Komentari

istineodnosnolazi.blog.hr

Dodaj komentar (22)

Marketing


  • Marcia

    Što danas vidioci kažu na ove stvari otprije?

    avatar

    17.01.2009. (18:25)    -   -   -   -  

  • beny

    Ako je istina da će Papa Benedikt osnovati (ili Sveta stolica) novu komisiju o utvrđivanja Istine o Međugorju, to znaći da Sveta stolica nije ni za a ni protiv Međugorja.. To je za Međugorje dobro., , a vjerujem da će biti stvarno osnovana nova vjerodostojna i nepristrana komisija, koja će zasigurno utvrditi što je Istina... Mogu reći samo "konačno"! Jer se ovim Forumom ili kako da ga već nazovem u posljednje vrijeme šire razne nebuloze koje postaju već nepodnošljive i u najmanju ruku degutativne! Bilo od nas "običnih " kršćana ili od uvaženih crkvenih velikodostojnika! Što je zaista sramota!
    Vjerujem da će Sv. Stolica zajedno sa Sv.Ocem doći, kao i svi mi do prave istine, jer kao što bi trebali svi znati Istina na kraju pobjeđuje, odnosno dolazi na vidjelo.... Pa bolje sada, a već je i vrijeme, nego da živimo u zabludi bilo koje vrste još desetljećima.. Molim dragog Boga odnosno Boga Duha Svetoga da zaista prosvijetli um, srce, i dušu svih onih, nas , koji su, smo, direktno ili indirektno ukljućeni u fenomen Međugorja, da Istina, ma kakva ona bila, bude zaista Istina na spasenje svih nas... Vrijeme je!

    avatar

    21.01.2009. (14:42)    -   -   -   -  

  • Čavlić

    Čuj Beny, valja znati da Katolička Crkva nikada i nikoga ne sili na vjerovanje u ukazanja. Ukazanja nisu temelj ni članci Katoličke vjere. E sad budući da se dozvolilo nametanje pitanja Međugorja kao biti ili ne biti, onda je to pokazatelj vrlo male vjerske kulture i klimavih temelja na kojima ona počiva.

    avatar

    22.01.2009. (12:24)    -   -   -   -  

  • beny

    Bok Čavlić!

    Pa naravno, kakva bi i čija to Crkva bila koja bi silom nekome nešto nametala.? Ta Isus, koji je i sam Bog dao nam slobodu vjerovanja ili nevjerovanja., Naravno na naše spasenje ili propast..
    Nisam mislio da je netko u pravu kad kaže da se tamo zaista ukazuje Gospa,. ali ne mogu reć ni da su u pravu oni koji tvrde da je to laž. Vrijeme će pokazati svoje.I zato smatram da je dobro da se konačno to razriješi... To sam mislio... A što se mene osobno tiče, ja ne trebam vidjeti ni Majku Božiju, ni Isusa, pa ako želiš ni samog Papu, nekog Biskupa, ili niže im podređenih, da bi mogao biti siguran da ONI (Bog i Majka Božija) zaista postoje... Svoje osobno obraćenje doživio sam sa svojih 16 godina života jednim nadnaravnim ali duhovnih zahvatom Božijim u moj osobni život.... Sve prije toga je bila vjera, a od tada je to zaista Vjera u Boga trojedinoga... I kasnije u mom životu bilo je nekoliko takvih zahvata Božijih da i danas to mogu sa sigurnošću tvrditi., odnosno reći da ih nije bilo samo nekada u Starom i Novom Zavjetu, već i dan danas....I Vjerujem, da kad bi sad ovdje o tome detaljnije pričao, sigurno bi ispalo da "fantaziram" "izmišljam", "da sam duševno neuravnotežen", "drogeraš pa halucinira", i ne znam kakve epitete bih ovdje dobio... Zato sam samo napomenuo, ali sigurno nitko o tome nikada ništa više neće saznati.. Ali to je zasigurno od temelja izmijenilo moj život, odnosno utemeljilo moju vjeru u Boga da sam spreman i za to, ako zatreba, umrijeti!
    Da li si i ti na to spreman, Čavliću moj?

