Iz cijelog ovog omagea Bl. Ivanu Merzi sam uspio shvatiti da je dotični prošao crvenu i crnu fazu i kao svećenik obavljao svoju dužnost dovoljno dobro da bude proglašen Blaženim, ali nisam baš skontao kad je od Blaženog nekim čudom postao Svetac i to jedan od 18 najsvetijih Svetaca, kako bi se iz ovog odlomka dalo zaključiti - "Također je papa Benedikt XVI pročitao biografiju Bl. Ivana Merza, svaki dan mu se moli, a u svojoj apostolskoj pobudnici "Sacramentum caritatis" objavljenoj ove godine uvrstio je Bl. Ivana Merza među osamnaest najvećih svetaca Katoličke Crkve kao uzor štovanja Euharistije". I da ne bude zabune, nije da me je baš briga, ali kad sam se već potrudio pročitati nešto ovako suhoparno i isprazno do kraja, barem mogu malo zanovijetat.
10.05.2007. (01:23)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
10.05.2007. (02:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cornelius
još jedna u slavu nedosljednosti i prevrtljivosti jebo te , da je arkan došo do spoznaje i počeo propovijedati katoličanstvo, i njega bi ekspresno proizveli za sveca...........
10.05.2007. (08:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
zna se dobro da crkva ima dugotrajne postupke za te stvari.ako netko bude proglašen blaženim ili svetim prije stanovitih rokova koje crkva inače ima, budi siguran da je to vrlo temeljito provjeravano.sumljam da se neka takva odluka(o proglašenju nekoga blaženim) može donijeti čisto radi nekih dnevnopolitičkih zgoda...
a i arkan je došo do spoznaje...samo kakve.lol.
10.05.2007. (08:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Iz dnevnika Ivana Merza:
Apsolutno je zadovoljstvo samo u Bogu Moderno društvo očajava, jer je izgubilo vezu s Praizvorom Kritika Goetheovog Fausta koji traži rješenje životne zagonetke Monte Rasta, 17. IX. 1917. - 20 g. i 9 mj. Strašnih li časova kada se Duh Sveti nekuda povuče, pa u nutrini zavlada tama. To su oni časovi u kojima Faust i moderno društvo očajava, jer je izgubilo savez s Praizvorom. Naravno da filozofija, pravo, medicina i teologija ne mogu biti same sebi svrha i ne dovode do Istine. A i "život" (Faust!) onakav instinktivan isto je bezuspješan trud. Zato se i Faust naposljetku približava Istini čineći dobra djela kao praktičan čovjek. Predbacuje se Goetheu što je Faust izabrao praktično zvanje, ne nalazeći zadovoljstvo u umjetnosti. Psihološki bi to bilo nerazumljivo. Goethe nije došao do pojma Božanstva, bio je neke vrsti panteist. Kao takav se nije mogao zadovoljiti znanošću, jer u kakvom logičkom savezu je ona s Panteusom? Ili drugim riječima: Što je zadnji "Zašto" u pogledu na znanost? To panteist ne može odgovoriti. Da imitira prirodu, prozre ili shvati ovu?! Ali to još nije zadnji "Zašto" jer, kao što i Faust sam dokazuje, to samo sebi ne može biti svrha. Isto je tako i s umjetnošću. Zar može umjetnost sama sebi biti svrha? Zar jedan konsekventni slikar ne će baciti kist, pitajući se zašto slika, zašto hoće prikazivati neke ideje, možda i krv svoga nutarnjeg života. On ne može to raditi, jer to njemu godi. Napokon i ovaj samo užitak prestaje. Faust dakle logično nije mogao postati umjetnik, iako je njegova narav umjetnička, jer Goethe nije došao do Boga… Apsolutno zadovoljstvo je samo u Bogu i da se je Goethe još dalje razvijao i došao do Boga, onda bi Fausta usrećila umjetnost. Istom tada bi ona dobila onu pravu vrijednost; istom tada bi Faust razumio kamo trebaju smjerati filozofija, pravo, umjetnost: ad maximam Dei gloriam (na najveću Božju slavu). Da je Faust postao benediktinac, gdje se gaji hieratična (sveta) umjetnost, ili da je napokon postao dubok religiozan umjetnik ili tzv. "Kunstliebhaber" koji djeluju u svijetu, a uživa u umjetnosti, jer je ona neko predvorje k nebesima, gdje je sve izvanredno lijepo, Faust III. dio bi bio istom pravo rješenje koje bi čovjeka i literarno zadovoljilo.
