Pa ja mislim da to ne piše Helix ! Tko je ta Vlatka ? Kako da ja dođem do njenog bloga ? I čemu ovaj post, čemu ljutnja ? To je posljedica ove kiše i južine. Zar i tebe može netko isprovocirati ?
19.01.2008. (20:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ma neee, ovo je posve miran post, odgovor Vlatki koja se stvarno potrudila vidjeti o čemuj a pišem. Isprovociranost ne mora nužno biti nešto loše i ružno. Dobro je da nas svakog dana nešto provocira - poziva na razmišljanje, djelovanje. Važno je da razmišljamo mirno, trezveno, bez uzrujavanja. A Vlatkin link (na blog koji je otvorila zbog odogovora meni, ali se nadam da će nastaviti pisati) možeš naći dolje, 30. komentar. Zar ti u ovom postu čitaš ljutnju? Ne, nije pisano u ljutnji, zaista se ni na koga ne ljutim, ja se najčešće ljutim na samu sebe. Drugi me eventualno ponekad mogu malo rastužiti.
19.01.2008. (20:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pod simboličkim načinom izražavanja, «neuvjerljivom folklornom kozmetikom» smatram način života i djelovanja, gdje na jednoj strani imamo deklarativne sadržaje, često lijepe misli, dok istovremeno u nekim drugim prilikama /stvarnom životu/ zastupamo različite, suprotne i s deklaracijama nespojive načine ponašanja. Ne «poklade sadržaja», već poklad /bogatstvo-sveukupnost/ sadržaja. Na tvoja pitanja rado bih reagirala, «Hodajmo u Istini», ako je Istina u nama, onda mi koračamo u njoj (3 Iv.3). Na pitanja o vjeri i Bogu, svi smo mi /barem ja/ u traženjima, mi ljudi tu «mucamo». Kako razumjeti Stvoritelja, koji mene čovjeka u svemu nadilazi. Uz sve uobičajene atribute, htjela bih naglasiti dva: On je OSOBA (ne «nešto») i Istina. Pod ovim pojmom «Istina» ne mislim toliko na intelektualnu čistoću razumijevanja, koliko na odabir i ispravan način života. Indikativno je i interesantno razmišljanje jednog blogo-kolege bilo je pod naslovom : «ŠTO ZNAČI VJEROVATI ?» On uz ostalo piše: «...Dobiva se dojam kao da Vi vjersku sigurnost shvaćate kao nekakvu znanstvenu ili čisto iskustvenu sigurnost; kao sigurnost koja se oslanja na vlastiti uvid u istinitost onoga što se prihvaća kao istina; kao da vjerujemo zato što nam je očevidno da su stvari baš takve kako o njima vjerujemo» Ovaj me odlomak potpuno zbunio i želio sam postaviti pitanje : „ A što drugo tražimo nego neku sigurnost, znanstvenu, iskustvenu, životnu, bilo kakvu ? «…jedno je svjedočanstvo IZVANJSKO, drugo je UNUTARNJE….“ Ukratko to znači, vjerovati znači imati povjerenje u napisani tekst u Evanđelju i u izvanrednu pojavu Isusa Krista i to bi bilo IZVANJSKO svjedočanstvo, a ja sam upravo to uvijek dovodio pod znak pitanja i već u samom početku loše započeo svoju vjeru, jer jednostavno sumnjam. A onda ono UNUTARNJE svjedočanstvo može doći ili ne doći, ali svakako je Božji dar. Tu milost prave i žive vjere čovjek ne može imati od sebe.» Umjesto mog mucanja: Samo Bog jest, kaže S. Kierkegaard, a čovjek je nastao, on je na granici između bitka i nebitka, on egzistira. Čovjek je u životu često pred izborom između dviju alternativa koje se međusobno isključuju. Za njega nema determinizma razvoja događaja u povijesti, jer je čovjek pred slobodnim izborom. Izbor je čak nemoguće izbjeći, jer i neizabiranje je također izbor. On kaže da postoje tri stadija ili tri načina ljudskog života: estetski, etički i religiozni. Treba naglasiti da nema automatskog prijelaza s jednog na