Za Valtera pravo ni čuo nisam. Očito globalizacija ne može raširiti baš sve. A možda je stvar i u tome da je smrt Jugoslavije dugotrajna pojava. Koja ipak traje i radi svoje. Lice s naslovnice je u rangu onog (poješćute) lika iz nekakve rajfajzenove ili slične reklame.
14.04.2007. (21:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
" Mitski Valter je bio špijun, jalijaš, prevarant, laufer - jednom riječju, sarajevski lik."!
Zanimljiva je ta fantazma sukoba urbanih i ruralni: to je dakle ideološka laž koja strukturira bosansku zbilju. Kad se ne može kazati 'sukob jugoslavena i nejugoslavena' onda se posiže za tom višestrukom laži o sukobu urbanih i ruralnih. Višestrukom, jer, sve da i jest nešto tako na djelu, o kakvoj se tu urbanosti radi: o jalijašima, prevarantima, lauferima, špijunima...o tipičnom sarajevskom liku, kako autor ovog teksta opisiju stereotip u kojem misli! Taj stereotip, već zato jer je stereotip, ali i u svojoj partikularnoj pitoresknosti bosanskog đepara zaista nema nikakve veze s gradom, građanskim i smislom autentičnog građanskoga aktivizma: ako je po ičemu ta građanske hrabrost karakteristična, a onda je to po svom odnosu s "beskonačnom vrijednošću zakona". Riječ je o laži, jer chorus-line strana u sukobu i nisu činili nacionalisti (Manolić nacionalist? Milošević nacionalist? Mesić nacionalist? Ma dajte!) ali jesu osobe koje su bezostatno pripadale bivšem sigurnosnoobavještajnom miljeu. (vidi: lauferi, špijuni...) Potom, riječ je o laži, jer su i autor primjećuje da je protagonist njegova Valterdana tip koji kao da je 'onomad sa ranjenicima pregazio Neretvu' (usput budi kazano, kakva nedosljednost: "Mitski Valter je bio urbani pojedinac, heroj koji je operisao u gradu, u betonu, za razliku od narodnih heroja koji su na čelu narodnih masa u opancima i gunjevima bježali kroz obruče okupatora i domaćih izdajnik...", a sada taj urbani pojedinac, kako pravilno uočava autor teksta, izgleda kao da je u opancima i gunjevima bježao i kroz obruče, fašističke ili vatrenocirkuske, svejedno. Pravilno se to zapaža, jer je i Hemonu bjelodano da u slučaju Šeher-Sarajeva nema govora o urbanosti, nego eventualno o pastirskom rocku, koji je samo i jedino zato jer je jugoslavenski: pastirski ergo seljački, imao takav uspjeh diljem Jugovine: nisu tu mogli postati megastarovi ni Idoli ni Azra - zanimljiv je taj odnos Azre i Dugmeta: za Jugoslavije nitko od današnjih slinavaca za Johnnyje ne bi bez smješka popratio usporedbu s Bregom, dočim danas, za male jugonostalgične potrebe, Johnny B. odjednom poprima mitske razmjere! - ali jesu tipovi koji izgledaju kao crossover The Sladea i jahorinskih čobana. Kao što se vidi, cijela ova fanfaronada ima nevjerojatno naličje: niti su se u ratu sukobili urbani i ruralni - ta, kao da su Kusturica i Karajlić manje urbani od Hemona!? - niti su po sebi današnji apologeti na poziciji građanskog ili urbanog ( a) jer tu poziciju zapravo falsificiraju tako što njenu najgoru protivšitnu, socijalnu okretnos jalijaša s ruba zakona, označavaju kao privilegiranu socijalnu figuru i nositelja građanske svijesti, pokazujući zorno da niti razumiju što ta građanska pozicija jest i treba biti, niti je u Sarajevu zapravo ima, b) jer građanskim nazvivaju zapravo jugoslavenstvo i de facto jugoslavensku nacionalističku poziciju, kojoj su srpstvo, hrvatstvo etc. navodno krivi za sve, pa i za rat, dok se elementarnim istinama ne želi pogledati u oči, i c) jer urbanime nazivaju najcrnji primitivizam koji u Sarajevu barem ima poštenu svijest o svom porijeklu, mjeri i dometu, već i time što se osamdesetih