Komentari

gosponprofesor.blog.hr

Dodaj komentar (18)

Marketing


  • Goran

    Čitao sam taj post od peempea, i doslovce sam se zabezeknuo. Ne mogu suditi čovjeku i sitiuaciji ali sam se zapitao slijedeće :

    a) nije li školska bilježnica javna isprava, i nema li profesor zakonsku legitimaciju i obvezu (!) da tražu uvid u istu? To nije rokovnik, dnevnik ili pjesmarica ! Ako učenik odbije zahtjev, slijedi odgovarajuća pedagoška mjera. Negativna ocjena, razgovor s psihologom, pedagogom, ravnateljem. Možda uputnica psihijatru? Kakva rasprava?
    Policajac traži osobnu, kondukter pokaz, liječnik zdravstvenu, banka kreditnu, ured za novačenje vojnu, prometna vozačku iskaznicu itd, itd.
    Meni svatko može banuti na faks tražiti moje seminare, diplomski itd. To su javne isprave !

    b) hipotetski govoreći, dođe prosvjetna inspekcija profesoru na čiji je rad bilo pritužbi. Traži uvid u testove, zadaćnice, eseje, referate itd. Što profesor odgovara?
    "Ne mogu udovoljiti jer se radi o privatnoj intimi učenika. Štitim prava djece. Javite se dječjoj pravobraniteljici."
    Pa to je neiscrpno vrelo isprika za muljatore.

    c)možda ne bi trebalo pokazivati niti ocjene njihovim roditeljima, ako se desi slučaj da učenik na ovaj ili onaj način navrši osamnaest godina prije nego izađe iz sustava srednjoškolskog obrazovanja? Imaju tzv. poslovnu sposobnost, "svoji" su ljudi. Svako davanje informacija je pravno formalno kršenje načela povjerljivosti već odrasle osobe.

    .............................................

    avatar

    09.11.2008. (22:25)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Goran: ma gle, u tome i je stvar, u samoj činjenici da se učenica (osnovne škole) uopće USUDILA reći takvo nešto svom nastavniku, profesoru, jednoj starijoj osobi itd. Činjenica da se usudila govori o tome da je svjesna odnosa snaga. Ne, kažem ti, ljudi koji ne rade u školi jednostavno nisu svjesni dokle je to došlo. Ne znam koliko se može razabrati iz mojih postova, a s nekim stvarima još nisam ni izašao... Dakle, izjava te učenice je svojevrsni "znak vremena"... Tvoja zabezeknutost je na mjestu, naravno, samo, od toga malo koristi. Mjere koje si predložio (Negativna ocjena, razgovor s psihologom, pedagogom, ravnateljem. Možda uputnica psihijatru? Kakva rasprava?) palijativne su naravi, neke su i neostvarive (većina škola nema psihologa, a uputnice piše liječnik). Slažem se da ih treba primijeniti, ali problem je dublji, "sistemski"... Jer, ako takvo ponašanje zahvati veći dio školske populacije, jednostavno se ne može (fizički) slati učenike na razgovore itd., tim više što često ni to ne daje trajnije rezultate. Moguća rješenja vidim u potpori političkih struktura, ozbiljnoj javnoj kampanji za osvješćivanje građana o stanju u školi i o važnosti prosvjetnih radnika za dobrobit njihove djece, i, last but not least, odgovarajućim plaćama (o čemu je već bilo riječi, a neki su komentatori, teško mi je bilo to čitati, imali primjedbi s tim u vezi...).

    avatar

    09.11.2008. (22:44)    -   -   -   -  

  • Goran

    A što da kažem na ovo?
    Veliki se boj bije. :(

    Pomoz' Bog junaci !

    avatar

    09.11.2008. (22:58)    -   -   -   -  

  • cistiliste

    neki valjda pobrkali lončiće ,ali nekima se definitivno i pokoji razbio...svašta..

    avatar

    09.11.2008. (23:07)    -   -   -   -  

  • ludlud

    S ova tri zadnja posta si izvanredno pogodio "znak vremena". Nevjerojatno je kako ljudi nisu svjesni ovog procesa, i to ne samo u tvojoj profesiji (opet ponavljam, krucijalnoj, jer generira sve ostale struke). Oduševljava ih površan, vidljiv napredak (čitaj: tehnologija i čuveni "standard", točnije mjera komocije), i u stanju su vrlo ozbiljno tvrditi kako civilizacija napreduje. Ne želim tvrditi suprotno, ali jezičac na toj vagi je vrlo osjetljiv, i barem bi zbog toga trebalo pažljivije razmatrati stvar napretka.
    Osobno, mislim da ljudi danas jedu previše šećera pa zato osjećaju da im je jako dobro. ;)))

    avatar

    09.11.2008. (23:20)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Goran: da, stvar je zapravo ozbiljna, samo što je malo tko svjestan koliko.

