Malo po malo naziru se obrisi i jednog koherentnog svjetonazora, i jedne, ako ne i jedine moguće etičke pozicije današnjice - pozicije koja omogućuje i vlastito teorijski prekoraćenje u sferu konkretnog, praktički djelatnog odnošenja - kao i sasvim jasna politička pozicija, kao konzekvenca tako fundiranog interesa, razumljenog na Sutlićev način: kao inter esse, bitnog onosa među unutarsvjetnovnim bićima i čovjekom kao jedinistvenim bićem između njih, bićem koje ih pripušta da budu to što im je biti (sollen). Dosta sam blizak ovom tvom osjećanju suvremenog Zeitgeista: ovo je zaista vrijeme prelomne osobne odluke, vrijeme izbora između dviju etičkih, pa i kozmoloških principa, ujedno vrijeme u kojem je zadnji čas da se ustane u obranu vlastita ljudskog dostojanstva. Etika tu dodiruje revoluciju, s čime bi Kangrga možda bi i zadovoljan.
31.12.2007. (09:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
'Prema tome, svaka raznovrsnost opažaja nužno se odnosi na: ja mislim onog subjekta u kojem se ta raznovrsnost nalazi. Ali ova predstava jeste jedan actus spontaniteta, to jest ona se ne može smatrati kao da pripada čulnosti. Ja nju zovem čista apercepcija (...) jer ona predstavlja onu samosvest koja mora moći da prati sve ostale predstave i pošto je jedna i ista u svakoj svesti, ne može dalje da se izvede ni iz jedne predstave. Ja tako zovem njeno jedinstvo transcendentalnim jedinstvom samosvesti, da bih označio mogućnost saznanja apriori iz nje.' - rekao bi moj kućni bog Lar, drug Kant. A sad malo ja... amaterski se osvrćući na antidogmatske napade sa filozofske ljevice... Akt spontaniteta koji svaku raznovrsnost pojava sintetički uspostavljenim odnosom jedne prema drugoj svodi pod jedinstvo tih pojava moguć je samo 'unutar' samosvijesti kao uvjeta pojma sinteze uopće. Kangrga bi to sintetično jedinstvo svijesti kao 'posljedicu' akta spontaniteta i taj akt spontaniteta stavio u dijalektički odnos i spontanitet bi bio negacija kojom svijest napreduje sve do Zeitgeista... baš u tom momentu Kantove filozofije dijalektički materijalizam jugoslavenske škole odbija ostati unutar shematizma transcendentalnih kategorija koje slijede i taj, po prvi put prepoznati, spontanitet spoznajne sposobnosti čovjekove izvodi iz njenog prešućenog pitanja (što je prvo, kokoš ili jaje) i odvodi u paradoksalna bespuća dijalektičkog mišljenja vremenskog i povijesnog, ravno do stratišta kraja povijesti izraženog konačnom emancipacijom Zeitgeista kroz komunizam ili onaj Fukayamin neslavno propali 'demokratski centralizam' (ha ha ha). Ta 'napast' da se spontanitet izvuče i demistificira kroz proces spoznate nužnosti jest trenutak kad ja visoko uzdignem srpsku kopiju Kritike čistoga uma i uzviknem 'Vade retro, satanas!', još jednom potvrđujući opće uvjerenje mojih susjeda da sam lud. Sintetični akt spontanitet koji je ujedno i pretpostavka (uvijet) samosvijesti, a opet samo kroz tu samosvijest danu sintetičkim spontanitetom uopće i pojmljiv... kokoš i jaje... e to kod mene ostaje zarobljeno mojim subjektom koji se opire ugradnji tog nagovještaja slobodne volje kao praktičkog spontaniteta moći htijenja u bilo koji odnos kojim bi se spontanitet sveo na negaciju... ili revoluciju kao preokret već postojećeg u drugo postojeće. Reći da sam reakcionar bilo bi krivo jer horizont moje revolucionarnosti nije uvjetovan vremenskim ili povijesnim, on je spontano, iznova i iznova pojmljen kao 'bezuvjetno novo', naivno zatučen tvrdom realnošću prave 'reakcije' povijesnog u bilo kojem njenom mogućem izdanju. A na pitanje 'what was first - chicken or egg? ja spremno odgovaram 'two chicken fucking!'... naglašujući naravno prokreacijski spontanitet sinteze! Ovo je sve izbačeno iz prve ruke, sa osloncem na krpicama znanja o Hegelu i praksisovskoj (?) dijalektici, nemam pojma je li koherentno kao stav, ali nekako mi je glatko izletilo, ha ha...
31.12.2007. (10:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ostavio sam ti komentar i pod postom o Alternativi. Čuj, odgovorit ću ti zaprepašćujuće jednostavno: subjektivitet o kojem govoriš apsolutan je subjekt koji se ne zasniva identitetski, nego se nekako vrtoglavo nadgleda nad bezdanom vlastite slobode, da se poizgramo Branka Despota. Imaš pravo, ima to veze s Hegelom.
31.12.2007. (10:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pozivamo vas da se pridruzite osnivanju jos jednog foruma, potrudite se i dobijete nase povjerenje postajte i postanite dio staffa, Zatrazite muziku. filmove, igrice ili nesto drugo, potrudit cemo se u sto brzem roku ispuniti vas zahtjev.
