To je vrlo lijepo (mislim na prvi dio teksta) ali neću moći vidjeti :(( Već rekoh, u Osijeku je situacija puuuuno gora.. A da je kultura u lošem stanju, slažem se, to mislim i za naše filmove (čast izuzecima). Poznam samo jednu osobu koja živi od pisanja, a završila je dramaturgiju..
28.01.2006. (20:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ma ja mislim da žene i danas imaju probleme iz "Nore" i "Kuće lutaka", samo što se oni iskazuju na neki drugi način. Moral se mijenja, problemi ostaju. Možda bi mladi, nepriznati mogli osnovati neku udrugu, mladi pisci ponuditi tekstove mladim režiserima, scenaristima, kostimografima i glumcima, napraviti predstavu i objelodaniti je negdje van Zagreba? Sredine kao što su Sisak, Karlovac, nemaju više svoje kazalište, a imali su ih davno prije svih, a danas su žedni kulture i moraju se zadovoljiti jednom predstavom mjesečno u sezoni. To je žalosno. Mislim da mladima nedostaje poleta i želje. Gledamo predstave čija se scenografija sastoji od jednog šanka, jednog stolića i stolca, pa zar to može toliko koštati? Malo volje, snage, puno....ha! idealizam je nepopularna riječ, ali ne nalazim drugu. Podruprite jedni druge i napravite nešto. Višestruko će vam se vratiti. Oprosti ako sam odlutala od teme, ali ponijelo me........
30.01.2006. (18:24)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
JADE/ Što se tiče organziranja mladih, ima mnogo kazališnih grupa u kojima rade isključivo klinci s diplomom ADU. Interes za njih je slab, publika niti ne zna da te grupe djeluju. Kada bi imali publicitet kojeg imaju zvijezde "Big Brothera" te četvrt njihovog proračuna- možda bi mogli nekako preživljavati. Da ne spominjem da možete komotno zaboraviti da će Vam grad ustupiti nekakav prostor koji je zapravo najveća i najskuplja potreba. NEUTRINO/ "Otkad društvo mora otvarati prostor mladima" te "Mladi se moraju izboriti za svoju poziciju" replike su pomalo starijih kadrova u društvu koji su rijetko kad imali kontrolu i utjecaj da nešto promijene. Nažalost, mladi ih poslušaju i odlaze u inozemstvo, gdje se itekako ulaže u mlade potencijale, dok naši stari i bezidejni čeprkaju po svojoj taštini.
31.01.2006. (21:45)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Znate, neutrino, ja sam Vam mlad za te stvari. Ali čini mi se da sam mnogo iskusniji za te stvari od Vas. Naime, iako je konkurencija u inozemstvu golema, postoji gomila natječaja za mlade autore- dok u Hrvatskoj nema niti jedan. Neki agenti su se posvetili pronalaženju mladih autora. Kod nas toga nema, a i Vi ste sami rekli da u mlade društvo ne treba ulagati ( čemu onda ono služi ? ). Za potrebu nove hrvatske drame već sam u postu naglasio. Pretvaranje Krleže u mit nije problem, ali on će vjerojatno tamo i ostati. Što se tiče interesa publike, kod nas niti novine niti publiku ne interesira ništa na što ne dolaze polupismene celebrity osobe. A one ne dolaze na bilo koje predstave. Za to vrijeme se iznajmljuju kostimi za balet iz Londona u vrijednosti od 40 000 Eura, scenografija još skuplja- koju treba popraviti za još barem toliko i na kraju svega dobijete tek jednu lijepu, ali ni po čemu specifičnu "Trnoružicu". A što ste mislili kad ste rekli "off-Broadway umjetnik" ? Što Vam to znači "veliki igrač" i tko su ti ljudi? I dajte mi primjer dramaturške tradicije off-Broadwaya u Hrvatskoj! I što bi, po Vašem cijenjenom mišljenju, zanimalo našu publiku?
