Tekst "Is God a Taoist" nekako implicira da se evolucijom razvija i moral. Učimo kroz pogreške, nekako je moralno sazrijevanje uspoređeno sa znanstvenim otkrićima - pokušaj i pogreška - međutim, i znanstvena otkrića se ponekad pokažu pogrešnima. Neznam može li se maoralno sazrijevanje naljepiti na cijelu vrstu homo sapiensa i to na analogan način evoluciji, međutim smatram da unutar ovog jednog života pojedinac može moralno sazrjeti. no pitanje je ima li konočnog kraja u tom sazrjevanju, odnosno jeli napredak u moralu zapravo beskonačan, jer što smo napredniji to nam se otvaraju nove moralne dileme koje prije nismo niti znali da su moguće, a može se čak i dogoditi da nakon sazrijevanja počne truljenje, pa netko tko je u jednom dijelu svog života tzv. svetac, kasnije postane čudovište.
To je prva impresija....
18.07.2008. (09:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Čini mi se da je Bog iz teksta također i kompatibilist (slobodan sam ako me nitko ne prisiljava na neki čin i sve to unutar zakona prirode). a tu je u điru i panteizam... No opet u današnje vrijeme ful aktualna fora, ako je kvnatna fizika nedeterministička, tada to mžda nisu niti zakoni prirode, već se povinuju našoj volji, hoćemo li stvarati i usmjeravati svijet u našem pravcu čak protiv onoga što nas se uči u školi pod terminom prirodni zakoni ili ćemo im se inertno prepustiti.....pitanja se otvaraju......
18.07.2008. (09:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Raymond Smullyan je, kao što navodi njegova biografija – matematičar, logičar, filozof, mađioničar – ali prije svega toga čovjek svjestan i očaran ljudskom prirodom U svom tekstu „Is God a Taoist?“ u isto vrijeme stvara i uništava plauzibilan mit. Njegov sokratovski dijalog je (kao i svaki sokratovski dijalog) samo privid objektivnog, determinantnog puta od postavki do zaključaka.
Ovo je mjesto na kojem se opet vraćamo do Heisenberga i njegovog principa nesigurnosti koji nam, između ostalog, govori da činjenice možda i jesu vani, ali da je razumjevanje uvijek unutar nas, baš kao i „odabir“ dostupnih izvora činjenica. Uistinu, veća svjesnost, bolja „pozicija“; empatija, inteligencija, referenični okvir – uvijek odlučuju o tome koje će (pret)postavke biti uzete u obzir u donošenju zaključaka. Čovjek ( i njegova (ne)sposobnost ) je još uvijek alfa i omega analitičkih i sintaktičkih procesa, bez obzira na račnalno doba u kojem živimo.
Čovjek je ujedno i lanac i (najslabija) karika.
Jedna od stvari koje smatram najvažnijim u ovom Smullyanovom tekstu – a tiče se tvojih postova i ideja koje u njima promišljaš – je da on (Smullyan = pripovjedač =i Bog i Smrtnik) usmjerava razumjevanje svog teksta, svog monologa u formi dijaloga, na činjenicu da je sa ljudske točke gledišta šuma jednakovrijedna drvetu. Na mikro i makro razini moral je važan/nevažan, volja je važna/nevažna, proces je važan/nevažan. To su sve periferalije kroz koje se može promatrati život(...,vaseljena i sve ostalo – što bi rekao D. Adams). U širokoj slici stvari Bog i čovjek su jednako važni, jer je utvrditi Boga(/dobro/moral/ispravno) izvan čovjeka nemoguće, baš kao što je nemoguće pronaći/proizvesti čovjeka bez slobodne volje i moral bez evolucije („novosti“? :-).
Da se vratim direktno na tvoj post; nadčovjek bi ili bio čovjek ili ne bio čovjek uopće – odnosno – čovjek koji bi izborima/voljom/moralom/procesom dosegao „vrhunac izvrsnosti“, ili bi ostao čovjek ili bi prestao biti čovjekom i postao nešto drugo; ne nadčovjek nego ne-čovjek.
