Komentari

budan.blog.hr

Dodaj komentar (9)

Marketing


  • Story

    Može stati na pola

    avatar

    29.04.2005. (20:54)    -   -   -   -  

  • ...

    ...itd

    avatar

    02.05.2005. (18:48)    -   -   -   -  

  • borivoj

    itd, za itd...

    avatar

    03.05.2005. (18:23)    -   -   -   -  

  • ...

    Buda je uvijek u pravu

    avatar

    05.05.2005. (18:55)    -   -   -   -  

  • Još malo Bude

    Nakićena, u velima i vjencima ovijena, mirisna od sandalova praha, po sredini prostrane ulice plesačica igra, a glazba je prati. Naiđoh proseći hranu i raspoznah u prolazu, nakićenu, velom ogrnutu podmetnutu zamku Smrti. To moju misao podstaknu iz dna srca i jasno mi predoči opasnost; i tu je odvratnost prevršila mjeru! Tako mi se oslobodi duh. Gle, kako je obuhvatna istina! Postigoh trovrsno znanje i izvrših poruku Budnoga. Nagasamalo pripadao je plemenu Sakja kao i Buda. Neko je vrijeme bio lični pomoćnik učiteljev. Jedna zgoda iz tog razdoblja i jedna Budina strofa posvećena Nagasamalu sačuvana je u zbirci prigodnih uspomena te vrste Udanam (VIII, 7).

    avatar

    05.05.2005. (19:14)    -   -   -   -  

  • Još malo Bude

    Srz Budina bica I smisao njegove djelatnoti jeste moralno usavrsavanje covjeka Zato Buda nije sistematski razvio I izrazio svoje filozofsko ucenje, kao sto je ucinio sa svojim etickim ucenjem. Za onoga koji stoji u vatri ,govorio je on, vazno je kako da iz njenog plamena izbjegne, a ne da sazna prirodu vatre. Izvjesno je da je od opsirnog raspravljana metafizicko-teoloskog pitanja Budu odbijalo I licno iskustveno opazanje, da takve rasprave unose razdor, odnosno, da ne doprinose moralnom uzdizanju ljudi. Bitno filozofsko pitanje bilo je I da li u osnovi svijeta postoji neka neprocjenljiva supstanca. Iz obilja budistickih tekstova se moze zakljuciti da Buda nije prihvatio postojanje takve supstance ,jer je Budin pogled na svijet dinamicki, a ne supstancajilisticki. Budin svijet najvise lici na vatru ,jer kao I vatra svijet je neprestano nastajanje I nestajanje, prolazenje. Ono sto nam izgleda kao trajna, cvrsta stvar ili konstantni oblik ,samo je jedan momenat u kontinuitetu nastajanja I prolazenja, bica I nebica koji mi prekidamo I proglasavamo za nesto cvrsto, trajno. Posto porice postojanje neke vjecne supstancijalne osnove svijeta pojedinacnih stvari I dogadjanja, Budina I budisticka filozofija mora da trazi neki princip koji mnostvenost povezuje u neko jedinstvo . Za Budu taj povezujuci princip jeste-DARMA .Rijec je u stvari o zakonu uzrocnosti. Naime, ako ma sto postoji I ako je zakon uzrocnosti nuzan, onda je svako postojanje uzrokovano ranijim I proizvodice nova postojanja tako da je zbivanje vjecno.Pod darmom budizam ne misli samo na opstu uzrocnost kao osnov vjecnog kontinuiteta postojanja, vec I na zakoniti unutrasnji odnos u samim pojedinacnim stvarima. Budisticko ucenje o bogu I o skladu je sa ucenjem uzrocnosti. Ako naime prihvata da je uzrocnost apsolutno nuzna, onda je za budizam neprihvatljiva misao o personalno shvacenom svemogucem bogu koji stvara svijet I koji bi mogao da po svojoj volji utice na tok dogadjaja ida ga mijenja.

    avatar

    05.05.2005. (19:18)    -   -   -   -  

  • borivoj

    ...(tockasti) hvala ti i nije lose... lp, boro.

    avatar

    06.05.2005. (18:45)    -   -   -   -  

  • Karolina

    Koji put za istinu je bolje da se šuti jer te može koštati života

    avatar

    08.06.2005. (11:27)    -   -   -   -  

  • borivoj

    svakako karolina, treba se znati kome se obracas. uvijek se primjenjuje i postupa prema onoj hermetickoj formuli: znati, htijeti, smeti, cutati... lp, boro.

    avatar

    29.06.2005. (11:12)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...