01.02.2006. (15:57)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Slobodno tipkaj, tu i je prostor za to. Alan Ford je jedan od mojih najdražih stripova ali se ne sjećam, niti poznajem ikog, tko se sjeća te fraze- ali recimo da si u pravu. U inozemstvu se jako mnogo i detaljno analiziraju nova lica na sceni jer ih se smatra nastavljačima, ako ne i revolucionarima kulture. Hrvatska nakon Krleže nije proizvela nit jednog novog, do te mjere afirmiranog, pisca- a to nisu krivi pisci. Kriva je upravo nestručnost kadra za kulturu koji nije shvatio krizu nove drame u Hrvata. Koja stilistička formacija prevladava u Hrvatskoj trenutno? Agenata vani ima mnogo, i mnogi su specijalizirani za mlade pisce te mlade dramatičare. Royal Court organizira internacionalni festival mladih pisaca na kojeg dolaze isti. Mi to nemamo. Jedina važnija nagrada je "Marin Držić" koji nagradi četvero-petero dramatičara. Što se tiče "temeljem čega" i "Off-Broadway" umjetnika, brkaš stvari. Off-Broadway nema nikakve veze s produkcijom već s diskursom. Imaju specifičnu dramaturgiju te se njihov repertoar nadovezuje na već podosta ustoličenu tradiciju. Tvoja primjedba da "nisu dovoljno dobri" je smiješna, jer se kritičari jednakom mjerom osvrću na njihov rad, i jednako ga vrednuju kao i rad Broadway-a. Dapače, danas postoji i "off-off-Broadway" koji se tek formira u tradicijskom smislu. S druge strane, čini mi se da si pod tim "off-Broadway" mislio na manji kvalitet produkcije i same predstave.Ako su ti "veliki igrači "Teatar u gostima" ( propao prije nekog vremena ) i "Histrioni", moram te razočarati. "Histrioni" su doslovce postali pučki teatar koji može nasmijati još samo penzinere svojim obradama Shakespeara na kajkavskom. Njima je smiješan Srbin kojem je svaka treća riječ "bre". Taj način obrade tekstova i dramaturški pristup temama i humoru u Shakespearskim dramama osuđen je na propast jer ga mlade generacije ne primaju k sebi. Kad posljednji Histrion ode u mirovinu, kud dalje? Nitko se ne treba maknuti, posebno na stari i iskusni majstori zanata. Dapače, velik broj upozorava na ovo o čemu ja pričam. I još uvijek ne razumijem tvoju definiciju "pristupačnosti" ? Zašto smatraš mlade dramatičare "nepristupačnima" te koje si drame čitao da ih takvim doživljavaš? Na kraju- Big Brother gledaju isti ljudi koji idu u kazališta- pa? Da im ga ja ponudim na sceni? Ili treba dodati deset golih djevojaka koje nisu imale sreće kao ja da se sad u toplini doma svog zafrkavam na kompjuteru? Patnje svih ljudi su i moje patnje.
