Komentari

knjigoljub.blog.hr

Dodaj komentar (53)

Marketing


  • knjiški moljac

    jasno, tih je fanova puno puno manje nego što pokoji naivac, na osnovu ovdje ostavljenih komentara, može pomisliti

    avatar

    18.08.2006. (18:13)    -   -   -   -  

  • armin

    upravo čitam Isus u kampu.

    avatar

    18.08.2006. (18:34)    -   -   -   -  

  • ha ha ha

    oho moljac uzvraća udarac
    2003.? staro brate

    avatar

    18.08.2006. (19:23)    -   -   -   -  

  • rip

    bravo moljac, super kritika, sjećam se te knjige teški šund

    avatar

    18.08.2006. (20:11)    -   -   -   -  

  • maestro

    Izvrsna kritika! Milko Valent književnošću prazni svoj narcizam, to je to: infantilni dečko koji hoće pokazati da ima mozga + jaja s ribicom u gaćama.

    avatar

    18.08.2006. (22:13)    -   -   -   -  

  • afirmirani knjiž. kritiča

    maestro, ne bih se složio. što znači u kritici, suvremenoj književnoj kritici, recimo ova formulacija: ''od Valenta očekivane hrpe sočnih opisa seksualnog čina koji uključuju perverzije svakojake vrste, ali i gotovo redovito prelaze granicu dobrog ukusa.'', naime što to znači da nešto 'prelazi granicu dobrog ukusa'?? samo se još u književnosti 19. stoljeća, pa tako i u književnoj kritici, mogla čuti formulacija o prelasku granice dobrog ukusa'.

    avatar

    18.08.2006. (22:43)    -   -   -   -  

  • afirmirani knjiž. kritiča

    umalo zaboravih: nešto tu smrdi. pravo je pitanje što moljac ima protiv valenta, to jest protiv urbane literature koju on piše? a za ripa mali podatak: lolita vladimira nabokova označena je također kao teški šund, a vladimir je osobno pročitao 79 (sedamdeset i devet) negativnih kritka a la moljac u prvih 7 godina nakon objavljivanja lolite, sve dok se nisu pojavili napredni, gnjevni književni kritičari mlada duha i puni neoborivih argumenata. ostalo je povijest. a to, maestro, btw, da li pisac prazni svoj narcizam ili ne potpuno je irelevantno za književnu umjetninu, to jest rezultat. vidi se, maestro, da nisi od korica do korica pročitao taj valentov roman, a veliko je pitanje jesi li ijednu njegovu knjigu pročitao.

    avatar

    18.08.2006. (22:52)    -   -   -   -  

  • Tajpvrajter

    Moljče, kritika je vrlo aktualna. Toliko aktualna da... hahahahah... Bravo! Hoću reći, nisam je ni pročitao.

    avatar

    18.08.2006. (23:04)    -   -   -   -  

  • SUPERKNJIGARA

    Pozivamo vas da dođete u Superknjigaru i priključite se živahnoj raspravi!!!
    Superknjigara vodi računa da se kvalitetni polemičari ne dosađuju...

    avatar

    18.08.2006. (23:37)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    Mislim da Moljac krivo puca, mislim da pravi Valentovi fanovi niti ne znaju za ovaj blog. Baš me zanima što će Armin reći za Isusa u kampu, jer sam ja već knjigu pročitao (prema Valentu Zoran Ferić, a i ostali, čista su bolesnička juhica), a u njoj sam pročitao i pogovor književnog kritičara Damira Radića koji o Valentu piše dijametralno suprotno od Moljca. Da se tu sad pojavi Radić, pošpricao bi Moljca kaustičnom kritičkom sodom i ovaj bi, kao i svaki moljac, uginuo iste sekunde.

    avatar

    18.08.2006. (23:41)    -   -   -   -  

  • Miki

    A ja mislim da Moljac gaji amivalentne osjećaje prema Valentu i Fatalnim ženama koje plaču na kamionima: i voli ih i ne voli ih. Kritika je puna ambivalentnosti. Jedva čekam da pročitam taj roman. Sutra - pravac knjižnica. Hvala, Moljac.

