Komentari

euklid.blog.hr

Dodaj komentar (18)

Marketing


  • funky business

    Čisto sumnjam da su se oni (Rektorat i ministar Primorac) danas uspjeli u 2 sata razgovora dogovoriti o ovako tri "teške" stvari. Mislim da će ovaj dogovor zaživjeti samo u ovoj godini i iduće godine susret ćemo se opet s istim problemima. Primorac obećava da će država platiti diplomske studije svakome tko želi. Da mi je samo vidjeti kakvu će odluku donijet kada im dekan EFZG-a Darko Tipurić kaže da im se za svakog budućeg magistra isplati 43000 kn koliko sada stoji diplomski studij odnosno magisterij, na ime troškova za školovanje kandidata (1 god.). A da ne pričam o doktoratu koji stoji 140 000 (3 god.).
    p.s. Odličan post, lijepo je vidjet da je nekome stalo do studenata ako već državi nije, pozdrav

    avatar

    06.05.2008. (23:47)    -   -   -   -  

  • skaska

    strašno sam ljuta, jer imam djecu

    avatar

    06.05.2008. (23:51)    -   -   -   -  

  • balkan express

    ministar igra čudnu igru

    baš me zanima šta će vrime pokazat-glupu ili pametnu

    (mislim na reakcije na prosvjede)

    avatar

    07.05.2008. (00:21)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    Opet CARSKI post :-)

    Pogotovo mi se sviđa što i ti misliš da državna matura nikako, barem u početku, ne može biti zamjena za prijemne ispite.

    Ah, stvarno imamo ridikula za ministra ...

    avatar

    07.05.2008. (09:01)    -   -   -   -  

  • hrco22

    Super post, jebeš takve ljude koji su na vlasti i neznaju svoj posao.

    http://r.yuwie.com/micek

    avatar

    07.05.2008. (10:46)    -   -   -   -  

  • nenadtv

    SUPER SI NA PISAO SVAKO IMA PRAVO ČAK I STUDETI I SVI OSTALI POSJETI HTT/NENADTV.BLOG.HR

    avatar

    07.05.2008. (16:44)    -   -   -   -  

  • jedna mala tipkovnica

    No,no...zašto samo ministar - oni ispod ministra nisu ništa manje - odgovorni za stanje u školstvu ...

    avatar

    07.05.2008. (20:15)    -   -   -   -  

  • barba

    Bologna trazi poboljsanu kvalitetu nastave, a to je moguce samo s povecanim zaposljavanjem KVALITETNIH profesora, a to zahtjeva PLATITI ljude.

    avatar

    08.05.2008. (01:21)    -   -   -   -  

  • barba

    Ah, skoro zaboravih da i u CH s visegodisnjom tradicijom drzavne mature su fakulteti odlucili uvoditi prijemne ispite.

    avatar

    08.05.2008. (01:27)    -   -   -   -  

  • zraka.sunca

    Još malo iznosa za diplomske studije : u Ministarstvu planiraju 6000kn po studentu koji namjerava nastaviti diploski studij(?????!!!!!), kao da ne živimo u istoj državi?!

    Navedeni iznos na EFZG uspoređujem sa onim na Zdravstvenom veleučilištu gdje je diplomski studij 20.000,00kn godina tj 2 godine iznose 40.000,00kn a o nastavku na doktorski - ne zna se još nikakav iznos.

    Znači, školarine su za diplomske studije u RH cca oko 40 tisuća kn, a ne 6 - kako planiraju...

    avatar

    08.05.2008. (10:33)    -   -   -   -  

  • Trenk

    Što se može prigovoriti čovjeku koji je pristao na sve prije nego je išta rečeno? Bilo kakav argument ili nedajbože polemika postaju besmisleni jer se ministar već složio s time.

    avatar

    09.05.2008. (11:29)    -   -   -   -  

  • zbunjen

    Ah što reći euklidu nego da je dobro napisano i zadire u srž problema, kao i nemoći sustava. Uglavnom se s većinom izloženog slažem. Posebice je pogođena ocjena ministra Primorca. No ne bih se složio da su svi koji su zaduženi za pripremu državne mature taj posao vrijedno i korektno do kraja obavili. Pratim rad naših povjerenstava za nacionalne ispite i državnu maturu i nikako nisam zadovoljan izgledom niti nacionalnih ispita iz matematike a posebice nisam zadovoljan izgledom "kataloga" iz matematike. Ono su sve drugo a ne katalozi. To su natuknice. Primjer testa za državnu maturu kojeg bi običan nastavnik kojem je stalo sam bolje sastavio - a ovo je sastavljao cijeli tim "stručnjaka". Nije u skladu s postojećim nastavnim planovima i programima i mislim da je prepisano na brzinu iz stranih matura i materijala, posebice iz američkih.

