Komentari

izaistine.blog.hr

Dodaj komentar (12)

Marketing


  • Big Blue

    Da vidiš kako sam ja utvrđivala gradivo čitajući tvoj post jednom, pa još jednom, e, sad idem redom... Prvi je problem u programu. To što ima toliko informacija koje prof. mora posredovati, to je problem opširnih školskih programa koji moraju biti ostvareni pa sve ide brže-brže i svodi se na puke informacije kojima se učenicima pune glave. Drugi je problem broj učenika. U razredu ih ima 30-32, a katkad i više. Dakle, nema govora o individualnom pristupu, o dobroj komunikaciji u kojoj profesor sve može prilagoditi svakom pojedinom učeniku; dogodi se da ih ni ne upozna kako treba, tj. sve njihove sposobnosti. Tek na kraju otkrije da su neki jako nadareni za crtanje, drugi za sport, treći za glazbu...a sve to čini cjelovitu osobu kojoj je lakše pristupiti kad se o njoj više zna. I lakše je razumjeti. I lakše je usmjeriti učenika na način učenja koji mu najbolje odgovara, ali - nema vremena.
    Istina je da imaju mnogo predmeta. Kad se tome doda redovito problematičan prostor, tj. nedostatak prostora u kojemu se održava nastava i ne baš dobra opremljenost škola, dolazimo do materijalnih uvjeta u kojima se nastoji prenijeti znanje iz mnoštva tih predmeta, što baš i nije neki način. Drukčije bi bilo da se radi u manjim skupinama, da učenici sami moraju mnogo toga istražiti i zaključiti i to - u školi, na školskom računalu, uz pomoć profesora. Nemoguće. I onda, što se događa? U cijelom takvom sustavu dobijemo učenike koji samo rade da se izvuku. Po mogućnosti što manje rada, što bolja ocjena. Nema veze što ništa ne ostaje u glavi, ionako kažu da njima ništa ne treba. Baš ništa. Ni glazbeni, ni likovni, ni matematika, ni fizika, ni hrvatski...ništa. Problem je i ta svijest učenika. Pa kad bi oni baš sami birali predmete...bojim se da mi nismo spremni na taj korak. Previše bi oni toga nastojali izbjeći dok god razmišljaju da im ništa ne treba. Reforma je potrebna, daleko od toga da nije. I to ona kojom će se omogućiti i opće znanje i dovoljno slobode izbora svakome učeniku za specijalizaciju onoga što njega zanima. E, a sad se vrati na početak mog komentara pa vidi što sve treba promijeniti da bismo došli do toga. (Ne zaboravi način razmišljanja, tj. svijest učenika). ;)) Baš sam se raspisala :)
    P.S. Dodajmo tome da ima i svakakvih profesora, i to je činjenica ;)

    avatar

    24.08.2006. (22:49)    -   -   -   -  

  • Sa okusom soli

    Otkad me nema, tvoje Nebo je postalo predivn plavo... ali na temu edukacije ne mogu... poslije odmora treba mi malo odmora :)

    avatar

    25.08.2006. (14:01)    -   -   -   -  

  • tweety:)

    Slažem se sa tvojim opisom srednje škole...izgleda da su sve iste...A fakultet i sama završavam i suočena sam sa istim problemom, ne znam za što sam točno specijalizirana jer je na našem fakultetu bilo samo dva smijera...Ali šta ćeš...kako što kažeš živi pa vidjeli hoće li doći do promjena..

