Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (18)

Marketing


  • NEMANJA

    Uputstvo za uporabu

    Skrolaj do Zbigniewa Preisnera i njegovih Les Marionettes.
    Klikni na play.
    Uz glazbu pogledaj prvu ilustraciju, nakon desetak sekundi drugu, i tako redom.
    Vrati se na početak, ponovo pročitaj naslov posta i tek potom počni čitati tekst.
    Na kraju se objesi da ne oskrnavimo l'Apres-midi d'un Faune.
    Enjoy!

    avatar

    26.08.2007. (03:08)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Jasno, ovo je ingeniozno komponiran post; zahvaljujem Preisneru i Caesaru na svesrdnoj pomoći. Ipak, bez mene teško da bi vam ova nedjelja bila ovako beznadna.
    Molim, molim...

    avatar

    26.08.2007. (03:11)    -   -   -   -  

  • odmak

    Post po mom guštu. Volim se susresti sama sa sobom. I s Bogom. I prijateljima. I svime onim što me okružuje. I s tobom, kako vidiš. Volim dokoličariti. Vrlo me razbristri i napuni snagom. Proćitat ću i ovaj post prije. Zanima me.

    avatar

    26.08.2007. (11:00)    -   -   -   -  

  • svijet u boci

    Ae. Nemam pojma, sažetije je to rekao onaj onaj grafit u Splitu "Nemam ja vremena za prišu"

    avatar

    26.08.2007. (11:57)    -   -   -   -  

  • grga čvorak

    …draga cvebs u ruandi…zabrinut sam…cvebs, molim te, dobro se cuvaj i javi se cim mognes…s postovanjem

    avatar

    26.08.2007. (12:20)    -   -   -   -  

  • grga čvorak

    ..Nemanja, odličan ti je post...i kod čunka je zanimljivo, samo što si ti kud i kamo obrazovaniji , kulturniji, ne, ti jesi i obrazovan i kulturan i tolerantan, a čunko to nije i kreće prema militarizmu jer tvrdi da je istina koju govori bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko bozanića.
    Međutim je očito ono što kant i goethe kazu: očito je da argumenti o postojanju boga nisu očiti.

    P.S. Ova odmak mi se sviđa...ne citam joj blog nego njene komentare...

    avatar

    26.08.2007. (12:57)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Grga, mislim da moraš malo pripaziti da ne postaneš kao Čunko! Znam da te sama pomisao na tako nešto konsternira, ali, vidi o čemu je riječ...
    Već sam jednom, znajući da će se ovo opetovati, dolje kazao da "dakle, nije svrha mog razgovora s Don Kaćunkom dokazivanja zabluda katoličke vjere, jer, konačno, i ja sam katolik, nego, upravo zato jer sam i sam katolik, pokušavam na jednako karikaturalan način kao Don Kaćunko, nagalašavajući najmarkantnije crte moga duhovnoga profila, istaknuti da katoličanstvo može biti sasvim drukčije, gotovo stubokom različito od onoga koje proklamira naš dobri Don." Ti pak Grga činiš točno ono što Kaćunko želi da činiš: poistovjećuješ katoličanstvo s njegovim stavovima, baš kao što on tvrdi "da je istina koju govori Bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko Bozanića." Vidiš, ti u prvoj rečenici osvrta na Kaćunka potežeš dokaze o postojanju Boga, iako nije ovdje u pitanju dragi Bog, nego ne manje dragi nam don Blog. Meni naravno nije ni na kraj pameti prozelitski te odvraćati od nekakvog ateizma ili agnosticizma, ali samo ti skrećem pažnju: ti stalno iznova u svojim komentarima govoriš o vjeri, a Kaćunka zapravo ostavljaš na miru. Upravo to on i želi: sasvim zaštićen i intaktan, uporno ti nabija na nos tvoje bezbožništvo, zapomažući pred cijelim svojim stadom: 'Evo, ga, evo, nevjernika! Oprosti mu Bože, ne zna što čini!'
    A stvar je vrlo jednostavno riješiti: Donu, kad postaje militantan i isključiv, nije potrebno kazati: Vi ste katolički fundamentalist zato jer je vaša vjera nerazumna, vaš Bog odsutan, nerazumljiv i nerazuman, a vaši vjernici licemjerni i agresivni, već mu je dostatno sve to kazati odobno: vi ste fundamentalist, nerazuman ste, licemjeran i agrsivan, što samo svjedoči da niti govorite u ime Boga, niti on to progovara kroz vas.
    Drugim riječima, Grga, ja osporavam Kaćunka, dok ovako govori i nastupa, ne cjelokupnu katoličku vjeru. Razlika je ogromna, i zato baš što je razlika fundamentalna, ja tu i tamo i na Donovom blogu kažem pokoju. Inače me se sve ovo i ne bi ticalo.
    Nego, kakav ti je Preisner?