Sav se smisao sastoji u vođenju duhovnog života Poniznost, samozataja, šutnja i dobra djela jedina su realna sada i iza smrti Narod bez religije spada u zoologiju Santa Maria, 18. XI. 1917. 20 g. i 11 mj. Prekjučer se bio boj na Cornelli. Promatrao sam s kote 1093 kako naša artiljerija lupa u brdo.Nastala je panika na cesti. Topovi udarahu u naš stranu i razoriše jednu bateriju. Kapetan Huber je poginuo. Svijet misli na medalje, na čast pukovnije i druge gluparije. Talijani, koji se htjedoše predati, bijahu svi ubijeni. Ne znam što je patriotizam, čast i dr. Ubijanje i mrcvarenje mi se gadi i gledajući na ovo svi se apstraktni pojmovi gube. Volim čovječanstvo, volim male, nepoznate ljude koji na svojim leđima nose teret historije. Narod bez religije spada u zoologiju. Ne misli na smrt, pljačka i jede. Kada ga optereti bol, malodušan je i prijeti Bogu. I ja sam izgubio vezu s Njim… Gledajući mrtvog Kunca, Hercegovca, kako je poginuo kod juriša, ranjene Talijane što uzdišu "o mia mamma", a krv im se cijedi iz rane, postao sam bolji uvidjevši da život nije ništa, da se sav smisao sastoji u duhovnosti - samostanske misli, težnja za samostanskim životom, gdje čovjek živi s Bogom, koji je uvijek nepromjenljiv i realan. Slava, medalje, … budalaština su. Poniznost, samozataja, šutnja i dobra djela jedina su realna sada i nakon smrti. Virgo Maria, adiuva nos. (Djevice Marijo, pomozi nam!)
Idem sutra na sv.Pričest da opet upijem snage za borbu Zadnjih dana dosta sam popustio Kritika svojih postupaka Beč, 9. IV. 1918. 21 g. i 4 mj. Život je sve... a meni prijeti opasnost, da opet zagreznem u širi teoretski život knjiga. Idem sutra na sv. Pričest da opet upijem snage za borbu. Ovih zadnjih dana sam dosta popustio. Bio sam polijen, neuredno sam jeo, malo se molio, nimalo trpio, ljutio se, bio i poškrt... i izgubio zato vezu s Onim...
Nema ništa velebnijega od kršćanske obitelji. Onaj duh, koji vlada među članovima, ona iskrenost, jednostavnost u najpožrtvovnijim (inače kompliciranim) djelima prožeta je neopisivom duševnošću. Češće mislim na obitelj Jović (hrvatska katolička obitelj iz Banje Luke iz koje su potekla dva isusovca).
10.05.2007. (10:35)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Merz o svetosti (kao stvoreno za glojgela):
Sveci su posrednici koji čovjeka uvađaju u shvaćanje Kristove veličine Bože, molim Te za milost da sažgeš moju lijenost i sjetilnost! Posveti mi tijelo i dušu! Maslovare, 14.XI.1918. 21 g. i 11 mj. Kristov je život odviše uzvišen, pa se teško uzvinem do tolike visine da ga mogu razumjeti. Za me su razumljiviji životi svetaca koji nisu na tolikoj visini. Oni su neki posrednici, koji čovjeka uvađaju u shvaćanje Kristove veličine. Sada čitam život svete Elizabete Tirinške. Veoma rado ga čitam. Otvara mi se svijet katoličke književnosti, koja predočuje velike svete ljude, nadljude, dok profana književnost slika život kakav jest, bez pretenzija na posvećenje života. Zapravo se crta - i u tome Zola imade pravo - ljudska zvijer, koja djeluje onako kako joj tijelu godi, a kada poduzimlje kakva etička djela, to je samo zato jer grijeh rađa bol i smrt, pa da se ove uklone, prisiljen je i nereligiozan čovjek da sebi stvori neke etičke principe koji su danas formulirani u pravnoj znanosti. - Bože, molim Te za milost da sažgeš moju lijenost i sjetilnost! Podaj mojemu duhu nadmoć nad želucem koji me hoće pokoriti. Posveti mi tijelo i dušu!
Sveci – svjetla stvorenja, puna veselja i sreće, idealna bića Maslovare, 23. XI. 1918. 21 g. i 11. mj. Oh, idealan život! Koliko li borbe, koliko li traženja kod starih kulturnih naroda za idealom života; kolike li blizine Istini kod Platona, Aristotela i kolikih li grješaka. I mi moramo biti sretni i presretni, jer imamo Kršćanstvo sa svojom legijom svetaca - Krista izuzimljem, jer je odviše visok - koji u najšarolikijim zgodama predstavljaju ideju života, koja u sebi dosiže visinu harmonije s cijelim makrokozmom, tako da im se sve pokorava, kao i prvom Adamu.
I Alban Stolz je napisao klasično djelo: život sv. Elizabete. To je najbolji život sveca koji sam dosada čitao. Obično se prikazuju sveci kao grozni, mračni ljudi, ljutita mršava lica, koji sebe bičuju, a zapravo su to svijetla stvorenja, puna nutarnjeg veselja i sreće, čija se ljepota tim samim zrcali na njihovom tijelu. To su idealna bića, nadljudi u pravom smislu riječi; oni su luči i stupovi Crkve, koji u toliku nedostižnu visinu mogu izrasti na jednome stablu. Kod svih vjera i konfesija može biti u katoličkom smislu svetih ljudi; ali do tolike visine kao što su sv. Terezija, sv. Elizabeta i sv. Franjo Asiški mogu izrasti samo na stablu mističkog tijela Kristova, sišući tako rekuć Duha Svetoga direktno i materijalno.
