Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (33)

Marketing


  • lijecenikatolik

    Sušilo, svijet tehnike - scenografska sinegdoha za Zapad. Uf, uf!

    avatar

    14.01.2009. (05:58)    -   -   -   -  

  • DerzaFanistori

    Divno korištenje pojma maroderstva! Uistinu divno! :o)

    avatar

    14.01.2009. (13:02)    -   -   -   -  

  • Ivrat

    Nemanjo, prava reč vrlina vam je najveća. Ne znam je li Ognjen Sviličić intelektualac ili nije, ali dopizdilo mi je silno to prikazivanje Bosanaca kao nerazumljivih zrtava. mislim, jebogabog to korijene vuce od Selimovica. U Bosni je ocajno, grozno, beznadezno, ali nije nerazumljivo ni zasto je to tako, niti je nemoguce izaci iz toga, niti u ljudima ima nesto temeljno drukcije od ostatka svijeta, niti su ti Bosance bas toliko jadni.

    avatar

    14.01.2009. (13:09)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager,

    Ti znaš da si meni simpatičan i da u ime te simpatije zaista imam bezgraničnu tolerancu, ali na Vaseljeni jednostavno ne trpim ova maloumne ispade poput tvog finalnog, pa se, da bih nam uštedio vrijeme, jednostavno pravim da se ništa nije desilo. Budući da se ništa nije desilo, diskusija će izostati.

    avatar

    14.01.2009. (13:55)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Ivrat,
    Bogu hvala, a on je jedan, na pametnim ljudima. Pa naravno da je tako: jasno da je razumljivo zašto je tako, jasno da je moguće izaći iz toga, naravno da u ljudima nema ništa fundamentalno različito od ostatka svijeta, niti su Bosanci baš toliko jadni. Ono što je dobro u ovim riječima, jest da su vaše, a budući da domena glasi na Gazihusrefbega, onda pod time mislim: bosanske.

    avatar

    14.01.2009. (13:59)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    U kurac sve. Pa zar sve mora biti jebena politika. Ovo je film koji je dobro obradio odnos oca i sina gdje su i otac i sin odigrali dobre role. Ogi je je iskoristio bosanske likove jer su mu najbliži i s tim likovima najbolje barata. Čemu secirati svaku jebenu rečenicu iz rakursa kako je on je htio pokazati kako su bosanci neshvaćene žrtve. Stari je htio pokazati da mu je sin jedinstven jer svira harmoniku koju rijetko koje dijete svira pogotovo u vukojebini iz koje su došli i da ide na dramsku sekciju, niti jednim dijalogom se nije inzistiralo na tome kako su oni nekakve žrtve osim iz ustiju režisera koji je zaključio da je epilepsija posljedica ratne traume što je čista glupost jer uzroci epilepsije ne mogu biti posljedica psihičke traume prije bi to mogao biti dijabetes primjerice. Ne razumijem zašto si toliko osjetljiv na moje opaske koje nisu zlonamjerne već samo iznosim svoje mišljenje pa ako mislim da sereš onda ću to i napisati.

    avatar

    14.01.2009. (14:50)    -   -   -   -  

  • svijet u boci

    Nakon "Oprosti za kung fu" koji je jedan od najgorih filmova koji sam gledao uopće, nemam više namjeru gubiti vrijeme na gledanje Sviličićevih filmova. Očigledno, dobro sam odlučio...

    avatar

    14.01.2009. (15:24)    -   -   -   -  

  • halter skelter

    Ja bih samo napomenula da je meni šlager rijetko simpa i mislim da je vrlo fin momak.

    avatar

    14.01.2009. (15:58)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Čujte, sve bum vas pobrisal: ako vi mislite da je normalan razogovor onaj koji sadrži argument tipa: Čuj ja znam čovjeka, a ti sereš...onda pokušajte naći mjesto gdje se tako razgovara, skupite se oko kravlje balege, zapalite vatricu, otpijte gutljaj komovače, pa bacite šijavicu i reru i nikad bolje. Nabijemvasnakurac!

