Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (30)

Marketing


  • pametni zub

    to je baš primjer izvrsnog čitanja. što ne znači da je babl u krivu - on je iznio određena zapažanja, dok je Nemanja izveo hokus-pokus - evo vam duše ovog i onog svijeta, ovdje i sada.

    avatar

    14.09.2008. (09:02)    -   -   -   -  

  • hemicar

    pljes pljes

    avatar

    14.09.2008. (09:08)    -   -   -   -  

  • Tri Pojma

    recimo da sam sličnu asocijaciju imala čitavši taj odlomak kod Babla. no, pitam se je li ona baš to htjela reći ...jer pročitala sam još koji odlomak ravno iz tog djela oko kojeg se (blago Nives C.) diže tolika pompa, pa si dajem za pravo pitati se uopće.

    avatar

    14.09.2008. (09:46)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Zona, to je pitanje suvišno, kad se zna narav pjesništva: Poe, pisac Filozofije kompozicije, samo je još jedan od tumača Poeovog Gavrana, nimalo povlašteniji od drugih. Stoga je pitanje: Je li to književnica Nives Drpić htjela reći? načelno promašeno. Ona je to rekla, a problem je umjetničkog htijenja kudikamo složeniji: vidiš da je Nives sve to kazala neizravno, zbunivši i samog Babla, dakle možemo se čak zapitati: Možda je to rekla i mimo svoje volje?

    avatar

    14.09.2008. (09:58)    -   -   -   -  

  • babl

    Izbor fotografija ti je odličan!

    Naročito mi se sviđa ona prva, s mikrofonom. Rado bih je imao kao poster, da je izvjesim na počasno mjesto u stanu. (Zašto se nitko od naših vajnih poduzetnika nije sjetio izrađivati postere koji prikazuju Nives C., Nikolinu Pišek i Renatu Sopek u prirodnoj veličini? Tapetirao bih stan s njima!)

    No da su riječi i njihovo očitovanje varljivo, demonstriraš i ti nadovezujući se na moj citat "Pustolovine literarne heroine su jedno, ali izbor riječi kojima su iznesene isključivo je u ingerenciji autorice." Složimo se da su riječi ISKLJUČIVO u ingerenciji autora (zanemarujući da pri tome mogu imati udjela urednik, lektor i redaktor, te daktilografkinja i tiskar koji se mogu iskazati maštovitim tipfelerima), no to ne znači da i sudbina likova nije. Nije ISKLJUČIVO. Tu si riječ previdio. Kakvu ingerenciju nad likovima ima ghost-writer koji piše autobiografiju neke personality, novinar koji je dobio zadatak pisati feljton o životu neke celebrity, Nabokov koji poštuje logiku likova koje je odlučio obraditi? Ghost-writer je mogao odbiti zadatak, novinar je mogao neke elemente zanemariti, a neke naglasiti, Nabokov je mogao obaviti svoj zadatak bolje ili lošije, ali nijednog sud ne smije osuditi za džeparenje ako je lik o kojemu su pisali uvukao nekome ruku u džep. A upravo ovo posljednje se dogodilo Nives C., koju jedni hvale, a drugi joj predbacuju, zbog pustolovina literarnog lika koji se čak ni ne zove Nives. Utoliko je tvoja obrana spisateljske časti Nives C. uvelike omašila deo fuzbala jer je braniš od onoga koji se digao u obranu časti Nives C. od glave do pete, doduše smatrajući da je spisateljski dio omanji i zanemariv.

    .

    avatar

    14.09.2008. (10:51)    -   -   -   -  

  • Tri Pojma

    drugim riječima, stvar u našoj volji da čitamo i ono što ona nije htjela reći, ali joj se omaklo. slažem se s tobom. teškom mukom to priznajem ;)

    avatar

    14.09.2008. (11:01)    -   -   -   -  

  • babl

    Kao što si ofrlje pročitao mene, tako si ofrlje prešao i preko teksta Nives C. Kad kaže "nastavila sam GLUMITI nedodirljivu" to ne znači da je lik nedodirljiv, kako ti razlažeš, nego da GLUMI nedodirljivu, tj. da se u predstavi lika I AUTORICE ( jer se u ovom slučaju autorica sama poistovjećuje s likom) nedodirljivo žensko tako ponaša, što se ipak ne bi moglo reći. Faktički nedodirljiva je Nives C., osim svom suprugu, ali predstava o njezinoj literarnoj junakinji nije. Predstava lika dodirljiva je upravo kroz čitanje kroz koje se izgrađuje, dapače, bez tog "dodirivanja" uopće ni ne postoji, kao što ni javni image Nives C. ne postoji kod onoga tko ne prati trač-rubrike.