    avatar

    19.08.2006. (00:04)    -   -   -   -  

  • armin

    ovo je u stvari digresija i nema veze sa književnom kritikom, uostalom to mi nije ni namjera. to nije moj fah. recimo ad hoc crtica o Valentu. zašto volim Valenta ? zato što se usuđuje biti i zato što jest slobodan, istinski slobodan. on afirmira slobodu. on je afirmator i prokreator slobode. prvo svoje osobne ali na nekakav način i moje ili bilo čije. pitanje recepcije. nisam sklon apologetici, barem to mislim i ne želim biti ničiji apologet ali način na koji on afirmira svoj intelekt i svoju riječ jest impresivan. on jest narcisoidan ali na to ima prirodno pravo, pravo slobodnog duha koji uživa biti to što jest i ne boji se to pokazati. dovoljno da dobije moju naklonost.

    avatar

    19.08.2006. (00:50)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    Armin, možda ne znaš, ali nije ni važno, ja sam student četvrte godine (jednu sam zajebo), pročito sam brdo knjiga, blogova, ma svega, ali ovakvu ozbiljnu, iskrenu i jednostavnu digresiju punu smisla nisam do sada vidio (a ni čuo na faksu). Znam točno što misliš, a bit će ti još jasnije zbog čega to znam ako pročitaš završni odlomak 'Isusa u kampu' (onaj koji počinje Wittgensteinom) i kad pročitaš završnu rečenicu Valentova romana 'Clown' (ICR, Rijeka 1988), znam je napamet, Valent ju je napisao velikim slovima: NAUČIO SAM VOLJETI SVJEŽU GRUDU I NEDODIRLJIVI KRISTAL. Mislim da su oba završetka otprilike sažetak one slobode o kojoj pišeš. (Upravo čitam 'Parallel Worlds' Michie Kakua - The science of alternative universes and our future in the cosmos, Penguin 2006. - i pojedini dijelovi knjige podsjećaju me na te Valentove završetke iako je Kakuov tekst znanstveni!!) Nego, malo sam čitao tvoj blog i mogu reći jednostavno, isto kao što se i ti izražavaš u postu, nastavi pisati i to je to. Mislim da Valent vidi te tvoje tekstove da bi ti rekao to isto. (Sviđaju mi se one tvoje dvije rečenice: ''Bio sam u dosluhu sa vremenom. Proust nije.'' Upućuju na rad na slobodi, na slobodu samu, na ono što si uočio kod Valenta. Nastavi pisati. Idem sad oderati jedan odlomak iz 'Clowna' pa nastavljam s 'Parallel Worlds'.

    avatar

    19.08.2006. (02:45)    -   -   -   -  

  • maestro

    Afirmirani kritičaru, slažem se da je Moljčeva rečenica ''od Valenta očekivane hrpe sočnih opisa seksualnog čina koji uključuju perverzije svakojake vrste, ali i gotovo redovito prelaze granicu dobrog ukusa.'' - nekritična, bez argumenta, paušalna itd. Kod Valenta seks kao seks nije problem i vrlo je promašeno tu seksualnost kritizirati s malograđanskih pozicija, naime - TU JE ĆORAK!, Valent tzv. perverzijama upravo maskira svoju malograđanštinu! On je, da skratim, pisac manire, kao vezilja koja stalno piči po istoj shemi.

    avatar

    19.08.2006. (04:13)    -   -   -   -  

  • @ Valent, pod nekoliko razlicitih nickova prigovorio si komentatorima da uopce nisu procitali Valenta - od korica do korica - cime si dao i odgovor na bitno pitanje: - ZASTO VALENTA NITKO NE CITA? - sto nema veze s korumpiranim medijima niti s nedostatkom knjizevne kritike koja bi citateljstvu otvorila oci i upozorila na Valentovu vrijednost. Valenta nitko ne cita iz jednostavnog razloga sto je dosadan, sto je manirist koji desetljecima prezvakava jedne te iste teme i sto usprkos enormnom ulozenom spitateljskom naporu jos uvijek ne uspjeva afirmirati citateljestvo dati bitne odgovore na bitna pitanja. Ljudi otvore Valenotvu knjigu , zatvore je - i prepuste zaboravu.

