E, gospon profesor, ovo pari hrvatska sapunica...a mrzim sapunice...i kako sad da priznam da tamo neku blogosapunicu sa nestrpljenjem i uživanjem pratim...hmmm...mrzim sapunice... di si bio kad sam išla u školu...ma di si bio kad mi je dijete išlo u školu? pozdrav :-)))
27.10.2008. (21:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Inače, kad smo već kod pjesme Nemoj, nemoj, mâ Ljubice, evo na što sam naišao na jednom forumu:
Pozdrav! Dobih za zadaću jednu koma pjesmu za izanalizirati. Treba naći poruku, ton, misao. Pjesma je polu nerazumljiva. Ak netko može pomoć, bit ću zahvalna. To mi treba za danas, što prije.
Nemoj, nemoj, ma Ljubice
Nemoj, nemoj , ma ljubice bistrom viru virovati u kom rajsko tvoje lice općiš često ogledati!
ere neće, vjeruj meni, dugo brijeme kazat tebi medene usti, pram zlaćeni i dvije zore zgara s nebi.
skoro, skoro promijeniće vas tvoj ures i svu diku tebe istu tebi skriće da neć poznat tvu priliku.
bježi mlados, dni othode vele brže, vele plaše negli istoga vira vode i sjena u njihi kad se kaže.
tijekom, tijekom lete ljeta, sve pod suncem satire se, i zasve dan dođe opeta, naša doba ne vrate se.
odori će bit i plijeni od gusara ki sve stira, tvoj drag pogled, pram zlaćeni, slatke usti, lice od lira.
tim se, mlada, ne oholi čim pogledaš sliku svoju, neg se smili na me boli, o ljubljeni moj pokoju!
A evo i nekih odgovora (da barem ja imam ovako motivirane učenike):
1. Dživo Bunić- Vučić, klasika - renesansa, motivi ljubavi, nedostižne drage, njezine nepatvorene ljepote, sjaja, blablabla. Dubrovačka renesansa. Dosadan autor, ali jedan od reprezentanata. Neizbježan u književnoj povijesti, ali po meni, trebao bi biti izbjegnut u književnoj nastavi gimnazijalaca. Dosadan mi bio i ostao.
2. htio ju je zbarit' ;)
3. Ma mi smo ti na baroku pa moramo srat o tome sad. Još žena oće elemente concetta-njoj nikad dosta posla.
4. Dragi moj, u 21. st., u eri kompjutora, astronautike i medicine čitanje ovakvih renesansno- baroknih pizdarija nikome nije milo. Umjesto da se čitaju moderne stvari, današnja filozofija, knjige novog doba, mi čitamo djela nepojebanih, deprimiranih autora iz kojih ne mogu ništa pametno naučiti. Dosta mi je bilo čitanja Zoranićevih Planina, Dunda Maroja i sl. Sad me još i Gundulić čeka. I kraj svega toga, moram se zamarat još i ovim.
5. Domača zadača
Pisac se u ovoj pjesmi (ah, sjećanja iz srednje škole naviru, baš bi si sad pivu otvoril da budem ko kad sam onda piso zadaču iz hrvackog - za vrjeme matematike :p) obrača svojoj ljubici i pokušava joj objasniti da joj godine prolaze i koliko god se ona trenutno mogla natezati s bilo kojim muškim na ovome svjetu, jednog dana će postati stara, ružna i dosadna, baš kao i vi profesorice, a onda će joj biti žao što je ostala sama ili u nesretnom braku s čovjekom koji ju je oženio zbog dobrih sisa, a ne iz ljubavi. Zato pjesnik želi da ljubica njegova što prije potjera sve one neiskrene pohotnike te uzme pisca pjesme i dade mu malo svoje tople i mokre, hm, ljubavi.
6. Kao što to obično i biva, pjesnik se zaljubio u komada kojeg ne može imati, jer je komad way out of his league... Umjesto da bude cool, papak joj pokušava objasniti da će ostariti, kao da to i ona sama ne zna. Konstantno pljuje po njoj, onakav ljubomoran i prištav, te joj govori da će pogriješiti ako ne odabere njega. Očito je da bi on htio karat nešto lijepo i mlado, i da ga jako boli što će netko ljepši od njega bacat ribu pod jaja. Uopće se nije potrudio da nam opiše djevojku, da joj da bilo koju osobinu osim mladosti i neke općenite ljepote, što znači da takva djevojka možda nije ni postojala, nego da ih je možda bario i po 10 komada jednom pjesmom, što govori o njegovoj površnosti, ali i o , ako izuzmemo moralnu stranu, jednom receptu za barenje ribica popularnom u to doba. Pjesma je u globalu niš koristi...
