Skrolaj do Zbigniewa Preisnera i njegovih Les Marionettes. Klikni na play. Uz glazbu pogledaj prvu ilustraciju, nakon desetak sekundi drugu, i tako redom. Vrati se na početak, ponovo pročitaj naslov posta i tek potom počni čitati tekst. Na kraju se objesi da ne oskrnavimo l'Apres-midi d'un Faune. Enjoy!
26.08.2007. (03:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jasno, ovo je ingeniozno komponiran post; zahvaljujem Preisneru i Caesaru na svesrdnoj pomoći. Ipak, bez mene teško da bi vam ova nedjelja bila ovako beznadna. Molim, molim...
26.08.2007. (03:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Post po mom guštu. Volim se susresti sama sa sobom. I s Bogom. I prijateljima. I svime onim što me okružuje. I s tobom, kako vidiš. Volim dokoličariti. Vrlo me razbristri i napuni snagom. Proćitat ću i ovaj post prije. Zanima me.
26.08.2007. (11:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
..Nemanja, odličan ti je post...i kod čunka je zanimljivo, samo što si ti kud i kamo obrazovaniji , kulturniji, ne, ti jesi i obrazovan i kulturan i tolerantan, a čunko to nije i kreće prema militarizmu jer tvrdi da je istina koju govori bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko bozanića. Međutim je očito ono što kant i goethe kazu: očito je da argumenti o postojanju boga nisu očiti.
P.S. Ova odmak mi se sviđa...ne citam joj blog nego njene komentare...
26.08.2007. (12:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Grga, mislim da moraš malo pripaziti da ne postaneš kao Čunko! Znam da te sama pomisao na tako nešto konsternira, ali, vidi o čemu je riječ... Već sam jednom, znajući da će se ovo opetovati, dolje kazao da "dakle, nije svrha mog razgovora s Don Kaćunkom dokazivanja zabluda katoličke vjere, jer, konačno, i ja sam katolik, nego, upravo zato jer sam i sam katolik, pokušavam na jednako karikaturalan način kao Don Kaćunko, nagalašavajući najmarkantnije crte moga duhovnoga profila, istaknuti da katoličanstvo može biti sasvim drukčije, gotovo stubokom različito od onoga koje proklamira naš dobri Don." Ti pak Grga činiš točno ono što Kaćunko želi da činiš: poistovjećuješ katoličanstvo s njegovim stavovima, baš kao što on tvrdi "da je istina koju govori Bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko Bozanića." Vidiš, ti u prvoj rečenici osvrta na Kaćunka potežeš dokaze o postojanju Boga, iako nije ovdje u pitanju dragi Bog, nego ne manje dragi nam don Blog. Meni naravno nije ni na kraj pameti prozelitski te odvraćati od nekakvog ateizma ili agnosticizma, ali samo ti skrećem pažnju: ti stalno iznova u svojim komentarima govoriš o vjeri, a Kaćunka zapravo ostavljaš na miru. Upravo to on i želi: sasvim zaštićen i intaktan, uporno ti nabija na nos tvoje bezbožništvo, zapomažući pred cijelim svojim stadom: 'Evo, ga, evo, nevjernika! Oprosti mu Bože, ne zna što čini!' A stvar je vrlo jednostavno riješiti: Donu, kad postaje militantan i isključiv, nije potrebno kazati: Vi ste katolički fundamentalist zato jer je vaša vjera nerazumna, vaš Bog odsutan, nerazumljiv i nerazuman, a vaši vjernici licemjerni i agresivni, već mu je dostatno sve to kazati odobno: vi ste fundamentalist, nerazuman ste, licemjeran i agrsivan, što samo svjedoči da niti govorite u ime Boga, niti on to progovara kroz vas. Drugim riječima, Grga, ja osporavam Kaćunka, dok ovako govori i nastupa, ne cjelokupnu katoličku vjeru. Razlika je ogromna, i zato baš što je razlika fundamentalna, ja tu i tamo i na Donovom blogu kažem pokoju. Inače me se sve ovo i ne bi ticalo. Nego, kakav ti je Preisner?