ironično naziva 'Novim primitivizmom': ako "Zabranjeno pušenje nije ovdje mjerodavno, onda ništa nije, a ono i u svojim prvim radovima (karakteristično, prvi se album zove "Das ist Walter"!) npr. u pjesmi 'Učini da budem vuk', jasno deklarira kao mogući krivovjernik, ali nikako ne raskolnik: Učini da budem prorok, da znam šta će protiv mene smisliti sutra, učini da budem indijanac jer nije dovoljno što sam crven iznutra... , da bi i u posljednjima poput pjesme 'Anarhija all over Baščaršija', otvoreno i nedvosmisleno izražavalo "svoje gađenje primitivnim i nepismenim čovjekom bosanskim, njegovim manirima pridošlice i ne samo njegovoj nesposobnosti da se snađe u urbanoj sredini već i njegovom (što je najgore) otvorenom mržnjom i agresijom prema svemu onom što urbanost predstavlja (Nervira ga ono A po zidovima...Sejo se danas dobro osjeća, sinoć je na ulici razbio hipika, mali je pokrio lice rukama, al je ostao bez bubrega...Sejo se malo muči dok razmišlja, ali sinoć ga nije izradila riba, opuco joj je odma dva šamara, kad ga je za mecu slagala...)"!, niti se jugoslavenstvo želi javno izaziti kao nacionalna pozicija, jedna među mnogima, ni manje ni više sklona nacionalizmu od ostalih (po sebi gledano, ali, za nas riječ je o konkretnim okolnostima u kojima je danas jugoslavenstvo, pritajeno iza ovakvog fake pojma građanstva, zapravo realizirano u svojoj malignoj formi: formi resentimanom opterećene svijesti o iščeznuću vlastita nacionalnog prostora, Jugoslavije, i posljedničnom mržnjom spram onih koji su se od te zemlje emancipirali i taj prostor razlomili.), a na koncu konca stvarni se uzroci rata kao i njegovi vinovnici - ta, zar je jogurt-revoluciju
15.04.2007. (12:36)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
...Milošević provodio kao srpski nacionalist? Jesu li Lazareve mošti nošene po Jugoslaviji u organizaciji srpskohrvatskih četničkoustaških falangi? Putuje li Tuđman u Kanadu osamdesetih bez znanja SDB-a?itd.itd. - sustavno ili zataškavaju ili previđaju: Ako je Hrvatskom, recimo, divljao i harao razorni fašistoidni nacionalizam, kako Bosanci sebi tumače činjenicu da su mnogi od nas Hrvata aktivno - recimo ja, na brojne načine, od kojih su intervencije u Mostaru ili Sarajevu samo jedan oblik pomoći - pomagali "protivničku", suprotnu, neprijateljsku stranu, koja je u stotinama tisuća pripadnika slobodno šetala i mojim gradom! Želim li ja dakle kazati da je nacionalna lomača buknula udbaškom potpalom i da je rat dogovornoga karaktera, ne bi li u situaciji kad za vatrometa nitko ne gleda zvijezde nastanak novih nacionalnih država poslužio kao tranzicijsko sredstvo starim udbaškim kadrovima? Da, to govorim. To uostalom više nikom nije sporno, pa čak ni povjesničarima poput Ive Banca, jedino, oni to diskretnije govore: "No, ima tu još nešto o čemu sa sigurnošću još ne možemo govoriti. Nije samo Norval birao Tuđmana. Kad je riječ o emigraciji, posebno luburićevskoj, nikad ne možemo biti sigurni govorimo li o emigraciji ili infiltraciji." Eto, možda sada ova idilična gluparija o jugoslavenstvu koje je urbano i koje su rasturili srpski i hrvatski seljački nacionalisti malo drukčije zvuči. Bože, kakava farsa: Jugoslaveni su, ako išta jesu, nacija pridošlica, novonastala nacija mješovitih brakova prve generacije seljaka u gradovima! Zašto se sramite svoga porijekla, Jugoslaveni? Možda zato jer povijesno i nastupate u znaku srpa, seljak, i čekića, dakle radnika, pri čemu je sve građansko bilo kontrarevolucionarno, buržoasko: nenarodno! Strašno je to danas gledati: djeca onih koji su se zaklinjali u to da tko bješe