    avatar

    26.08.2007. (14:15)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Grga, tek usput, nešto što će te možda i veseliti: evo, upravo na primjeru Kantova i Goetheova argumenta vrlo lijepo mogu demonstrirati svoju tezu:
    Da, moguće da je zaista tome tako da je očito kako argumenti o postojanju Boga nisu očiti, ali, očito je i to da nam ta insuficijentnost argumenata, kao i očitost tog nedostatka, jedino i samo govore o slabosti naše argumentacije, a nimalo i ništa o božjoj opstojnosti, o njegovom postojanju! Govore o nama - o našoj spoznajnoj moći; ne govoro ništa o Bogu, postoji li on ili ne, jer, što bi ti argumenti zapravo mogli mjerodavno kazati o egzistenciji Boga kad je, ti kažeš, iz njih i više nego očito da ta egzistencija nije očita!
    Ha, možda ti se sve ovo čini kao sofisterija, ali, čitaj pažljivo i vidjet ćeš da je riječ o nečemu puno bitnijem od puke retoričke ili logičke igre: kao što brižno valja razlikovati naše koncepcije Boga od Boga samoga, tako treba, Bože oprosti, razlikovati i Kaćunkove argumente od katoličkog katekizma: u širenju katoličanstva, naime, Kaćunkova je isključivost glavna prepreka.

    avatar

    26.08.2007. (14:25)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Naravno, promoćurniji među vama već su shvatili zašto sam ja posegnuo baš za ovim tekstom, koji s alibijem zbora o stanju muza, dokolici i kultu, zapravo govori da nam je danas potrebno jedno pravo slavlje:"Tako življeni i shvaćeni kult ne može omogućiti istinsko slavlje i dokolicu...", kaže dr. Raguž! Jest, da bome da ne moš'! Istinsko, pravo slavlje mogu samo ja da napravim. Samo, ostavljam vas šrmcave u vašoj svjetovnoj žalosti: u tjeskobi je čovjek ipak upućen na sebe sama, pa makar da u tom negativnom vidu dio vremena posvetite sebi, to mi je na pameti i namjera.

    avatar

    26.08.2007. (14:43)    -   -   -   -  

  • grga čvorak

    …Hvala ti, Nemanja!
    Mislim da smo Ti i ja primjer kako katolik(pošteni) može razgovarati s ateistom.
    Možda je za moj ateizam kriv studij fizike koji sam pohađao te poniranje u prekrasni svijet primjenjene matiše a posebno topologije, i neki kontakti s pokojnim I. S. Rudijevim bratom, no mreza zivota fritjofa capre me tjera na duhovnost, ali opet, spomenem li samo stoike i skeptike, nisam načisto, odnosno odoh u ateizam. No, kad iznova posegnem za mojim uzorom ervinom schroedingerom pocinju pitanja…

    Ergo, Zbigniew Preisner mi je bas drag, a ovoga Zbigniewa, u ovoj knjizi (Varvarin u vrtu [Barbarzyńca w ogrodzie] / Zbignjev Herbert, preveo Petar Vujičić. – Beograd : Prosveta, 1990. – 196 str. Biblioteka Prosveta) naprosto obozavam. To je moja biblija, pored mojih inih…

    P.S. Na stolu me čeka musaka, grčki specijalitet. Moja se Tonka stvarno potrudila. Miriše tako da bi se i IZGNANIKOV Varvarin Keljko Beljko bez krzmanja mašio.
    Ne želim biti degutantan sto kad grčka gori i ljudi ginu i u mukama su spominjem I jedem grčku musaku(balancane), i ne zelim nikoga uvrijediti, ali se pitam gdje je bog(bogovi) u ovom trenutku u grčkoj za one ljude koji stradavaju ili je mozda riječ o nekakvoj kolateralnoj šteti… biljezim se uz poštovanje, i veselim se tvojim novim postovima i komentarima makar i ne bili po mojemu gustu, ali jest vecina onoga sto citam kod tebe upravo ono sto mi paše…

    avatar

    26.08.2007. (14:50)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Grga moj, a vidi ti sad ovo:

    ...prosikće Dalibor Šimpraga 'Pajser', filantrop i pušikurac s kraja onog, a početka ovog stoljeća, pomislivši kako je Nemanja večan, svečan i lep, a kako je on, auktor "Kravica Andrije Žaje Popluna", tu, dolje, na koljenima na kojima je svaka poniznost teška, u anesteziji amonijaka i danijelijevskih magli uree iz kojih više ne vidi koliko ni mrtav mrav, da citiramo jednog poljskog jebača koji je dobro znao da iz činjenice da su nam zajedničke psovke i ljubavna zaklinjanja ne valja izvlačiti presmione zaključke, moj Dalibor Dalibor Šimpraga, koji kao kakav čimpanzo lutaš svijetom s tim svojim vinkelblatom pod rukama, kao neki, reći će Krleža, ovejani govnožder. I tu je spici kraj: govnožder, taj Dalibor Šimpraga, nema se tu kaj više za dodati. Niti slova!