Jasno, još treba dokučiti što bi to bio „vrhunac izvrsnosti“. :o)
18.07.2008. (14:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DerzaFanistori
Prilažem ovoj raspravi još jedan ukusan zalogajčić. Iz razloženog u tvom postu paralele će se postavljati gotovo same :o)
17.07.2008. (22:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Tekst "Is God a Taoist" nekako implicira da se evolucijom razvija i moral. Učimo kroz pogreške, nekako je moralno sazrijevanje uspoređeno sa znanstvenim otkrićima - pokušaj i pogreška - međutim, i znanstvena otkrića se ponekad pokažu pogrešnima.
Neznam može li se maoralno sazrijevanje naljepiti na cijelu vrstu homo sapiensa i to na analogan način evoluciji, međutim smatram da unutar ovog jednog života pojedinac može moralno sazrjeti.
no pitanje je ima li konočnog kraja u tom sazrjevanju, odnosno jeli napredak u moralu zapravo beskonačan, jer što smo napredniji to nam se otvaraju nove moralne dileme koje prije nismo niti znali da su moguće, a može se čak i dogoditi da nakon sazrijevanja počne truljenje, pa netko tko je u jednom dijelu svog života tzv. svetac, kasnije postane čudovište.
To je prva impresija....
18.07.2008. (09:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Čini mi se da je Bog iz teksta također i kompatibilist (slobodan sam ako me nitko ne prisiljava na neki čin i sve to unutar zakona prirode).
a tu je u điru i panteizam...
No opet u današnje vrijeme ful aktualna fora, ako je kvnatna fizika nedeterministička, tada to mžda nisu niti zakoni prirode, već se povinuju našoj volji, hoćemo li stvarati i usmjeravati svijet u našem pravcu čak protiv onoga što nas se uči u školi pod terminom prirodni zakoni ili ćemo im se inertno prepustiti.....pitanja se otvaraju......
18.07.2008. (09:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DerzaFanistori
Ovako ti ja gledam na to:
Raymond Smullyan je, kao što navodi njegova biografija – matematičar, logičar, filozof, mađioničar – ali prije svega toga čovjek svjestan i očaran ljudskom prirodom U svom tekstu „Is God a Taoist?“ u isto vrijeme stvara i uništava plauzibilan mit. Njegov sokratovski dijalog je (kao i svaki sokratovski dijalog) samo privid objektivnog, determinantnog puta od postavki do zaključaka.
Ovo je mjesto na kojem se opet vraćamo do Heisenberga i njegovog principa nesigurnosti koji nam, između ostalog, govori da činjenice možda i jesu vani, ali da je razumjevanje uvijek unutar nas, baš kao i „odabir“ dostupnih izvora činjenica. Uistinu, veća svjesnost, bolja „pozicija“; empatija, inteligencija, referenični okvir – uvijek odlučuju o tome koje će (pret)postavke biti uzete u obzir u donošenju zaključaka. Čovjek ( i njegova (ne)sposobnost ) je još uvijek alfa i omega analitičkih i sintaktičkih procesa, bez obzira na račnalno doba u kojem živimo.
Čovjek je ujedno i lanac i (najslabija) karika.
Jedna od stvari koje smatram najvažnijim u ovom Smullyanovom tekstu – a tiče se tvojih postova i ideja koje u njima promišljaš – je da on (Smullyan = pripovjedač =i Bog i Smrtnik) usmjerava razumjevanje svog teksta, svog monologa u formi dijaloga, na činjenicu da je sa ljudske točke gledišta šuma jednakovrijedna drvetu. Na mikro i makro razini moral je važan/nevažan, volja je važna/nevažna, proces je važan/nevažan. To su sve periferalije kroz koje se može promatrati život(...,vaseljena i sve ostalo – što bi rekao D. Adams). U širokoj slici stvari Bog i čovjek su jednako važni, jer je utvrditi Boga(/dobro/moral/ispravno) izvan čovjeka nemoguće, baš kao što je nemoguće pronaći/proizvesti čovjeka bez slobodne volje i moral bez evolucije („novosti“? :-).
Da se vratim direktno na tvoj post; nadčovjek bi ili bio čovjek ili ne bio čovjek uopće – odnosno – čovjek koji bi izborima/voljom/moralom/procesom dosegao „vrhunac izvrsnosti“, ili bi ostao čovjek ili bi prestao biti čovjekom i postao nešto drugo; ne nadčovjek nego ne-čovjek.
Jasno, još treba dokučiti što bi to bio „vrhunac izvrsnosti“. :o)
18.07.2008. (14:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...