Komentari

akst.blog.hr

Dodaj komentar (30)

Marketing


  • luki 2

    Na žalost, miljama smo daleko od njihovih ciljeva i spajanja teorije i prakse...:((((
    Sve najbolje; pozdrav od Luki+wufova

    avatar

    10.01.2009. (12:46)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    he he, čim utemelje inspekciju pojavit će se i razlozi njezina postojanja

    avatar

    10.01.2009. (13:37)    -   -   -   -  

  • tičerica

    što se tiče činjenice da je amerika iza nas, mislim da tu veze ima prosjek. oni imaju izvrsne privatne škole, ali i cijene takvog školovanja su "izvrsne". s druge strane, gledala sam oprah kada je imala akcije prikupljanja pomoći za neke škole u siromašnim četvrtima - tamo je situacija katastrofalna. premalo kadra, dosta nestručno zastupljenog, previše učenika u premalo prostora, nikakva nastavna pomagala, loša nastava - što sve vodi oštroj polarizaciji: mali broj privilegiranih ima izvrsne uvjete u kojima ostvaruje izvrsne rezultate, i veliki broj "underprivileged" koji u katastrofalnim uvjetima ostvaruju katastrofalne rezultate. a prosjek je nešto ispod nas.
    mi nemamo toliko velike amplitude, ali to istovremeno znači da imamo puno manje izvrsnosti.
    jedan od većih problema našeg obrazovnog sustava si već identificirao: loš društveni položaj učitelja.
    no, što se tiče samog obrazovanja, selekcija kakvu si opisao je dvosjekli mač: kod nas se nerjetko događa da s fakulteta izlaze izvrsni stručnjaci u svom području, koji, nažalost, to znanje ne znaju prenijeti. metodička komponenta na fakultetima je marginalizirana, i oni koji postanu vrsni metodičari, to postaju isključivo svojim trudom i samostalnim radom. više metodike na fakultetima, no one bliske praksi, treba nam k'o kruh. s druge strane, znam nekoliko primjera samo među mojim kolegicama s godine, koje su upisivale fakultete s ciljem da rad u školi izbjegnu. jedna je imala znanstvene, a druga prevoditeljske ambicije. jedna je otkrila kako voli predavati i to ju zanima na trećoj godini, popunjavajući budžet instrukcijama, a druga na hospitacijama. a obje su, ustvari, rođene metodičarke, tičerice od formata. puno takvog kadra bi se izgubilo kada bi se primjenjivao finski sustav selekcije. u krajnjoj liniji, ni ja danas ne bih bila tičerica da je bilo tako. :D

    avatar

    10.01.2009. (13:37)    -   -   -   -  

  • Akademska stranputica

    Čitajući članak samo sam se sjetio moje godine od dvadesetak ljudi od kojih jedva 5 je sposobno išta razumnog učiniti u nastavi, a svi će ići u nastavu jer drugog izbora nemaju. To je ono što je loše.

    avatar

    10.01.2009. (13:54)    -   -   -   -  

  • zoccao

    Izvrstan post. Pozdrav.

    avatar

    10.01.2009. (17:36)    -   -   -   -  

  • MiG

    Zašto naše školstvo nema baš neke šanse? Zato što nikad ništa nije izolirano. Pogledajmo cijelu našu državu, što se tu sve radi, što se vrednuje, i tko prednjači. U takvom sustavu ništa nije moguće izdići na viši nivo, a pogotovo ne ona područja koja ne donose direktan profit.
    Jednostavno, okolina kao takva nije pogodna da se u školstvu napravi ikakav napredak, čak i da se pokuša. Primjer su zakoni kao što je zabrana pušenja. Sve je to super na papiru, a u praksi uopće ne funkcionira. Govorim o onom zakonu koji je donešen pred cca 5 godina, gdje je bilo zabranjeno pušiti u školama, bolnicama i drugim javnim ustanovama i firmama. Pa se svejedno pušilo, i puši, i nikome ništa. Ne možeš uzgojiti kvalitetnu voćku na truloj zemlji. Prvo treba iscijeliti tlo. A to je jako teško.

    avatar

    10.01.2009. (22:53)    -   -   -   -  

  • svinjce

    najteže je promijeniti stvari u glavama ljudi....

    avatar

    10.01.2009. (23:55)    -   -   -   -  

  • Ekstrasolarni planet

    Ne može država tako malo platit učitelja a da on ne bi mogao vrhunski raditi i uživati u svom poslu. Učitelji, vi ste zadnja nada ove zemlje!

    avatar

    11.01.2009. (00:04)    -   -   -   -  

  • jastučić

    možeš li napisati linkove gdje bih mogla naći to što si napisala? osim tog časopisa?