10.05.2007. (11:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
To su idealna bića, nadljudi u pravom smislu riječi
Nitko se ne rađa kao svetac. Svetac se postaje životom i vjerom. Nisu to nadljudi. To su obićni ljudi.To nam najbolje pokazuje sv.Pavao,ali i sv.Augustin. Augustinova majka je godinama molila da se njezin sin obrati, jer je bio manihejac-gnostik. Ništa nadljudsko u tome nema.Ali ima nešto drugo. Vjera, istinska. Otvorenenost Bogu bez zdrške. Čini se jednostavno, ali nama nije, jer smo zaraženi grijehom starog čovjeka. Nema nadljudi u kršćanstvu. Samo obični mali,ponizni ljudi poput Sv.Leopolda Mandića. Poniznost i potpuna vjera, ćine da Duh Sveti obuhvati te ljude.I to je sva tajna. Ova percepcija da postoje nadljudi u kršćanstvu je opasna i štetna. Vjera je bitna. A vjera nisu rituali. To je ono "zrno gorušičino".
poštovanje!
10.05.2007. (12:10)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Slažem se. Poniznost i jednostavnost ih čini velikima!
10.05.2007. (12:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Još malo iz dnevnika:
Suprotnosti između suvremene i katoličke književnosti Maslovare, 23. XI. 1918. 21 g. i 11. mj. Knjiga A. Stolza o sv. Elizabeti jest put jednoj novoj, velikoj umjetnosti - katoličkoj. Djelo je plod njemačke katoličke književnosti i putokaz nama. Puno je vječnih motiva: za slikarstvo, za glazbu, za skulpturu; a što je bitno i najglavnije - za život. Ova knjiga posvećuje i stvara ljude, koji će biti opet nosioci velikih djela i koji će potom oploditi bilo koju granu kulture i stvoriti opet velika djela. Veliki, sveti ljudi su izvor svemu; oni su začetnici Kraljevstva Božjeg na zemlji… Ne, u modernoj književnosti nema ljubavi spram bližnjega. Moderna djela su pisali ljudi koji su pustili maha svojim instinktima uživajući, ne razlikujući se mnogo od životinja, ili pak ljudi što su trpjeli, ali svoju bol ne umješe prožeti vrhunaravnim shvaćanjem i posvetiti je… Upravo ono što čini čovjeka čovjekom - sveto biće predodređeno za Gloriju (nebesku slavu), kao što je poniznost, samozataja, ne vidi se kod naših umjetnika... Da je takva umjetnost bolesna i pogubna, razumije se.
Apsolutna snaga duha je nepoznata današnjem umjetniku. Koji bi iole proživljavao borbu za svetost, bio bi pun neiscrpivih motiva. To bi sve bujalo i buktjelo. A današnja umjetnost je gola: Kult akta, mesa i životinjske slobode - te posljedice tih grijeha - gadni životi, siromašni, skučeni bijeli robovi to je njen sadržaj. Velika umjetnost, sveta umjetnost! Onaj čin sv. Elizabete, gdje prelazi preko potoka i jedna je prosjakinja, koju je prije nadarila, baca u vodu, jer je nosila nekada srebro i zlato, pa ne samo što joj oprašta, nego joj se u svojoj djetinjoj duši od srca zahvaljuje, jer je zaslužila tu kaznu, više vrijedi nego sva Moderna.
A život svetih duša su umjetnine nad umjetninama, nadvisujući ljudski razum, nebeske pojave na zemlji, pred kojima valja kleknuti i plakati od neizmjerne radosti, dok će milijuni glasova Anđela u svim tonovima od najviših soprana do najzvučnijih basova pjevati: Glorija, Glorija, Glorija (slava, slava, slava).
Rafinirana erotika - jedina realnost za dekadentnu poeziju Maslovare, 17. XII. 1918. 22 g. Prikaz i analiza djela «Les caprices de Marianne» od A. de Musset-a. U ovoj drami su dva prastara literarna motiva: Ljubav k mladoj ženi što ima starog muža i motiv plahog ljubavnika. Etički nedostaci i odviše subjektivno shvaćanje umjetnosti utjecahu i na ovo djelo, pa zbog toga ono poput ostalih spomenutih djela ne čini harmonične cjeline…
Da, to je moderna žena, koja bez ikakve ideologije instinktivno (tj. grješno) živi. Ta žena nije uvrštena u broj ljudi koji nešto pridonose kulturnom razvitku; to je ona kroz vjekove izrabljena i potisnuta žena, koja je jedino bila stvar ljubavi i užitka, a nikada razumno biće - čovjek. To je ljubavnica, što je centar dekadentne poezije svih vjekova, a i Musset nije imao snagu duha da se izdigne nad vremenitost i poput Sofokla, Dante-a, Shakespear-a i Goethe-a, uoči ono što ženu čini čovjekom i ženom…
Sva ova poezija je produkt doba u kojem su ljudi bili siti i sigurni. Nije bilo životne borbe ni straha. Ljudi bijahu besposleni, pa su sebe i sve oko sebe analizirali i promatrali jednostrano. Etički motivi za svu ovu poeziju nemaju vrijednosti; oni stvaraju ljude tipove bez ikakvih etičkih pretenzija. Sve društvene forme su samo štafaža (ukras), a jedina realnost je rafinirana erotika. Doba koje ne poznaje borbe niti junaštva, ne može ni razumjeti etiku: ona za njih ne egzistira. Poradi toga se oni bacaju svom snagom na estetiku: kult ljepote je sve, ali pošto mu je jedini temelj subjektivni instinkt, to on stvara samo subjektivne vrednote, a nipošto objektivne, vječne. U isto doba besposlenosti, lijepe prirode, gdje čovjek na smrt ne misli, seksualni nagon je uvijek na površini te je u takvim epohama poezija ljubavi glavni potporanj umjetnosti, makar se erotika i spiritualizirala. Doba bez etičkih vrednota ne može dati veliku umjetninu.