    avatar

    19.08.2006. (09:58)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    just like that, otvore i zatvore knjigu. mislim da armin umire od smijeha. sad ne znam na koje njegove knjige misliš: na prozu, poeziju, eseje, drame, budi malo precizniji. e, a sad ono najteže: kak to misliš da Valent tzv. perverzijama upravo maskira svoju malograđanštinu? ili još bolje, kako to misliš da je Valent malograđanin? pa on živi na brisanom prostoru (za razliku od svih naših pisaca i jedini je pisao o pedofiliji, homoseksualizmu, političkoj nekorektnosti itd.), u tom kontekstu malograđanštine, analiziraj kratko njega i, recimo, Ferića. hvala.

    avatar

    19.08.2006. (10:56)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    Vikkore, vidiš i samo po gornjem postu da sa malo zbunjen površnim pristupom sve čudnijeg maestra. Bilo bi dobro da ova lutanja i animozitete razmrsiš svojim britkim umom i odlomkom koji će sve ovo, napokon, staviti na svoje mjesto.

    avatar

    19.08.2006. (11:06)    -   -   -   -  

  • Vikkor Mallansohn

    Nema tu pomoci, Grga. Bio sam prije nekoliko godina sjedio na rucku s nekolicinom vodecih hrvatskih ekonomskih znanstvenika, dakle intelektulaca i to mladje generacije. Dan prije na televiziji j eprikazan jedan od genijalnih filmova Milosa Formana Man on the Moon. Svaki mu je besprijekoran, ali taj je jos i vise, kao sto znas. Nabacio sam i tu temu, mislim taj film. Njima, je medjutim bio grozan, i mahom su odustajali od gledanja ne shvacajuci o cemu je rijec. Uostalom, kolikima je i Don Duijote dosadan. Znam poznatog televizijskog filmologa koji se hvalio da ga nije procitao a ipak je zavrsio komparativnu. Cemu onda Moljcu objasnjavati Valenta. On ima 58 a Moljac pripada ovoj drugoj geneaciji, vise ekonomskoj. Najveci uspjesi danas najpopularnijih pisaca ogledaju se u terencima koje voze. Meni je ipak drago da je Valent zanimljiv onim ljudima koji ga slusaju u Mocvari, kao sta je svojedobno bio Sever, na primjer (iako je to druga prica nego Valent). Treba se usuditi zivjeti svoju pricu. A Moljac bi, kad vec Valentu prigovara formu, mogao malo razmisliti o nezgrapnosti svojega stila. Tek kad ga barem malo dovede u red, mogli bismo i o sadrzaju tog osvrta.

    avatar

    19.08.2006. (12:34)    -   -   -   -  

  • Vikkor Mallansohn

    Jos da dodam da Forman u genijalnosti i idiotizmu vrlo blizu dovodi Larryja Flinta i Amadeusa. Nadam se da je jasno sta mislim i kakve to ima veze s Valentom. Tko zna - zna, tko ne zna kaj mu ja mogu

    avatar

    19.08.2006. (12:53)    -   -   -   -  

  • Vikkor Mallansohn

    Evo vam i sta je svojedobno The New Yorker pisao o Kaufmanu, junaku Formanova Man on the Moon, a potpuno se moze pimijeniti na Valenta: This Kaufman is exactly the same offstage and on. He's all surface and tricks (to je ono kad Moljac kaze da je Valent senzacionalist), all wild-monkey craziness, and he shatters every reality but his own. We are too intimidated to ask such obvious questions as, Is he calculating and shrewd or is he just unconscious-a semi-psychotic set loose in the media? Our desire to understand him is recast as some sort of existential weakness; the movie turns into an exercise in one-upmanship.

