Komentari

muzikologija.blog.hr

Dodaj komentar (22)

Marketing


  • day

    rihannu nisam čuo , ali stvarno mi je dosta te likuše ove 2 3 godine. dosadila je svima više. a good girl mi nije ništa posebno pošto njen album slušati mi je paranje noktiju o zid, bolno za uši je čuti njen glas prečesto.

    leona mi se sa spiritom ne sviđa nimalo, dosadno , osim bleeding i take a bow.

    nelly mi se nekad sviđao ali je postao dosadan

    avatar

    20.03.2008. (15:33)    -   -   -   -  

  • Lana

    Oh boy, kako se na ovom blogu uvijek dobro nasmijem.... Zbilja, u jednom trenu sam čitajući prošle postove i komentare bila na rubu suza.. Koliko usijanih glava na jednom mjestu, samo sam čekala nečije virtualno spontano samozapaljenje po uzoru na plesače u spotu za Mercy. Ali nema veze, ponekad se ovdje može i kostruktivno raspraviti o stvarima, dobro, barem prije nego sve ode u banaliziranje i neminovni zaključak “ja imam svoj ukus, ti svoj, ko te j***”. Što se tiče Duffy, čuvši pjesmu prvi put na radiju, bila sam oko 150% uvjerena da se radi o nekoj staroj stax ili motown stvari iz 60-ih koju sam nekim čudnim slučajem propustila: glas je bio crnački napukao i rašpast, zvuk live, klupski i prigušen kao s LP-a (kasnije sam shvatila namjerno, spretnom rukom producenta), tu je sveprisutni tamburin, zatim način pjevanja, tzv call and reponse, koji potiče iz gospela (to je ono kad ona kaže "you got me begging you for mercy", a ODGOVOR back vokala je "yeah yeah" – samo 2x - jel sad jasnije?;)) - sve je ukazivalo na to da se radi o nekom ženskom triju a la Supremes ili Vandellas. Moje je iznenađenje bilo tim veće kad mi je prijatelj google otkrio da se radi o krhkoj plavušici iz Walesa koja na vrhuncu stvaranja i popularnosti staxa i motowna nije bila ni u primisli svojih roditelja, a čiji vokal (iako naglašenije, skoro pa isljučivo, u Mercy nego u ostalim njenim stvarima) zvuči južnjačkije, debelje i crnačkije nego će Amyina tipično židovska nazalnost ikad zvučati.

    avatar

    22.03.2008. (15:57)    -   -   -   -  

  • Lana

    Oh boy, kako se na ovom blogu uvijek dobro nasmijem.... Zbilja, u jednom trenu sam bila na rubu suza.. Koliko usijanih glava na jednom mjestu, samo sam čekala nečije virtualno spontano samozapaljenje po uzoru na plesače u spotu za Mercy. Ali nema veze, ponekad se ovdje može i kostruktivno raspraviti o stvarima, dobro, barem prije nego sve ode u banaliziranje i neminovni zaključak “ja imam svoj ukus, ti svoj, ko te j***”. Što se tiče Duffy, čuvši pjesmu prvi put na radiju, bila sam oko 150% uvjerena da se radi o nekoj staroj stax ili motown stvari iz 60-ih koju sam nekim čudnim slučajem propustila: glas je bio crnački napukao i rašpast, zvuk live, klupski i prigušen kao s LP-a (kasnije sam shvatila namjerno, spretnom rukom producenta), tu je sveprisutni tamburin, zatim način pjevanja, tzv call and reponse, koji potiče iz gospela (to je ono kad ona kaže "you got me begging you for mercy", a ODGOVOR back vokala je "yeah yeah" – samo 2x - jel sad jasnije?;)) - sve je ukazivalo na to da se radi o nekom ženskom triju a la Supremes ili Vandellas.

