hahaha, to se zove konkubinat. inače, filozof Kostas Axelos kasnije je Marxu jako zamjerao taj amoral. ali zašto? pa živio je u skladu sa svojim idejama - zar nije pisao o potrebi da se tradicionalni monogamni brak ukine? i da se drugarice dijele s drugovima (ako ne baš sa svima, onda bar sa drugom Engelsom):))
08.12.2006. (14:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zalosno je što neuki kmetovi danas samo ponavljaju šablonizirane gluposti drugih ovaca, a niti neznaju šta je sve mislio i pirao Marx kojeg su nekada sljepo obožavali, a danas sljepo pljuju. Traba valjda proći vrijeme dok se ne shvati da je bio iznad onog i ovog vremena.
A Hellen & Jenny dokaz su da je bio i više od "politički korektne" ikone određenih režima. Hippy prije hipija, liberal prije liberala :D
08.12.2006. (15:31)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sadistico, Marx je ipak stvar prošlosti. njegova je analiza kretanja kapitala i stvaranja profita genijalana i savršeno točna. ali njegova utopistička vizija ne može biti realizirana, jer sadrži golemu grešku. naime, uračunao je čovjeka u jednadžbu, definirajući ga kao racionalno biće. a čovjek to nije!
08.12.2006. (16:01)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ Lucy Fair: koliko znam, Marx je o braku pisao marginalno, a o seksualnosti još manje, samo utoliko koliko mu je trebalo da potpuno opiše ono što je uzeo kao predmet svog rada/poslanja. F.Engels je napisao "Porijeklo porodice i privatnog vlasništva". No iako Marx nije sustavno izložio svoje poglede na seksualnost i brak, može se iskonstruirati što je mogao misliti, a ako se njegov misaoni aparat primijeni na to područje možemo doći do zapanjujućih i vrijednih rezultata. @ SadisticoShy: smatram da si pogodio svojoj sjajnom ocjenom da je Marx bio iznad onog i ovog vremena. @ Lucy Fair, ponovo: Prebrzo si otpisala Marxa. Ne samo da se njegove ekonomske raščlambe i dalje pokazuju aktualnima, nego je i njegova filozofija, a naročito teorija otuđenja čovjeka ono bez čega ne možemo razumjeti današnji svijet. Pa čak i ono što nazivaš utopističkom vizijom možemo pripisati onovremenom političkom radu, a i kao takvo se još nije suštinski izjalovilo. Po njemu će socijalizam/komunizam prvo nastupiti u najrazvijenijim državama, a to što ga se hirom povijesnih okolnosti pokušavalo realizirati u najnerazvijenijima možemo promatrati i kao slijepo crijevo njegove vizije. @ Dragec: Tito svoje žene nije skrival, ali nije baš ni razvlačio na velika zvona. @ Suzi Quatro: Gotovo da si u pravu. Čak toliko i ne liči, koliko ostavlja dojam…
09.12.2006. (01:08)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
uvijek se zakačimo i razglabamo o tome tko je što mislio i radio u prošlosti! marxu svaka čast -čovjek je dao svoj doprinost čovječanstvu i otišao dalje. kao što ide i vrijeme. pa bi me zanimalo što sada iz ove naše sadašnje perspektive i bez pozivanja na marksa i druge misliš upravo TI, a vezano uz tu tvoju tzv.marxovu luč vodilju. (ja se smijem pozivati na marxa, naravno) dakle: kud nas vodi marksova luč vodilja?