    čistilšte: ?

    ludlud: 'ko ti još danas prati "znakove vremena"... A onda će se svi čuditi... Da, čokolada je dostupna, milijuni piju Žuju (koja je Zakon i Ustav), same svinjarije, stari moj...

    avatar

    09.11.2008. (23:44)    -   -   -   -  

  • zbunjen

    Tko danas prati znakove vremena? Ma tko danas uopće nešto i prati? Tko razmišlja o znakovima, o zbivanjima, o sredini u kojoj živi ili radi? Goran je sve razumno napisao. Muljatori (u svim redovima) dobili su prava koja su jača i od same logike i od opstanka ljudske vrste.

    Nisu samo učenici dobili ta lažna prava kojima mašu da bi se sakrili, pokrili, ne snosili ni posljedice niti prihvatili trun odgovornosti. Njima je bitno ovdje i sada i ne razmišljaju ni o jučer ni o sutra. A koliko je odraslih koji se također pokrivaju lažnim pravima?

    Znakova vremena je oduvijek bilo i uvijek će ih biti. Ukazuju li oni na neminovne promjene sustava vrijednosti ili ukazuju na promjene koje vode u bezvlašće, kaos, anarhiju? Promjena treba biti. Kakav bi to siv i dosadan svijet bio da se ništa ne mijenja, da sve stoji, da svi imamo zamrznut osmjeh na licu. Dosadilo bi živjeti tako uniformno, po uvijek istim pravilima, s uvijek istim ishodima, po poznatom unaprijed napisanom scenariju.

    Mi promišljamo, tražimo uzroke prije i drugdje, ne živimo samo u ovom trenu, brinemo o sutra. Učenici možda ipak žele živjeti samo ovdje i sada, ne tražiti uzroke i ne misliti o posljedicama. Kako im zamjeriti kada i njihovi roditelji, kada svi slavni, svi o kojima se piše i gleda i sluša također žive u ovom trenu? Kada im one koji su drugačiji prezentiraju kao strašno dosadne ili nesretne i nepoželjne? Kada malo bolje promislim tko je tomu kriv? Možda ipak mi nastavnici jer mi odgajamo "buduće" i odgajali smo "bivše" generacije. Danas gledamo te rezultate svojih nastojanja i nije nam baš drago vidjeti ih. Zapravo, možda se i stidimo. Jesmo li mi tomu jedan od uzroka - ako već mislim na uzroke. Jesam li ja tako utjecao na njihovu izvrnutu logiku i prosudbu?

    Nepravedno je samo to što su učenici uvijek jednakih godina a nastavnik je sve stariji. Učenik ide sa svojim vremenom, raste i razvija se u njemu i sa njime. Nastavnik je prisiljen utjecati na razvoj ljudskog bića uvijek istog uzrasta, istog nivoa svjesti i uma, zaustaviti vrijeme i prilagoditi ga tom biću. Kako pomiriti te dvije krajnosti? U najranijem djetinjstvu gledao sam djeda kako se vozi kolima na konjsku zapregu (to je bilo u gradu, ne na selu). Televizora nije bilo sve dok nismo krenuli u drugi ili treći razred osnovne škole. Prvo računalo (ako ga se može nazvati takvim imenom) dostupno običnom čovjeku nastaje već u mojim zrelim godinama, a mobiteli u poznim godinama. Danas postoje napravice kojima ni imnena ne znam. Učenici su danas informirani (nema veze što je to često dezinformiranost) iz raznih medija, bombardirani sa svih strana vijestima, obećanjima, porukama, sloganima, parolama. Čovjeće, pa tko se ne bi u svemu tome izbezumio??? Možda je bolje ne čitati znakove vremena.