    Neću više jer sam ja svoj blogerski posao s "Golom istinom" obavio, a sada sam prešao na bazene, (te pozivam namjernike da pogledaju što sam već napravio i najavljujem da kanim i dalje), jedino me može smesti ako naletim na neku fotografiju Nives C. u bazenu.

    Inače, pišući o Nives C. nije mi to bio jedini cilj. Želio sam i ponovo uskrsnuti život izvrsnoj riječi "ofrlje" koja je nezasluženo nestala iz javnog opticaja. Utoliko od sveg srca pozdravljam što si se prihvatio ove teme, sada kad više ne možemo reklamirati rasprodanu knjigu, ali možemo afirmirati vrijednu riječ. Jesu li naši napori plodonosni mogli bismo i empirijski utvrditi kada bi netko našao kada je ta riječ posljednji put upotrijebljena u nekom javnom tekstu, te hoće li, i koliko brzo, biti upotrijebljena naredni put.

    avatar

    14.09.2008. (11:19)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Da, Babl. Ne, Babl.

    Meni je ovo čista radost. Drago mi je da se i ti pridružuješ igranju.
    Učinit ću sve da spasimo ofrlje od zaborava. Stavit ću ga ovih dana u neki naslov.

    avatar

    14.09.2008. (11:46)    -   -   -   -  

  • blogomoljac

    Sprema li se druga naklada? Ne znam za Kacunka, al' kolku cete proviziju podijelit vas dvojica ;)?
    A ovo Tol100j se nije sjetio ni Friedrich Stowasser, poznatiji kao Friedensreich Hundertwasser ;). Jebala ga kreativnost ... sad mu je kasno ... ;)

    avatar

    14.09.2008. (12:01)    -   -   -   -  

  • lion queen

    Nekad se to nazivalo šund literaturom i mene zapravo oduševljava kakve se vrhunske intelektualne rasprave uvijek mogu razvijati oko toga. Vjerujem da bi se na isti način mogle voditi i oko kamenog oblutka izvađenog iz mora.

    avatar

    14.09.2008. (12:10)    -   -   -   -  

  • fotkam, kuham, putujem...

    zanimljiv dvoboj, steta sto babl nece na ovo nekim novim postom odgovoriti. da se raja veseli :)
    samo nemanjo, nije mi jasno da li ti ovim golim bradavicama zelis podcrtati nivesine spisateljske kvalitete ili sto bi one tu trebale predstavljati?

    avatar

    14.09.2008. (12:11)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Gle stvarno, bradavice! Nisam ni vidio...Čovjek se začita, i eto što se dogodi. Ha, Mare, pa zašto bi se tjelesna i duhovna ljepota isključivale?
    Bi li naime literatura Nives C. bila uzvišenija da je autorica manje zanosna žena?
    I, Mare, ovo nije dvoboj, nego metloboj!
    Dolje ti je objašnjenje, iza Zakutne, par postova niže.

    avatar

    14.09.2008. (12:56)    -   -   -   -  

  • HORORSKOP

    Eno, Nives na duplerici novog Glasa koncila! Tekst ispod fotografije: "Spasitr dodirljivo tijelo vjernice i katolkinje Nives od grijeha i zamki Sotoninih"

    avatar

    14.09.2008. (15:13)    -   -   -   -  

  • halter skelter

    Pretvorimo li spornu riječ NEDODIRLJIVA u NEDODIRLJIV i imamo magični ključ za razumijevanje teksta. Naime, koga Niveskina junakinja glumi? Pobrojimo njezine postupke: selektira plijen, prilazi, osvaja, konzumira, odjebava. To nije ponašanje ni dodirljive ni nedodirljive pičke, to je ponašanje frajera, koji je nedodirljiv jer je neuhvatljiv. Prema bablu u njezinoj je nedodirljivosti sporno to što je DALA pičke, dok nemanja nedodirljivost premješta u sferu duše jer je i za njega neosporno da je DALA. Ono što previđaju jest da junakinja nije DALA nego je MAZNULA, no dovoljno je dama da sudionike čina predstavi ravnopravnima pa kaže MAZNULI smo se. Znači subverzivni naboj ovog teksta nije u shvaćanju nedodirljivosti, nego u izmjeni rodne uloge, u uzurpaciji položaja. Junakinja koju apriorno shvaćamo kao plijen, razotkriva se kao lovac i uopće joj nije bed. Još i frajer na kraju ispada plavuša.

