Komentari

uvod.blog.hr

Dodaj komentar (7)

Marketing


  • davor

    Nitko ne komentira pa prenosim s forum.hr planinarov komentar koji mi se svidio. ''Svatko može napraviti cipele - ali ne bih baš svake nosio. No, ući u tuđe cipele znak je otvorenosti-ljubavi prema tuđim nogama.'' Ja bih rekao, vrijedi iskušati razne cipele dok ne nađemo svoju mjeru.

    avatar

    24.11.2005. (22:19)    -   -   -   -  

  • planinar

    Imati životnu filozofiju kao temelj nešto je što ima svatko. Čak ako to «imanje» i niječe, takvo nijekanje potječe opet od životne filozofije. U pozadini bilo koje životne filozofije nalazi se nagon za neponavljanjem grešaka, a greška je iskustvo o štetnom. Dakle, svatko želi biti mudar, nitko se mudar nije rodio pa je sasvim normalno da čini greške, ali ponavljanje grešaka (ponavljanje istog iskustva štete) nikog ne čini mudrim. Iz te pozicije ne podupirem žaljenje onih koji se smatraju «kvalificiranim» ljubiteljima mudrosti, ili kvalificiranim filozofima zbog «ulaženje u kvalificirani prostor» onih «nekvalificiranih». Naime, «cipela» i «noga» će se same prepoznati, a kako svatko ima životnu filozofiju, tako je kvalificiran izrađivati i popravljati vlasitu «cipelu». Ako takvu «cipelu» nudi nekom drugom, ne treba mu uzimati za zlo, čak ako «broj» ne odgovara. Zato mislim da je stalna i opetovana osuda «nekvalificiranih» ponavljanje greške koja ne čini mudrog, da, kako si i sam rekao, «cipelu» treba isprobati, a onda je ne nositi ako ne odgovara, no razmjenu «cipela» treba poticati, ne toliko zbog «cipela» koje su ionako potrošna roba, nego zbog iskustva tuđih «nogu». Na taj način, voli se onog drugog, a uskraćivanjem ljubavi gubi primatelj, ali tek posredno – na gubitku je prije svega davatelj koji se zakida na iskustvu ljubavi. Pozdrav, Davore.

    avatar

    25.11.2005. (10:15)    -   -   -   -  

  • davor

    Živio mi, planinaru! Naglasak je prije na vještini koja se stječe postolarenjem :) nego li na preuzimanju nečijih konfekcijskih cipela. Zato ''niman postole'', jer svoje moram sam naći, tuđe ne pašu. Pa sam uz meni simpatično Hegelovo grintanje stavio i Jaspersa koji vjerujem kazuje isto što i ti.

    avatar

    25.11.2005. (11:58)    -   -   -   -  

  • planinar

    Kužim, kužim, ja i Jaspers smo već sila :)))) No, nisu li (i) filozofske škole konfekcijske radionice ili čak industrija, pa se tu "noge" nužno prilagođavaju "cipeli"? Što je u odnosu na njih "tihi obrt" oblikovanja osobne filozofije?

    avatar

    25.11.2005. (15:34)    -   -   -   -  

  • viviana

    osobno se ne bih usudila ocjenjivati vrijednost neke filosofije ukoliko ne bih bila i dublje upoznata s njom, ukoliko tu cipelu ne bih isprobala i nosila je, zaradila žuljeve... dotičući se iskustva tuđih nogu, kako je to lijepo rekao planinar... kao vlastitog spoznajnog iskustva pa utoliko i njene vrijednosti, za mene. Tek tad, i samo u mjeri kojom ta filosofija pronalazi svoju potvrdu u mojoj svijesti ( a to se opet dotiče Jaspersa i njegovog: da i najzapleteniji putovi kojim idu stručnjaci u filosofiji imaju svoj smisao tek ako prodru u ljudsku prirodu ), mogla bih se postaviti nekim svojim kompetencijama... reći, isprobala sam te postole i nosila i moje iskustvo je takvo i takvo... Samo na osnovu izgleda, naime, ne bih se usudila govoriti o postolama jer sva bi istinitost takvog mog iskaza pala u vodu ako za njim ne bi stajalo i iskustvo proživljenoga, iskustvo prohodnosti u iskustveni svijet onih majstora što su svojim strpljivim i finim rukama načinili nešto što sam poželjela nositi, posegnula za tim... no, isto tako i sva istinitost mojih vlastitih formi, pokušaja da možda načinim neke vlastite staklene cipelice... raspala bi se već na dodir kad one ne bi bile točno po mjeri mojih stopala, mjeri puta koji sam njima prešla, bez obzira u kakvim cipelama.

    avatar

    25.11.2005. (16:11)    -   -   -   -  

  • guest

    nipošto se ne suzdržavam izricati mišljenja ili ocjene neke, bilo koje, filozofije - jednostavno zato što svaka pretendira ili bi, logički, trebala biti usmjerena k objašnjavanju nečega čega sam ja integralni dio. stoga se uvijek osjećam pozvan

    avatar

    30.11.2005. (12:45)    -   -   -   -  

  • davor

    Godinu kasnije nadodajem i Wittgensteinov izvadak iz ostavštine, na istu temu, no koji je možda bliže onome ka čemu su bili usmjereni naši komentari uz Hegelov i Jaspersov fragment.

    avatar

    21.11.2006. (20:24)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...