09.12.2006. (09:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ blogtape: Bilo je društava koji su se nazivali komunističkim, bilo ih je koji su se takvima smatrali, bilo je društava (i još neka postoje) koja su imala neke komunističke elemente, bilo ih je koja su nastojala biti što više komunističkima, ali komunizma još nije bilo (ako se ne uzima u obzir prethistorija i povijesna faza razvoja nazivana "primitivni komunizam"). Mustafa Nadarević je veliki glumac. Dovoljno je pogledati maestralnu ulogu u "Što je Iva snimila…", a u povijesti filma nitko nije tako uvjerljivo prikazao manijaka kao on u "Deja vu". @ bucko-pljucko: Ne samo da u sadašnjosti uživamo plodove prošlosti, nego i kusamo gulaš od povijesnog korova. Utoliko je razgovor o prošlosti vrlo često ujedno i razgovor o sadašnjosti i budućnosti. Mnoga povijesna ostvarenja su i danas jednako svježa kao i u trenu kada su smišljena, počevši od kotača do "Svakidašnje jadikovke" Tina Ujevića. Što se tiče "Marxove luči vodilje" u temi/tami konkretnog gornjeg posta, zanimljivo je kako je do istih rezultata, iako sasvim drugačijim, nemarksističkim putem došla Ester Vilar u knjizi "Pravo na drugu ženu", koja se pak nastavlja na feministicama najomrznutiju knjigu, a napisala ju je ista autorica - "Dresirani muškarac". Što o tome mislim upravo JA često izbija na vidjelo u ovih već više od 400 postova koje sam objavio u posljednjih godinu dana, a i još ću, još ću...
09.12.2006. (10:16)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Po meni, uzrečica "Jedna je premalo, a dvije su previše" definitivno jest životno prokletstvo utoliko više što me to asocira na dijalog dviju strana (sad da ne šabloniziram strane): Jedna uisitinu jest premalo/ dvije se ne mogu tolerirati. Eh Babl, da imaš malo više vremena za repliku komentara... :))
Usput, može li se negdje nabaviti "Pravo na drugu ženu"?
09.12.2006. (10:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
niti slučajno ne bih površno otpisala Marxa, samo zbog propasti istočnih sustava. oni su, uostalom, bili u striktno ekonomskom smislu tek varijante državnog kapitalizma. Marx će ostati uvijek aktualan zbog ideje socijalne pravde. međutim, njegovo određenje svijeta i čovjeka izrasta iz filozofije racionalizma, isto kao i u njegovog antipoda Hegela. a 20. stoljeće donijelo je nove ideje i otkrića. racionalistički i mehanicistički temelji bespovratno su uzdrmani. a pojam otuđenja u hiperprodukciji marksističkih interpretacija pretvorio se u žalosnu floskulu. moderna antropologija nudi sasvim novo sagledavanje tog problema. biolog i filozof Helmuth Plessner veoma utemeljeno definira čovjeka kao biće koje, za razliku od ostalih živih bića, nosi svoje otuđenje u svom bitku, kao totalnu refleksivnost, imanentnu artificijelnost i posredovanu neposrednost. za razliku od životinje koja je prirodna i sasma neposredna u svojim odnosima s okolišem. iskreno, ne mogu zamisliti čovjeka koji je otuđen od svog rada, svijeta i samog sebe, jer između 'ja' i svega toga stoji prostor svijesti i mogućnosti apstrakcije, kako bi dakle funkcionirao bez tog otuđenja - neposredno uronjen u svoja osjetila, tijelo, djelatnost, okoliš? kao životinja? to što se na to imanentno otuđenje nadograđuje civilizacija sa svojom tamnom stranom, spada u ono što Plessner naziva 'conditio humana'. naime, mogućnost postajanja čovjekom ili razvoj čovječanstva kroz korekcije negativnog. jedna od važnijih korekcija svakako je i ideja socijalne pravde. kao i ona o ravnopravnosti spolova.;)
09.12.2006. (18:21)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
@ Lucy Fair: Daleko bilo da je Marx jedini koji je išta vrijednoga napisao, niti da se bez njega ne može. Nažalost nisam upoznat s radovima biologa i filozofa kojeg spominješ, ali s Marxovim donekle jesam. Ideja socijalne pravde je daleko starija od Marxa, a nije pitanje na što se on nastavlja, (osim ukoliko bi ga to ograničavalo,) nego dokle je stigao. Ako je itko razdrmao mehanicističke temelje, onda je to bio upravo Marx sa svojom dijalektikom. Ni Hegel ni Marx nisu bili tako naivni da misle da se ljudi ponašaju racionalno, a kamoli da to rade zato jer su pametni. Naravno da se pojam otuđenja u hiperprodukciji marksističkih (i ostalih) interpretacija pretvorio se u žalosnu floskulu, no pitanje je koliko je i dalje vrijedno njegovo istinsko značenje. Naravno da novo vrijeme donosi nove ideje i otkrića, premda može donositi i nove zablude i zastranjenja, a pitanje je da li time osnažuju i dalje razvijaju prethodna saznanja ili ih uklanjaju kao pogrešna.