    avatar

    14.01.2009. (16:07)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Ha, ha, ha, Hero, vidiš kako sam dosljedan!

    avatar

    14.01.2009. (16:08)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, molim te pročitaj još jednom moj tekst, pa onda tekst svoje argumentacije, i razmisli bi li ti na mome mjestu bilo što više kazao! Ti si istinska žrtva ovog filma! Ti bi da apstrahiramo i od tog minimuma teksta, i da, poput Frankenštajna, grgljamo na prve zvuke glazbe! Tebi je tak super kaj mali svira harmoniku - Isuse, nemoj da te čuje bilo koji Bosanac, recimo Ivrat, kakvi su to jebeni stereotipi o vukojebini iz koje dolaze naši likovi i harmonikaškom umijeću? - da ti je sve ostalo naprosto irelevantno. Da, zato se i rade ti bosanski mjuzikli: Ponad Tešnja zora zviće, siglo je proljeće, a u meni jesen jeeeeeee.... za pravi je dert neophodna dobra numera, a Brega zna da se uz tu muziku i pije, da je to glazba za alkoholičare, i u tom carstvu agonija i ekstaza, mamurluka i terevenki, očito da ne treba trošiti vrijeme na riječi, govor, glasno očitovanje umske prirode čovjekove, i sve ono po čemu smo od davnina znani kao bića zajednice.
    Šlager, sve OK, tebi je Ognjen super, film ti je super, sve je super, i kaj sad: gore ti je par kartica demantija tvoga dojma, ali, umjesto da čujem jednu jedinu riječ prigovora svojoj argumentaciji, ja čujem da je Ognjen super, film super, da je Bosna vukojebina, i da tamo rijetko tko ide na dramsku sekciju.
    Super.
    Jebote, šta bi bilo da ih više svira harmoniku? Filharmonika?

