Ako nešto slučajno napraviš, smatraš li tu radnju svojom slobodnom voljom? Čini mi se Ne.
27.03.2007. (17:09)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Eh, da. Susret na raskrižju i «nagodba» s Vragom (koji je možda samo kasnija inačica poganskih bogova poput Esua) dovela je par glazbenika do toliko željenih umijeća, ali i «naplate duga» ;)..
" Early this mornin' when you knocked upon my door. And I said Hello, Satan, I believe it's time to go…"Me and the Devil Blues
"I went down to the crossroads and fell down on my knees, asked the Lord up above for mercy, save poor Bob if you please."Cross Road Blues
28.03.2007. (00:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da Robert Johnson je najzaslužniji za uvođenje te Crossroad mitologije u rock. Htio sam ga negdje umetnuti u tekst6, ali nisam nekako našao prostora, zato je super što si to uvela u komentare. Ima i onaj film od Waltera Hilla Crossroad s sličnom temom prodaje duše đavlu i kasnije otkupljenja-kroz gitaristički dvoboj. Također reference na Robert Johnsona se mogu naći u filmu braće Cohen kojeg su naši preveli "Tko je ovdje lud".
28.03.2007. (18:00)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Drago mi je da sam pomogla (lijepo si se dosjetio filma braće Cohen, a i sviđa mi se ta ideja otkupljenja kroz gitaristički dvoboj, op.)..
Evo još jedne zanimljivosti. Iako se uz njega ne vezuje raskrižje i «koban susret», Ike Zinnerman (bluesman uz kojeg je Johnson mnogo toga naučio) nerijetko je spominjao ponoć, groblje, te nadgrobni spomenik na kojem je sjedio i naučio svirati gitaru. Neobična slika, zar ne?..
29.03.2007. (16:32)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da. U isto vrijeme užasavajuća i privlačna. Čini mi se da taj mit ima istu funkciju kao i Kantovo dinamički uzvišeno. Zato se uvijek za nekoga tko je super svirač ili najbolji u nečemu kaže da je prodao dušu vragu. Jer nas ta vještina ili znanje u isto vrijeme fascinira ali i užasava, protežući naš um preko granica razuma u beskonačnost. Čini mi se da je sličnma, ako ne i ista, stvar sa Đavlom, raskršćem i prodajom duše za neku vještinu.
29.03.2007. (19:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Ide tebi to povezivanje, ha? Zanimljiva analogija. Da, Kant veli da je neki prirodni entitet tim uzvišeniji što je strašniji, ako sami, pritom, osjećamo da smo izvan dohvata takve «strašne sile». Recimo, promatranje vulkanske erupcije (eto, spomenuh vulkan kao nadomjestak priče o «nagodbi s vragom»). Bilo da slušamo o «paktu» ili gledamo erupciju, istovremeno postajemo svjesni svoje fizičke nemoći (imaginacija), ali i vlastite nadosjetilne prirode (ideja u umu).
Još nešto. Uzmimo Johnsona. Prema Kantu, postoje određene osobine po kojima se prepoznaje genij (ostavila sam Faustov slučaj upravo zbog jedne osobine koju ne pridaje učenjacima). Originalnost koja, većim dijelom, proizlazi iz «nesvjesnosti stvaranja». Naime, ako je stvaranje, većim dijelom, nesvjesno, postaje posve nemoguće podražavati takvu vrst stvaranja, iako se mogu oponašati krajnji produkti takvog stvaranja. (Recimo, Eric Clapton može obraditi Johnsonovu stvar, ali ne može stvarati poput Johnsona.) Nije li upravo ovakva “nesvjesnost” ono što navodi na pomisao o nečem “đavolskom”?
30.03.2007. (02:41)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miamar
pa ako već imamo tijela ljudska zar ne bi bilo lijepo da volimo ,samo to ,mislim da samo čista ljubav nema potrebu za analiziranjem, i težnja tomu da nam bude i život i mit ..i u dobru i u zlu ,nastojati voljeti
18.11.2009. (22:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Little...Miss...Strange :)
vidim da nemaš comenta
24.03.2007. (18:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Little...Miss...Strange :)
vidjela sam tvoj coment na blog.hr (ono o NATO-u).... slažem se.
