04.04.2007. (20:42)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malena
Da, dobar post! Samo naprijed tako.
05.04.2007. (22:29)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Ne čini li ti se da je život u skladu s KI, u ovom našem Orwell-Huxley društvu, donkihotska borba za izgubljenu stvar? (Trenutno ne donosim zaključke. Samo pitam..)
11.04.2007. (14:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Mislim da se termin "borba s vjetrenjačama" koristi uglavnom kada se želi prikazati neko stanje kao "Jebiga loše, ali najbolje moguće, dok je alternativa prekrasna ali samo logički zamisliva utopija koja se nikada neće ostvariti", a sve koji se suprostavljaju prikazuje ih se kao groteskne romantike, poput jel' Don Kihota. Ako smo svjesni da se ovaj svijet pretvara u noćnu moru SF pisaca, onda nam preostaje jedino pokušati ga promijeniti i ne dozvoliti da nam se oduzme sloboda. To nam je dužnost.
12.04.2007. (11:11)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
To nam je dužnost.. Nda. Ne volim takve rečenice. Prečesto su zlorabljene i prizivaju isključivost. Osim toga, reći da nam je nešto dužnost, savršen je način za ne reći ništa. U svakom slučaju, potrebno je isticanje malo «čvršćih» razloga za djelovanje u skladu s onim što nazivamo «dužnost». I ne, nisam to napisala da bih proturječila. Nije poanta u tome slažem li se s tobom ili ne, te mogu li se pronaći dovoljno dobri razlozi (povrh onoga «to nam je dužnost», op.) za gore spomenuto djelovanje. Iako vrlo dobro znamo da ti razlozi postoje (Ako smo svjesni da se ovaj svijet pretvara u noćnu moru SF pisaca, onda nam preostaje jedino pokušati ga promijeniti i ne dozvoliti da nam se oduzme sloboda.).. (Usput, ne smatram da su «donkihotovske» osobnosti samo simpatična stvorenjca čije «udare» na «vjetrenjače» valja dočekivati s podsmijehom, a vjerovanje u moć takva djelovanja izjednačiti s naivnošću. Ta je vrst «dijagnoze» ionako proizvod pasivnih i glupavih ličnosti.). No, jednako tako, potrebno je imati na umu da «sjećanjem na satya jugu», te okupljanjem oko određene slike koju imamo o sebi, možda samo potvrđujemo vlastito neznanje koje vodi u propast. (Naravno, ovu prijašnju rečenicu shvati u prenesenom značenju.) Uostalom, kako je ono skončao Huxleyev John?
12.04.2007. (15:13)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pa da dužnost, inače neće biti slobode, a takav svijet nemin ovno vodi u propast. Ta dužnost se miljama razlikuje od primjerice vojne obveze i drugih stvari koje se proglašava dužnošću. To je nužna borba za slobodu i to je dužnost svakog čovjeka, inaće hoće li imati pravo se buniti kada bude bačen u ropstvo? Uostalom nije li u Kategoričkom imperativu sadržana dužnost?
12.04.2007. (19:33)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Da, istina, podrijetlo se takve dužnosti nalazi u «slobodi i nezavisnosti od mehanizama cijele prirode», odnosno slijedi iz oblika uma kao takvog.. Ali, to je ujedno i moja poanta. Ne možemo reći za neko djelovanje «to nam je dužnost» bez obrazloženja što pod time točno podrazumijevamo. Nisu svi upoznati s Kantom. Oprosti, znam da ti zauzimam prostor tražeći problem ondje gdje ga možda i nema, ali osjećam potrebu za dodatnim isticanjem razloga borbe protiv «bacanja u ropstvo», odnosno «oduzimanja slobode»..
Budući da «bacanje u ropstvo» (kao moralno loše djelovanje) negira dostojanstvo čovjeka (odnosno, njegovu slobodu) podvrgavajući ga prirodnoj nužnosti, nužnosti za koju Kant veli da nije izvor tog našeg dostojanstva/slobode, u tom kontekstu možemo govoriti o dužnosti sprječavanja takvog djelovanja. Moralno lošeg djelovanja koje nas pretvara isključivo u sredstvo, a ne svrhu..
Naporna sam, ha? Oprosti još jednom.
12.04.2007. (22:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
tyche
Dobar post !