26.08.2007. (14:15)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Grga, tek usput, nešto što će te možda i veseliti: evo, upravo na primjeru Kantova i Goetheova argumenta vrlo lijepo mogu demonstrirati svoju tezu: Da, moguće da je zaista tome tako da je očito kako argumenti o postojanju Boga nisu očiti, ali, očito je i to da nam ta insuficijentnost argumenata, kao i očitost tog nedostatka, jedino i samo govore o slabosti naše argumentacije, a nimalo i ništa o božjoj opstojnosti, o njegovom postojanju! Govore o nama - o našoj spoznajnoj moći; ne govoro ništa o Bogu, postoji li on ili ne, jer, što bi ti argumenti zapravo mogli mjerodavno kazati o egzistenciji Boga kad je, ti kažeš, iz njih i više nego očito da ta egzistencija nije očita! Ha, možda ti se sve ovo čini kao sofisterija, ali, čitaj pažljivo i vidjet ćeš da je riječ o nečemu puno bitnijem od puke retoričke ili logičke igre: kao što brižno valja razlikovati naše koncepcije Boga od Boga samoga, tako treba, Bože oprosti, razlikovati i Kaćunkove argumente od katoličkog katekizma: u širenju katoličanstva, naime, Kaćunkova je isključivost glavna prepreka.
26.08.2007. (14:25)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Naravno, promoćurniji među vama već su shvatili zašto sam ja posegnuo baš za ovim tekstom, koji s alibijem zbora o stanju muza, dokolici i kultu, zapravo govori da nam je danas potrebno jedno pravo slavlje:"Tako življeni i shvaćeni kult ne može omogućiti istinsko slavlje i dokolicu...", kaže dr. Raguž! Jest, da bome da ne moš'! Istinsko, pravo slavlje mogu samo ja da napravim. Samo, ostavljam vas šrmcave u vašoj svjetovnoj žalosti: u tjeskobi je čovjek ipak upućen na sebe sama, pa makar da u tom negativnom vidu dio vremena posvetite sebi, to mi je na pameti i namjera.
26.08.2007. (14:43)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
…Hvala ti, Nemanja! Mislim da smo Ti i ja primjer kako katolik(pošteni) može razgovarati s ateistom. Možda je za moj ateizam kriv studij fizike koji sam pohađao te poniranje u prekrasni svijet primjenjene matiše a posebno topologije, i neki kontakti s pokojnim I. S. Rudijevim bratom, no mreza zivota fritjofa capre me tjera na duhovnost, ali opet, spomenem li samo stoike i skeptike, nisam načisto, odnosno odoh u ateizam. No, kad iznova posegnem za mojim uzorom ervinom schroedingerom pocinju pitanja…
Ergo, Zbigniew Preisner mi je bas drag, a ovoga Zbigniewa, u ovoj knjizi (Varvarin u vrtu [Barbarzyńca w ogrodzie] / Zbignjev Herbert, preveo Petar Vujičić. – Beograd : Prosveta, 1990. – 196 str. Biblioteka Prosveta) naprosto obozavam. To je moja biblija, pored mojih inih…
P.S. Na stolu me čeka musaka, grčki specijalitet. Moja se Tonka stvarno potrudila. Miriše tako da bi se i IZGNANIKOV Varvarin Keljko Beljko bez krzmanja mašio. Ne želim biti degutantan sto kad grčka gori i ljudi ginu i u mukama su spominjem I jedem grčku musaku(balancane), i ne zelim nikoga uvrijediti, ali se pitam gdje je bog(bogovi) u ovom trenutku u grčkoj za one ljude koji stradavaju ili je mozda riječ o nekakvoj kolateralnoj šteti… biljezim se uz poštovanje, i veselim se tvojim novim postovima i komentarima makar i ne bili po mojemu gustu, ali jest vecina onoga sto citam kod tebe upravo ono sto mi paše…
26.08.2007. (14:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
...prosikće Dalibor Šimpraga 'Pajser', filantrop i pušikurac s kraja onog, a početka ovog stoljeća, pomislivši kako je Nemanja večan, svečan i lep, a kako je on, auktor "Kravica Andrije Žaje Popluna", tu, dolje, na koljenima na kojima je svaka poniznost teška, u anesteziji amonijaka i danijelijevskih magli uree iz kojih više ne vidi koliko ni mrtav mrav, da citiramo jednog poljskog jebača koji je dobro znao da iz činjenice da su nam zajedničke psovke i ljubavna zaklinjanja ne valja izvlačiti presmione zaključke, moj Dalibor Dalibor Šimpraga, koji kao kakav čimpanzo lutaš svijetom s tim svojim vinkelblatom pod rukama, kao neki, reći će Krleža, ovejani govnožder. I tu je spici kraj: govnožder, taj Dalibor Šimpraga, nema se tu kaj više za dodati. Niti slova!
