Čovjek je proturječno biće - ne trebaju nam "veliki pisci" da bi nam to bilo jasno. Iščuđavanja kojekakvih akademika nad proturječjem u Poetici (koje to zapravo i nije, kao što ću pokušati objasniti) plod su zakržljalosti njihove percepcije, ili pak kakva opsesivno-kompulzivnog poremećaja. Aristotel veli da je nesretan završetak tragedije ispravan završetak, ali to ne implicira da je sretan završetak neispravan: postoji više ispravnih rješenja. Stoga on ne proturječi samome sebi kad u četrnaestom poglavlju kaže da da je sretan završetak najbolji za tragediju. Aristotelova proturječja leže drugdje.
10.01.2009. (02:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Molim te, Nemanjo, da prebaciš u tekst sljedeći pasus, koji sam zabunom ispustio prepisujući ovaj miniesej na Vaseljenu. Dolazi u tekstu na mjestu koje ćeš sam pretpostaviti, a ako ti se ne da zajebavati sa mnom, naprosto ga pukni u post scriptum. "Pažljiviji čitatelj svakako nije propustio uočiti da je Aristotel primjere sretnih završetaka isto uzeo od Euripida. Kresfont i Ifigenija njegove su drame a autor Hele je nepoznat. Međutim, siže iz mita o njoj nalazi se u Euripidovoj drami Antiopa, u kojoj "radi" identičan mehanizam prepoznavanja u zadnji čas. Stoga neki prevoditelji, kako navodi Dukat, umjesto Hele stavljaju upravo Antiopu."
10.01.2009. (03:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U duhu Antike i Antartike, vježbam postmoderno doba, u kojem neće biti struje. Zato ovakve kratke tekstove, a za koje očekujem da budu ozbiljni, pišem rukom.
10.01.2009. (03:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zanimljiva je ova naša civilizacija: cijela se Europa grije ruskim plinom! Ne znam kolike su zalihe toga plina, ali, pretpostvimo da ga za stoljeće, dva iscrpimo i da zaista ogreznemo u barbarstvo budući da od izuma čekrka do dana današnjega jedva da je išta novoga pod suncem iznađeno: za razliku od pobornika teorija zavjere koji umirujućim tonom podrazumijevaju već patentirane alternativne izvore energije, ja mislim da nakon vatre nismo izumili ama baš ništa što bi je nadomjestilo i barem nas zericu ogrijalo - jasno, ako izuzmemo Bénédictine, o čemu valja kazati par riječi:
"Prvi pouzdani zapisi o dobivanju alkohola i proizvodnji alkoholnih destilata bili su poznati u Europi tek oko 1150. godine, kada je magistar Salernus (umro 1169.) opisao postupak dobivanja “goruće vode” (aqua ardens) nekim oblikom destilacije vina, temeljem znatno starijih iskustava arapskih alkemičara.
Biskupu Arnoldu Magnusu (1193.-1280.) dugujemo vrlo stare zapise o tehničkom napretku na području onovremene destilacije, a glasovitom katalonskom liječniku Arnoldu iz Villanove (1238.-1311.) iscrpne zapise o ljekovitim svojstvima vina, aromatiziranih vina i drugih “alkoholnih pripravaka”, koji su u 15. i kasnijim stoljećima (Liber de Arte Destilando oko 1500.) prevedeni na njemački jezik i poznati i u našim krajevima.
Suvremena kretanja prema “prirodnom liječenju” postupno rehabilitiraju vinske tonike i “ljekovita vina” (naglasak na lijeku a ne alkoholu!). Duga je tradicija proizvodnje i kvaliteta “samostanskih tonika” ili samostanskih likera, kao što su, primjerice, imenom i tajnom zaštićeni svjetski poznati francuski benediktin (bénédictine) i šartrez (chartreuse). Bénédictine (benediktin) je glasoviti francuski “samostanski” liker koji se po postupku brata Bernarda Vincellija proizvodi u benediktinskom samostanu Fécamp na obali La Mancha od 1519. godine kao poboljšana verzija starijeg i složenijeg likera chartreuse (šartrez).