    avatar

    23.01.2009. (08:33)    -   -   -   -  

  • Čavlić

    Čudi me da si odmah sveo raspravu na osobnu razinu jer ja sam govorio načelno. Nezahvalno je prosuđivati čvrstoću tuđe vjeru na temelju svojih nadnaravnih iskustava. Mogu reći da je povijest puna onih koji su se busali u prsa i uzdizali čvrstoću svoje vjere a ispadali kukavice ili ne činili djela milosrđa koja su im bila pred nosom. Čak i najveći svetci za života ne bi za sebe mogli tvrditi da će baš tako napraviti i nikada sagriješiti. Duhovna oholost je stvarno velika opasnost za dušu i treba je se kloniti. No ne bih na osobnu razinu već bi pričao načelno o tim ukazanjima.
    Zauzela Crkva stav o priznanju ili ne priznanju ukazanja u suštini ne bi trebala promijeniti ništa jer katolička vjera nije utemeljena na ukazanjima.

    avatar

    23.01.2009. (12:16)    -   -   -   -  

  • beny

    Da upravu si da sam odmah sveo na osobnu razinu, što ovdje baš i nije tema... OK, i slažem se s tobom, zato sam i rekao da o tome više nikad nitko ništa neće saznati... Ta nisam, možda je tako i ispalo, htio ovdje sebe u prvom planu prezentirati, odnosno svoje iskustvo... Nažalost valjda je tako i ispalo što je jednim dijelom kriv i moj temperament, pa ponekad reagiram previše impulzivno i osobno... Ja nisam svetac i sigurno svojim pogreškama u životu nikad neću, nažalost ,postići tu razinu... Ipak, jako sam sretan što sam dio Katoličke Crkve i što sam uspio učvrstiti svoju vjeru...

    Lijep pozdrav, i Bog Te blagoslovio!

    avatar

    26.01.2009. (10:11)    -   -   -   -  

  • Marcija

    Ponavljam pitanje, što vidioci kažu sada na ove čudne događaje koje su prije proživjeli. srame li se? ili se prave da ih nije bilo? ili imaju objašnjenje za to?

    avatar

    27.01.2009. (17:53)    -   -   -   -  

  • stjepan

    Eh Marcija,

    a što bi ti sad to voljela čuti od njih? Što?

    avatar

    03.02.2009. (11:33)    -   -   -   -  

  • Martina H.

    Ima li autor ovoga bloga pravo?

    Kad sam prvi puta naišla prije gotovo godinu dana, blog mi se činio sablažnjivim, čak protu-franjevačkim, protivan Gospi i pomalo jednostran. Nalazila sam stotinu razloga i opravdanja za biskupovo negativno mišljenje, jer sam bila uvjerena da je u krivu i da jedini on ovdje ne vidi potpunu istinu.

    Bila sam uvjerena jer sam željela vjerovati, željela prihvatiti Gospu i ukazanja baš ovdje kod nas Hrvata, jer sam vidjela mnogo slika iz Međugorja, slika vidjelaca kako gledaju u nešto i kako su im lica obasjana nekom radošću i kako oni (iako nisu savršeni) ne mogu lagati. Vjerovala sam jer sam pročitala nekoliko knjiga od crkvenih, pobožnih ljudi o Bogu, o miru, milostima i porukama ovdje kod nas. Mislila sam: to mora biti nešto...

    Vjerovala sam jer živimo u društvu još uvijek nametljivih ateista i ideologičara koji ionako ne cijene kršćansko i ne traže Boga...