ništa bit će sve - to su uglavnom i postigli, barem neko vrijeme, da ništarije budu sve i sva - djeca proletera danas pjevaju himne Građanstvu! Sinovi komunista slave vrijednosti buržoazije! Kakav epohalni neuspjeh Marxove intencije! U samo jednoj generaciji Kapital je razorio Oktobar. Ha, ha, ha, kako budalasta, nesvijesna generacija: generacija koja nije u stanju misliti izvan svijeta predodžaba, dakle uopće nije u stanju misliti: otuda ova potreba za simplificiranjem univerzuma društvenih sukoba i njihovim svođenjem na jedan, izražen predodženim parom urbani-ruralni! Konačno, kakav imbecilan i sasvim neodrživ provizorij: ruralno je tu dakle sinonim za ono nacionalno: ono što se tijekom povijesti jedino i samo zbivalo (i do pojma dovodilo) upravo unutar zidina grada! I kao zuschlag svemu: Čujte, ako već vrijeđamo Sarajevo svodeći ga na stereotipe - jalijaš, špijun...- zašto i opet biti polovičan? Budimo pošteni pa kažimo onda da je Sarajlija u toj Jugoslaviji za svakog poštenog Beograđana i Zagrepčana bio - bosanska seljačina! Bio, i ostao.
P.S. Thompsonovu glazbu zaista ne slušam. Ne želim sada nabrajati što slušam kako bih se time deklarirao kao urbani, kao građanin - svakako ne slušam još jednu seljačinu, Edu Maajku, ne zbog ideologije njegovog uljanog repanja, nego zbog seljačkog akcenta koji mi ide na kurac, priznajem - ali sa žaljenjem konstatiram da je i Zagreb pripizdina, malo drukčija od Sarajeva, i zato jer je snobovska unekoliko podnošljivija (u mjeri u kojem snobizam barem izvanjski barata s import-robom, pa je ipak lakše živjeti pa i na tom površnom Zapadu, nego na Bliskom Istoku, barem meni, formiranom na kulturi toga Zapada), ali ipak pripizdina u kojoj na koncert istog tog Thompsona dolaze tisuće ljudi, u kojem po automobilima trešti Dara Bubamara, dok koncerti The Residentsa i Tuxedomoona zjape poluprazni (ne očajavam ja nad time, jebe se meni, samo konstatiram: seljačine!) . Ne slušam dakle Thompsona, ali, pun mi vas je kurac Bosanci: jedan takav jalijaš, u ime tamošnjih zelenih beretki, objašnjavao je kako je on sa svojim momcima osiguravao dolazak Pape, okom ne trepnuvši, gledajući novinara u oči, a skrivajući pritom sržnu laž današnje Bosne: u ime građanske, unitarne BiH, stvara se država muslimanske, bošnjačke nacije. Mene Thompson smeta, moj prijatelju, onako kako bi ti htio da tebe smeta: jednostavno je riječ o razlici kulturnih idioma. Ali, tebe, vas, Bosance, Thompson, pod izgovorom da je riječ o kulturnoj borbi, smeta politički: on je za vas ustaša. A tada vi, Bosanci, radite temeljan ideološki potez uzdizanje partikularnog na razinu univerzalnog: u ime navodnih univerzalnih općeljudskih (zanimljiv je vaš prosede, prvo je upravo u ime tog ideala Čovjeka reagirala židovska zajednica!; pametni ste vi Bosanci, kako vama Muslićima čak i Židovi služe kao živi štit u uličnim borbama za Zetru!; no, dobro je da je tako: konačno smo nakon par tisućljeća vidjeli da i Židov može biti manipuliran i ispasti glup, u najboljoj namjeri - ja, kao filosemit, nikada nisam mislio da je takvo što moguće.)
15.04.2007. (12:56)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vrijednosti, zapravo podmećete vaše partikularne, bosanske qua Bošnjačke vrijednosti: vaše manifestno jugoslavenstvo, vaš latentni muslimanski fundamentalizam. Ali, pročitali su vas Srbi. Kad se sve desi i prođe, Banja Luka će ionako poslovati sa Zagrebom, Široki i Mostar također, s vi, jalijaši, špijuni i rječju sarajski likovi, čagajte ciganicu s medvjedima uz Gazi-husref begov ćevap i neopastirski simfo-rock. Das ist Walter! Uzdravlje!