09.12.2006. (22:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MA PRICAJTE VI STO OCTE ZENA NIKAD DOSTA I KAD VAM DOJADE VRIJEME VAM JE MRIJETI. TO JE BOG TAKO NAPRAVIO I BASTA. E SAD TKO SE KAKO SNALAZI U TOM SVEMU OSOBNA JE STVAR. JA LICNO, CIM SE OBOGATIM NABAVIT CU SI PAR ZEMSKIH DA ME TETOSE I PAZE I DA ME ZABAVLJAJU.DAKLE DA SE BAVE ONIME ZA STO IH JE BOG NAMJENIO. NE MORAJU ME VOLIT, ZNAM DA IH BOG NIJE OBDARIO TOM VRLINOM. DA BI ZENA VOLJELA MUSKARCA PRVO MORA POCETI CIJENITI SEBE A TO JE MNOGIMA JAKO TESKO. UGLAVNOM IM ZIVOT PROLAZI U SAMOSAZALJEVANJU I APATIJI.
17.12.2006. (13:44)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lucy Fair
hahaha, to se zove konkubinat. inače, filozof Kostas Axelos kasnije je Marxu jako zamjerao taj amoral. ali zašto? pa živio je u skladu sa svojim idejama - zar nije pisao o potrebi da se tradicionalni monogamni brak ukine? i da se drugarice dijele s drugovima (ako ne baš sa svima, onda bar sa drugom Engelsom):))
08.12.2006. (14:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
SadisticoShy
Zalosno je što neuki kmetovi danas samo ponavljaju šablonizirane gluposti drugih ovaca, a niti neznaju šta je sve mislio i pirao Marx kojeg su nekada sljepo obožavali, a danas sljepo pljuju.
Traba valjda proći vrijeme dok se ne shvati da je bio iznad onog i ovog vremena.
A Hellen & Jenny dokaz su da je bio i više od "politički korektne" ikone određenih režima. Hippy prije hipija, liberal prije liberala :D
08.12.2006. (15:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lucy Fair
Sadistico, Marx je ipak stvar prošlosti. njegova je analiza kretanja kapitala i stvaranja profita genijalana i savršeno točna. ali njegova utopistička vizija ne može biti realizirana, jer sadrži golemu grešku. naime, uračunao je čovjeka u jednadžbu, definirajući ga kao racionalno biće. a čovjek to nije!
08.12.2006. (16:01) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
dragec
Živilo Tito! On svoje puce nije skrival!
08.12.2006. (18:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
suzi q.
baš nedavno gledam M. Jergovića i mislim si: na koga mi liči,.... na koga mi liči....