    avatar

    14.01.2009. (16:14)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Molio bih nekog od Jergovićevih prijatelja, konfidenata, fanova ili vodonoša, najbolje kakvog grbavca s govornom manom, tek da sve otprve bude pitoreskno i filmično, da Miljenku od Bosne prenesu sljedeću genijalnu ideju za scenario/film koja, ako se samo brižno razvije i realizira, garantirano donosi Palmu, Medvjeba i Oskara:
    Elem, budući da su belosvetske hulje redovito nečiste savjesti, pa se post festum bave onime što su trebale spriječiti - bosanskim žrtvama naime - predlažem Jergosu da zaigramo na sigurnu kartu: na ultimativnu Žrtvu! Dva su arhetipska obrasca izraubana, pederluk i silovanje, pa nam ostaje samo igra va banque, dakle, bez golmana: idemo s životinjama i djecom! Jer, zvjerstva traže adekvatnu alegoriju, a, osim toga, pokažite mi kad su to dječica i životinjice u svijetu agitpropa omanula?
    Radni naslov filma neka bude: Sanska koza! U prvom kadru, u sinemaskopu, vidimo full-moon ponad Jajca. Mjesec zaprema gotovo trećinu kadra, žut kao dukat i mirisan k'o cimet, što će Jerga lako opjevati. Usred mjeseca amblematski, noge en face, tijelo u profilu, glava en face, dakle egipatski, starodrevno simbolički, koči se ona, taj mračni predmet želja: sanska koza! Tu sliku koristit ćemo i na plakatu, jer ta slika posjeduje amblematičnost Batmanova logoa: ima da je zafrljačimo i na sve proizvode koji će da prate promičbenu kampanju u Cannesu, Berlinu a i šire, po Hollywoodima. Uz tu sliku, silhuetu koze crne kao unutrašnjost bosanske šume/duše, što će također Jergos lako glasom naratora da dočara (najbolje dvoglas Rade Šerbedžije i Mire Furlan) - naracija je ovde sankcionirani prosede film-noirea, jer radi se o hard-bihoiled thrilleru - ide tema one stare 'Mujo kuje konja na mjesecu...', i, odjednom, kao udarac Edhema Šljive rezantan meket koze, pun nekog praiskonskog, animalnog derta ili čežnje, bog će ga znati. U levom gornjem kutu srebrnog ekrana može da ide logo 'Želje', a u desnom citat iz Meše Selimovića: recimo, ono o četres' godina, ružno doba, jebiga, to može da se prevede s tu old tu rok en rol, tu jang tu daj. U kadru se pojavi i naslov filma, na engleski:G(h)oa(s)t of Sana, pun inicijalne dvoznačnosti i volšebne šeretske mistike.
    Da se vratim prvotnoj ideji, oprostite, ja se uvijek lako zanesem kad god pišem scenario za Oskara. Dakle, kamera ide negde dole, put Jajca, i čuje se u offu: Nije čudno da je sve otišlo ukurac, kad je počelo u Jajcu! Onda idemo na lika koji je to rekao, delija u šajkaći, da se olakša strancima praćenje filma, jer tko će se snađe u tom izobilju naroda i narodnosti. Drugi mu lik, onaj kojem je ovaj prvi govorio, kaže: Nego, jesi l' ti ikad razmišlj'o što se kaže: E, izjebaćute k'o sansku kozu? Tu se zametne razgovor o ljepoti sanske koze, postojanju prirodno lijepog i specifičnostima bošnjačke faune, pa se dva ratna druga, Stevan i Nemanja, odluče da pojebu tu legendarnu sansku kozu. Iz više razloga, jer film je strašno dubok i funkcionira na više niveaua: prvo, iz erotske i intelektualne znatiželje - kao odgovor na uvodno pitanje; drugo, ne bi li ponizili ono bosansko u samoj njegovoj biti; treće, film funkcionira i kao potraga za nečim što ne postoji, i tvrdi da to tražimo upravo zato jer nepostoji (u, jebote, kad ovo Jergos obradi jebaće im mater evropsku!); ondak, potraga za sanskom kozom vazda može da se shvati i kao tjeranje maka na konac vlastitih predrasuda: 'ajde da istjeramo do kraja taj klasični topos bosanske nacionalne mitologije i da vidimo kako se stvarano jebe sanska koza; dakle, riječ je o razbijanju uvriježenih predrasuda i plemenskih mitova! Formalnoproceduralno, potonje je tipičan tuzemni nadrealistički prosede: reč je o realiziranju metafore, par exellence!
    (...)

    avatar

    14.01.2009. (16:21)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Da ne bi odbio širu publiku, film je u pizdu materinu pametan već u prvih par kadrova, je l' tako? Jes! E, ali tek sad dolazi... - šta? Pa dete, jebemlivas ćopave! Sad se dvojici Srba suprotstavlja mali Muhamed, koji se cijeli film uopće ne pojavljuje, jer se Muhameda ne smije prikazivati! Genijalno, a? Pojavljuju se samo učinci Muhamedovih dijela, tako da cijeli film zadobiva tipično bosanskomelanholičnu mističnost svojstvenu dervišima mevlevijama, koje ćemo da pokažemo što više, kako plešu, kako se probadaju s mačevi, kako padaju u trans itd., da dobijemo na egzotičnosti i atraktivnosti celoga projekta. Lokacije su bazične: Jajce slapovi dva do tri puta, Mostarski most u krupno (eventualno da se vidi da se organizuje rušenje za potrebe snimanja filma, ako je moguće...), stećci, Pale sam na svetu ponad Sarajeva, i, u finalu, kao seting konačnog obračuna, olimpijska bob-staza! Jebiga, ako od ovog ne može da se uradi dobar film, onda ja stvarno ne znam! Ako neće Jergos, da pitamo čika Abdulaha Sidrana? Muziku će da napiše Dino Merlin (jebiga, lakše će da ga izgovore kad podigne Oskara), a casting je neopoziv: Dragan Bjelogrlić kao Stevan, Kusturica kao Nemanja (!), mali Muhamed se ne pojavljuje, a u drugom su redu iza choruslinea Rade Šerbedžija kao skakač sa staroga mosta, Mira Furlan kao vidjelica iz Međugorja, Nele Karajlić koji posuđuje glas sanskoj kozi i još brojni drugi drugari. Otvoreni smo za nebrojene predloge!