15.04.2007. (13:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@NEMANJA, s jedne strane mi imponira što te tekst koji sam izabrao iz BH Dana isprovocirao na ovako strastvenu reakciju, do te mjere da si i njega i reakciju stavio na svoj blog. Nisam doduše siguran da si stavio link stranice s koje si ga uzeo, barem kako bi čitaocima bilo jasnije kome se obraćaš kad kažeš "moj prijatelju", "vi, Bosanci", ili "vama Muslićima" - neskromno i u čudu pretpostavljam da je to bilo namijenjeno meni.
S druge strane, koliko god mi tvoja reakcija bila simpatična zbog iskričavosti i mjestimično netipičnog razmišljanja, ne mogu joj prešutjeti površnost, zlobu i - za mene najveće razočaranje nakon odličnog početka, u kojemu si se obrušio na stereotipe - otklizavanje baš u stereotipe, i to one najprizemnije.
Razmišljao sam bih li komentirao ikoju od nelogičnosti u tvom tekstu, pa odustao - kako raspravljati s nekim dok je u stanju povišenih emocija?
A čudi me tolika emocionalnost, kao da sam, ne ljuti se sad, nekom tinejdžeru iskritizirao omiljeni band. Tja, možda je čak i to slučaj, vidim da si najviše prostora posvetio baš muzici. A ja ti, vidiš, nemam ništa ni protiv Pušenja, ni protiv Neleta. Pa ni protiv Emira, što u svom mitskom selu flašira Tita i Dražu. Nadalje, nisam ti ni iz Sarajeva, pa čak ni Bosanac. Smiri loptu, pa se opet javi, ako ti se bude dalo.
(BTW, pade mi na pamet da se Emir pokrstio baš u Nemanju - jes' ti to, Emire, života ti?)
16.04.2007. (14:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
propheta nemo
Za Valtera pravo ni čuo nisam. Očito globalizacija ne može raširiti baš sve. A možda je stvar i u tome da je smrt Jugoslavije dugotrajna pojava. Koja ipak traje i radi svoje.
Lice s naslovnice je u rangu onog (poješćute) lika iz nekakve rajfajzenove ili slične reklame.
14.04.2007. (21:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
DeLea
Valterdan??? Nikad cula, zanimljivo!
14.04.2007. (23:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
" Mitski Valter je bio špijun, jalijaš, prevarant, laufer - jednom riječju, sarajevski lik."!
Zanimljiva je ta fantazma sukoba urbanih i ruralni: to je dakle ideološka laž koja strukturira bosansku zbilju. Kad se ne može kazati 'sukob jugoslavena i nejugoslavena' onda se posiže za tom višestrukom laži o sukobu urbanih i ruralnih.
Višestrukom, jer, sve da i jest nešto tako na djelu, o kakvoj se tu urbanosti radi: o jalijašima, prevarantima, lauferima, špijunima...o tipičnom sarajevskom liku, kako autor ovog teksta opisiju stereotip u kojem misli! Taj stereotip, već zato jer je stereotip, ali i u svojoj partikularnoj pitoresknosti bosanskog đepara zaista nema nikakve veze s gradom, građanskim i smislom autentičnog građanskoga aktivizma: ako je po ičemu ta građanske hrabrost karakteristična, a onda je to po svom odnosu s "beskonačnom vrijednošću zakona". Riječ je o laži, jer chorus-line strana u sukobu i nisu činili nacionalisti (Manolić nacionalist? Milošević nacionalist? Mesić nacionalist? Ma dajte!) ali jesu osobe koje su bezostatno pripadale bivšem sigurnosnoobavještajnom miljeu. (vidi: lauferi, špijuni...) Potom, riječ je o laži, jer su i autor primjećuje da je protagonist njegova Valterdana tip koji kao da je 'onomad sa ranjenicima pregazio Neretvu' (usput budi kazano, kakva nedosljednost: "Mitski Valter je bio urbani pojedinac, heroj koji je operisao u gradu, u betonu, za razliku od narodnih heroja koji su na čelu narodnih masa u opancima i gunjevima bježali kroz obruče okupatora i domaćih izdajnik...", a sada taj urbani pojedinac, kako pravilno uočava autor teksta, izgleda kao da je u opancima i gunjevima bježao i kroz obruče, fašističke ili vatrenocirkuske, svejedno. Pravilno se to zapaža, jer je i Hemonu bjelodano da u slučaju Šeher-Sarajeva nema govora o urbanosti, nego eventualno o pastirskom rocku, koji je samo i jedino zato jer je jugoslavenski: pastirski ergo seljački, imao takav uspjeh diljem Jugovine: nisu tu mogli postati megastarovi ni Idoli ni Azra - zanimljiv je taj odnos Azre i Dugmeta: za Jugoslavije nitko od današnjih slinavaca za Johnnyje ne bi bez smješka popratio usporedbu s Bregom, dočim danas, za male jugonostalgične potrebe, Johnny B. odjednom poprima mitske razmjere! - ali jesu tipovi koji izgledaju kao crossover The Sladea i jahorinskih čobana.