    Nije mi smetalo što su ukazanja brojna, što već 18 godina nema nove komisije za ispitivanje, što su se vidioci raselili po svijetu, izgradili kuće, apartmane, oženili se, što su neki "neposlušni" franjevci izgubili jurisdikciju, što imaju turneje po svijetu unatoč crkvenoj zabrani... Zatim mi je pomalo postalo sumnjivo što biskup tvrdi da franjevci u Hercegovini dijele nevaljane krizme, da su se u Međugorju nastanile zajednice bez crkvenog odobrenja, što neke od tih zajednica postoje diljem svijeta (kao npr. Children of Medjugorje) i one imaju liste svojih svetaca, koji nisu ni blaženici ni službenici Božji, nego jednostavno podupiratelji međugorske propagande, a najviše mi je zasmetalo uplitanje stalno nekih novih "proroka" u priču o Međugorju (fra S. Gobbi, John Leary, Vassula Ryden...) koji su odbačeni od strane Crkve.

    Znam da će ovo što ću sada napisati biti kao trn u oku mnogim pobožnim vjernicima i hodočasnicima, njima ne želim zaista nikakvo razočarenje u Božji plan i vjeru u zagovor Blažene Djevice, nego samo bratsku riječ u Duhu i istini.

    Onih 17 kaseta što su snimili fra Zrinko i fra Jozo na početku ukazanja svjedoče da vidioci imaju ukazanja, premda su okolnosti pune čudnih i neprikladnih stvari koje su se u kasnijim Kronikama ignorirale. Deseti dan ukazanja fra Jozo je već čvrsto na strani vidjelaca, zove ih u crkvu, te narodu objašnjava njihova iskustva, Gospin izgled i njene odgovore, a uskoro i znanstvena komisija ispituje svim mogućim medicinskim aparatima lažu li vidioci i je li posrijedi prijevara i dogovor. Ustanovljeno je da vidioci ne lažu, oni zaista nešto vide. I znanstvenici skromno prepuštaju teolozima da prosude što je to. Nešto što izgleda kao Marija i predstavlja se kao Marija - ali Blažena Djevica nije!

    Postoji mnogo kontradikcija ranih svjedoka i sazvano je nekoliko biskupskih komisija - koje su sve bile negativne! Zato nemaju isprike oni koji tvrde kao Crkva ne može još donijeti sud, jer ukazanja još traju - Crkva je naime donijela sud: negativan! Vjernici bi trebali znati što to znači i da je situacija ozbiljna... Nemaju zato isprike niti oni što ni vjeruju niti ne vjeruju, nego čekaju da se Crkva izjasni - Crkva se naime već izjasnila!

    Tu na djelu zasigurno nije Bog, a u velikoj mjeri ljudska umišljenost želi biti veći vjernik i od Pape i uporno opravdava ono što izobličuje istinu, sije razdor i neposlušnost u Crkvi, nagovješćuje apokaliptička vremena i ono što nije od Boga...

    Kakav je naš Bog? Kako ga možemo spoznati? Kakva je Blažena Djevica Marija? Što nam želi poručiti sada i ovdje, u našim životima? To su važna pitanja za sve nas vjernike, postoji mnogo molitvenih iskustava i razmatranja, teoloških promišljanja i crkveno priznatih objava; nemojmo samo odgovore tražiti na pogrešnim mjestima...

    Međugorje jest pogrešno mjesto.

    Pozdrav!

    M.

    avatar

    22.02.2009. (18:08)    -   -   -   -  

  • stjepan

    Bok Martina!