drugi stadij, to je opet stvar slobodnog izbora i odluke svakog čovjeka. Zato mnogi ljudi cijeli život ostaju na prvom stadiju. ESTETSKI stadij je stadij u kojem čovjek izabire ono izvanjsko i osjetilno. Ovdje čovjek živi bez cilja, bez pogleda dalje od sadašnjeg trenutka, živi prema načelu "Život treba uživati". Ovo je ŽIVOT U IGRI IGRA SA ŽIVOTOM. To je uvijek jedno ekscentrično stanje, jer čovjek bira nešto periferno, a ne ono što je u središtu njegove nutrine. ETIČKI stadij je stadij razumskog izbora, izbora samoga sebe, a ne izvanjskosti. U njemu čovjek preuzima odgovornost za sebe. Ali i u ovom stadiju čovjek bira nešto konačno, a to ga guši. Zato on teži nadići ovo stanje, ali se suočava sa svojim granicama. Sve ga to upućuje na spoznaju da nije sam sebe dao na svijet, upućuje ga na Stvoritelja. RELIGIOZNI stadij je stadij izlaženja iz sebe i okretanja Bogu, izboru beskonačnog i vječnog. Odnos prema Bogu treba biti osoban, individualan i izravan. Ovaj izbor Kierkegaard naziva i skok vjere, a on uključuje rizik, jer ga čovjek kao konačno biće ne može do kraja sagledati. "Kakve li smicalice!, kad se Riječ Božju svodi na nešto neosobno, objektivno, na znanost, umjesto da je se prihvati kao Riječ koju treba slušati." (Søren A. Kierkegaard ) Nije lako iskreno se truditi suočavati sa tim egzistencijalnim pitanjima, onda nužno slijedi i IZBOR / S. Kierkegaard/, t.j. revizija svojih izbora i životnih stavova. To znači hrabro preispitati i poljuljati naše životne temelje koji zapravo, često u stvarnosti, i nisu bili Božji. Suočiti se sa ovim teškim egzistencijalnim pitanjima znači dovesti u sumnju naše 'lažne nade', kojima smo se obmanjivali i još uvijek se obmanjujemo. Čovjekov duh koji je nekada imao gospodstvo nad svojim nutarnjim silama, a i nad prirodom, izgubio ga je onog trenutka kada je posegnuo za spoznajom dobra i zla. Od tada do danas čovjekova životna lađa je podložna utjecaju struja koje mu vrlo često nisu naklone. Iskreni pozdrav Vlatka.
20.01.2008. (13:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Na stranu činjenica da sam ja blogerica, a ne bloger:))) veseli me što se nisi nikad naljutio! Nikada mi nije bila namjera naljutiti sužupanijca (ma ni bilo koga drugoga, ali sužupanijac je sužupanijac). Možda sam nekog nehotice naljutila ili povrijedila, ali to se događa. Čak mislim da se nitko zbog takvih stvari ne treba ni ispričavati. Nema tu ničije krivice.
25.01.2008. (18:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Draga moja Helix, nakon dugog vermena evo..i mene. Čitam te ponovo....i divim se tvom strpljenju i dobroti. Neki bi se trebali ugledati u tebe. Najljepše te pozdravljam za sada, idem pokušati sastaviti neki post o svom izbivanju zadnjih mjeseci, ako uspijem. Mrvicu sam umorna, prebacila sam puno posla preko leđa....i toliko čekam proljeće.....
27.01.2008. (17:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
I kak sliku kad se gledi, kaj svaki je drukšu vidi. Nigdar ni tak kak su mislimo da je. SE, zapraf puno put pitam kak zapraf je? Kaj nikak, da bi svi v pravu bili. Morti. Lepi pozdravček i naj sve z beseljem bu ... :)
30.01.2008. (15:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dejmon
Pa ja mislim da to ne piše Helix ! Tko je ta Vlatka ? Kako da ja dođem do njenog bloga ? I čemu ovaj post, čemu ljutnja ? To je posljedica ove kiše i južine. Zar i tebe može netko isprovocirati ?