Ovo poboldano, to ti je Herbert. Par postova niže. Ha, ha, ha...Pa sad ti reci...
26.08.2007. (15:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
...evo me poslin pižoleta… …pa sad ti reci..he, he, he…ima neka tajna veza… P.S. …mobitel, aukurac, opet me zovu vanka, materijalistička “prijateljica” debilka kupila novoga mecana e klasu pa se hvali, e idem malo bit licemjer…
26.08.2007. (17:06)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Nisam našao nigdje na netu hrvatski prijevod, ali evo ovaj engleski, Czeslawa Milosza:
Elegy of Fortinbras
Zbigniew Herbert
for C.M.
Now that we’re alone we can talk prince man to man though you lie on the stairs and see no more than a dead ant nothing but black sun with broken rays I could never think of your hands without smiling and now that they lie on the stone like fallen nests they are as defenceless as before The end is exactly this The hands lie apart The sword lies apart The head apart and the knight’s feet in soft slippers
You will have a soldier’s funeral without having been a soldier the only ritual I am acquainted with a little there will be no candles no singing only cannon-fuses and bursts crepe dragged on the pavement helmets boots artillery horses drums drums I know nothing exquisite those will be my manoeuvres before I start to rule one has to take the city by the neck and shake it a bit
Anyhow you had to perish Hamlet you were not for life you believed in crystal notions not in human clay always twitching as if asleep you hunted chimeras wolfishly you crunched the air only to vomit you knew no human thing you did not know even how to breathe
Now you have peace Hamlet you accomplished what you had to and you have peace The rest is not silence but belongs to me you chose the easier part an elegant thrust but what is heroic death compared with eternal watching with a cold apple in one’s hand on a narrow chair with a view of the ant-hill and the clock’s dial
Adieu prince I have tasks a sewer project and a decree on prostitutes and beggars I must also elaborate a better system of prisons since as you justly said Denmark is a prison I go to my affairs This night is born a star named Hamlet We shall never meet what I shall leave will not be worth a tragedy
It is not for us to greet each other or bid farewell we live on archipelagos and that water these words what can they do what can they do prince
(translated from the Polish by Czeslaw Milosz)
26.08.2007. (23:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kao prava curica-štreberica slijedila sam upute o gledanju ilustracija i sad se, kao prava curica-štreberica, bojim košmarnih snova. Hm, zar iz užitka uvijek slijede košmari?
26.08.2007. (23:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Delikatno ukomponovano. Čini mi se da su klasici koji su rekli da je omne animal triste posle coitusa, pripisali svim životinjama ono što su primetili da im se kao metaphisicusima animale zbiva posle upitnog zadovoljstva, ne razmišljajući o "predmetu" nad/sa kojim se zadovoljstvo dogodilo i da li je to i sa tim "predmetom" tako. A onda, možda ne iskusivši vrtoglavo preplitanje sila erosa i tanatosa kao srž samog užitka, doživeli obamrlost kao tugu? Kakva li ih je to tuga (S)morila? Ili su prosto i jednostavno imali neku frku sa životinjama, sodomisti najgori...
27.08.2007. (20:05)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
ako smijem nemanja mudri. spoznavati boga znači priznavati njegovo nepostojanje. a opet ne spoznavati ga, znači priznavati naše nepostojanje. participatorni antropički princip.
mi njemu nismo potrebni u spoznaji, ali on nama jest. da bi bili spoznati. sami od sebe.
27.08.2007. (20:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Uputstvo za uporabu
Skrolaj do Zbigniewa Preisnera i njegovih Les Marionettes.
Klikni na play.
Uz glazbu pogledaj prvu ilustraciju, nakon desetak sekundi drugu, i tako redom.
Vrati se na početak, ponovo pročitaj naslov posta i tek potom počni čitati tekst.
Na kraju se objesi da ne oskrnavimo l'Apres-midi d'un Faune.
Enjoy!