7. Sve ove postove treba printati i odnijeti profesorici na stol sa jasnom porukom:"Ako su ovakvi ucenici zavrsili skolu zasto ne mogu i ja?
Dragi čitatelji, je l vam sad jasnije s čim se mi u nastavi suočavamo?
27.10.2008. (22:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Klasika
Nisam ostala u školi najviše zato što nisam mogla prihvatiti nepravedno odmjerenu mjeru vrijednosti svoga rada u univerzalnoj valuti - profesorsku plaću. Besramno su od mene osim održavanja nastave tražili i bavljenje kompliciranom administracijom, planove i pripreme (s predviđanjem pitanja učenika??!!!!?), pa sam trebala (a nikad nisam) položiti dodatne profesorske ispite (4 ili 5), pa posjećivati kolegu i kolega mene oko 100 sati, položiti državni ispit u pet koraka. Najdemotivirajućije mi je bilo kad su si sindikalne vođe prosvjetnih sindikata postavili kao cilj (nedostižni) da profesorska plaća bude kao državna prosječna plaća. Halooo?! Zar profesori rade prosječno odgovoran posao? Prosječno složen? Nisam očekivala zahvalnost od učenika, ali od ravnatelja jesam (Mogao je barem reći: Hvala što ste i danas došli učiniti ovu školu boljom iako vas ne mogu za to platiti, klanjam se, duboko se klanjam) od roditelja (Hvala što se trudite oko mog djeteta i što mu otvarate vrata u šarene svjetove. Smijem li vam ponijeti torbe s tržnice? Pozvati vas na ručak? Pokositi travu oko vaše kuće?) od političara (Hvala što ste izdržali u školi usprkos tome što smo tolike godine bili nesposobni da vam osiguramo primjerene plaće, sad ćemo vam povisiti plaću 100%, 50 % ćete dobivati retroaktivno za svaki mjesec koji ste radili u školi). U kapitalizmu živimo, zar ne? Radi se za novce a ne za ideale, značke, plakete, osjećaj nečega? Obećajem da ću svakoj budućoj razrednici svoje buduće djece na svaki roditeljski sastanak donijeti teglu pekmeza ili vijenac luka, makar naramak drva i nitko mi ne može reći da je to korupcija! Ne - to je stari dobri izumrli domaći običaj koji ću ja vesela srca reanimirati.
27.10.2008. (22:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Klasika: čuj, potpisujem sve što si napisala, ali, neki nisu imali mogućnosti otići iz prosvjete :(. U tom smislu, premda se, kao što vidiš iz mog bloga, nikako ne slažem (kao ni ti) sa racionalizacijama kolega o kojima si pisala, može li im se zaista zamjeriti što su digli ruke od svega i što ih više ne ferma 30 pari očiju...?
27.10.2008. (22:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dodatak je sjajan! Pun je trezvenih interpretacija pjesme! Na tvom mjestu bih upotrijebio koju, ili smislio sličnu. ;)))
27.10.2008. (23:02)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zbunjen
Da, dodatak je izvrstan. Možda bi profesor u tebi (gospon profesor) mogao na satu zanijekati takovu interpretaciju pjesme (ne znam bi li se baš mogao tolerirati iz čisto odgojnih pobuda izražaj baciti pod jaja i sl.) , ali će čovjek u tebi priznati da su neke interpretacije više nego pronicave, živopisne, pogađaju u srž stvari i k tome daju života pomalo izbledjelom baroknom stilu. Ako ništa drugo dobro se nasmijah.
Nego, čemu stalno ono podbadanje kolegica koje imaju slabije živce da ne čitaju dalje? Očito nešto propustih?