    avatar

    19.08.2006. (13:01)    -   -   -   -  

  • Vikkor Mallansohn

    A na insinuacije da se jedan covjek javlja pod vise pseudonima ne mogu odoljeti iskusenjem da odgovorim parafrazom prve recenice jednog genijalnog romana: Ich bin nicht Valent!

    avatar

    19.08.2006. (13:16)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    Vikkore, dobro si rekao: Tko zna - zna, a tko ne kaj mu ja mogu.'' Zahvaljujem ti na ovim ljekovitim postovima, koji su definitivno ono što najviše nedostaje u hrvatskoj blogsferi, a zahvaljujem ti i na informaciji iz The New Yorkera (nisam znao da je pisao o Kaufmanu). U samo jednoj rečenici sažeo si dominantnu bit suvremene hrv. književnosti (''Najveci uspjesi danas najpopularnijih pisaca ogledaju se u terencima koje voze.''), a opaska o Moljčevu nezgrapnu stilu i formi pridodaje se i ono bitno: udžebničko-školski eros uglavnom impresionističke kritike. Briljantno. Ono što me je, priznajem, najviše zapanjilo jest ona crtica o ekonomskim znanstvenicima mlađe generacije. Nevjerojatno je da čak niti u filmu, koji je ipak izloženija i propulzivnija pa i bliskija umjetnost današnjima nego književnost, njihovo neznanje, intelektualna neosjetljivost pa i arogancija, koja obično prati takav habitus, toliko dominira, postaje takoreći normalna. Ono o Don Quijoteu postaje još zanimljivije ako se pridoda i ova informacija: negdje je Goran Tribuson izjavio da mu je Musil odnosno 'Čovjek bez svojstava' dosadan!!! Možeš li to zamisliti!!! Pa taj potresni roman pršti od zanimljivosti od početka, od one anticiklone, pa sve do kraja, nažalost nezavršena romana. Da, ali to je ''psihološki'' roman. Ako je to rekao Tribuson imamo li se pravo čuditi našoj generaciji? Imamo, dakako, ali to je za neku drugu diskusiju.

    avatar

    19.08.2006. (19:04)    -   -   -   -  

  • Nježni oleander

    Bravo Moljče! Ne mogu se načuditi ovoj grupi koja se tako pali na Valenta i njegovu nevjerojatnu prazninu, baš onu koju je sam našao na kraju Clowna. Valent je za književnost umro još osamdesetih i uporno se vrti u svom krugu koji je već bljutavo dosadan. Nema iznenađenja, genitivne metafore se nižu, besmislice koje samo naivce fasciniraju tobožnjom pameću i "umjetnošću". Da "zadimljena lopta"!? Da "Nježna palisandrovina"!? Da "Slatki automati"!? Autist iz vremeplova. Aktualni seljo koji misli da Clash i dalje sviraju. Koketiranje s mitemima popularne kulture??? On? Pa on ne zna ništa o tome jer samo gleda sebe, masturbira pred ogledalom i ne vidi da je sam ostario i da se svijet promijenio. Koji tabui, ljudi moji? Fraze, parole i kukavička ljiga. On o seksualnosti, a ratovi tutnje, globalizam piči... Nek jebe mater, na primjer, Biškupiću... Joj, da, ne može jer je dobio stipendiju...