26.08.2007. (03:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Jasno, ovo je ingeniozno komponiran post; zahvaljujem Preisneru i Caesaru na svesrdnoj pomoći. Ipak, bez mene teško da bi vam ova nedjelja bila ovako beznadna.
Molim, molim...
26.08.2007. (03:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
odmak
Post po mom guštu. Volim se susresti sama sa sobom. I s Bogom. I prijateljima. I svime onim što me okružuje. I s tobom, kako vidiš. Volim dokoličariti. Vrlo me razbristri i napuni snagom. Proćitat ću i ovaj post prije. Zanima me.
26.08.2007. (11:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svijet u boci
Ae. Nemam pojma, sažetije je to rekao onaj onaj grafit u Splitu "Nemam ja vremena za prišu"
26.08.2007. (11:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
grga čvorak
…draga cvebs u ruandi…zabrinut sam…cvebs, molim te, dobro se cuvaj i javi se cim mognes…s postovanjem
26.08.2007. (12:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
grga čvorak
..Nemanja, odličan ti je post...i kod čunka je zanimljivo, samo što si ti kud i kamo obrazovaniji , kulturniji, ne, ti jesi i obrazovan i kulturan i tolerantan, a čunko to nije i kreće prema militarizmu jer tvrdi da je istina koju govori bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko bozanića.
Međutim je očito ono što kant i goethe kazu: očito je da argumenti o postojanju boga nisu očiti.
P.S. Ova odmak mi se sviđa...ne citam joj blog nego njene komentare...
26.08.2007. (12:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Grga, mislim da moraš malo pripaziti da ne postaneš kao Čunko! Znam da te sama pomisao na tako nešto konsternira, ali, vidi o čemu je riječ...
Već sam jednom, znajući da će se ovo opetovati, dolje kazao da "dakle, nije svrha mog razgovora s Don Kaćunkom dokazivanja zabluda katoličke vjere, jer, konačno, i ja sam katolik, nego, upravo zato jer sam i sam katolik, pokušavam na jednako karikaturalan način kao Don Kaćunko, nagalašavajući najmarkantnije crte moga duhovnoga profila, istaknuti da katoličanstvo može biti sasvim drukčije, gotovo stubokom različito od onoga koje proklamira naš dobri Don." Ti pak Grga činiš točno ono što Kaćunko želi da činiš: poistovjećuješ katoličanstvo s njegovim stavovima, baš kao što on tvrdi "da je istina koju govori Bozanić jedina istina jer nju govori sam bog preko Bozanića." Vidiš, ti u prvoj rečenici osvrta na Kaćunka potežeš dokaze o postojanju Boga, iako nije ovdje u pitanju dragi Bog, nego ne manje dragi nam don Blog. Meni naravno nije ni na kraj pameti prozelitski te odvraćati od nekakvog ateizma ili agnosticizma, ali samo ti skrećem pažnju: ti stalno iznova u svojim komentarima govoriš o vjeri, a Kaćunka zapravo ostavljaš na miru. Upravo to on i želi: sasvim zaštićen i intaktan, uporno ti nabija na nos tvoje bezbožništvo, zapomažući pred cijelim svojim stadom: 'Evo, ga, evo, nevjernika! Oprosti mu Bože, ne zna što čini!'
A stvar je vrlo jednostavno riješiti: Donu, kad postaje militantan i isključiv, nije potrebno kazati: Vi ste katolički fundamentalist zato jer je vaša vjera nerazumna, vaš Bog odsutan, nerazumljiv i nerazuman, a vaši vjernici licemjerni i agresivni, već mu je dostatno sve to kazati odobno: vi ste fundamentalist, nerazuman ste, licemjeran i agrsivan, što samo svjedoči da niti govorite u ime Boga, niti on to progovara kroz vas.
Drugim riječima, Grga, ja osporavam Kaćunka, dok ovako govori i nastupa, ne cjelokupnu katoličku vjeru. Razlika je ogromna, i zato baš što je razlika fundamentalna, ja tu i tamo i na Donovom blogu kažem pokoju. Inače me se sve ovo i ne bi ticalo.
Nego, kakav ti je Preisner?