03.04.2007. (10:10) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
hvala.
04.04.2007. (20:42) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malena
Da, dobar post! Samo naprijed tako.
05.04.2007. (22:29) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Ne čini li ti se da je život u skladu s KI, u ovom našem Orwell-Huxley društvu, donkihotska borba za izgubljenu stvar? (Trenutno ne donosim zaključke. Samo pitam..)
11.04.2007. (14:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Mislim da se termin "borba s vjetrenjačama" koristi uglavnom kada se želi prikazati neko stanje kao "Jebiga loše, ali najbolje moguće, dok je alternativa prekrasna ali samo logički zamisliva utopija koja se nikada neće ostvariti", a sve koji se suprostavljaju prikazuje ih se kao groteskne romantike, poput jel' Don Kihota.
Ako smo svjesni da se ovaj svijet pretvara u noćnu moru SF pisaca, onda nam preostaje jedino pokušati ga promijeniti i ne dozvoliti da nam se oduzme sloboda.
To nam je dužnost.
12.04.2007. (11:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
To nam je dužnost.. Nda. Ne volim takve rečenice. Prečesto su zlorabljene i prizivaju isključivost. Osim toga, reći da nam je nešto dužnost, savršen je način za ne reći ništa. U svakom slučaju, potrebno je isticanje malo «čvršćih» razloga za djelovanje u skladu s onim što nazivamo «dužnost». I ne, nisam to napisala da bih proturječila. Nije poanta u tome slažem li se s tobom ili ne, te mogu li se pronaći dovoljno dobri razlozi (povrh onoga «to nam je dužnost», op.) za gore spomenuto djelovanje. Iako vrlo dobro znamo da ti razlozi postoje (Ako smo svjesni da se ovaj svijet pretvara u noćnu moru SF pisaca, onda nam preostaje jedino pokušati ga promijeniti i ne dozvoliti da nam se oduzme sloboda.).. (Usput, ne smatram da su «donkihotovske» osobnosti samo simpatična stvorenjca čije «udare» na «vjetrenjače» valja dočekivati s podsmijehom, a vjerovanje u moć takva djelovanja izjednačiti s naivnošću. Ta je vrst «dijagnoze» ionako proizvod pasivnih i glupavih ličnosti.). No, jednako tako, potrebno je imati na umu da «sjećanjem na satya jugu», te okupljanjem oko određene slike koju imamo o sebi, možda samo potvrđujemo vlastito neznanje koje vodi u propast. (Naravno, ovu prijašnju rečenicu shvati u prenesenom značenju.) Uostalom, kako je ono skončao Huxleyev John?
12.04.2007. (15:13) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Pa da dužnost, inače neće biti slobode, a takav svijet nemin ovno vodi u propast. Ta dužnost se miljama razlikuje od primjerice vojne obveze i drugih stvari koje se proglašava dužnošću. To je nužna borba za slobodu i to je dužnost svakog čovjeka, inaće hoće li imati pravo se buniti kada bude bačen u ropstvo?
Uostalom nije li u Kategoričkom imperativu sadržana dužnost?
12.04.2007. (19:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Da, istina, podrijetlo se takve dužnosti nalazi u «slobodi i nezavisnosti od mehanizama cijele prirode», odnosno slijedi iz oblika uma kao takvog.. Ali, to je ujedno i moja poanta. Ne možemo reći za neko djelovanje «to nam je dužnost» bez obrazloženja što pod time točno podrazumijevamo. Nisu svi upoznati s Kantom. Oprosti, znam da ti zauzimam prostor tražeći problem ondje gdje ga možda i nema, ali osjećam potrebu za dodatnim isticanjem razloga borbe protiv «bacanja u ropstvo», odnosno «oduzimanja slobode»..
Budući da «bacanje u ropstvo» (kao moralno loše djelovanje) negira dostojanstvo čovjeka (odnosno, njegovu slobodu) podvrgavajući ga prirodnoj nužnosti, nužnosti za koju Kant veli da nije izvor tog našeg dostojanstva/slobode, u tom kontekstu možemo govoriti o dužnosti sprječavanja takvog djelovanja. Moralno lošeg djelovanja koje nas pretvara isključivo u sredstvo, a ne svrhu..
Naporna sam, ha? Oprosti još jednom.
12.04.2007. (22:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...