kad ono na Marxa, samo što Jerga još nije sjed
08.12.2006. (21:58) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
babl
@ Lucy Fair: koliko znam, Marx je o braku pisao marginalno, a o seksualnosti još manje, samo utoliko koliko mu je trebalo da potpuno opiše ono što je uzeo kao predmet svog rada/poslanja. F.Engels je napisao "Porijeklo porodice i privatnog vlasništva". No iako Marx nije sustavno izložio svoje poglede na seksualnost i brak, može se iskonstruirati što je mogao misliti, a ako se njegov misaoni aparat primijeni na to područje možemo doći do zapanjujućih i vrijednih rezultata. @ SadisticoShy: smatram da si pogodio svojoj sjajnom ocjenom da je Marx bio iznad onog i ovog vremena. @ Lucy Fair, ponovo: Prebrzo si otpisala Marxa. Ne samo da se njegove ekonomske raščlambe i dalje pokazuju aktualnima, nego je i njegova filozofija, a naročito teorija otuđenja čovjeka ono bez čega ne možemo razumjeti današnji svijet. Pa čak i ono što nazivaš utopističkom vizijom možemo pripisati onovremenom političkom radu, a i kao takvo se još nije suštinski izjalovilo. Po njemu će socijalizam/komunizam prvo nastupiti u najrazvijenijim državama, a to što ga se hirom povijesnih okolnosti pokušavalo realizirati u najnerazvijenijima možemo promatrati i kao slijepo crijevo njegove vizije. @ Dragec: Tito svoje žene nije skrival, ali nije baš ni razvlačio na velika zvona. @ Suzi Quatro: Gotovo da si u pravu. Čak toliko i ne liči, koliko ostavlja dojam…
09.12.2006. (01:08) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
blogtape
Ja sam gledao neki film gdje se ljudi osjecaju otudjeno i tupavo u komunizmu sa mustafom nadarevicem. :(
09.12.2006. (06:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
E.T.go home...
uvijek se zakačimo i razglabamo o tome tko je što mislio i radio u prošlosti! marxu svaka čast -čovjek je dao svoj doprinost čovječanstvu i otišao dalje. kao što ide i vrijeme. pa bi me zanimalo što sada iz ove naše sadašnje perspektive i bez pozivanja na marksa i druge misliš upravo TI, a vezano uz tu tvoju tzv.marxovu luč vodilju. (ja se smijem pozivati na marxa, naravno)
dakle: kud nas vodi marksova luč vodilja?
09.12.2006. (09:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
babl
@ blogtape: Bilo je društava koji su se nazivali komunističkim, bilo ih je koji su se takvima smatrali, bilo je društava (i još neka postoje) koja su imala neke komunističke elemente, bilo ih je koja su nastojala biti što više komunističkima, ali komunizma još nije bilo (ako se ne uzima u obzir prethistorija i povijesna faza razvoja nazivana "primitivni komunizam"). Mustafa Nadarević je veliki glumac. Dovoljno je pogledati maestralnu ulogu u "Što je Iva snimila…", a u povijesti filma nitko nije tako uvjerljivo prikazao manijaka kao on u "Deja vu". @ bucko-pljucko: Ne samo da u sadašnjosti uživamo plodove prošlosti, nego i kusamo gulaš od povijesnog korova. Utoliko je razgovor o prošlosti vrlo često ujedno i razgovor o sadašnjosti i budućnosti. Mnoga povijesna ostvarenja su i danas jednako svježa kao i u trenu kada su smišljena, počevši od kotača do "Svakidašnje jadikovke" Tina Ujevića. Što se tiče "Marxove luči vodilje" u temi/tami konkretnog gornjeg posta, zanimljivo je kako je do istih rezultata, iako sasvim drugačijim, nemarksističkim putem došla Ester Vilar u knjizi "Pravo na drugu ženu", koja se pak nastavlja na feministicama najomrznutiju knjigu, a napisala ju je ista autorica - "Dresirani muškarac". Što o tome mislim upravo JA često izbija na vidjelo u ovih već više od 400 postova koje sam objavio u posljednjih godinu dana, a i još ću, još ću...
09.12.2006. (10:16) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
svjetioničarka
Po meni, uzrečica "Jedna je premalo, a dvije su previše" definitivno jest životno prokletstvo utoliko više što me to asocira na dijalog dviju strana (sad da ne šabloniziram strane): Jedna uisitinu jest premalo/ dvije se ne mogu tolerirati.
Eh Babl, da imaš malo više vremena za repliku komentara... :))
Usput, može li se negdje nabaviti "Pravo na drugu ženu"?