10.05.2007. (14:27)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
proljeće
Zahvaljujem Ti Bože na svakom čovjeku koji u vrtu u kojem si ga posijao cvjeta dobrom i čini da ovim svijetom tama ne zagospodari. A ovima što život si im dao, a oni življenjem život negiraju, milostiv budi. Jer i između njih ima "poput razbojnika zdesna od Križa" srca koja možeš zagrijati i obratiti. Don Anđelko, pozdrav! Cesta nas dijeli, ali na istom smo putu...
10.05.2007. (14:55)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ella E.
Hvala Vam don Angelo što ste nama mladima približili lik Ivana Merza! Pozdrav iz Splita! Blog Vam je nešto najbolje što sam u životu pročitala!
10.05.2007. (21:58)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
10.05.2007. (22:14)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mir//ko
eh angelo!!! kud nam to ide blog??!!! ma jesam tolerantan,blag....ali ne znam;;;;;pa bar djece radi...rastjeraše ti ovi ovce tvoje... ako se pastirom smatraš??? molim te pa briši ove psovke i bezvezne komentare....
smiluj nam se Gospodine.
10.05.2007. (22:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
čoban
bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........vratih ovce natrag
10.05.2007. (22:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Evo jedno pitanje i od mene, a možda i prijedlog teme kojoj bi mogli posvetiti jedan članak, kada Vam naravno vrijeme to dozvoli. Da li je istina da je Papa Ivan Pavao II 1982 godine, kodeksom " Iuris Canonici " ukinio ekskomunikaciju za pripadnike Slobodnog Zidarstva, odnosno Masona, i da li Masoni od tada mogu biti članovi Katoličke Crkve? Pitanje postavljam stoga, jer mi jedna prijateljica postavila niz pitanja o masoneriji, a vezano za knjige Dana Browna i poznatog filma koji je uslijedio. Od 1992 godine u Hrvatskoj ponovno dijeluju masonske lože, kao i redovi Ružinog Križa i Ordo Templis Orients. Pošto je povijest tih redova i loži tajnovita i subverzivna po Katoličku Crkvu (makar bila u prošlosti, a mnoge su naznake da je tako i danas), molio bih da nam objasnite kakav je danas stav Crkve u svezi s tim pitanjem, a u svijetlu Papine odluke iz 1982 godine.
Hvala unaprijed!
11.05.2007. (07:52)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
"..Ella E. Hvala Vam don Angelo što ste nama mladima približili lik Ivana Merza! Pozdrav iz Splita! Blog Vam je nešto najbolje što sam u životu pročitala!.."
:-))))))))
11.05.2007. (10:26)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
"I NEKA NAM STALNO POKAZUJE PUT K SUNCU!" Bravo Ivo!
11.05.2007. (10:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
brigita
zelena livado
Bravo ZELENA LIVADO zbog tebe se radujem . vidiš kako na tebe pozitivno djeluje dolazak na ovaj blog . možda i bude nešto od tebe ali moraš biti ustrajan . ja ću moliti za tebe .
11.05.2007. (13:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
već smo se susreli na forumu kad je bila rasprava u svezi O.T.O.-a. znam tvoj trag svuda po netu, po blogovima i forumima, i dobro znaš da ima ljudi koji ipak nešto znaju. plava te boja, neće spasiti. budi siguran.
11.05.2007. (14:37)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
11.05.2007. (14:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
veliki masonski meštar
Inquisitio Haereticae Pravitatis Sanctum Officium
varaš se. nemaš pojma.
11.05.2007. (14:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
veliki masonski meštar
Inquisitio
a što mi ti možeš znati o auri ili bojama, pa vi kršćani nemate osnovnog znanja o sili prirode. možete bit samo fanatici. a te vaše molitve samo brbljate napamet. one nemaju ama baš nikakvog efekta na duhovnost jer su isprazne i monotone. i ti si mi neki kao ratnik a? ajme, smiješno. vi i vaša kršćanska duhovnost.
11.05.2007. (14:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
funnylittlefrog
Iz cijelog ovog omagea Bl. Ivanu Merzi sam uspio shvatiti da je dotični prošao crvenu i crnu fazu i kao svećenik obavljao svoju dužnost dovoljno dobro da bude proglašen Blaženim, ali nisam baš skontao kad je od Blaženog nekim čudom postao Svetac i to jedan od 18 najsvetijih Svetaca, kako bi se iz ovog odlomka dalo zaključiti - "Također je papa Benedikt XVI pročitao biografiju Bl. Ivana Merza, svaki dan mu se moli, a u svojoj apostolskoj pobudnici "Sacramentum caritatis" objavljenoj ove godine uvrstio je Bl. Ivana Merza među osamnaest najvećih svetaca Katoličke Crkve kao uzor štovanja Euharistije".
