Kad bih sve jezike ljudske govorila...

srijeda, 11.01.2006.

Tirani i zapovjednici

Tko voli da mu se zapovijeda? Tko voli da mu se naređuje? Mrzim onaj visoki zapovjednički ton. Pa čak i ako mi netko tim tonom kaže: idi i kupi si što god hoćeš, ne bih to mogla obaviti normalno. Zapravo, pitam se bih li to mogla uopće obaviti.

Zapovjednici i tirani su obično osobe na visokom položaju( nekima su to i roditelji), a njihov jedini zadatak je da urlaju okolo i sile ljude da im rade sav posao. Inače, svi ispod zapovjednika moraju raditi i obavljati razno-razne prljave poslove, a ako pretpostavimo da je i zapovjednik nekada bio podređeni, što time dobivamo? Dobivamo spoznaju da je ta umišljena vreća nekada bila jedna normalna osoba koja je također mrzila svog nadređenog, a usput mu obavljala sve zadatke. Uistinu je fantastično kako ti ljudi s visokim položajem izgube svoju čovječnost, izgube sebe. Je li novac taj koji ih iskvari??? Ili jednostavno lijenost, koja se skriva u svakome od nas, dođe na svoje i sam Sotona zavlada osobom??? Odgovor na to pitanje može donijeti svaka osoba individualno, već prema iskustvu, odnosno prema tome s kakvim se zapovjednikom susrela. Za mene je zapovjednik ljenčina koji je nesposoban da obavi posao sam, pa urla na sve druge, što iz bijesa, nemoći ili jednostavno zato što ne želi pokazati koliko je zapravo slab.

Naravno da ovdje ne govorim o zapovjednicima u mornarici, vojsci, možda čak i u policiji…Iako bi se i kod nekih takvih našli već prije spomenuti elementi. No, ako uzmemo u obzir da je položaj zapovjednika u vojsci i mornarici zaslužen( negdje je i to upitno…), možemo reći da taj zapovjednik pripada onoj drugoj vrsti, koja još uvijek mnogo toga obavlja sama…jer oni zapovijedaju jedinicama i vode brojne operacije. Ali, upitno je i dokle to može trajati…Postoje i zapovjednici koji svoje podređene pošalju u boj, a oni ostanu negdje odostrag, kao ono čuvaju rep…ili što već…

Baš me zanima koji je to točno trenutak kad čovjek uvidi da može razviti ogromnu trbušinu negdje u uredu i da će drugi obavljati posao za njega??? Kad shvati da ne može ništa promijeniti, da su svi prije njega rekli kao i on:»E sad je dosta! Ovako više neće biti! Od sad će i zapovjednici raditi…!» ….A opet se ništa nije promijenilo…Kad shvati da nije dovoljno jak??? Da je slabić, i kad ga to počne izjedati i postane ljut na sebe i sve oko sebe…kivan, bolje je reći…bijesan… Je l' to onaj sekunda kad shvati da će ga poslušati samo oko malo povisi glasić i kaže to na neki uzvišen način???...... baš me zanima…

Za one koji još nisu shvatili…govorim o osobama «zapovjednicima», odnosno o onima koji čitav svoj život ne( ili dio) ne mogu ništa napraviti, već im sve drugi moraju pomagati, a zapravo ne žele priznati da trebaju pomoć…
Zaista, žalim te ljude… Nije dobro biti toliko ponosan i tvrdoglav da ne možeš potražiti pomoć na neki drugi način osim urlanja i zapovijedanja…Dajte ljudi, mislim ozbiljno…Ponos treba i progutati…

Naravno nije to svima ni lako…Važno je da ne postanem tiranin i zapovjednik…Pa i ako mi je toliko teško potražiti pomoć, radije ću posao obaviti sama, nego da tjeram druge, a onda se još kitim i tuđim perjem…

Ovaj, protest…ili što već je…nazovite to kako želite… potaknuo je moj tata, kad mi je rekao da mu donesem nešto s gornjeg kata. Na to je dodao:»Hajde, tata je nešto zapovijedao.» To me dotuklo…Ma volim je svog starog, ali znam da je katkada malo lijen…i ja sam…ali barem zamolim :)

p.s. Po komentarima vidim o čemu ću uskoro morati pisati..nadam se sljedeći puta jer sam ovaj baš bila ljuta na tatu i morala sam to izbaciti :)









- 17:48 - Komentari (10) - Isprintaj - #