    Srednje školstvo kako je i rečeno u ovm tekstu jest stisnuto između čekića i nakovnja koji ga sve jače pritišću. Pogledajmo samo tko je od matematičara izabran u vijeće za "kurikulum". Nije da ih nije bilo i sveučilišnih profesora i doktora matematike koji su mogli biti izabrani u tu funkciju. Jedna jedina osoba je izabrana koja je već poznata Ministarstvu po sukobu interesa u prosvjetnom okruženju ove naše jadne male države.

    Što se sveučilišta, a prvenstveno PMF-a, tiče ono uopće ne mari za struku a ponajmanje mari za prosvjetu, za svoj nastavnički smjer. Zanemarili su ga posve i smatram da veliki dio odgovornosti za postojeću situaciju leži upravo na njemu - na PMF-u. Možda ne zato što su nešto naopako radili. Jednostavno zato što nisu radili ništa. Krivim ih za nemar, indolenciju, nezainteresiranost, nemoć, apatiju. I da - provesti valjanu državnu maturu u takvim uvjetima skoro je nemoguća misija. Ali popustiti nakon nekoliko sati pred prosvjedima učenika i poništiti ipak sve ono štoi je godinama napravljeno je kriminalna radnja. Ministar je samo zato da si spasi stolicu (hm, neću biti prostiji) objeručke prihvatio prosvjed. Zlobnici kažu da ga je upravo on i organizirao. Prije prosvjeda je situacija bila jako teška, skoro neodrživa. Kakva je sada? Mislim da je još teža.

    avatar

    09.05.2008. (14:46)    -   -   -   -  

  • šarli

    @funky business, zraka.sunca. to je mistična aritmetika. Koja usput otkriva da je sve s financiranjem sveučilišta naopako. Sveučilišta bi trebalo na tržište, cijene bi se morale učiniti realnima i javnima, svi studenti bi trebali plaćati punu cijenu studija, a država bi trebala stvoriti sustav u kojem bi svi studenti mogli dobiti povoljan kredit za pokrivanje troškova studija, te mjere kojima bi svim razumno uspješnim studentima (u pogledu roka u kojem će diplomirati) otplata tog kredita bila oproštena. To je, ugrubo, kako ja vidim izlaz iz svih kontradikcija.
    @barba. u sridu! Odavno mi se čini da je jedini mogući izlaz učiniti posao nastavnika na svim obrazovnim razinama pristojno plaćenim. Tek tada ćemo a) dobiti dovoljno mnogo dovoljno dobrih ljudi u sustav, b) moći tražiti od nastavnika odgovornost, brigu i rezultate. Ovakva situacija u kojoj je posao nastavnika ovoliko potcijenjen i potplaćen, vodi u propast. Drugo je pitanje, koga je za to briga.
    @Trenk. To govori mnogo, samo po sebi.
    @zbunjen. Znam. To je potpuno točna primjedba koju sam namjerno izostavio. Državna administracija je takva kakva je i nema šanse da u bilo kojem segmentu posao bude valjano određen. Ipak, znam nekoliko vrijednih ljudi koji su nekako bili uključeni u proces i znam da su oni svoj posao radili dobro. A i kad se posao svih tijela ocjenjuje u cjelini, i kad bismo čak tom poslu dali vrlo lošu ocjenu, krivica je ipak ministrova. Ne samo po"zapovjednoj okolnosti", nego i zato što je ministar onaj koji je direktno ometao cijeli proces. Slažem se da na PMF ide dio krivice oko obrazovanja nastavnika, ali glavni dio je ipak na državi i nametnutom sustavu ne-vrijednosti. Možeš na fakultetu učiniti što hoćeš, ali ako studenti znaju da im inženjerski smjerovi nude neusporedivo atraktivnije karijere, pomoći nema. Izbor stručnih osoba u savjetodavna tijela ministarstva ne mogu komentirati.
    @Ponoćna strina. Ni inače nam ministri nisu bog zna što. Ali kad se pogleda popis naših dosadašnjih ministra obrazovanja i način na koji su odabirani, kad se pogleda koliko to ministarstvo kotira u postizbornim trgovinama i kakav je to sitni kusur u raspodjeli prestižnih funkcija pri formiranju svake nove vlasti, sve je jasno.