    avatar

    11.01.2009. (15:36)    -   -   -   -  

  • aquaria

    SAD je iza nas zato što oni imaju dobre privatne škole, ali im je sustav javnog školovanja, čast izuzecima, u komi, pa nemaju dovoljno veliku bazu studenata koja bi na onoliku populaciju dala dovoljan broj kvalitetnih znanstvenika. No za njih nema zime, oni svoj znanstveni i stručni kadar uvoze iz cijelog svijeta, američki san i navodno blagostanje su još uvijek nešto za čime teže mnogi koji su se mukotrpno školovali u ekonomski manje razvijenim zemljama. To i sve ostalo je već dobro razradila tičerica pa nema smisla da i ja duljim. Kad društvena klima ovdje bude povoljnija, popravit će se i školstvo i odnos prema kadru koji u školama radi i koji je uistinu katastrofalan. No gdje će se dotad školovati (i moja) djeca? Upravo ovdje gdje jesmo. Stoga se nadam da će im biti namijenjeno da entuzijazam pojedinaca kojeg ipak nikad ne nedostaje nadvlada većinu problema i održi sistem iznad neke granice ispod koje se gubi šansa za povratak.

    avatar

    11.01.2009. (20:46)    -   -   -   -  

  • Prolaznica

    realno gledavši, kako ćemo imati dobre rezultate kad učenici u mom razredu ne znaju kako se zove zemljin prirodni satelit?
    ismijavaju sve što nije kao oni. in su umjetne stvari, prirodni ljudi su out.
    sve je to odgoj.
    ljudi mi se smiju ako kažem da čitam neku knjigu.
    i kod nas na fakultete neće ići najbistrije osobe, već one koje imaju novaca platiti si to.
    stipendije i onako pokupe ljudi kojima teoretski ne trebaju.
    lijep pozdrav.
    vrlo dobar post.
    :)

    avatar

    11.01.2009. (21:11)    -   -   -   -  

  • Akademska stranputica

    jastučić - htjedoh prikazati točne podatke sa stranice PISA istraživanja, ali rezultati su izdani u knjizi koju treba platiti... nisam našao neke stranice koje se bave samo ovim problemom. Bar ne u cijelosti.

    Entuzijasta, na sreću, još uvijek ima. I djeca to cijene, vjerovali ili ne.

    avatar

    11.01.2009. (21:12)    -   -   -   -  

  • bastet

    Naše reforme školstva uvijek idu od repa! Kad ova država i ovi ljudi jednom shvate koliko su nam neophodni kvalitetni i motivirani učitelji i pedagozi, i da je neophodno rehabilitirati njihov društveni status i vratiti im dignitet koji su uživali u nekim davnim vremenima, tada ćemo možda shvatiti da reforme treba "pružiti" sve do glave. I učiteljima osigurati adekvatne plaće, ljudske uvjete za rad i zaštiti njihov ugled. Tek tada se možemo nadati da će se na učiteljske akademije upisivati najkvaliteniji studenti, a ne zalutali mladi ljudi kojima je učiteljski poziv samo posljednja slamka spasa za koju se hvataju u nastojanju da steknu kakvu-takvu akademsku titulu.

    avatar

    11.01.2009. (23:36)    -   -   -   -  

  • IVAN

    sada cu ti ja nes rec o tim pametnim fincima

    avatar

    12.01.2009. (07:06)    -   -   -   -  

  • IVAN

    grupa njih je došla živit i studirat kod nas
    nisu uspili niti u zagrebu , niti u rjeci , pa su natrag otišli
    u svoju PAMETNU finsku

    avatar

    12.01.2009. (07:07)    -   -   -   -  

  • IVAN

    naše škole su dalekoooooooooooooooo najbolje
    samo mi ne znamo napravit reklamu ka oni

    avatar

    12.01.2009. (07:08)    -   -   -   -  

  • IVAN

    živila ploča i spužva nek idu do vraga sve one PAMETNE ploče
    i te gluposti

    avatar

    12.01.2009. (07:09)    -   -   -   -  

  • Akademska stranputica

    Uh, da su našu škole daleko najbolje, bolje ne ću komentirati. A ploča postaje prošlost... Djeci koja spavaju s kompjuterima ploča je nešto što spada u muzej.