01.02.2006. (23:20)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Dao si maha egu, ali to je okej na mom blogu. Čini mi se da si previše dugo vani te da ne poznaješ stanje na terenu. Ukratko- mladi danas nemaju niti prašnjavog kazališta, pa tvoj argument pada u vodu. Prostori koji bi mogli biti pretvoreni u kazališta su pod golemim legalnim zavrzlamama. Trebale bi enormne svote novca da se bilo što pokrene, novca koje sigurno nemaju studenti niti studentski zbor. Kazalište ITD, koje je trebalo braniti studentske boje pod "licencom" SC-a na -rubu je propasti i mnogi vjeruju da je ovo njegov kraj. I nije ga neka šteta, jer to sigurno nije ITD kojeg je osnovao Zuppa..... Strani producenti ulažu novac da bi dobili novac nazad, u redu, međutim čini mi se da ne govorimo o istim producentima tj. agentima. Zna se što je Traverse theatre, a što MTV i što traži jedan a što drugi....Tvoja argumentacija da je Shakespeare posljednje veliko ime Engleske i njenog pisma je poprilično velika glupost jer su Englezi nakon njega imali književnika koji su maltene bili arbitri stilističkih formacija. S druge strane, to je zato što nisu na njemu ostali, kako mi ostajemo na Krleži....uspješnost drame ne ovisi o mišljenju stručnjaka, ali ja nisam govorio o kritičarima već o samim dramskim umjetnicima i njihovoj nestručnosti. Mogao bih dati neke primjere, ako već nisam, ali budući da nisi bio ovdje neko vrijeme nema smisla da ih nabrajam.... Nemoj više koristit "Off-Broadway" jer iz svega priloženog nemaš blagog pojma što taj termin znači. Za razliku od tebe, ja nikad ne mećem nešto po svojoj želji u takve termine, posebno ako ne znam o čemu pričam. Off-Broadway teatar i meni i svima na svijetu znači jedno te isto, osim valjda tebi... "Temeljem čega bi netko dokazano neinteresantan publici", he he he he, gdje je dokaz? Pa ti ne možeš nit nabrojit što smo mi klinci napisali! Inače, kazališta u Hrvatskoj su ti u multimilijunskim dugovima radi neposjećenosti, pa hodi i provjeri njihov repertoar koji su pisci, po toj logici, publici neinteresantni....Fujkanje protiv mojih dojmova o Shakespearu kajkavskog dijalekta je proziran i šmrkav ad hominem po kojem ja nisam student svojeg faksa te samim tim nisam umišljen, samim tim ti mi se ne bi smijao da sam ja student svojeg faksa i da bih se trebao osjećati bolje, ja sam mlad i perspektivan umjetnik, po tebi. U redu, ego je super stvar, ali i u egu treba imat stila. Treba bit oprezan, ti ovdje ipak braniš Shakespeara na kajkavskom i smatraš da će ga to približit i mladima i starima. Požari i rat uništili su originalni Globe, ali zašto imaš potrebu to mene pitati?....Na kraju, planiram pobunu protiv svih intendanata i tatinih sineka na krivim položajima, očekujem financiranje iz dijaspore, primjerice Engleske. O mom diskursu nemaš pojma, pa mi nije jasno zašto misliš da publiku ne interesira i zašto bi samim tim istu zanimao Hamlet u kojem se igra Playstation, jedna od novijih Šerpinih zamisli....
03.02.2006. (23:19)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
A-joj.... Rekao si za Shakespearea da nakon njega nema novog, do te mjere afirmiranog pisca, odnosno da je on posljednji. To je bila replika na moj zaključak da fascinacija Krležom u hrvatskom teatru dovodi do zataškavanja budućnosti i da za to nisu krivi pisci već viši kadrovi u strukturi. Afirmacija Shakespeara i Krleže nisu jednake jer nakon Krleže nema Krleže a nakon Shakespeara- ti tvrdiš- isto nema drugih pisaca- jer si ga uzeo za primjer da je situacija u Hrvatskoj i Engleskoj ista..... Meni je potpuno jasno što si ti mislio kad si pljuvao po meni i po mojim dojmovima/nastupima/fakultetima/AlanFordovima,pa se ne boj da tvoja pljuvanja neću usvojit i primjetit.... znam da ne braniš Histrione, ali ja ih napadam, a kad sam je napao na jednom civiliziranom nivou rekao si fuj-me-bilo i da bi mi se trebalo smijati.... Ne znam zašto je Globe u Southwarku :) Reci mi!.... ogorčen? agresivan? Zadnji kojem sam bio ogorčen i agresivan još nije sletio, a što se mojeg diskursa tiče, držiš ga previsokim i egotripičnim jer si rekao da ja i moja generacija publiku smatramo volovima, i ne izvlači se se sad u tu čahuru samodopadnosti ( wake up-call, rekao bi ti ).... Off-Broadway ima svoju ekonomsku sustavnost, kao i svako kazalište, koja nužno prati dramaturšku prirodu njegovog rada. Ti si nazvao "Histrione" Off-Broadwayem, dakle ti ih smatraš neprofitnom organizacijom? Ili (ne)dovoljno dobrima da budu Broadway u tvom smislu riječi ( to si spomeuno u svom postu od 01.02) Smatraš da New York Off-Broadway nema svoju tradiciju? Da nije dovoljno dobar? Ne budi smiješan, pa i Wikipedia govori o njegovoj umjetničkoj sustavnosti. Ako nije dobar, zašto su onda neke predstave igrale na Broadwayu? .... Traverse theatre sam spomenuo u kontekstu dramske misli vodilje, ne financijske i ekonomske politike. Samim tim ne shvaćam kud bih sebi dao gol?.... Poruka Jade završava riječima o publicitetu kojeg imaju neki "Big Brotheri" te o nedostatku interesa publike za sve što nije vezano uz naivnu ideju celebrity sustava, u prvom redu gola ženska tijela. Na čijoj si ti strani?.... Ova zadnja tema tvog posta, imaš još toga? Užasno je smiješno!