Srdacan pozdrav od vlk-warez tima
31.12.2007. (11:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Malo po malo naziru se obrisi i jednog koherentnog svjetonazora, i jedne, ako ne i jedine moguće etičke pozicije današnjice - pozicije koja omogućuje i vlastito teorijski prekoraćenje u sferu konkretnog, praktički djelatnog odnošenja - kao i sasvim jasna politička pozicija, kao konzekvenca tako fundiranog interesa, razumljenog na Sutlićev način: kao inter esse, bitnog onosa među unutarsvjetnovnim bićima i čovjekom kao jedinistvenim bićem između njih, bićem koje ih pripušta da budu to što im je biti (sollen). Dosta sam blizak ovom tvom osjećanju suvremenog Zeitgeista: ovo je zaista vrijeme prelomne osobne odluke, vrijeme izbora između dviju etičkih, pa i kozmoloških principa, ujedno vrijeme u kojem je zadnji čas da se ustane u obranu vlastita ljudskog dostojanstva. Etika tu dodiruje revoluciju, s čime bi Kangrga možda bi i zadovoljan.
31.12.2007. (09:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
pooka
'Prema tome, svaka raznovrsnost opažaja nužno se odnosi na: ja mislim onog subjekta u kojem se ta raznovrsnost nalazi. Ali ova predstava jeste jedan actus spontaniteta, to jest ona se ne može smatrati kao da pripada čulnosti. Ja nju zovem čista apercepcija (...) jer ona predstavlja onu samosvest koja mora moći da prati sve ostale predstave i pošto je jedna i ista u svakoj svesti, ne može dalje da se izvede ni iz jedne predstave. Ja tako zovem njeno jedinstvo transcendentalnim jedinstvom samosvesti, da bih označio mogućnost saznanja apriori iz nje.' - rekao bi moj kućni bog Lar, drug Kant.
A sad malo ja... amaterski se osvrćući na antidogmatske napade sa filozofske ljevice... Akt spontaniteta koji svaku raznovrsnost pojava sintetički uspostavljenim odnosom jedne prema drugoj svodi pod jedinstvo tih pojava moguć je samo 'unutar' samosvijesti kao uvjeta pojma sinteze uopće. Kangrga bi to sintetično jedinstvo svijesti kao 'posljedicu' akta spontaniteta i taj akt spontaniteta stavio u dijalektički odnos i spontanitet bi bio negacija kojom svijest napreduje sve do Zeitgeista... baš u tom momentu Kantove filozofije dijalektički materijalizam jugoslavenske škole odbija ostati unutar shematizma transcendentalnih kategorija koje slijede i taj, po prvi put prepoznati, spontanitet spoznajne sposobnosti čovjekove izvodi iz njenog prešućenog pitanja (što je prvo, kokoš ili jaje) i odvodi u paradoksalna bespuća dijalektičkog mišljenja vremenskog i povijesnog, ravno do stratišta kraja povijesti izraženog konačnom emancipacijom Zeitgeista kroz komunizam ili onaj Fukayamin neslavno propali 'demokratski centralizam' (ha ha ha). Ta 'napast' da se spontanitet izvuče i demistificira kroz proces spoznate nužnosti jest trenutak kad ja visoko uzdignem srpsku kopiju Kritike čistoga uma i uzviknem 'Vade retro, satanas!', još jednom potvrđujući opće uvjerenje mojih susjeda da sam lud. Sintetični akt spontanitet koji je ujedno i pretpostavka (uvijet) samosvijesti, a opet samo kroz tu samosvijest danu sintetičkim spontanitetom uopće i pojmljiv... kokoš i jaje... e to kod mene ostaje zarobljeno mojim subjektom koji se opire ugradnji tog nagovještaja slobodne volje kao praktičkog spontaniteta moći htijenja u bilo koji odnos kojim bi se spontanitet sveo na negaciju... ili revoluciju kao preokret već postojećeg u drugo postojeće. Reći da sam reakcionar bilo bi krivo jer horizont moje revolucionarnosti nije uvjetovan vremenskim ili povijesnim, on je spontano, iznova i iznova pojmljen kao 'bezuvjetno novo', naivno zatučen tvrdom realnošću prave 'reakcije' povijesnog u bilo kojem njenom mogućem izdanju. A na pitanje 'what was first - chicken or egg? ja spremno odgovaram 'two chicken fucking!'... naglašujući naravno prokreacijski spontanitet sinteze!
Ovo je sve izbačeno iz prve ruke, sa osloncem na krpicama znanja o Hegelu i praksisovskoj (?) dijalektici, nemam pojma je li koherentno kao stav, ali nekako mi je glatko izletilo, ha ha...
31.12.2007. (10:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Ostavio sam ti komentar i pod postom o Alternativi.
Čuj, odgovorit ću ti zaprepašćujuće jednostavno: subjektivitet o kojem govoriš apsolutan je subjekt koji se ne zasniva identitetski, nego se nekako vrtoglavo nadgleda nad bezdanom vlastite slobode, da se poizgramo Branka Despota. Imaš pravo, ima to veze s Hegelom.
31.12.2007. (10:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
wlk-warez
Pozivamo vas da se pridruzite osnivanju jos jednog foruma, potrudite se i dobijete nase povjerenje postajte i postanite dio staffa,
Zatrazite muziku. filmove, igrice ili nesto drugo, potrudit cemo se u sto brzem roku ispuniti vas zahtjev.
Srdacan pozdrav od vlk-warez tima
31.12.2007. (11:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
felix...
Ha ha,ak misliš napisati bestseller na Hrvatskom,bolje piši o Radeljaku i Severini...
P.S. kontrola štete isključena...
01.01.2008. (11:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...