Kao što se vidi, cijela ova fanfaronada ima nevjerojatno naličje: niti su se u ratu sukobili urbani i ruralni - ta, kao da su Kusturica i Karajlić manje urbani od Hemona!? - niti su po sebi današnji apologeti na poziciji građanskog ili urbanog ( a) jer tu poziciju zapravo falsificiraju tako što njenu najgoru protivšitnu, socijalnu okretnos jalijaša s ruba zakona, označavaju kao privilegiranu socijalnu figuru i nositelja građanske svijesti, pokazujući zorno da niti razumiju što ta građanska pozicija jest i treba biti, niti je u Sarajevu zapravo ima, b) jer građanskim nazvivaju zapravo jugoslavenstvo i de facto jugoslavensku nacionalističku poziciju, kojoj su srpstvo, hrvatstvo etc. navodno krivi za sve, pa i za rat, dok se elementarnim istinama ne želi pogledati u oči, i c) jer urbanime nazivaju najcrnji primitivizam koji u Sarajevu barem ima poštenu svijest o svom porijeklu, mjeri i dometu, već i time što se osamdesetih ironično naziva 'Novim primitivizmom': ako "Zabranjeno pušenje nije ovdje mjerodavno, onda ništa nije, a ono i u svojim prvim radovima (karakteristično, prvi se album zove "Das ist Walter"!) npr. u pjesmi 'Učini da budem vuk', jasno deklarira kao mogući krivovjernik, ali nikako ne raskolnik: Učini da budem prorok, da znam šta će protiv mene smisliti sutra, učini da budem indijanac jer nije dovoljno što sam crven iznutra... , da bi i u posljednjima poput pjesme 'Anarhija all over Baščaršija', otvoreno i nedvosmisleno izražavalo "svoje gađenje primitivnim i nepismenim čovjekom bosanskim, njegovim manirima pridošlice i ne samo njegovoj nesposobnosti da se snađe u urbanoj sredini već i njegovom (što je najgore) otvorenom mržnjom i agresijom prema svemu onom što urbanost predstavlja (Nervira ga ono A po zidovima...Sejo se danas dobro osjeća, sinoć je na ulici razbio hipika, mali je pokrio lice rukama, al je ostao bez bubrega...Sejo se malo muči dok razmišlja, ali sinoć ga nije izradila riba, opuco joj je odma dva šamara, kad ga je za mecu slagala...)"!, niti se jugoslavenstvo želi javno izaziti kao nacionalna pozicija, jedna među mnogima, ni manje ni više sklona nacionalizmu od ostalih (po sebi gledano, ali, za nas riječ je o konkretnim okolnostima u kojima je danas jugoslavenstvo, pritajeno iza ovakvog fake pojma građanstva, zapravo realizirano u svojoj malignoj formi: formi resentimanom opterećene svijesti o iščeznuću vlastita nacionalnog prostora, Jugoslavije, i posljedničnom mržnjom spram onih koji su se od te zemlje emancipirali i taj prostor razlomili.), a na koncu konca stvarni se uzroci rata kao i njegovi vinovnici - ta, zar je jogurt-revoluciju
15.04.2007. (12:36) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