    avatar

    14.01.2009. (16:23)    -   -   -   -  

  • Pero Panonski

    Krenuo ja tako gledat Armina. I dogodila mi se rijetka stvar. Nakon negdje 45 minuta, mozda sat vremena gledanja, rekao sam ja sam sebi, nema teorije da cu se ja mucit sa cemerom i jadom na filmu. Nemrem vise gledat cemer i jad na domacem filmu. Npr. zadnjih godina Kino Lika; cemer i jad ... Karaula; cemer i jad ...Treseta ; cemer i jad ... Dva igraca s klupe; cemer i jad ... Ta divna splitska noc; cemer i jad ... Svjedoci; cemer i jad ... Sve nesto rat, a sve teza mazohisticka kenjaza.

    Pa da covjek radi profil ove jadne zemlje na osnovu domace kinomatografije, pa samo hrpa ratnih zlocinaca, zaludjena bagra oruzjem, seksualni manijaci i opcenito samo seksom i smrcu opsjednuti ljudi, opcenito zemlja opce zapizdine, cemera i jada ... Vecina stanovnistva RH prebiva po gradovima ... A od gradskih filmova zadnjih godina mi jedino pada na pamet Pjevajte nesto ljubavno ...

    Uzmimo ovog ludog Kubricka; pa Barry Lyndon je isto na specifican nacin cemer i jad, pa je prokleto gledljiv cemer i jad, ima nesto ludo u tom filmu (ovo koristenje samo svijeca kao rasvjete, trnci me prolaze, a jos tome 1975. snimam film, a nema zulufa u njemu ili sirokih kragnih, naklon do poda).

    Jebe mi se vise za Bosnu ... Pa kao da je sav rat se tamo zbivao ...

    avatar

    14.01.2009. (17:09)    -   -   -   -  

  • odmak

    A baš sam htjela pisati o filmu. Sličan dojam tvom, ali poslije tebe je nemoguće napisati ništa slično.
    Armin ima epilepsiju, ali djete je zdravo, misli otac (jer baš previše ne govori, iako je i na telefonu nešto slično odgovorio nekome tko se brine, valjda supruzi) zašto mu davati tbl. Prebliski sam susret imala sa takvim mentalitetom stupidnosti i neke univerzalne primitivne dobrote i dobre volje,velikog srca, lakoće upoznavanja ljudi, sve površno i u krivo. Više ne mogu.
    Jasno je da je tema odabrana s ciljem izazove ono što je očito izazvala sudeći po nagradama.
    Ja više ne nasjedam.

    avatar

    14.01.2009. (17:24)    -   -   -   -  

  • prljava igra (!)

    da o nichemu govori, ali da se o svemu radi - upravo ovako nekako glasila je i moja (javna) primedba nakon projekcije filma na 'go east' festivalu u Wiesbadenu.
    shatro 'uzgred' se Svilichicev film bavi danashnjom Bosnom: kada sam ga upitao 'Zashto bash Bosnom?', redatelj je pun sebe, iako iznerviran i onesiguran odgovorio neshto u smislu da nije umetnik taj koji trazi temu, vec tema nalazi njega. puno pre ce biti da se film bavljenjem bosanskom problematikom preporuchuje zapadnoj publici.