    avatar

    14.09.2008. (16:27)    -   -   -   -  

  • missillusion

    Nemanja, a da ti i Babl lijepo otvorite jedan zajednički blog o Nives, pošto kažeš da je jedna njena rečenica dovoljna za cijeli post, a onda kad dovršite čitanje knjige i kompletno proučavanje njezine ličnosti(mada vjerujem da je to za vas i kaćunka nepresušan izvor) onda možete u jednom dahu tresnuti dvadesetak postova, a mi sve možemo naći na jednom mjestu umjesto da se gubimo po prostranstvima blog.hr-a....., i da, zanimaju me slike s iduće promocije:)

    avatar

    14.09.2008. (18:45)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    @Halter, sasvim točno, sasvim zakašnjelo; već sam to odvano kod Babla i ja kazao, poenirajući u zadnjoj rečenici komenara koji, da ne bih odveć slavodobitno bio u pravu, na svome blogu nisam prenio: da ne kažu ljudi Nemanja je tašt čovek!
    "Babl, pročitaj komentare. Ne zato što bih likovao nad opaskama da nisi svladao umijeće razumijevanja teksta, jer ja nisam zlurad; pročitaj zbog ovih opaski o tome koliko puta se može u 40 minuta, s koliko pauze, je li to fakt ili fikcija...vidiš koliko je superiorna? Zna ona da će drkadžije prvo na to pasti: 5 puta od kluba do kreveta, u jebote, tu netko laže, pička joj materina, kurva, kurva, prasica...uf...uf...ja bi jebo, ja bi, Nives..daj i nama...pičkajojmaterina...drolja jedna...ale, ale...Dinamo....aaarhghkhhhh...
    Genijalna je. Zna ona da su oni - on, i da je njih briga samo za to koliko se je jebala i s kime.
    Pa kad im ispriča, iskreno, u lice, a oni će: Ma nemoguće! Pa to medicinski nije moguće! Mislim, ono...medicina govori o oko 40 minuta predaha izmedju dvije zabave za normalnog mužjaka u naponu snage.
    Ha, ha, ha, kakav kretenluk. Opšti!
    Čudi me, zaista se ne zajebavam, da si sve ovo previdio.
    Nemoj sada biti tašt pa ustrajavati u tome.
    Ti koji si tako suptilno čitao one opise jebačine za koje tvrdiš da su prvo takvo viđenje toga čina u povijesti literature, ovdje se praviš da ne vidiš što se zbiva, ignoriraš svu lakoću ironije kojom se Nives poigrava sa svojim paradigmatskim čitateljem!
    No, ako laže koza, ne laže rog: evo ti tih čitatelja na djelu, pa čitaj!
    Pet put sam ga pojebala, onak, nikaj osobno, stara, a onda sam mu rekla....
    Hahahahhah, Nines - svaka ti dala!
    Jer, što drugo ostaje. Frajere si ionako sve već - sjebala! (NEMANJA 14.09.2008. 06:50)"

    avatar

    14.09.2008. (19:54)    -   -   -   -  

  • odmak

    Glumila je ravnodušnost, mada kao žena ne može biti ravnodušna ni spram muškarca s kojim je malo prije vodila ljubav, a niti spram činjenice da je do malo prije vodila ljubav!
    Reci mi je li to njena ili tvoja rečenica. Njen ili tvoj zaključak?

    avatar

    14.09.2008. (20:12)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Odmak, moja rečenica. Iako ćeš ti sada kazati da ne znamo mi žene, ipak znamo; čak i u ekstremnim situacijama, nema ravnoduštnosti - pogledaj (ovaj je odlomak, naravno, kudikamo značajniji zbog ove ingeniozne uporabe riječ "zatim", kojom je neposredna prošlost nekako odsječena od budućnosti, ali poslužit će i kao ilustracija onoga o čemu govorim.)