    avatar

    25.08.2006. (14:06)    -   -   -   -  

  • pegy

    Mislim da nam u sustavu obrazovanja treba dosta promjena. Isto tako, smatram da se s Amerima po tom pitanju ne trebamo uspoređivati, jer jest to što ti kažeš da su razvijeni, ali je i činjenica da ipak rado uzimaju ljude koji imaju znanje, a koji nisu Amerikanci. Nemam ništa protiv znanja, i strahovati od njegovog viška ne bi valjalo. Mislim da jedino treba poraditi i na njegovoj primjeni. Inače, nisam za taj sustav od previše izbornih predmeta. Donekle da, ali ne toliko da svatko uči što hoće. Konkretno, odvjetnik ne mora učiti integrale ako prije nego to postane ne ide u gimnaziju. Ali za gimnaziju se zna da daje jako opće znanje i očekivati da se u njoj uči samo kuharstvo, novinarstvo, turizam i sve ono što zvuči primamljivo ne bi bilo realno. Karikiram pomalo, ali želim reći da ići u gimnaziju ne mora svatko i da integrale ne mora učiti svatko. :) Moram reći da nisam zapamtila puno toga iz škole, ali da mnoge stvari pamtim jako dobro. Čak i one koje nemaju veze sa sadašnjom strukom. Pripisujem to kvaliteti profesora koji su mi predavali. p.s. U komentarima na svom blogu nisam ljuta. :)) Ako pratiš način na koji pišem, onda znaš da volim biti jasna i nedvosmislena što nekad povlači i oštrinu. :)

    avatar

    25.08.2006. (14:41)    -   -   -   -  

  • almost Poznata

    apsolutno se slažem

    avatar

    25.08.2006. (20:08)    -   -   -   -  

  • ANONIMAC

    Naše školstvo vrišti za promjenama...ne smeta mi toliko znanje i višak predmeta,više mi smeta što nemamo nikakvu praksu.Završila sam srednju veterinarsku školu,a na praksi sam prala automobile vlasnika zavoda.Danas kao veterinarski tehničar znam samo jako dobro i temeljito oprati automobil.Na fakultetu sam imala neke vježbe iz kemije koje se podudaraju onima iz srednje škole i danas kao ing.prehrambene tehnologije znam samo da voda ne ide u kiselinu:)Da slučajno nađem posao u struci ne da ne bih znala što treba i kako raditi,bila bih potpuno izgubljena...Pozdrav ostavljam

    avatar

    26.08.2006. (10:09)    -   -   -   -  

  • mirisdunje

    Ugodnu ti nedjelju zelim...pozdrav iz oblacnog Sarajeva....mislim da je ovdje praktican radu u skolama vrlo dobar...bar to sudim po svom sinu, koju u prvom razredu Elektrotehnicke skole vec radi puno toga, jer imaju opremljene kabinete...od dioda, kondenzatora i cega li sve ne, sto stalno kupuje....prave raznorazne stvarcice i funkcioniraju, prave sheme na plocicama..., o informatici takodjer znaju dosta, jer svatko posjeduje racunar u skoli.....

    avatar

    27.08.2006. (09:26)    -   -   -   -  

  • niniane

    Ah, da... ne mogu se ne složiti... Moj je brat pao drugi razred srednje - velikim dijelom, doduše, zbog svoje lijenosti (jer glup nije), ali dijelom i zbog toga što je nekim profesorima stao na žulj... Ne opisuje mi se sad detaljno kako znam da je to imalo veze, ali recimo ovako - definitivna potvrda postoji.
    U komi nam je školstvo, to da... I meni se smuči kad čujem riječi "opće znanje", posebno što se Filozofskog, na kojem studiram, tiče. Ona brija "isti prijemni i to iz inteligencije, hrvatskog i opće kulture za sve" je besmislena za vrištat, i da, takvim načinom se definitivno biraju INTELEKTUALCI (inteligentni i načitani ljudi s velikim općim znanjem) - hm, i o tome bi se dalo ponešto reći... - no intelektualci koji pojma nemaju o polju znanosti kojim se namjeravaju baviti - a koje bi trebali znati već u startu bar nešto bolje od drugih... Uh, raspizdim se sva kad pričam/pišem o tome... >:-(((

    avatar

    29.08.2006. (15:33)    -   -   -   -  

  • Salome

    huh....na ranu...slijedeće godine trebam pomoći kćeri u odluci kuda i za što dalje u srednju...i blage veze nemam što savjetovati....imam samo filing da će ju satrati ovaj sistem...

