kijeve moj

srijeda, 31.10.2007.

kupovina

Vec i vrapci znaju da se u Kijevu sve (apsolutno sve! - od igle do lokomotive) kupuje na trznicama. Treba samo znati gdje se nalazi trznica s iglama, a gdje s lokomotivama.
Ako nemate zeludac koji podnosi prizore prodaje svjezeg mesa na praznim pivskim sanducima dok oko njega lete muhe i jure automobili, preskocit cete to nezaboravno iskustvo i posjetiti nekoliko uskospecijaliziranih prodavaonica. U prvoj cete kupiti sampon i vrece za smece, u drugoj - kruh i mlijeko, trecoj - voce i povrce, cetvrtoj - meso, petoj - pivo i sok za goste...
Na srecu, u posljednje se vrijeme pojavilo nekoliko prodavaonica u kojima se mogu kupiti sve potrebne namirnice. Kao posljedica toga, pretpostavljam, nastale su i trznice koje nisu usko specijalizirane, nego nude sirok spektar proizvoda.
I nemojte misliti da je kupovanje na trznici nesto cega se treba sramiti. Zelite li kupiti najskuplji kaput u Kijevu, nude vam se dvije mogucnosti: Grand Gallery na Hrescatiku* ili trznica Petrivka!

Trgovci na trznici zanimljiv su soj. S njima se ponajprije treba cjenkati. Ali, cim cuju da ste stranac (a to cuju i prije nego sto prva zracna struja prodje preko vasih glasnica), vasi izgledi za snizavanje cijene rapidno se smanjuju. Ne samo to, cijena odjednom postaje visestruko veca od one koja vrijedi za domace stanovnistvo.
Tako sam obicno dekodiranje mobitela (koje se Ukrajincima naplacuje cetrdeset grivnji), nakon sto sam obisao cijeli Radio rynok** i sve "dekodere" na njemu, uspio platiti "tek" 65. Prvotno navedena cijena svakoga od njih iznosila je 100 grivnji!
Ipak, cijenu jednog sala uspio sam spustiti sa 60 na 45 grivnji, i to smatram velikim uspjehom.

Nakon toliko iskustva shvatio sam kakva se taktika trazi. Trznicom treba hodati mrko i oholo, otvoreno pokazujuci sumnju u kvalitetu ponudjene robe. Naravno, bez previse govora jer je upravo govor izdajica neukrajinskog podrijetla. Frktanje nosom i ispuhivanje je pozeljno, a zanima li vas cijena nekog proizvoda, samo s dosadnim nezadovoljstvom pokazite na nj i pitajte: "Skol'ko?" Pritom se nadajte da nitko nije primijetio naglasak, melodiju, miris ili bilo kakvu natruhu "zarubezija"*** u ispustenu glasu.
Steta sto mi sve to nije bilo poznato jucer.

N.R.: Koliko?
P1: 2200.
N.R.: To je skupo.
P1: Da, ali mi imamo najbolju robu na cijeloj trznici. Nitko nema nista takvo. Nadjete li ovakav kaput kod jos koga, poklonit cu vam ga.
N.R.: Ha, ha. Imate li nesto krace, ali takve boje?
P1: Ne! Mozda postoje neke jakne, ali to nije tako kvalitetno. Ako zelite takvu odjecu, kupujte je u Harkovu! Kod nas je samo najbolja roba, izravo iz Njemacke!
N.R.: No, blago vama.

N.R.: Imate li nesto slicno, ali druge boje?
P2: Imamo. Imamo krasne sive kapute.
N.R.: Imate li neki kaput da nije siv ili crn...
P2: Imamo lijepe tamnoplave jakne.
N.R.: A imate li nesto smedje?
P2: Odakle ste vi?
N.R.: Iz Hrvatske.
P2: Znate, ja robu nabavljam u Italiji i uzimam samo crne i sive kapute jer samo takve mogu ovdje prodati.
N.R.: Hvala.

N.R.: Mogu li probati onaj kaput?
P3: Hm!
N.R. Mogu li probati onaj kaput?
P3: Vi se dobro cjenkate - kao da kupujete auto.
N.R.: ???
P3: Takav kaput danas ste vec probali. (Jos se pitam odakle mu ta informacija!)
N.R.: U redu. Ne trebam ga probati. Recite mi cijenu.
P3: Nisu li vam rekli koliko kosta?
N.R.: Rekli su mi nekoliko razlicitih cijena. Zanima me vasa.
P3: Rekli su vam da taj kaput kosta 1500 grivnji.
N.R.: Rekli su mi i puno vise, ali ga jos nisam kupio.
P3: Za vas taj kaput kosta 1500 grivnji. Dobili ste popust od 400 grivnji (i to je nekako znao!). Sto jos hocete?
N.R.: Apsolutno nista. Hvala i zbogom.

* Hrescatik - glavna ulica u Kijevu
** Radio rynok - trznica s tehnickom opremom
*** zarubezie, rus. inozemstvo

- 12:35 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

0