28.10.2008. (01:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Istina je to što pišete, kolega. U svom pristupu se odlučih na mješavinu strogosti, humora i razumijevanja i za sada sve funkcionira. Uvijek se volim našaliti, pogotovo na svoj račun, ali su pravila igre jasna i glasna. Znaju što od njih očekujem i to je to. Kada tone ispune, znaju što slijedi i ne bune se. Mene svaki puta ponovno fascinira scena kada izlijećem iz zbornice, a oni svi trče sjesti na mjesto! Predobro mi je to :)
28.10.2008. (09:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
hahaha, dodatak je fantastican. kojim je divnim (mlado-poetskim hehe) jezikom objasnjena pjesma pod brojem 5 i 6 ! genijalno. ja bih na tvojem mjestu upravo i to odnio svojim ucenicima na sat. nek se smiju, nek uzivaju. mozda ih jos uspijes i zainteresirati za nastavu. i da, obavezno si pogledaj, ako jos nisi, dangerous minds. ako zbog niceg drugog onda zbog michelle pfeiffer. iako je i film odlican a posebno njen nacin preobracivanja nemirnih a inteligentnih ucenika u zainteresirane....divno.
28.10.2008. (11:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zbunjen: jedna od mojih malih tajni je da se ne identificiram s profesijom – pa ni na satu. To ne znači da se to na meni kuži ;) Dodatak sam i stavio zbog izvrsnih i duhovitih komentara. Inače, nisam primijetio da baš stalno podbadam kolegice. A u zadnjem postu mi je to zbog nečega trebalo ;)
lipa mare: znam za film premda ga nisam gledao; svaka čast Michelle P., ali imam ja svoje metode ;)
pametni zub: da, novi Makarenko.
Audrey: sjećaš se Čika (Gonzalesa i Martineza i Felipea...) iz stripa o Zagoru? E, ja ti ličim na njega, tako da nitko ne bi sa mnom u kabinet, čak ni za peticu ;)
28.10.2008. (15:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Smijeh je tražila...
Jel već druga prilika? Hoće li skoro? Zašto nam to radite, šjor profešuru?? :)))
Uživam ovo čitati, hvala.
27.10.2008. (21:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
To ti se zove suspens ;)
27.10.2008. (21:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Prekobrojna
E, gospon profesor, ovo pari hrvatska sapunica...a mrzim sapunice...i kako sad da priznam da tamo neku blogosapunicu sa nestrpljenjem i uživanjem pratim...hmmm...mrzim sapunice...
di si bio kad sam išla u školu...ma di si bio kad mi je dijete išlo u školu? pozdrav :-)))
27.10.2008. (21:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
Prekobrojna: ma da sam barem sam sebi predavao... ;) Mislim, hoću reći, ja sam onakav profesor kakvog sam oduvijek htio sebi.
27.10.2008. (21:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
Dodatak
Inače, kad smo već kod pjesme Nemoj, nemoj, mâ Ljubice, evo na što sam naišao na jednom forumu:
Pozdrav!
Dobih za zadaću jednu koma pjesmu za izanalizirati. Treba naći poruku, ton, misao.
Pjesma je polu nerazumljiva. Ak netko može pomoć, bit ću zahvalna. To mi treba za danas, što prije.
Nemoj, nemoj, ma Ljubice
Nemoj, nemoj , ma ljubice
bistrom viru virovati
u kom rajsko tvoje lice
općiš često ogledati!
ere neće, vjeruj meni,
dugo brijeme kazat tebi
medene usti, pram zlaćeni
i dvije zore zgara s nebi.
skoro, skoro promijeniće
vas tvoj ures i svu diku
tebe istu tebi skriće
da neć poznat tvu priliku.
bježi mlados, dni othode
vele brže, vele plaše
negli istoga vira vode
i sjena u njihi kad se kaže.
tijekom, tijekom lete ljeta,
sve pod suncem satire se,
i zasve dan dođe opeta,
naša doba ne vrate se.
odori će bit i plijeni
od gusara ki sve stira,
tvoj drag pogled, pram zlaćeni,
slatke usti, lice od lira.
tim se, mlada, ne oholi
čim pogledaš sliku svoju,
neg se smili na me boli,
o ljubljeni moj pokoju!
A evo i nekih odgovora (da barem ja imam ovako motivirane učenike):
1. Dživo Bunić- Vučić, klasika - renesansa, motivi ljubavi, nedostižne drage, njezine nepatvorene ljepote, sjaja, blablabla.
