Iskreno nisam imala pojma da su već uspjeli napraviti auto na električni pogon koje izgleda sportski i tako se ponaša (brzo ubrzanje). Izgleda da se neke stvari baš nikada ne mijenjaju. Ovaj me primjer podsjetio na Alexandra Bella, u periodu telegrafske komunikacije izmislio telefon pa nikako da ga proda. A eto nas danas sa kilometarskim računima zbog telefonskih razgovora! Ako je suditi po tom slučaju možda kroz 100 godina sva vozila budu na struju. :-D
17.02.2009. (09:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Što se tiče dizajna i nije bio nešto (na slici je ušminkan), ali to je ionako bilo prije 13 godina. Ovaj izgleda puno bolje i ima puno bolje performanse http://www.teslamotors.com/. Kad bi se malo više sredstava uložilo za razvoj auto industrije u tom pravcu mogli bi dobiti i puno bolje rezultate. Koliko znam današnjim električnim automobilima fali autonomije (sa jednim punjenjem prijeđu samo 400-tinjak km). To bi se dalo popraviti kad bi se uložilo u istraživanje. Međutim zašto se ograničavati na automobile. S obzirom na broj prometnih nesreća to su vrlo nepraktična prijevozna sredstva. Kad bi bilo interesa moglo bi se naći i brža i sigurnija rješenja (npr. japanski magnetski vlakovi)
17.02.2009. (10:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da tu si me uhvatio ne znam baš previše o automobilima, osim što je papučica gasa a što kočnica i gdje se nalazi rikverc. Zato i nisam napisala auti na struju nego vozila na struju. Definicija vozila (po wikipediji) je tako široka da uključuje čak i biciklu (hmmmm pitam se uključuje li to čak i moje role - u kakve bi to role bile na struju) :-)))))))))
17.02.2009. (14:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jedan prijatelj je komentirao ovo na drugom mjestu, pa ću samo iskopirati:
"Gledao sam dokumentarac o GM-ovim EV. Ne samo da su uspjeli napraviti mali automobil koji zadovoljava potrebe 80% americkih vozaca (kilometara dnevno, vrijeme punjenja i cijena opreme potrebne za punjenje akumulatora, brzina, ubrzanje, necujnost i naravno cistoca) nego su sklepali i Forda Rangera na struju (pick-up koji prazan tezi vise od 1,5t a najmanji mu motor ima zapreminu 2300ccm). To znaci da bi, suprotno uvjerenju da na stuju mogu ici samo sicusni automobili, jedino kamioni ostali dizelasi (usput, dizelski motori manje stete prirodi od benzinskih). Istrazivanja su pokazala da kad bi sva struja za napajanje EV dolazila iz termoelektrana na ugljen (najprljavije termoelektrane) steta bila manja nego sada.
Future:
Ford has announced no plans to resume production of this model."
18.02.2009. (11:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
postoji jedan mali problem sa električnim autima - idu na struju koja se dobiva u elektrani koja ide na naftu. Ako imaš solarnu elektranu onda je problem da se za dobivanje silicija za ćelije napravi više zagađenja teškim metalima nego što uštede naftu. Ima catch. Zasada je jedina tehnologija koja izgleda čista je vodik (spajanje kisika i vodika u vodu oslobađa hrpu energije). Mislim da je Honda clarity prvi auto u prodaji na vodik - to mi izgleda ok.
23.02.2009. (14:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nisu sve elektrane na naftu. Postoje i hidroelektrane, vjetroelektrane, nuklearke... Jasno je da je većina alternativnih izvora energije neefikasna, ali neefikasna je jer se ne ulažu sredstva u njihov razvoj. Negdje sam čuo da bi se elektranama na geotermalnu energiju moglo bez problema pokriti sve potrebe čovječanstva uz zanemarivo (ili nikakvo) onečišćenje. Da ovi što drmaju svijetom za cilj imaju razvoj čovječanstva umjesto profita, Arapi bi odavno mogli zatrpati bušotine.
23.02.2009. (21:04)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Čula sam negdje nekad kratku informaciju da motori na vodik, iako ekološki, zauzimaju ogromno prostora jer su neophodni golemi kontejneri za skladištenje tog plina. Doduše vodik se najnormalnije koristi kao pogonsko gorivo za rakete, ali tamo gabariti i onako ne igraju presudnu ulogu. Baš bi me zanimalo kako su taj problem riješili u Honda clarity-u. Dosta se priča o čistoj ili ti ga obnovljivoj energiji i nije baš istina da se ne ulaže u to područje, pogledaj ove linkove
http://www.kpcb.com/initiatives/greentech/index.html ili http://www.airtricity.com/ireland
Doduše ostaje činjenica da se time bave pojedinačne privatne tvrtke kao zanimljivim projektom iz razloga koji je samo njima poznat i u svakom trenutku mogu od njih odustat i povuć vodu.
03.03.2009. (09:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bprvan
Slažem se, jedino gore od kapitalizma je komunizam... gdje taj zagazi trava ne raste...