26.08.2007. (14:15) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Grga, tek usput, nešto što će te možda i veseliti: evo, upravo na primjeru Kantova i Goetheova argumenta vrlo lijepo mogu demonstrirati svoju tezu:
Da, moguće da je zaista tome tako da je očito kako argumenti o postojanju Boga nisu očiti, ali, očito je i to da nam ta insuficijentnost argumenata, kao i očitost tog nedostatka, jedino i samo govore o slabosti naše argumentacije, a nimalo i ništa o božjoj opstojnosti, o njegovom postojanju! Govore o nama - o našoj spoznajnoj moći; ne govoro ništa o Bogu, postoji li on ili ne, jer, što bi ti argumenti zapravo mogli mjerodavno kazati o egzistenciji Boga kad je, ti kažeš, iz njih i više nego očito da ta egzistencija nije očita!
Ha, možda ti se sve ovo čini kao sofisterija, ali, čitaj pažljivo i vidjet ćeš da je riječ o nečemu puno bitnijem od puke retoričke ili logičke igre: kao što brižno valja razlikovati naše koncepcije Boga od Boga samoga, tako treba, Bože oprosti, razlikovati i Kaćunkove argumente od katoličkog katekizma: u širenju katoličanstva, naime, Kaćunkova je isključivost glavna prepreka.
26.08.2007. (14:25) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Naravno, promoćurniji među vama već su shvatili zašto sam ja posegnuo baš za ovim tekstom, koji s alibijem zbora o stanju muza, dokolici i kultu, zapravo govori da nam je danas potrebno jedno pravo slavlje:"Tako življeni i shvaćeni kult ne može omogućiti istinsko slavlje i dokolicu...", kaže dr. Raguž! Jest, da bome da ne moš'! Istinsko, pravo slavlje mogu samo ja da napravim. Samo, ostavljam vas šrmcave u vašoj svjetovnoj žalosti: u tjeskobi je čovjek ipak upućen na sebe sama, pa makar da u tom negativnom vidu dio vremena posvetite sebi, to mi je na pameti i namjera.
26.08.2007. (14:43) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
grga čvorak
…Hvala ti, Nemanja!
Mislim da smo Ti i ja primjer kako katolik(pošteni) može razgovarati s ateistom.
Možda je za moj ateizam kriv studij fizike koji sam pohađao te poniranje u prekrasni svijet primjenjene matiše a posebno topologije, i neki kontakti s pokojnim I. S. Rudijevim bratom, no mreza zivota fritjofa capre me tjera na duhovnost, ali opet, spomenem li samo stoike i skeptike, nisam načisto, odnosno odoh u ateizam. No, kad iznova posegnem za mojim uzorom ervinom schroedingerom pocinju pitanja…
Ergo, Zbigniew Preisner mi je bas drag, a ovoga Zbigniewa, u ovoj knjizi (Varvarin u vrtu [Barbarzyńca w ogrodzie] / Zbignjev Herbert, preveo Petar Vujičić. – Beograd : Prosveta, 1990. – 196 str. Biblioteka Prosveta) naprosto obozavam. To je moja biblija, pored mojih inih…
P.S. Na stolu me čeka musaka, grčki specijalitet. Moja se Tonka stvarno potrudila. Miriše tako da bi se i IZGNANIKOV Varvarin Keljko Beljko bez krzmanja mašio.
Ne želim biti degutantan sto kad grčka gori i ljudi ginu i u mukama su spominjem I jedem grčku musaku(balancane), i ne zelim nikoga uvrijediti, ali se pitam gdje je bog(bogovi) u ovom trenutku u grčkoj za one ljude koji stradavaju ili je mozda riječ o nekakvoj kolateralnoj šteti… biljezim se uz poštovanje, i veselim se tvojim novim postovima i komentarima makar i ne bili po mojemu gustu, ali jest vecina onoga sto citam kod tebe upravo ono sto mi paše…
26.08.2007. (14:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Grga moj, a vidi ti sad ovo:
...prosikće Dalibor Šimpraga 'Pajser', filantrop i pušikurac s kraja onog, a početka ovog stoljeća, pomislivši kako je Nemanja večan, svečan i lep, a kako je on, auktor "Kravica Andrije Žaje Popluna", tu, dolje, na koljenima na kojima je svaka poniznost teška, u anesteziji amonijaka i danijelijevskih magli uree iz kojih više ne vidi koliko ni mrtav mrav, da citiramo jednog poljskog jebača koji je dobro znao da iz činjenice da su nam zajedničke psovke i ljubavna zaklinjanja ne valja izvlačiti presmione zaključke, moj Dalibor Dalibor Šimpraga, koji kao kakav čimpanzo lutaš svijetom s tim svojim vinkelblatom pod rukama, kao neki, reći će Krleža, ovejani govnožder. I tu je spici kraj: govnožder, taj Dalibor Šimpraga, nema se tu kaj više za dodati. Niti slova!