I da ne bude zabune, nije da me je baš briga, ali kad sam se već potrudio pročitati nešto ovako suhoparno i isprazno do kraja, barem mogu malo zanovijetat.
10.05.2007. (01:23) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nema me
zamisli Otkrivenja : Raj je na Suncu!!!!!!!! e što ne živim u Turskoj, pa da živim u sekularnom društvu, za krepat
10.05.2007. (02:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
glojgel
svaki dan mu se moli
to monoteizam?
10.05.2007. (02:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
cornelius
još jedna u slavu nedosljednosti i prevrtljivosti
jebo te , da je arkan došo do spoznaje i počeo propovijedati katoličanstvo, i njega bi ekspresno proizveli za sveca...........
10.05.2007. (08:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Inquisitio Haereticae Pravitatis Sanctum Officium
cornelius
zna se dobro da crkva ima dugotrajne postupke za te stvari.ako netko bude proglašen blaženim ili svetim prije stanovitih rokova koje crkva inače ima, budi siguran da je to vrlo temeljito provjeravano.sumljam da se neka takva odluka(o proglašenju nekoga blaženim) može donijeti čisto radi nekih dnevnopolitičkih zgoda...
a i arkan je došo do spoznaje...samo kakve.lol.
10.05.2007. (08:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Iz dnevnika Ivana Merza:
Apsolutno je zadovoljstvo samo u Bogu
Moderno društvo očajava, jer je izgubilo vezu s Praizvorom
Kritika Goetheovog Fausta koji traži rješenje životne zagonetke
Monte Rasta, 17. IX. 1917. - 20 g. i 9 mj.
Strašnih li časova kada se Duh Sveti nekuda povuče, pa u nutrini zavlada tama. To su oni časovi u kojima Faust i moderno društvo očajava, jer je izgubilo savez s Praizvorom. Naravno da filozofija, pravo, medicina i teologija ne mogu biti same sebi svrha i ne dovode do
Istine. A i "život" (Faust!) onakav instinktivan isto je bezuspješan trud. Zato se i Faust naposljetku približava Istini čineći dobra djela kao praktičan čovjek.
Predbacuje se Goetheu što je Faust izabrao praktično zvanje, ne nalazeći zadovoljstvo u umjetnosti. Psihološki bi to bilo nerazumljivo. Goethe nije došao do pojma Božanstva, bio je neke vrsti panteist. Kao takav se nije mogao zadovoljiti znanošću, jer u kakvom logičkom savezu je ona s Panteusom? Ili drugim riječima: Što je zadnji "Zašto" u pogledu na znanost? To panteist ne može odgovoriti. Da imitira prirodu, prozre ili shvati ovu?! Ali to još nije zadnji "Zašto" jer, kao što i Faust sam dokazuje, to samo sebi ne može biti svrha. Isto je tako i s umjetnošću. Zar može umjetnost sama sebi biti svrha? Zar jedan konsekventni slikar ne će baciti kist, pitajući se zašto slika, zašto hoće prikazivati neke ideje, možda i krv svoga nutarnjeg života. On ne može to raditi, jer to njemu godi. Napokon i ovaj samo užitak prestaje. Faust dakle logično nije mogao postati umjetnik, iako je njegova narav umjetnička, jer Goethe nije došao do Boga… Apsolutno zadovoljstvo je samo u Bogu i da se je Goethe još dalje razvijao i došao do Boga, onda bi Fausta usrećila umjetnost. Istom tada bi ona dobila onu pravu vrijednost; istom tada bi Faust razumio kamo trebaju smjerati filozofija, pravo, umjetnost: ad maximam Dei gloriam (na najveću Božju slavu). Da je Faust postao benediktinac, gdje se gaji hieratična (sveta) umjetnost, ili da je napokon postao dubok religiozan umjetnik ili tzv. "Kunstliebhaber" koji djeluju u svijetu, a uživa u umjetnosti, jer je ona neko predvorje k nebesima, gdje je sve izvanredno lijepo, Faust III. dio bi bio istom pravo rješenje koje bi čovjeka i literarno zadovoljilo.
Sav se smisao sastoji u vođenju duhovnog života
Poniznost, samozataja, šutnja i dobra djela jedina su realna sada i iza smrti
Narod bez religije spada u zoologiju
Santa Maria, 18. XI. 1917. 20 g. i 11 mj.