    Svima hvala za pohvale.

    avatar

    09.05.2008. (19:02)    -   -   -   -  

  • http://ilmer.blogger.ba

    Isti problem ima i Bosna...DobaR blog.

    avatar

    11.05.2008. (06:24)    -   -   -   -  

  • lud

    Euklide, bojim se da Zbunjeni nije dobio pravi odgovor u vezi PMF-a. Nije važno što je inžinjerski studij atraktivniji. Uostalom i nezanemarivi dio njih završi u školama. Bit je da ekipa s matičnog faksa ne brine o onome što se oko škola plete, a najčešće se duboko tiče matematike kao predmeta. Još manje brine o nama, kojima s tim predmetom u ovakvim okolnostima postaje sve luđe.

    avatar

    12.05.2008. (20:55)    -   -   -   -  

  • šarli

    @lud. Bojim se da imaš pravo. Ali to je dugačka priča. Kad me već vučeš za jezik, evo malo opširnijeg odgovora. Pritom, ostajem čvrsto pri tome da u matematici, kao i u bilo kojoj drugoj struci nećemo moći napraviti reda u školama bez politike. Mislim na sustav vrijednosti, na položaj profesora na društvenoj ljestvici, na plaće, na percepciju obrazovanja u društvu uopće i sve to.
    Naša tema je drugi dio priče. I tu se slažemo. Na PMF-u se dosta radi (i uradilo se) na tome da program za profesorske profile bude primjereniji. Može se diskutirati o tome, ali tu truda ne manjka. Karika koja nedostaje je, međutim, briga oko školskih programa i položaja nastavnika. Čini mi se da je PMF premalo prisutan u javnim raspravama oko programa, oko izvedbe, oko realnih problema u nastavi matematike. Žao mi je što sve češće čitamo kako matematičari kao čine nekakav lobi, tobože namjerno sabotiraju nastavu u razredima, e da bi, tobože, primorali djecu da uzimaju instrukcije. Kao da matematičari svjesno čine loše i još se time ponose. Nedavno sam čuo na stojedinici Tomislava Reškovca koji otprilike točno to govori. Ne slučajno; on je i dosad više puta slično govorio (što mi je opet žao, jer čovjek općenito o školstvu govori razumno). Znam da to nije istina. Sve što je loše u nastavi matematike isključivo je plod općih društvenih problema koje poznaju i veće nacije od naše, preambicioznih programa i nekompetentnih nastavnika. To se osobito odnosi na osnovnu školu. Što nas dovodi do pitanja tko i kako predaje u osnovnim školama. Što nas opet dovodi do politike.
    Što, također, ne amnestira PMF. Činjenica jest da PMF kao institucija ne sudjeluje u izradi i izmjenama nastavnog programa, ne sudjeluje u državnim akcijama, na sudjeluje u javnim raspravama. Sudjeluju pojedini matematičari, ali PMF kao kuća ne. Ne znam kako je s bilogijom, fizikom, kako je s Filozofskim fakultetom. Ali nekako osjećam da bi PMF kao institucija trebao više voditi brigu o svemu što se događa s nastavom matematie u školama. Time ne želim umanjiti trud onih vrijednih kolega koji se time bave. Nego, jednostavno, cijela kuća bi se oko toga trebala angažirati. Zašto dosad nije?
    Postoje tri bitna razloga. Prvo, to nije jednosmjerna ulica. Trebaš i s druge strane imati sugovornika. Obično nemaš. Drugo, tu je očajno loš položaj matematike na sveučilištu. To je opet druga priča, ali posljedice su da matematičari tone energije troše samo na to da uspostave znanstvene kriterije primjerene struci, organiziraju prediplomske, diplomske i doktorske studije primjerene struci, da se izbore za prostor i sl. Treće, potrebna je čvrsta odluka na Mat. Odjelu PMF-a da se o nastavi matematike u školama vodi aktivna politika. Tu smo krivi. Samo, tu se opet vraćama na Drugo. Vjerojatno se ne može sve: i znanost i nastavu i znanstvene kriterije i nove sveučilišne programe i Bolonju i borbu oko provođenja Bolonje u nedostatku akata i odluka Ministarstva i Sveučilišta. Ne bi vjerovao koliko truda, energije i radnih sati (ne nastave; administracije i kreiranja potrebnih pravila) je potrebno da se pliva u Bolonji ako se hoće iskreno i ako se hoće biti pošten prema studentima. Eto, to su okolnosti. Svejedno, slažem se: unatoč svemu, mislim da bi PMF trebao energičnije i sustavnije povesti brigu oko matematike u školama.

    avatar

    13.05.2008. (01:00)    -   -   -   -  

  • Adelina

    Dobro pročitajte. Hvala vam za informacije.
    gaming

    avatar

    01.10.2008. (12:38)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...