    Da, zapanjujuće je kad se čovjek nečm nada ili u nešto vjeruje, odnosno želi vjerovati, pa onda na kraju biva razočaran...No , ako je tvoja vjera čvrsta i postojana, ne može je ništa uzdramati, pa ni takozvana "lažna ukazanja". Za Međugorje valja moliti za Istinu... Niti vidioci mogu dokazati da vide BDM , a ni mi možemo dokazati da ne vide... Valja znati, da i bez vjerovanja u Međugorje, Lourdes, Fatima ili bilo koje drugo svetište, BDM postoji kao fizička i duhovna osoba, i da je Ona Majka Isusa Krista.. A Bez trojedinoga Boga ne bi bilo ni nje, ni naše vjere.. pa konačno ni nas samih.... Bog čeka, strpljivo čeka.,,, a Crkva kao instucija imala je kroz Povijest i uspone i padove.... i doista teških i mračnih vremena.... No ona ipak i dalje postoji, i postojat će. dapače... bez obzira na njene "odpadnike"...A tko se sve još tu pojavljuje? , Bože moj., pa gdje se takvo nešto dešava ima svega,zaista svega... (osobno , u početku ukazanja, u Međugorju, pokušavali su mi prodati obojeni komad kamena iz Međugorja, da stvarno!) a tek poslije što se sve radilo i gradilo... to se i danas vidi... No to je popratni dio svega toga, ali nije BIT! Bit je sam Bog.. A mi da bi mogli nešto tvrditi, to moramo i dokazati, baš kao što se treba dokazati da li se u Međugorju "ne nešto", nego da li se stvarno ukazuje ili ne Blažena Djevica Marija...Ali tko smo mi da o nekom ili nečem sudimo...da nekom nešto sugeriramo ili ne.... da nešto dokazujemo ili ne... Vrijeme će pokazati svoje, odnosno bit će upravo onako kakva je Istina.... samo treba biti malo strpljiv....
    Jer samo preko Boga možemo doći do istine , makar nam se ponekad čini da čekamo dugo, ali za Istinu se zaista isplati čekati....

    avatar

    23.02.2009. (10:30)    -   -   -   -  

  • Martina

    Da, u pravu si, ozbiljan vjernik prihvaća Isusovu majku kao svoju, i uzda se u Njezin zagovor, ali nikome ne bih preporučila dugo boraviti u okružju Međugorja (govorim iz vlastitog iskustva). Ako su Gospine poruke: molitva, mir, obraćenje, post itd, dobro, to je razumljivo, to je vjera pretočena u život, aktivna vjera, ali je li nam Gospa u Međugorju samo to došla reći? Odrasli vjernik bi mogao reći: hvala, evo, to već činim… Ništa novo, za razliku od Lurda i Fatime… Ali kad pažljivije čitam najranija djela o Međugorju, ne mogu ne primijetiti kako su te „glavne“ poruke iskonstruirane iz različitih pitanja vidioca i šturih Gospinih odgovora. Npr. jedna baka iz sela djeci preporuči molitvu 7 očenaša, oni pitaju Gospu i Gospa im potvrdi: da, činite upravo tako. Gospa djecu nije niti pozvala na misu, nego je to prvi učinio župnik, a zatim je Gospa preporučila njegov savjet uz opasku: bolje je ne ići na misu, nego ići nepripremljen itd. Zatim raspoloženje, Gospa je uvijek vesela i smije se (za razliku od velike ozbiljnosti u Fatimi). Sve su to primjeri uzeti iz knjige „Tisuću susreta s Gospom u Međugorju“. Dalje, u mjesečnim porukama koje su započete tako ambiciozno i entuzijastički, već početkom 90-tih, a osobito nakon Domovinskog rata osjeća se sve više ponavljanje istoga (počinjemo iz početka) i vrtnja u krug. Osjeća se Gospina upornost u traženju jednostavnih, temeljnih stvari, a opet, s vremena na vrijeme, Njezino nezadovoljstvo učinjenim. Ima jedna znakovita poruka iz 1992.: „I vi ste tako radi svojeg jadnog probitka odstupili od Boga i od mene. Ja sam željela od vas stvoriti oazu mira, ljubavi i dobrote. Bog je želio da vi svojom ljubavlju i njegovom pomoću činite čudesa i tako dajete primjer. Zato, evo što vam kažem: sotona se poigrava s vama i s vašim dušama. A ja vam ne mogu pomoći jer ste daleko od mog srca.“ Kako ne bi takva poruka u srcima odanih vjernika izazvala golem osjećaj krivnje, još gori nego kad župnik svake nedjelje kritizira. Slično i najnovija poruka: „S vama sam ovoliko dugo jer ste na pogrešnom putu.“ Ne znam jesu li još uvijek te poruke namijenjene na poseban način izabranoj župi Međugorje, iako vidjelica koja ih prenosi živi pokraj Milana. Želeći učiniti sve što je u moći za širenje takvih poruka (a Gospa izgleda to najviše i traži) nužno vjernik upada u sukobe, najprije sa svećenicima koji takvo što ne odobravaju, a onda i s fanaticima, koji trče svijetom za što više čudesa i nebeskih poruka, a njih, zahvaljujući globalnoj propagandi te patogene religioznosti, uopće ne nedostaje.

    avatar

    23.02.2009. (18:24)    -   -   -   -  

  • stjepan

    Draga Martina!