Prekjučer se bio boj na Cornelli. Promatrao sam s kote 1093 kako naša artiljerija lupa u brdo.Nastala je panika na cesti. Topovi udarahu u naš stranu i razoriše jednu bateriju. Kapetan Huber je poginuo. Svijet misli na medalje, na čast pukovnije i druge gluparije. Talijani, koji se htjedoše predati, bijahu svi ubijeni. Ne znam što je patriotizam, čast i dr. Ubijanje i mrcvarenje mi se gadi i gledajući na ovo svi se apstraktni pojmovi gube. Volim čovječanstvo, volim male, nepoznate ljude koji na svojim leđima nose teret historije. Narod bez religije spada u zoologiju. Ne misli na smrt, pljačka i jede. Kada ga optereti bol, malodušan je i prijeti Bogu. I ja sam izgubio vezu s Njim… Gledajući mrtvog Kunca, Hercegovca, kako je poginuo kod juriša, ranjene Talijane što uzdišu "o mia mamma", a krv im se cijedi iz rane, postao sam bolji uvidjevši da život nije ništa, da se sav smisao sastoji u duhovnosti - samostanske misli, težnja za samostanskim životom, gdje čovjek živi s Bogom, koji je uvijek nepromjenljiv i realan. Slava, medalje, … budalaština su. Poniznost, samozataja, šutnja i dobra djela jedina su realna sada i nakon smrti.
Virgo Maria, adiuva nos. (Djevice Marijo, pomozi nam!)
Idem sutra na sv.Pričest da opet upijem snage za borbu
Zadnjih dana dosta sam popustio
Kritika svojih postupaka
Beč, 9. IV. 1918. 21 g. i 4 mj.
Život je sve... a meni prijeti opasnost, da opet zagreznem u širi teoretski život knjiga. Idem sutra na sv. Pričest da opet upijem snage za borbu. Ovih zadnjih dana sam dosta popustio. Bio sam polijen, neuredno sam jeo, malo se molio, nimalo trpio, ljutio se, bio i poškrt... i izgubio zato vezu s Onim...
Nema ništa velebnijega od kršćanske obitelji. Onaj duh, koji vlada među članovima, ona iskrenost, jednostavnost u najpožrtvovnijim (inače kompliciranim) djelima prožeta je neopisivom duševnošću. Češće mislim na obitelj Jović (hrvatska katolička obitelj iz Banje Luke iz koje su potekla dva isusovca).
10.05.2007. (10:35) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Merz o svetosti (kao stvoreno za glojgela):
Sveci su posrednici koji čovjeka uvađaju u shvaćanje Kristove veličine
Bože, molim Te za milost da sažgeš moju lijenost i sjetilnost! Posveti mi tijelo i dušu!
Maslovare, 14.XI.1918. 21 g. i 11 mj.
Kristov je život odviše uzvišen, pa se teško uzvinem do tolike visine da ga mogu razumjeti. Za me su razumljiviji životi svetaca koji nisu na tolikoj visini. Oni su neki posrednici, koji čovjeka uvađaju u shvaćanje Kristove veličine. Sada čitam život svete Elizabete Tirinške. Veoma rado ga čitam. Otvara mi se svijet katoličke književnosti, koja predočuje velike svete ljude, nadljude, dok profana književnost slika život kakav jest, bez pretenzija na posvećenje života. Zapravo se crta - i u tome Zola imade pravo - ljudska zvijer, koja djeluje onako kako joj tijelu godi, a kada poduzimlje kakva etička djela, to je samo zato jer grijeh rađa bol i smrt, pa da se ove uklone, prisiljen je i nereligiozan čovjek da sebi stvori neke etičke principe koji su danas formulirani u pravnoj znanosti. - Bože, molim Te za milost da sažgeš moju lijenost i sjetilnost! Podaj mojemu duhu nadmoć nad želucem koji me hoće pokoriti. Posveti mi tijelo i dušu!
Sveci – svjetla stvorenja, puna veselja i sreće, idealna bića
Maslovare, 23. XI. 1918. 21 g. i 11. mj.
Oh, idealan život! Koliko li borbe, koliko li traženja kod starih kulturnih naroda za idealom života; kolike li blizine Istini kod Platona, Aristotela i kolikih li grješaka. I mi moramo biti sretni i presretni, jer imamo Kršćanstvo sa svojom legijom svetaca - Krista izuzimljem, jer je odviše visok - koji u najšarolikijim zgodama predstavljaju ideju života, koja u sebi dosiže visinu harmonije s cijelim makrokozmom, tako da im se sve pokorava, kao i prvom Adamu.
I Alban Stolz je napisao klasično djelo: život sv. Elizabete. To je najbolji život sveca koji sam dosada čitao. Obično se prikazuju sveci kao grozni, mračni ljudi, ljutita mršava lica, koji sebe bičuju, a zapravo su to svijetla stvorenja, puna nutarnjeg veselja i sreće, čija se ljepota tim samim zrcali na njihovom tijelu. To su idealna bića, nadljudi u pravom smislu riječi; oni su luči i stupovi Crkve, koji u toliku nedostižnu visinu mogu izrasti na jednome stablu. Kod svih vjera i konfesija može biti u katoličkom smislu svetih ljudi; ali do tolike visine kao što su sv. Terezija, sv. Elizabeta i sv. Franjo Asiški mogu izrasti samo na stablu mističkog tijela Kristova, sišući tako rekuć Duha Svetoga direktno i materijalno.