05.02.2006. (18:18)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
U redu, idemo opet ispočetka..... Pa i rekao si da nakon Shakespeara nema Shakespeara! ..... Dosadan si mi s tim "pjenjenjem", ja se samo smijuckam tvojoj loše zamaskiranoj aroganiciji..... Zašto si rekao fuj na moje floskule o dramaturškom pristupu Shakespearu i zašto bi se trebalo smijat bilo kome kada bi tako formulirao svoja razmišljanja? .....Gdje se ti i Wikipedia razilazite je u tome da tvrdiš da Off-Broadway ima manju umjetničku vrijednost od Broadway-a te da "nije dovoljno dobar", te paradoksalno smatraš da su "Histrioni" i "Teatar u gostima" primjeri Off-Broadway teatra kod nas. Ne razumijem gdje se te ideje uklapaju u definiciju iz Wikipedie, da ne spominjem da su na njemu radili, a i još uvijek radi barem pet Pulitzerovaca. Wikipedia kaže da su Off-Broadway kazališta uglavnom neprofitne organizacije, pa mi nije jasno otkud ti ideja da ćeš uzeti iz definiranja što ti treba za argumentaciju a što je kontra jednostavno pustit. Za "Histrione" si rekao da su otišli Off-Broadway ....Publiku smatram povodljivom radi "celebrity" sustava, ne smatram da je glupa jer ne razumije moj diskurs.... Ja sam dakle ogorčen i agresivan? Super. Baš mi je drago. I, što ćemo sad?.... Traverse Theatre je star 45 godina i nije nikakva karitativna organizacija već kazalište čiji je diskurs upućen ka identfiikaciji novog dramskog pisma, imaju otvorenu suradnju s mnogim Istočnoeuropskim mladim piscima, uključujući mene. Identifikacija novih dramskih stremljenja nije stvar altruizma već opće kulturne i povijesne važnosti.... neutrino, drame mladih pisaca ne dolaze na scenu jer stari glumci režiraju tekstove starih dramatičara- provjeri tko su intendanti najvećih kazališta i koji im je repertoar. Ne kažem da ti dramatičari nisu vrijedni ali kultura kašlje, neutrino, ali ne zato što imamo loše pisce već loša vodstva.... Smiješno mi je bilo tvoje elegantno etiketiranje mene kao nekakvog zajedljivog tipa....
08.02.2006. (22:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
MARE
joj nisam dugo bila u kazalištu..zadnje što sam gledala je kako neki srednjoškolci kolju Kafku:) baš nema dobrih gostovanja u Karlovcu:(
28.01.2006. (20:03) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
moxy
To je vrlo lijepo (mislim na prvi dio teksta) ali neću moći vidjeti :(( Već rekoh, u Osijeku je situacija puuuuno gora.. A da je kultura u lošem stanju, slažem se, to mislim i za naše filmove (čast izuzecima). Poznam samo jednu osobu koja živi od pisanja, a završila je dramaturgiju..
28.01.2006. (20:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
......zafrkancija.......
blog ti je superrrr dođi posjeti moj ima svega zanimljivoga čak možeš nahraniti i gladnog kennya i ima svega zanimljivoga bok
28.01.2006. (22:32) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
hcsp
užas. kad se sjetim da Nenad Rizvanović ne pomaže mladim piscima, a mlati tolike par4e i ima toliki uticaj, dođe mi da se požalim Tomislavu Čadežu.