24.03.2007. (18:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Little...Miss...Strange :)
btw, strava blog
24.03.2007. (18:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
budalacobanin
pitanje daje (odredjuje)odgovor
jabe ,,,,, slobodna volja se zove slucaj ,,,,,
he he naletio ja na tebe
25.03.2007. (12:11) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Ako nešto slučajno napraviš, smatraš li tu radnju svojom slobodnom voljom?
Čini mi se Ne.
27.03.2007. (17:09) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Eh, da. Susret na raskrižju i «nagodba» s Vragom (koji je možda samo kasnija inačica poganskih bogova poput Esua) dovela je par glazbenika do toliko željenih umijeća, ali i «naplate duga» ;)..
" Early this mornin' when you knocked upon my door.
And I said Hello, Satan, I believe it's time to go…" Me and the Devil Blues
"I went down to the crossroads and fell down on my knees, asked the Lord up above for mercy, save poor Bob if you please." Cross Road Blues
28.03.2007. (00:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Da Robert Johnson je najzaslužniji za uvođenje te Crossroad mitologije u rock. Htio sam ga negdje umetnuti u tekst6, ali nisam nekako našao prostora, zato je super što si to uvela u komentare.
Ima i onaj film od Waltera Hilla Crossroad s sličnom temom prodaje duše đavlu i kasnije otkupljenja-kroz gitaristički dvoboj. Također reference na Robert Johnsona se mogu naći u filmu braće Cohen kojeg su naši preveli "Tko je ovdje lud".
28.03.2007. (18:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Drago mi je da sam pomogla (lijepo si se dosjetio filma braće Cohen, a i sviđa mi se ta ideja otkupljenja kroz gitaristički dvoboj, op.)..
Evo još jedne zanimljivosti. Iako se uz njega ne vezuje raskrižje i «koban susret», Ike Zinnerman (bluesman uz kojeg je Johnson mnogo toga naučio) nerijetko je spominjao ponoć, groblje, te nadgrobni spomenik na kojem je sjedio i naučio svirati gitaru. Neobična slika, zar ne?..
29.03.2007. (16:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
whisky bar
Da.
U isto vrijeme užasavajuća i privlačna.
Čini mi se da taj mit ima istu funkciju kao i Kantovo dinamički uzvišeno. Zato se uvijek za nekoga tko je super svirač ili najbolji u nečemu kaže da je prodao dušu vragu. Jer nas ta vještina ili znanje u isto vrijeme fascinira ali i užasava, protežući naš um preko granica razuma u beskonačnost. Čini mi se da je sličnma, ako ne i ista, stvar sa Đavlom, raskršćem i prodajom duše za neku vještinu.
29.03.2007. (19:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
kriomice
Ide tebi to povezivanje, ha? Zanimljiva analogija. Da, Kant veli da je neki prirodni entitet tim uzvišeniji što je strašniji, ako sami, pritom, osjećamo da smo izvan dohvata takve «strašne sile». Recimo, promatranje vulkanske erupcije (eto, spomenuh vulkan kao nadomjestak priče o «nagodbi s vragom»). Bilo da slušamo o «paktu» ili gledamo erupciju, istovremeno postajemo svjesni svoje fizičke nemoći (imaginacija), ali i vlastite nadosjetilne prirode (ideja u umu).
Još nešto. Uzmimo Johnsona. Prema Kantu, postoje određene osobine po kojima se prepoznaje genij (ostavila sam Faustov slučaj upravo zbog jedne osobine koju ne pridaje učenjacima). Originalnost koja, većim dijelom, proizlazi iz «nesvjesnosti stvaranja». Naime, ako je stvaranje, većim dijelom, nesvjesno, postaje posve nemoguće podražavati takvu vrst stvaranja, iako se mogu oponašati krajnji produkti takvog stvaranja. (Recimo, Eric Clapton može obraditi Johnsonovu stvar, ali ne može stvarati poput Johnsona.) Nije li upravo ovakva “nesvjesnost” ono što navodi na pomisao o nečem “đavolskom”?
30.03.2007. (02:41) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
miamar
pa ako već imamo tijela ljudska zar ne bi bilo lijepo da volimo ,samo to ,mislim da samo čista ljubav nema potrebu za analiziranjem, i težnja tomu da nam bude i život i mit ..i u dobru i u zlu ,nastojati voljeti
18.11.2009. (22:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...