19.01.2008. (20:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helix
Ma neee, ovo je posve miran post, odgovor Vlatki koja se stvarno potrudila vidjeti o čemuj a pišem. Isprovociranost ne mora nužno biti nešto loše i ružno. Dobro je da nas svakog dana nešto provocira - poziva na razmišljanje, djelovanje. Važno je da razmišljamo mirno, trezveno, bez uzrujavanja. A Vlatkin link (na blog koji je otvorila zbog odogovora meni, ali se nadam da će nastaviti pisati) možeš naći dolje, 30. komentar.
Zar ti u ovom postu čitaš ljutnju? Ne, nije pisano u ljutnji, zaista se ni na koga ne ljutim, ja se najčešće ljutim na samu sebe. Drugi me eventualno ponekad mogu malo rastužiti.
19.01.2008. (20:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Leibach
Pod simboličkim načinom izražavanja, «neuvjerljivom folklornom kozmetikom» smatram način života i djelovanja, gdje na jednoj strani imamo deklarativne sadržaje, često lijepe misli, dok istovremeno u nekim drugim prilikama /stvarnom životu/ zastupamo različite, suprotne i s deklaracijama nespojive načine ponašanja.
Ne «poklade sadržaja», već poklad /bogatstvo-sveukupnost/ sadržaja.
Na tvoja pitanja rado bih reagirala, «Hodajmo u Istini», ako je Istina u nama, onda mi koračamo u njoj (3 Iv.3). Na pitanja o vjeri i Bogu, svi smo mi /barem ja/ u traženjima, mi ljudi tu «mucamo». Kako razumjeti Stvoritelja, koji mene čovjeka u svemu nadilazi. Uz sve uobičajene atribute, htjela bih naglasiti dva: On je OSOBA (ne «nešto») i Istina. Pod ovim pojmom «Istina» ne mislim toliko na intelektualnu čistoću razumijevanja, koliko na odabir i ispravan način života.
Indikativno je i interesantno razmišljanje jednog blogo-kolege bilo je pod naslovom : «ŠTO ZNAČI VJEROVATI ?» On uz ostalo piše:
«...Dobiva se dojam kao da Vi vjersku sigurnost shvaćate kao nekakvu znanstvenu ili čisto iskustvenu sigurnost; kao sigurnost koja se oslanja na vlastiti uvid u istinitost onoga što se prihvaća kao istina; kao da vjerujemo zato što nam je očevidno da su stvari baš takve kako o njima vjerujemo»
Ovaj me odlomak potpuno zbunio i želio sam postaviti pitanje : „ A što drugo tražimo nego neku sigurnost, znanstvenu, iskustvenu, životnu, bilo kakvu ?
«…jedno je svjedočanstvo IZVANJSKO, drugo je UNUTARNJE….“ Ukratko to znači, vjerovati znači imati povjerenje u napisani tekst u Evanđelju i u izvanrednu pojavu Isusa Krista i to bi bilo IZVANJSKO svjedočanstvo, a ja sam upravo to uvijek dovodio pod znak pitanja i već u samom početku loše započeo svoju vjeru, jer jednostavno sumnjam. A onda ono UNUTARNJE svjedočanstvo može doći ili ne doći, ali svakako je Božji dar. Tu milost prave i žive vjere čovjek ne može imati od sebe.»
Umjesto mog mucanja: Samo Bog jest, kaže S. Kierkegaard, a čovjek je nastao, on je na granici između bitka i nebitka, on egzistira. Čovjek je u životu često pred izborom između dviju alternativa koje se međusobno isključuju. Za njega nema determinizma razvoja događaja u povijesti, jer je čovjek pred slobodnim izborom. Izbor je čak nemoguće izbjeći, jer i neizabiranje je također izbor. On kaže da postoje tri stadija ili tri načina ljudskog života: estetski, etički i religiozni. Treba naglasiti da nema automatskog prijelaza s jednog na drugi stadij, to je opet stvar slobodnog izbora i odluke svakog čovjeka. Zato mnogi ljudi cijeli život ostaju na prvom stadiju.