    avatar

    22.03.2008. (15:58)    -   -   -   -  

  • Lana

    Moje je iznenađenje bilo tim veće kad mi je prijatelj google otkrio da se radi o krhkoj plavušici iz Walesa koja na vrhuncu stvaranja i popularnosti staxa i motowna nije bila ni u primisli svojih roditelja, a čiji vokal (iako naglašenije, skoro pa isljučivo, u Mercy nego u ostalim njenim stvarima) zvuči južnjačkije, debelje i crnačkije nego će Amyina tipično židovska nazalnost ikad zvučati.
    Kad sam prije 4 godine prvi put čula Amy, njen stil je bio miljama daleko od današnjeg; svjež, mladenački nu-jazz/neo-soul s gorko-slatkim, iskrenim, ciničnim i duhovitim tekstovima i glazbenim i tekstualnim dosjetkama kakve dotad u glazbi nisam čula (još uvijek veliku većinu pjesama s “Frank” smatram remek djelima u pravom smislu riječi, i prvi album volim više od drugog unatoč masovnoj popularnosti BTB koji u mnogome reciklira Amyne, i općeprihvaćene, glazbene uzore), i iako sam je ubrzo svrstala među svoje omiljene pjevačice svih vremena, ipak mi se čini da su usporedbe apsolutne svake nove mlade (britanske) izvođačice s Winehouse paušalne i neinformirane.

    avatar

    22.03.2008. (15:59)    -   -   -   -  

  • Lana

    Ni Amy ni Adele ni Duffy ni Kate Nash ni cijela horda drugih nisu otkrile toplu vodu, a njihove zajedničke reference sežu dalje u prošlost no što je za očekivati da će itko na ovom blogu primjetiti. Zbilja, iako imam *dokaze* o tome koliko su stari neki komentatori ovdje, ponekad se čini da su kolektivno doslovce rođeni jučer. Naravno jasno mi je da se, kad netko već, ograničeno, inzistira na povlačenju paralela i odgonetavanju tko je od koga što posudio ili *ukrao*, može pozivati samo na ono što mu je poznato pa se zato u tome često i ne ide dalje od 2000-ih, eventualno ako se netko još sjeća kilavih 90-ih, ali, ako se ovdje ograničimo na Duffy, meni osobno pjesma “Rockferry” zvuči kao premoćna mješavina Beatlesa, Nico, Joan Baez i Oasis i još mnogočeg… “Distant Dreamer” mi je eurovizijska uspješnica iz 70-ih na tragu ABBA-e;; kratki “woooh, woooh” kojima obiluju njeni aranžmani backing vokala patentirala je još egocentrična “kraljica svih žanrova” Aretha; “Serious” je isto tako mogla napisati i otpjevati Natasha Bedingfield; istina, Duffy često zvuči kao Adele ili čak Corinne Bailey Rae, ali o sličnostima, pa i fizičkim (koje sigurna sam, ako ničim onda frizurom, potencira sama Duffy), s Dusty Springfield da i ne pričam…

    avatar

    22.03.2008. (16:00)    -   -   -   -  

  • Lana

    No kog je, na kraju dana, uopće briga, što netko jaše na valu trenutne popularnosti nekog izvođača ili neke vrste glazbe, ako se uhu sviđa i čini te sretnim?
    U svakom slučaju, ako se ipak dočepam karata za zasad rasprodani Shepherd’s Bush, namjeravam provjeriti Duffy uživo i možda totalno promijeniti mišljenje…

    avatar

    22.03.2008. (16:00)    -   -   -   -  

  • GUP

    ^^^^^^^^^^^^^^^^ey ti lano????mal zagušuješ prostor ->otvori si blog ak ćeš tak narativno komentirati