    Oprosti što ću ovo reći, odnosno pitati te: " Ti se nečeg bojiš? I čega ili koga to?

    Još jednom , oprosti, ali imam takav dojam....

    avatar

    24.02.2009. (09:16)    -   -   -   -  

  • Martina

    Pa da... Da ta "pojava" nije odmah treći dan rekla da je ona Blažena Djevica Marija, nikad ne bih pogodila...

    ...šalim se...

    Sve svoje "strahove" opisala sam u prvom komentaru, ali ipak molim Boga za istinu koju ipak samo On zna. Nešto slično si i ti rekao, Stjepane.

    pozdrav!

    avatar

    24.02.2009. (11:08)    -   -   -   -  

  • stjepan

    Da, mudar odgovor! Hvala Ti!

    avatar

    24.02.2009. (13:36)    -   -   -   -  

  • Martina

    Zanimljiva knjiga: Understanding Medjugorje: Heavenly Visions or Religious Illusion? (ulomci)

    avatar

    02.03.2009. (22:11)    -   -   -   -  

  • male međugorske laži

    stjepane ... teško je ne primjetiti da su franjevci,akteri događaja u Međugorju pod nekakvim kaznama i stegama Vatikana .

    Služba poslušnost traži i ne samo poslušnost...stoga okani se teatralnosti i pristupi realnosti jer Bog daje ti vjeru i razum i srce - čim jedno od toga nemaš postaješ fanatik

    avatar

    22.03.2009. (01:15)    -   -   -   -  

  • male međugorske laži

    beny... Osim što Bog zahvaća u naše živote na čudesan način ,tako ti moram sad napisat da , nažalost, često puta pod krinkom dobra i istine zaluta i lažac ovga svijeta ...i veća je vjera u onoga koji se odriče i samoga sebe u ime poniznosti i poslušnosti Kristu i njegovoj Crkvi negoli u onoga koji u ime ukazanja i nadnaravnosti pogazi sve zavjete koje je dao Bogu !

    Podupiranje i hvaljenje neposluha je držanje vreće lopovu !

    avatar

    22.03.2009. (01:20)    -   -   -   -  

  • bookworm

    Već sam na par mjesta našla informaciju tj. poluinformaciju da je biskup Perić svojevremeno zatražio da se prestane s porukama te da se na taj način pokaže poslušnost biskupu/Crkvi - može li mi netko reći kad je to zatraženo, postoji li kakav dokument, izjava? Ako da - gdje? Isto tako, ukoliko je to bilo službeno zatraženo - ima li netko možda informaciju je li bilo ikakvog odgovora sa strane vidioca?

    avatar

    30.03.2009. (14:46)    -   -   -   -  

  • Martina H.

    "Zabranjeno je, a i grješno, širiti privatne objave koje su dobile negativan sud od mjesnoga biskupa, biskupske konferencije, ili vatikanske Kongregacije za nauk vjere. Neki kažu: „Ja ću podržavati dok Papa ne kaže da je lažno“. Ovo je beskorisan način djelovanja u ovoj stvari – vrlo se rijetko Pape izjasne za ili protiv objave.