Dubrovačka renesansa. Dosadan autor, ali jedan od reprezentanata. Neizbježan u književnoj povijesti, ali po meni, trebao bi biti izbjegnut u književnoj nastavi gimnazijalaca.
Dosadan mi bio i ostao.
2. htio ju je zbarit' ;)
3. Ma mi smo ti na baroku pa moramo srat o tome sad. Još žena oće elemente concetta-njoj nikad dosta posla.
4. Dragi moj, u 21. st., u eri kompjutora, astronautike i medicine čitanje ovakvih renesansno- baroknih pizdarija nikome nije milo.
Umjesto da se čitaju moderne stvari, današnja filozofija, knjige novog doba, mi čitamo djela nepojebanih, deprimiranih autora iz kojih ne mogu ništa pametno naučiti.
Dosta mi je bilo čitanja Zoranićevih Planina, Dunda Maroja i sl. Sad me još i Gundulić čeka. I kraj svega toga, moram se zamarat još i ovim.
5. Domača zadača
Pisac se u ovoj pjesmi (ah, sjećanja iz srednje škole naviru, baš bi si sad pivu otvoril da budem ko kad sam onda piso zadaču iz hrvackog - za vrjeme matematike :p) obrača svojoj ljubici i pokušava joj objasniti da joj godine prolaze i koliko god se ona trenutno mogla natezati s bilo kojim muškim na ovome svjetu, jednog dana će postati stara, ružna i dosadna, baš kao i vi profesorice, a onda će joj biti žao što je ostala sama ili u nesretnom braku s čovjekom koji ju je oženio zbog dobrih sisa, a ne iz ljubavi. Zato pjesnik želi da ljubica njegova što prije potjera sve one neiskrene pohotnike te uzme pisca pjesme i dade mu malo svoje tople i mokre, hm, ljubavi.
6. Kao što to obično i biva, pjesnik se zaljubio u komada kojeg ne može imati, jer je komad way out of his league... Umjesto da bude cool, papak joj pokušava objasniti da će ostariti, kao da to i ona sama ne zna. Konstantno pljuje po njoj, onakav ljubomoran i prištav, te joj govori da će pogriješiti ako ne odabere njega. Očito je da bi on htio karat nešto lijepo i mlado, i da ga jako boli što će netko ljepši od njega bacat ribu pod jaja. Uopće se nije potrudio da nam opiše djevojku, da joj da bilo koju osobinu osim mladosti i neke općenite ljepote, što znači da takva djevojka možda nije ni postojala, nego da ih je možda bario i po 10 komada jednom pjesmom, što govori o njegovoj površnosti, ali i o , ako izuzmemo moralnu stranu, jednom receptu za barenje ribica popularnom u to doba.
Pjesma je u globalu niš koristi...
7. Sve ove postove treba printati i odnijeti profesorici na stol sa jasnom porukom:"Ako su ovakvi ucenici zavrsili skolu zasto ne mogu i ja?
Dragi čitatelji, je l vam sad jasnije s čim se mi u nastavi suočavamo?
27.10.2008. (22:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Klasika
Nisam ostala u školi najviše zato što nisam mogla prihvatiti nepravedno odmjerenu mjeru vrijednosti svoga rada u univerzalnoj valuti - profesorsku plaću. Besramno su od mene osim održavanja nastave tražili i bavljenje kompliciranom administracijom, planove i pripreme (s predviđanjem pitanja učenika??!!!!?), pa sam trebala (a nikad nisam) položiti dodatne profesorske ispite (4 ili 5), pa posjećivati kolegu i kolega mene oko 100 sati, položiti državni ispit u pet koraka.
Najdemotivirajućije mi je bilo kad su si sindikalne vođe prosvjetnih sindikata postavili kao cilj (nedostižni) da profesorska plaća bude kao državna prosječna plaća. Halooo?! Zar profesori rade prosječno odgovoran posao? Prosječno složen?
Nisam očekivala zahvalnost od učenika, ali od ravnatelja jesam (Mogao je barem reći: Hvala što ste i danas došli učiniti ovu školu boljom iako vas ne mogu za to platiti, klanjam se, duboko se klanjam) od roditelja (Hvala što se trudite oko mog djeteta i što mu otvarate vrata u šarene svjetove. Smijem li vam ponijeti torbe s tržnice? Pozvati vas na ručak? Pokositi travu oko vaše kuće?) od političara (Hvala što ste izdržali u školi usprkos tome što smo tolike godine bili nesposobni da vam osiguramo primjerene plaće, sad ćemo vam povisiti plaću 100%, 50 % ćete dobivati retroaktivno za svaki mjesec koji ste radili u školi). U kapitalizmu živimo, zar ne? Radi se za novce a ne za ideale, značke, plakete, osjećaj nečega?