    avatar

    19.08.2006. (20:03)    -   -   -   -  

  • Miki

    Zemljo, otvori se! Vikkore, čuješ li ovo!! 'Nek jebe mater, Biškupiću'... Pa kakve vitalne veze ima umjetnik Valentova formata s nekim, bilo kojim, ministrom kulture? Kaže Oleander - globalizam, ratovi. Pa cijela Valentova dramska trilogija 'Zero' ('Gola Europa', 'Ground Zero Aleksandra', 'Plaidoyer po pički') posvećena je drami globalizma i rata, a recentnim ratovima posvećena je njegova drama 'Sarajevo Blues' u što se svaki dobronamjerni čovjek može uvjeriti na blogu Superknjigare gdje je intervju s Valentom, jer upravo mu je Nataša Govedić postavila pitanje o recentnim ratovima. Etc. Jedno je sigurno, Nježni oleanderu, ako Grga student, a osobito Vikkor Mallanshon, upotrijebe svoj kritički i obrazovni potencijal (ja sam tek treća godina), mislim da nemaš nikakve šanse u diskusiji, jer već i tvoj balkanski diskurs odaje povišenu temeperaturu - a u takvoj temperaturi i iskazi su, naravno, prilično invalidni. Formulacije 'umro je za književnost' te i te godine... govore u skučenom duhu koji ne vidi totalitet zbiljnosti, a osobito umjetnosti. Istinski umjetnik teško da će ikada umrijeti, Oleander, čini se, robuje tzv. književnim modama... Ovdje ću samo ustvrditi da je Musil i dalje živ i daleko umjetnički potentniji nego, recimo, Vedrana Rudan ili Zoran Ferić, a Miloš Forman (1932.!!!!) i dalje značajniji i življi autor od mnogih pa i od razvikanog Almodovara (pogledajte samo koje projekte radi 'ostarjeli Forman, btw. stariji od Valenta 16 godina. Vikkor, molim te da mi kažeš ime romana koji počinje onom rečenicom ''Ich bin nicht''. Hvala ti puno unaprijed. (Mene nije stid pitati ako nešto ne znam, Oleander!) Vikkore, tebi i Grgi i ljudska i intelekutalna podrška iako vam, kako se meni čini, uopće nije potrebna. Vikkoru pogotovo, jer, kako već rekoh, Nježni oleander a priori nema šanse u kritičkom, intelektualnom pa ni obrazovnom nadmetanju s Vikkorom Mallansohnom.

    avatar

    19.08.2006. (20:43)    -   -   -   -  

  • Grga, student

    Miki, mislim da si na tragu, veliko je pitanje zna li uopće Nježni oleander za duboke stvari o kojima je pisao Vikkor, npr. tko je i što je Andy Kaufman, i u kakvoj je on vezi s Valentom, pa zatim i Forman. Ipak, evo nekoliko osnovnih napomena o površini, a dubinu prepupštam Vikkoru jer mi se čini kvalificiraniji od mene. Ugrubo, čini mi se da imamo posla s nekim literarnim aktivistom stvarnosne proze koji nije dobio tu nekakvu stipendiju o kojoj govori pa je zavidan; drugo, toliko je time obuzet da možda nije ni pročitao one intervjue s Valentom iz Op.a i Novog lista, a koji je prenijela Superknjigara jedan klik dalje, pa niti ne zna o čemu zbori; treće, osjeća se polemička nervoza praćena, rekao bih, 'Salieri kompleksom', pa, nažalost, ovje nemamo posla s literarnom diskusijom nego 'novinskim nadgornjavanjem', koji je po svojoj prirodi površan, neprecizan i 'na prvu loptu' uz, naravno, obilnu količinu malicioznosti i 'nesretne salijerijevske svijesti', a praćenu očitim besmislicama. Priča o nekakvim Valentovim genitivnim metaforama spominjući naslove, a na Superknjigari mu je kompletna Valentova bibiliografija u kojoj od četrdesetak Valentovih naslova postoje samo dva s genitivnim koji su ujedno i 'genitivna metafora'. O romanu 'Clown' mislim da sa stvarnosnim Salijerijem nema smisla raspravljati, jer je više nego očito da ne razumije tu završnu rečenicu iako, priznajem, tešku ju je razumjeti ako čovjek ne pročita cijeli roman... Kako ne bih povisio ton, jer se Nježni oleander zbunjeno dotaknuo mojeg omiljenog romana, za sada prekidam i veselim se prije svega uravnoteženoj kritičkoj objekciji Vikkora (nisam mu tu ni do koljena) i razornoj kritici aktivističkih akvizicija stvarnosne pomodne proze koja umjesto dobre književnosti proizvodi, da ostanem na Vikkorovom tragu, dobre uspješne terence. (''Najveci uspjesi danas najpopularnijih pisaca ogledaju se u terencima koje voze.'' - Vikkor Mallansohn)

    avatar

    19.08.2006. (21:24)    -   -   -   -  

učitavam...