Komentari

catwalk.blog.hr

Dodaj komentar (10)

Marketing


  • Lund

    E al vidiš kako je Freud ipak veća faca od Katunarića. Njegova stara teorija o tri osnovna izvora nelagode u kulturi vrijedi i za žene i za muškarce.
    A Katunarićev pokušaj uvođenja četvrte nelagode, čak i ako stoji (a ne znam...), vrijedi u najboljem slučaju tek za nekih 48 posto populacije, tj. za muškarce :))) A vjerojatnije i za još manji broj, tj. za sirovine među njima :)
    Ili se možda i žene osjećaju sjebano zbog vlastitog uzdizanja?!

    avatar

    04.08.2008. (23:42)    -   -   -   -  

  • Smijeh je tražila...

    ja nisan kompetentna za ikakav komentar na ovu temu. Iman određene stavove zbog kojih bi me svaka, i ekstremno miroljubiva feministica razapela..hihi...
    iden se negdi sramit...

    avatar

    05.08.2008. (12:02)    -   -   -   -  

  • Lund

    Vidim da mi je zločesti blog pojeo završetak komentara. Dakle, glasio je "...vlastitog uzdizanja"

    avatar

    05.08.2008. (13:56)    -   -   -   -  

  • Amazonka

    vidi se da je bila 1984. sad su se donekle mišljenja promijenila iako ima još zadrtih šovinista...

    avatar

    05.08.2008. (14:10)    -   -   -   -  

  • catwalk

    @ Lund: Pročitala sam komentare i dok su sva slova bila na mjestu... Morat ću se objasniti, otuda i odgoda odgovora, mrzim to... Da se našalim najprije - koja su to tri izvora nelagode u kulturi po Freudu: seks, seks i seks? Hihihoho.
    Redom. Katunarićev citat stavila sam kao malu startnu poziciju za... nešto što tek trebam uobličiti i definirati. Svatko tko išta zna o meni zna da sam vrlo osjetljiva na pitanja feminizma. Spadam u rijetke primjerke ustrajnih u promociji feminizma čak i pod cijenu da nam se pripiše da nosimo brkove i ne depiliramo noge (ili volimo žene, votever). Među rijetkima smatram da teme feminizma nisu ni danas iscrpljene, da o njima i dalje ima smisla pričati i da su i dalje predmetom žestokih prijepora. U skladu s tim, mislim da nismo ni blizu postfeminizma kakav je recimo na snazi u američkoj literaturi. Knjiga Vjerana Katunarića Ženski eros i civilizacija smrti knjiga je koja treba imati status klasika ženskog duha i feminizma. Pisana od strane sociologa koji se ni prije 24 godine nije sramio biti muški feminist. To je posebna vrijednost uzmemo li u obzir i to da brojni muškarci i danas vode fiktivne borbe s idejom feminizma, uglavnom temeljene na vlastitom lošem poznavanju činjenica i feminističkih teorija. Nelagoda o kojoj priča Katunarić je upravo ta, žene su promatrane kroz prizmu svoje ženskosti i dan danas, a feminizam se i dalje ne smatra usvojenim gradivom nego opasnošću ili... izvorom nelagode. Konretno okruženje o kojemu govori Katunarić socijalističko je uređenje, prodor žena na tržište rada te temeljne paradigme (teorijske) iz kojih su se granale slike društva i svijeta u to doba i koje su, kako on to pokazuje na konkretnim primjerima, ženi pridavale određeni status. Taj status usvajale su, kao prirodan, generacije žena i muškaraca (dakle, ne pola populacije i ne debili u populaciji), to su bile naše majke i očevi i njihovi roditelji... Svijet o kojemu priča K., generacijski je i ideološki roditelj naših današnjih problema i rasprava. To da li se žene osjećaju sjebano zbog vlastitog uzdizanja, trebalo bi možda pitati radikalne feministice i militantnije frakcije hrvatskog feminizma. To s ženama sa zdravom pameću, dopustit ćeš, nema veze. ;) Katunarićeva knjiga je zahvalna jer ju je pisao muškarac (pa otpada argument o nedojebanim muškaračama), jer je dokument o jednom razdoblju naše specifične društvene povijesti (obilno potkrijepljen konkretnim podacima), jer je izvanredan esej koji na više razina zahvaća problematiku i stoga ga se može (i treba) čitati i danas, kao što je vrijedan i inspirativan bio i tad. U knjizi nema trunke ideološke zadojenosti ili znanstveničko-politikantske proračunatosti, radi se o humanizmu i hrabrosti. Nelagoda o kojoj priča jest nelagoda koju žena kao radno i višedimenzionalno biće proizvodi u vladajućim paradigmama društva. Takav pristup mogli bismo pokušati provesti i danas. Pa eto, bila je i rasprava o prikazu žene u udžbenicima, ne tako davno... i udžbenici prenose temeljne paradigme... Iz slične perspektive danas se priča o Mariji Jurić Zagorki. Nedavno je bio projekt Ženskog vodiča kroz Zagreb. Pristup se jest promijenio, da, ali da nemamo što raditi na tom području, ne bih se složila.

    avatar

    05.08.2008. (14:42)    -   -   -   -  

  • catwalk

    Opet jede slova. Dakle, pristup se je promijenio, ali ne bih se složila da više nemamo što raditi na tom području.
    @ Manita - ma koji su ti to stavovi, ništa ti ne vjerujem... testiraj me. :)) Ma, u biti, i ja imam nekih stavova koji nisu naročito feministički izglačani.
    @ Amazonka - slažem se, no nadam se da sam objasnila s ovim postom Lundu kako su se stvari promijenile (ili nisu), tj. što ja mislim o tome. Kod Katunarića ne radi se o analizi zadrtog šovinizma nego regularnih teorija društva odnosno prividno prirodnog poretka stvari u društvu. Ono kad kažemo da su stvari takve, da nešto jest takvo (a u biti se radi o konstrukciji). :)
    ..................................................................

    avatar

    05.08.2008. (14:49)    -   -   -   -  

  • Lund

    Ufff.....nisam očekivao ovakvu oluju :))))
    Ma lažem, skoro da i jesam. :))
    Da te smirim, ja ti inače cijenim Katunarića, jako. E da vidim sad kolko će slova pojest :))))

    avatar

    05.08.2008. (17:07)    -   -   -   -  

  • catwalk

    Tri slova.
    Ma kakva oluja. Onaj dan kad sam stavila citat, nisam imala vremena ništa više napisati pa si mi taman dobro došao. :))

    avatar

    05.08.2008. (17:14)    -   -   -   -  

  • Lund

    :)) a blog si konačno proglasila - kavicom!
    Ajde dobro, kakva-takva :))))))

    avatar

    05.08.2008. (22:18)    -   -   -   -  

  • catwalk

    :)) ... pokušavala sam nešto kriomice preimenovati, ti me uvijek uloviš u tim radnjama. Još se premišljam oko naziva.

    avatar

    05.08.2008. (22:20)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...