Manufaktura
petak , 12.11.2004.
DOP magazin putem intervjua predstavio je mladu riječku nakladničku kuću Manufaktura. U izdanju Manufakture nedavno je objavljen roman Igora Večerine pod naslovom "Dva".
Moju kritiku toga romana na ovom istom mjestu biti ćete u prilici čitati sutra, a sada vam iz DOP-a prenosim intervju s jednim od osnivača Manufakture, Zoranom Medvedom :
* Tko su, odakle i koliko Manufaktura?
Manufaktura su Iva Sladić, Dobriša Radovanović, Ivan Šarar i Zoran Medved redom iz Rijeke, Opatije, Matulja i Rijeke + podosta vanjskih suradnika iz cijele lijepe naše...
Booka je najviše Lea Stoiljković sa Sušaka (istočna Rijeka). I to sve skupa oko 3 godine.
* Booka kao nakladnički pothvat. Misija? Zašto ste uopće krenuli u nakladništvo?
Misija je stvoriti platformu za eksploataciju prirodnih gradskih smradova koji, kao atmosfersko / sociološka pojava, postoje svuda u Hrvatskoj. Svaki taj smrad (ukoliko si zainteresirani konzument nebitnih životnih nuspojava poput glazbe, kniževnosti, umjetnosti, sporta, itd... čitaj miomiris) ima svoju specifičnu energiju (E), relativnu beskompromisnost (RB), self destruct tendenciju (SDT), financijsko - spiritualnu ambivalenciju (FSA), konstantu intrinzičnog poriva (KIP), koeficijent investicijske recipročnosti (KIR) i varijabini faktor spontane medijske propulzije (VFSMP).
Nakon što smo slučajno jednog popodneva otkrili formulu kako gradski smrad pretvoriti u zabavu za široke narodne mase, nije nam preostalo ništa drugo nego da se aktivno uključimo u izdavaštvo, koje je drugi nosivi stup naše buduće platforme.
Da nas ne bi krivo shvatili, formula nije tajna i sa zadovoljstvom ćemo je podjeliti sa Vama i Vašim čitateljstvom. Dakle formula izračuna potencijalne snage gradskog smrada (PSGS) je sljedeća:
Sum(PSGS) = E! + (RB x SDT) : (KIR - KIP) x VFSMP - (FSA : -BESKONAČNO)
U šta želite na kraju tu potencijalnu snagu gradskog smrada prevoriti, naravno ovisi o Vama. Mogućnosti su beskonačne. Mi smo tu radi love.
* Gdje si vi tražite mjesto na domaćoj razgranatoj i turbulentnoj izdavačkoj sceni? Koje su petoljetke i dugoročniji planovi trajanja?
Svoje mjesto pokušati ćemo pronaći kao mala, vizualno, tematski i idejno prepoznatljiva kuća koja će se truditi da ne svaštari te da održi nekakav balans između već afirmiranih i novih imena hrvatske i europske književne scene. Konkurentnost planiramo postići izborom autora i kvalitetom tekstova, ali i povezivanjem sa ostalim kulturnim scenama / proizvodima (film, glazba, internet), te naravno sa pristupačnom cijenom. Sve u cilju da knjiga booke bude nešto što će svaki teenager sa ponosom nositi sa sobom u kafić ili na plažu i što će mu u krajnjoj liniji povećati izglede za seksualne interakcije... Ovaj štos sam pokupio... Postoji naime jedna urbana legenda koju sam pročitao u nekom interviewu (ne sjećam se gdje ni s kime...), gdje je lik rekao kako je sredinom 70 - tih u San Franciscu bilo dovoljno prošetati gradom sa pločom Neil Younga [/B]"On the beach" pod miškom i imao bi zagarantirano komada za tu noć! What a wonderfull world!
Petoljetke i dugoročniji planovi za sada su još poslovna tajna koja se nije otkrila ni nama samima, tako da o tome ne možemo puno više reći.
[B]* Prvi projekt = Igor Večerina "Dva". Opišite realizaciju cijelog projekta. Od odabira pisca, djela, do korica knjige.