10.05.2007. (11:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
† rock_apologetik
vjernik12
To su idealna bića, nadljudi u pravom smislu riječi
Nitko se ne rađa kao svetac. Svetac se postaje životom i vjerom. Nisu to nadljudi. To su obićni ljudi.To nam najbolje pokazuje sv.Pavao,ali i sv.Augustin. Augustinova majka je godinama molila da se njezin sin obrati, jer je bio manihejac-gnostik. Ništa nadljudsko u tome nema.Ali ima nešto drugo. Vjera, istinska. Otvorenenost Bogu bez zdrške. Čini se jednostavno, ali nama nije, jer smo zaraženi grijehom starog čovjeka. Nema nadljudi u kršćanstvu. Samo obični mali,ponizni ljudi poput Sv.Leopolda Mandića. Poniznost i potpuna vjera, ćine da Duh Sveti obuhvati te ljude.I to je sva tajna. Ova percepcija da postoje nadljudi u kršćanstvu je opasna i štetna. Vjera je bitna. A vjera nisu rituali. To je ono "zrno gorušičino".
poštovanje!
10.05.2007. (12:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Slažem se. Poniznost i jednostavnost ih čini velikima!
10.05.2007. (12:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vjernik12
Još malo iz dnevnika:
Suprotnosti između suvremene i katoličke književnosti
Maslovare, 23. XI. 1918. 21 g. i 11. mj.
Knjiga A. Stolza o sv. Elizabeti jest put jednoj novoj, velikoj umjetnosti - katoličkoj. Djelo je plod njemačke katoličke književnosti i putokaz nama. Puno je vječnih motiva: za slikarstvo, za glazbu, za skulpturu; a što je bitno i najglavnije - za život. Ova knjiga posvećuje i stvara ljude, koji će biti opet nosioci velikih djela i koji će potom oploditi bilo koju granu kulture i stvoriti opet velika djela. Veliki, sveti ljudi su izvor svemu; oni su začetnici Kraljevstva Božjeg na zemlji… Ne, u modernoj književnosti nema ljubavi spram bližnjega. Moderna djela su pisali ljudi koji su pustili maha svojim instinktima uživajući, ne razlikujući se mnogo od životinja, ili pak ljudi što su trpjeli, ali svoju bol ne umješe prožeti vrhunaravnim shvaćanjem i posvetiti je… Upravo ono što čini čovjeka čovjekom - sveto biće predodređeno za Gloriju (nebesku slavu), kao što je poniznost, samozataja, ne vidi se kod naših umjetnika... Da je takva umjetnost bolesna i pogubna, razumije se.
Apsolutna snaga duha je nepoznata današnjem umjetniku. Koji bi iole proživljavao borbu za svetost, bio bi pun neiscrpivih motiva. To bi sve bujalo i buktjelo. A današnja umjetnost je gola: Kult akta, mesa i životinjske slobode - te posljedice tih grijeha - gadni životi, siromašni, skučeni bijeli robovi to je njen sadržaj. Velika umjetnost, sveta umjetnost! Onaj čin sv. Elizabete, gdje prelazi preko potoka i jedna je prosjakinja, koju je prije nadarila, baca u vodu, jer je nosila nekada srebro i zlato, pa ne samo što joj oprašta, nego joj se u svojoj djetinjoj duši od srca zahvaljuje, jer je zaslužila tu kaznu, više vrijedi nego sva Moderna.
A život svetih duša su umjetnine nad umjetninama, nadvisujući ljudski razum, nebeske pojave na zemlji, pred kojima valja kleknuti i plakati od neizmjerne radosti, dok će milijuni glasova Anđela u svim tonovima od najviših soprana do najzvučnijih basova pjevati: Glorija, Glorija, Glorija (slava, slava, slava).
Rafinirana erotika - jedina realnost za dekadentnu poeziju
Maslovare, 17. XII. 1918. 22 g.
Prikaz i analiza djela «Les caprices de Marianne» od A. de Musset-a.
U ovoj drami su dva prastara literarna motiva: Ljubav k mladoj ženi što ima starog muža i motiv plahog ljubavnika. Etički nedostaci i odviše subjektivno shvaćanje umjetnosti utjecahu i na ovo djelo, pa zbog toga ono poput ostalih spomenutih djela ne čini harmonične cjeline…
Da, to je moderna žena, koja bez ikakve ideologije instinktivno (tj. grješno) živi. Ta žena nije uvrštena u broj ljudi koji nešto pridonose kulturnom razvitku; to je ona kroz vjekove izrabljena i potisnuta žena, koja je jedino bila stvar ljubavi i užitka, a nikada razumno biće - čovjek. To je ljubavnica, što je centar dekadentne poezije svih vjekova, a i Musset nije imao snagu duha da se izdigne nad vremenitost i poput Sofokla, Dante-a, Shakespear-a i Goethe-a, uoči ono što ženu čini čovjekom i ženom…
Sva ova poezija je produkt doba u kojem su ljudi bili siti i sigurni. Nije bilo životne borbe ni straha. Ljudi bijahu besposleni, pa su sebe i sve oko sebe analizirali i promatrali jednostrano. Etički motivi za svu ovu poeziju nemaju vrijednosti; oni stvaraju ljude tipove bez ikakvih etičkih pretenzija. Sve društvene forme su samo štafaža (ukras), a jedina realnost je rafinirana erotika. Doba koje ne poznaje borbe niti junaštva, ne može ni razumjeti etiku: ona za njih ne egzistira. Poradi toga se oni bacaju svom snagom na estetiku: kult ljepote je sve, ali pošto mu je jedini temelj subjektivni instinkt, to on stvara samo subjektivne vrednote, a nipošto objektivne, vječne. U isto doba besposlenosti, lijepe prirode, gdje čovjek na smrt ne misli, seksualni nagon je uvijek na površini te je u takvim epohama poezija ljubavi glavni potporanj umjetnosti, makar se erotika i spiritualizirala. Doba bez etičkih vrednota ne može dati veliku umjetninu.