    Što se tiče izjava pripisanih Papi (npr. „Čuo sam da je Papa rekao gđi Smith nakon Mise u njegovoj privatnoj kapelici da on vjeruje u Garabandal i Bayside“; „Papa je rekao Jacku da on može nastaviti i tiskati tu osuđenu knjigu“) – nitko nema pravo djelovati na temelju takvih priča. Crkvom se upravlja javno izrečenim izjavama – ne s pomoću naklapanja i osobnih poruka.
    ........
    Zapravo, ako navodni vidjelac ne posluša legitimnu odredbu biskupa, i tvrdi da ga Bog u tome podržava, ovo je siguran znak da poruka nije od Boga. Čak ako je dana istinska privatna objava, ni sam Bog ne bi želio ili naredio vidiocu da je širi protiv biskupova zakonita dekreta da je ne širi.

    .....
    Svatko je slobodan imati mišljenje, ali svi se trebaju pokoriti sudu Crkve s praktičnom poslušnošću. Ono što time mislim jest ovo: slobodni ste ne slagati se (biskup nije nezabludiv u ovoj stvari), ali mu dugujete praktičnu poslušnost, to jest, ne smijete djelovati protiv dekreta; ne smijete širiti objavu o kojoj je biskup donio negativan sud, ili nastaviti javno govoriti da je smatrate istinitom." (P. Joseph, Istinita i lažna ukazanja, 2005.)

    avatar

    31.03.2009. (21:33)    -   -   -   -  

  • bookworm

    Bok Martina!

    Puno ti hvala na citatima, pronašla sam taj cijeli članak: http://www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=302

    Međutim, još uvijek mi nije jasno gdje i kad je izdan taj dekret ? "Zapravo, ako navodni vidjelac ne posluša legitimnu odredbu biskupa, i tvrdi da ga Bog u tome podržava, ovo je siguran znak da poruka nije od Boga. Čak ako je dana istinska privatna objava, ni sam Bog ne bi želio ili naredio vidiocu da je širi protiv biskupova zakonita dekreta da je ne širi." (isti članak)

    Naime u članku kao što si citirala piše:

    "Zabranjeno je, a i grješno, širiti privatne objave koje su dobile negativan sud od mjesnoga biskupa, biskupske konferencije, ili vatikanske Kongregacije za nauk vjere. "

    Zadarska izjava iz 1991., dakle od zadnje komisije koja je bila održana, kaže: "Na temelju dosadašnjeg istraživanja ne može se ustvrditi da se radi o nadnaravnim ukazanjima i objavama." (http://www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=86)

    Kod ukazanja, prema infomacijama koje sam pronašla (http://www.ewtn.com/expert/answers/apparitions.htm) su moguće 3 presude:

    Napomena - ovo je moj šturi prijevod, za detaljan opis tj. definiciju ipak treba pogledati engleski izvor

    1) Constat de supernaturalitate - gdje postoje znakovi ili dokaz da da se radi o autentičnoj ili čudesnoj intervenciji s neba

    2) Constat de non supernaturalitate. - gdje je jasno da se ne radi o nečemu čudesnom ili nema dovoljno znakova da se radi o nečemu čudesnom

    3) Non constat de supernaturalitate - nije očigledno radi li se o autentičnim ukazanjima ili ne

    Međugorje je po Zadarskoj izjavi dobilo broj 3, non constat de supernaturalitate.


    Nadalje, Zadarska izjava kaže: " Međutim, brojna okupljanja vjernika s raznih strana koji u Međugorje dolaze potaknuti i vjerskim i nekim drugim motivima zahtijevaju pažnju i
    pastoralnu skrb prvenstveno dijecezanskog biskupa, a s njime i drugih biskupa, kako bi se u Međugorju, i povezano s njime, promicala zdrava pobožnost prema Blaženoj Djevici Mariji, u skladu s učenjem Crkve.
    U tu svrhu biskupi će izdati i posebne prikladne liturgijsko-pastoralne smjernice. Isto tako preko svojih će Komisija i dalje pratiti i istraživati cjelokupno događanje u Međugorju."


    Opet, koliko znam (jer ništa ne nalazim na internetu) te smjernice nisu nikad izdane, vjerojatno jer je počeo rat, a kaže da da će komisija i dalje pratiti i istraživati.