Chartreuse se proizvodi po strogo tajnom i dobro čuvanom postupku iz oko 130 razlitih alpskih trava i začina od 1735. godine u kartuzijanskom samostanu nedaleko od Grenobla u francuskim Alpama. U prošlosti su se obim likerima, pored osebujunog i vrlo cijenjenog okusa i mirisa, pripisivala gotovo univerzalna ljekovita svojstva u liječenju mnogih bolesti od probavnih smetnji do kuge. Danas su uzor ili model različitih biljnih likera koji tradicionalno i uspješno proizvode diljem Europe."
Što se tiče hepiendinga, budimo ozbilji, drugovi, pa svaki je čovjek uvijek na gubitku.
Evo, u EPH imaju sve, samo da nemaju ptičjeg mleka, pa, kako priča Lečeni, nema plina! I o kakvom mi to hapiendningu onda pričamo? Džaba bilo konja vranih, po XVI arodismanu razigranih, kada nemaš plina koji greje!
10.01.2009. (13:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Podsjetila me prijateljica na jednu lepršavu, a opet savršeno točnu opasku Oscara Wildea da je Amerika iz barbarstva prešla u dekadenciju posve zaobišavši razdoblje civilizacije. Očito, svijet je posve amerikaniziran: pogledajmo samo našu današnju situaciju i ovu raspravu: u bazi barbarstvo bez plina, a u nadgradnji dekadentna raspra o Pliniju (ili Aristotelu, svejedno).
10.01.2009. (13:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Točno, peć od šamotne opeke trajniji je izum od laptopa. A knjige što ih tiskaju u Profilu raspast će se za koje desetljeće. Pisanje rukom krijepi običan duh. Tastatura pak krijepi samo najumnije, kojima je ruka ipak prespora. Meni doista, u perspektivi, nije potrebna. Tastatura, ne ruka.
10.01.2009. (14:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Već nekih pet časova čitam Vaseljenu. Prosto je neverovatno koliko je raznovrsna. Prosto je neverovatno koliko je proročanska. Nego, dosetio sam se: počeću da komentarišem na starim postovima. Prosto me vuče.
11.01.2009. (04:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
To je odlična metoda: komentirati na starim postovima! Recimo, ako bi sada poželio komentirati post od 5. rujna ove godine, već zbog fus-note, koja bi tim komentarom još jednom potvrdila svoj profetski karakter, doživjeli bismo pravo provigjenie; pogledaj:
* Ovaj post jedan je od klasičnih primjera onoga što Vaseljena donosi kao vlastiti obol i prinos povijesti bloga, pismenosti u Hrvata i demokratizaciji Regije: post je impersonalni zapis nastao interakcijom manje-više ravnopravnih sudionika javne diskusije na blogu - štoviše, ta diskusija jest ovaj blog. Da stvar bude zanimljivija, razine se te rasprave, kao i teksta, vrtoglavo umnažaju: Bablova priča involvira i komentare s Vaseljene, dok Vaseljena preuzima Bablovu priču kao motiv i povod novoj spirali disputa! Razgovori Lečenog, Šarlija, Odmak i Nemanje, npr., nisu tek komentari na blogu, nego su integralni dio nove cjeline koja može biti samodostatan, samostalan post: tekst čiji je autor svaki pojedini čitatelj! Jasno - tekst je palimpsest. O čitatelju kao izvoru teksta na Vaseljeni sam pisao ne jednom, pa i ovako: Riječ je o tome da umnažanje narativnih instanci, kao i prekid toga niza ili njegova infinitezimalnost, postaju alegorijom jedne druge ideje: one o čitatelju kao konačnom izvoru teksta! Umnažanje pripovjednih instanci i nemogućnost dopiranja do prateksta znači tek jedno: izvor nije izvan čitatelja, u fizičkom svijetu, nego je u čitatelju: izvor je 'priče' u