Mada je tema na prvi pogled ''istočnjačka'', svjedočanstva jednog romantičkog pjesnika (i filosofa) i jednog teorijskog fizičara (i filosofa) ipak ukazuju na univerzalnost. I u tantričkom buddhizmu kao i u teorijskoj fizici, taj odnos - da bi bio istinski odnos učitelja i učenika - mora biti slobodan, i ne može biti simetričan (''ravnopravan''). Pa, iako je novovjekovna zapadna filosofska tradicija postala u puno većoj mjeri knjiška u odnosu na istočne ili i na antičke zapadne tradicije, temeljna važnost tog odnosa je vidljiva i u brojnim svjedočanstvima suvremenih (ne samo) filosofa. Od kojih ću neka vjerojatno naknadno nadodati u ovaj post, kad mi budu pri ruci. :)
23.10.2006. (20:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Veličanje učitelja nema neku praktičnu vrijednost, osim kao svojevrsna inicijacija budućih učenika. Učiteljem smatram svaku osobu s kojom komuniciram i koja je u duhovnom(i(li) znanstvenom) razvoju ispred mene.
24.10.2006. (13:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Učitelj je živa slika onoga što želimo biti – utoliko njegova ''idealizacija'' samo odražava idealnost tog cilja. Kao što kaže Hölderlin ''Postadoh ono što vidjeh, a to što vidjeh bijaše božansko.'' Čini mi se da je najvažniji aspekt tog odnosa ''biti učenik'' ovo: neizbježno je da vjerujemo da smo u pravu u svojim uvjerenjima – inače bismo ih promijenili. No, bez otvorenosti da postoji mogućnost da smo u krivu, da su naša preduvjerenja možda ipak tek predrasude, nema učenja. Ta otvorenost nam ne pada lako, uvijek je to naporno, dovoditi se u pitanje. Zato je philia, naklonost, preduvjet učenja: jer tada je to otvaranje bezbolnije.
25.10.2006. (11:03)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
UČENIK
UČITELJ JE U ISHODIŠTU NAŠE VREMENSKE OSI
28.10.2006. (00:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
UČENIK
UČITELJ JE U ISHODIŠTU NAŠE VREMENSKE OSI
28.10.2006. (00:51)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
I OPET I VJEČNO...
28.10.2006. (00:54)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
Mada je tema na prvi pogled ''istočnjačka'', svjedočanstva jednog romantičkog pjesnika (i filosofa) i jednog teorijskog fizičara (i filosofa) ipak ukazuju na univerzalnost. I u tantričkom buddhizmu kao i u teorijskoj fizici, taj odnos - da bi bio istinski odnos učitelja i učenika - mora biti slobodan, i ne može biti simetričan (''ravnopravan''). Pa, iako je novovjekovna zapadna filosofska tradicija postala u puno većoj mjeri knjiška u odnosu na istočne ili i na antičke zapadne tradicije, temeljna važnost tog odnosa je vidljiva i u brojnim svjedočanstvima suvremenih (ne samo) filosofa. Od kojih ću neka vjerojatno naknadno nadodati u ovaj post, kad mi budu pri ruci. :)
23.10.2006. (20:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
propheta nemo
Veličanje učitelja nema neku praktičnu vrijednost, osim kao svojevrsna inicijacija budućih učenika.
Učiteljem smatram svaku osobu s kojom komuniciram i koja je u duhovnom(i(li) znanstvenom) razvoju ispred mene.
24.10.2006. (13:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
Učitelj je živa slika onoga što želimo biti – utoliko njegova ''idealizacija'' samo odražava idealnost tog cilja. Kao što kaže Hölderlin ''Postadoh ono što vidjeh, a to što vidjeh bijaše božansko.''
Čini mi se da je najvažniji aspekt tog odnosa ''biti učenik'' ovo: neizbježno je da vjerujemo da smo u pravu u svojim uvjerenjima – inače bismo ih promijenili. No, bez otvorenosti da postoji mogućnost da smo u krivu, da su naša preduvjerenja možda ipak tek predrasude, nema učenja. Ta otvorenost nam ne pada lako, uvijek je to naporno, dovoditi se u pitanje. Zato je philia, naklonost, preduvjet učenja: jer tada je to otvaranje bezbolnije.
25.10.2006. (11:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
UČENIK
UČITELJ JE U ISHODIŠTU NAŠE VREMENSKE OSI
28.10.2006. (00:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
UČENIK
UČITELJ JE U ISHODIŠTU NAŠE VREMENSKE OSI
28.10.2006. (00:51) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
I OPET I VJEČNO...
28.10.2006. (00:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...