Ovo poboldano, to ti je Herbert. Par postova niže. Ha, ha, ha...Pa sad ti reci...
26.08.2007. (15:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
grga čvorak
...evo me poslin pižoleta…
…pa sad ti reci..he, he, he…ima neka tajna veza…
P.S. …mobitel, aukurac, opet me zovu vanka, materijalistička “prijateljica” debilka kupila novoga mecana e klasu pa se hvali, e idem malo bit licemjer…
26.08.2007. (17:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Nisam našao nigdje na netu hrvatski prijevod, ali evo ovaj engleski, Czeslawa Milosza:
Elegy of Fortinbras
Zbigniew Herbert
for C.M.
Now that we’re alone we can talk prince man to man
though you lie on the stairs and see no more than a dead ant
nothing but black sun with broken rays
I could never think of your hands without smiling
and now that they lie on the stone like fallen nests
they are as defenceless as before The end is exactly this
The hands lie apart The sword lies apart The head apart
and the knight’s feet in soft slippers
You will have a soldier’s funeral without having been a soldier
the only ritual I am acquainted with a little
there will be no candles no singing only cannon-fuses and bursts
crepe dragged on the pavement helmets boots artillery horses drums drums I know nothing exquisite those will be my manoeuvres before I start to rule
one has to take the city by the neck and shake it a bit
Anyhow you had to perish Hamlet you were not for life
you believed in crystal notions not in human clay
always twitching as if asleep you hunted chimeras
wolfishly you crunched the air only to vomit
you knew no human thing you did not know even how to breathe
Now you have peace Hamlet you accomplished what you had to
and you have peace The rest is not silence but belongs to me
you chose the easier part an elegant thrust
but what is heroic death compared with eternal watching
with a cold apple in one’s hand on a narrow chair
with a view of the ant-hill and the clock’s dial
Adieu prince I have tasks a sewer project
and a decree on prostitutes and beggars
I must also elaborate a better system of prisons
since as you justly said Denmark is a prison
I go to my affairs This night is born
a star named Hamlet We shall never meet
what I shall leave will not be worth a tragedy
It is not for us to greet each other or bid farewell we live on archipelagos
and that water these words what can they do what can they do prince
(translated from the Polish by Czeslaw Milosz)
26.08.2007. (23:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjetrasta
Kao prava curica-štreberica slijedila sam upute o gledanju ilustracija i sad se, kao prava curica-štreberica, bojim košmarnih snova.
Hm, zar iz užitka uvijek slijede košmari?
26.08.2007. (23:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
Ne, košmari neki put sljede i iz čista mira!
Iza užitka, tvrde klasici, omne animal triste est.
27.08.2007. (00:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plurabelle
Delikatno ukomponovano.
Čini mi se da su klasici koji su rekli da je omne animal triste posle coitusa, pripisali svim životinjama ono što su primetili da im se kao metaphisicusima animale zbiva posle upitnog zadovoljstva, ne razmišljajući o "predmetu" nad/sa kojim se zadovoljstvo dogodilo i da li je to i sa tim "predmetom" tako. A onda, možda ne iskusivši vrtoglavo preplitanje sila erosa i tanatosa kao srž samog užitka, doživeli obamrlost kao tugu? Kakva li ih je to tuga (S)morila? Ili su prosto i jednostavno imali neku frku sa životinjama, sodomisti najgori...
27.08.2007. (20:05) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
plurabelle
Pa, tuga zato što je kraj! Ipak su znali oni...
27.08.2007. (20:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
armin
ako smijem nemanja mudri. spoznavati boga znači priznavati njegovo nepostojanje. a opet ne spoznavati ga, znači priznavati naše nepostojanje. participatorni antropički princip.
mi njemu nismo potrebni u spoznaji, ali on nama jest. da bi bili spoznati. sami od sebe.
27.08.2007. (20:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...