Komentari

uvod.blog.hr

Dodaj komentar (4)

Marketing


  • Hrabren

    ništa nema o Sartreu i egzistencijalizmu, ajd malo o tome, obožavam ga

    avatar

    18.05.2006. (10:48)    -   -   -   -  

  • viviana

    A on nije moj favorit - zapravo imam sramotne predrasude prema francuskim filosofima. :( Tako da o Sartreu nemam pojma. Ali zna Blueville, ako je uspiješ nagovoriti da se vrati u filosofske vode kad onako dobro plovi literarnim... Uostalom, ne mora to biti strogo razdvojeno, literatura i filosofija. Imaš nešto kod Aleksandra na Skandalon klubu, vidi link lijevo, pri dnu.

    avatar

    18.05.2006. (14:58)    -   -   -   -  

  • Alek

    Mozes pogledati na ovim adresama: http://filozofija.differentia.co.yu/sartr-humanizam.htm (odeljak iz Egzistencijalizam je humanizam), kao i na adresi: http://filozofija.differentia.co.yu/sartr-razgovor.htm (razgovori o literaturi i angazmanu)
    Davore, svaka cast ovolikim tekstovima. Moram cesce navracati. (Aleksandar)

    avatar

    22.05.2006. (10:17)    -   -   -   -  

  • davor

    Evo nekoliko objašnjenja za lakše čitanje... Kod sofista je osobito naglašena suprotnost nomos naspram fysis, dakle pitanje: je li nešto po ljudskom zakonu/konvenciji, ili je tako po naravi, prirodno? To razlikovanje onoga ''po prirodi'' i onoga ''po konvenciji'' odgovara razlici koja je određujuća za filosofiju još od Parmenida, između istinitog znanja i pukog suviše ljudskog mnijenja. Sofisti odbacuju to razlikovanje time što sve proglašavaju mnijenjem, tako da istine (grčko aletheia, istina doslovno prevedeno znači ne-skrivenost, raz-skrivenost, ne-zaboravljenost) niti nema - odnosno sve je podjednako (ne)istinito. Time stječu moć - jer ako je sve podjednako neistinito onda njihova govornička vještina (koja je glavna odlika sofista) odlučuje, i biva prihvaćeno ono mnijenje koje oni zastupaju, bez obzira ne njegovu istinitost. Očigledno, npr. današnji odvjetnik ili političar populist je u tom smislu pravi primjer sofista - presudna je govornička vještina, ne na čijoj je strani istina. Sokrat u takvoj situaciji mora razviti vještinu raz-govora tako da može parirati sofistima. Stoga često nalikuje sofistu. Ali ostaje presudna razlika: Sokrat je usmjeren ka istini, sofist nadvladavanju prostivnika u razgovoru.

    avatar

    01.06.2006. (15:12)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...