije predavati izvan matične kuće. To još ne bi bilo dovoljno. Trebalo bi tada takav propis i poštovati.

    avatar

    16.03.2009. (15:07)    -   -   -   -  

  • barba

    sretan sam sto ne radim u RH znanosti, a sve je to pocelo s dvije marke po kilu mozga...

    avatar

    17.03.2009. (15:52)    -   -   -   -  

  • ljelja

    E, odakle toliko praznoglavaca u sustavu? Tko im bijahu mentori i ocjenjivači?
    Onoga časa kad je Sveučilište u mom selu kao glavni kriterij izbora uveo domicilnost (čitaj: kampanilizam) tog trena je sve otišlo u ... vjetar. Ostalo nekoliko ljudi koji su oduvijek bili kvalitetni s kvalitetnom međunarodnom suradnjom i projektima ... ostatak se fura na šuplje naslove i uništava sve čega se dotakne.
    Onaj koji putuje odabrao je putovanja ne samo zbog novaca, nego i zato što nema pojma što će s ostatkom radnog vremena izvan nastave. Pa se čovjek zaposlio da ne krade bogu dane!

    avatar

    18.03.2009. (09:38)    -   -   -   -  

  • Nogometni trener

    Nemojte protiv profesora, svuda ima kukolja, ali nemojte globalno optuživati. Ima dobrih, dapače, ima odličnih, a opet nedovoljno plaćenih ljudi koji svoje znanje bezrezervno dijele...
    koliko danas zarađuje prosječni asistent na fakultetu?

    avatar

    18.03.2009. (22:39)    -   -   -   -  

  • mirta

    S velikom pažnjom sam pročitala ovaj post, bolje reći članak. Jednom prilikom sam čula našeg ministra kako govori da nedostaje mladih visokoobrazovanih i naivno se obratila ministarstvu pozivajući se na tu njegovu izjavu. Ljubazno su me primili, uzeli moju zamolbu i ostalu dokumnetaciju i pokazali na hrpu istih - zamolbe od mladih visokoobrazovanih bez posla.
    Znanje bi mogao biti nešto kao hrvatski brand... no reforme od osnovne škole ( u kojima se veliki dio nastvanog sadržaja izbacije ) pa do Bologne ne ide u prilog ideji da Hrvatska bude zemlja znanja.

    avatar

    24.03.2009. (08:58)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...