...Milošević provodio kao srpski nacionalist? Jesu li Lazareve mošti nošene po Jugoslaviji u organizaciji srpskohrvatskih četničkoustaških falangi? Putuje li Tuđman u Kanadu osamdesetih bez znanja SDB-a?itd.itd. - sustavno ili zataškavaju ili previđaju: Ako je Hrvatskom, recimo, divljao i harao razorni fašistoidni nacionalizam, kako Bosanci sebi tumače činjenicu da su mnogi od nas Hrvata aktivno - recimo ja, na brojne načine, od kojih su intervencije u Mostaru ili Sarajevu samo jedan oblik pomoći - pomagali "protivničku", suprotnu, neprijateljsku stranu, koja je u stotinama tisuća pripadnika slobodno šetala i mojim gradom! Želim li ja dakle kazati da je nacionalna lomača buknula udbaškom potpalom i da je rat dogovornoga karaktera, ne bi li u situaciji kad za vatrometa nitko ne gleda zvijezde nastanak novih nacionalnih država poslužio kao tranzicijsko sredstvo starim udbaškim kadrovima? Da, to govorim. To uostalom više nikom nije sporno, pa čak ni povjesničarima poput Ive Banca, jedino, oni to diskretnije govore: "No, ima tu još nešto o čemu sa sigurnošću još ne možemo govoriti. Nije samo Norval birao Tuđmana. Kad je riječ o emigraciji, posebno luburićevskoj, nikad ne možemo biti sigurni govorimo li o emigraciji ili infiltraciji."
Eto, možda sada ova idilična gluparija o jugoslavenstvu koje je urbano i koje su rasturili srpski i hrvatski seljački nacionalisti malo drukčije zvuči. Bože, kakava farsa: Jugoslaveni su, ako išta jesu, nacija pridošlica, novonastala nacija mješovitih brakova prve generacije seljaka u gradovima! Zašto se sramite svoga porijekla, Jugoslaveni? Možda zato jer povijesno i nastupate u znaku srpa, seljak, i čekića, dakle radnika, pri čemu je sve građansko bilo kontrarevolucionarno, buržoasko: nenarodno! Strašno je to danas gledati: djeca onih koji su se zaklinjali u to da tko bješe ništa bit će sve - to su uglavnom i postigli, barem neko vrijeme, da ništarije budu sve i sva - djeca proletera danas pjevaju himne Građanstvu! Sinovi komunista slave vrijednosti buržoazije! Kakav epohalni neuspjeh Marxove intencije! U samo jednoj generaciji Kapital je razorio Oktobar. Ha, ha, ha, kako budalasta, nesvijesna generacija: generacija koja nije u stanju misliti izvan svijeta predodžaba, dakle uopće nije u stanju misliti: otuda ova potreba za simplificiranjem univerzuma društvenih sukoba i njihovim svođenjem na jedan, izražen predodženim parom urbani-ruralni! Konačno, kakav imbecilan i sasvim neodrživ provizorij: ruralno je tu dakle sinonim za ono nacionalno: ono što se tijekom povijesti jedino i samo zbivalo (i do pojma dovodilo) upravo unutar zidina grada!
I kao zuschlag svemu: Čujte, ako već vrijeđamo Sarajevo svodeći ga na stereotipe - jalijaš, špijun...- zašto i opet biti polovičan? Budimo pošteni pa kažimo onda da je Sarajlija u toj Jugoslaviji za svakog poštenog Beograđana i Zagrepčana bio - bosanska seljačina!
Bio, i ostao.
P.S.