    Ponovo se vraćam dakle na taj citat da je "Zabranjeno je, a i grješno, širiti privatne objave koje su dobile negativan sud od mjesnoga biskupa, biskupske konferencije, ili vatikanske Kongregacije za nauk vjere" (http://www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=302)
    Ukoliko slijedim objašnjenje "non constat de supernaturalitate" biskupska konferencija nije donijela negativan sud. Koliko mi je poznato to nije učinila niti vatikanska Kongregacija za nauk vjere, ili se varam? Ne mogu ništa naći na internetu. Ostaje mi dakle mjesni biskup. Je li mjesni biskup donio negativan sud o privatnim objavama?

    Biskup Perić kaže da je "uvjerljiviji constat de non supernaturalitate (sigurnost u nenadnaravnost «ukazanja») negoli non constat de supernaturalitate (nesigurnost u nadnaravnost)" (http://www.cbismo.com/index.php?mod=vijest&vijest=288) Dakle, biskupu Periću je ponavljam uvjerljivije broj 2, nego broj 3. (dakle mislim na objašnjenje presuda navedeno ranije)

    To isto mišljenje biskup Perić iznosi i u pismu generalnom tajniku francuskog časopisa "Famille Chretienne" i tu onda imamo ono pismo Msgr. Tarcisio Bertonea, tajnika Kongregacije za nauk vjere, iz 1998. (http://212.39.96.6/zadarskaizjavahr.htm) gdje se kaže da se ta izjava biskupa Perića treba "shvatiti kao osobno uvjerenje mostarskog biskupa koji, budući da je mjesni biskup, uvijek ima pravo izraziti ono što je, i ostaje, njegovo osobno mišljenje."

    Prema objašnjenju koje sam našla na istoj internetskoj stranici gdje i objašnjenja o mogućim presudama ukazanja (http://www.ewtn.com/expert/answers/medjugorje.htm), između ostalog se kaže da (napomena: moj prijevod, pogledati izvor): ...Jugoslavenska izjava (napomena:misli se na Zadarsku izjavu) govori o liturgijsko pastoralnim smjernicama koje će se možda razviti. Katolici bi bili obavezni poslušati bilo kakve pozitivne ili negativne upute koje biskupska konferencija ili mjesni biskup odrede.... I onda dalje objašnjava da ....Katolici moraju uvijek slijediti zapovijedi koje nameće Crkva u takvim stvarima/slučajevima - dakle, ono što smiju ili ne smiju činiti, za razliku od onoga što misle....

    Dakle, moje osobno mišljenje o Međugorju tu nije bitno. Bitno je hoću li ili neću poslušati Crkvu kad mi kaže da nešto činim ili ne činim.

    Biskup Perić je iznio svoje osobno mišljenje da se radi više radi o 2) Constat de non supernaturalitate, nego 3) Non constat de supernaturalitate. Nastavak...........

    avatar

    01.04.2009. (17:35)    -   -   -   -  

  • bookworm

    Nastavak...

    Međutim, osim komentara o Međugorskom fenomenu na stranicama biskupije, različitih članaka o knjigama, propovijedi sa krizme, ja taj biskupov dekret o tome što se smije, a što ne, ne mogu naći. Ja vidim da on upozorava, komentira, ali nigdje nema službene izjave/dekreta vjernicima njegove biskupije i ljudima koji ne spadaju pod tu biskupiju. A već spomenute liturgijsko-pastoralne smjernice nikad nisu bile izdane.

    Zadnje što sam čula je da je Cenaculo tj. sestra Elvira primila pismo gdje joj se nalaže da u Cenaculu u Međugorju više ne smije dozvoliti da Mirjana ima ukazanja svakog 2. u mjesecu. To je konkretna uputa/zapovijed koju je sestra Elvira poslušala.

    Ispričavam se na dužini posta, ali pokušavam shvatiti što se događa. Osobno mi se čini da je Zadarska izjava bez tih liturgijsko pastoralnih smjernica nedostatna. Zato, čini mi se, i postoji tolika potreba za objašnjenjima što i kako.

    avatar

    01.04.2009. (18:03)    -   -   -   -  

  • Martina H.