čitatelju, jer u 'priči' pronalazimo samo ono što jesmo, tj. ono smo što čitamo! Izvor neke 'priče', pratekst, nije u svijetu, nego u nama: mi se u priči prepoznajemo, kroz priču spoznajemo, u njoj vidimo (samo) ono što u nju stavljamo/učitavamo! Izvor nije pisac, nego čitatelj! Odatle sve više suradnika Vaseljene: samo posljednjih mjesec-dva na njoj su svoje tekstove objavili pandit i novinar Denis Kuljiš, bivši ministar kulture i enciklopedist Antun Vujić, pjesnik i kazališni kritik Tomislav Čadež, redatelj i glumac Filip Šovagović, filozof i prevoditelj Mario Kopić, te sada nakladnik i publicist Nenad Popović, jer je sve očitije da se, kao što Popovićev tekst savršeno naliježe na Bančevu priču o Titu u Stambolu i Bablovu o Krajačićevom bazenu, sve više naracija sasvim logično uklapa u vaseljenski diskurs. Vaseljena se čita jer je čitatelji pišu! Nemanja je u punom smislu riječi Deus Absconditus: odsutni bog Vaseljene. O tome Nemanja, Car Vaseljenski i Ktitor Kosmosa, ima punu svijest; nedavno će na Patologiji tako nadahnuto zapisati:
Istine o kojima pričaš, vjerojatno to znaš, razlikovao je već Siger od Brabanta, doduše i Ibn Rušd: istine uma i istine vjere. No, preskočimo to, to je srednjoškolska lekcija: a što ako je o Bogu moguće govoriti recimo ovako "Ne postoji nepostojanje Boga", dakle atributima negativne teologije? S tim u vezi i druga je tvoja pomisao: ...u suprotnom slučaju Njega nema (kao Takvog) i ja bih bogohulio kad bih tvrdio išta drugo. A što ako sam ja prisutan kao odsutan, kao Deus Absconditus? Ili bi bolje pristajalo Deus otiosus?
NEMANJA 27.08.2008. 17:22
** Cijeli taj proces nije nimalo slučajan, dapače, davno je osmišljen, duboko je promišljen, zabilježen je u Manifestu Patoblogije, i kao tekst objavljen (na) Vaseljeni; da podsjetim na genezu ovog prosedea:
Ja prihvatam Nemanjin izazov, ovde ću da pišem roman. Vi, bre, Izgnaniče i Markiže, jeste se prvi dosetili da pišete roman uđuture, no Nemanja se prvi dosetio da zajebe vlastiti blog i da deluje isključivo u komentarima.
Lečenikatolik, 24.12.2006. (17:12)
Zaista se ovde ne bih volio praviti važan, niti mi je do bilo kakve paunerije, jer vidiš i sam da sve i sva komentiram, ali jedno nikako ne: onu upravo tvoju opasku o mojoj blogerskoj inovaciji, ali, ako ipak smijem primjetiti: Nemanja: mit ili činjenica? blog je koji je nastao iz svijesti o toj interakciji autora i vlastitih komentatora, autora kao tek jednog od komentatora vlastitog teksta/bloga. Na Vaseljeni je i vizualno sam TEKST BLOGA identičan TEKSTU KOMENTARA. Ujedno, to je i stanoviti pomak u demokratizaciji samoga bloga: Joi Ito će kazati: "Čini mi se da se bližimo trenutku u kojem će blogovi postati odgovorna komponenta globalne konverzacije i da je savršen tajming za suradnju njih i medija. Nekoliko bitnih stvari u blogovima dolazi do izražaja, ne samo autorska prava, već i njihova uloga u demokraciji i slobodi govora. Postoje mnoge vrste blogova, doduše većina ih je dnevničkog tipa. Usprkos tome, čini mi se da je njihova važnost u dokazivanju ideje amaterske revolucije o kojoj smo ranije govorili, neprocjenjiva. Baš kao i druge stvari koje osiguravaju «glas», blogovi su ključni nosioci demokracije u 21. stoljeću."
Nemanja, 03.01.2007. (09:02)
11.01.2009. (04:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Akuzmata
Čovjek je proturječno biće - ne trebaju nam "veliki pisci" da bi nam to bilo jasno.