Obećajem da ću svakoj budućoj razrednici svoje buduće djece na svaki roditeljski sastanak donijeti teglu pekmeza ili vijenac luka, makar naramak drva i nitko mi ne može reći da je to korupcija! Ne - to je stari dobri izumrli domaći običaj koji ću ja vesela srca reanimirati.
27.10.2008. (22:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
Klasika: čuj, potpisujem sve što si napisala, ali, neki nisu imali mogućnosti otići iz prosvjete :(. U tom smislu, premda se, kao što vidiš iz mog bloga, nikako ne slažem (kao ni ti) sa racionalizacijama kolega o kojima si pisala, može li im se zaista zamjeriti što su digli ruke od svega i što ih više ne ferma 30 pari očiju...?
27.10.2008. (22:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ludlud
Dodatak je sjajan! Pun je trezvenih interpretacija pjesme! Na tvom mjestu bih upotrijebio koju, ili smislio sličnu. ;)))
27.10.2008. (23:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zbunjen
Da, dodatak je izvrstan. Možda bi profesor u tebi (gospon profesor) mogao na satu zanijekati takovu interpretaciju pjesme (ne znam bi li se baš mogao tolerirati iz čisto odgojnih pobuda izražaj baciti pod jaja i sl.) , ali će čovjek u tebi priznati da su neke interpretacije više nego pronicave, živopisne, pogađaju u srž stvari i k tome daju života pomalo izbledjelom baroknom stilu. Ako ništa drugo dobro se nasmijah.
Nego, čemu stalno ono podbadanje kolegica koje imaju slabije živce da ne čitaju dalje? Očito nešto propustih?
28.10.2008. (01:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Akademska stranputica
Istina je to što pišete, kolega. U svom pristupu se odlučih na mješavinu strogosti, humora i razumijevanja i za sada sve funkcionira. Uvijek se volim našaliti, pogotovo na svoj račun, ali su pravila igre jasna i glasna. Znaju što od njih očekujem i to je to. Kada tone ispune, znaju što slijedi i ne bune se. Mene svaki puta ponovno fascinira scena kada izlijećem iz zbornice, a oni svi trče sjesti na mjesto! Predobro mi je to :)
28.10.2008. (09:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
fotkam, kuham, putujem...
hahaha, dodatak je fantastican. kojim je divnim (mlado-poetskim hehe) jezikom objasnjena pjesma pod brojem 5 i 6 ! genijalno. ja bih na tvojem mjestu upravo i to odnio svojim ucenicima na sat. nek se smiju, nek uzivaju. mozda ih jos uspijes i zainteresirati za nastavu. i da, obavezno si pogledaj, ako jos nisi, dangerous minds. ako zbog niceg drugog onda zbog michelle pfeiffer. iako je i film odlican a posebno njen nacin preobracivanja nemirnih a inteligentnih ucenika u zainteresirane....divno.
28.10.2008. (11:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pametni zub
ovo je pedagoška poema; šta poema - kantikulum pedagoškom djelatniku
28.10.2008. (12:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gospon profesor
ludlud: djeca kuže, što jest jest.
zbunjen: jedna od mojih malih tajni je da se ne identificiram s profesijom – pa ni na satu. To ne znači da se to na meni kuži ;) Dodatak sam i stavio zbog izvrsnih i duhovitih komentara. Inače, nisam primijetio da baš stalno podbadam kolegice. A u zadnjem postu mi je to zbog nečega trebalo ;)
lipa mare: znam za film premda ga nisam gledao; svaka čast Michelle P., ali imam ja svoje metode ;)
pametni zub: da, novi Makarenko.
Audrey: sjećaš se Čika (Gonzalesa i Martineza i Felipea...) iz stripa o Zagoru? E, ja ti ličim na njega, tako da nitko ne bi sa mnom u kabinet, čak ni za peticu ;)
28.10.2008. (15:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...