Igor je rekao da napokon finišira knjigu, mi smo rekli da upravo otvaramo izdavačku kuću, Igor je rekao da je dobio neku lovu od natječaja ministarstva za taj rukopis, mi smo rekli daj lovu i objaviti ćemo knjigu, Igor je rekao ok može, Lea je uzela rukopis, lektorirala ga i sredila za objavu, Klas Grdić je napravio ilustraciju za naslovnicu, Edvin Šabanović je snimio kratki film o knjizi "dva" koji smo stavili na cdrom uz knjigu, našli smo tiskaru, napravili deal i dobili knjigu + cdrom + bookmarkere + plakate, onda smo napravili presicu, promociju knjige i tulum u jednom riječkom klubu, poslali knjigu u distribuciju, dogovorili se da nastavljamo sa promocijama najesen, onda smo mi malo zaglavili sa drugim projektima, pa je Igor malo zaglavio i sada se knjiga pomalo prodaje i čeka da joj napravimo još malo promocije i medijske eksponacije.
* Promotivni planovi za istu. Kada, kako i gdje?
Trenutno čekamo da se svi skupa malo odglavimo i odradimo promociju u Zagrebu, Splitu, Osijeku i još nekim gradovima. Promocije će biti, slično kao i u Rijeci, održane u klubovima uz koncert i još nekakve ekstra zajebancije. U prosincu idemo na sajam knjiga u Puli i to je za sada sve što znamo.
* Koga bi od domaćih ili inozemnih autora željeli objaviti?
Od domaćih autora najpoželjniji za suradnju sa bookom su sigurno Vedrana Rudan, Ante Tomić, Ivan Aralica, Miljenko Jergović... (i ostali iz best sell ekipe), a od stranih J.K. Rowling, David Beckham, Biblija (ne znamo točno tko je to napisao)... Kao što smo već rekli: Mi smo tu radi love!
* Kojim se kriterijima rukovodite prilikom biranja autora koje biste objavili?
Ne postoji nekakv određeni kriterij, bitan je feeling. Lea (glavna urednica biblioteke booka) daje malo stručniji sud o razini literarne kvalitete rukopisa, a mi ostali čitamo i raspravljamo što nam se sviđa, a što ne. Dakle kriterij sviđanja je možda najrukovodećiji.
* Koji su autori vama najdraži i koji su vas oblikovali čitateljski (van naslova lektira)?
Hugo Pratt, Harold Foster, Dostojevski, Camus, Hemingway, Herman, Selimović, Duras, Bulgakov, Henry Miller, Marquez, Jergović, Valent, Houellebecq, Rushdie, Karl May, Ellis...
* Vaš stav prema akcijama Juratnjeg i Večernjeg i nuđenjem knjiga za bagatelu. Prostitucija i ubijanje malih izdavača ili opismenjivanje i dizanje opće kulture domaćeg puka?
Mislimo da je to ok. To je jedan dobar primjer kako pokvarene namjere mogu rezultirati i nečim relativno dobrim! Dobro je to što je knjiga dobila nevjerovatno veliki medijski prostor. Loše je to što je objavljivanjem klasika uskraćena mogućnost drugim "normalnim" izdavačima za "sure shot" projekte. Izdavački projekti velikih novinskih kuća su stvar tržišnog nadmetanja koje je već odavno izmaklo kontroli i bespredmetno je i čak pomalo licemjerno raspravljati o tome koliko to valja ili ne. Bolje je da prodaju jeftine knjige i filmove uz novine nego da pokljanjaju potrošačke sconto kartice velikih trgovačkih lanaca ili npr. Severinine albume. Knjiga je sama po sebi dobra stvar, a koliko je ljudi kupuju radi čitanja ili samo radi popunjavanja polica u kući nije ni bitno.
* Koja su Boočna sljedeća izdanja?
Trenutno radimo na pripremi relativno velikog romana prvijenca Yvesa Alexandre Tripkovića, ulazimo u exchange projekt sa jednom francuskom izdavačkom kućom i premišljamo se na oko desetak rukopisa koji će prvi ugledati svijetlo dana.
* Hvala unaprijed na odgovorima
Molimo unazad na pitanjima.
(Jovanka Broz nije pitala ali Zoran Međe doliti Medved je odgovarao)
DOP, broj 10.04.
komentiraj (0) * ispiši * #