28.01.2006. (22:33) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Shadow Boxer
fakat dobro receno
29.01.2006. (00:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
D.S.O.
ne znam za probleme.... ali tebi želim miran sna.. prepun ulovljenih zmajeva.
29.01.2006. (03:54) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
napalm
ne pitajte ni mene, danas mi je nedjelja.
29.01.2006. (13:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
gawrun
kovač i zajec valjaju
29.01.2006. (15:04) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
spada
da mi bi naći zemlju gdje kultura nije u kurcu... "odma bi se tamo selio!"
29.01.2006. (21:31) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Pisanje ili život?
Hrvatsko je kazalište dobro, ali mladi pisci su čak i bolji od njega. Vidi, na primjer, sebe. Nisi mogo ispast bolji ni da si htio ;o) Pusa
30.01.2006. (00:37) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Jade´s box
Ma ja mislim da žene i danas imaju probleme iz "Nore" i "Kuće lutaka", samo što se oni iskazuju na neki drugi način. Moral se mijenja, problemi ostaju. Možda bi mladi, nepriznati mogli osnovati neku udrugu, mladi pisci ponuditi tekstove mladim režiserima, scenaristima, kostimografima i glumcima, napraviti predstavu i objelodaniti je negdje van Zagreba? Sredine kao što su Sisak, Karlovac, nemaju više svoje kazalište, a imali su ih davno prije svih, a danas su žedni kulture i moraju se zadovoljiti jednom predstavom mjesečno u sezoni. To je žalosno. Mislim da mladima nedostaje poleta i želje. Gledamo predstave čija se scenografija sastoji od jednog šanka, jednog stolića i stolca, pa zar to može toliko koštati? Malo volje, snage, puno....ha! idealizam je nepopularna riječ, ali ne nalazim drugu. Podruprite jedni druge i napravite nešto. Višestruko će vam se vratiti. Oprosti ako sam odlutala od teme, ali ponijelo me........
30.01.2006. (18:24) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Closer
ja sam dosta cesto u kazalistu, i vec se veselim tomu da pogledam tvoje prijedloge :)
30.01.2006. (20:02) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
JADE/ Što se tiče organziranja mladih, ima mnogo kazališnih grupa u kojima rade isključivo klinci s diplomom ADU. Interes za njih je slab, publika niti ne zna da te grupe djeluju. Kada bi imali publicitet kojeg imaju zvijezde "Big Brothera" te četvrt njihovog proračuna- možda bi mogli nekako preživljavati. Da ne spominjem da možete komotno zaboraviti da će Vam grad ustupiti nekakav prostor koji je zapravo najveća i najskuplja potreba. NEUTRINO/ "Otkad društvo mora otvarati prostor mladima" te "Mladi se moraju izboriti za svoju poziciju" replike su pomalo starijih kadrova u društvu koji su rijetko kad imali kontrolu i utjecaj da nešto promijene. Nažalost, mladi ih poslušaju i odlaze u inozemstvo, gdje se itekako ulaže u mlade potencijale, dok naši stari i bezidejni čeprkaju po svojoj taštini.
31.01.2006. (21:45) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
Znate, neutrino, ja sam Vam mlad za te stvari. Ali čini mi se da sam mnogo iskusniji za te stvari od Vas. Naime, iako je konkurencija u inozemstvu golema, postoji gomila natječaja za mlade autore- dok u Hrvatskoj nema niti jedan. Neki agenti su se posvetili pronalaženju mladih autora. Kod nas toga nema, a i Vi ste sami rekli da u mlade društvo ne treba ulagati ( čemu onda ono služi ? ). Za potrebu nove hrvatske drame već sam u postu naglasio. Pretvaranje Krleže u mit nije problem, ali on će vjerojatno tamo i ostati. Što se tiče interesa publike, kod nas niti novine niti publiku ne interesira ništa na što ne dolaze polupismene celebrity osobe. A one ne dolaze na bilo koje predstave. Za to vrijeme se iznajmljuju kostimi za balet iz Londona u vrijednosti od 40 000 Eura, scenografija još skuplja- koju treba popraviti za još barem toliko i na kraju svega dobijete tek jednu lijepu, ali ni po čemu specifičnu "Trnoružicu". A što ste mislili kad ste rekli "off-Broadway umjetnik" ? Što Vam to znači "veliki igrač" i tko su ti ljudi? I dajte mi primjer dramaturške tradicije off-Broadwaya u Hrvatskoj! I što bi, po Vašem cijenjenom mišljenju, zanimalo našu publiku?