    Ovo poboldano, to ti je Herbert. Par postova niže. Ha, ha, ha...Pa sad ti reci...

    avatar

    26.08.2007. (15:28)    -   -   -   -  

  • grga čvorak

    ...evo me poslin pižoleta…
    …pa sad ti reci..he, he, he…ima neka tajna veza…
    P.S. …mobitel, aukurac, opet me zovu vanka, materijalistička “prijateljica” debilka kupila novoga mecana e klasu pa se hvali, e idem malo bit licemjer…

    avatar

    26.08.2007. (17:06)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Nisam našao nigdje na netu hrvatski prijevod, ali evo ovaj engleski, Czeslawa Milosza:

    Elegy of Fortinbras

    Zbigniew Herbert

    for C.M.



    Now that we’re alone we can talk prince man to man
    though you lie on the stairs and see no more than a dead ant
    nothing but black sun with broken rays
    I could never think of your hands without smiling
    and now that they lie on the stone like fallen nests
    they are as defenceless as before The end is exactly this
    The hands lie apart The sword lies apart The head apart
    and the knight’s feet in soft slippers

    You will have a soldier’s funeral without having been a soldier
    the only ritual I am acquainted with a little
    there will be no candles no singing only cannon-fuses and bursts
    crepe dragged on the pavement helmets boots artillery horses drums drums I know nothing exquisite those will be my manoeuvres before I start to rule
    one has to take the city by the neck and shake it a bit

    Anyhow you had to perish Hamlet you were not for life
    you believed in crystal notions not in human clay
    always twitching as if asleep you hunted chimeras
    wolfishly you crunched the air only to vomit
    you knew no human thing you did not know even how to breathe

    Now you have peace Hamlet you accomplished what you had to
    and you have peace The rest is not silence but belongs to me
    you chose the easier part an elegant thrust
    but what is heroic death compared with eternal watching
    with a cold apple in one’s hand on a narrow chair
    with a view of the ant-hill and the clock’s dial

    Adieu prince I have tasks a sewer project
    and a decree on prostitutes and beggars
    I must also elaborate a better system of prisons
    since as you justly said Denmark is a prison
    I go to my affairs This night is born
    a star named Hamlet We shall never meet
    what I shall leave will not be worth a tragedy

    It is not for us to greet each other or bid farewell we live on archipelagos
    and that water these words what can they do what can they do prince

    (translated from the Polish by Czeslaw Milosz)

    avatar

    26.08.2007. (23:33)    -   -   -   -  

  • vjetrasta

    Kao prava curica-štreberica slijedila sam upute o gledanju ilustracija i sad se, kao prava curica-štreberica, bojim košmarnih snova.
    Hm, zar iz užitka uvijek slijede košmari?

    avatar

    26.08.2007. (23:38)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Ne, košmari neki put sljede i iz čista mira!
    Iza užitka, tvrde klasici, omne animal triste est.

    avatar

    27.08.2007. (00:02)    -   -   -   -  

  • plurabelle

    Delikatno ukomponovano.
    Čini mi se da su klasici koji su rekli da je omne animal triste posle coitusa, pripisali svim životinjama ono što su primetili da im se kao metaphisicusima animale zbiva posle upitnog zadovoljstva, ne razmišljajući o "predmetu" nad/sa kojim se zadovoljstvo dogodilo i da li je to i sa tim "predmetom" tako. A onda, možda ne iskusivši vrtoglavo preplitanje sila erosa i tanatosa kao srž samog užitka, doživeli obamrlost kao tugu? Kakva li ih je to tuga (S)morila? Ili su prosto i jednostavno imali neku frku sa životinjama, sodomisti najgori...

    avatar

    27.08.2007. (20:05)    -   -   -   -  

  • plurabelle

    Pa, tuga zato što je kraj! Ipak su znali oni...

    avatar

    27.08.2007. (20:21)    -   -   -   -  

  • armin

    ako smijem nemanja mudri. spoznavati boga znači priznavati njegovo nepostojanje. a opet ne spoznavati ga, znači priznavati naše nepostojanje. participatorni antropički princip.

    mi njemu nismo potrebni u spoznaji, ali on nama jest. da bi bili spoznati. sami od sebe.

    avatar

    27.08.2007. (20:22)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...