Iščuđavanja kojekakvih akademika nad proturječjem u Poetici (koje to zapravo i nije, kao što ću pokušati objasniti) plod su zakržljalosti njihove percepcije, ili pak kakva opsesivno-kompulzivnog poremećaja.
Aristotel veli da je nesretan završetak tragedije ispravan završetak, ali to ne implicira da je sretan završetak neispravan: postoji više ispravnih rješenja. Stoga on ne proturječi samome sebi kad u četrnaestom poglavlju kaže da da je sretan završetak najbolji za tragediju.
Aristotelova proturječja leže drugdje.
10.01.2009. (02:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lijecenikatolik
Molim te, Nemanjo, da prebaciš u tekst sljedeći pasus, koji sam zabunom ispustio prepisujući ovaj miniesej na Vaseljenu. Dolazi u tekstu na mjestu koje ćeš sam pretpostaviti, a ako ti se ne da zajebavati sa mnom, naprosto ga pukni u post scriptum.
"Pažljiviji čitatelj svakako nije propustio uočiti da je Aristotel primjere sretnih završetaka isto uzeo od Euripida. Kresfont i Ifigenija njegove su drame a autor Hele je nepoznat. Međutim, siže iz mita o njoj nalazi se u Euripidovoj drami Antiopa, u kojoj "radi" identičan mehanizam prepoznavanja u zadnji čas. Stoga neki prevoditelji, kako navodi Dukat, umjesto Hele stavljaju upravo Antiopu."
10.01.2009. (03:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lijecenikatolik
U duhu Antike i Antartike, vježbam postmoderno doba, u kojem neće biti struje. Zato ovakve kratke tekstove, a za koje očekujem da budu ozbiljni, pišem rukom.
10.01.2009. (03:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Zanimljiva je ova naša civilizacija: cijela se Europa grije ruskim plinom! Ne znam kolike su zalihe toga plina, ali, pretpostvimo da ga za stoljeće, dva iscrpimo i da zaista ogreznemo u barbarstvo budući da od izuma čekrka do dana današnjega jedva da je išta novoga pod suncem iznađeno: za razliku od pobornika teorija zavjere koji umirujućim tonom podrazumijevaju već patentirane alternativne izvore energije, ja mislim da nakon vatre nismo izumili ama baš ništa što bi je nadomjestilo i barem nas zericu ogrijalo - jasno, ako izuzmemo Bénédictine, o čemu valja kazati par riječi:
"Prvi pouzdani zapisi o dobivanju alkohola i proizvodnji alkoholnih destilata bili su poznati u Europi tek oko 1150. godine, kada je magistar Salernus (umro 1169.) opisao postupak dobivanja “goruće vode” (aqua ardens) nekim oblikom destilacije vina, temeljem znatno starijih iskustava arapskih alkemičara.
Biskupu Arnoldu Magnusu (1193.-1280.) dugujemo vrlo stare zapise o tehničkom napretku na području onovremene destilacije, a glasovitom katalonskom liječniku Arnoldu iz Villanove (1238.-1311.) iscrpne zapise o ljekovitim svojstvima vina, aromatiziranih vina i drugih “alkoholnih pripravaka”, koji su u 15. i kasnijim stoljećima (Liber de Arte Destilando oko 1500.) prevedeni na njemački jezik i poznati i u našim krajevima.
Suvremena kretanja prema “prirodnom liječenju” postupno rehabilitiraju vinske tonike i “ljekovita vina” (naglasak na lijeku a ne alkoholu!). Duga je tradicija proizvodnje i kvaliteta “samostanskih tonika” ili samostanskih likera, kao što su, primjerice, imenom i tajnom zaštićeni svjetski poznati francuski benediktin (bénédictine) i šartrez (chartreuse).
Bénédictine (benediktin) je glasoviti francuski “samostanski” liker koji se po postupku brata Bernarda Vincellija proizvodi u benediktinskom samostanu Fécamp na obali La Mancha od 1519. godine kao poboljšana verzija starijeg i složenijeg likera chartreuse (šartrez).