    avatar

    14.01.2009. (19:37)    -   -   -   -  

  • Herzog

    Od Grbavice sam nedavno odustao nakon pola sata, sat... A sta se tice recenzije, jedva sam uhvatio poantu. Ipak, drago mi je sta se s Arminom necu muciti ni pola sata. U Bosni (a i u Hercegovini) zadnji sam put bio 2002. Meni se cini da se ondje ima sta snimati, ali da se ne snima, a ovo sta se snima ocito bolje da se ne snima. Ali, trebalo bi, ali ne bi bilo toliko misaono, pa se ne snima. ne bi bilo Jarmusha

    avatar

    14.01.2009. (21:58)    -   -   -   -  

  • Marole

    Meni je Grbavica super. I Ta divna splitska noć. Predlažem novu prostorno - plansku tematiku za Sviličića. Film o Dropulićki koju bi utjelovila Razija Mujanović, radnog naslova "Ruši Mare, boli te kurac".

    avatar

    14.01.2009. (22:40)    -   -   -   -  

  • odmak

    Grbavica i njena redateljica su nešto drugo. Ona bar pokušava shvatiti.

    avatar

    15.01.2009. (08:58)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    Uf, jebo sve!
    Namanju malčice povučeš za jezik, on se prvo neda, kad ono, eto ti jezika ko u mravojeda.
    Nisam osoba kojoj treba patronizirati niti isticati neko posebno mjesto iz obzira ili...
    Realno gledajuć' Armin je turoban, dosadan film teško spore dinamike ali ipak ima određenu kvalitetu (uslovno rečeno ljepotu) koja je u oku posmatrača. O ukusima ne valja raspravljati, zar ne?
    Tvoj antagonizam prema doteplim bosancima je razumljiv i lako se uvući u tu kožu ali čemu?
    Rado svratim na tvoj blog i jedini je koji komentiram, imaš ok publiku pred kojom ljubomorno čuvaš image i to poštujem.
    Ja se izražavam jednostavno i iskreno dok si ti sposoban s istim žarom i argumentacijom braniti potpuno suprutne teze iz čiste zabave jer barataš za mene nenadmašnim sofizmom. Sve je to ok ali ipak pokušaj dopustiti da se rasprava pokrene i u smjeru koji ti nije po volji. Dopusti, nemoj brisati komentare i prozivati bilo koga maloumnim jer je to pomalo pederski.