16.02.2009. (21:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
RemSi
Iskreno nisam imala pojma da su već uspjeli napraviti auto na električni pogon koje izgleda sportski i tako se ponaša (brzo ubrzanje). Izgleda da se neke stvari baš nikada ne mijenjaju. Ovaj me primjer podsjetio na Alexandra Bella, u periodu telegrafske komunikacije izmislio telefon pa nikako da ga proda.
A eto nas danas sa kilometarskim računima zbog telefonskih razgovora! Ako je suditi po tom slučaju možda kroz 100 godina sva vozila budu na struju. :-D
17.02.2009. (09:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
andrej
@ RemSi
Što se tiče dizajna i nije bio nešto (na slici je ušminkan), ali to je ionako bilo prije 13 godina. Ovaj izgleda puno bolje i ima puno bolje performanse http://www.teslamotors.com/.
Kad bi se malo više sredstava uložilo za razvoj auto industrije u tom pravcu mogli bi dobiti i puno bolje rezultate. Koliko znam današnjim električnim automobilima fali autonomije (sa jednim punjenjem prijeđu samo 400-tinjak km). To bi se dalo popraviti kad bi se uložilo u istraživanje.
Međutim zašto se ograničavati na automobile. S obzirom na broj prometnih nesreća to su vrlo nepraktična prijevozna sredstva. Kad bi bilo interesa moglo bi se naći i brža i sigurnija rješenja (npr. japanski magnetski vlakovi)
17.02.2009. (10:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
RemSi
Da tu si me uhvatio ne znam baš previše o automobilima, osim što je papučica gasa a što kočnica i gdje se nalazi rikverc.
Zato i nisam napisala auti na struju nego vozila na struju. Definicija vozila (po wikipediji) je tako široka da uključuje čak i biciklu (hmmmm pitam se uključuje li to čak i moje role - u kakve bi to role bile na struju) :-)))))))))
17.02.2009. (14:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
andrej
Jedan prijatelj je komentirao ovo na drugom mjestu, pa ću samo iskopirati:
"Gledao sam dokumentarac o GM-ovim EV. Ne samo da su uspjeli napraviti mali automobil koji zadovoljava potrebe 80% americkih vozaca (kilometara dnevno, vrijeme punjenja i cijena opreme potrebne za punjenje akumulatora, brzina, ubrzanje, necujnost i naravno cistoca) nego su sklepali i Forda Rangera na struju (pick-up koji prazan tezi vise od 1,5t a najmanji mu motor ima zapreminu 2300ccm). To znaci da bi, suprotno uvjerenju da na stuju mogu ici samo sicusni automobili, jedino kamioni ostali dizelasi (usput, dizelski motori manje stete prirodi od benzinskih). Istrazivanja su pokazala da kad bi sva struja za napajanje EV dolazila iz termoelektrana na ugljen (najprljavije termoelektrane) steta bila manja nego sada.
Future:
Ford has announced no plans to resume production of this model."
18.02.2009. (11:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zlajadojaja
postoji jedan mali problem sa električnim autima - idu na struju koja se dobiva u elektrani koja ide na naftu. Ako imaš solarnu elektranu onda je problem da se za dobivanje silicija za ćelije napravi više zagađenja teškim metalima nego što uštede naftu. Ima catch. Zasada je jedina tehnologija koja izgleda čista je vodik (spajanje kisika i vodika u vodu oslobađa hrpu energije). Mislim da je Honda clarity prvi auto u prodaji na vodik - to mi izgleda ok.
23.02.2009. (14:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
andrej
Nisu sve elektrane na naftu. Postoje i hidroelektrane, vjetroelektrane, nuklearke... Jasno je da je većina alternativnih izvora energije neefikasna, ali neefikasna je jer se ne ulažu sredstva u njihov razvoj. Negdje sam čuo da bi se elektranama na geotermalnu energiju moglo bez problema pokriti sve potrebe čovječanstva uz zanemarivo (ili nikakvo) onečišćenje. Da ovi što drmaju svijetom za cilj imaju razvoj čovječanstva umjesto profita, Arapi bi odavno mogli zatrpati bušotine.
23.02.2009. (21:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
RemSi
Čula sam negdje nekad kratku informaciju da motori na vodik, iako ekološki, zauzimaju ogromno prostora jer su neophodni golemi kontejneri za skladištenje tog plina. Doduše vodik se najnormalnije koristi kao pogonsko gorivo za rakete, ali tamo gabariti i onako ne igraju presudnu ulogu. Baš bi me zanimalo kako su taj problem riješili u Honda clarity-u.
Dosta se priča o čistoj ili ti ga obnovljivoj energiji i nije baš istina da se ne ulaže u to područje, pogledaj ove linkove
http://www.kpcb.com/initiatives/greentech/index.html ili
http://www.airtricity.com/ireland
Doduše ostaje činjenica da se time bave pojedinačne privatne tvrtke kao zanimljivim projektom iz razloga koji je samo njima poznat i u svakom trenutku mogu od njih odustat i povuć vodu.
03.03.2009. (09:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...