    avatar

    12.01.2009. (09:25)    -   -   -   -  

  • Spaladiumka

    Uvjeti u kojima radimo nisu loši, već stravični.
    Tonemo sve dublje jer nam je nastava užasno dosadna. Dok smo god u situaciji da djecu više može "zabaviti" mobitel koji ima multimedijalne sadržaje i Wi-Fi konekciju, nastava će ostati nezanimljiva i "bubatorska".
    Tehnološki smo zaostali, što ne može nadomjestiti jedna "smart board" po školi koju nam je dodijelilo Ministarstvo u 2008. Kao prvo ta ploča zahtijeva posebnu učionicu (koju nemamo) i profesora koji zna što i kako s pametnom pločom (u mojoj školi 7/70 cca) itd itd

    Ja bih željela raditi na mjestu gospodina Zorana Paldija u MZOS. Voljela bih uistinu utjecati na informatizaciju školstva, a ne samo namještati firmi King ICT poslove u svim državnim institucijama. Poslala bih školama projektore koji su maleni i lako prenosivi, a uz to nisu niti skupi, pomoću kojih možete nastavne jedinice projecirati s usb sticka u bilo kojim uvjetima,dakle ne treba imati laptop ili pc. Za cijenu jedne pametne ploče možete kupiti "masu" prijektora ovoga tipa.

    Ali ne.....nama MZOS "pokloni" npr. laserske printere koje nitko neće kupiti jer su toneri užasno skupi.Lijepo ih distribuira King ICT i napravi svake godine slični unosni posao.
    Kada kupujemo tonere to vam je 980 kn puta 3!!??
    Sve za dobar posao! Ni trunke logike.

    Ma puno mi toga pada na pamet,ali sada više nemam vremena idem kuhat ručak!
    Pišemo si!

    avatar

    12.01.2009. (11:47)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    "Svi ovi rezultati u Finskoj su plod kvalitetne selekcije kadra koji će raditi u školama i sustavu poticanja i nagrađivanja istih." Potpisujem.

    avatar

    12.01.2009. (20:49)    -   -   -   -  

  • Akademska stranputica

    Što vrijedi sušta tehnika ukoliko pola zbornice (ako ne i više) zazire od promjena svoga rada...

    avatar

    12.01.2009. (22:36)    -   -   -   -  

  • just for me

    hm....25 godina radim u tri smjene, prije smo imali manje učenika, pa se tu i tamo našla koja slobodna učionica, a sada smo svaki slobodan prostor, pa i garderobu pretvorili u učionicu. O opremljenosti učionica neću niti govoriti, sve se svodi na ono "osnovno"...kredu i ploču, ostalo je na - "snađi se kako umiješ i možeš", a ako nisi kreativan po tom pitanju onda ništa od kvalitetne nastave i svemu što se danas od nas traži ...srećom da doma imam komp, printer i sve što trebam, ali ponekada se pitam koliko samo učitelja, profesora i to ima....umorna sam od takvog načina rada i polako postajem malodušna - još me jedino "ludi entuzijam" drži u tome da i dalje radim punom snagom vlastite volje....a situacija biva sve gora i gora....pitam se do kada?

    avatar

    13.01.2009. (09:55)    -   -   -   -  

  • sa sjevera

    evo pisem sa sjevera i znam iz prve ruke.... :) Finska je jedna jako organizirana zemlja, sto se tice skolstva i svega ostalog... uvijek se iznenadim kako stvari ovdje FUNKCIONIRAJU... visoka kvaliteta opremljenosti skola (tehnoloski itd.) vidljiva je i u manjim mjestima, slazem se... a mentalitet je nesto tooootalno drukcije... a tek knjiznice.. milina...

    avatar

    13.01.2009. (10:15)    -   -   -   -  

  • Akademska stranputica

    just for me... sve mi je jasno što želiš reći... i u svome kratkom stažu sam sve to vidio, osjetio i doživio. No, pitam se ovih dana koliko ću moći nositi laptop sa sobom i davati sve od sebe...

    avatar

    13.01.2009. (13:38)    -   -   -   -  

  • NF

    promašio si suštinu, tu su mnogo bliže spaladiumka i just for me, moji vršnjaci i ja nemamo više nikakvih iluzija, mada se ja kroz manjinski sindikat još borim s vjetrenjačama. imao sam priliku, bio je sindikalni izlet, upoznati čovjeka koji je napravio ovaj idiotski pravilnik o napredovanju, lik je toliko ponosan da uopće ne čuje sugovornika, a takvi su uglavnom na svim pozicijama u sustavu, ovaj smijeh s procjenjivanjem eseja na državnoj maturi sam svojevremeno već komentirao, no dodat ću u kojem pravcu mi idemo, južnokorejskom, tamo 90 posto učenika plaća instrukcije, već su potukli fince u prirodnim predmetima, blizu su i u ostalom, no kad to kažeš nekom iz ministarstva, tamo nitko ništa ne može učiniti...

    avatar

    13.01.2009. (19:46)    -   -   -   -  

učitavam...