    avatar

    22.03.2008. (19:34)    -   -   -   -  

  • muzikologija

    Opet si se razbacala komentarima koji nemaju previše veze s prethodnima, nego su eto sami sebi svrhom. Točnije u funkciji pokazivanja baratanja određenim informacijama.
    Sasvim je besmisleno raspravljati o tome koga koja pjesma podsjeća na nekog drugog. Možemo neku pjesmu razložiti na dijelove, napisati ju u notnom crtovlju i vidjeti da nema veze s nekom na koju nas podsjeća i što sad?? Tad će nas prestati podsjećati ili?
    Nije meni sporno to yeah yeah, ja sam se posprdnuo s tim da su ju trebali staviti "they tried to make me go to rehab" iz više razloga, a taj što dvaput ponovi yeah je jedan od očitih pa i najpodložniji kritici. Mogla je i 6 puta ponoviti tu riječ, učinak bi mi bio jednak. Zašto? Jer iako ni jedna od njih nije otkrila toplu vodu, ipak su svi prvo popušili Amy Winehouse. A tek sada odjednom ispliva 5 drugih koje eto imaju oh tako sličan senzibilitet. Ili prije glad za zaradom i novcem i slavom prodajući ono što se trenutno kupuje. Meni je to bezvezna pjesma, čim sam ju čuo onako od prve sam pogodio od kud je i da joj je uspjeh zagarantiran u najmanju ruku na MTV2 jer oni vole takva jeftina isfuravanja zamaskirana pod nekom etiketom "alternative", a koja su veći pop, da ne kažem kič, od 8 pjesama iz topa 10 aktualne britanske ili američke top liste......a isfuravanje na Amy očito mi je (pogotovo gledajući spot) na više razina.
    Svjež mladenački neo-soul izričaj s gorko slatkim tekstovima njeguje hm...pa otprilike se mogu sjetiti najmanje 20 izvođača koje nikad nisam predstavio na ovom blogu, a sigurno ih ima stotine drugih, talentiranijih i od Duffy i od Kate Nash i od Adele zajedno, a koji čekaju svoju priliku da pokažu nešto "novo i drugačije". Uostalom, ništa to nije ni previše novo ni drugačije....sve ima svoj izvor u nečem drugom.

    avatar

    23.03.2008. (14:55)    -   -   -   -  

  • Lana

    Pa eto, sve znaš, sam kažeš sve je kopija i reciklaža i ima izvor drugdje, kažeš bespredmetno je o tome i onda opet, imajući na umu tu činjenicu, ocjeniš u svom postu pjesmu loše isključivo zato jer te previše podsjeća na neku drugu. Meni je to glupo. Kriterij je nejasan. Jel ti se pjesma sviđa ili ne? Jel izaziva u tebi nešto ili si ravnodušan? To je moj zadnji komentar pitao. Ti očito nemaš odgovor na ta i takva pitanja. Nešto ti se ne sviđa jer si negdje pročitao da ti se ne bi trebalo sviđati. Ne razumijem to...

    avatar

    23.03.2008. (21:20)    -   -   -   -  

  • muzikologija

    "isključivo jer te previše podsjeća..." Nemoj dramatizirati. Niti je isključivo zato niti je uopće zato. Nije da mi se ne sviđa JER, nego mi se ne sviđa, PLUS to napisano.... Mogla je to biti doslovce kopija neke druge pjesme, a da u konačnici bude dobro. Ova nije. Je l mi se sviđa ili ne? Ispod pjesme je ocjena.

    A predzadnju rečenicu ću ignorirati. Zazvučala je kao najtipičniji primjer projiciranja. Gdje bih ja to točno pročitao što mi se treba sviđati, a što ne? Nemoj biti ljuta na svijet zbog nekih svojih ograničenja, nisam ti ja kriv.....

    avatar

    24.03.2008. (00:31)    -   -   -   -  

  • GUP

    ^^^^^^OMG
    zar si ti to sve pročitao???može sažetak

    avatar

    24.03.2008. (13:21)    -   -   -   -  

  • day

    @muzikologija

    samo da te pitam, ove albume što si naveo da trenutno slušaš, što možeš neke tako stare albume npr b day ili futuresex tako dugo slušati , ili povremeno ih staviš, ja recimo kad konstantno vrtim neki album , npr x od kylie koji mi je bio najbolji u to vrijeme sam slušao konstanto 4 mj pa mi je već dosadio, tebi ne dosade ovi navedeni, ili ti se ne da radit update

    avatar

    24.03.2008. (15:07)    -   -   -   -  

  • Lana

    Bezobrazno., neargumentirano, patronizirajuće i ispod pojasa. Samo reci da ne želiš da više ostavljam komentare ovdje i neću. Simple as that. Neću se čak ni naljutit, ljutnja nije my thing. xx

    avatar

    24.03.2008. (18:21)    -   -   -   -  

  • stipe

    @L & M

    Već je jednom bilo priče o semantici i razlaganju umjetnosti na čestice... Eruditski ispisane rečenice i rečenice analiza padaju pred običnim, sviđa mi se/ne sviđa mi se. Zanimljivo je raspredati, ali bitnog se može reći.

    Link za Rockferry mi je frendica poslala još dok zujanje oko Duffy i poredbe sa Amy nisu bile ni na vidiku. Ako ćemo o tome tko na koga vuče, meni Rockferry ozbiljno vuče na Velvet Underground. To mi je tada bila prva impresija. I to da mi se sviđa pjesma i njen glas.