    Bok Bookworm!

    Iako nisam niti ja ni stručna ni mjerodavna osoba za Međugorje, potpuno te razumijem...

    Našla sam na netu Norme vatikanske Kongregacije za nauk vjere koje se tiču prosudbe ukazanja, ali nema originalnog teksta.

    Ovo su pojašnjenja:
    http://www.ewtn.org/vexperts/showmessage_print.asp?number=419853&language= en

    A ovo neslužbeni prijevod na engleski:
    http://www.theotokos.org.uk/pages/appdisce/cdftexte.html

    I isto to, samo s komentarima koji se tiču Međugorja:
    http://jimmyakin.typepad.com/defensor_fidei/2006/07/1978_cdf_doc ume.html

    Te Norme navode glavne kriterije u prosudbi (pozitivne i negativne) i jasno daju uputstva o tome tko prosuđuje i koga treba slušati. (Norma je namijenjena biskupima i ovlaštenim osobama, pa nije uputno da vjernici svaki za sebe donosi svoje sudove.) Na prvom mjestu, tu je biskup. U slučajevima većih razmjera i raširenosti pitanja ukazanja, i tek nakon što je biskup obavio svoj dio posla, tu je biskupska konferencija. Na biskupovu inicijativu može se uključiti i Kongegacija, također i na inicijativu skupine vjernika (ukoliko razlozi nisu pritisak na biskupa koji je najviše mjerodavan).

    Dobro si napisala ovo za Zadarsku izjavu, samo bih dodala da taj iskaz „non constat de supernaturalitate“ koji znači „nije utvrđena nadnaravnost“ ili „ne može se utvrditi nadnaravnost“ samo je malo blaža negativna verzija od one „constat de non supernaturalitate“, i ona, kao što kažeš, teoretski još ostavlja, u neku ruku, pitanja otvorena.

    Međutim, poznat je biskupov „constat de non supernaturalitate“ kao njegova službena prosudba koju je dužan svojom pastirskom odgovornošću donijeti, mada ju neki međugorski pobornici degradiraju u „osobno mišljenje“, koje kao da je privatno i ne tiče se ostalih.

    Prema Normama biskup je dužan intervenirati na bilo kakvu svojevoljnost u crkvenim pitanjima ili sektašenje i mnogo je puta reagirao u vezi Međugorja, počevši od zabrane širenja poruka još 1985. u direktivi ondašnjem župniku Vlašiću, koji je, znamo, nastavio s neposluhom; pa sve do onih franjevaca koje je suspendirao, a i danas reagira na to što se pojedine crkvene zajednice (nove) uopće ne udostoje zatražiti njegovu službenu dozvolu za rad u Međugorju. Svoj stav i sud i svoje razloge jasno je i javno obrazložio u knjizi "Ogledalo pravde".

    Nisu bez razloga donesene posebne Upute hodočasnicima i svećenicima, od strane međugorskog župnika:
    http://medjugorje.hr.nt4.ims.hr/Main.aspx?mv=4&qp=MTA=
    Zanimljive su, ukazuju na to da je, što se liturgije tiče, bilo sve i svašta...

    Neki od dokumenata što se tiču M: http://members.tripod.com/~chonak/documents/medj_index.html

    Pitaju se mnogi zašto se Vatikan konačno jasno ne odredi: ili potvrdi ili zabrani...
    Potvrda bi mnoge utješila, ali tada bi trebalo jasno pobiti negativne elemente i naći im neki razborit razlog...
    Zabrana?... Onda bi trebalo ukinuti sve: poruke (biznis!!), publikacije, hodočašća, molitvene zajednice... Novinari ne stoje baš u zadnje vrijeme u idealnim odnosima s Papom, bojim se da bi to krivo interpretirali.... Nova "inkvizicija"?? Bože, sačuvaj...

    avatar

    02.04.2009. (22:45)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...