09.12.2006. (10:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Lucy Fair
niti slučajno ne bih površno otpisala Marxa, samo zbog propasti istočnih sustava. oni su, uostalom, bili u striktno ekonomskom smislu tek varijante državnog kapitalizma. Marx će ostati uvijek aktualan zbog ideje socijalne pravde. međutim, njegovo određenje svijeta i čovjeka izrasta iz filozofije racionalizma, isto kao i u njegovog antipoda Hegela. a 20. stoljeće donijelo je nove ideje i otkrića. racionalistički i mehanicistički temelji bespovratno su uzdrmani. a pojam otuđenja u hiperprodukciji marksističkih interpretacija pretvorio se u žalosnu floskulu. moderna antropologija nudi sasvim novo sagledavanje tog problema. biolog i filozof Helmuth Plessner veoma utemeljeno definira čovjeka kao biće koje, za razliku od ostalih živih bića, nosi svoje otuđenje u svom bitku, kao totalnu refleksivnost, imanentnu artificijelnost i posredovanu neposrednost. za razliku od životinje koja je prirodna i sasma neposredna u svojim odnosima s okolišem. iskreno, ne mogu zamisliti čovjeka koji je otuđen od svog rada, svijeta i samog sebe, jer između 'ja' i svega toga stoji prostor svijesti i mogućnosti apstrakcije, kako bi dakle funkcionirao bez tog otuđenja - neposredno uronjen u svoja osjetila, tijelo, djelatnost, okoliš? kao životinja? to što se na to imanentno otuđenje nadograđuje civilizacija sa svojom tamnom stranom, spada u ono što Plessner naziva 'conditio humana'. naime, mogućnost postajanja čovjekom ili razvoj čovječanstva kroz korekcije negativnog. jedna od važnijih korekcija svakako je i ideja socijalne pravde. kao i ona o ravnopravnosti spolova.;)
09.12.2006. (18:21) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
babl
@ Lucy Fair: Daleko bilo da je Marx jedini koji je išta vrijednoga napisao, niti da se bez njega ne može. Nažalost nisam upoznat s radovima biologa i filozofa kojeg spominješ, ali s Marxovim donekle jesam. Ideja socijalne pravde je daleko starija od Marxa, a nije pitanje na što se on nastavlja, (osim ukoliko bi ga to ograničavalo,) nego dokle je stigao. Ako je itko razdrmao mehanicističke temelje, onda je to bio upravo Marx sa svojom dijalektikom. Ni Hegel ni Marx nisu bili tako naivni da misle da se ljudi ponašaju racionalno, a kamoli da to rade zato jer su pametni. Naravno da se pojam otuđenja u hiperprodukciji marksističkih (i ostalih) interpretacija pretvorio se u žalosnu floskulu, no pitanje je koliko je i dalje vrijedno njegovo istinsko značenje. Naravno da novo vrijeme donosi nove ideje i otkrića, premda može donositi i nove zablude i zastranjenja, a pitanje je da li time osnažuju i dalje razvijaju prethodna saznanja ili ih uklanjaju kao pogrešna.
09.12.2006. (22:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
k.
.
12.12.2006. (19:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
malisa
MA PRICAJTE VI STO OCTE ZENA NIKAD DOSTA I KAD VAM DOJADE VRIJEME VAM JE MRIJETI.
TO JE BOG TAKO NAPRAVIO I BASTA.
E SAD TKO SE KAKO SNALAZI U TOM SVEMU OSOBNA JE STVAR.
JA LICNO, CIM SE OBOGATIM NABAVIT CU SI PAR ZEMSKIH DA ME TETOSE I PAZE I DA ME ZABAVLJAJU.DAKLE DA SE BAVE ONIME ZA STO IH JE BOG NAMJENIO. NE MORAJU ME VOLIT, ZNAM DA IH BOG NIJE OBDARIO TOM VRLINOM. DA BI ZENA VOLJELA MUSKARCA PRVO MORA POCETI CIJENITI SEBE A TO JE MNOGIMA JAKO TESKO. UGLAVNOM IM ZIVOT PROLAZI U SAMOSAZALJEVANJU I APATIJI.
17.12.2006. (13:44) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...