    Danas zbilja postoje neki glazbenici koji oduševe 'svježinom' pa se malo razočaraš kad poslušaš neke njihove uzore, koje možda do tad nisi čuo i vidiš da su ove gotovo pa kopirali. Ali čak i da je tako, dok se stvara u nečijoj maniri, a vlastitim rječima i melodijom, what's the harm.. Bitna je kvaliteta melodije, ono što pjesma kanalizira, nekakav osjećaj cjeline i dorečenosti, tekst.. Amy i jednim i drugim albumom pokazuje kako izgleda kada glazbenik sublimirane utjecaje autora koje voli i sluša pretvori u nešto sasvim svježe i u njenom slučaju - bombastično dobro...Koliko god sličnih fraza, modela i inog pronašli među jednima i drugima..
    Inače, Amy je bila izjavila da bi se odrekla nekih pjesama sa albuma Frank. Meni su npr pomalo šupljikave Moody's Mood... i October song.. Općenito, u usporedbi sa B2B, dobiva se dojam da se na Franku ponekad susprezala kao autorica. Što je, kao što rekoh, i sama izjavila. Drugi je album punokrvniji, ali prvi mi je pinkicu draži. Svejedno, onda daaavno, kad sam na jednoj Gilles Petersonovoj komp. naletio na Take the Box, malo posli nabavio album, ostao sam pometen i zaveden njenom glazbom i to još traje.. Po tome se u mojoj fonoteci malo tko može mjeriti s njom.
    ..Pa da i ja malo privatiziram prostor bloga: )

    avatar

    25.03.2008. (00:24)    -   -   -   -  

  • Lana

    Stipe -- slažem se.. Scrollaj gore, ja sam napisala Nico da bude jasnije da mislim kako mi je na Rockferry Duffyin vokal jako sličan njenom, ali zapravo je u ostalome stvar jako VU.

    Osim toga, što više slušam album sve mi se više sviđa. Na repeatu je, zarazno.. Delayed Devotion pogotovo.. Stepping Stone i Hanging On Too Long su strašno dobro napisane stvari, i otpjevane dakako. Za uzore me u ovom slučaju ne može bit manje briga. Našla neku stvar Breaking My Own Heart koja je predobra, nema je na albumu, i Live... With Jools Holland gdje pjeva Stevensovu First Cut Is The Deepest. I'm hooked.

    Btw, jesi ikad čuo Petersona uživo?

    I oprezno s privatizacijom prostora, Gradski Urbanistički Plan bi se mogao uzjogunit.

    avatar

    25.03.2008. (18:51)    -   -   -   -  

  • stipe

    skinut ću ove, baš me zanima. bio sam onomad skinuo neke stvari pa je otišlo sve s kompa u toku moje majstorske nadogradnje OS-a.
    E, da..i kao svi bruje o Duffy, mene već lagano počela živcirati.. I odem na youtube i skužim, je li, da je to ta..blabla

    Petersona, da.. u Aquariusa. Set mu je bio odličan.. Bez obzira na činjenicu da je u vrijeme nastupa u Zg taj đir klupske glazbe već bio lagano na zalazu, zvučao je svježe. Ustalom, ipak je to Gilles P. Jednom davno, svaka njegova kompilacija je bila pod must have: )

    što se tiče privatizacije,..nije valjda beg cicija kad se radi o ovom, virtualnom prostoru.. za ostalo, ..kako kad: ))

    avatar

    25.03.2008. (23:49)    -   -   -   -  

  • muzikologija

    Evo recimo The First Cut... od Duffy je meni totalni promašaj. Uopće mi ne prenese emociju koju mi je ta pjesma uvijek prenosila. Čak mi je i Sheryl Crow (koju ne volim) u toj izvedbi bolja. Ova verzija mi je kmečava, infantilna i dosadna.........

    avatar

    26.03.2008. (16:47)    -   -   -   -  

  • Nora

    Joj, meni je Stevensova verzija ipak najdraža, orignal je original (Cat Stevens

    avatar

    28.03.2008. (21:43)    -   -   -   -  

  • Mis$ Pinky

    take a bow je NAJBOLJA pjesma ikada!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    avatar

    07.07.2008. (22:40)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...