Thompsonovu glazbu zaista ne slušam. Ne želim sada nabrajati što slušam kako bih se time deklarirao kao urbani, kao građanin - svakako ne slušam još jednu seljačinu, Edu Maajku, ne zbog ideologije njegovog uljanog repanja, nego zbog seljačkog akcenta koji mi ide na kurac, priznajem - ali sa žaljenjem konstatiram da je i Zagreb pripizdina, malo drukčija od Sarajeva, i zato jer je snobovska unekoliko podnošljivija (u mjeri u kojem snobizam barem izvanjski barata s import-robom, pa je ipak lakše živjeti pa i na tom površnom Zapadu, nego na Bliskom Istoku, barem meni, formiranom na kulturi toga Zapada), ali ipak pripizdina u kojoj na koncert istog tog Thompsona dolaze tisuće ljudi, u kojem po automobilima trešti Dara Bubamara, dok koncerti The Residentsa i Tuxedomoona zjape poluprazni (ne očajavam ja nad time, jebe se meni, samo konstatiram: seljačine!) . Ne slušam dakle Thompsona, ali, pun mi vas je kurac Bosanci: jedan takav jalijaš, u ime tamošnjih zelenih beretki, objašnjavao je kako je on sa svojim momcima osiguravao dolazak Pape, okom ne trepnuvši, gledajući novinara u oči, a skrivajući pritom sržnu laž današnje Bosne: u ime građanske, unitarne BiH, stvara se država muslimanske, bošnjačke nacije.
Mene Thompson smeta, moj prijatelju, onako kako bi ti htio da tebe smeta: jednostavno je riječ o razlici kulturnih idioma. Ali, tebe, vas, Bosance, Thompson, pod izgovorom da je riječ o kulturnoj borbi, smeta politički: on je za vas ustaša. A tada vi, Bosanci, radite temeljan ideološki potez uzdizanje partikularnog na razinu univerzalnog: u ime navodnih univerzalnih općeljudskih (zanimljiv je vaš prosede, prvo je upravo u ime tog ideala Čovjeka reagirala židovska zajednica!; pametni ste vi Bosanci, kako vama Muslićima čak i Židovi služe kao živi štit u uličnim borbama za Zetru!; no, dobro je da je tako: konačno smo nakon par tisućljeća vidjeli da i Židov može biti manipuliran i ispasti glup, u najboljoj namjeri - ja, kao filosemit, nikada nisam mislio da je takvo što moguće.)
15.04.2007. (12:56) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
NEMANJA
vrijednosti, zapravo podmećete vaše partikularne, bosanske qua Bošnjačke vrijednosti: vaše manifestno jugoslavenstvo, vaš latentni muslimanski fundamentalizam.
Ali, pročitali su vas Srbi. Kad se sve desi i prođe, Banja Luka će ionako poslovati sa Zagrebom, Široki i Mostar također, s vi, jalijaši, špijuni i rječju sarajski likovi, čagajte ciganicu s medvjedima uz Gazi-husref begov ćevap i neopastirski simfo-rock.
Das ist Walter!
Uzdravlje!
15.04.2007. (13:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
mosor2
@NEMANJA, s jedne strane mi imponira što te tekst koji sam izabrao iz BH Dana isprovocirao na ovako strastvenu reakciju, do te mjere da si i njega i reakciju stavio na svoj blog. Nisam doduše siguran da si stavio link stranice s koje si ga uzeo, barem kako bi čitaocima bilo jasnije kome se obraćaš kad kažeš "moj prijatelju", "vi, Bosanci", ili "vama Muslićima" - neskromno i u čudu pretpostavljam da je to bilo namijenjeno meni.
S druge strane, koliko god mi tvoja reakcija bila simpatična zbog iskričavosti i mjestimično netipičnog razmišljanja, ne mogu joj prešutjeti površnost, zlobu i - za mene najveće razočaranje nakon odličnog početka, u kojemu si se obrušio na stereotipe - otklizavanje baš u stereotipe, i to one najprizemnije.
Razmišljao sam bih li komentirao ikoju od nelogičnosti u tvom tekstu, pa odustao - kako raspravljati s nekim dok je u stanju povišenih emocija?
A čudi me tolika emocionalnost, kao da sam, ne ljuti se sad, nekom tinejdžeru iskritizirao omiljeni band. Tja, možda je čak i to slučaj, vidim da si najviše prostora posvetio baš muzici. A ja ti, vidiš, nemam ništa ni protiv Pušenja, ni protiv Neleta. Pa ni protiv Emira, što u svom mitskom selu flašira Tita i Dražu. Nadalje, nisam ti ni iz Sarajeva, pa čak ni Bosanac. Smiri loptu, pa se opet javi, ako ti se bude dalo.
(BTW, pade mi na pamet da se Emir pokrstio baš u Nemanju - jes' ti to, Emire, života ti?)
16.04.2007. (14:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...