    avatar

    15.01.2009. (12:49)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Šlager, nema govora o mom nakakvom "antagonizmu prema doteplim bosancima". Konačno, ja uopće ne znam gdje su ti "dotepli bosanci", ne srećem ih - jer ih naprosto nema osim u ksenofobnim iluzijama Zagrepčana, koji su ksenofobni prigodno: prekjučer Dalmatinci, jučer Hercegovci, sada Bosanci... - i ni na koji način ne osjećaj nekakav pritisak ljudi koji doseljavaju, ako doseljavaju u Zagreb.
    Upravo suprotno: u svim mojim tekstovima ja ih vrlo jednostavno uzimam u zaštitu. Štitim njihovo dostojanstvo. Dostojanstvo žrtve. Žrtve koju svaka pohlepna redateljska ili spisateljska budala želi tržiti, nadajući se bar nekoj nagradi na račun bosanske tragedije.
    Šlager, baci oko na reakciju Ivrata, a ona klikni na link i pogledaj domenu: zar te ne čudi da sami Bosanci vrlo dobro prepoznaju koga ja tu napadam, a koga branim
    Nevjerojatno si površan! Pogledaj, naime, kako me optužuješ za ono što sam radiš: stereotipima barataš ti! Recimo, ovaj stereotip o Bosni, na koji sam te već upozorio: "...jer svira harmoniku koju rijetko koje dijete svira pogotovo u vukojebini iz koje su došli i da ide na dramsku sekciju...". Bosna kao vukojebina! Oduševljenje činjenicom da dijete iz Bosne svira harmoniku i ide na dramsku sekciju! Pa nisu li to predrasude, moj Šlager?
    Konačno, gdje ja to tebe nazivam maloumnim? Ne vidim to mjesto, uz najbolju volju.
    Vidiš, Šlager, ne mogu polemizirati s tvojim polemičkim konsturkcijama. Ili me optužuješ za ono što sam činiš, ili za točno suprotno od onoga što je smisao moga teksta, ili pak naprosto izmisliš optužbu.
    Komentar obrišem jedino i samo onda kad prevrši mjeru pristojnosti: rekao sam ti već da argumentaciju tipa: Ja znam čovjeka....., a ti sereš..., ne trpim.
    Što se tiče moje navodne bojazni da će rasprava krenuti u smejeu koji mi nije po volji, Šlager, ne znam kako bi se to moglo dogoditi kad ja, zahvaljujući nenadmašnim sofizmima, iz čiste zabave znam zastupasti sasvim suprotne teze!? Ako je to točno - dopusti sofizam - onda ću se u jednom trenutku rasprave vješto dijalektički prikloniti suprotnoj, dominantnoj, pobjedničkoj tezi, i opet će sve po mene dobro i sretno završti, zar ne?
    Šlager, ponekad, vjeruj, polemiziram sa strašću majke koja brani vlastito dijete. Ne igram se, drugim riječima, iako izgleda da se igram riječima.
    Ovo je takav slučaj: zaista mislim da se Bosance još jednom pljačka, ovaj put kao žrtve rata; stoga ovakav prosede i nazivam maroderskim.
    To je sve.

    avatar

    15.01.2009. (16:24)    -   -   -   -  

  • inhibitor

    dobro te raspizdio lujka

    avatar

    15.01.2009. (16:51)    -   -   -   -  

  • inhibitor

    dobro te raspizdio lujka
    a?

    avatar

    15.01.2009. (16:53)    -   -   -   -  

  • inhibitor

    ka
    a

    avatar

    15.01.2009. (16:54)    -   -   -   -  

  • šlagerpevač

    He, he... Teško žabu u vodu natjerat!?
    U spici harmonika samo branim likove unutar filma i to je sve. Lik oca je stvaran, on postoji, u njegovom svemiru, a sad opet govorim o liku oca koji je dobro odigram, je njegovo dijete posebno radi te harmonike i on to stalno u filmu ističe. Nemanja, u filmu su likovi strahovito blizu stvarnim ljudima, oni su dobro portretirani i odglumljeni i to je najveća vrijednost tog filma. Taj nesretni otac koji je razapet između ambicije i snova o nekakvom "poslu" i ljubavi prema sinu je izvaredno odigran i on je stvaran kao takav. On je čovjek koji iz primitivizma negira bolest svog sina jer mu ljubav prema njemu ne dopušta da prihvati njegovu bolest, on je iritantan u svojim idiotskim postupcima tijekom filma, ali je on stvaran, Nemanjo, takvi ljudi postoje i njihove riječi u tom filmu nisu izgovorene da bi bili bilo kakav politički pamflet ili nešto slično. Pa pobogu, zar si ti jebeni fah idiot pa gledaš sve kroz istu jebenu prizmu čovječe? To je priča o čovjeku i njegovoj ljubavi prema sinu i sinovljevoj ljubavi prema njemu, likovi su takvi kakvi jesu, njihove uloge, njihovi nijemi dijalozi i oni drugi funkcioniraju. Sviličić je prenio moguću situaciju iz života na film i nije kroz stavove zatucanog oca niti kroz misterij traume iz nekog tamo rata htio podmetnuti kukavičje jaje, to je samo lopta da se njome mogu igrati deca ili kritičari, možda nepotrebna, ali je samo lopta i ta lopta je najmanje bitna u cijelom filmu.

    avatar

    15.01.2009. (17:28)    -   -   -   -  

učitavam...