01.02.2006. (15:57) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
Slobodno tipkaj, tu i je prostor za to. Alan Ford je jedan od mojih najdražih stripova ali se ne sjećam, niti poznajem ikog, tko se sjeća te fraze- ali recimo da si u pravu. U inozemstvu se jako mnogo i detaljno analiziraju nova lica na sceni jer ih se smatra nastavljačima, ako ne i revolucionarima kulture. Hrvatska nakon Krleže nije proizvela nit jednog novog, do te mjere afirmiranog, pisca- a to nisu krivi pisci. Kriva je upravo nestručnost kadra za kulturu koji nije shvatio krizu nove drame u Hrvata. Koja stilistička formacija prevladava u Hrvatskoj trenutno? Agenata vani ima mnogo, i mnogi su specijalizirani za mlade pisce te mlade dramatičare. Royal Court organizira internacionalni festival mladih pisaca na kojeg dolaze isti. Mi to nemamo. Jedina važnija nagrada je "Marin Držić" koji nagradi četvero-petero dramatičara. Što se tiče "temeljem čega" i "Off-Broadway" umjetnika, brkaš stvari. Off-Broadway nema nikakve veze s produkcijom već s diskursom. Imaju specifičnu dramaturgiju te se njihov repertoar nadovezuje na već podosta ustoličenu tradiciju. Tvoja primjedba da "nisu dovoljno dobri" je smiješna, jer se kritičari jednakom mjerom osvrću na njihov rad, i jednako ga vrednuju kao i rad Broadway-a. Dapače, danas postoji i "off-off-Broadway" koji se tek formira u tradicijskom smislu. S druge strane, čini mi se da si pod tim "off-Broadway" mislio na manji kvalitet produkcije i same predstave.Ako su ti "veliki igrači "Teatar u gostima" ( propao prije nekog vremena ) i "Histrioni", moram te razočarati. "Histrioni" su doslovce postali pučki teatar koji može nasmijati još samo penzinere svojim obradama Shakespeara na kajkavskom. Njima je smiješan Srbin kojem je svaka treća riječ "bre". Taj način obrade tekstova i dramaturški pristup temama i humoru u Shakespearskim dramama osuđen je na propast jer ga mlade generacije ne primaju k sebi. Kad posljednji Histrion ode u mirovinu, kud dalje? Nitko se ne treba maknuti, posebno na stari i iskusni majstori zanata. Dapače, velik broj upozorava na ovo o čemu ja pričam. I još uvijek ne razumijem tvoju definiciju "pristupačnosti" ? Zašto smatraš mlade dramatičare "nepristupačnima" te koje si drame čitao da ih takvim doživljavaš? Na kraju- Big Brother gledaju isti ljudi koji idu u kazališta- pa? Da im ga ja ponudim na sceni? Ili treba dodati deset golih djevojaka koje nisu imale sreće kao ja da se sad u toplini doma svog zafrkavam na kompjuteru? Patnje svih ljudi su i moje patnje.