Chartreuse se proizvodi po strogo tajnom i dobro čuvanom postupku iz oko 130 razlitih alpskih trava i začina od 1735. godine u kartuzijanskom samostanu nedaleko od Grenobla u francuskim Alpama. U prošlosti su se obim likerima, pored osebujunog i vrlo cijenjenog okusa i mirisa, pripisivala gotovo univerzalna ljekovita svojstva u liječenju mnogih bolesti od probavnih smetnji do kuge. Danas su uzor ili model različitih biljnih likera koji tradicionalno i uspješno proizvode diljem Europe."
Što se tiče hepiendinga, budimo ozbilji, drugovi, pa svaki je čovjek uvijek na gubitku.
Evo, u EPH imaju sve, samo da nemaju ptičjeg mleka, pa, kako priča Lečeni, nema plina!
I o kakvom mi to hapiendningu onda pričamo?
Džaba bilo konja vranih, po XVI arodismanu razigranih, kada nemaš plina koji greje!
10.01.2009. (13:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Podsjetila me prijateljica na jednu lepršavu, a opet savršeno točnu opasku Oscara Wildea da je Amerika iz barbarstva prešla u dekadenciju posve zaobišavši razdoblje civilizacije. Očito, svijet je posve amerikaniziran: pogledajmo samo našu današnju situaciju i ovu raspravu: u bazi barbarstvo bez plina, a u nadgradnji dekadentna raspra o Pliniju (ili Aristotelu, svejedno).
10.01.2009. (13:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lijecenikatolik
Točno, peć od šamotne opeke trajniji je izum od laptopa. A knjige što ih tiskaju u Profilu raspast će se za koje desetljeće. Pisanje rukom krijepi običan duh. Tastatura pak krijepi samo najumnije, kojima je ruka ipak prespora. Meni doista, u perspektivi, nije potrebna. Tastatura, ne ruka.
10.01.2009. (14:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cveba
..meni je najglavnije da se Liječeni ne nasuče.
10.01.2009. (16:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Da se ne nasuče brkova.
10.01.2009. (16:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cveba
P.S. joj što mi je krasno imati ove š đ č dž etc.
10.01.2009. (16:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
lijecenikatolik
Već nekih pet časova čitam Vaseljenu. Prosto je neverovatno koliko je raznovrsna. Prosto je neverovatno koliko je proročanska. Nego, dosetio sam se: počeću da komentarišem na starim postovima. Prosto me vuče.
11.01.2009. (04:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
To je odlična metoda: komentirati na starim postovima! Recimo, ako bi sada poželio komentirati post od 5. rujna ove godine, već zbog fus-note, koja bi tim komentarom još jednom potvrdila svoj profetski karakter, doživjeli bismo pravo provigjenie; pogledaj:
* Ovaj post jedan je od klasičnih primjera onoga što Vaseljena donosi kao vlastiti obol i prinos povijesti bloga, pismenosti u Hrvata i demokratizaciji Regije: post je impersonalni zapis nastao interakcijom manje-više ravnopravnih sudionika javne diskusije na blogu - štoviše, ta diskusija jest ovaj blog. Da stvar bude zanimljivija, razine se te rasprave, kao i teksta, vrtoglavo umnažaju: Bablova priča involvira i komentare s Vaseljene, dok Vaseljena preuzima Bablovu priču kao motiv i povod novoj spirali disputa! Razgovori Lečenog, Šarlija, Odmak i Nemanje, npr., nisu tek komentari na blogu, nego su integralni dio nove cjeline koja može biti samodostatan, samostalan post: tekst čiji je autor svaki pojedini čitatelj! Jasno - tekst je palimpsest. O čitatelju kao izvoru teksta na Vaseljeni sam pisao ne jednom, pa i ovako: Riječ je o tome da umnažanje narativnih instanci, kao i prekid toga niza ili njegova infinitezimalnost, postaju alegorijom jedne druge