    avatar

    29.08.2006. (16:08)    -   -   -   -  

  • dzepko

    e slažem se sa svim što si rekao! Ista stvar je i u Srbiji, srednja škola je katastrofalna... Trebalo bi nešto uraditi povodom toga, ali ne verujem da će se idioti od političara setiti

    avatar

    30.08.2006. (01:03)    -   -   -   -  

  • mirisdunje

    Dobro ti jutro, pozdrav iz kisnog i hladnog Sarajeva....gdje si, nedostajes...

    avatar

    30.08.2006. (08:38)    -   -   -   -  

  • uyulala

    uvjek me znas pogodit u zivac....za pocetak sjeba si jebeno bitnu stvar na pocetku posta...preskocio si osnovnu skolu...temelj na temeljima....frustrirane profesore koji su sjebali generacije i generacije....a tada je tako lako sjebat ideju o skolstvu.....sve u svemu, osnovna je najbitnija! rjetko koji profesor ce te u srednjoj ista moc naucit ako ti dodes iz osnovne kao tudum, oprosti, ali po meni je nedopustivo da evo na primjer ja, i cijela moja generacija bude zakinuta za znanje jer smo imale frustrirane stare profesoe koji su mrzili svoj posal....i onda dode srednja, i mislis da sam ikad naucila zemljopis kako spada? pogotovo kad mi je u srednjoj bio profesor koji se isto ponasa....danas sam skoro nepismena jer hrvatski nisam naucila kako spada u osnovnoj....uvik smo radili neke druge stvari, pogotovo oni koji su kod nje imali 5......
    i kako da na nikakvo znanje stavis nadogranju? nikako dragi moj,.....zato ne preskaci osnovnu skolu.....!
    to je bio uvod....
    da pr obilno je gradivo, apsolutno se slazem s tobom....i previse ga ima...ali moram ti priznat samo jednu stvar, zavrsila sam gimnaziju, jedva nekako, mrzila sam je.......i to sam zaista jedva prolazila....a danas....dnas je druga prica...dnas uredno rjesavam godine, imam odlicne ocjene u indeksu i sl...i nisam ispala debil....stvarno se radilo o tome da me neki predmeti nisu zanimali i bili su mi suvisni....al neki predmeti sta su me i mogli zainteresirat imala sam ocajne profesore....
    stvar je interesa....i koliko te neki prof moze zainteresirat za neki predmet....viruj mi, danas mi ni sekunde fizike nije zaj sta sam odslusala...iako sam je imala 2, sve znam...a uvik smo se zalili da trazi vise nego je normalno....ali davao je vise nego je morao...pa se to sve nekako izbalansiralo...
    i jos za kraj....kad zavrsim faks trebala bi po diplomi bit prof likovne kulture...dakle radit cu u prosvjeti u osnovnoj skoli....
    dovoljno je da ti kazem da sam od kolega buducih neki dan cula da se su se srezali satovi likovne i glazbene kulture na jedan sat tjedno....
    pa se ja pitam ponekad, kakva je to reforma i sta zelimo postic s njom?
    (ja mislim da i pticice na grani znaju da u 45 min ne mozes stic objasnit djeci sta da rade, i da oni izvade pribor i zapocnu radit....a da ne govorim kako je crtanje i likovni potreban u odgoju svakog djeteta...da ima i terapijski ucinak...da se uzasno puno toga moze iscitat iz djecjeg rada.....)
    kako cu ja u takvoj reformi moc radit svoj posao? i kakva ce to djeca bit, bez iti malo razvijene maste i kreativnosti...djeca kojoj ce roditelji doma crtat radove(kao da se u moje vrijeme nije dogadalo...a tek danas)
    uff...mogla bi jos puuuuno toga rec na tu temu, al sam se nekako uvatila onoga sta mene smeta, i sta se tice mene....(mozda sam i pretjerala)

    avatar

    08.09.2006. (19:38)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...