01.02.2006. (23:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
Dao si maha egu, ali to je okej na mom blogu. Čini mi se da si previše dugo vani te da ne poznaješ stanje na terenu. Ukratko- mladi danas nemaju niti prašnjavog kazališta, pa tvoj argument pada u vodu. Prostori koji bi mogli biti pretvoreni u kazališta su pod golemim legalnim zavrzlamama. Trebale bi enormne svote novca da se bilo što pokrene, novca koje sigurno nemaju studenti niti studentski zbor. Kazalište ITD, koje je trebalo braniti studentske boje pod "licencom" SC-a na -rubu je propasti i mnogi vjeruju da je ovo njegov kraj. I nije ga neka šteta, jer to sigurno nije ITD kojeg je osnovao Zuppa..... Strani producenti ulažu novac da bi dobili novac nazad, u redu, međutim čini mi se da ne govorimo o istim producentima tj. agentima. Zna se što je Traverse theatre, a što MTV i što traži jedan a što drugi....Tvoja argumentacija da je Shakespeare posljednje veliko ime Engleske i njenog pisma je poprilično velika glupost jer su Englezi nakon njega imali književnika koji su maltene bili arbitri stilističkih formacija. S druge strane, to je zato što nisu na njemu ostali, kako mi ostajemo na Krleži....uspješnost drame ne ovisi o mišljenju stručnjaka, ali ja nisam govorio o kritičarima već o samim dramskim umjetnicima i njihovoj nestručnosti. Mogao bih dati neke primjere, ako već nisam, ali budući da nisi bio ovdje neko vrijeme nema smisla da ih nabrajam.... Nemoj više koristit "Off-Broadway" jer iz svega priloženog nemaš blagog pojma što taj termin znači. Za razliku od tebe, ja nikad ne mećem nešto po svojoj želji u takve termine, posebno ako ne znam o čemu pričam. Off-Broadway teatar i meni i svima na svijetu znači jedno te isto, osim valjda tebi... "Temeljem čega bi netko dokazano neinteresantan publici", he he he he, gdje je dokaz? Pa ti ne možeš nit nabrojit što smo mi klinci napisali! Inače, kazališta u Hrvatskoj su ti u multimilijunskim dugovima radi neposjećenosti, pa hodi i provjeri njihov repertoar koji su pisci, po toj logici, publici neinteresantni....Fujkanje protiv mojih dojmova o Shakespearu kajkavskog dijalekta je proziran i šmrkav ad hominem po kojem ja nisam student svojeg faksa te samim tim nisam umišljen, samim tim ti mi se ne bi smijao da sam ja student svojeg faksa i da bih se trebao osjećati bolje, ja sam mlad i perspektivan umjetnik, po tebi. U redu, ego je super stvar, ali i u egu treba imat stila. Treba bit oprezan, ti ovdje ipak braniš Shakespeara na kajkavskom i smatraš da će ga to približit i mladima i starima. Požari i rat uništili su originalni Globe, ali zašto imaš potrebu to mene pitati?....Na kraju, planiram pobunu protiv svih intendanata i tatinih sineka na krivim položajima, očekujem financiranje iz dijaspore, primjerice Engleske. O mom diskursu nemaš pojma, pa mi nije jasno zašto misliš da publiku ne interesira i zašto bi samim tim istu zanimao Hamlet u kojem se igra Playstation, jedna od novijih Šerpinih zamisli....