    avatar

    10.11.2008. (00:57)    -   -   -   -  

  • buha

    znakovi vremena su POSLJEDICE prošlih vremena i prošlih pogrešaka.. PROBLEM je u SUSTAVU .. i nema nijednog mjesta u našem školskom sustavu koje nije zrelo za promjene!
    Čitav život gledam tko vodi obrazovnu politiku : samo podobni a ne stručni ljudi koji bi bili prošli sve Scile i Harbde neposrednog rada u školi . pa pogledajmo samo našega ministra Primorca , nije da čovjek nema dobre namjere , ali NEMA ZNANJA potrebna za reformu školstva ..također se škola kao mjesto učenja sve više pretvara , zaista iz učilišta u mučilište i nema razloga za čuđenje tome ŠTO sve učenici izvode da izbjegnu prevelike školske obveze i terete koje im nameće naša škola , organizacijiski ustrojena u XIX st a treba pripremati djecu za XXI...
    pitanje je koliko je informiranost učenika putem NETA (uostalom i većina se učitelja služi netom) dobvoljni razlog za ovu najnoviju pobunu učenika prema autoritetu škole.. ja mislim da nije problem u tome , nego jednostavno NITKO SE U ŠKOLI ne osjeća dobro - ni učitelji ni učenici..

    avatar

    10.11.2008. (11:35)    -   -   -   -  

  • buha

    može li se na neki način pokrenuti nužne promjene tako da inicijativa krene iz škole .. eto to je pitanje na koje vam mogu reči odgovor odma : NE MOŽE .. svi se ovdje samo izjadavamo. ali nemamo strukovni " mehanizam" nit relevantnu snagu .. iako imamo ideja , kaj ne

    avatar

    10.11.2008. (11:40)    -   -   -   -  

  • buha

    eto , to je društvena anomija u Hrvatskoj na djelu .. a njene posljedice su OČEVIDNE u školama .. i svuda..

    avatar

    10.11.2008. (11:42)    -   -   -   -  

  • Pokojnici i pijanci

    Da, dragi kolega, to je tako, stoga (uz ostalo) što naši sindikati nisu dovoljno učinkoviti, dapače... a mi, budale, plaćamo im iz mjeseca u mjesec.
    Odličan post, sve u svemu. Ostavljam pozdrav.

    avatar

    10.11.2008. (12:04)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    zbunjen: hvala na vrlo konstruktivnim komentarima, dragi kolega. Ovo je kao da su na jednom blogu dva blogera! ;) Zaista se nadam da posjetitelji bloga čitaju i komentare jer bilo bi šteta propustiti ih.

    buha: također hvala na komentaru; uglavnom precizni uvidi... Ipak, smatram da postoji razlika u "izjadavanju"; blogovi poput mojega (nadam se) trebali bi poslužiti kao forumi i mjesta konstruktivne analize, kao mjesta osvješćivanja, i, konačno, kao mjesta predlaganja rješenja. Nikad se ne zna što može izazvati (pozitivnu) lančanu reakciju.

    Pokojnici i pijanci: Hvala, kolega :). Sindikati i njihova uloga su tema za sebe.

    avatar

    10.11.2008. (18:44)    -   -   -   -  

  • Ekstrasolarni planet

    Vjerujem u potencijalnu snagu lančane reakcije. Čim se skupi kritična masa radioaktivnih istomišljenika - buuuuum.

    avatar

    10.11.2008. (21:07)    -   -   -   -  

  • tičerica

    hmmm... niti smo radio, a niti smo aktivni... nekako sumnjam u taj bum.

    avatar

    10.11.2008. (21:26)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    tičerica: ipak nisam pesimist; ne bih ovo radio da jesam. Nikad se ne zna što može izazvati lančanu reakciju...

    avatar

    10.11.2008. (21:53)    -   -   -   -  

  • Green Goblin

    Problem je što je današnje društvo ,a s njim i današnji čovjek sa svojim kratkoročnim i zombicifiranim pamćenjem i ponašanjem,suočen sa silama koje razmišljaju u 'stoljećima'.

    Sve je to davno opisano u 'Protokolima'

    koje preporučam za čitanje bez predrasuda o tome tko ih je i zašto pisao,te da li su lažni ili ne.
    Pozdrav.

    avatar

    11.11.2008. (10:08)    -   -   -   -  

  • Green Goblin

    Protokole pročitati ovdje: http://www.galaksija.com/protokoli.htm

    avatar

    11.11.2008. (10:09)    -   -   -   -  

  • gospon profesor

    Green Goblin: good point!

    avatar

    11.11.2008. (18:07)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...