ideje: one o čitatelju kao konačnom izvoru teksta! Umnažanje pripovjednih instanci i nemogućnost dopiranja do prateksta znači tek jedno: izvor nije izvan čitatelja, u fizičkom svijetu, nego je u čitatelju: izvor je 'priče' u čitatelju, jer u 'priči' pronalazimo samo ono što jesmo, tj. ono smo što čitamo! Izvor neke 'priče', pratekst, nije u svijetu, nego u nama: mi se u priči prepoznajemo, kroz priču spoznajemo, u njoj vidimo (samo) ono što u nju stavljamo/učitavamo! Izvor nije pisac, nego čitatelj! Odatle sve više suradnika Vaseljene: samo posljednjih mjesec-dva na njoj su svoje tekstove objavili pandit i novinar Denis Kuljiš, bivši ministar kulture i enciklopedist Antun Vujić, pjesnik i kazališni kritik Tomislav Čadež, redatelj i glumac Filip Šovagović, filozof i prevoditelj Mario Kopić, te sada nakladnik i publicist Nenad Popović, jer je sve očitije da se, kao što Popovićev tekst savršeno naliježe na Bančevu priču o Titu u Stambolu i Bablovu o Krajačićevom bazenu, sve više naracija sasvim logično uklapa u vaseljenski diskurs. Vaseljena se čita jer je čitatelji pišu! Nemanja je u punom smislu riječi Deus Absconditus: odsutni bog Vaseljene. O tome Nemanja, Car Vaseljenski i Ktitor Kosmosa, ima punu svijest; nedavno će na Patologiji tako nadahnuto zapisati:
Istine o kojima pričaš, vjerojatno to znaš, razlikovao je već Siger od Brabanta, doduše i Ibn Rušd: istine uma i istine vjere. No, preskočimo to, to je srednjoškolska lekcija: a što ako je o Bogu moguće govoriti recimo ovako "Ne postoji nepostojanje Boga", dakle atributima negativne teologije?
S tim u vezi i druga je tvoja pomisao: ...u suprotnom slučaju Njega nema (kao Takvog) i ja bih bogohulio kad bih tvrdio išta drugo.
A što ako sam ja prisutan kao odsutan, kao Deus Absconditus? Ili bi bolje pristajalo Deus otiosus?
NEMANJA 27.08.2008. 17:22
** Cijeli taj proces nije nimalo slučajan, dapače, davno je osmišljen, duboko je promišljen, zabilježen je u Manifestu Patoblogije, i kao tekst objavljen (na) Vaseljeni; da podsjetim na genezu ovog prosedea:
Ja prihvatam Nemanjin izazov, ovde ću da pišem roman. Vi, bre, Izgnaniče i Markiže, jeste se prvi dosetili da pišete roman uđuture, no Nemanja se prvi dosetio da zajebe vlastiti blog i da deluje isključivo u komentarima.
Lečenikatolik, 24.12.2006. (17:12)
Zaista se ovde ne bih volio praviti važan, niti mi je do bilo kakve paunerije, jer vidiš i sam da sve i sva komentiram, ali jedno nikako ne: onu upravo tvoju opasku o mojoj blogerskoj inovaciji, ali, ako ipak smijem primjetiti: Nemanja: mit ili činjenica? blog je koji je nastao iz svijesti o toj interakciji autora i vlastitih komentatora, autora kao tek jednog od komentatora vlastitog teksta/bloga. Na Vaseljeni je i vizualno sam TEKST BLOGA identičan TEKSTU KOMENTARA. Ujedno, to je i stanoviti pomak u demokratizaciji samoga bloga: Joi Ito će kazati: "Čini mi se da se bližimo trenutku u kojem će blogovi postati odgovorna komponenta globalne konverzacije i da je savršen tajming za suradnju njih i medija. Nekoliko bitnih stvari u blogovima dolazi do izražaja, ne samo autorska prava, već i njihova uloga u demokraciji i slobodi govora. Postoje mnoge vrste blogova, doduše većina ih je dnevničkog tipa. Usprkos tome, čini mi se da je njihova važnost u dokazivanju ideje amaterske revolucije o kojoj smo ranije govorili, neprocjenjiva. Baš kao i druge stvari koje osiguravaju «glas», blogovi su ključni nosioci demokracije u 21. stoljeću."
Nemanja, 03.01.2007. (09:02)
11.01.2009. (04:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...