03.02.2006. (23:19) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
A-joj.... Rekao si za Shakespearea da nakon njega nema novog, do te mjere afirmiranog pisca, odnosno da je on posljednji. To je bila replika na moj zaključak da fascinacija Krležom u hrvatskom teatru dovodi do zataškavanja budućnosti i da za to nisu krivi pisci već viši kadrovi u strukturi. Afirmacija Shakespeara i Krleže nisu jednake jer nakon Krleže nema Krleže a nakon Shakespeara- ti tvrdiš- isto nema drugih pisaca- jer si ga uzeo za primjer da je situacija u Hrvatskoj i Engleskoj ista..... Meni je potpuno jasno što si ti mislio kad si pljuvao po meni i po mojim dojmovima/nastupima/fakultetima/AlanFordovima,pa se ne boj da tvoja pljuvanja neću usvojit i primjetit.... znam da ne braniš Histrione, ali ja ih napadam, a kad sam je napao na jednom civiliziranom nivou rekao si fuj-me-bilo i da bi mi se trebalo smijati.... Ne znam zašto je Globe u Southwarku :) Reci mi!.... ogorčen? agresivan? Zadnji kojem sam bio ogorčen i agresivan još nije sletio, a što se mojeg diskursa tiče, držiš ga previsokim i egotripičnim jer si rekao da ja i moja generacija publiku smatramo volovima, i ne izvlači se se sad u tu čahuru samodopadnosti ( wake up-call, rekao bi ti ).... Off-Broadway ima svoju ekonomsku sustavnost, kao i svako kazalište, koja nužno prati dramaturšku prirodu njegovog rada. Ti si nazvao "Histrione" Off-Broadwayem, dakle ti ih smatraš neprofitnom organizacijom? Ili (ne)dovoljno dobrima da budu Broadway u tvom smislu riječi ( to si spomeuno u svom postu od 01.02) Smatraš da New York Off-Broadway nema svoju tradiciju? Da nije dovoljno dobar? Ne budi smiješan, pa i Wikipedia govori o njegovoj umjetničkoj sustavnosti. Ako nije dobar, zašto su onda neke predstave igrale na Broadwayu? .... Traverse theatre sam spomenuo u kontekstu dramske misli vodilje, ne financijske i ekonomske politike. Samim tim ne shvaćam kud bih sebi dao gol?.... Poruka Jade završava riječima o publicitetu kojeg imaju neki "Big Brotheri" te o nedostatku interesa publike za sve što nije vezano uz naivnu ideju celebrity sustava, u prvom redu gola ženska tijela. Na čijoj si ti strani?.... Ova zadnja tema tvog posta, imaš još toga? Užasno je smiješno!
05.02.2006. (18:18) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Sinke
U redu, idemo opet ispočetka..... Pa i rekao si da nakon Shakespeara nema Shakespeara! ..... Dosadan si mi s tim "pjenjenjem", ja se samo smijuckam tvojoj loše zamaskiranoj aroganiciji..... Zašto si rekao fuj na moje floskule o dramaturškom pristupu Shakespearu i zašto bi se trebalo smijat bilo kome kada bi tako formulirao svoja razmišljanja? .....Gdje se ti i Wikipedia razilazite je u tome da tvrdiš da Off-Broadway ima manju umjetničku vrijednost od Broadway-a te da "nije dovoljno dobar", te paradoksalno smatraš da su "Histrioni" i "Teatar u gostima" primjeri Off-Broadway teatra kod nas. Ne razumijem gdje se te ideje uklapaju u definiciju iz Wikipedie, da ne spominjem da su na njemu radili, a i još uvijek radi barem pet Pulitzerovaca. Wikipedia kaže da su Off-Broadway kazališta uglavnom neprofitne organizacije, pa mi nije jasno otkud ti ideja da ćeš uzeti iz definiranja što ti treba za argumentaciju a što je kontra jednostavno pustit. Za "Histrione" si rekao da su otišli Off-Broadway ....Publiku smatram povodljivom radi "celebrity" sustava, ne smatram da je glupa jer ne razumije moj diskurs.... Ja sam dakle ogorčen i agresivan? Super. Baš mi je drago. I, što ćemo sad?.... Traverse Theatre je star 45 godina i nije nikakva karitativna organizacija već kazalište čiji je diskurs upućen ka identfiikaciji novog dramskog pisma, imaju otvorenu suradnju s mnogim Istočnoeuropskim mladim piscima, uključujući mene. Identifikacija novih dramskih stremljenja nije stvar altruizma već opće kulturne i povijesne važnosti.... neutrino, drame mladih pisaca ne dolaze na scenu jer stari glumci režiraju tekstove starih dramatičara- provjeri tko su intendanti najvećih kazališta i koji im je repertoar. Ne kažem da ti dramatičari nisu vrijedni ali kultura kašlje, neutrino, ali ne zato što imamo loše pisce već loša vodstva.... Smiješno mi je bilo tvoje elegantno etiketiranje mene kao nekakvog zajedljivog tipa....
08.02.2006. (22:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...