ESTETSKI stadij je stadij u kojem čovjek izabire ono izvanjsko i osjetilno. Ovdje čovjek živi bez cilja, bez pogleda dalje od sadašnjeg trenutka, živi prema načelu "Život treba uživati". Ovo je ŽIVOT U IGRI IGRA SA ŽIVOTOM. To je uvijek jedno ekscentrično stanje, jer čovjek bira nešto periferno, a ne ono što je u središtu njegove nutrine.
ETIČKI stadij je stadij razumskog izbora, izbora samoga sebe, a ne izvanjskosti. U njemu čovjek preuzima odgovornost za sebe. Ali i u ovom stadiju čovjek bira nešto konačno, a to ga guši. Zato on teži nadići ovo stanje, ali se suočava sa svojim granicama. Sve ga to upućuje na spoznaju da nije sam sebe dao na svijet, upućuje ga na Stvoritelja.
RELIGIOZNI stadij je stadij izlaženja iz sebe i okretanja Bogu, izboru beskonačnog i vječnog. Odnos prema Bogu treba biti osoban, individualan i izravan. Ovaj izbor Kierkegaard naziva i skok vjere, a on uključuje rizik, jer ga čovjek kao konačno biće ne može do kraja sagledati.
"Kakve li smicalice!, kad se Riječ Božju svodi na nešto neosobno, objektivno, na znanost, umjesto da je se prihvati kao Riječ koju treba slušati."
(Søren A. Kierkegaard )
Nije lako iskreno se truditi suočavati sa tim egzistencijalnim pitanjima, onda nužno slijedi i IZBOR / S. Kierkegaard/, t.j. revizija svojih izbora i životnih stavova. To znači hrabro preispitati i poljuljati naše životne temelje koji zapravo, često u stvarnosti, i nisu bili Božji. Suočiti se sa ovim teškim egzistencijalnim pitanjima znači dovesti u sumnju naše 'lažne nade', kojima smo se obmanjivali i još uvijek se obmanjujemo.
Čovjekov duh koji je nekada imao gospodstvo nad svojim nutarnjim silama, a i nad prirodom, izgubio ga je onog trenutka kada je posegnuo za spoznajom dobra i zla. Od tada do danas čovjekova životna lađa je podložna utjecaju struja koje mu vrlo često nisu naklone.
Iskreni pozdrav Vlatka.
20.01.2008. (13:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
slaven178
poklon su tvoji postovi...lijepi pokloni
21.01.2008. (22:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
slaven178
poklon su tvoji postovi...lijepi pokloni
21.01.2008. (22:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mama44
Hm...danas solim pamet o tome kako se bloga...Ponekad mi dođe da sve izbrišem...i tu i u glavi. Srećom, to me kratko drži:))
22.01.2008. (08:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dejmon
Ti si bloger na kojeg se nikada nisam naljutio.
25.01.2008. (17:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Helix
Na stranu činjenica da sam ja blogerica, a ne bloger:))) veseli me što se nisi nikad naljutio! Nikada mi nije bila namjera naljutiti sužupanijca (ma ni bilo koga drugoga, ali sužupanijac je sužupanijac). Možda sam nekog nehotice naljutila ili povrijedila, ali to se događa. Čak mislim da se nitko zbog takvih stvari ne treba ni ispričavati. Nema tu ničije krivice.
25.01.2008. (18:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dnevnik nas 2 2
Draga moja Helix, nakon dugog vermena evo..i mene. Čitam te ponovo....i divim se tvom strpljenju i dobroti. Neki bi se trebali ugledati u tebe. Najljepše te pozdravljam za sada, idem pokušati sastaviti neki post o svom izbivanju zadnjih mjeseci, ako uspijem. Mrvicu sam umorna, prebacila sam puno posla preko leđa....i toliko čekam proljeće.....
27.01.2008. (17:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
bombonina28
ostavljam topli pozdrav i hvala na podršci :-)
30.01.2008. (08:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mladen
I kak sliku kad se gledi, kaj svaki je drukšu vidi. Nigdar ni tak kak su mislimo da je. SE, zapraf puno put pitam kak zapraf je? Kaj nikak, da bi svi v pravu bili. Morti. Lepi pozdravček i naj sve z beseljem bu ... :)
30.01.2008. (15:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...