10.05.2007. (14:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
proljeće
Zahvaljujem Ti Bože na svakom čovjeku koji u vrtu u kojem si ga posijao cvjeta dobrom i čini da ovim svijetom tama ne zagospodari.
A ovima što život si im dao, a oni življenjem život negiraju, milostiv budi. Jer i između njih ima "poput razbojnika zdesna od Križa" srca koja možeš zagrijati i obratiti.
Don Anđelko, pozdrav! Cesta nas dijeli, ali na istom smo putu...
10.05.2007. (14:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ella E.
Hvala Vam don Angelo što ste nama mladima približili lik Ivana Merza! Pozdrav iz Splita! Blog Vam je nešto najbolje što sam u životu pročitala!
10.05.2007. (21:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
stefo
cool blog
10.05.2007. (22:14) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mir//ko
eh angelo!!!
kud nam to ide blog??!!!
ma jesam tolerantan,blag....ali ne znam;;;;;pa bar djece radi...rastjeraše ti ovi ovce tvoje...
ako se pastirom smatraš???
molim te pa briši ove psovke i bezvezne komentare....
smiluj nam se Gospodine.
10.05.2007. (22:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
čoban
bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........vratih ovce natrag
10.05.2007. (22:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Inquisitio Haereticae Pravitatis Sanctum Officium
Don Anđelo
Evo jedno pitanje i od mene, a možda i prijedlog teme kojoj bi mogli posvetiti jedan članak, kada Vam naravno vrijeme to dozvoli. Da li je istina da je Papa Ivan Pavao II 1982 godine, kodeksom " Iuris Canonici " ukinio ekskomunikaciju za pripadnike Slobodnog Zidarstva, odnosno Masona, i da li Masoni od tada mogu biti članovi Katoličke Crkve? Pitanje postavljam stoga, jer mi jedna prijateljica postavila niz pitanja o masoneriji, a vezano za knjige Dana Browna i poznatog filma koji je uslijedio. Od 1992 godine u Hrvatskoj ponovno dijeluju masonske lože, kao i redovi Ružinog Križa i Ordo Templis Orients. Pošto je povijest tih redova i loži tajnovita i subverzivna po Katoličku Crkvu (makar bila u prošlosti, a mnoge su naznake da je tako i danas), molio bih da nam objasnite kakav je danas stav Crkve u svezi s tim pitanjem, a u svijetlu Papine odluke iz 1982 godine.
Hvala unaprijed!
11.05.2007. (07:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zelena livada
"..Ella E.
Hvala Vam don Angelo što ste nama mladima približili lik Ivana Merza! Pozdrav iz Splita! Blog Vam je nešto najbolje što sam u životu pročitala!.."
:-))))))))
11.05.2007. (10:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zelena livada
"I NEKA NAM STALNO POKAZUJE PUT K SUNCU!"
Bravo Ivo!
11.05.2007. (10:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
brigita
zelena livado
Bravo ZELENA LIVADO zbog tebe se radujem . vidiš kako na tebe pozitivno djeluje dolazak na ovaj blog . možda i bude nešto od tebe ali moraš biti ustrajan . ja ću moliti za tebe .
11.05.2007. (13:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Brigita
OVO NISAM ja napisala. Ljudi ne nasjedajte na fore.
11.05.2007. (13:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
veliki masonski meštar
ništa vi ne znate. to nije znanje. već ste pobijeđeni.
11.05.2007. (13:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Inquisitio Haereticae Pravitatis Sanctum Officium
veliki masonski meštar
već smo se susreli na forumu kad je bila rasprava u svezi O.T.O.-a. znam tvoj trag svuda po netu, po blogovima i forumima, i dobro znaš da ima ljudi koji ipak nešto znaju. plava te boja, neće spasiti. budi siguran.
11.05.2007. (14:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zelena livada
;-)))e
11.05.2007. (14:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
veliki masonski meštar
Inquisitio Haereticae Pravitatis Sanctum Officium
varaš se. nemaš pojma.
11.05.2007. (14:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
veliki masonski meštar
Inquisitio
a što mi ti možeš znati o auri ili bojama, pa vi kršćani nemate osnovnog znanja o sili prirode.
možete bit samo fanatici. a te vaše molitve samo brbljate napamet. one nemaju ama baš nikakvog efekta na duhovnost jer su isprazne i monotone. i ti si mi neki kao ratnik a? ajme, smiješno. vi i vaša kršćanska duhovnost.
11.05.2007. (14:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...