    Bilo bi teško, i možda neumjesno, koliko-toliko stvarno opisati ono što se zbivalo toga popodneva. Pakao je obilježen nestvarnošću, to obilježje možda istodobno ublažava njegovu stravičnost. Kako da bude vjerodostojan pothvat u koji gotovo ne vjeruje njegov izvršilac, kako obnoviti taj kratkotrajni kaos kojega se i danas Emmino sjećanje gnuša i odriče? Emma je živjela oko Almagra, u ulici Liniers; znamo da je tog popodneva otišla u luku. Možda joj se na odvratnoj aveniji Paseo de Julio pričinilo da je zrcala umnožavaju, svjetlost prokazuje i požudne oči razgolićuju, ali je razumnije pretpostaviti da je najprije, potpuno neprimijećena, lutala pod ravnodušnim svodovima vašarišta... Zašla je u dva-tri bara, zapamtila rutinu ili trikove onih žena. Napokon je pronašla posadu s "Nordstjärnena". Pobojala se da će joj jedan mladac izmamiti kakvu nježnost, pa se odlučila za drugoga, koji je, po svoj prilici, bio niži rastom od nje i prostačina, da ne okalja čistoću strahote. Taj ju je čovjek poveo nekim ulazom, zatim sumnjivim trijemom, zatim zavojitim stubištem, zatim predvorjem (u kojemu se nalazilo okno s rombovima nalik na one u Lanusu), zatim nekim hodnikom i zatim do vrata koja su se zatvorila. Značajni događaji izvan su vremena, bilo zato što im je neposredna prošlost nekako odsječena od budućnosti, bilo zato što im sastavni dijelovi nisu uzastopni.
    Je li u tom vremenu izvan vremena, u tom mutnom kovitlacu nepovezanih i groznih osjećaja, Emma Zunz barem jednom pomislila na pokojnika zbog kojega se žrtvuje? Rekao bih da jest, i da u tom času njezin očajnički naum zamalo nije propao. Pomislila je (to je neizbježno morala pomisliti) kakoje otac počinio majci istu strahotu koju sad njoj čine. Pomislilaje na to s tupom preneraženošću i odmah utonula u vrtoglavicu. Muškarac, Šved ili Finac, nije govorio španjolski; bio joj je instrument kao i ona njemu, ali ona je poslužila za užitak, a on za pravdu.
    Kad je ostala sama, Emma nije odmah otvorila oči. Na noćnom ormariću nalazio se novac što gaje ostavio muškarac. Emma se pridigla i rasparala ga kao što je nedavno učinila s pismom. Paranje novca jest svetogrde, baš kao i bacanje kruha: Emma se u isti mah pokajala. Čin oholosti, na taj dan... Strah joj se utopio u tjelesnoj tuzi, u odvratnosti. Odvratnost i tuga sapinjale su je, ali je Emma sporo ustala i počela se odijevati. U sobi su boje tamnjele; padao je posljednji sumrak.

    avatar

    14.09.2008. (20:21)    -   -   -   -  

  • odmak

    Borges?

    avatar

    14.09.2008. (20:35)    -   -   -   -  

  • cveba

    ..missillusion...nije poshto nego buduci da, ti prego, poshto je samo par pilicha, karfijol ili vrganji !

    avatar

    14.09.2008. (20:42)    -   -   -   -  

  • missillusion

    @cveba, hvala, nego mogla bi mi ti davati instrukcije, da se ne sapletem opet, vidiš moram pisati postove, komentare i sve to , a ljudima u oči upadaju gramatičke greške, o cvebo budi mi lektor, a mogli me i filozofiji podučit malo ovdje, vidim da ste jako nadobudni....pošto 1 sat?

    avatar

    14.09.2008. (21:02)    -   -   -   -  

  • cveba

    ..pet para.

    avatar

    14.09.2008. (21:11)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Odmak, da, Emma Zunz.
    Missillusion, vokativ je uvijek odvojen zarezima, dakle, ako je "o cvebo", onda i iza Cvebe dođe zarez.

    avatar

    14.09.2008. (22:56)    -   -   -   -  

  • missillusion

    oho , počeli ste s podukom, čast mi je, evo vaših pet para, izvol'te gospon

    avatar

    15.09.2008. (00:23)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Kakva si ti svađalica, već vidim. Ja lijepo, ti se kostriješiš. Ja mislim da bismo trebali imati tvrdo i meko š, jer, npr., ova dva š u riječi kostrešiš nisu jednako tvrda.

    avatar

    15.09.2008. (00:37)    -   -   -   -  

učitavam...