Miroslav Radman vidi problem u tome da se ljudski ego poistovjećuje s mozgom, jer smo skloniji vjerovati da mi »proizvodimo« naše misli, a ne naš mozak. Dakle moglo bi se reći da negira slobodnu volju i naša narcistička uvjerenja da smo uzvišeniji od životinja zato što smo u stanju npr. promatrati vlastite misli ili spoznati vječne istine. U tekstu kojeg navodiš spominje se suopažaj (apperception). To je isto što i metakognicija, promatranje vlastitih misli, znanje o vlastitom znanju itd. Mislim da to jest bitan aspekt svijesti, ali posjeduju ga i ateisti, a možda i neke životinje. Što se tiče vjerničkih tvrdnji da je spoznaja Boga pokazatelj svijesti, tj. umske duše, smatram da su takvi stavovi primjer ideološkog nasilja, jer nametati svoju volju kao jedinu ispravnu je nasilje.
15.01.2006. (01:52)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Da najprije riješimo ovo u vezi nasilja: gdje ja to ikome namećem išta? Upravo obrnuto: zar nije tvoja ''zabrana spominjanja Boga'' ideološko nasilje? Zar ti ne pokušavaš nametnuti meni svoju volju - tako što me prozivaš kao nasilnika - upravo kao jedinu ispravnu?
15.01.2006. (12:47)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ja ne "zabranjujem" spominjanje Boga, nego definiranje svijesti kroz vjeru na način da su vjernici na višoj razini postojanja zato što vjeruju u Boga. Na taj način se nevjernike implicitno proglašava nižim bićima. Jedino što namećem je tolerancija, pa ako je to nasilje neka je.:) Glede misli: slažem se, to je otvoreno pitanje, pa sam naveo i jedno ekstremno tumačenje koje preispituje koncepte slobode, volje, svijesti...
15.01.2006. (14:17)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nothing to see here..
Miroslav Radman vidi problem u tome da se ljudski ego poistovjećuje s mozgom, jer smo skloniji vjerovati da mi »proizvodimo« naše misli, a ne naš mozak. Dakle moglo bi se reći da negira slobodnu volju i naša narcistička uvjerenja da smo uzvišeniji od životinja zato što smo u stanju npr. promatrati vlastite misli ili spoznati vječne istine. U tekstu kojeg navodiš spominje se suopažaj (apperception). To je isto što i metakognicija, promatranje vlastitih misli, znanje o vlastitom znanju itd. Mislim da to jest bitan aspekt svijesti, ali posjeduju ga i ateisti, a možda i neke životinje. Što se tiče vjerničkih tvrdnji da je spoznaja Boga pokazatelj svijesti, tj. umske duše, smatram da su takvi stavovi primjer ideološkog nasilja, jer nametati svoju volju kao jedinu ispravnu je nasilje.
15.01.2006. (01:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
Da najprije riješimo ovo u vezi nasilja: gdje ja to ikome namećem išta? Upravo obrnuto: zar nije tvoja ''zabrana spominjanja Boga'' ideološko nasilje? Zar ti ne pokušavaš nametnuti meni svoju volju - tako što me prozivaš kao nasilnika - upravo kao jedinu ispravnu?
15.01.2006. (12:47) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
A što se tiče mozga i misli: možda mozak misli proizvodi, a možda ih i prima (kao neki prijamnik). To ostaje otvoreno.
15.01.2006. (13:00) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nothing to see here..
Ja ne "zabranjujem" spominjanje Boga, nego definiranje svijesti kroz vjeru na način da su vjernici na višoj razini postojanja zato što vjeruju u Boga. Na taj način se nevjernike implicitno proglašava nižim bićima. Jedino što namećem je tolerancija, pa ako je to nasilje neka je.:) Glede misli: slažem se, to je otvoreno pitanje, pa sam naveo i jedno ekstremno tumačenje koje preispituje koncepte slobode, volje, svijesti...
15.01.2006. (14:17) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
davor
Ono o čemu Leibniz govori je sposobnost apstrakcije koja nam omogućuje poimanje beskonačnosti u odnosu na koju smo mi sami konačna bića.
15.01.2006. (20:20) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...